Tisztelem a véleményed, azt is tudom számomra hiteles forrásból. hogy igazat írsz(legutóbb egyik fórumtársunk lőtt egyet Japán vizeken), de Ő konkrétan Gibson hangot, és Gibson gitárt keres!Így hát inkább ez irányú tapasztalatok megosztását várja.Az is igaz, hogy kérdései eléggé kicsapongóak.Mondjuk még nem írta meg a konkrét zenei csapás irányát.Aztán tartalomhoz a forma, nyak vastagság, avagy vékonyság.Arra meg én nehezen tudnék választ adni, milyen ártól Gibson egy......, de nem is fogok.
A legjobban egy 90-es 80-as japán lp-vel jársz.( burny greco edwards orwille ) Ár érték arányban a legjobb ha leszpól kell.ez nem kérdés. Mondom ezt úgy hogy jónéhány gibson meg esp volt a tulajdonomban nem pedig a szomszédom unokatestvérének a munkatársának a keresztfia mondta.
Keresgélés közben láttam pl jávor nyakú Gibsont is.. Pl:Gibson Les Paul Faded T 2017. Én se értettem, de ezért gondolom h nem mindegy milyen áron, és milyen minőséget választok. Pl a Gibson Lp Tribute 2018 SGT 320.000-ért menyire "Gibson" már? Miben különbözik a 2x vagy 5x annyiba kerültekhez képest? Mennyi az az összeg nagyságrendre amiért már "Gibsont" kapok?
A stílust illetően a combos hangzás érdekel, ugyanis a lágyabbra már megvan a Fenderem. Feltételezem ez a keményebb hangzás a brustbucker pickupokból jön ki.
Erre ellenpéldám is van. Én is SG-mániás vagyok. Az első egy Vintage márkájú kópia volt. Pár évig használtam, aztán hozzád hasonlóan egye-bassza alapon megvettem egy SG Special-t. Újabb pár évig használtam, és közben volt egy koreai Epi SG-m, mondván, hogy minek nekem ilyen drága gitár. És mégis a Gibson maradt meg. Ha itt véget érne a sztori, akkor nem lenne ellenpélda. Kb. fél éve viszont újra felbukkant egy koreai Epi SG a piacon, jó áron. Gondoltam, ennyiért legfeljebb továbbadom. És amikor elvittem próbára, már a gagyi kerámiamágneses szedőivel is jobban szólt, mint a Gibson. Nem akartam elhinni... Egy kb. negyed-ötödannyiba kerülő gitár jobban szólt. A biztonság kedvéért még pár próbán használtam őket páruzamosan, és végül az Epi maradt. Azóta belekerült egy Tonerider Rocksong szett, azóta egy egyébként is jó gitárból kiváló gitár lett.
Én azt gondolom, hogy egyszerűen kézbe kell venni a hangszert, ki kell próbálni, és nem a fejre írt márkát nézni. Persze irányadónak az is jó, mert ugyan anno a Vintage gitárom is jó volt, de azóta mindegyik még jobb ebben a történetben. Viszont nem igaz, hogy feltétlenül a drágább/márkásabb a jobb.
Bátran mondom, ne félj a használtaktól.Nyugodtan tedd be a kiválasztottat, a mesterek rövid időn belül véleményt formálnak.Lehetőségként még ott az ebay, de nézd végig az üzletek használt kínálatát.
Például egy üzlet kínálata......
"Sziasztok! Gibson hangú gitár vásárlást tervezek. Mit gondoltok?"
Üdv!
Elmesélem az én történetem. Igaz hogy nem Les Paul de Gibson.
Mikor gitározni kezdtem, és már sikerült eljutni egy haladóbb szintre akkor én is elterveztem hogy beruházok egy új baltára. Gondolati szinten foglalkoztatott hogy költséghatékonyabb lenne egy kópia, de hát én mióta az eszemet tudom azóta a Gibson érdekel csak, azon belül is az SG a mániám. Kipróbáltam a boltban egy Gibson SG Standard gitárt és számomra nem maradt kérdés. Akkor és ott eldöntöttem hogy veszek egy Gibsont. Aztán így is lett. Vettem egy 61 RI modellt. Egy év múlva visszamentem a boltba erősítőket próbálni és mikor kérdezte az eladó srác hogy milyen gitárral akarom próbálni mondtam neki hogy valami SG forma kéne mert nekem az van. Hozott egy Epiphone SG-t és akkor ledöbbentem milyen különbség van. Korábban én is úgy voltam vele hogy biztos jobb a Gibson de inkább a márkát fizeti meg az ember. Na ez az elmélet számomra ott végleg megbukott. Össze se lehet hasonlítani a kettőt.
Az hogy ez Les Paul-al is így van-e azt nem tudom.
A lényeg hogy én a helyedben inkább spórolnék még egy kicsit és vennék egy Gibsont. Szerintem nem fogod megbánni! Pár hónap vízen, és kenyéren aztán boldogság egy életen át .
Remélem tudtam segíteni.
Üdv
Akkor Gibson. És tudasz adni támpontot hogy milyen szempontok alapján vásároljak? Addig jutottam, hogy legyen ragasztott mahagóni nyak. Pickup, kinek mi tetszik. Újban mennyire bízhatok? Vetemedik-e? Az ár tükrözi a minőséget?
Nos akkor eldőlt a kérdés! Gibson hang egyszerűen csak Gibson gitárból jön.Volt egy fórumtársunk, Misi55(+), neki olyan Epije volt, hogy amivel fel lehetett szerelni, módosítani, átalakítani, az mind megtörtént.És akkor tudott venni egy Gibson gitárt........A többi dolog meg inkább a füledre és szemedre van bízva.
Sziasztok! Gibson hangú gitár vásárlást tervezek. Mit gondoltok? Epiphon Les Paul Tribute Plus (200.000) ami ahogy látom az Epiphon Lp csúcsa, vagy a már ragasztott nyakú Gibson Les Paul Tribute 2017 T Satin Gold szinvonala (350.000)? Gondolom a test minősége a mérvadóbb. Kikönnyítés.., vetemedés stb
Épp nemrég vásároltam Tonerider hangszedőket, a Rocksong szettet (AlNiCo II, a hídnál túltekerve). A pár volt kb. 30e HUF szállítással, a hangja pedig nagyon gazdag. A hídit kicsit mélynek érzem, ide talán inkább a standard jobb lett volna, lehet, hogy ha most állnék neki, akkor azt venném. De az AlNiCo IV szettjüket is dícsérik.
A másik két jelöltem az Iron Gear és az Oil City voltak. Előbbi hasonló árkategória, utóbbi valamivel drágább, de talán picivel jobban kielégíti a sznobériát - hogy jobb, azt nem merném állítani ;) Ezekről is jókat olvastam, illetve tetszettek a youtube-os hangmintáik.
A Gazz által említett GFS-ből régebben volt pár darabom, volt, ami többször, több gitárban is (Mean 90). Azok is igen jó pukik, csak mire elér hozzád, addigra jön rá vám meg áfa, és úgy már kevésbé jó az áruk. Amúgy egy nyaki mini humbim volt tőlük (meg nem mondom már, micsoda), de az speciel nem különösebben tetszett. A többi mind single vagy humbi méretű P90 volt. Illetve hazudok, volt Dream 180-am, az sem volt rossz, de az nem a klasszikus PAF hangzás.
Egyébként ha ezt a karaktert keresed, akkor a cserénél figyelj arra, hogy alnico II mágnes legyen. Az Alnico 5-ök nagyobb jelet adnak, de nem annyira karcosak.
Én személy szerint kellemeset csalódtam a GFS pickupokban. Ha olcsó és jó megoldás kell, akkor azt ajánlanám, vagy egy artec pickup az ebayről.
De a sznobság általában le szokta győzni a hallást, szóval úgyis gibson pickupot fogsz venni.
ne add fel ilyen könnyen. Általában nem a tekercs mélyén, hanem valahol a felső körökben, főleg a forrasztásnál szokta a derót megadni magát.
Forraszd szét a pickupot, hátha megtalálod a szakadást. Ha nem, akkor ingyen átveszem a pukit.
Helló fiúk!
Találkozott már valaki olyannal, hogy egyszer csak meghalt a puki(Classic57).
Először azt hittem a pikupváltó halt meg. Mindent leellenőriztem és így derült ki, hogy nincs ellenállás, eliramlott az élet kedvenc hangszedőmből. Mit tanácsoltok? Budget, de jó megoldás lenne az igazi így karácsony előtt. Köszi
Na igen, de az enyém messze nem ilyen újszerű cuccnak tűnik. Akitől kaptam, szerinte nem alnico mágneses. Így néz ki:
https://picclick.co.uk/SEYMOUR-DUNCAN-SH2B-Jazz-Humbucker-Pickup-162754387760.html
Sziasztok!
Kaptam egy SEYMOUR DUNCAN SH2B - Jazz Humbucker híd pickup-ot (JMBJ felirattal a hátán). Egy Gibson Les Paul-ból lett kiszedve. Ismeri valaki ezt a pickupot? Melyik évjárat ez a gitár, amiben ilyen pickup volt?, és mennyire számít jónak ez a pickup, mit lehet tudni róla? Úgy látom már nem gyártják.
Ha esetleg valaki már unja, vagy kallódik a fiókjában egy Burstbucker Pro neck króm fedeles hangszedője, gondoljon rám. Szivesen adok érte SD SH4 JB zebra, vagy SD Alnico II Pro Slash APH-2 Zebra neck, vagy 490T pickupot, vagy pedált, stroboszkópot, ....
Emberek
Elkanyarodva a blúztól. jó nagy ívben. Valakinek tapasztalat SG-ben BKP pikappal? Nézegettem videókat, a painkiller-el jól szól, viszont a hozzáértőktől olvastam hogy mivel a gitár közép fokuszált így a miracle man egy nagyon jó választás lehet. Stílus keménymag és fém. D, drop C. Személyes tapasztalat érdekelne mint a legyen ön is milliomos játékban a nézők segítsége esetében, tehát csak az nyomjon aki télleg tudja.
Köszi
Ezt sokkal komolyabban kellene venned! Elittad a pénzedet "elfogyott a pénzem nincs whisky" és csak utána hagyott el a nő! De nem azért mert alkoholista lettél hanem mert elfogyott a pénzed:))))
Ez komoly téma kérem komolyan venni:))!
Hogyne, de a produkció mégis Freddie King neve alatt fut, és őt ismeri mindenki, nem a zenekart. Pedig önmagában fele akkora produkciót tol csak, mint az egész egyben vagy még annyit sem.
Nem baj, a mainstream már csak ilyen. A nagy újítók csak hullámokban törnek fel, lásd a hatvanas évek második fele, hetvenes évek eleje. Aztán a következő hullám a nyolcvanas évek metálja volt, utána grunge jött, majd a nu-metál. De mindeközben az underground végig ott volt, végig izgalmas és új dolgokat csináltak és csinálnak most is. Csak a nagyon nagy közönség azt nem látja meg nem is érdekli. De még a szakma sem, kedvencem a Rockrádión Zoltán János "rockszakíró" vendégeskedése péntek esténként. Másról se tud áradozni, mint a '60-as '70-es évek "nagy" zenekarairól, az Edda Művek neki már újdonság, a PUF meg a Kispál pedig soha szóba sem kerül. Nem csodálkoznék, ha pl. az Uzipov-ról sosem hallott volna.
Nana! :) Az EDM-ről ennél azért szakszerűbb kritikát is megfogalmazhatnál. A műfaj valamivel azért összetettebb az általad vázoltnál - ettől ugyan még nem a kedvencem.
Pont ez a lényeg: nem kell a Hammond nélkül hallgatni! Egyben van az egész és így jó ahogy van! Nem kell külön figyelni az orgonistát vagy a bőgőst. Azt kell nézni, hogy mennyire baromo jól muzsikálnak együtt!
Egyetértünk, nem is kérek én semmit számon a bluestól, szeretem is, csak egy kicsit meguntam. Szubjektíve előbbre sorolom a tetszési listámon az elkotó műfajokat.
Ok, de ilyen alapon a jelenlegi EDM tánczenénél miért baj, hogy ugyanazokra a harmóniamenetekre, és zenei eseményekre épülő nulla egyéniséggel megáldott zenei hulladék?
Mondhatjuk, ez is tradicionálisan a műfaj sajátja, és kész, az embereket megérinti, elérte a célját, és pont.
Értem én a rockzenéről alkotott véleményedet és teljes mértékben respektálom is, de szerintem nem szabad összekeverni egy alapvetően tradícionális műfajt (amilyen a blues is, még akkor is, ha ez már elektromos hangszereken szólal meg) és egy másik, több évtized alatt kifejlődött, kialakult művészeti ágat, a rockzenét. Még akkor is, ha sok esetben van metszete a két halmaznak, de nyilván semmi értelme összehasonlítani mondjok az ELP-t Freddie Kinggel. Még akkor is, ha Freddie King kezében úgy hasít, a Gibson ES, mint Greg Lake kezében sosem
Szerintem a blues attól blues, hogy három akkordos, és arról szól, hogy lelépett a csaj. Ezek az alapvető ismérvei. (persze túlzás ez is, de talán így jobban érthető) Nem érdemes számonkérni olyan dolgokat egy műfajtól, ami nem sajátja.
Ott a szmájli...
Azért írtam, hogy egy akkord, mert az első percben végig csak első fok megy...
(Egyébként ez is 3 akkord, 1:03-nál IV. fok, 1:12-nél meg V. fok, aztán megint tonika jó hosszú ideig )
Rengeteget hallgatom Freddie King-et. Nekem a Három Királyok közül (Albert, B.B. Freddie) ő jön be a legjobban.
Lehet, hogy oda elég... ( Ide elég kevés, még ha kettő is az egy.)
De viccet félretéve tényleg lenyügöző ezeknek a bluesistáknak a lendülete, fazonja, ötletei, előadása, csak a kreativitásra, a saját mondanivalójuk egyéni megfogalmazására alkalmatlanok szegények. Én a rocktól, mint művészeti ágtól könyörtelenül ezt a dalszerző attitüdöt várom el. (Ez se komoly probléma egyébként, mert pl. a klasszikus zenére idomított diplomás művészek 99%-a ilyen. Csodálatos interpretátorok, de kotta nélküli, improvizatív zenélésre alkalmatlanok.)
Fééélre értesz :) Nem azt mondom én sem hogy őrült shredbe kell fogni és darálni meg minden technikát beletenni neeem, annak semmi értelme :) Persze kell az életérzés meg a hangok és egyedi amit fog stb stb de mi nem is ezt vitattuk! Amit itt írtok alattam teljes mértékben egyetértek veletek, viszont vannak más gondolataim erről :)
Örülök, hogy felhoztad Hendrixet, mert pont ő az eklatáns példája a saját közlendővel bíró és a csak a tradicionális bluesfigurákat ugyan zseniálisan, de sematikusan játszó blueszenészek közötti különbségnek. Természetesen tisztelettel és csodálattal hallgatom a "csak" blues óriásokat is, de sokkal magasabb rendűnek tartom Hendrix új utakat nyitó zeneszerzését, ami ugyan blues alapú, de sajátos zenei formákat szült, amiért sok "igazi" bluesista meg is tagadta őt a maga idejében az USA-ban. És ne feledkezzünk meg a Hendrix szövegekről, vagy inkább versekről sem, ha pl. a Wind Cries Mary-t nézzük. Zene és szöveg csodálatos egységben és új formákban született meg Jimi munkássága nyomán, ez a fajta újat alkotó kreativitás nincs meg a csak interpretatív bluesmuzsikosokban, sajnos B.B.Kingben sem, bármennyire magával tud ragadni engem is a játéka.
BB King gitározását egy hangból meg lehet ismerni: az vibrato, az hangzás...
Lehet hogy ma már mindenki tudja a skáláit
de nem sokan tudnak saját atmoszférát teremteni. Szerintem ő meg a hozzá hasonlók ettől faszák.
És na igen, én se tudom megunni azt három akkordot...:D
Miért is játszol bluest?
Nekem ma sem unalmas Snowy White négyakkordos Midnight Blues gyöngyszeme, és Gales, Freischlader meg Bonamassa is le tud kötni
Pont a szólói olyanok, amit soha senki azóta sem, még csak megközelíteni sem tud. Az a muzikalitás, amivel BB megfogott egy hangot, vagy a moll/dúr blues skálát váltogatta szóló közben, a hajlításai és vibrátói, az nincs meg senkiben. Claptontól a Rolling Stonesig, Guthrie Govantől Gary Moore-ig mindenki csak elismeréssel tudott beszélni róla, mindenkire hatással volt. Érdemes megnézni pl. a Live in Africa koncertet (youtube-on), olyan éneklés, gitározás és stenk van, hogy mai napig megkönnyezem.
Drága Kollégák!
A zene szerintem sokkal több mint a gitározás, vagy a technikai tudás, vagy minthogy hány akkordot gyömöszöl valaki egy dalba. Ki a francot érdekel, hogy ki, milyen patterneket használ?!? Amikor azt érzed az egészből, hogy mindjárt szétrobbantja az energia. Az a borzongás, amikor hallom, hogy énekli azt, hogy "... got my mojo working..." A MUZSIKÁT lecsupaszítani alkotóelemeire, és egyenként vizsgálgatni, háthogyismondjam... Olyan skeletor-féle szemlélet. Az meg világosan látszik, hogy hová vezet
Végülis nem is tudom min lepődök meg, hiszen itt már voltak olyanok is akik Hendrix életművét próbálták földbe döngölni...
Csak az ilyen gitárosok mint BB King meg a régi nagyok találták ki írták meg az egészet amit mi csak utánozunk. Ez olyan mint a Beatles mindenki fikázza hogy az nem is olyan nagy szám. Aha, utánozni meg lopni tőlük az nem nehéz de azt ne feledjük már el: megírni elsőnek az a nehéz. Az egész itthoni zenész brigád csak lopni tudott tőlük(tisztelet a kivételnek)
Ati tedd a kezed a szívedre, és halál komolyan mond azt hogy márpedig Gazz-nak nincs igaza. Bárkit megkérdezel a gitárosok közül mindenki azt fogja mondani amit ő. Nagy zenész a BB King, jó számok, passzol minden ahogy kell stb stb, de ami a szólóit illeti, az teljesen helytálló Gazz írásában. Egyszerűen ő ilyen volt, ezt alkalmazta. Persze jókor, jó helyen, de SÉMÁS! Nem mondhatod hogy ez nem igaz, hallod hogy így van, természetesen ez semmit nem von le a munkásságából, mert a blues egyik királya volt!!!! Írom mindent úgy hogy a blues és jazz zene a kedvenc műfajom, mindig hallgatok amikor csak tehetem! De csak hogy a blues zenénél és az imprónál maradjunk, ide tűzök egy nagy nevet még, Gary Moore? : )
Hat óra után
Érthetők az érvek
De ezekkel én
Bíz egyet nem értek
Számomra Ők
Maradnak zsenik
Még ha két akkordot pengetnek
Akkor is
A Te gitárolásod is
Azért szeretem
Minden pengetésnél
Átüt az érzelem
Az alázatot most
Nem is említem
Az zenész nem lehet
Teljesen reménytelen
Mondjuk Gazz érvei ugyan nem jók szerintem, de magát a bluest - annyi szerelemben eltöltött év után - én is rohadtul meguntam. A könyökömön jön ki a 3-4 féle harmóniamenet, a szövegek unalmasak ( elfogyott a pénzem, elhagyott a nőm, nincs viszki ...).
Egyedül az interpretációs vonala érdekelt valaha, az, hogy egy-egy előadó kivételes képességekre, improvizációs technikára tett szeret, amit csodálok, néha magával ragad, de akkor is csal cirkuszi mutatvány marad és nem kreatív, önálló dalszerzés.
Szerintem ő nagyon túlértékelt és végtelenül egysíkú, nem értem ezt a nagy nimbuszt körülötte. Gyakorlatilag még a punk legendás négy akkordjánál is eggyel kevesebből meg egy pentaton skálából csinált karriert. Sosem értettem, hogy a kísérőzenészei az ötödik tökugyanolyan szám után miért nem állnak fel, és távoznak.
Ne vedd személyesnek, nyáron egy hatórás autóutat voltam kénytelen végigülni BB Kinget hallgatva, és nagyon besokalltam.
Az én Gibsonomon van ilyen, először nekem is furcsa volt (adták hozzá gyárilag, így jött a gitár), de megszerettem, legtöbbször gyorsan és pontosan hangol. (Néha "téved", de ez ritka.) Húrcserénél pedig le- és felcsévéli a régi ill. új húrt. Tud alternatív hangolásokat is. Tehát összességében időt és energiát spórol azzal, hogy pontosan megcsinálja a hangolást.
Nem is hamisítás ez. Az lenne hamisítás, ha megpróbálnál egy Studio-ból minden porcikájában Custom-nak kinéző gitárt varázsolni és aztán meg is próbálnád Custom-ként eladni. Én is gondolkodtam binding-en, de ahogy alant is írták: baromira drága, nekem nem éri meg.
A binding témához csak annyit tennék hozzá, hogy aki így meghamisítja a gitárját tudjon rá, hogy eladhatatlan lesz.
Nem kell sem újra bundozni, sem kicserélni a fogólapot, kis szerencsével átfesteni sem, csak a lakkozást körbe fújni.
Másrészt a Studio és egyéb olcsóbb Gibso-ok nem csak a szegályezésben, hanem anyagukban is különböznek. A drágább modellek kisebb sűrűségű mahagóniból készülnek.
Én egy rossz húrral végezném a reszelést, a reszelővel csak a nagyját, ha még nincs, a többit egy leharcolt húrral, a húrláb vájatait is a profik így símítják el a lehető legjobbra.
Meg lehet reszelni könnyedén, de azt nem tudom megmondani, hogy meg tudod-e csinálni mert nem ismerlek. Ha volt már a kezedben szerszám akkor nem nagy ügy.
Több lépésben apránként közben mindig ellenőrizve, ne, hogy sok legyen a végére.
Normális reszelő viszi mint kés a vajat.
Gibson Explorer gitáromra .012-.056 húrkészletet tettem, és a .024p húr nem megfelelően illeszkedik a húrlábra, emiatt a 9. bundtól felfelé olyan hangot hallat, mint egy deszkára erősített horgászdamil. Azt javasolták, hogy a húrlábon reszeljem/reszeltessem ki a mélyedést, hogy a húr nagyobb felületen tudjon ülni benne. Ezt az eljárást ti is megfelelőnek találjátok? Szakember szükséges az orvoslásához? Köszi előre is a válaszokat.
2017-11-24 13:11 |
#55826
Nem éri meg.
Fogólapot cserélni kell meg mint Gazz írta, új fényezés is kell.
Hát igen, úgy szép igazán ha van rajta egy csöcsös binding. Egyébként vajon van értelme utólag bindinget rakni/rakatni egy studiora peldául? Csinál ilyet valaki vajon?
Üdv!
Szerintem hozza a Les Paul karaktert, bár én biztos hogy inkább a Les Paul Tribute T 2017-est választanám ha ebben az árkategóriában gondolkodunk, persze ez csak ízlés kérdése, én nem igazán tudok azonosulni ezzel a modern Gibson vonallal.
Ha már itt tartunk, van valaki aki használ ilyen Min-Etune hangolós gitárt?? Őszintén kiváncsi lennék mit mutat ez a mindennapi használat során. Én valahogy nagyon idegenkedem tőle.
Urak, mit érdemes tudni, ill. mi a népítélet a 2013-14 körül piacra került FUTURA modellekről? LP feeling, hangzás, értéktartás, jó, nem jó, szódával elmegy, inkább ne piszkáljuk, pénzt ne adjunk érte, stb?
A legszebb példája annak 03 27-nél van, hogy hogy kell kijönni, ha mellényúl az ember fia. 1. a rossz hangot felhúzza a jó helyre. 2. megismétli a húzást a jó kiinduló hangról is 3. Végül az egészet megismétli - rossz és jó kiinduló hangokról - ettől mkompozícióvá válik.
Röviden, ha elbaszol valamit, akkor azt meg kell ismételni, ettől szándékosnak tűnik majd. és ez nem vicc, tényleg működik. Én pl. sokkal gyakrabban kell, hogy alkalmazzam, mint a Freiscjlader. Egyébként tényleg nagyon jó a sound is, a játék is.
És akkor már ide rakom a személyes kedvencemet tőle. Nem a sound miatt, hanem a dal miatt és persze a gitározás miatt. ( Az a teljesen halk rész... az milyen ?!?!?!? )
Ezt a számot a youtube-on több verzióban is megtaláljátok, hol stratoval, hol telecasteren játsza, de szerintem a "legütősebben" ez, les paul-os verzió.
Ezzel kívánok minden fórumozónak kellemes délutánt!
Eladó! Gibson Les Paul Special P100 Pick up-okal! A Gitáron minden gyári! kemény tokkal. Csere nem érdekel!
280.000.-
06207759055, makajitimotej@gmail.com
Ja, a STD-hez képest kicsit zöldesek a berakások a fogólapban, van egy 1960 felirat a kopólemezen, 490R-498T helyett 496R-500T szett van benne, vékonyabb a nyak. Lehet hogy más is van, amit nem tudok, de összességében nagyon jó gitár.
Ez volt a STD