A 2014-es verzió 160eFt. Ez 2012-es elvileg, bár a neten csak 2013-asokról találtam infót.
Ebben elvileg 490R és 490T hangszedők vannak, a 2014-esben '61 Zebra (Alnico V). Az utóbbiról sejtésem sincs, milyen lehet.
Akad esetleg valaki, akinek volt már ilyennel dolga? Mennyire fejnehéz egy ilyen gitár?
Erre gondoltam en is, csak megkerdeztem, mert irtak hogy lehet ilyet is csinalni.
Nem akartam elsokorben szetszedni a gitart, de akkor lehet ez lesz.
500/496 parosra gondoltam, de elobb akkor el kell adnom a BB Prokat.
Bocs az ekezetek hianyaert, telefonrol irtam.
Nem bántásból mondom, de ezeket a hangszedőket éveken át fejlesztették, tesztelték, komolyan gondolod, hogy érdemes hozzányúlni? Ha más hangzást akarsz, akkor nem lenne egyszerűbb egy olyat beszerezni, mint amilyen pont kell? Vagy van egy jobb ötletem - Sublime-val csináltatni egyet! Én egyetlen dolgot tudok értelmes hangszedő-tuning-ként elképzelni, a Peter Green féle polaritáscserét (remélem jól írom) .
Érdeklődnék, hogy próbált-e már valaki Burstbucker Pro-ban a mágneseken állítgatni.
Külföldi fórumokon írják, hogy lehet vele javítani a hangzáson.
Mennyire járható út ez vagy kár tekergetni?
Szeretnék venni magamnak karácsonyra :) egy Gibson SG standard-et, csak azt, csak USA... Sötétebb (vintage) cherry izgatna a leginkább, hibátlan bundokkal, gyári tok előny...
Ajánlatokat ide küldjétek légyszi' : idegrendszer@gmail.com.
Ha megtudunk egyezni Budapesten azonnal eltudom hozni... Köszi, szép napot!
Sziasztok!
Ha tudtok, segítsetek már legyetek szívesek! Nem találtam pontos rajzot róla.
Megjöttek a potik és ellenállások..
490T -t teszek egy majd' 20 éves Epi Special-ba.
Az első pu felezhető és a potméter is,de ez a korábban beszélt 490T, ez csak 2 kábeles.
Adott még egy 3 állású kapcsoló és egy PIO.
Hogyan kössem be őket? Köszönöm
sziasztok! ezmennyire lehet problémás? a nyaka miatt kérdezem, az hogy le van harcolva, még jó is. Meg ezek az "újabbak", mennyire vannak jól összerakva?
Azt hiszem a középső derót megy a volume poti szélső lábára, az árnyékolás meg a potiházra...?
Nem emlékszem, én ahogy kiforrasztottam a régi szedőt megjegyeztem hogy hogy volt és úgy raktam be az újat.
Egyébként szerintem találsz a neten bekötési rajzot kétdrótos szedőhöz is.
Szerintem eredeti, csak a Gibson felirat van rajta.
Úgy tudom, hogy ha kétvezetékes, akkor Gibson gitárból bontott gyári pickup, a négyvezetékeseket meg külön lehet megvenni. Nekem volt egy ilyen szedőm SG-ből bontva.
Sziasztok! Hadd kérdezzelek meg benneteket,h ilyen 490T létezik egyáltalán, mert így vettem.. Az alján csak a Gibson USA felirat volt. Esetleg egy régebbi modell lehet vagy fake?
Próbálom bekötni, de 4 vezetékes a megszokott ennél.
Köszönöm!
Az e havi Gitar und Bass újság pont a flying V világot járja körbe. Nagyon érdekes, ahogy a régi Ibanez flying V-ket dicséri . merthogy azok nagyon közel állnak/álltak legeleső sorozat darabjaihoz! Nem is nagyon van az ebay-en! (ugyanez a helyzet a L5 és L6-osokkal is )
Még mindig eladó (mert alig van időm a hirdetéssel foglalkozni...) egy 2010-es gyártású, tökéletes állapotú, karcmentes Gibson Les Paul Studio Tribute 50’s elektromos gitár. Fekete szín, P90-es hangszedők, Orange drops kondik. A gitárhoz jár a saját gyári puhatokja, illetve a kezelési könyv, és a minőségellenőrzési jegyzőkönyv.
Igaz.
Az a gitár biztosan eredeti.
Csak rá kell nézni.
Aki tudna ilyen minőségben után-gyártani, az nem fog,
ha esetleg logo nélkül akadna is valaki, az meg egyszerűen nem éri meg,
olcsóbb venni egy eredetit.
Ugyanazt nézzük? Mert ha igen, akkor én nem vagyok benne biztos, hogy ez egy Gibson. Attól még lehet jó, meg szép, meg flájing is. Sőt, akár egy olyan ritkán látott típus, hogy nagyon is Gibson. De akkor meg kurva sokat érhet, mert nagyjából 70-es évekbeli. Javítsatok, ha szükséges.
Azt a kettőt én is szívesen tulajdonolnám. Amikor egy ideig hirdettem a PRS SE-t, pont ezek a cserék érdekeltek a kp-n kívül. Tibi, neked van is egy piros SG500 vagy mi, nem?
Én innen szoktam nézegetni a modelleket, a Premium-okat próbáltam egy csomót, és azok tényleg komoly hangszerek, de pl. a Les Paul Standard copy-k itt olyan $2,000 körül mennek.
Szóval, tényleg igazad van, olcsóbbak, mint a Gibson, de nem olyan sokkal...
Ja, és könyörgöm, nézzetek be az Ibanez topic-ba, és mondjatok valamit az Artistra, amit betettem, meghogy szerintetek megvegyem-e annyiért... KÖSZI, KÖSZI, KÖSZI!!!!!
Itt minden hangszerbolt tele van Tokai-okkal, ráadásul elég jó áron. A drágább modellek jók nagyon, de nem összeszarod magad jók, hanem csak jók. Ráadáasul annyiba kerülnek pont, mint egy Gibson. Az olcsóbb modellek meg ugyanúgy kínaiak, mint az Epiphone-ok (gyanítom pontosan ugyanarról a Samick gyártósorról jönnek le, csak az egyikre ilyenh matrica kerül, a másikra olyan).
Nekem az Ibanez Artist vagy egy Yamaha SG egy icipicivel szimpatikusabb megoldás, ha már alternatívákat keresünk Les Paul vonalon.
Pár volt a kezemben, különösebb indok nélkül, de ahol próbáltam a duesenbergekre jobban fájt a fogam:)
Nekem eléggé klappoltak érzetre, mondjuk én különösen érzéketlen vagyok a nyakgörbületre, a sorjákra, meg ilyesmikre.
Nagy szerelem nem lett belőle, de teljesen fasza jószágnak tűntek.
Nekem egy 2007-es standard faded-em van, 50-es nyak, tobacco szín. Postán rendeltem egy holland boltból (maxguitars - egy magyar srácé a bolt amúgy), miután kaptam egy fotót a tényleges hangszerről, valamint megkértem, hogy nézze át.
Ezen a gitáron is vannak esztétikai hibák, de amúgy teljesen rendben van.
Jó a hangja, de őszintén megmondva korábban 1-2 gibsont próbáltam csak ki boltban, és nem volt igazi összehasonlítási alapom.
Fenderrel teljes mértékben egyetértek abban, hogy esztétikai hiba ide vagy oda, az enyémen bizony semmit nem kellett állítgatni, tökéletes a bundozás, kényelmes a nyak (pedig olvastam rémhíreket, hogy az 50-es nyak milyen vaskos tuskó). Kifejezetten szeretem a faded finisht, mivel nem tapad/ragad annyira, mint pl. a lakkozott stratóm nyaka.
Az árral kapcsolatos ijesztgetés szerintem kamu: a gibson.com oldalon fenn vannak a 2015-ös modellek ajánlott árral. Ezek tipikusan 20-30 százalékkal magasabbak, mint az igazi bolti ár.
Szóval szerintem mindig lesznek elérhetű árú új Gibsonok, teljesen felesleges pánikolni meg temetni a céget.
Jó lefestése a helyzetnek, amit írtál!
Annyi észrevételem volna, hogy egy LP Tribute, vagy Studio, vagy ilyesmi a nyugati világ gyermekeinek egyáltalán nem drága, 1-2 heti fizuból megvan, speciel sokkal olcsóbb, mint egy szaros ájfon, az meg ott ugye alap, és 2-3 év múlva kuka.
Egyetértünk, túl nyersen és nem elég konkrétan fejeztem ki magam. Ez van ha írok a fórumba.
Az egész igazából a 7 húros LP-ből jött. (Hogy szerintem az nem gáz, inkább az alábbi dolgok.)
Én is így vagyok a hangszerrel. Csak nyilván bassza a csőröm, ha ilyen csilliárdos gitároknál nem látni azt az odafigyelést, amit rajongásnak neveznék leginkább. Nem fér bele a ,,hang kárpótol". Drága szarok ezek. De imádom.
Lehet hülye példa, de egy spanyol mestergitár pl nem jön ki úgy a ,,customshop-ból",hogy illesztés, vagy lakkhiba van rajta.
Úúhhh, az a hangolókulcs nagyon old school. Meg az az Echo is...
A Gibsonokkal kapcsolatban meg nekem az volt a megifgyelésem, hogy gyakorlatilag leveszed őket a polcról, és instant hangszer, ami jól szól. Nem kell állítgatni, minden a helyén van, nem mászkál a nyak, nem görbe a nyak, nem állnak össze-vissza a húrok, megfogod és kényelmes, stb., stb. Nem csak a Custom Shop, hanem szinte akármilyen Gibson, amit leveszel a polcról.
Az ilyen lakk-megfolyásokra meg letörésekre én nem nagyon figyelek oda, meg fel sem tűnnek nekem, hacsak nem ilyen űbergyányolások. Olyannal én meg nem találkoztam még.
Az üzletpolitikájuk kicsit meredek szerintem, és ijesztő áraik vannak. Arra játszanak, hogy ők mindenféleképpen Amerikában tartják a gyártást, nem árulnak Gibson név alatt keleti cuccokat, és az így keletkező minőség-többletet árazzák be ezekkel az új árakkal.
Nem tudom, hogy ez végül bejön-e nekik, de ilyen árakat csak a prémium- meg a boutique-gyártók enged(het)nek meg maguknak. Nem sokat adnak el olcsón, hanem keveset drágán.
A Gibson-é talán a legnagyobb presztizsű márkanév az összes közül, szóval nem teszik rosszul, hogy nem járatják le olcsó szarokkal, de az is kérdés, hogy van-e értelme annak, hogy visszacsúsznak a csak-a-milliomosoknak-van-ilyen-gitárja szegmensbe...
De hangsúlyozom, hogy szeretem a Gibsonom, a sound, minden. Kár, hogy látnom kell ezt.
Csak a profit. Kb. az orrom alá is dörgölik azzal,hogy sorjásan jön ki a gityó a gyárból.
Ahogy írtam... nem hittem el. Persze ez nem általános nyilván, de ,,régen" (amilyen értelemben használtam a szót) ilyen nem igazán volt a Gibson cégnél.
Megnézek egy squer bullet stratot, hibátlan kidolgozással. Most akkor egy 2 kilós gitár, meg attól feljebb miért van tele a tömeggyártás nyomaival? Szerintem a Gibson szarik bele már rég a hagyományba, ennyit akartam csak.
Jaj, nem akarok én flma wart.
Fender Tibibácsi: Abból szűrtem le, hogy amiket láttam és kézbe vettem Bécsben(klangfarbe), hát siralmas volt: sorjás(dafuq?) famunka, ronda illesztések, tele hibákkal.
Zev: egyáltalán nem. Az utóbbi pár évre gondolok. Van egy VOS Les Paulom, 2008. Szól mint az állat, és gyönyörű, de CS ide-oda van rajta lakkhiba, a tailpiece oldalán meg egy luk, amin látszik, hogy a gép rosszul törte le, kikapott az amúgy is szar aluból egy darabot.
:) Szerintem ez valós, ez a mostani cucc meg k.rva gáz.