Köszi!
A Tévétornyot azért lehetett volna utómunkálni, hogy ne legyen ferde :D.Az első az udvarunkon egy barackfa, amin átvilágít a hold.Találó a predátor! Tényleg olyasmi a hangulata
Mostanában vettem egy "rendesebb" fényképezőgépet, ami nem egy dslr, de azért nem rossz.Nem vagyok egy haladó fotóművész, inkább csak szeretek fotózni, megörökíteni olyan pillanatokat, amiket szerintem érdemes, mert többet látok bennük, mint aminek elsőre tűnhet.Persze nem mindig sikerül elkapni, meg nem is mindig tudom visszaadni azt, amit én meglátok.De tök jó dolog fotózni. :)
Ezek ma este készültek, nem nagy durranás, csak éppen most tetszett :)
Pont ma néztem meg egy-két videót Tőle!tényleg jók és tök jó dolgokat mutogat. digiretus.hu oldalt csinálja és ott tematikusan is össze vannak szedve a dolgai.Ilyesmiket keresgélek most.Meg jön a nyaralás, lesz időm kicsit a gépet állítgatni, meg miden félére lődözni, most inkább csak a pillanatokat igyekeztem elkapni.
Vettem én is egy viszonylag normálisabb kis gépet(Nikon Coolpix B500), már a telefonos fotózáshoz képest, de egyelőre nagyon kezdőként lövöldözöm vele.Most tanulgatom, hogy mit lehet kezdeni a géppel, ha elrugaszkodom az automata módból, amiben ezek a képek készültek.De nagyon jó dolog ez a fotózás, csak jó lenne tudni is, nem csak szeretni :)
Értem.
Hát gondolom fotózáskor is az a stabi dolgozik.Szokták úgy, hogy az objektív lencsetagjai közé építik a stabit,meg szokták a képérzékelő szenzort is mozgatni stabival,meg talán valami digitális megoldás is létezik.
Igen, a vignettálás állítható,akár a teljesen csőszerű hatásig.
Videózásnál van benne képstabilizátor, pl. ha futsz az erdőben és videózol közben, akkor is működik.
Nem tudom, hogy fotózásnál is ez a stabilizátor működik, vagy van-e benne másik?
Én amúgy elég lusta vagyok, akár videózok, akár fotózok, mindig a gyári beállításokat használom, pedig van egy szép nagy menüje, egy csomó mindent lehetne állítani benne.
Egyedül videózásnál szoktam állítgatni a felvételi hangerőt, attól függően, hogy a hangot vonalból veszem-e, vagy a térből.
Meg a múltkor láttam valami "mozi mód"-ot benne, azt akarom majd videózásnál kipróbálni, hogy mit csinál az a mód.
Van az a fotós fazon, talán hallottál róla, aki egy több mint 100 éves fényképezővel csinál fotókat a Forma1-ről..... többek között.
Na az még full analóg, talán még szűrők sem nagyon voltak akkoriban használatban, csak az expozíciós értékekkel lehet játszani leginkább, mégis vannak olyan fotói, amik olyan módon ábrázolnak jeleneteket, amit a valós helyzetben más talán nem is lát meg.
De alapvetően ez a fotózás is egy technikai sport, ami fejlődik folyamatosan.
A kép utómunkákkal ha baj van, akkor azzal miért nincs, ami szintén egy technológiai vívmány, hogy már nem kézzel kell csavargatni a fókusz gyűrűt például, hanem automatika csinálja ugyanezt, szenzor értékek alapján? :)
Amúgy a filmes fotó korszakban én is számos tekercset csesztem el, amin alig volt értékelhető kép. :)
Az is mai szemmel kényelmetlen volt, hogy olyan érzékenységű filmet kellett befűzni, amilyen szituban fotózni akartál, nem csak egy gombnyomás, mint most.
De annak is megvolt a szépsége, és ott muszáj volt megtanulni analóg fotózni, ha nem akartál sok filmet elpazarolni. Na ezzel voltak nekem bajaim.
"...sokan mintha valami ördögtől való dolog lenne,úgy tekintenek az utómunkára,meg a photoshopra..."
Milyen igaz! Mintha az analóg időkben nem használtak volna szűrőket, és nem játszottak volna a nyersanyagokkal és a hívás/nagyítás során is a paraméterekkel. Csak persze sokkal nehezebb volt, kevésbé lehetett pontosan megjósolni a végeredményt, az egész sokkal esetlegesebb volt. De a törekvés megvolt akkor is már.
Van nekem is ez a két tájképem,amiket a szigligeti várból csináltam, egyetlen felhőt meg semmit sem tettem pluszban a képekre,csak egy minimális vignettálást (képsarkok minimális sötétítését). Viszont ezt már a google képtáramból mentettem ki most,így nem fullos felbontású,és részletességű.
Ez meg egy balett előadáson lőtt,monokróm minimál. :)
Ami utómunka történt vele,az a monokrómba állítás,mert ide még szín sem kell,és a téma teljesen vízszintesbe hozása.Más nem.
A kamerád zoomja meg figyelemre méltó!
Van emellé valami képstabilizátor is beépítve?
Mert nagy zoomnál azért már elég hosszú a fókusztáv,kézből megtartani egy stabi mentes fényképezővel ilyet már csak nagyon gyors záridő mellett lehetne.
Még annyi kiegészítést írnék a lentebbi irományomhoz,hogy sokan mintha valami ördögtől való dolog lenne,úgy tekintenek az utómunkára,meg a photoshopra.
Pedig a fényképezőkben,ha egy jpeg képet csinálsz,az is már egyfajta korrekciós szűrőt tartalmazó kép.
Nálad, a gitáros kép is nyilván ilyen.
Minden fényképező,amivel nem tömörítetlen nyers formátumban van a kép elkészítve,tartalmaz valamiféle korrekciós szűrőt.
Aki viszont RAW-ban,tömörítetlen formátumban fotózik,annak eleve muszáj visszaállítania a kép eredeti színinformációit,különben élvezhetetlen lesz a kép. Viszont csak a tömörítetlen formátum tartalmaz minden olyan képinformációt,ami kellhet a későbbi munkához.
Össze lehet hasonlítani a tömörítetlen RAW,és az alap fényképezőgép korrekciós képek közötti különbségeket:
Viszont a nyers kép megfelelő korrekciója után a nyers képből készített fotó részletgazdagabb,és szebb lehet, el lehet tüntetni az esetleges beégett vagy bebukott képrészleteket,utólag változtathatóak az elrontott expozíciós értékek,vagy akár a téves fehéregyensúly beállítás is.
Úgyhogy a képszerkesztés és korrekció egy jó dolog összességében,nem kell mindjárt arra gondolni,hogy a valóságtól eltérően mutatja be a szerkesztett kép a témát! Sőt,egy ilyen kép sokkal több valósághű képrészletet tartalmazhat,mint a tömörített formátumú (és esetleg még el is rontott) kép.
Amit fotósok (amatőr haladók és profik is) csinálnak,azoknak a 80-90%-a meg van PS-olva.
Eleve a legtöbben RAW formátumban fotóznak,ami a nyers törörítetlen képformátum,de fakók a színek,szar a dinamika,stb.
Alapból a legtöbb fotós mielőtt publikálja az ilyen képeit, a nyersből élvezhetőt csinál,visszahúzkodja pl. a színeket,árnyékokat,csúcsfényeket olyanra,amilyen a valóságban. Vagy másmilyenre. :)
Sok fotós használ valamilyen beépített PS színszűrőt is,amivel kicsit más hangulata lehet a képnek.
Ez kb. olyasmi,mint hogy egy mozifilmet is felvesznek nyersen,aztán mielőtt kiadnák,vágják,effektezik,megcsinálják az áttűnéseket,feliratokat,stb.
Nemrég láttam egy sünt, eperfa lehullott és megerjedt gyümölcsét ette, szemmel láthatóan részeg volt.Kinyújtott lábakon billegett ide-oda, nagyon vicces volt. :)
Nem, a 444 kommentszekciójából loptam. Nekem is az óriáscunami armageddon jutott eszembe róla elsőnek, nagyon jó kép.
Volt jó pár helyzet az életemben, főleg nyáron, amikor egészen különleges fényviszonyok közé kerültem, de amikor meg akartam örökíteni őket, a végeredmény egyáltalán nem adta vissza azt a hatást, amit élőben átéltem.
Na ez a kép viszont abszolúte visszaadja, szerintem mint fotós munka is kiváló, nem csak a téma nagyszerű. Ezért akadt meg rajta a szemem.
Nálunk sajnos ennél sokkal részletesebben látom őket szabad szemmel, kivehető az ajtó, ablakok, pilótafülke, kerékbox. Épp csak a stewardess bugyiját nem látjuk alulról.
Just one big family
Been around since the 1980's
Old school, we're living in the past
They said it would never last
A few dozen of the strong survived
On a mission, to keep it alive
Hell bent, ignoring the trend
While many pretend
We stand united for something we believe in
We are the army of one
It's in our blood, this is our life
It's why we're breathing
We are the army of one
Anthrax and Motorhead
Exodus, Slayer, bang your head
Dedication when the going got tough
Was never enough
Priest, Metallica, Megadeth
Iron Maiden and Black Sabbath
They tried to kill it, force it underground
You can't take it down
We stand united for something we believe in
We are the army of one
It's in our blood, this is our life
It's why we're breathing
We are the army of one
Volume blasting, drums are crashing
The guitar is screaming
Never give it up, never giving up
Right to the end
Sacrificing, no compromising
Is what we're bringing
Never give it up, never giving up
Fight to the end
We stand united for something we believe in
We are the army of one
It's in our blood, this is our life
It's why we're breathing
We are the army of one, army of one
We are united for something we believe in
We are the army of one, we are the army of one
It's in our blood, this is our life
It's why we're breathing
We are the army of one
Egy nő ismerősöm kért meg hogy kísérjem már el, valami munkatársnőjéhez ment ( nem is tudtam, hogy ott van olyan aki dolgozik) Eléggé néztek minket, hogy 2 fehér ember bement hozzájuk, de végül is csak bámultak minket, nem szóltak be. A kakas a szemétdombon tisztább körülmények között él mint azok.