Azért vannak ebben is különbségek, és most nem az árára gondolok :) pl egy ilyen az szép (nagy álom), de ez a lenti linkelt MM szerintem kifejezetten randa :(
szerintem azért, mert kb. 5-6 éve a garázsrock az új übermenő trend, és senki nem vágyik flametop 15000 dolláros aranyszerelékes csodákra, csak p90es kő egyszerű lapátokra a tinédzserek közül. Azoknak meg ez tökéletes, pláne 500 dodó körül. Én örülök, hogy végre a gibson kitalált az elefántcsonttoronyból. Lett is egy gibsonom gombokért:)
A Gibson egyre inkább tévúton jár. Minek ennyi féle Les Paul, ráadásul ilyen színekben (főleg a Classic, Studio modellek)? Miért kell folyton ezt a satin finisht erőltetni? Ez a Melody Maker pl. gloss finish-sel gyönyörű lenne, de így nekem nem pálya.
Én speciel beszélek ( helyesen: Sprechen Sie Deutsch ? avagy sprehen zi dojcs ? ) . Ez a csávó nagyon jókat mond, látszik, hogy nem csak szereti a gitárokat (a zenét), hanem ért is hozzá.
Ez a gitár, meg nyilván nagyon jó. Ahogy ő is mondja, vagy ahogy Ti is lentebb írtátok - elképesztő, hogy mennyire inspiráló egy ilyen jó hangszeren játszani. Ég és föld.
:) igen valóban hasonlóan szól a Gregor Hildennél minden, viszont sose szarul! Umugy az oka, hogy ezt linkeltem az az, hogy pont ez a gitár amit éppen tesztel, az került ide!
De itt egy másik teszt is, ime : Gibson CC 4 Sandy
nem vitázom, csak megjegyzem, hogy ez a jelenség ( minden ugyanúgy szól ) jelen esetben hátrány, de szerintem (énszerintem!) az igazán jó gitárosok jellemzője. Hallgatom Robben Ford-ot és tök ugyanúgy szól a telecastere mint a Les Paul-ja... vagy ugyanez Tátrai. Ott voltam egy koncerten ( 1000 éve ), ahol a piros ( még a Casio!!! ) gitárján elszakadt egy húr. Éppen jam-elt egy zenekarral ( Kyro gotta humble - ha emlékeztek/ismertétek ), a gitáros gyorsan odaadta a Gibson SG-jét. Bakker, pont ugyanúgy szólt azzal is. Vagy ott van Phill X, aki egyik gitárt mutatja be a Fretted Americana klippjeiben - és mind ugyanúgy szól ... ( egyébként vadállat jól )
Urak!
Csesz szét az ideg. Ma koncert előtt eldőlt a gitárom, és olyan szerencsétlen módon, hogy letört az egyik hangolókulcs.
Ez egy Gibson Deluye chrom, töld tulipános, és az az oldal, ami, ha nyakban van a hangszer, felfelé áll. Konkrétan a D kulcsé törött el. Az a kis spiátar ház vált le az alaplemezről, amiben a csiga áttétel van.
Kérdésem, nincsen valakinek elfekvőben egy darab ilyen kulcsa, valami tisztességes árért eladó, ne kelljen más megvennem egy egész készletet.
Szevasztok!
Amíg a kiszemelt hangszerre van esélyem,addig ha valaki fizet 300at egy makulátlan Melody Makerért,kap ajándékba mellé egy Orange OR 80 at a 70 es évekből! Mindkét termék pöpec állapotban. Természetesen külön is eladóak a cuccok.
Az biztos, hogy elég őrült zene és Gibson szeretőnek kell lenned ahoz, hogy egy ilyet megvegyél. Amióta megfogtam, én is simán minden lelki ismeret furdalás nélkül behúznám!
Azt meg remélem, hogy itthon lesz több olyan zenész is majd, aki a zenekari bevételeiből ilyeneket tud venni!
Akárhogy is ájulás a hangszer!
Azt én nagyon jól tudom
Nem is azért mondtam, csak eszembe jutott a fickóról:)Ha valaki gitárhang tesztet akar hallgatni, akkor tuti ne az ő videóin keresztül ismerkedjen a hangszerrel.
És milyen furcsa fintora a sorsnak, hogy pont ezek legjobban szóló űber-Gibsonok azok, amik jobbára nem zenészeknél végzik, hanem gyűjtőknél vitrinekben...
Ennek a fickónak a videóin röhögök. Az egyetlen, akinél minden gitár ugyan úgy szól:)(kis túlzással) A strat, a tele, az es335, a gibson ilyen olyan, mind ugyan úgy szól:D
Gibson Custom Shop, Sandy Collectors Choice 4! A videon látható gitárt volt alkalmam kezembe venni és hát beszarás! Nekem is volt VOS 58 -am, de ez a Sandy sajnos legalább olyan különbség VOS 58-tól mint a sima standar Les Paul és a VOS 58 között.
Ami iszonyatosan szembetűnő, hogy mindössze 3,6 kg !!!! Na ez az igazán szelektált fa és persze ezen nincs könnyítés semmi! A másik: a hangja, ezeket a Sandykat egy uj és sajnos kereskedelemben nem kapható un. Custom Buckerekkel szerelik amiben Alnico 3-as mágnes van! EZ az Alnico2 -től is gyengébb mágnes. Sokkal részletgazdagabb és több infó van ebben a pickupban!! miután bedugtam a classic 57esekkel szerelt Gibsonomat sokkal tompább és kevésbé harapós hangja volt. Egy szó mint 100 ez az eddigi legjobb Les Paul amit fogtam. Persze a Sandy ára se kutya a maga 11000USD-val,
Úgy általában egyetértek, de pont Gilmour effekt parkjáról és annak vezérlőrendszeréről olvastam egy netes leírást, mint a létező legösszetettebbek egyikéről.
A 498T az alnico5, az 57 classic az alnico5.
Az alnico5 hangja simább, de nagyobb. az alnico2 hangja karcosabb, de alacsonyabb a jelszint.
Erre szokás mondani, hogy az alnico5 hangja hidegebb. Mindazonáltal ha egy alnico5-öt egy kerámia mellé teszel, akkor meg az alnico5 fog melegebb hangnak tűnni.
Másképp megközelítve az 57 és a 498T között az a különbség, mint Slash és Angus Young gitárhangja között.
Szerintem 498T. Harapósabb az 57-nél. 490-ben több a "zizi", nekem nem tetszet annyira. 500T-t viszont nem ismerem, de az meg a Dirty Fingershez lehet közelebb, attól meg nem vagyok elájulva.
Most hogy mondod... eddig észre se vettem, hogy ezek nem studiok. A Tribute Studio chambered, worn finish, Kluson kulcsok, a truss rod cover felírat nélküli. A sima Tribute meg gloss, Grover kulcsok, és egy szóval sem említik hogy chambered lenne.
Szevasztok,
Gondolom PU kérdés mar milloszor at lett beszelve, de most en is bedobnek egyet.
Mindenkeppen Gibsont szeretnek es Epi LP-be menne.
Az 500T tul sok nekem azt mar hallottam, nem tudom mennyivel kevesebb a 498 v a 490.... Plusz meg az 57classic plus-on gondolkodtam.
Hallgattam yt-os vidiket de egyik szarabb felvetel mint a masik....
Inkabb rockos hangzas kene mint metalos.
Otletek , velemenyek?
Thx!
Grat! Érdekes, hogy eleinte az 50's tribute goldtop-ot fehér P90-ekkel szerelték. Tökmindegy, feketével is jól néz ki. Szerintem biztos jobb lesz mint egy Special. Csak abból tudok kiindulni, hogy az SG Classic nagyjából olyan paraméterekkel bír, mint egy special, és annak ellenére, hogy szintén nincs jávor topja, az Epi 56' LP jobban tetszett.
Ha mar P-90. 50's tribute, vagy Studio Goldtop is letezik P-90-nel. Van valakinek tapasztalata valamelyikkel? Ez lenne az alternativa a Special-lal szemben.
Nem tudom hogy ez volt-e az enyém, az egyik poti körül volt egy repedés, de nem látom. Fél évig pont ennyiért árultam adokveszekben, mire elvitték. A vevő hozott egy régi Sunn fejet meg egy öreg Tube screamert, összerakta, megpengette, azt mondta: "Kell! Ezt kerestem ezer éve!"
Úgy is kezdhetnénk a mondatot, hogy minél egyszerűbb zenét játszik valaki, annál... Punkzenében a nyers hangzás az igazi. Szó sincs arról, hogy a tudásom pótolná a kütyüket.
Bocs, hogy itten "okoskodtam". Már előbb is az a benyomásom keletkezett, hogy - tisztelet a kivételnek (pl. Gilmour) - minél jobban tud valaki zenélni, annál kevesebb kütyüre van szüksége.
Szerintem a 490R-498T az egyik legjobb létező pickupösszeállítás.
A mahagóni a jávor fedlap meg az Alnico2 és alnico5 így együtt tökéletesen kiegészítik egymást
De, az van. Már négy éve vagyok kénytelen P90 nélkül létezni. Remélem ennek az állapotnak most vége. Volt egy Epi '56 LP-m, nagyon szerettem. Eladtam, vettem egy Gibson SG Classic-ot. Az is nagyon jó volt, de valahogy az LP-ben jobban szólt a P90. Most végre lesz egy jávor toppos mahagóni Gibson LP-m P90-ekkel. Sokáig Studio Gem-re hajtottam, de amethyst-ben, ami számomra az egyetlen elviselhető szín, nagyon ritkán bukkan fel. Most izgulás van, hogy a két hónapja kifizetett gitár ideérjen, és lehetőleg egy darabban.
még most is nagyon szép. Nekem is van egy 490R-498T hangszerem, de a bridge pick up-ból nálam elég jó kis hangok jönnek. Igaz, hogy szobagitározás közben történik mindez. Az a kedvencem, hogy 498T - MXR Dyna Comp -(Boss)GE7 - (Boss)OC-3 - TS-808 - (Ibanez)AD9 - Marshall DSL401. Nem tudom, hogy életszerű (koncert) körülmények között hogyan működne, de "idehaza" tényleg f@sza.
Imádom a repedezett lakkot rajta. Maholnap 30 éves lesz, látni rajta a kort, mégis nagyon szép állapotú. Ritmusra nagyon tetszik, brutálisan tömény hanggal, (nem mahagóni) de igazán nekem tetsző szólóhangszínt még nem sikerült kicsiholni belőle. Ha minden jól megy, érkezik a fiatalabb testvére napokon belűl egy 50's tribute honeyburst képében.
Jó hang a p90 nagyon, de ezt a brummot, amit produkál, nagyon nehéz kezelni. Torzítva vagy kiüldöz a világból, vagy a noise gate-t kell annyira magasra állítani, hogy már megeszi a hangot.
Pontosabban ez helyfüggő. Próbateremben belőttem jól, aztán a Filterben mégis brummogott, mint a medve, még szerencse hogy volt humbucker is a gityóban a hídnál.
Persze,h nem csak arra jó,tudom én. Am kipróbálta,de ők tényleg nagyon nem olyan zenét játszanak. Hardkórnak azért tényleg nem az a legjobb választás talán.
Ha úgy vette meg, hogy nem próbálta ki, vagy úgy, hogy fogalma sem volt arról, hogy hogy szól, akkor ezúton is gratulálok neki...
Egyébként bőven nem csak bluesra használják.
Ki az az idióta, aki megvesz egy P90-es gitár, csak hogy beletehessen egy EMG-t???
Nem egyszerűbb venni egy gitárt, amiben már eleve valami metál-pickup van???
Na, mindegy. Nekem most van másodszor P90-es gityóm. Először nagyon nem tetszett, de ma már azért kicsit érettebb fejjel közelítek a gitárszandokhoz.
Mondjuk barátkozós ez a P90-es dolog nagyon. Jó meghajtott erősítővel, betorzítva kurvajó, de azon az enyhe crunch területen, ahol én általában játszom, és ahol a Fenderek is meg a Les Paul is nagyon fasza, nekem egyelőre a P90 valahogy nem adja.
Szóval, én még keresgélem a helyem ezzel, de azért azt már most lehet érezni, hogy ha megtalálom a nyitját, akkor ez azért egy baszottnagy hang lesz.
Gibson Pick up pár. 500T é 496R. 2010es Gibsonból. Alján belegravirozott Gibson Usa felirat. Sokan szeretik! Hbátlan állapot! Ára: 35eft (kép csak illusztráció)