Nem a nyak a jávor, az mahagóni. A fogólap lángolt juhar (baked maple). Nekem van egy 2012-es ugyanilyen, hibátlan hangszer! Persze van jobb Gibson, de nem ennyiért...
Talán 1-2 éve volt ez az indiai rózsafa botrány, sztem akkor kezdtek átállni az olcsóbb szériáknál.
Több mint fél évig nálam volt e csodálatos hangszer... Ez idő alatt nagyon megszerettem!! Ez a videó "búcsúzóul" készült! Ha van kedvetek, csekkoljátok!:)
Vette volna meg az én ex-76-osomat, abban volt mojo bőven, ha stonereznék, tuti megtartottam volna, de a Les Paul jobban nyomta a gombot a fejemben, viszont így ki kellett vinnem Nürnbergbe eladni. (Bár ha csak új játszik nála, az más tészta, itthon nem nagyon fog egyhamar komoly választékot találni Gibsonból a balfasz képviseleti rendszer miatt.) Ilyen volt az enyém amúgy:
Fájó szívvel megválnék a Gibson LP stúdiómtól. 2008 -as faded WB, 57 classic pickupok, gyári tok. Csak azért adom el, mert szeretnék egy ES -t és nincs elég lóvém, így muszáj eladnom :(
link Képek emailben.
Tel: 70-583-2668
Ugorjatok ki Bécsbe, ott már tuti akad választék SG-ből is.
Studio felett már az összes LP kurvajó, de azokból sem lesz sokkal több falról leakasztható példány itthon szerintem.
Hello skacok!
Ebben az országban képtelenség Gibsont vásárolni... :(
A múltkori körkérdésem után körülnéztünk és mindösszesen 1, azaz EGY db SG standardot találtunk polcon, de az meg színre nem volt megfelelő...
Rendelni sem tudnak, de úgy nem is szerettük volna, hogy nem lehet előtte megtapicskolni. Úgyhogy gitárosunk bedühödött és elhatározta, hogy gyűjt még zsét és LesPaul lesz a vége... :)
Szerintetek melyik modellek jöhetnek számításba a Studio széria felett, kb 540 ezres értékhatárig, zsére hangolt sztóner-rockhoz?
Előre is köszi a segítséget! :)
Köszönöm a választ. Az zavart meg, hogy egy T látható mindkét hangszedőn, és azt hittem, hogy ez a Treble jelölése. De látom már, hogy nem az, ez egy más valami lehet. Akkor minden oké
Sziasztok, a gibson gitáromba korábban vásároltam egy pár hangszedőt. Most kiszedtem őket, és a következő van: mindkettőre T betű van írva. Viszont az egyik (ami a hídnál volt) 15,3 kohm, a másik meg 8,7 kohm (már hogy ennyit mértem) Mik lehetnek ezek? A hídi talán 498 T lehet (arról írják, hogy mérve sokkal több az ellenállása, mint a gyári 9 kohm), de a nyakinál R jelölésűnek kellene lennie? Mindkét hangszedő 1 kimenetes. VIszont érdekes, hogy a Gibson USA felirat az egyiken fordítva van a másikhoz képest. Azaz ha úgy teszem egymás mellé a két hangszedőt, hogy felül jön ki a vezeték, akkor az egyiknél fejjel lefelé áll a felirat. Hangszedő hamisítás áldozata lettem?
Sziasztok.! Ha valakinek van egy Gibson Les Paul GT gitárja kérem vegye fel velem a kapcsolatot.
kvajdics@gmail.com Köszönöm szépen . Nagy segítség lenne. Szép napot. http://m.youtube.com/watch?v=S5R23c-6Q_0
Gibson Flying V Voodoo
2002 ben gyártották , mocsári kőris testű , mahagóni nyakas , ében fogólap ,
Black Magic double-slug 496R/500T-black/red pickup . Eredeti kockáspiton mintás tokjával .
Második Versenyző
Gibson Flying v 7
2011 ben gyártották , full mahagóni , rózsa fogólappal , pozíció jelőlők nélkül . Egy darab seymour duncan Nazgul van a hídban , ami felezhető .
Képeket küldök privátban , meg később rakhatok ki ide is ha sikerül normális képeket csinálni.
Elsősorban KP érdekel , de szivesen cserélek más gitárra. természetesen Gibsonok előnyben , főleg Les Paul .
Most tudatosult bennem, hogy a F-eken mélyebb a vájat, mint a Gibsonokon. Ennek az oka talán az, hogy a Gibson feje hátradöntött, a F-é meg nem. Így a Gibson nútból kevésbé tud kiugrani a húr...???
Én sem magam csináltam, de láttam már. Nem is a kiütögetés meg a visszarakás a nagy dolog, hanem az, hogy utána a húrmagasság rendben legyen. Nem jó megoldás, ha a nyers nútot visszarakod, és mély vájatot reszelsz bele. Lehet, hogy a húrmagasság rendben lesz, de mivel a húr így sokkal nagyobb felületen érintkezik a núttal (a húr oldala is súrlódik a vájat oldalához), jobban fog szorulni, és nyújtásnál jobban fog hangolódni. Az igazi az, ha csak egy kicsi mélyedés van a nútba reszelve, ahogy azt a gyárban csinálják, és a nút alját reszelik addig, amíg a magasság tökéletes lesz. A nem sokkal lejjebb látható custom classic gitáron is túl volt reszelve az egyik húrnál a mélyedés, a nútot Gőz Gyula cserélte ki, tökéletes lett.
Sosem csinálok ilyet magamnak. Nekem van egy kiváló hangszerészem itthon Egerben, Gőz Gyula barátom, minden ilyen jellegű dolgot ő csinál nekem. Szívesen adok kontaktot hozzá, itt a Fórumos kollégák közül is sokan ismerik. Kiválóan dolgozik, nagyon jó áron. A hangszer le- és feljutását is meg tudjuk oldani.
Én is már párszor kiütögettem a beragasztott nyerget.
Esetleg kell valaki aki megfogja (ellentart) ott a nyakat hogy az ne feszüljön.
Nálam vasból reszelt felsőnyereg van és annál volt az a probléma (sodrott húroknál) hogy ha nem feküdt le a vájat aljába a húr, mert keskeny volt a vájat, hanem csak megszorult benne, akkor szólt vacakul. Csontnyeregnél is el tudom képzelni hogy van ilyen.
Ha kiszeded a nyerget akkor esetleg rakhatsz alá arra a felére egy vékony hézagolólemezt ahol túl lett reszelve. Az megemeli azt a felét, meg kicsit a többit is.
Te budapesti vagy? Csak mert én is balkezes vagyok, és nagyon nagyon kipróbálnék egy szappantartós LP-t, és az is érdekelne, hogy egy nem lefty mennyire játszható megfordítva. Nálam egy zsír paraszt standard van, van akuszitkusom is, fendermania ex Greg feje, csupa jó cucc.
Ha gondolod dobj egy mailt nekem kérlek:
toth.gabor.02@kodo.hu
Ilyen választ kerestem, köszönöm szépen! Reméltem, hogy azért a gyártók nem úgy ragasztják be, hogy rombolni kelljen egy csere esetén, csak azért nyilván nem esek neki csak úgy, hogy majd kiderül. Így viszont minden aggodalmam elszállt.
Láttam már, hogy cserélik. A nút oldalát ütögetik egy kis kalapáccsal egy bármilyen eszköz segítségével (pl. egy csavarhúzó). Egyszer csak megmozdul a nút oldalra, és aztán szépen kiütögeti teljesen. Nincs annyira beragasztva. Ugyanígy megy visszafelé is. A végső megoldás a csere lesz. Ha bátor vagy, magad is megcsinálod, nem lesz semmi baja. Veszel egy megfelelő méretű újat, és csiszolgatás után visszaütögeted.
Ati Mester én is ezen vagyok, épp ezért írtam amit írtam. A kérdés az volt, hogy a beragasztott szemöldökkel hogyan kell bánni, meg valakinek van e esetleg tapasztalata.
Két kérdés volt, az egyik, hogy cserélte vagy cseréltetett-e valaki közületek, a másik, hogy mivel be van ragasztva mit lehet vele csinálni. Erre a válaszod nem passzol szvsz.
A csont nyereg egyébként király, de klasszikus gitáromnál megesett, hogy nem minden fekvésben szólt vele ugyan úgy. Ezek fura dolgok, és tudom, hogy vannak különböző anyagú nyergek, de itt a hangsúly most a CSERÉN van, nem azon,hogy milyen anyagra. Azt is írtam egyébként, hogy a hangszer be van állítva klasszul, csak a felsőnyereg reszelve lett, és túl mély lett.
Az istvanp kolléga által javasolt megoldást nekem Hurgi alkalmazta egy régi akusztikus gitáron. Ziggy kartács javaslata is meggondolandó. Az 50's Tribute Goldtop-on megcseréltem a húrokat, (balkezes vagyok) emiatt reszelni kellett a szemöldökön. Állítólag ez valami hiper-szuper Corian nevű műanyagból van, szerintem egy ócska szar. Amikor reszeltem, kib... óvatos voltam, spéci núthoz való reszelővel, nulla nyomással, de kb. ránézni elég volt, annyira puha. Erősen gondolkodom a cserén. Amennyire én tudom, nem ragasztják be őket teljesen, elég két csepp pillanatragasztó, legalábbis hangszerésznél ezt láttam. Több gitáromon csontnyereg van, az nem annyira puha, az offtopic PRS-en meg grafit.
Elég könnyű megjavítani, ha nem akarod cserélni.
Finom reszelővel hasonló színű és anyagú műanyagból csinálj egy kevés reszeléket, keverd őssze pillanat ragasztóval, kend bele a vájatba, majd száradás után reszeld ki a megfelelő mélységre.
Ilyen hiba szokkott jelentkezni, ha túl van húzva a nyakfeszítő, ezt ellenőrizd először.
Azt nem írtam, hogy természetesen a két említett húr csak üresen zörög, első fekvéstől végig fogva semmi, tehát a nyak és egyéb beállítások korrektek, a vájat lett túl mély. Erősítőn amúgy nem hallani, de mindig is rühelltem a csattogós zörgős beállításokat.
Cserélt vagy cseréltetett már valaki fórumlakó felsőnyerget (szemöldök,nut)?
Az 5. éa 6. húrnak túl mélyre lett reszelve, és zörögnek, ami lehet csak engem zavar, de zavar.
Ezek a nyergek be vannak ragasztva, ilyenkor mit lehet tenni...? Többet nem nyúlhat senki a gitáromhoz.
Urak! Egy kis segítség kellene. Megjött a koptató a Goldtop-hoz. Rendeltem pántot is hozzá, de ahhoz csak a saját két csavarja jár. A harmadik, amelyik a koptató felső részét rögzíti, hiányzik. Nincs valakinek elfekvőben olyen kis süllyesztett fejű facsavarja?
Kép:
Mákos erősítői nagyon faszán szólnak
Én is köszönöm :) Legtöbbször Marshall, Fender, vagy SLO az alap, ami tovább van gondolva, gondolom Mákos is más úton jár, én pl Trainwreck-et vettem alapul...
Mikor először hallgattam a Káós Ampot nem is tetszett a hangja, arra gondoltam valami el lett cseszve benne.
Talán az előző részeknél megszoktam azokat a standard gitárhangokat, aztán hozzászokott a fülem, és ez furcsa volt hozzájuk képest.
Így harmadjára viszont már ez tetszik a leginkább. Nagyon egyedi és jó szerintem.
Még az a katonai kütyübe épített 1W -os is elég sajátos hangzású.
Amúgy bitangul szól a cucc nagyon. Erölködő meg a gityó is. Amolyan jóízű faék hangja van a cuccnak. Nem bonyolítja, de azt, amire kitalálták, nagyon tudja.
El nem tudom képzelni mekkora élmény lehet egy ilyen vén cumón tolni!!!!
Ami alapvető különbség a Standard és a 61RI között, azok a következőek:
-Nyakprofil (A standard vastagabb "rounded", a 61 RI vékony "slim taper" profilú)
-A hangszedők ( A standardban 490T és 490R, a 61 RI-ben pedig classic 57 pick up-ok vannak)
-Koptató (A standard-on nagyméretű, a másikon pedig a kis méretű található)
Bár az újabb Standard modelleken is áttértek a kis méretű koptatóra.
Biztosan vannak még különbségek, hirtelen ezek jutottak eszembe, ezek a legalapvetőbb eltérések a két típus között.
Ha esetleg valamit nem jól írtam akkor az változhatott az újabb modelleken, utoljára mikor én próbáltam akkor ilyen volt, illetve az enyémeimnek ezek a paraméterei.
Remélem segítettem!
Üdv
Hétvégén voltam a két kis általam épített erősítővel a a csöves erősítőtalin, és ha már mentem, vittem az öreg MMaker-t is. Róla van egy kis szösszenet Mákos ampon, szerencsére nem én gitározom rajta :D
Hello Emberek!
Kis segítség kellene... Gitárosunk hangszervásárlás előtt áll és azt szeretnénk tudni, hogy mi az érdemi különbség (az 50-60 ezer Ft árkülönbözeten kívül) a Standard SG és a '61 Reissue SG közt?
Előre is köszi minden segítő szándékú választ!
Íme a harmadik része a Little Mullu zenekarom videó blogjának. Ezúttal főszerepben én és a gitárjaim (Gibson ES-335, Martin D28), az erősítőm (Mesa Boogie TA-30) és persze egy kis ízelítő a lemezről...
Serialokat jelenti, akkoriban az első szám a gyártás éve volt, 9 xxxx 1959, 0 x- '60 stb.
A '9 1688' -as 1-2 éve Bonamassáé, a gitárt "Spot"-nak hívják mert a top alján egy kis részen, "spoton" nem fakult még ki az eredeti piros szín :)
Itt sok szép burst megtekinthető seriallal együtt.
Ez a szöveg volt mellettük (egyébként Bonamassától loptam - facebookról):
One of the greatest Les Paul players since its invention. Here we see the Reverend Billy G hanging with a few friends back in 1997. Can anyone SPOT my guitar in this photo. Didn't own it back then but I do now."
Kár hogy nem otthon élek, legalább megnézni szeretném a gitárod. (Balkezes vagyok.) Amit a hirdetésre írtam, azt meg csak azért, hogy nehogy bárki megvegye.
én nem is szándékozom megvenni, nekem van egy ilyen .
szerintem benne van a hang aki szeretné bármikor tesztelheti nálam (ezt nem rosszindulatból írom ) , szerintem nem okozna csalódást.