Ezt nouseforaname írta: ha a hangra mész és nem a névre akkor nem kell lepengetni 8 kilót az igazi Gibson LP hangzásért...az Epiphone Elite szériás LP-k,teljesen tökéletesen ugyanazok csak a nitrocellulóz vagy mi a f... lakk nincs rajta,na meg Epiphone van a fejre írva
Ezt Mr. Sambo írta: Tudna valaki segíteni? Mit tudtok a Gibson Classic szériáról? Úgy tűnik...sőt már biztos, sikerült egyet becserkésznem az Ebay-en. Drága, de nagyon szép.... Így sajna ugrik az erőlködőfejem, de talán megéri.... Tudtok róla valamit?
Ezt nouseforaname írta: hááát mit szeretnél tudni??a legfontosabb különbsége a többi Les Paulhoz képest,hogy 496R és 500T-s pickupok vannak benne(mint az Explorerekben meg Flying V-kben)
Ezt papi írta: Mr.Sambo! Ebbe a szériába 496 R (nyak), 500 T (hid) ceramic magnet humbucker pu.-t szerelnek. Ez olyan pofára, mintha 4 db single coil lenne: 2-2. Tehát nem a széles krómozott, hanem dupla fekete. a Koptató és a pick up keret fehér az összes modellen, aranysárga poti gomok. Pofára a standardhoz hasonlit a legjobban. A test és a nyak is mahagóni, arany és crom hardwarrel is gyártják. Az összes Gibson szinben készül (kivéve fehér). A hangját sajnos nem tudtam letölteni. Gyönyörű darab. Biztos lehetsz benne, hogy nem is fogok irigykedni ért, én á dehogy,hogy gondolod,beeeee...
Ezt medve írta: Hello papi, Mr. Sambo Amirôl papi ír az a Les Paul Classic. Maga a Classic széria az teljesen más, már pofára is. A kezdetekre jellemzô formavezetés, arisztokratikus megjelenés. Egy a lényeg Mr. Sambo: akár LP Classicod lesz, akár a Classic szériából valamelyik gyönyör?ség, nagyon jól választottál. Örök darab, csodálatos hang, kifinomult elegancia. Gratulálok hozzá elôre is! Apropó, láttátok és hallottátok már Erôs Attila (Lord) Lp Customját? Az is megér egy koncertlátogatást.
Ezt papi írta: Hi medve! Igen én a LP Classicra gondoltam, a Gibson Classic széria tényleg egészen más világ, főleg öreg blues rutinok használják. Igen szép áruk van, de hát a legendát meg kell fizetni. Hol játszik mostanság a Lord?
Ezt medve írta: Hello Papi! Legközelebb Szombathelyen (dec. 27.). Budapesten szerintem csak jövô tavasszal játszanak Lordék. A hangzás egyébként nagyon ultra. Van úgy, hogy elôkerül koncert közben a Nighthawke meg a Standard is, de inkább a Custom a fôszereplô. Mindez változó Mesa fejeken vagy a jóöreg Mesa DC 2- ôn szól. Gibsonistáknak kész orgia, ha el nem cseszik a hangosítást a "szakemberek". Na Üdv!
Ezt Mr. Sambo írta: Lotus! Az Ebayen beírom a keresőbe az áhított cucc nevét. Bármit írsz be (ami emberileg elérhető és létezik ...) sok találatot hoz fel... Először is megnézem, hogy az illető szállít-e külföldre. Aztán megnézem mivel fizethetek neki. Sokan egyelőre csak a Paypal rendszert akceptálják, de az még nem működik Magyarországon. Olyat keress, akinek a BidPay-en, vagy a Western Unionon keresztül is lehet fizetni. Ezután írj neki az Ebay-en keresztül, hogy érdekel a cucc.... Kérdezd meg, hogy mennyiért "szállítja" Magyarországra a cuccot. (Ez postai kézbesítést jelent) Amikor minden klappol, akkor érdemes licitálni, vagy - ha van - a Buy Now ikonra klikkelni.... Én a Gibsonomat - ami már úton van - ugyanígy rendeltem meg egy New Jersey-i kereskedőtől. Kedves és segítőkész volt az amerikai. Sokat email-eztunk, mindent megbeszéltünk egymással. Dec 27-n adta fel a Les Pault és előjelzése szerint egy hónap alatt érkezik meg. Ami csodálatos, hogy az eredeti USA Gibson keménytok is jár hozzá, abban küldi... Ja.... javaslom, hogy főleg olyan Ebay kereskedőtől rendelj, akinek már sok eladása volt, így nagy tapasztalattal rendelkezik már a csomagküldésben... (Önvédelem)
Ezt Balázs írta: nekem calssicom van, ha érdekel róla valami nyugodtan írj vagy hivj. Az alábbi oldalon megnézhetitek a gitáromat : http://gibsonlespaulclassic.atw.hu Yo volna egy Gibson klubot csinálni, valaki aki váalalkozó szellem :-)
Ezt lepol írta: kiváncsi volnék, hogy nagyságrendileg hány Gibson van Magyarországon és azok milyen modellek. Ja, télleg, ti itt bizti tuggyátok: hogy van az, hogy a Standard modelleken néha ott van a Standard felirat a merevítőpálca eltakaróján, néha meg nem. mi a különbség köztük? mért nincs minden Standardon ott a felirat? Mert hogy minden Customon ott van, meg studiokon is, de pl. a Classicokon sem mindig. Vannak alapvető különbségek, amiket nagyon jól ismerek, de felirat nélkül honnan tudni, hogy Classic vagy Standard a gityó?
Ezt roque junior írta: Olyan rosszul vagyok....kb 2év múlva jön össze a pénz egy új lapátra és már most nem tudok aludni,mert el kell döntenem hogy mi kell.......X-factor,Flying V,SG,vagy Les Paul.........Már most nem bírok aludni.....ti melyik mellett döntenétek? A zenei stílus az bluestól-metálig minden
Ezt Balázs írta: Lehet kapni felirat nélkülit és ennyi, ami gyárból jön azon alapban rajta van a tipus, de ha egyedi, vagy mondjuk a megrendelője ugy kérte akkor nincs megjelőlve. A Classicot biztosra meg tudod ismerni, mert a fejen a Les Paul alatt nem model hanem classic felirat van, a Standardeknél model, a customnak ugyebár az ismert ábra, a Studiokon pedig a studio felirat van, független attól, hogy azon a cimkén mi szerepel. De mondom, tölünk kicsit nyugatabra már bemész egy hangszerkereskedésbe és simán veszel olyat amin nincs tipusjelzés, vagy akár egy studio gitárra is rátehetsz custom feliratut, csak hát az attól még studio marad :-)))
Ezt nouseforaname írta: hát valószínűleg többnyire csak Les Paulok vannak itthon,elvétve 1-2 SG meg egyéb...én azt mondom sajnos,mer" igazán lehetne színesebb ez a paletta is(mint sokminden más szürke hazánkban)
alapvető különbség a Standard és Classic LP közt a pickup,a Classicban olyan pu van mint az Explorerekben meg Flying V-kben(500T/496R),agresszívebb hangzású,a Standardekben régen 496T/490R pu-k voltak mostanában meg Burstbuckerekkel szerelik fel őket...namármost,hogy hogy tudod ezt a különbséget szemmel felfedezni és nem hangból?fogalmam sincs,főleg így hogy krómvédő van rajtuk :)
egyébként a nyak méretei és a festések is eltérnek többnyire,meg ha minden igaz valahova rakni szoktak egy matricaféleséget mr. Orville Gibson fejével meg minden...azon csak ráírják a modell nevét is,ha már a m.pálcafedőn nem
Ezt Balázs írta: Én a helyedben, azt csinálnám, hogy fognám magamat, mikor unatkozok, be a kocsiba, és irány Bécs a Music Produktiv, ahol minden tipusból van és nem néznek rád haragosan, ha leakasztod és megtekered a gitárt. Minden erősitő tipust és minden gitárt ki lehet próbálni, na ott eltöltesz egy két órácskát, és szépen végig próbálgatod, és amelyik bejön, azt majd megveszed. - Egy story a magyarországi hangszerkereskedök hozzáállásáról. Finkey, Gibson Les Paul Standard Vintage Sunburst, mondom kiprobálnám, a tag : ÁÁÁÁÁÁÁ, mit képzelsz apám, az annyiba kerül, hogy életedbe nem láttál annyi pénzt egyszerre. Mondom jo, ...kimentem a turnébuszba, bevittem neki a gitárjaimat (akkor még egy 1981 fekete Customom és egy 92-es Standard Cherry Sunburst-om volt), a tag teljesen megváltozott, persze leakasztom ha kell, mondom , nem kell, menj ki tölünk 200km-re és tanulj kereskedelmet, ahol a kezedbe tuszkolják a drágábbnál drágább gitárt, csak, hogy megvedd, és nem státusz szimbolumot akarnak csinálni egy gitárból, hanem azt amiért van, hangszert
Ezt Balázs írta: Standard vs. Classic megkülömböztetés, mondom nagyon eccerü, fejen a Les Paul logo alatt a Standardnek "model" van irva a Classicnak "classic"
Ezt Balázs írta: most Marshall JCM900 Hi Gain Master Volume 100W 2100model csöves fej, Marshall 1960AC Classic 100W láda (Celestion Greenback 4x12" 25W hangszorokal), Gibson Les Paul Classic gitár, és egy VOX V847 Wah pedálom. Nem használok külső efekteket, mert szerintem a Marshall beépitett csöves torzitójánál jobb nincs, csak most hiányzik a reverb, ezért ha tudtok valakit akinek van Marshall JCM900 HI GAIN DUAL REVERB 100W 4100model csöves feje és elcserélné akkor szóljatok. Most egy feltörekvő bandában nyomom a FreeHand-ben, még ismeretlen, lehet, hogy az is marad :-)))
Ezt Balázs írta: külső reverb van, az iagz, csak az a baj, hogy már volt nekem egy ilyen Dual Reverbes fejem, én marha eladtam mikor kimentem amcsikhoz, és tudom, hogy mennyivel jobb mint a külső reverb. Főként feldolgozások : Led Zeppelin, Deep Purple, Eric Clapton, P.Mobilmeg hasonlók, de nyomunk, Mötley Crüe-t, Motörhead-et, Dance, Sing-Sing, szal elég széles skálán mozgunk, minden ami rock és Blues és yo zene :-)))) A saját dalokkal vagyunk meglőve olyan téren, hogy most két verzió van, piszkos rock n" roll-t vagy blues-rockot játszunk, még nem tudtuk eldönteni, de majd kialakul, attól függ, hogy milyen képességű énekest és dobost sikerül leszerződtetnünk
Ezt Mr. Sambo írta: Pénteken végre megérkezett a Les Paul Classic. Tudjátok.... döbbenet amit szól. Komolyan mondom elérzékenyültem a hangjától :) JCM2000 TSL60 Marshall erősítővel próbáltam ki. Nos.... Még most sem tértem magamhoz. Már csak egy zenekart kellene alapítanom :) Tudtok valami alakuló bandáról, ahol gitárost keresnek? Mondjuk Sambora is hívott, de azt nem fogadtam el. :)))))))
Ezt Balázs írta: természetesen van honlapjuk, ez az osztrák: http://www.musik-produktiv.at/home/home01d.asp/sid/!06082002
ez pedig a német oldaluk cime :http://www.musik-produktiv.de/home/home01e.asp/sid/!18121995
a gibson klub ügyében szerintem elöször egy találkozót kellene összehozni, ahova mindenki elhozná a motyóját, ott regisztrálnánk magunkat, a gitárt, ez már csak azért is jó lenne, mert ha tudunk egymásról és egymás gitárjáról, akkor sokkal nehezebb dolga lenne a tolvaj bácsiknak. Csak a legfontosabb, hogy kéne valami fő szponzor, mondjuk akinek valami köze is van a Gibson céghez, hogy kapcsolatot tudjunk teremteni és egyre szorosabbá fonni ezt a kapcsolatot az anyacéggel :-)))
Ezt Balázs írta: az amcsiknál meg a németeknél ez piszkos jól müködik, amcsiban egyenesen a gyárban regisztrálnak, és figyelemmel kisérik a gitár életét, ha valami szüksége van egy regisztrált tagnak akkor a regisztrációs szám alapján azonnal azonositják a gitárját és egyedi, testreszabott cucokkal látják el, ami tuti, hogy jo a gitárjához. Tudom, hogy most erre azt mondjátok, hogy van magyar gibson képviselet, az Atec Hungary, de valahogy nem bizok bennük azóta amióta volt egy kis gondom a marshall ládámmal, és a mai napig várom hozzá az alkatrészt (pedig garis a láda), szal az Atecről ennyi, inkább kimentem Bécsbe és elintéztem magam.
Ezt nouseforaname írta: a Korn az egyetlen banda amit nagyon ritkán hallgatok ugyan de Ibanezeket használ(és teccik is),viszont agyon van a sound effektezve,meg ráadásul 7 húrosak...szal abból nem sok következtetést tok" levonni
a többi Ibanez használó(Offspring,Vai,etc.) hangzása marhán nem teccik és szerintem nagyon eltér a Flying V-től
Ezt nemesis írta: Nem általánosan akarok beszélni a GIBSON-ról hanem a tömörtesű gitárjairól. De akár ide sorolhatnám a Fendert is ami nekem van. Ha ugyan azt a faanyagot használják ugyan az a forma ugyan az a hangszedő húrlábak stb., akkor mi lehet a különbség???? És mondjuk olcsóbban is adják a japók. Akkor csak azért veszük meg mert GIBSON és FENDER van ráírva. Tudom, hogy olyan mintha tudathasadásos lennék, de nem értem??:)
Ezt Balázs írta: hát azért ez ennél sokkal komplexebb dolog. Eleve a fa, nincs két ugyanolyan fa, nem mindegy milyen földben, milyen éghajlat stb... alatt nőt a fa amiből a gitárunk van. Nem mindegy a kitermelés minősége, a szállitás és elő feldolgozás milyensége. Nem mindegy a raktározás , a válogatás minősége. Nem mindegy a pácolás , feldolgozás, száritás minősége. És még mindig nincs gitárunk, még a a hangszerkészitőhöz el sem jutott a fa !!!!!! Lám mennyi minden, amitől a Gibson Gibson, a Fender fender lesz......
Ezt Balázs írta: és ez csak a kezdet, sorolhatnám ezeket a dolgokat, amiket sem a japcsik, sem senkik nem képesek reprodukálni, no nem az ügyességük miatt , csak a körülmények miatt. Egy adalék. Egy átlagos méretü fakitermelés 15%-ka kb az ami a legjobb minőségű, a többi különmöző osztályzatokat kap. Na ugye mondanom sem kell, hogy a legjobb minőségű fa nem koreába vagy japánba vagy mexikóba megy.........
Ezt nemesis írta: Oké, de eltudjátok képzelni, hogy a japók nem képessek erre??? Oda minden lószart importálni kell semmilyük sincs szóval nyugodtan rendelhetnek olyan fát amiből a Gib. vagy Fend. készül. És már is megvan az alap. A pickupokat meg úgy is sejmuréktól hozzák aztán kész is a Flying V meg Fat strat!!!:) És lényegesen olcsóbban mert nem az említett márkanevek szerepelnek!
Ezt nouseforaname írta: ja a koppintásokra gondolsz???
de tudnak olyan jó minőséget csinálni a japcsik sőt...
az Orville cég Gibson copy gitárjai megütitik az eredeti Gibbo szintjét...sőt egyes példányok állítólag überelik is azt,ugyanígy a Fendernél...állítólag volt egy olyan időszak amikor a Japán Fenderek jobb minőségben nyomták a Stratokat mint Amerikában,csak meg kell találni a megfelelő kereskedőket/évjáratot meg ilyenek(általában azok a Japán gityók jók amit nem exportra csináltak)
viszont én most nem az Ibanezről beszélek/mi nem arról beszélünk...az Ibanez más,általában a faanyagjaik is mások,meg a profiljuk is,bár nekik is vannak koppintásaik,de ők nem arról híresek
Ezt nemesis írta: Igen valahol a koppintásról is beszéltem, de igazából a gitárok felépítése hasonló szóval csak az a kérdés, hogy miért nem tudnak ugyan olyan jót csinálni.... na mindegy hagyjuk a témát nem tudom leírni ami a fejembe motoszkál!:)
Ezt GreyJoe írta: Egyetértek! M.O.-om szokás a nagy zenészeknél leszólni az ibanezt, pedig sztem is vannak az ibinek nagyon király gitárjai! Már írtam valamikor itt is hogy pl.: a blazer 1025-ös modelljük van olyan jó mint egy Fender strat, de idehaza gyak. kaphatatlan. Régen pedig volt az artist széria ezt nem ismerem de néha elszólja magát egy-egy nevesebb húrnyűvő hogy mennyire király is volt és a ma még felllelhető 1-2 modell nem eladó gazdáik által meg ilyenek.. Cak ugye az Ibanez is példának okáért ráirja az "ibanez" cégért már a filléres modellekre is ellentétben a fenderrel vagy a gibsonnal! Ök nagyon figyelnek erre, hogy ezt nem lehet.. Valószínüleg ezért is van fejünkben a kérdés: van e olyan mint a....
Ezt Balázs írta: csakhogy teljesen egész legyen a lufink akkor idekinánkozik az is, hogy egy signozott Ibanez, vagy egy Fender minőségű akár Ibanez akár más gitár jóval drágább mint egy széria strato............
Ezt nemesis írta: Igen ez igaz, hogy az Ibanez gyengébb szériákra is rá teszi a nevét, de hozzá kell tenni, hogy nekem van egy rg270-esem ami az alja az Ibaneznek és szerintem király a hangja, egyedül a fogólap rádiusza nem kényelmes. Szóval ez sem teljesen igaz, hogy bármire ráteszik a nevüket.
nouseforaname! Most hogy aludtam rá egyet talán összeállt a kép.:) Szóval miért nem törekednek arra, hogy olyan hangzást hozzanak ki mint a nagyok csak olcsóbban adnák, mert ott olcsóbb az emberi munka. Vagy az Ibanez saját hangzásra törekszik és szarik a trend hangzásokra???:)
Ezt Dimebag írta: nekem van egy ibanezem is a gibsonom melett... de csak azért mert az sg-ben nincs tremoló... Balázs nem hülyeség amit írtál, hogy találkozunk, összeírjuk a szériaszámokat stb...
Ezt gépzsír írta: hát nekem van ibanez gax70em, állítólag ez vmi új széria. sg fazonra hasonlít leginkább és nagyon királyul szól! imáádom :-))) (pedig ez is olcsó széria)
Ezt nouseforaname írta: olcsóbb a japán munkaerő?hát nemtom...mondjuk viszont a környező izék közel vannak,na mind1 ezt hagyjuk
nem ismerem annyira az Ibanezt(mer mint mondtam nem szeretem),de szerintem saját hangzásra törekednek,a faanyagokat meg a pickupokat is igyekeznek másfélét használni mint mondjuk a Gibsonék/Fenderék
pl.: ott van a HSH pu.kialakítás,nekem erről egyből az Ibanez jut az eszembe...vagy az egyedi nyakrádiusz,a hihetetlenül vékony nyak...ilyesmi
az meg hogy csinálnak 1-2 copy gitárt...hát végül is ki nem csinál???a Fenderék Showmaster szériája pl. nem az Ibanezekre éprül?
Ezt mesa írta: Flying V vs Ibanez: nekem három teszten sikerült összehasonlítanom a gitárok hangját. Első alkalom: van egy RG570-esem még a 90-es évek elejéről (csak érdekességképpen: Schaller tremoló, Schaller kulcsok, 22 bund) Dimarzio Tone Zone és Air Norton pickupokkal. Saját setupomon a két gitár hangja olyan, hogy van a FlyingV, ami vastag és nyílt, meg van az RG, ami még ezekkel a hangszedőkkel is műanyag hangú, és olyan klausztofóbiás dobozhangot adott. Második: szólógitárosunk Ibanez Artistja, ami szintén már pár évtizedet megélt. Eredmény: ugyanaz a nyílt hang, magas-középtartomány megegyezik, az Artist vastagabb, mint a Flying V, ami várható is volt. Mégis, stúdiókörülmények között a Fly mélye jobban kontrollálható. Harmadik: videoklipet forgattunk Csepelen, közben egy zenekar stúdiózott, a srácnak valamilyen custom S-szériás 400.000 Ftos Ibaneze volt. A hangmérnök nem tudott vastag hangot kihozni belőle, csak annyi javaslatom volt, kapcsoljon a srác nyaki pickupra, de már eleve azon volt, néztünk, mi van. Kábelhibára gyanakodtunk, de az is rendben volt. Kipróbáltuk a V mellett (milyen jó, hogy pont azzal forgattuk a klippet). Eredmény: zárt hang, ráadásul jelszegény, nem hajtotta meg az erősítőt. No, ennyi, mindenki levonhatja a konzekvenciát.
Ezt Dimebag írta: ...amúgy semmi értelme hasonlítgatni az ibanez/gibson hangzásokat...max egy Artistot egy LesPaul-hoz... más: Balázs! Ugye tisztában vagy azzal, hogy a 2100 és a 4100-as torzítója teljesen eltérő kapcsolású!
Ezt Balázs írta: Igen. Sajna ha akkor amikor kimentem az államokba nem vagyok akkora hülye, és nem adom el, akkor ma is 4100-esem lenne. Volt már nekem, csak mikor hazajöttem, akkor nagyon sürgősen kelett (nem tudom miért) és az első JCM900-ast meg is vettem, ami 2100-es. Most meg egyre inkább érzem a hiányát.
Ezt Balázs írta: ahogy én használom, ugy végülis nincs sok különbség, nem igazán tekerem meg a gaint, hagyok a gitárnak is teret, és amikor a 4100-es volt akkor egy LP Standardem volt, ami azért megteszi a hatását. Most LP Classicom van ami szintén meg tudja hajtani a kicsikét. Bár konkrétan még egy az egyben nem hasonlitottam össze a két fejet, mert nem volt rá lehetőségem, de beletetted a bogarat a fülembe
Ezt Balázs írta: yo emlékeim vannak a jcm900 dual reverbről, ha valamire akkor csak arra cserélném a 2100-est. Bár sokat számit az is, hogy ami nekem van az nem az SL-X, hanem a régebbi MKIII
Ezt GreyJoe írta: Ha Nincs mély a pickup hangjában az nem a gitár baja hanem magáé a pickupé! Egyébkénttalán egy cég sem használ talán annyiféle pickupot mint az ibike! Köztudott hogy a V8-as nevű szörnyetegük az egyik legvastagabb, legtorkosabb hangu valami! Osztom a véleményt miszerint ez a japán cég nem is akar olyat gyártani mint a nagy amcsi cégek..
Ezt Balázs írta: Igazad lehet GreyJoe. Ha én lennék az Ibanezék helyében én is valami egyedire törekednék, nem pedig koppintásra. Azért az Ibanez már van annyira nagy és hires cég, hogy megengedhesse magának, hogy saját arculata legyen.
Ezt Dimebag írta: ...tremoló miatt sincs túl sok mély, nemhiába találta ki a Mr Duncan a trembuckert... Balázs: azért kérdeztem, mert a 2100 hiába csöves, a torzítást félvezetővel "csinálják"...üdv
Ezt Balázs írta: szal akkor ezalatt azt kell érteni, hogy a 4100-esnek gyengébb a torzitása mint a 2100-esnek? Mert az valóban igaz, a 2100-es torzitása sokkal szélesebb skálán mozog.
Ezt Dimebag írta: azt nem mondtam, hogy gyengébb hanem aztatat, hogy más... amúgy én egyiket sem szeretem. :-))) ha konyítassz egy kicsit az elektronikához, akkor - ha gondolod - elküldöm mind a kettő kapcsolási rajzát aztán láthatod, hogy miről beszélek! dobj egy mailt, ha érdekel!
Ezt Balázs írta: na megpróbálom valamilyen modon elinitani a klub megvalósitását. Elöször is valamilyen támogatót kell szerezni, aki szárnyai alá venne minket. Ha van öttletetek kihez forduljak akkor mondjátok, irjátok, ok?