Filóztam még rajta én is közben.Amiket én írtam a csíkokról,végül is okozhatja az élesnek kicsit sem mondható kép,(bár most is azt mondom,h nincs rajta)meg amit te mondasz azt a beállítás,eléggé eltudnak torzulni formák bizonyos szögekből fényképezve.De tényleg láttam már egy hete én is,és valahogy kapásból gyanúsnak véltem..
Leginkább a pu-kat nem értem benne..
Nekem akad pár pl.. Mondjuk a szemem nem 100% os már,de egy árva csíkot sem látok a szegélyekben,"mondjuk a kép is szar egy kicsit" az is belejátszhat.A berakás is olyannak tűnik mint az ökörhugyozás.Azon kívül,mit keres egy Custom-ben SH1-SH4? Én az eredetit ha már lecserélném,biztos nem ilyenekre... nem tudom,nekem ez a kép alapján nem kóser...
Hm, nem tudom, a szín kinek mennyire számít, én simán megvenném a winered-et is, sőt ... de ez persze ízlés dolga. Hogy a drága hangszerek nem mennek, azt sajnos saját tapasztalatból is tudom, de azért ha lenne egy Customom és öt kiló alatt piacra dobnám, álmomban nem gondolnám, hogy még másfél hónap múlva is nálam lesz. A helyzet sz@rabb, mint gondoltam. :(
Egy gold top traditional sem megy el 360ért, pár hete beszéltük itt, hogy most egyszerűen nagyon kicsi a kereslet ezekre a drága hangszerekre.
Szerintem nagyon szép a wine red lp custom egyébként, de szigorúan csakis arany szerelékekkel:
Alapvetően semmi, szerintem. Viszont én vagyok olyan sznob, hogy ha lenne ennyim és Custom-öt vennék, én sem venném ezt meg - a színe miatt. Szép ez a wine red, de nekem valahogy a fehér és a fekete az autentikus szín ebből a szériából, én csak ezt a kettőt venném meg. Lehet, hogy többen is így vannak vele.
Talán félreérthető voltam, a gitárra gondoltam, nem a nick gazdájára... De ahogy elnézem a lenti képet és ha hozza a szárazfa lomjait "esetleg" lehet róla szó
Rajtam is agybaj .
Én a Maestro Vibrola-val szerelt SG-re gyúrok nagyon. Az is olyan mint a Bigsby.
Bigsby-s gitárt már próbáltam, de Maestro vibrolást még nem láttam.
Ez is megoldás lehet, igaz kicsit költségesebb mint a wraparound húrozás. Én a stratómra vettem most egy szett Graphtech, de még nincs azóta összerakva, úgyhogy nem tudok véleményt mondani, de viszonylag jókat lehet róla olvasni.
Lehet ott nem élesben tört, hanem ívben.
A hangban annyi a változás, hogy amint írtam, megjelenhetnek idióta rezonációk.
Nálam most épp van ilyen, és nem is tudtam rájönni, hogy mi rezonál, zizeg be bizonyos hangoknál. Valahonnan a húrlábtól vagy a hídtól jön, és ha nem wraparound van, akkor jó.
Emellett azt vettem észre, hogy wraparoundnál a babákat máshova kell tekerni a pontos oktávhoz.
Meg fog látszani a stop tetején ez a fajta húrozás?
Ha igen, lehet h jobb lenne, ha emelnék rajta...
Változtat-e a hangján a wrap vagy az emelés?
Tele vagyok kérdéssel...!
Amúgy az az érdekes, hogy a telémen közel 90fokot törik a húr két részletben, 1cm-en belül, (30-60fok) de ott soha nem volt ilyen bajom...
A wraparound kifejezetten segít rajta. Minél kevésbé törik meg a húr, annál kevésbé szakad.
Egyébként eddigi praxisomban nem volt olyan eset, hogy ne a babáknál szakadt volna el a húr.
Nekem az E6 törik folyton az Exploreren. Kb fél éve kezdődött. Erny Ball, 13/12-és szett, 56-os, drop C, kb a 4. egymás után, mindíg ugyanott, a híd baba tetején. Heti 4 óra próba és kb ugyanennyi gyakorlással max 1 hónapot bír, aztán törik. Én tolom keményen (ami lehet), a húrkészlet lett a szar, a híddal van gond, vagy mi lehet a baj? Találkoztatok már ilyen esettel?
A wraparround húrozás segíthet rajta? Vagy emeljen feljebb a stop-ot?
Nagyon régen használtam, de aztán én is megutáltam, mert szar lett. De most megint vettem, csak hogy végigjárjam mit is rakjak a LP-re, és most megint kurvajó a Regular Slinky. Annyira bejön, hogy végigjátszom az összes Ernie Ball-t, hogy akkor melyik is legyen végül...
Na én épp Ernie Ballról váltottam dáridóra. 2002-től csak erniiból volt mindig, mert rájöttem, hogy nem nyúlik. Aztán ahogy a csomagolása egyre gagyibb lett, úgy szépen ezen tulajdonságát is elveszítette. Szerintem Kínába kerülhetett a gyártás, mindenesetre más nyúlós is lett, meg szakadt is, váltani kellett. Innét kezdve maradok is a 11-es dáridónál, nagyon bevált. Nem szakad, nem nyúlik, pöpec!
-egyfelől változik a híd mögötti húrszög, ezáltal a hídra ható leszorító erő és így az hogy mennyire könnyen tud oda-vissza csúszkálni a húr a hídon nyújtásnál.
-másfelől hosszabb húrszakasz tud nyúlni a körbefűzés miatt, és így könnyebb húrirányra merőlegesen adott távolságra feltolni a lefogott húrt.
(Viszont kicsit jobban fel kell tolni adott hangmagasságú nyújtáshoz(adott húrfeszültség növekedéshez)). De itt azért vannak kétségeim, az ES 330
copy gitáromon vagy 15 cm a a húrhossz a híd mögött, és érezni vélem ezt a dolgot,
de akkor egy stratón a magas E húrt könnyebb lenne nyújtogatni mint az SG -n mondjuk, hiszen a hangolókulcsig hosszabb a húrhossz a nyereg mögött.
(persze az SG-n meg rövidebb a skála hossza tehát eleve kisebb a húrfeszültség..)Szóval nem tudom hogy az a max +2cm tényleg ennyire érezhető lenne.Lehet hogy a 330 copymon is inkább a törési szög-roller bridge kombót érzem.
??? Ez érdekes. Én is majdnem 10 éve használom, és sosem volt semmi bajom a D'addario-kal. Hamar elmegy a fényük ugyan, de én azt a stratégiát követem, hogy olcsón veszek húrt, és gyakran cserélem. Rendszeres használattal kb. havonta cserélek.
Sőt, használok más húrokat is, GHS-t meg most az LP-n Earnie Ball-t, de mindezek közül a D'addario a legkonzisztensebb szerintem.
A GHS-t régen szerettem nagyon, meg még van egy egész 12-es csomagom is belőle, de most legutóbb nagyon nagy csalódás volt. A Kotzen Telét valami gyári Fender húrokkal vettem, és amikor lecseréltem GHS-re, rendesen szar volt utána, nem volt fénye. Úgyhogy a GHS-ről most szépen le is jövök asszem.
Most kipróbálom még ezt, mert egy haverom nagyon ajánlotta, de ha nem fosom össze magam tőle, akkor marad az a koncept, hogy LP-n Ernie Ball, Fenderen meg D'Addario, azt kész...
És amúgy érdemes ilyen nagyobb csomagokban venni húrt, mert úgy mégolcsóbb...
dáridó húr? Ricsivel vettünk egy csomót netről együtt, 11-es, és meglepve tapasztalom, hogy nem szakad, és jól szól. Nagyot újítottak ott, mert régebben elég nyúlós szar húr volt a dáridó, most meg kib. jó.
Én használok, elsősorban nem kényelmi szempontból, hanem hogy ne törjön a húr.
Azt a meglepő felfedezést tettem, hogy így befűzve a húrt nagyobb eséllyel jelennek meg kellemetlen rezonanciák, amelyeknek sokszor még a forrását sem egyszerű beazonosítani.
Les Paul-on 11-es szerintem simán jó, nekem Telén is az van. A wraparound húrozást most próbáltam ki, de nem döntöttem el, hogy tetszik-e. :) Tényleg kicsit lazább érzetet kelt így a húr. Hangzásban még nem nagyon tudok nyilatkozni, ma fogom pár órát nyúzni full hangerőn :)))
Urak, használ valaki itt fordítva befűzött húrt ( a bridge-ben fordítva befűzve, tetején átvetve, magyarul wraparound )? Érdekelne, hogy tényleg puhábbnak, játszhatóbbnak érződik így a vastag húr ?
Eladó egy Gibson custom shop ES 137-CUSTOM ,ez már egy nem gyártott tipus,ma már csak az olcsóbb /classic/ leegyszerűsített verzióját árulják.
Univerzális hangszerről van szó amit a bluestól a jazzig lehet használni,a belsejében tőke is van bírja a torzítást is.
A gyárilag benne lévő 6 állású rotary kapcsolóval nagyon különleges hangszineket ,/kicsit telés /hangszineket is ki lehet hozni.Szinte ugyanez a BB King elektronikája is. 420 e ft
Mivel én most láttam először Joe-t élőben, nincs összehasonlítási alapom. De nekem nagyon tetszett, bal oldalt, az első sorból elég jól szólt minden, bár a basszus tényleg nem volt eléggé érthető. Sajnos egy világ körüli turnén nem lesz sohasem intim hangulat, ott bizony csak a "kötelezőt" fogják hozni, de elfogadom a véleményeteket, hogy az eddigi kettő jobb koncertje volt. Amúgy én is egy Royal Albert Hall koncertet láttam volna legszívesebben :)
A Sloe Gin előtti dumát én inkább poénnak értelmeztem(bár lehet, hogy karcsú az angolom...), gondolj bele, mennyire szereti játszani pl a Metallica az Enter Sandman-t...
Én egy fasza ES-335-öt vadásznék éppen, de egészen brutál árakon mennek, és sajnos mostanság nem nagyon megyek majd Amerikába. Ráadásul egy ES-335-öt nem is olyan egyszerű felvadászni egy repülőre a méretei miatt.
Van ez így, csak az a baj, hogy Gibson Custom Shop szinten már olyan elb***t összegek mennek, hogy az embernek még a gitározástól is elmegy a kedve. Hacsak nem jön össze valami űberdíl, a Custom Shop nagyon durva. Még használtban is, főleg Európában. Amerika még úgy ahogy elmegy, de Európa kész anyagi romlás...
Emlékszem!! Baromira élveztem! Szinte végig benne volt a bugi a lábamban mikor játszottatok! Említetted hogy nem tetszett az ottani backline, mi azért mentünk előre hogy meghallgassuk hogy szól a színpad, és arra jutottunk hogy ha legalább olyan jól szóltunk mint ti akkor király :D
Pont a Bonamassa hang kezdte basztatni a fülemet, így összehordtunk pár jobb lapátot egy kis szándcsekkre. Nagyon kíváncsi voltam, hogy a jobbak közül való széria hangszerek miben mások, mint a Custom Shop társaik. Külön már sokat hallottam, de egymás után dugdosva, azonos cuccon ritkán jön össze. Hááát sorstársak, azt kell mondanom, hogy kiábrándító a különbség. Felfelé..
A próba alanyai:
Gibson Les Paul Gold Top Tribute P90 (2011)
Gibson Les Paul Standard (2005) 74-es elektronikával
Gibson Les Paul Standard Custom Shop 1959RI R9
Gibson Les Paul Custom Shop Collector's Choice™ #4 1959 Les Paul "Sandy"
Fender Telecaster TL69 Pink Paisley (1985)
Fender Stratocaster Custom Shop "Rory Gallagher"
Megtérdeltem.. Sajnos el kell adnom minden mozdíthatót és Custom Shop felé kell tekernem a kormányt.. Nincs ezen mit ragozni, egy mondat jutott az eszembe: van néhány fasza sorozatgyártású autóm, de ezek labdába sem rúgtak a versenyautók mellett..
Gondoltam megosztom veletek e szomorú tapasztalatom..
Igen, csatlakozok az előttem szólókhoz! A Szikra beli mutatványa sokkal maradandóbb élmény volt, mint a mostani. Etalon gitárszand, robot gitározás de lélek és változatosság semmi. Nem is akarta, hogy jól érezzük magunkat a nézőtéren. Egyetlen szóló után volt hajlandó leereszkedni a nézőkhöz, amikor egy ováció után köszönt nekünk. Sajnos geymást érték az egyforma számok. A Slow Gin előtti felkonfja pedig arcul köpés volt.. Szóval ez most csak egy pipa, de nem katarzis volt számomra. Megjegyzem, nem voltam egyedül. A buli után több neves hazai gitárosnak is ez volt a véleménye..