Kiöntöm én neked, csak szerezd meg a hozzávalókat.
sok méhviasz, és egy fémbögre. Nekem már nincs. Ha nem sikerül méhviaszt szerezni, akkor a paraffin is jó. (gyertya)
nah, rájöttem, miért sípolok: hangszedő fémfedele
adtam a cuccnak, had sípoljon, lenyomtam egy kicsit a fémfedelet és abbamaradt
aztán kicsit más pontján nyomtam le és más hangon sípolt, asszem egyértelmű, hogy a fedél nem elég fix, így mikrofóniát okoz
kérdés, mi a teendő?
fedéllevevés, vagy kiöntés valamivel?
melyik mit eredményez? (tudom, a fedél eltávolítás rezonancia frekvencia eltolódást okoz, meg vizuálisan más lesz, de azon kívül?)
illetve a kiöntést ki vállalja, mennyiért, ha az a jobb megfejtés?
Ma összefutottam a Sápi Gézával Sexi koncertjén egy bárkán a Dunán, ő is megnézné, oda azért elviszem, de gondolom a kiöntés szakmukit igényel
Szerintem meg van, aki nem érzékeli a gibson/nemgibson közötti külonbséget, nekik készülnek a másolatok.
Na ez mekkora sznob duma! (már párszor olvastam itt...:)
Én mindig mondtam, de jöttek a kérdések, hogy: "mi a különbség, miért sokkal drágább, csak a logót kell-e megfizetni, lehet-e ugyanolyan jó egy Epiphone, ha ugyanabból a fából van....stb.", így leszoktam a Gibson dicséretéröl.
De GRATULA.....Gibson is good enough....
Szerintem ebay lesz ebbol es kb olyan masfel ev mulva leszek en vasarlokepes :)
Csak elore tajekozodom hogy ne erjen meglepetes.
Epifont meg nem akarok. Szepen szolnak azok is, de nekem Gibson felirat legyen a fejen :)
Egyreszt nem vagyok en olyan profi hogy nalam ez szamitson, csak regi nagy almom egy Les Paul es kb egy honapja a kezembe akadt egy...
Leirhatatlan elmeny. Ahogy neztem azert igy hasznaltan is olyan 5-6-7 szazezret elkernek egy jobb allapotban levoert.
Szoval elkepzelni sem merem mennyi lehet boltban egy ilyen :D
hát a Classic az nagyon is jól szól szerintem.kerámiás pickupok vannak benne ezért kicsit modernebb, harapósabb mint a Standard(persze mindkettő profi gitár mint atom - a standardnak flame-topja van és alnico5 pickupjai)...de ha megszalad a szekér akkor valamilyen Custom Shop-ban készült hangszert vegyél.Ott különösen figyelnek a gitár elkészítésének minden részletére...a legprofibb profi mesterek csinálják ott a gitárt.
Szoval ha esetleg a kovetkezo eletemben egyszercsak vennek egy Les Pault, akkor az elado "milyen tipus legyen?" kerdesere "Egy Customot legyen szives!" a válasz?
Merthogy van ilyen hogy Delux, meg Classic.
A Classic ha jol tudom a regi forma felujitasa es kozel nem is szol ugy...
Vagy nem tudom jol?
hát hasonlítsd össze a drágább modellekkel.Már külsőre is kevésbé kidolgozott, ráadásul asszenm nem is olyan vastag a teste mint a többinek, többek között ezért nem szól olyan jól mint egy Custom...a neve meg azért studio, mert a stúdióban jó az is ha szarul szól a gitár - a hangmérnök majd csiribú-csiribá feljavítja
hallod, ha visszaolvasol én is pont ugyanezeket írtam:)))))
szerintem egy nagyon jó ár/érték arányú hangszer, nagyon jó hanggal. kevésbé csicsás, mint egy standard, de én pl mindig is az egyszerű dolgokat szerettem:)
- könnyű
- a hátán csatlakozik a heveder, lehet vele kunsztolni, szinpadon
- harapós, ugyanakkor a bridge pikápja is zseniális
- irgum-burgum metálhoz nem jó, de ha valaki a koszvadék-mocskos-ganyé-neurotic outsiders-hangzást keresi, annak ez a gitár kell. Punktum
Ja, Klangfarbe. Megnézem majd a számlát a pontos ár miatt.
Röviden, hogy ne legyen sok off:
A Music Produktívba indultunk eredetileg, korrekt hely, de az Egitár készlete...khmmm...közepes volt most.Viszont tény: 1000x inkább a MP, mint bármelyik magyar "hangszerbolt"-nak nevezett akármi.
Szóval a Music Produktív elött vettünk egy balost és onnan 20 perc a Klangfarbe. Nem csalódtunk. Wazze az Egitár részlegében egymásután szedtük le az olyan modelleket, amiket csak klippeken, vagy újságokbn lárt az emberfia: Gibsonok, fenderek, Ibanezek, Washburnök, Farmusok etc., Speciálból egész széria volt. A süketszobában a legdrágább világmárkák, halmozva, jó, kicsi a hely pakolni kell, de megéri. Orange, ENGL, Peavey-k, Diezelek etc. Nem szólnak rád, az összes Gibsont végigpengettem :))
Tudnak magyarul,van saját parkolója,fizethesz kártyával, egyből van kedvezmény, ajándék ( a másik gityóhoz egy olyan tokot kaptunk, ami itthon sokezer), szal Európa.
Ha tehetném még pengetőért is odajárnék, mert idehaza csak az unottképű,felkészületlen antikereskedőkkel vív az ember.
( Vettünk még egy Framus Panthera Costum 6-ost is,ami csak 2 percig volt a kezemben, mert a gitárosom magához ragadta, és azóta nem enged senkit a közelébe. Qrvajó hangszer.)
Itt van mégegy név,amit érdemes lesz megjegyezni az igényes LesPaul kopikat gyártók közül.Akár a Fenix,vagy ilyesmi.
Nekem nagyon tetszik,gyönyörű,és ragasztott a nyaka.
Check this
Dugdostam mán mindenhova - mármint a triple xxx-et -, de ezzel a legjobb, kibaszott kiegyensúlyozott láda. Direkte ilyet akartam.
Másrész viszont nincs egetverő kölünbség a saját ládája és e között. Ez már csak ilyen zenészi marhaság, belehallasz dolgokat
Nemmondom, hogy Tompika Diezelének lökéshullámai nem csaptak meg Debrecenben, de egyenlőre nincsenek nálam Nemzeti Bank kulcsai :(
Hangszedő gerjedési ügy.
------------------------
Márkás, azaz nem gagyi kategóriában a gerjedés oka általában a: mikrofónia. Így hívják azt a hibát, ami előidézi a gerjedést, természetesen most szakszerű használatot, és racionalitást feltételezünk a felhasználói oldalról. Ellenszer: viaszos, vagy parafinos impregnálás, melynek lényege, h. az előbbi anyagok forró állapotába (kb. 90 C fok) bele kell tenni a hangszedőt (ház nélkül, és hagyni kell egy bizonyos ideig. Kivétel, majd lehülés után keményre köt az impregnáló anyag, és ezáltal megszünik a microrezgések által keletkezett gerjedős, fütyülés! A fent ismertetett eljárás szakembert kíván, mert pontos technológiát igényel az eljárás, ahol nagy szerepe van az impregnáló anyagnak, a hőmérsékletének, a hülési időnek, stb.! Szóval kezdőknek nem ajánlott, inkább bízzák szakemberre a dolgot! Nekem 6 db Strato single coilt, és 1 db Gibson humbuckert sikerült majdhogynem a használhatatlanság állapotából visszahozni! Persze áldozni is kell az ügyre, de az általam ismert szakember úgy tudom mostanában kb. 7-8 eFt körül végzi ezt a műveletet szervánként, viszont profi, és az eredmény fantasztikus.
Megvan, a válaszom:
Maga a forrasztás nem okoz sípolást, de ha a hangszed? alján a fedél rögzít? forrasztás láthatóan sérült (túl friss, vagy csak taknyolt, házi gányolmány), akkor arra lehet következtetni, hogy már valaki leszedte (vagy csak megpróbálta leszedni) a fedelet, és ilyenkor sérül az esetleges kitöltése a pick-upnak. Ilyenkor sok dolog tud besípolni, például a tekercs maga (amit csak kiöntéssel lehet orvosolni, vagy újratekercseléssel, de az durva...), aztán a pick-up tetején a cover a csavarok mellett (ezt ki tudod próbálni, ha hagyod, hogy sípoljon, és a penget?ddel óvatosan nyomkodod a fedél tetjét, ha akkor elhallgat, vagy jelent?sen változik akkor ott a gond, ha nem sokat változik akkor máshol), vagy a felfüggesztésnél. Ilyenkor ha beszorul a keretbe, az is okozhatja, vagy ha teljesen ki van a rugó (mondjuk kézzel minimális er?kifejtéssel tudod kihúzogatni a pikapot a keretb?l). Röviden ennyi. Valószín?leg nem teljesek az informácóim a pick-upok sípolási szokásairól, biztos van aki ehhez sokkal jobban ért nálam, de nekem ennyi ment.
Én pl. ha teljes húrkészletcserét végzek az LP-men, mindig újra kell, hogy állítsam az action-t. Szeretem végig tisztogatni Carnauba krémmel a test azon részeit is, amik hozzáférhetetlenek, ha fent vannak a húrok. Szóval leszedem az összes húrt, végigmegyek különböző szerekkel a fretboard-on, majd jöhet a test. Ekkor viszont a tisztogatás közben (ronggyal történik) óhatatlanul elállítódik a bridge alatti két csavar, s az action-t újra kell állítani. Szóval előtte mindig megjegyzem, hol volt...
Báz, hogy jutottunk ide, hogy eladom.... dehogy adom el, pusztán a sípolás kicsit nyugtalanít, de biztos van rá orvosság, meg normális használatnál nem is jön.
Szar forrasztás is lehet a sípolás oka?
Nem gibsonról van szó ugyan de engem is érint/érdekel ez a téma. Laza rudó alatt mit értesz? Mi számít már lazának? :)
és az is igaz, hogy ha kiállok a fő sugárzási irányból, akkor sem gáz, de a tudat, hogy a többi gitár ugyanebben a helyzetben sem hajlandó sípolni, elbizonytalanít, úgyhogy valamit kitalálok
az jutott még eszembe, hogy a sípolás előcsalható úgy is, hogy a pengetős kezemmel közelítek a hídhangszedőhöz, ezáltal okozhatok valami interferenciát, vagy mit és már jön is a csúnyaság, ráadásul pont abban a kézhelyzetben, amely a megszokott kéztartás játék közben. De pl. ha elveszem a kezem a hídhangszedő fölül, akkor sokkal kevésbé hajlamos sípolni
csak ideszúrom, azért az ergonómiailag elég béna megoldás, hogy a nagy kopólapos SG-kben csak úgy tudsz pickupot cserélni, hogy ha a húrlábat is kicsavarod a helyéről. újra lehet actiont állítani, szarság...
Én azt szoktam csinálni, hogy elvágom a rugót rövidebbre, és kinyújtom ugyanolyan hosszúra, mint eredetileg volt.Ezáltal lágyabb lesz a felfüggesztés. (Persze csak ha onnan van a gerjedés)
Azt biza"....
Nem véletlen, hogy a Custom Shopos Jenderekben nem rugót alkalmaznak, hanem gumicsövet. Ez persze nem megoldás a Gibsonosoknak, de egy elöregedett rugó (nagyon laza), vagy a keretbe beszoruló pick-up (túl szoros) tud sípolni. Amit Atiroki mond, az is egy megoldás, ügyesen ki lehet tömni a rést, adott esetben polifoammal is, de először a legjobb megnézni, hogy nem ér-e a kerethez a pick up, általában arrafelé van a baj.
Illetve egy durva dolog: meg kell nézni, hogy a fedél volt-e már leszedve....ha nagyon frissnek, és "összetaknyoltnak" tűnik a forrasztás, és egyég sérülések vannak rajta, akkor ott a gond. De azon is lehet segíteni.
Azért akarok kitalálni valamit, mert ugyanebben a környezetben az Epim és a másig gitáros Epije pl. meg sem mukkan, eszük ágában sincs sípolni. Az Ibanez S540FM és a Fender Strat sem sípolt, Csak a Gibó. Persze az összes közül a Gibóból jön a legszebb hang!
Sőt akár a pickup alatti üreg is forrása lehet az ilyesminek. Nekem az összes gitárom ki van tömködve ronggyal, és mióta kitömködtem őket, megszűnt a gerjedés is.
Az esetek egy kis részében a hibás pick-up felfüggesztés is tud sípolni, mielőtt nekiállnál leheggggeszteni a fedelet, meg cserélni, meg kiönteni, jó lenne ezt is megvizsgálni...
Állj odébb az erősítőtől. Ennyi az egész. Kicsi próbateremben ez szinte minden hagyományos pickuppal probléma lesz (nekem is volt, Mikey tudna mesélni), viszont amint van tered odébblépni, azonnal el is múlik. Emiatt szerintem bűn kicserélni az eredeti pickupot, főleg egy LP-ben. Szóval, szerintem együtt lehet ezzel élni...
figy, nekem az opencoil 490T/R szett egyáltalán nem gerjedékeny, pedig kicsi próbateremben, 4*12 előtt, nagy hangerőn, rendes kis torzítással használom... De ez ugye nem burkolt...
Gyárilag nincs kiöntve?
A helyzet a kövi: a Gibsonomat imádom, nagyon jó hang jön belőle, de nem nehéz mikrofóniába hajszolni, tehát sok gain és hangerő hatására megadják magukat a szedők, főleg a hídnál lévő (498T)
Tudom, hogy ezek az alniko szedők tradícionálisan ilyenek és amúgy normális beállításoknál nincs baj, de ha ezt lehet orvosolni anélkül, hogy szentségtörést követnék el, azt megírhatná valaki. Hallottam viasszal kiöntésről, de úgy tudom, elvisz egy kis magasat a hangból. Hallottam fémburkolat leszedésről, attól is kicsit másképp fog szólni, mert a rezonancia feki elmegy picit. Meg ugye szedőcsere, de azt nem akarok. Tehát mi lehet a megfejtés, hogy ne sípoljon kicsit extrémebb helyzetekben sem?
...a sound az elég erőszakos, sok középtónus (asszem erre mondják hogy orros) a zenekarban elég domináns. Story: kedden próbáltunk a Sápy Gézánál 19-21 között, próba végére vlamelyik fasz lakó kihívta a yard-ot ránk, mint utólag kiderült mecs volt a tv-ben és a fasz nem hallotta tőlünk :)))