Nana! :) Az EDM-ről ennél azért szakszerűbb kritikát is megfogalmazhatnál. A műfaj valamivel azért összetettebb az általad vázoltnál - ettől ugyan még nem a kedvencem.
Pont ez a lényeg: nem kell a Hammond nélkül hallgatni! Egyben van az egész és így jó ahogy van! Nem kell külön figyelni az orgonistát vagy a bőgőst. Azt kell nézni, hogy mennyire baromo jól muzsikálnak együtt!
Egyetértünk, nem is kérek én semmit számon a bluestól, szeretem is, csak egy kicsit meguntam. Szubjektíve előbbre sorolom a tetszési listámon az elkotó műfajokat.
Ok, de ilyen alapon a jelenlegi EDM tánczenénél miért baj, hogy ugyanazokra a harmóniamenetekre, és zenei eseményekre épülő nulla egyéniséggel megáldott zenei hulladék?
Mondhatjuk, ez is tradicionálisan a műfaj sajátja, és kész, az embereket megérinti, elérte a célját, és pont.
Értem én a rockzenéről alkotott véleményedet és teljes mértékben respektálom is, de szerintem nem szabad összekeverni egy alapvetően tradícionális műfajt (amilyen a blues is, még akkor is, ha ez már elektromos hangszereken szólal meg) és egy másik, több évtized alatt kifejlődött, kialakult művészeti ágat, a rockzenét. Még akkor is, ha sok esetben van metszete a két halmaznak, de nyilván semmi értelme összehasonlítani mondjok az ELP-t Freddie Kinggel. Még akkor is, ha Freddie King kezében úgy hasít, a Gibson ES, mint Greg Lake kezében sosem Szerintem a blues attól blues, hogy három akkordos, és arról szól, hogy lelépett a csaj. Ezek az alapvető ismérvei. (persze túlzás ez is, de talán így jobban érthető) Nem érdemes számonkérni olyan dolgokat egy műfajtól, ami nem sajátja.
Ott a szmájli...
Azért írtam, hogy egy akkord, mert az első percben végig csak első fok megy...
(Egyébként ez is 3 akkord, 1:03-nál IV. fok, 1:12-nél meg V. fok, aztán megint tonika jó hosszú ideig )
Rengeteget hallgatom Freddie King-et. Nekem a Három Királyok közül (Albert, B.B. Freddie) ő jön be a legjobban.
Lehet, hogy oda elég... ( Ide elég kevés, még ha kettő is az egy.)
De viccet félretéve tényleg lenyügöző ezeknek a bluesistáknak a lendülete, fazonja, ötletei, előadása, csak a kreativitásra, a saját mondanivalójuk egyéni megfogalmazására alkalmatlanok szegények. Én a rocktól, mint művészeti ágtól könyörtelenül ezt a dalszerző attitüdöt várom el. (Ez se komoly probléma egyébként, mert pl. a klasszikus zenére idomított diplomás művészek 99%-a ilyen. Csodálatos interpretátorok, de kotta nélküli, improvizatív zenélésre alkalmatlanok.)
Fééélre értesz :) Nem azt mondom én sem hogy őrült shredbe kell fogni és darálni meg minden technikát beletenni neeem, annak semmi értelme :) Persze kell az életérzés meg a hangok és egyedi amit fog stb stb de mi nem is ezt vitattuk! Amit itt írtok alattam teljes mértékben egyetértek veletek, viszont vannak más gondolataim erről :)
Örülök, hogy felhoztad Hendrixet, mert pont ő az eklatáns példája a saját közlendővel bíró és a csak a tradicionális bluesfigurákat ugyan zseniálisan, de sematikusan játszó blueszenészek közötti különbségnek. Természetesen tisztelettel és csodálattal hallgatom a "csak" blues óriásokat is, de sokkal magasabb rendűnek tartom Hendrix új utakat nyitó zeneszerzését, ami ugyan blues alapú, de sajátos zenei formákat szült, amiért sok "igazi" bluesista meg is tagadta őt a maga idejében az USA-ban. És ne feledkezzünk meg a Hendrix szövegekről, vagy inkább versekről sem, ha pl. a Wind Cries Mary-t nézzük. Zene és szöveg csodálatos egységben és új formákban született meg Jimi munkássága nyomán, ez a fajta újat alkotó kreativitás nincs meg a csak interpretatív bluesmuzsikosokban, sajnos B.B.Kingben sem, bármennyire magával tud ragadni engem is a játéka.
BB King gitározását egy hangból meg lehet ismerni: az vibrato, az hangzás...
Lehet hogy ma már mindenki tudja a skáláit
de nem sokan tudnak saját atmoszférát teremteni. Szerintem ő meg a hozzá hasonlók ettől faszák.
És na igen, én se tudom megunni azt három akkordot...:D
Miért is játszol bluest? Nekem ma sem unalmas Snowy White négyakkordos Midnight Blues gyöngyszeme, és Gales, Freischlader meg Bonamassa is le tud kötni
Pont a szólói olyanok, amit soha senki azóta sem, még csak megközelíteni sem tud. Az a muzikalitás, amivel BB megfogott egy hangot, vagy a moll/dúr blues skálát váltogatta szóló közben, a hajlításai és vibrátói, az nincs meg senkiben. Claptontól a Rolling Stonesig, Guthrie Govantől Gary Moore-ig mindenki csak elismeréssel tudott beszélni róla, mindenkire hatással volt. Érdemes megnézni pl. a Live in Africa koncertet (youtube-on), olyan éneklés, gitározás és stenk van, hogy mai napig megkönnyezem.
Drága Kollégák!
A zene szerintem sokkal több mint a gitározás, vagy a technikai tudás, vagy minthogy hány akkordot gyömöszöl valaki egy dalba. Ki a francot érdekel, hogy ki, milyen patterneket használ?!? Amikor azt érzed az egészből, hogy mindjárt szétrobbantja az energia. Az a borzongás, amikor hallom, hogy énekli azt, hogy "... got my mojo working..." A MUZSIKÁT lecsupaszítani alkotóelemeire, és egyenként vizsgálgatni, háthogyismondjam... Olyan skeletor-féle szemlélet. Az meg világosan látszik, hogy hová vezet Végülis nem is tudom min lepődök meg, hiszen itt már voltak olyanok is akik Hendrix életművét próbálták földbe döngölni...
Csak az ilyen gitárosok mint BB King meg a régi nagyok találták ki írták meg az egészet amit mi csak utánozunk. Ez olyan mint a Beatles mindenki fikázza hogy az nem is olyan nagy szám. Aha, utánozni meg lopni tőlük az nem nehéz de azt ne feledjük már el: megírni elsőnek az a nehéz. Az egész itthoni zenész brigád csak lopni tudott tőlük(tisztelet a kivételnek)
Ati tedd a kezed a szívedre, és halál komolyan mond azt hogy márpedig Gazz-nak nincs igaza. Bárkit megkérdezel a gitárosok közül mindenki azt fogja mondani amit ő. Nagy zenész a BB King, jó számok, passzol minden ahogy kell stb stb, de ami a szólóit illeti, az teljesen helytálló Gazz írásában. Egyszerűen ő ilyen volt, ezt alkalmazta. Persze jókor, jó helyen, de SÉMÁS! Nem mondhatod hogy ez nem igaz, hallod hogy így van, természetesen ez semmit nem von le a munkásságából, mert a blues egyik királya volt!!!! Írom mindent úgy hogy a blues és jazz zene a kedvenc műfajom, mindig hallgatok amikor csak tehetem! De csak hogy a blues zenénél és az imprónál maradjunk, ide tűzök egy nagy nevet még, Gary Moore? : )
Hat óra után
Érthetők az érvek
De ezekkel én
Bíz egyet nem értek
Számomra Ők
Maradnak zsenik
Még ha két akkordot pengetnek
Akkor is
A Te gitárolásod is
Azért szeretem
Minden pengetésnél
Átüt az érzelem
Az alázatot most
Nem is említem
Az zenész nem lehet
Teljesen reménytelen
Mondjuk Gazz érvei ugyan nem jók szerintem, de magát a bluest - annyi szerelemben eltöltött év után - én is rohadtul meguntam. A könyökömön jön ki a 3-4 féle harmóniamenet, a szövegek unalmasak ( elfogyott a pénzem, elhagyott a nőm, nincs viszki ...).
Egyedül az interpretációs vonala érdekelt valaha, az, hogy egy-egy előadó kivételes képességekre, improvizációs technikára tett szeret, amit csodálok, néha magával ragad, de akkor is csal cirkuszi mutatvány marad és nem kreatív, önálló dalszerzés.
Szerintem ő nagyon túlértékelt és végtelenül egysíkú, nem értem ezt a nagy nimbuszt körülötte. Gyakorlatilag még a punk legendás négy akkordjánál is eggyel kevesebből meg egy pentaton skálából csinált karriert. Sosem értettem, hogy a kísérőzenészei az ötödik tökugyanolyan szám után miért nem állnak fel, és távoznak.
Ne vedd személyesnek, nyáron egy hatórás autóutat voltam kénytelen végigülni BB Kinget hallgatva, és nagyon besokalltam.
Az én Gibsonomon van ilyen, először nekem is furcsa volt (adták hozzá gyárilag, így jött a gitár), de megszerettem, legtöbbször gyorsan és pontosan hangol. (Néha "téved", de ez ritka.) Húrcserénél pedig le- és felcsévéli a régi ill. új húrt. Tud alternatív hangolásokat is. Tehát összességében időt és energiát spórol azzal, hogy pontosan megcsinálja a hangolást.
Nem is hamisítás ez. Az lenne hamisítás, ha megpróbálnál egy Studio-ból minden porcikájában Custom-nak kinéző gitárt varázsolni és aztán meg is próbálnád Custom-ként eladni. Én is gondolkodtam binding-en, de ahogy alant is írták: baromira drága, nekem nem éri meg.
A binding témához csak annyit tennék hozzá, hogy aki így meghamisítja a gitárját tudjon rá, hogy eladhatatlan lesz.
Nem kell sem újra bundozni, sem kicserélni a fogólapot, kis szerencsével átfesteni sem, csak a lakkozást körbe fújni.
Másrészt a Studio és egyéb olcsóbb Gibso-ok nem csak a szegályezésben, hanem anyagukban is különböznek. A drágább modellek kisebb sűrűségű mahagóniból készülnek.
Én egy rossz húrral végezném a reszelést, a reszelővel csak a nagyját, ha még nincs, a többit egy leharcolt húrral, a húrláb vájatait is a profik így símítják el a lehető legjobbra.
Meg lehet reszelni könnyedén, de azt nem tudom megmondani, hogy meg tudod-e csinálni mert nem ismerlek. Ha volt már a kezedben szerszám akkor nem nagy ügy.
Több lépésben apránként közben mindig ellenőrizve, ne, hogy sok legyen a végére.
Normális reszelő viszi mint kés a vajat.
Gibson Explorer gitáromra .012-.056 húrkészletet tettem, és a .024p húr nem megfelelően illeszkedik a húrlábra, emiatt a 9. bundtól felfelé olyan hangot hallat, mint egy deszkára erősített horgászdamil. Azt javasolták, hogy a húrlábon reszeljem/reszeltessem ki a mélyedést, hogy a húr nagyobb felületen tudjon ülni benne. Ezt az eljárást ti is megfelelőnek találjátok? Szakember szükséges az orvoslásához? Köszi előre is a válaszokat.
2017-11-24 13:11 |
#55826
Nem éri meg.
Fogólapot cserélni kell meg mint Gazz írta, új fényezés is kell.
Hát igen, úgy szép igazán ha van rajta egy csöcsös binding. Egyébként vajon van értelme utólag bindinget rakni/rakatni egy studiora peldául? Csinál ilyet valaki vajon?
Üdv!
Szerintem hozza a Les Paul karaktert, bár én biztos hogy inkább a Les Paul Tribute T 2017-est választanám ha ebben az árkategóriában gondolkodunk, persze ez csak ízlés kérdése, én nem igazán tudok azonosulni ezzel a modern Gibson vonallal.
Ha már itt tartunk, van valaki aki használ ilyen Min-Etune hangolós gitárt?? Őszintén kiváncsi lennék mit mutat ez a mindennapi használat során. Én valahogy nagyon idegenkedem tőle.
Urak, mit érdemes tudni, ill. mi a népítélet a 2013-14 körül piacra került FUTURA modellekről? LP feeling, hangzás, értéktartás, jó, nem jó, szódával elmegy, inkább ne piszkáljuk, pénzt ne adjunk érte, stb?
A legszebb példája annak 03 27-nél van, hogy hogy kell kijönni, ha mellényúl az ember fia. 1. a rossz hangot felhúzza a jó helyre. 2. megismétli a húzást a jó kiinduló hangról is 3. Végül az egészet megismétli - rossz és jó kiinduló hangokról - ettől mkompozícióvá válik.
Röviden, ha elbaszol valamit, akkor azt meg kell ismételni, ettől szándékosnak tűnik majd. és ez nem vicc, tényleg működik. Én pl. sokkal gyakrabban kell, hogy alkalmazzam, mint a Freiscjlader. Egyébként tényleg nagyon jó a sound is, a játék is.
És akkor már ide rakom a személyes kedvencemet tőle. Nem a sound miatt, hanem a dal miatt és persze a gitározás miatt. ( Az a teljesen halk rész... az milyen ?!?!?!? )
Ezt a számot a youtube-on több verzióban is megtaláljátok, hol stratoval, hol telecasteren játsza, de szerintem a "legütősebben" ez, les paul-os verzió.
Ezzel kívánok minden fórumozónak kellemes délutánt!
Eladó! Gibson Les Paul Special P100 Pick up-okal! A Gitáron minden gyári! kemény tokkal. Csere nem érdekel!
280.000.-
06207759055, makajitimotej@gmail.com
Ja, a STD-hez képest kicsit zöldesek a berakások a fogólapban, van egy 1960 felirat a kopólemezen, 490R-498T helyett 496R-500T szett van benne, vékonyabb a nyak. Lehet hogy más is van, amit nem tudok, de összességében nagyon jó gitár.
Ez volt a STD
Köszönöm! Így már világos. IT-ből elég gyógy vagyok, a régi kepfeltoltes.hu-t megszoktam, azóta nem igazán fostam ide képet, meg máshová sem, ezért vagyok béna.
A html kódból bányásztam ki a kép címét, szóval jófelé indultál el, mert az infó megvolt, csak ez a képfeltöltés átbaszós. Drd módszere viszont jó lesz.
Akkor ennek a baltának a pozíciójelzői kicsit zöldes árnyalatúak, ugye? A képen nem annyira jön át, de tudtommal ez a classic egyik sajátossága. Csini egy hangszer nagyon.
Amikor feltöltöd a képet, akkor az url-t a "Link a kép megtekintéséhez" mezőből másold egy új böngészőablakba vagy új fülre. A megjelenő oldalon a képeden jobb-klikk után válaszd a "Képcím másolása" opciót (Chrome alatt így hívják, más böngészőben más lehet a neve...) Ez az URL már direktben a képedre fog mutatni, ezt már használhatod itt a fórumon a "Kép beillesztése" opcióval.
A régi képfeltöltés oldalon emlékeim szerint volt olyan, hogy "direkt link a képhez", ezen az újon sajna nincs.
Köszi!
Az STD volt, de tény hogy ugyanaz a szín és ugyanolyan tok. Csak ez most Classic. Nagyobb jelű szedő, ha kell, metálabb.
Hogy linkeljem, hogy megjelenjen? Mit kell kivágni hogy jó legyen a beillesztés?
Valamikor frankó Gibson Les Paul és off Stratocaster motívumos pólókat vettem valahonnan Skóciából ... a gyártó eltűnt, a kölkök meg lenyúlták az összeset
Hát, ez már pornó...
Egyébként a felvetett témákhoz, én pl. inkább olvasgatok itt, mint írok (írok máshol eleget...). De ha az kell, hogy pörgessük a fórumot, akkor majd aktívabb leszek.
Másik egyébként: tényleg az a jó a zenében (és kontextusaiban), hogy képes összehozni teljesen más politikai platformokon álló embereket (amennyiben ők is hagyják). Erről ne mondjunk le semmiképpen!!!!!!!!!!
Én épp belecsöppentem egy ilyen dologba, csak motor kapcsán. fas.bukos csoportként indult, lett logó, pólókat nyomtak, vettem én is, volt találkozó nyáron. Ez nagyon frankó dolog és ha lenne ilyen ebben a témában, rászánnám, mennék, mert szeretem, érdekel, meg azok is akik ugyanígy vannak ezzel. Ott voltam a két Marshall találkozón (lehet nem is volt több, meg talán Marshall - Gibson találkozó volt, ha már itt vagyunk) az is nagyon jó dolog volt és kár hogy most nincs ilyen. Ha lenne, mennék, vinném a szarjaimat, meg potyáznék máséval. Jó dolog ez az egész, csak kell valaki, aki a nyakába veszi, szervez, stb.
Igen ám, de Ők szorgosan találkozgatnak is.Mert lássuk be, elég gondot vesz a nyakába, aki egy ilyet lebonyolít.Ahogy néztem hangszerboltban van 5-6 ezer közt, de az erre szakosodott pólókészítőknél ennél olcsóbban is kihozható.
Jó, jó nincs Gibson gitárom, könnyen beszélek.Viszont libamezes pólóm van, de annak meg púpja lett a hasamon.....
Beleolvastam a Jackson topicba, a komák Jacksonos póló csináltatásával kovácsolják a közösséget. Gibsonnal ez szentségtörés és bűnözés lenne. Na meg ki lenne benne?
Gratulálok nagyon szép balták . A jumbo nekem is a szívem csücske ha akusztikus gitárról van szó, egyszer nagyon kipróbálnék egy ilyet. Nyáron jártam USA-ban, és reméltem ott majd sikerül, de ez már az a kategória amit nem lehet csak úgy leakasztani a falról.
Íme az én családom (remélem sikerül a kép beillesztés)
Egyszer felhoztam az off-ban, hogy ha valaki az amerikai tele-fórumon megpróbálna meg valamilyen politikai témát feldobni, úgy kivágnák mint a taknyot. Erre az egyik "aktív politikus"-off-huszár úgy nekem esett, hogy hogy képzelem ezt, meg hogy ő most mekkorát csalódott bennem, stb... Hagytam a fenébe, de azért az tanulságos a magyar közállapotokat illetően, hogy egy zenei fórum 2. legforgalmasabb topicja, egy (gyakorlatilag) politikai topic... Na, csak hogy ne legyünk annyira off-ok, itt vannak az enyéim
Rég nem írtam már ide, de most gondoltam megosztom a gondolataim.
Szerintem nem az az oka hogy nem nagyon megy a fórum, hogy a témák sokszor meg lettek tárgyalva. Mindig vannak innovációk, kezdők akiket érdekelnek a témával kapcsolatos kérdések. istvanp, igazad van abban hogy félve kérdeznek, vagy leginkább sehogy szeritnem, és ennek más oka van. Sokszor tapasztaltam olvasva a fórumot, hogy ha valaki újonc/kezdő stb. bekérdezett akkor olyan válaszokat kapott, hogy lapozz vissza, és keresd meg stb. Ez a jobbik eset, mert sajnos olyat is láttam ahol gyorsan leoltották, tájékozatlanságából eredően pedig trollkodás áldozata lett. Bevallom én se biztos hogy szeretnék visszalapozgatni több 10,20 oldalt hogy keresgéljek egy infót ami vagy válasz a kérdésemre vagy nem. Volt hogy kérdeztem olyan témával kapcsolatban amit előtte nem láttam hogy tárgyalva lett volna és semmilyen válasz se érkezett. Ehhez kapcsolódóan viszont ha egy zenei fórumon a vezető topic egy offtopic ahol kb 6 ember az aktuálpolitikával győzködi egymást az régen rossz. Jó pár évvel ezelőtt megismerkedtem egy-két jó fej emberkével ezen a fórumon akikkel nagyon jókat lehetett dumálni zenéről, gitárokról.Nekem ez hiányzik. És hogy ne a fent említett topicba tartozzon a hozzászólás ezért: GIBSON FOREVER!!
Én azért szoktam olvasgatni, néegetni, de tényleg már szinte minden téma ki lett tárgyalva. Gondolom, hogy új tagok nem nagyon jönnek, a facebook tényleg sokkal aktívabb.
Nem ír már az Alapi, a Peta.....Sem Fendermánia, Ati mester is csak ritkán.Idejét sem tudom Classic mikor nézett be.A fórum is magára hagyatott, míg a faszbukk tarol.
Talán azért, mert minden téma ki volt már százszor vesézve, a kérdések pedig már egyeseknek unalmas lehet, így kioktatásba fullad. Azt veszem észre, hogy félve kérdeznek, ha mernek egyáltalán.
Pl a nyaki binding standard-ra utal. Ha trapéz berakás van, de binding nincs, akkor classic. Nincs binding és pont berakásos, akkor special. Custom-nél téglalap berakás, binding a nyakon és a fejen, plussz a gyémánt berakás. Több variáció is van, ezek az alap modellek.
De leginkább a certification a mérvadó, az abban leírtakat könnyű ellenőrizni, de minden hamisítható. Pont a minap láttam egy Csibson videot, amiben amerikainak van feltüntetve még a certificationban is a gitár, pedig lerítt róla, hogy kínai.
Sziasztok.
Kene egy kis segitseg.
Honnan tudom meg hogy pld egy sg American standard vagy special,vagy mas? Ezt kivul is lehet latni,tehat hogy nem kell a hangszert szetszedni?
koszi.Arpi
Sziasztok!
'96 Gibson SG Standard-ra keresek hidat
ABR-1es vagy csak a bele való babák érdekelnének
Esetleg valakinek nincs a fiók alján egy?? :)
Köszi
Nem.olyan regen beszeltunk arrol, hogy Deak Bill bandájaban milyen jo a gitaros. Tenyleg jo (szvsz a kevesebb picit tobb lenne, de neha ez az erzesem van Gary Moore-al kapcsolatban, tehat nyilvan tevedek) de most azt akarom elmeselni, hogy a BASSZEROS fiu mennyire jo!!!!
Pont olyan jol tolja mint Póka, ugyanaz a sound, ugyanolyan dallamos kiseret, beszaras!!!! En ilyet csak Pokatol hallottam es azt hittem senki nem is kepes akarcsak hasonlora! Naggggyon komoly!
Én egy 2003-as R7 büszke tulaja vagyok, ami ezek szerint a harmadik legvastagabb Gibson nyak. Először szokatlan, de amint rászokik a kezed, többet már nem is akarsz kisebb nyakon játszani.