Classic és standard festés, top minõsége, pickupok
A traditional elvileg olyan robusztus mint anno a gibson 1960 elõtt,
Semmiféle chamber nincs benne, és ún. lapát nyak
Angol e-bay-n 1 db, amcsin 2 db van: forintban mind 7 számjegyű árért. A híd mindegyiken úgy néz ki, mintha közelebb volna a nyakhoz. Dehát, gondolom a hangszerészek arrafelé nem(sem) "pecérkednek".
Kedden Amsterdamban voltam egy offtopicos pancser miatt. A John Mayer koncertre menet betértünk egy pici javítóműhelybe, ahol ezt az 1960-as Les Paul Junior került kipróbálásra. Gyerekek.. 2200 ojró.. A világ egyik legjobb hangja, amit valaha hallottam!! Pedig semmi különleges cucc nem volt kipróbálni. Nyílt, dögös, koszos, erős, rú, kapál, harap.. Teljes a szerelem! Azon agyalok honnan szerezzek gyorsan ennyi pénzt..
Ugyanannak a jelenségnek két oldaláról (alkotó/előadó - alkotás/előadás) mondjuk kb. ugyanazt.
De magyar tehetségkutatót miért kellett pont kaja előtt említened???
Baszki, hirtelen nem találok hányós ikont...
(Pedig mondjuk lenne ott tehetség, csak épp vagy nem lehet vele mit kezdeni adott helyzetben, vagy nem akarnak vele mit kezdeni, mert az meló, és "magyar piac"-idegen... E piac alakítói pedig úgy alakítják azt, hogy... De mondom, kaja előtt...)
Nekem az ugrik be erről, hogyha jó a zene, akkor lehet akármilyen a gitárhang, nem érdekel senkit.
Ha az antisztár illető a magyar "tehetség"kutatóban feltűnne egy ilyen gitárhanggal, mindenki jókat derülne és értené, hogy ő az akin nevetni kell.
Igen, olyan, mintha egy szar Sokol rádióból szólna szakadt szórón át. De ezer közül felismered és annyira őrült sound, hogy gyönyörű. Ennek a pasinak kezében szerintem még a lapátnyél is úgy szóla, ahogyan ő akarná. Ugyanazon az LP-n bármikor olyan tiszta jazzes dolgokat tud produkálni, hogy rém...
Megszünt a hackelhetőség, így nem tudom visszahackelni. Válaszoljatok addig egy hozzászólásra (azt lehet), amíg át nem kerül a hozzászólás ablakot eltüntető hozzászólás (#51155).
Ati, ebben a Specialban nem P100-asok vannak? Nálam volt egy hasonló, csak a mahagóni színű, és az 100-as (zajtalan) volt. De a 100-as hangja nekem nem jött be, viszont a mostani, Tribute 50's rendes 90-ese sokkal jobb.
Nekem is csak azért tetszik most a Les Paul, mert sokkal több torzítást használok, mint korábban a Fendereken. Pont azt élvezem most a legjobban, hogy nagyon más a szand, mint eddig.
Illetve, ami még nagyon levesz a lábamról, az a bumfordi nyak. Iszonyatosan megszerettem, és sajnos ha előveszem a Fendereket mindig kicsit csalódott vagyok, hogy milyen vékony a nyakuk...
A klasszikus Les Paul-féle humbucker-hang, nekem sajnos nagyon nem jön be. Próbálkoztam vele többször, de semmi. A mostani ES-137-ben valahogy teljesen máshogy szólnak és azt gyakorlatilag csak tisztán használom. És lehet, hogy hülyének néznek majd, de nagyon sok saját példával is tudom igazolni azt, hogy a célzottan Magyarorzágra irányuló hangszerek sajnos nem olyanok, mint amiket az USA-ból, vagy mondjuk Németországból, vagy Angliából hozok. Ez az ES-137-est s az USA-ban vásárolták anno, úgy került haza. Játszottam múltkor egy itthoni hangszerbolton keresztül beérkezett teljesen ugyanolyan hangszeren. Hadd ne mondjam...
Ahh... Biztos írtad korábban ezt az 56-ost, csak én nem emlékeztem rá. Nagyon kiváncsi lettem volna a véleményedre a 57RI-vel kapcsolatban, bár rémlik, mintha korábban írtad volna, hogy nem nagyon sikerült megbarátkoznod a humbucker-es Les Paul-okkal, és hogy a single coil-ok meg a P90-ek jobban bejönnek.
Na, mindegy. Persze én egész más szinten muzsizok, mint te, de a magam kis világában újabban nagyon rákaptam a Les Paul-ra. Pedig eddig szinte csak Fendereken játszottam, de most valahogy bejön az LP világ. Még nekem tetsző clean hangot is sikerül kiszednem belőle, bár az azért nagyon nem az, amit egy Fenderből kiszedsz.
Most nagyon szeretnék egy ES-335-öst is, vagy egy olyan Specilat, mint a tied P90-ekkel...
56-os volt. Nagyon kellett a telecaster. Nagyon sokat agyaltam rajta, hogy eladjam-e, de akkoriban nagyon rá voltam indulva, hogy vegyek egy régebbi telét így sajnos mennie kellett. Most viszont itt van ez a special a P90-es pickupokkal és azt kell hogy mondjam, hogy ez a P90-es hang sokkal jobban tetszik, mint az a P90-es hang...
A wraparound-ot tartó testbe belecsavart tőcsavarokra merőlegesen van a wraparound két kampójában lévő, imbusszal állítható egy-egy kis csavar mindkét oldalon. Ezekkel kell játszani, így maga a híd a fogólap végéhez képest teljesen párhuzamostól, egészen a 10-15 fokos szöget bezáróig tud mozogni, attól függően, hogy a két kis csavart, mennyire csavarom ki vagy be.
Hogyan tudtad belőni? Egy wraparoundnál mit lehet lőni? Én nem látok rajta semmilyen állítási lehetőséget, max a nyakkal lehet valami nagyon minimálisat játszani.
Köszönöm, uraim. Elvileg kicsit szaftosabb hang kellene, de szép tisztával, elegendő jellel és pivit több melegséggel, mint ami most van. Tudom, szubjektív, minden fában, erősítőben, ládában más a hang, de csak meg kellett kérdeznem...
Ilyen típusú SD-pár pl. egy hárs Ibiben szólt már nagyon kásásan, a Krameromban elégedett vagyok vele, de a hídinél óvatoskodni kell a gainnel, bár ez is csőfüggő, 6l6-osokkal, hideg, áttetsző kristály sok magassal, EL34-esekkel rock lucsok.
Kramerbe menne valami Sublime, ha már annyira dicsérik, de még az is elképzelhető, hogy az SG-be.
szerintem próbáld ki, de attól függ, milyen hangot szeretnél, ill. milyen zenéhez kell. Az én kis ribanc SG-m eddigi 11 éve alatt sok mindent látott, kezdődött a gyári 490 párral, volt benne EMG 81/85, JB, 498T, Burstbucker Pro, végül (kb. 2 éve) '57 Classic (mindkettő, a sima), eddig ez az über, de kizárólag a saját setupon, adott (rock) stílusban.
Szerintem ezért nem érdemes hangszereket hasonlítgatni, nincs egyforma gitár még azonos hardverrel sem.
Ha nagyon dolgozik benned a kisördög ki lehet próbálni, de sztem az SG-ben annyira jó a gyári szedő szett, hogy nincs értelme cserélgetni. Milyen irányú hangzás változást szeretnél elérni a cserével? Vagy nagyobb jelre van inkább szükséged?
Köszi szépen az infókat! Azért az nem túl szép dolog Gibsonéktól, hogy csak így, wrap-around bridge-dzsel árulják. Ha lenne hagyományos húrlábbal, szerintem már megvettem volna.
Bár most találtam valami mást is... Decemberben leszek 40, úgyhogy lehet egyelőre ezzel a másik dologgal lepem meg magam, a Special meg csúszik egy darabig...))))
Urak!
1 x Seymour Duncan JB humbucker, 1 x Seymour Duncan Jazz szedők vannak a Krameremben.
Próbált már valaki ilyet Gibsonba??????
Azon agyalok, hogy átrakatnám a standard SG-be a gyáriak (490R+498T) helyett, szerintetek megér egy próbát vagy teljesen fölösleges kísérletezni?
Valahogy nekem jobban bejön P90-nel a Les Paul, mint humbuckerrel. És így full mahagóni testtel, egészen különleges hangja van. Ez legjobban a tiszta bridge-hangnál jön ki.
A wrap-around először nekem is furcsa volt, de végülis sikerült belőni pontosra, mert azzal azért volt szenvedés... Viszont a hangja, az nagyon ott van. Nagyon jó rock-hang, egyenes, karakteres, a pu-kiosztásból adódóan, egy kicsit hasonít a telecasterre, de a P90-ek miatt annál azért jóval erőteljesebb de a wrap-around miatt viszont nem olyan éles a hang mint egy pengés húrlábon. Nagyon-nagyon szerethető és eléggé univerzális megszólalással bír. Érdekes módon nem nagyon zúg.
Nem Filtertronok, bár hasonlóak. Gyárilag ún.: jóval Lollartron pickupokkal van szerelve. Jason Lollar a 60-as évekbeli Gretschek alapján készítette őket. A hangjuk a Gretsch és a 335 közötti humbucker hang, de közelebb van érzésem zerint a klasszikus Gretsch-hanghoz. Talán egy picit izmosabb. Kvázi Humbucker méretű Filtertronok, amelyek egy kicsit máshogy szólnak.
Bár nem engem kérdeztél,de az ég világon semmi baj nincs velük tapasztalataim alapján,sőt nincs rajta baba ugye,ami előbb utóbb idő előtt megzabálja a húrt. De van belőle babás változat is ha valakinek úgy tetszik jobban.. És természetesen pontos az oktáv is,én hátrányát semmikép nem tapasztaltam még..