Hát két dolog - a catoway "vagy hogy is irják?" -nál az eredeti Gibsonéknál a csontberakás vagy müanyag berakás megvastagszik követi a formát.
hát itt nem, és levettem a hátlap bigyót a potiknál és...?
gyalázatos volt.
Ja és a hangja köze nem volt az én LP-hez.
Figyeljetek a Les Pauloknál mert a kicsi Kinaiak már azokat is "tökéletesen" másolják. Én már 14 éve használok Les Pault és multkor belefutottam egybe és nem tünt fel hogy hamis.
De aztán lebukott a pici:)
tyű, de szép, ugyanilyet próbáltam Bécsben egy Mesa Dual Recto+ládáján és egy Marshall DSL100+ládáján felváltva, tök szép hogy nem fénylik a teteje, tök jó hozzányúlni, meg fasza, hogy zebrákkal készül, meg szólt is mint a disznó
Hát nekem meg nincs kiszélesítve. Viszont kb. 5 percbe telt, mire megtaláltam, hogy mit is kell keresni. Ez a kilátszik a fa dolog valójában annyit tesz, hogy a binding szélétől 2 mm-re illeszkedik a top a body-hoz, tehát nem a bindingnál, hanem kissé alatta. Namármost az egész finish-sel fedett, így ha nagyon közelről nézi az ember, épphogy lálthatja a 2 fa határát, de nem látszik ki az erezet vagy ilyesmi.
Szóval tényleg nem hinném, hogy kardinális pont.
Mint mondtam, hang és játszhatóság! Ezek számítanak.
Na jó, legyen még gyönyörű a kicsike, de szerencsére ezzel szintén nincs baj. :)
ez a jávortetős dolog meg olyan, hogy nem könnyű fasza szimetrikus mintát intézni
a book matched kifejezés (remélem jól értelmezem) azt takarja, hogy fognak egy jávor téglatestet, lapjában kettévágják és szétnyitják, mint egy könyvet, tehát elvileg a minta a tetőn egymást érte eredetileg, igenám, de megcsinálják domborúra, tehát a test széle felé haladva lekapnak a tetőből, így a minta is elmehet
az enyém nem csíkos, de imádom a látványát
Mindent a tipusról, a kezdetektől milyen változatok vannak melyik évben mit változtattak rajta PL: melyik milyen csapolással készűlt, mikor milyen fából? stb. stb. mindent amit a Les Paul-ról tudni lehet. 1991-92-ben kezdődött az érdeklődésem a tipus iránt csak sajnos külömböző okok miatt kihagytam 11 évet és most pótolni szeretném.
Még nem fogtam 50-est.
Amikor én a saját Gibbonomat vettem, lebeszéltek az 50-es nyakról. Állítólag olyan, mint egy baseball ütő.
Az én gitáromnak 60-as a nyaka, és nagyon kényelmes.
Kérdezz meg másokat is, vagy ha módodban áll, fogd kézbe mindkét nyakprofilt.
És hogy tovább bonyolítsam, nem számít a csíkozás sűrűsége.
Tehát lehet egy nagyon szép tigriscsíkos top "csak" AA-s, ha nem teljesen szimmetrikus a 2 oldalon.
Szóval képek alapján úgy vettem észre, hogy a top szépsége nem mérhető össze egyértelműen azzal, hogy hány A-s.
Láttam már egészen leegyszerűsödött AAAA-s topokat, meg igazán gyönyörű AA-sokat is...
Én a helyedben szarnék erre a paraméterre.
A nyakvastagság már jóval fontosabb!
2006-05-25 20:03 |
#8700
Melyik számít jobb nyaknak a vastagabb vagy a vékonyabb vagy ez abszolút enyéni, kinek melyik fekszik jobban!?
2006-05-25 20:00 |
#8699
Hol lehet olyan könyvet beszerezni ami a Gibson LP gitárok történetével, ismertetésével foglalkozik ???
2006-05-25 19:57 |
#8698
Értettem előbb is amit írtál csak volt egy kis félreértés. Sorry!
Persze, hogy fa. De az AAA jelzés nem a minőségét jelzi a fának, hanem a másik oldali párjával való mintázat kiegyenlítettségét, ha érted mit akarok mondani...
Ettől még lehet szar a fa, vagy jó a fa.
Ha az előbb kicsit sekélyesen fogalmaztam volna:
nem a fa minőségét, hanem a fedlap mintázatát jelzi...
AAA nem a fát, hanem a fedlapot minősíti. Erről már volt szó korábban. Azt mutatja, mennyire kiegyenlített a 2 oldal (mivel két darabból áll a fedlap) mintázata.
A 60-as nyak a vékonyabb...
2006-05-25 19:43 |
#8693
Az AAA kategória a minőségét jelzi a fának vagy csak azt, hogy mennyire látható? "50 vékonyabb "60 vastagabb???
utóbbit csak vastagagg nyakkal rendelheted és AAA kategóriájú a fedlapja...a sima Standardot lehet 50s és 60s (vékonyabb nyakprofil) nyakkal is rendelni és AA kategóriájú a fedlapja....és a standard plus kb 100ezerrel drágább asszem...annyit nem ér meg hogy picit jobban látszik a fa erezete, és lassabb a nyaka.
Nézd csak meg a binding alatt van,kicsit íves a binding felé,és mahagóniból van,tehát nem lehet egy juhar fedlap része!Megnéztem egy csomót,mert nem akartam én sem elhinni!
A Gibson-tól ez a válasz jött a tegnapi kérdésre, hogy van e berakott fadarabka, vagy nincs:
We do not insert wood between the mahogany and maple. In the cutaway area, the exposed wood that you refer to is part of the maple cap where it meets the mahogany.
bírom ezeket a kamuárakat, ha olcsóbban szerzünk ilyeneket a kamuárnál, aszisszük jobban járunk, pedig nem
ez olyan, mint amikor a régi új kormány kiszivárogtat durva megszorításokat, de ha csak feleakkorát teker a faszunkon, akkor már örülni kell, pedig ugyanúgy tekeri a faszunkat
pszichológijja
Csak nem egy olyan embertől akarod megvenni, akivel együtt turnéztok?
Majd írd már meg a véleményedet lécci, mert engem is régóta érdekel, hogy vajh bóvli-e, vagy megéri a pénzét?
Szerintetek jó ilyen Jim Beam Les Paul?
Lenne egy elég jó ajánlat, csak az zavar, hogy nem domború a fedlapja, hanem lapos és elég furcsa feeling rajta játszani. Amúgy fasza, olyan mint egy standard, 57 Classic Hangszedők vannak rajta, fekete a test.
Én vintage pickupot vettem bele, a pearly gates annak számít. Kicsit több a magasa, ezért nem fullasztják le a hangzást a mélyek. De a gitárhangban ugyanúgy kihallatszik az a jellegzetes mahagóni hang, ami a lespaulokra jellemző. Szóval nekem nagyon bejött a csere.
én ilyet nem tok, mert az enyimnek sztem jó a hangja, de akkor lennék okosabb, ha sok más Gibson melett hallanám szólni, pl. más STD-ek mellett, hogy halljam az esetleges különbséget
Hát, én speciel nagy szórást érzékelek a Gibson pickupok között. Az első studiomban nagyon jó hangja volt a nyaki pickupnak, a másodikban felejtős, a standardban is. Aztán csere után előjött a mahagóni. Szerintem a Seymour pickupok sokkal egyenletesebb minőséget biztosítanak.
De mijjér akarsz "piros hangot egy Gibson LP TSD-ből?
Arra ott a Classic a kerámia 496R és 500T-vel, az szigor, a STD meg tradícionálisan nyugdíj, nekem pont az tetszik benne, az sem zavar, hogy hajlamosabb sípolni
A pickup cserét,nem arra mondtam,csak a régieknél előfordul,hogy a pickup már tönkremegy(sípol,nem elég erős a jele stb.).Tehát csak annyi,hogy egy régi hangszer,mondjuk pl.498-asát,ami már rosszalkodik,kicserélni egy új 498-asra!
Én simán kicseréltem a standardomban az első pickupot. Szerintem nagyon mocsár hangja volt, a pearly gates-el meg sokkal fényeseb. Őőőő olyan piros...érted?
na, jól néznénk ki, ha a világ legpatinásabb hangszermárkájába is pickupcsere kellene, ki van az találva, hogy miért azokkal készülnek, ilyen szinten már nem spórolnak
Tényleg ott van,először nem akartam hinni a szememnek!
Az jó lenne,ha mondanának a dologról valamit!
Bár szerintem olyat úgysem mondanak,hogy"figyu,elértük amit akartunk,senki sem fogja soha azt mondani,hogy nem igazán jó a Gibson,(mint ahogy jó is,csak a régiek jobbak,főleg egy pickup cserével!),már lazíthatunk is akár!"Inkább majd megmagyarázzák,hogy miért jó,ha betoldanak egy kisdarab fát!
sztem abban nincs vita, hogy egy lapos mahagóni testre egy mahagóni felöl szintén lapos, felül domború jávor tető van ragasztva
a STD modelleken a szegélyezés ránézésre kétféle lehet, vagy állandó vastagságú szegély megy körbe a tető szélén, vagy a másik (régebbi) megoldás, hogy a bevágásnál kiszélesedő jávortetővel együtt kiszélesedik a szegély is (ez csak ezen a részen fordul elő, körbe a széleken máshol mindenhol kb egyforma vastag a jávor tető)
Még valami.
Elvileg a top domborulata a testhez való ragasztás, és a Les Paul formára való kivágás után kerül rá, nemde?
Akkor most nem értem, hogy jön be a plussz fadarab, mikor két deszkából indultunk ki. Egy vastagabb testből, és egy vékonyabb top-ból...
te írtad, valamék topikba, hogy debreceni vagy, meg hogy játszotok a főtéren?
csak hogy ne offoljak, légyszíves írd már meg hogy pontosan mikor, milyen nevű formációval, milyen zenét fogtok tolni, mert szeretném becsekkolni azt a gibsont, meg azt az ominózus top-nem top-fadarab témát!
na meg persze a fórumtestvért is :D
Hát, hagszerkészítőkkel nem akarok vitatkozni. Csak tényleg érdekes, hogy sehol nincs erről adat.
Azért néhány szempont, ami az én verziómat támasztaná alá:
1. Tök feleslegesen lenne bonyolítva a plusz fadarb beillesztés. Sokkal egyszerűbb a top alját egyenesre levágni, és egyből ragasztani a testhez. Te el tudod képzelni, hogy az új modelleken a topot vágják ugyanolyan vastagra mindenütt (követve a domborulatot is), majd a kimaradt darabot beleragasztják a hézagba? Nem egyszerűbb egyenesre levágni? Ráadásul szebb, jobb is.
2. Ha az van, amit mondasz, akkor 2000-ben szabvány váltás történt a Gibson-nál a fedlap kidolgozását illetően. Ez elég nagy változás lenne ahhoz, hogy ne halljon róla senki semmit. Még gugli bácsi sem.
Mindegy, igazából tényleg lényegtelen. Még csak az sem mondható, hogy spórolnának a fával, hiszen anyagra ugyanannyi van benne akkor is, ha a Te verziód az igaz.
A legfontosabb egy gitárnál szerintem: hangzás és játszhatóság.
Ez egyiket sem befolyásolja.
Kérdezd meg akár az Ádámot,vagy bármelyik hangszerészt,hogy nincs a régebbiekben "pótlás",és,ha a pótlásos lenne az igényesebb megoldás,akkor nem a kóreai/kínai gyártóktól terjedt volna vissza a Gibsonhoz!Egyébként szerintem a fedlap kialakításában lehetnek a nagyobb különbségek a két kialakítás között!
Rendben.
Csak azt nem tudom, honnan veszed ezt?
Hányat szedtél szét eddig?
Mert ha egyet sem, akkor honnan tudod, hogy a régiekben nincs ilyen fadarab?
Lehet, hogy ott is van, csak fedi a binding...
Lehet, hogy sehol nincs, és nekem van igazam. Az hogy van 2 Gibsonod, az nem elég, sőt... :)
Szóval kéne valami hivatalosabb forrás, kép, valami, mert én semmit nem találtam róla, csak ezt:
Note the binding in the cutaway gets wider than it"s 1950"s counterpart, completely covering the maple top (unlike the 1950s binding which shows a slice of the maple top in the cutaway below the binding
A multkor kaptam tőlük egy levelet,hogy védik az esőerdőket,ezért nem csinálnak olyan fákból gitárt!Mennyivel jobb megfogalmazás,minthogy"elfogyótt a jó fánk vazze"!Pedig mindkettő azt jelenti,hogy ne várj igazán kitünő minőséget,de azért ugyanannyit kell fizetned érte!
Nekem mindegy, hogy kilátszik-e vagy sem, akit zavar, az nyugodtan adja nekem. Szívesen látok néhány ajándék Gibsont a kilátszós fajtából...(15 év múlva meg ez lesz az egyik ismertetöje). Az enyém nem látszik ki, de 7 év után ma néztem meg, eddig észre sem vettem....
MOndjuk azert temetni nem kell az ujabb Gibsonokat, mert azert nem szart adnak el, sokkal egyenletesebb es jobb minoseg, mint az uj Fenderek pl...sztem jo gitarok az ujabb LP-k is, csak hat nincs annyira kiszaradva, meg nincs akkora renomeja.
Nem hülyeség!És nem a fedlap része,hanem a testheza kéder alá van beragasztva!Talán egy picit ismerem a gibókat,van belőle 2 is,és azonkívül is elég sok volt már a kezemben!
Ez szerintem nagy hülyeség, amit írsz.
Az általad beragasztottnak hitt fadarab az maga a jávor fedlap alja. Annyi a különbség, hogy a régebbieken teljes vastagságában "takarva van" a szegélyezéssel, az újakon viszont mindenütt ugyanolyan vastag a szegélyezés, így kilátszik a kivágásnál a fedőlap egy kis szelete.
Ilyen beállítából mincs fotóm,de nézz meg egy régi Customot,Classicot,vagy Standardot,a nyak felől,és látni fogod,hogy a testen a felső kéder a domboru oldalon a nyak felé,és a kivágásnál szélesebb,aztán nézz meg ugyanígy egy újat,és azt fogod látni,hogy a kéder mindenütt a test körül egyforma vastag(mit akármelyik más gyárban készült Les Paul kédere),és,ha jobban megnézed,fe fogsz fedezni egy beragasztott fadarabot,amivel kiegyenlítik a fedlap domborulatát!
Nézzétek meg a 2000 utáni Les Paul-okat!Azelőtt a szegélyberakás a nyak mellett,és a kivágásnál kiszélesedett,a fedlap domborulata miatt,most pedig csak beraknak egy kédert,mint bármely más gyártó Les Pauljánál,és a hézagba beragasztanak egy fát!Na ennyit a minőségről!