Egyszer volt nálam kölcsönben 1 kevésbé chambered" 1993-as (fekete) és egy új chambered" studio (sunburst). Míg nálam voltak a kettő közül mindig csak a nem chambered-ön (fekete) játszottam, mert a chambered-nél (sunburst) úgy éreztem semmi alja nincs a hangnak. Ehhez képest most így 5 évvel később felvételről visszahallgatva a chambered-nek talán jobban tetszik a hangja, kerekebb, melegebb. (de érzetre akkor is ergya volt, főleg a treble pickup)
Talán a víz miatt is nehezebb kicsit.
Biztos hogy nem várják meg amíg teljesen kiszárad a fa. Gondolom régen sem várták meg, csak azok mára már kiszáradtak.
OK.
Bár itt van előttem egy 1961-es Melody Maker és egy 2010-es. Az öreg kb fele olyan súlyú. A hangjuk pedig még bedugatlanul is ég és föld. Ne melyik javára? ;)
Ha valakinek van eladó pl 2008 Les Paul Standard-ja vagy egyéb régebbi olyan ami nem 60-as nyakú keressen meg bátran. (450-480-as árakkal persze ne, azzal mást kell keresni! :)
Jaja. Egy nagy tévhit a nagy súly jobb hang. A VOS 59 Gibsonok is 4 kiló alatt vannak, és nem üregeltek. Az is tévhit, hogy az üregelt hangszer szarabbul szól. Attól függ hol és hogyan üregelnek.
És azt, hogy óriási a sustainjuk, azt olyan felvételeken hallod, ahol tökig tekert big muff van rajtuk.
Egyébiránt a sustainra az illesztések is hatnak. Ezért van az átmenőnyakasoknak a leghosszabb sustainja. Nincs illesztés. nincs hullámfront törés és diszperzió. Legalábbis hosszában.
Nem akarok flame war-t kezdeni, de ismereteim szerint hogy egy gitárnak több sustain-ja van, vagy kevesebb, nem nagyon főgg össze a súlyával. pl. a eredeti 59-es Les Paul-ok kifejezetten könnyűek, 4 kiló alattiak!
Az amit te rosszabbul rezonálóbbnak hiszel, az mindössze annyi, hogy ugyanakkora rezgési energia kisebb amplitudóval tudja nyilván megrezegtetni a nagyobb tömeget.
Amit viszont nem kéne elhanyagolnod, az az anyag keménysége. Hogy az mit befolyásol, azt lásd lejjebb.
Én ezt egy hangszerésztől hallottam, és demonstrálta is.
A fizika mögötte meg az, hogy a könnyebb fa puhább, több a belső súrlódás benne, hamarabb alakul át benne a hang hővé. A tömörben tovább pattog a hullámfront.
( a hang a testből kétféle módon távozhat: egyrészt hallható hang formájában a test átadja a rezgést a levegőnek, másrészt a belső súrlódás emészti el - hő keletkezik, persze elhanyagolhatóan melegíti ez csak fel a testet. Minél merevebb a szerkezet, annál kevésbé tudnak a szálak egymáshoz dörzsölődni - annál tovább marad a rezgési energia rezgési energia.)
"Más mahagónik nehezebbek, és a tömörségük miatt jobb a hangkitartásuk."
Ez így nem nagyon igaz... Pont fordítva. (Az igaz hogy más mahagónik nehezebbek mint a hondurasi, de hangszernél minél nehezebb, tömörebb, annál rosszabb. Mert akkor a legendás öreg Gibsonok pont szarabbul szólnának, mint a maiak, nemigaz? Amit még nagyon nem elhanyagolható tény, hogy a fa melyik részéről származik a gitár deszkája! Minél lejjebbről, annál nagyobb a mérete, ergó egy vagy két darabból tud állni, nem 26-ból, de tömörebb, nehezebb és bizony rosszabbul rezonálób!!!)
Nagyon őszinte, és műszaki ember volt.Egyébként nagyon elhiszem, hogy sokaknak van rá füle.Jó példa erre Ati.Minden hangszerét vette, nem a gyáraktól kapta.Ráadásul a közönség észre sem veszi, milyen gitáron játszik.Ám az Ő fülének nagyon számít.
Persze, vágom én is elfogadom. Imádom az epijeimet, mondjuk csak régi custom shopos van. Most meg egy elitist casino lesz majd, de szeretem a gibson lp studiomat is. Lehet ha nyerek akkor lesz majd felsőkategóriás gibsonom, csak a tudat miatt 😄
Apropo tudat! Van egy sztorim! Nem tudom eddig miért nem osztottom meg. Volt egyszer fenn egy hirdetés gibson studio p90 puval. Candy apple red színben, szép volt meg minden. Jól is szólt! Csak nekem fura volt, a széria szám sem stimmelt, amit mondott a srác. elkezdtem utánajárni, de ez a gitár ilyen színben, p90 pu- kal nem létezett. Azt találtam, hogy ilyen színben, és mini humbackerrel 1973 gibson les paul deluxe az létezik. Megörültem, hátha megfogtam az Isten lábát. Kérdeztem a srácot, hogy a pu- t kicserélte e, mondta, hogy már igy vette ő is. Közben én felvettem a kapcsolatot a gibson customer service- zel. Küldtem képeket a gitárról, írták igen ez lehetséges, hogy 1973as les paul deluxe. Mondta a gibson ember, hogy ha nem lettek cserélve a potméterek, akkor azon is le tudom ellenőrizni a gyártási évet. Írtam is a srácnak, hogy fotózza le nekem, ne kelljen elmennen, de közbe mondta, hogy bevitte valami szakihoz, és kiderült, hogy kínai kopi! Na wazze, elkeseredtem, meg örültem is egyben, hogy nem vettem meg! De a lényeg, hogy jól szólt!!!!!! Ha utána játszottam volna rajta miután kiderült, és tudom, hogy kopi, akkor ugyanezt mondtam volna, hogy jó jó, de nem gibson! 😜
Van és volt is nem egy japán (Burny, Tokai, Orville..) LP-m, volt amelyikben Gibson pickup volt, vagy Bare Knuckle, mindegyik frankó volt, de egyik sem volt olyan mint egy standard LP.... sajnos...a "copy"-k között ami hozza azt a hangot az annyiba kerül kb mint egy Gibson...lsd.: Heritage... Ez nem hype, hanem sajnos a valóság.. pedig én is szeretném ha nem így lenne :)
Hát ez szubjektív! De annyi bizonyos, ha látja valaki a gibson feliratot akkor már egyből jobban szól. Ne értsetek félre, szeretem a gibsont. Csak a nagyon nagy ajnározás, meg a holy grail stb. Nem jön be. Lehet azért mert én a studioig jutottam. Lehet a gary moore, vagy a paul kosoff les paul lenne, az lehet máshogy szólna, de nem hiszem. Csak az én fülemnek, mert a tudat ott van.
Emlékeim szerint azt írta kb. amit én is. Hogy jó-jó, de nem olyan jó. Sajnos őt már nem tudjuk megkérdezni.
Viszont Samut megkérdezhetjük, ui. ő végigcsinálta ezt a sorozatot. Epi-vel kezdett, aztán PU csere, aztán jött Gibson Studio (premium plus), aztán a standard(ok) és most legtöbbet egy magyar srác kopi gitárjaival látni.
Nekem, mikor felmerül ez az összehasonlítás egyből beugrik MISI55 testvér.Szerintem mindenki tudja itt, Neki aztán fel volt turbózva az Epi.Mikor sikerült megvennie a Gibsont, röviden leírta a dolgot.Bár tudnám előkeresni.
Én a koreai Epimet többször vittem magammal az utazásaim során és a securtity check-nél nyilván azt is átvilágították. Egészen meglepő marások, üregek vannak benne. Gondolom a cél a súly csökkentése volt egyrészt, másrészt pedig a hang lerontása. Az azért mégse lehet, hogy egy PU csere után úhy szóljon, mint egy sokszor annyiba kerülő hangszer!
Az én Epimben Gibson classic szedők dolgoznak és nincs rossz hangja, de ez azért még így se lett Gibson. Valahogy légiesebb, valahogy a semi-hollow felé tendáló hangja van. Nincsenek véletlenek.
Az évgyűrűket néztem. Közben kollegámmal nézegetjük, de rá kellett jönnünk, hogy nem nagyon értjük.
Tulajdonképpen a qs-nél lesz negyedrönköm, amiből ha kivágom ugyanolyan lesz mint a jobboldali képnél. Vagy az ugyanaz?
Vagy inkább leszarom.... biztos így van
Minden tiszteletem Laci bácsinak!Én csak a soproni, kapuvári erdészet, valamint nagyjából tíz maszek gépeit láttam.Ja, és egy holland cég "pár" fafeldolgozó gépeit.
UHH!
Várjunk, mire mi merőleges, ezt azért tisztázni kell! A vágás a szálirányra, vagy a szálirány a testre? Amit küldtél képet a qs az merőleges szálirányú a vágásra, a ps párhuzamos vele. Vagy?
A "quartersawn"- nál sem merőleges a szálirány. Nézzetek má' meg egy képet.
Merőleges akkor lenne ha fát szeletelnék a törzsére merőlegesen,nem pedig pallókat vágnának, és abból csinálnának nyakat, testet.
Ezt én is osztom!
Mivel mérnökként azt tanultam tartószerkezetek valamelyikből, ami a fa volt, hogy szálirányra párhuzamosan nem méretezünk kapcsolatot és nem lehet figyelembe venni a csavarkötést sem!
Gratulálok a nyereményhez, ami egy mitfizetsz !
Továbbmész, vagy elviszed a nyereményt.
Csak azért, mert nagyon nagy a hype és az istenítés, néha túlzóan is!
Erősen meglepne, ha a merőleges szálirány erősebb nyakat eredményezne.
Minden asztalos de favágó is tudja, hogy a fa szálirányban hasad a legkönnyebben. Ha a szálirány merőleges a nyak hosszára, akkor máris megsokszoroztad a lehetséges hasadási helyek számát, amit egy eldőléskor a gitár meg is fog neked mutatni.
Hosszal párhuzamos száliránynál a nyak a leggyengébb ponton törik, ha törik.
Merőleges száliránynál gyakorlatilag bárhol eltörhet.
Én azt gondolom, hogy már régóta a 2. opció létezik a valóságban.
Én meg azt csinálnám, hogy kezdeném rádöbbenteni a vásárlókat arra, amit a legtöbb hangszerész is megerősít - nem csak a hondurasi mahagóniból lehet jó lespault csinálni, ez csak egy marketingfogás.
Más mahagónik nehezebbek, és a tömörségük miatt jobb a hangkitartásuk. A nehézség ellen meg már a hetvenes években is harcoltak a könnyítésekkel, úgyhogy ez nem kifogás a weight relief módszerekkel szemben.
A 2. választ jelöljük meg Vágó úr.
Egy kérdés, megpróbálok kicsit provokatív lenni, persze minden tisztelet mellett! És amellett, hogy nagyon szeretem a gibsont!
Szóval, ha egyikőtök a gibson CEO-ja lenne vagyis ügyvezetője, mit tartanátok a legfontosabb szempontnak? Azt, hogy mindenkinek eláruljátok, hogy honnan és milyen faanyagot használtok, vagy mézesmadzagként otthagynátok a nyitott kérdést, és olyan faanyagot használnátok (titokban) amin a lehető legnagyobb profit van, és minden ünnepelt rocksztárnak a kezébe nyomnátok egy gibsont, és még talán fizetnétek is, hogy propagálja?
Egyáltalán nem fa**ág. Azt quartershawn-nak hívják, és pl nyaknál előszeretettel alkalmazzák, custom shop-os gitároknál. Mert sokkal merevebb, rezonánsabb, erősebb, és esztétikailag sem elhanyagolandó. Amíg egy halfshawn-os vágással egy adott faanyag méretből csinálnak 20-30 testet, nyakat, addig QS-nál ez csak az egyharmada. Ezért is drágább. Hondurasi mahagónit már rég nem használ a gibson. Főleg sapelli, és khaya.
formában semennyire.
Anyagban meg annyi, hogy a japánok többnyire nem hondurasi mahagónit használnak, a gibson meg állítólag csak azt.
Emellett a Tokainál a szálirány tudtommal merőleges a test síkjára. Ezt hívják ők tonewoodnak.
Elég nagy faszság szerintem, de a Tokai-k igencsak jól szólnak.
hali
van valakinek arról anyaga/tudása, hogy gitár test formában miben tér el egy gibson lp stnd pl. egy epi lp stnd v. tokai lp.től vagy edwards lp-től?
köszi
Ha vkit érdekel, talán eladnám 2012-es Les Paul Studiom. Burstbucker 1 és 2 a gyári pukik helyett. Az elektronika nyákmentes Gibson potikra cserélve, a jack plate Gibson fémre cserélve. 11-es Elixír húrokkal, gyári tokjával. Vintage sunburst, nitro lakkal. Esetleg Gibson Midtown csere érdekel. Más nem igazán.
Van valakinek elfekvőben Gibson 300k hosszú szárú hangerő potija?
Cserébe tudok adni hosszú szárú Gibson 500k-szintén hangerő potit, vagy megvenném. Most vettem meg az uccsó kettő 50-as potit a Mezzo-ban, de valahogy nem jön be nekem. :)
Sziasztok! Lett GIBSON ES 335-öm, és kérdezném, mivel tisztiitsam meg (polírozzam?), GibsonLuthier's Choice High Gloss Polish -t használta, de az csak teljesen összemaszatolta, még rosszabb lett tehát. Mi a teendő sztetek? Köszi, Jani
Nekem mindkettő Olajpapír, de ugyanaz az érték mint neked is 22nano híd, 15 (16) nano nyaki. Ezt találtam a legjobbnak, mert előtte mindig tul sok volt a nyakiszedő mélye. Érdemes a kondikat pickuphoz válogatni. Ahány gyártó annyi féle karakter.
Szia! Én is most csináltam meg az 50 es bekötést. Igaz én inkább a kondikat cserélgettem. Nekem bridgenél egy orange drop 0.022 umf, nyaknál egy 0.015 umf pio. Ez hozta azt! Azt ami tetszik. De ez izlés dolga, függ a konditól, függ a hangszedőtől, húrtól!
Szia.Én is ezzel kísérletezek, tudnál segíteni a témában? 50's és modern bekötéseket találok
csak, 60asról tudnál egy ábrát adni? Vagy a 60's lenne a 'modern'? Előre is köszönöm.
No, tegnap végére jártam a nemrég feltett kérdésemnek, 50-es vagy modern(60s) pickup bekötés milyen ha valakit érdekel itt a konklúzió.
Az 50 es bekötésnél a pickup hangjában kicsit kevesebb a mély. Ezáltal vintagesebb hangja van és szárazabb. A hangszín potikkal több mindent lehet kihozni. Viszont olyan ézretem van, mint egy bezárt oroszlán. Benne vannak a karakterek és a szépség csak kicsit minha lenne rajta egy fék vagy limiter.
Annak ajánlom aki inkább bontogatós tiszta brillant hangszíneket keresi illetve használja. Torzitoval picit vékonyabb, sikítósabb. Alnico 5-ös mágnessel picit Alnico 2 érzet.
a 60 as bekötés picit több mély, picit több a kenőanyag a hangban, érzetre könnyebb a játék a hangszeren. Az oroszlán kint a ketrecből. Ez Rock!
Wow... lehet, hogy Roli is direkt hozza ezt a minőséget?!?!? ))
De ha jobba belegondolok, egyáltalán nem hülyeség amit írsz! Ott van pl. Rob Chapman and Captain, az Andertons gitárboltból: Rob tolja ezerrel, míg a Kapitány a hobbi gitárosokat képviseli és tökéletesen kiegészítik egymást.
Magyarán Rolinak is csak annyit kellene tennie, hogy szerez vkit maga mellé, aki tud is gitározni és nem lenne semmi baj (azt leszámítva, hogy tele-floodolja a fórumokat).
Wow... lehet, hogy Roli is direkt hozza ezt a minőséget?!?!? ))
De ha jobba belegondolok, egyáltalán nem hülyeség amit írsz! Ott van pl. Rob Chapman and Captain, az Andertons gitárboltból: Rob tolja ezerrel, míg a Kapitány a hobbi gitárosokat képviseli és tökéletesen kiegészítik egymást.
Magyarán Rolinak is csak annyit kellene tennie, hogy szerez vkit maga mellé, aki tud is gitározni és nem lenne semmi baj (azt leszámítva, hogy tele-floodolja a fórumokat).