Simán esélyes, hogy egy kínai cég felvásárolja. Azok utaznak a nyugati márkákra.
Aztán akkor lesz egy gyár kínában is, meg az usában is, és az usa gyár szép lassan leépül.
Ezek a gyökér amerikaiak sokmindent másképp látnak. Szerintem aki megtanulta rendesen felhúrozni a gitárját annak nem is hangolódik, függetlenül a fej dőlésszögétől. (A nyak dőlésszögéről nem beszéltek, a Custom Shop osszes darabjánál laposabban illesztik)
Az én szememben a Gibson LP egy olyan gitár, amit soha nem kéne változtatni és valószínűleg a többség így van vele, mert azt a bizonyosat keresi. Persze a móka kedvéért, meg ha már úgyis van kedvük csinálhatnak néhány érdekes játékszert, de kompletten megváltoztatni a hardvereket meg ki tudja mi mindent.
Az LP maradjon meg olyannak amilyen régen is volt. Persze vannak kényszer változtatások, mint az üregesítés, lehet érdekesség képpen robot hangolót is kitalálni, meg állítható szemoldokot stb. Biztosan szükség van az egyéb hangtechnikai cuccok fejlesztésére, de a cég értéke a gitár, azt ne hagyják.
Volt ma 444-en egészen jó cikk. Érdekes, hogy még a nyak dőlész szöge is szóba jött, pedig az nem gyakran szokott. Pedig szvsz ebben igaza van a cégnek, ha ahhoz hozzányúlnának, akkor senki se venne Gibson-t, hiába értelmetlenül sok ez a hátra hajlás . ( tényleg az. )
Arról viszont nem hallottam, hogy emiatt hangolódna a gitár. Az én Les Paul-om konkrétan nem hangolódik. De a többi szerintem stimmel a cikkben:
2007-es Gibson LP Standard.
Egyedi a topja, nem fog melléd állni senki egy ugyan ilyennel.
A Deluxe kulcsok zárt, olajos Tulip fém tóllúra cserélve.
Fém harisnyás vezetékelés, árnyékolt üregek.
A kondenzátorok Orange Drop.
A gitár frissen van beállítva, új Gibson 10-es húrokkal, bundjai tökéletesek. Straplock-kal szerelve, de meg van az eredeti alu gomb is.
Természetesen jár hozzá a gyári számzáras tokja, koptatója, papírjai és a nyakállító pálca kulcsa is.
Többféle hangszedővel kérhető, pl. SD Slash APH2 zebra szett, Burstbucker Pro, SD SH4 JB, SD SH4 TB, 490T-490R. Jelenleg a nyaknál Slash, a hídnál SD SH4 JB van.
Beszámításként érdekelhet Line6 Variax 600, Gibson SG Special Faded, Line6 Relay G30, Celestion G12 65, de Erzsébet utalványt is elfogadok.
548000Ft
2018-05-02 12:26 |
#56199
Csődvédelem alatt a Gibson...
A helyetekben nem adnám el a gitáromat mert ahogy most kinéz, akár vagyonokat is érhetnek majd.
Alapesetben a "studio" széria alatti modellek készülhetnek pont berakással. Magyarán a (még) olcsóbb modellekre kerül a pont berakás (speciál, junior stb. ).
Elképzelhető, hogy ha sokáig túrod a net-et, akkor találsz pont berakásos standard-ot a 80-as évek elejéről, vagy custom shop modelleket, de ezek a nagyon-nagyon-nagyon ritka kivételek.
A "classic" Les Paul-ok trapáz berakása műanyag, a standard és a feletti modellek gyöngyház.
Összefoglalva: az, hogy pont vagy trapéz, az azt jelzi, hogy olcsó(bb) modelről van szó. És ennek a ténynek igenis van kihatása a hangra.
Köszönöm!Egyben elnézést is kérek, mert gondolatimban egyáltalán nem kapott szerepet a V.SG-t is csak egyet láttam bejövőset, talán Wing Gabi linkelte, egy fehér szépség volt.A mostani Gibson viharfelhők láttán a Studio ára is módosulhat.
Csak megértjük mi egymást.
Az én kedvencem a garázsban rohadó Epiphone LP Standard test, ami hársból készült, juhar szerű fedlappal, de be van vonva úgy másfél milli vastag műanyaggal és ezt festették feketére. Mindent eltakar.
Ezesetben egyről beszélünk, csak dűlőre jutunk.
Elírtam, nem mikronokat akartam hanem pár tizedet.
A cnc elkészíti és a finomítás kézzel történik, ezért Gibson...
Más gyártónál jön a sok pe meg a furnér lakk és eltakar mindent.
De én nem írtam olyat, hogy csiszolással készül a top.
Miről vitázunk. A készre csiszolás viszont valóban szemre történik. Most nem találtam azt a videot, amiben a feka háromféle sablonnal ellenőrzi a a top alakját, ellenőrzés után még csiszol rajta, tehát a cnc-s marás csak előmunkálás.
Egyébként sokan elcsodálkoznának ha látnák milyen egyszerűen kialakítható ez a felület. Felsőmaróval két lépcsőt marok a topra, filléres ráspolyt a térdemen hajlítottam meg, ennek a konvex felével nagyolom. Az asszonytól megfújt, leszedett nyelú és szintén meghajlított harminc centis konyhakéssel kaparom majdnem készre. Aztán jön a lépésálló Nikecellre csavart 80-as és egyre finomabb csiszolópapír körkörös mozdulatokkal. A végén szobrásznak képzelem magam és tetszik a végeredmény. Egy nap alatt megvan még a pickupoknál domború is.
Rengeteg ilyen video van a Gibson gyárról és a gyártásról.
Érdekes a nyakak profiljának és a fejek lapjának marása. Egy-két másodperc, de utána elég sokat csiszolják szalagcsiszolóval. Ahogy írtam, nem mindíg sikerül jól, van is olyan gitárom, amin elég nagy lépcső van a nyak oldalán.
Pl. csak röviden. Nézd a lecsiszolt mennyiséget. itt nem mutatják a sablonos alakellenőrzést, de jól látszik, hogy mennyit csiszolnak.
https://www.youtube.com/watch?v=yvVKhDaHIzE
Ha fagyizni akar, ne húslevest kínálj neki. Nem gitárt akar venni, hanem Gibsont, legyünk fanatikusak.
Nem vitatom, hogy alulértékelt gitárok, de olyan és nem az. Még, ha jobb is.
Latom a vitat a gityokrol en Cicoval ertek egyet. Ha ennyi a keret akkor Japan manufakturas gitart nezegess, meg fogsz lepodni nagyon :))) irj mailt, leirom a tapasztalataim, plusz ha gondolod az en Tokai LS R9-em kiprobalhatod barmikor hozott cajggal vagy az enyemmel :)
Fölösleges eltorzítani a lényeget. A mikron egy ezred millimétert jelent, fánál ez annyit jelent, hogy ránézel. Csiszolás közben sablonhoz méri, ami ugye nem valami pontos illesztés. A nyak illesztése is kézzel készül, ha kicsit lazára sikeredik, betesznek egy csíknyi fát, itt meg már dupla ragasztás van. A Titebond elég lágy műanyaggá köt meg, ami tompítja a rezgéseket. A Custom Shop-ban meleg enyvet használnak, ez elég keményre szilárdul és ősi, hangszerészek által is alkalmazott ragasztó. Már bizonyított, akár évszázadokig is jó kötéset ad, bár kényes is lehet a környezetre. Macerásabb használni, de jobb is.
2018-04-29 18:32 |
#56166
Igen, készre csiszolja de nem kézzel készítik a topot. Géppel nem is lehet kicsiszolni csak faragni lehet. A végső kicsiszolás főleg juharnál csak mikronokat jelent a megfelelő képpel és képzettséggel. Azok csak az utolsó simítások. nyakról nem tudom, hogy készül csak a topra reflektáltam.
Ezt nem tudom, a tényleg okosabbak biztosan tudják a választ. Sokáig abban a hitben voltam, hogy a pont berakás a Specialoké, de nem. Vannak Studio szériák, amiken semmilyen berakás nincs.
Nézz meg egy gyárlátogatós videót!
Kézzel csiszolják a végét. Már két LP is volt nálam, amiknél a fogólap nem volt rendesen összecsiszolva a nyakkal. A nyakprofil pedig változó, mikor milyenre sikerül. A top készre csiszolását is kézzel, szemre csinálja a négus.
A gyártásból adódóan, meg hát két egyforma fadarab sem létezik, így minden darab más.
A Gibsonra is igaz, szemre csiszolják a topot és a nyakat, nem lehetnek egyformák fogásra sem.
Azt a kis kombót kár lenne fejjé alakítani, így a ládával igen csini.
A zárt ládának van mélye, a nyitott kombó terít, dinamikus.
Sokan osztjuk azt a véleményt, vagy inkább meglátást, hogy a Les Paul-ok nem "szórnak", hanem más hangjuk van. Egyik sem rossz, de picit más.
A Khalim Customja nekem tetszik. De a saját Traditional-omat néha magamtól is irigylem!
Ahogy már említettük, nem feltétlenül a régi a jó. Voltak a palacsinta testű LP-k, ezek értékesek, de a keresztben beragasztott rétegek szétválnak.
Szerintem nincs gond a négy-öt évvel ezelőttiekkel sem. Jók ezek az üregeltek is. Volt 2012-es Studiom, újonan vettem, a szemöldököt, a bundok széleit és a hidat kellett becsiszolni. A panel helyett acél alaplemezt tettem bele, meg a kondikat cseréltem ki és bitang jó gitár lett.
Volt egy 2000 előtti is az is jó volt, de azt még nem mertem babrálni, olyan volt mint egy átlagos gitár. Így visszagondolva szerintem az újabb jobb volt.
A régi gitároknál, mindegy milyen típus, azért gyakran vannak elkopott bundok, híd, szemöldök, potik, jack aljzat, néha hangolókulcs gondok. Sokszor már prezúros, karcos, leverődött, a csavarok nem tartanak, rozsdásak. Rendesen át kell nézni vásárláskor, mert igen sokba tud kerülni a javítás.
Viszont jellemzően a régi Gibsonok faanyaga, hangja jobb az újaknál. Ha jól sejtem voltak sorozatok, mikor a Studiot jobb anyagból csinálták mint a mai Standardot.
Csak meg kell nézni a honlapot a típusokhoz használt mahagóni sűrűségét.
Nagy dilemma ez, hogy mire költse az ember a pénzét. A legjobb, ha többet is kipróbálsz, sokszor egy hangszedőcsere hozza el a kánaánt, máskor meg a potikat kell cserélni, hidat, szemöldököt becsiszolni és lehet örömködni. Nincs mit adni az eladók leírására sem, szerintük a világ legjobb gitárját árulják.
Viszont je
Szerintem te gyógyszert szedsz. Kötekedint, vagy mifenét. Szegény, aranyos Rockercsibet is csak bántod. Hogyhogy nem akarsz cserélni vele egy pl.Egy Fender gitárt egy karos hangszedőfedélre? Szégyeldjed mágádot! Nem jut eszedbe az anyagi jóléte (meg a kedves mamája) mikor felkínálja az évszázad cseréit?
Felhívnám becses figyelmedet a "tuti nem kevesebb" mondat részletre, amit nem véletlenül használtál az eredeti hozzászólásban, és egy figyelmes olvasónak bizonyára nem is kerülte volna el a kognitív folyamatait. :)
Még nem volt szerencsém ezeket az idei és taji Gibsonokat kipróbálni, de kíváncsi lennék a friss, nem tudni milyen származású mahagonik hogyan is szólnak. Sok eladót látok a GS-en. Az üregeltben nem csalódtam, ezekről meg mondjon valaki véleményt, akinek összehasonlítási alapja és füle is van hozzá.
Felhívnám becses figyelmedet a "kb." szócskára, amit nem véletlenül használtam az eredeti hozzászólásban, és egy figyelmes olvasónak bizonyára nem is kerülte volna el a kognitív folyamatait.
Ez a mahagoni dolog tényleg így van, bár szerintem, ha kevesebb van belőle 8Véknyabb a test) dinamikusabb, gyorsabban induló hang, de nem azt szeretjük, hanem a lassan indulót.
Nekem még két kedvenc fám van. A wenge és az éger. Gitárnál szeretem a nyak közepét ebből a csoki fából csinálni, kicsit talán harsány és szőrös tud lenni, nagyon jó tartást ad a nyaknak. Azért csak a közepét csinálom ebből, mert baromi nehéz reszelgetni, könnyen hasad és szálkás.
Az égernek a sikítozó és testes hangját imádom.
A mahagóni jellege ennek a vékonyabbnak is megvolt, csak a dinamika volt gyengébb, mint a 2001-esnek.
A mahagóninak szerintem baromi erős karaktere van, még az ES335 klónoknál is ki lehet fülelni, hogy melyiknek jávor a toneblockja, és melyiknek mahagóni (én Edwards / Burny viszonylatban tapasztaltam ezt.)
Most csinálok éppen egy tömör testű gitárt. 35mm tömör mahagoni, 20mm juhar top, magoni, wenge nyak, ében fogólap. Átlagos vastagságok, de akusztikusan igen jól szól. Nincs olyan hangos, mint az üregelt LP Standard, nem is LP formájú, de már nagyon kíváncsi vagyok rá, milyen lesz kihangosítva.
Nem minden a fa vastagság, de szeretjük a nehéz gitárok hangját. Az Ibanez topikban pont most volt téma a pille könnyű mahagoni test.
Azért az tetemes vékonyítás. Nem valami Lite vagy ilyesmi típus volt?
Évről évre változnak a vastagságok, de azért ez a teljes vastagság negyede, nem 1-2milli.
Vékonyabb volt a test.
A 97-es egy ruby red studió volt arany szerelékekkel, a másik meg wine red ugyancsak arany cuccokkal.
És frankón vékonyabb volt a 97-es.
Hogy lehet egy gitárból kispórolni az anyagot?
Rövidebb nyakat tesznek rá?
Viccet félre téve, ez is egy bizonyíték rá, hogy nem feltétlenül a régebbi a jobb.
Kaptam a feleségemtől ajándékba egy magazint, ami a Fender cég legjobb termékeit sorolja fel, csodálatos képekkel a Black Start-ról, Jimi Hendrix strat-járól, amivel a Montrey Pop fesztiválon játszott, az az Jaguar (vagy jazzmaster), amit maga Cobain modoltatott, stb.
Miért ide írom ezt? Mert bizony szó esik benne a nehéz nyolvanas évek első feléről, aztán amikor megérkeztt Dan Smiths és ami aztán úgy végződött, hogy a CBS kiszállt és azóta ahhoz képest egészen jól van a márka.
Szóval sok cikket írnak arról, hogy mennyi gond van a Gibsonnal, dehát ott a példa (Fender): lehet, hogy ez az időszak, csak valami sokkal jobbnak a kezdete.
Köszi az ingyen reklámot, cuki vagy.
Kevesen tudják, ha tőlem vesznek gitárt, akkor az biztosan megéri az árát, nem fognak bosszankodni vele.
De egyesek a szent grált keresik háromszázötvenért.
Sziasztok,
véleményeteket szeretném kérni az alábbi hangszerről.
Mit érdemes tudni erről a szériáról? Árban mennyire reális?
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/404320/elado-gibson-elektromos-gitar
Köszi előre is!
Ezt kérem konkretizálni.Nálunk, mivel nem klimatizált a ház, és hol gázzal, hol fával fűtök ezért rohadtul nem egyenletes a hőmérséklet.Viszont a pincémben igen, ráadásul mikor van változás, az lassú.Egyetlen probléma, nagyon száraz, így kénytelen vagyok sokszor korrigálni a páratartalmat.Még van egy előnye, fel lehet tekerni a kraftot......
Egyébként arra is rájöttem, hogy nagyon fontos a hangszereknek a temperált hőmérséklet. Tapasztalatom szerint legjobb a kicsivel szobahőmérséklet feletti tárolás.
Ezért én a gitárt, már csak előmelegített tokba rakom.
Egyébként arra is rájöttem, hogy nagyon fontos a hangszereknek a temperált hőmérséklet. Tapasztalatom szerint legjobb a kicsivel szobahőmérséklet feletti tárolás.
Ezért én a gitárt, már csak előmelegített tokba rakom.