Én speciel az epiphone amerikára gondoltam. Ami máig él és létezik, és gyártják a szuper gitárokat, igaz, nem akkora szériában, mint a távol-keleten. Itt dolgozott Les Paul.
Viszont én is tévedtem, már hamarabb az epihez rakták át. (valami olyan rémlik, hogy az sg bevezetése körül volt vita, mert azt is LesPaulnak akarták hívni)
lehet hogy most hülyeséget mondok, de én úgy hallottam, hogy maga Les Paul csak annyit értett a gitárhoz mint bár melyik korabeli táncdalénekes. nem hangszerkészítő mester volt, csupán az ismertségét kihasználva, reklám célokból került a neve a hangszerre, ő maga max annyiba szólhatot bele hogy milyen alakja legyen a hangszernek. az sg formához már a nevét sem adta
azér akad itt félretájékozottság, mert a hangkitartás és a pozitív akusztikai visszacsatolás nyomán létrejött gerjedés két külön dolog. Tehát a hangszedő szed, az erősítő erősít, a hangszóró szór, az rezgeti a húrt, és így körbe körbe, ez a gerjedés, de be sem kell dugni a gitárt, hogy megtudjuk, milyen jó a hangkitartása, csak megpendíteni és figyelni, mennyi idő alatt hal el a hang, a jó hangkitartáshoz meg jó fák kellenek
mindenféle fának megvannak az aksuztikai tulajdonságai, így a mahagóninak is, égernek, kőrisnek, jávornak, ébennek, rózsának, hársnak, bubingának, stb
a jávor pl. egy nehéz nagyon masszív fa, ezért jó nyaknak, meg pl. tetőnek, mert a hangot kicsit fényezi, ha pl. alatta mahagóni van
a mahagóni tök jó test fa, tömörtestő gitároknál, de teljesen jó akusztikus gitárhoz is, nem véletlen készül sok abból, vagy az egész, vagy a tetőn kívül a test
a Gibsonok nyaka is többnyire mahagóni, nem véletlen döntöttek úgy, hogy abból legyen, monnyuk nem az erezet miatt, mert egy jávor sokkal tetszetősebb tud lenni, de pl a mahagóni sérülékenyebb, jellemző a Gibson fej-törés, monnyuk faszoknál, akik dobálják, meg hagyják eldőlni
1. Epi Stathopoulo 1943ban halt meg.
2. 1957 a Gibson tulajdonába kerül a cég.
3. 1970től japánban gyártják az epiphone-okat.
4. Nekem volt 70es évekbeli Epiphone-om és nem volt egy világ vége hangszer.
5. Miről beszélsz?
Teljesen mahagóni lp is van, LP Special a neve, Fender59 vett most léegutóbb egyet, állatul szól, állítása szerint.
Nekem is van full mahagóni gitárom, egy Yamaha SG, magában pengetve is szép hangja van, de erősítővel igazi zsíros hang, főleg ha kellőképp van betorzítva, azonnal felismerhető jellegzetes hang, akárcsak egy LP, amit ha effekt nélkül bekötsz egy erősítőbe, a világ legszebb hangját kapod.
A fája, akár egy equalizer, a mahagóni a mélyeket adja, a fedlapokkal(legyen jávor, vagy akármi) a magasakat erősítik többnyire, és pickupoktól függően használható a gitár bluesra, rockra (Led Zeppelin) hard rockra (Slash) vagy akár metálra is (Metallica, Moby Dick).
Egy hangszedő meg akárhogy vezérli túl az erősítő bemenetét, ha a gitárból nem jön már ki hang, nem fogsz hallani semmit.
Ne keverd össze a menetszámot a huzal vastagságával!
A huzal vastagságának növelésével egyre mélyebb lesz a pickupod hangja, míg a menetszám növelésének a jel nagyságán kívül az égvilágon semmi máshoz nincs köze.
Ha van egy jó erősítőd, rá fogsz jönni, hogy nemhogy két egyforma hangú gitártípus nem létezik, de két egyforma hangú gitár sem.
Ugyanabból a műhelyből egymás után kikerülő darabok is máshogy szólnak.
Jó példa erre Steve Vai, akinek van 3-4 Jem-e, de mind máshogy szól, ezért is ragaszkodik annyira Evo nevű hangszeréhez, az tetszik neki a legjobban.
Tehát nemcsak a fa típusa szól máshogy, de a fa erezete, minősége is igen komoly hatással van a hangzásra.
Hát, asszem kéne írnod a Gibzonnak, hogy jobban járnának a rohadt drága Hondurasi mahagóni helyett az olcsóbb égerrel, biztos örülnének a jótanácsnak.
A valóság meg az, hogy másképp szól az éger fedlapos mahagóni lespaul, a mahagóni SG, meg a teljesen jávor L5S. Ha megnézed a szokásos "57 és "59-es pickupok specifikációit, akkor talán arra is rájössz, hogy ezek közepes jelszintet produkálnak, tehát a trükk nem (csak) a pickupban van.
Szerintem ne akarj okosabb lenni, mint LesPaul mester, valszleg tudta ő, hogy mitől szól jól a gitár.
Szóval a fa igenis fontos. Egyébiránt a jávor L5S is nagyon jól szól, de pl. hasonlítsd össze Tátrai korai lemezeit mondjuk Závodi Janó piramisos gitárhangjával, és rá fogsz jönni, hogy mi a különbség a két hangzás között.
Elárulom, Závodi Lespaulon nyomta, Tátrai L5S-en.
Bocsánat, hogy beleszólok, de honnan veszitek, hogy a jó LP tiszta mahagóniból van? Rengeteg Les Paul videot láttam, mindegyik gitárjának a fedlapja csíkos jávor. Nem azért, mert a mahagóni drága. Sőt a rendelésre készült LP-k néha tiszta jávorból készülnek, ezért olyan nehezek. Az SG-k készülnek tiszta mahagóniból, és sokkal könnyebbek is. Legalábbis a kőris Stratomhoz képest. A mahagóni nem olyan nehéz, tulajdonképpen a puhafák közé tartozik. Gitárkészítésre nem a jó akusztikai tulajdonságai miatt használják, hanem a könnyü megmunkálhatósága és a tetszetőssége miatt. Nem véletlen, hogy hegedűt nem csinálnak belőle. Nekem is van mahagóni LP utánzatom, de csak az segít rajta valamit, hogy a pick-upök akkora jelet adnak, hogy meggyullad tőle a villanykörte. A jó gitárnak a titka a kőris, vagy égerfa test, jávor nyak, és a testen átmenő húrok. Pl. Telecaster. Nekem is tetszenek a Gibsonok, főleg az ES335-ös, de a hangjuktól nem ráz ki a hideg. A hosszan kitartott hang nem a gitártesttől van, hanem a nagyon felgerjesztett nagy menetszámú pick-upöktől.
Köszi, de azt, hogy egy gitár mahagóni, vagy mahagói-éger keverék, hogyan lehet megállapítani? A 2368-ban belinkelt gitár meg 200 fontért kelt el, nem tűnik soknak. A 25386-os adok-veszekben hirdetett gitárt 100 körül akarja adni a gazdája. Nekem a gold-top tetszik, olyan szeretnék.
Lepol, eredetileg az epi LesPaul copyk teljesen mahagóníból készültek. Nemtom mikor tértek át a keverékre, de a nyolcvanas évek elején még tuti nem. Persze lehet, hogy akkor amikor koreába került a gyártás.
Mellesleg maga LesPaul is az Epiphone-nál dolgozott a hetvenes években (az usa-ban) és nagyon elégedett volt a minőséggel, csodálom is, hogy azok az epik nem kibaszott drágák manapság. Akkor még a gyémánt is rajta volt a fejükön. (a customoknak)
A Gibson hangszedők szerintem annyit jelentenek, hogy designed by gibson, ez van ráírva általában az epi pickupokra.
A balzac utcában levő boltban van egy piros epi, az full mahagóni, és dögnehéz, azt tudom ajánlani.
Hello episek, az adok veszekben van a #25386 számú hirdetés, úgy 10 éves a gitár, gold top epiphone, 10 éve ez hol készülhetett, van-e valakinek ilyen gitárról tapasztalata. Tudom, hogy nem lesz gibson szintű, de 10 év alatt a fa már összeállt, stb. Nagyon nem vagyok gibsonban-epiphonban járatos, valamit írjatok erről a gitárról, ha tudtok, illetve arról, hogyha kipróbálom, mire figyeljek oda, még sosem volt ilyen jellegű gitárom. Köszi!
Sziasztok, nagyon megtetszett a gold top, de én elsősorban fenderes vagyok, így hát nem gondolkodom gibsonban, és nem is értek a gibson-epi gitárokhoz. Ehhez mit szóltok? Régi gitár jó gitár?
http://cgi.ebay.de/GIBSON-LES-PAUL-GOLD-TOP-1956-BY-EPIPHONE_W0QQitemZ7377623382QQcategoryZ33040QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Főleg, hogy a kérdés-válaszok végén azt írja, hogy gibson hangszedők és elektronika van benne.
Igen ez jó kis probléma, nemcsak az enyémnél, hanem haverom újonnan vett Epi Std Plus ( koreai,igen, még lehet kapni a boltokban) gitárt és ott is mintha a hangerő potikat még kellett volna tekerni hogy megfelelően kiadja magából a jelet úgymond, de már koppanásig volt a potméter, így mintha csak 80%-al mennének ezek a gityók
az enyémen kiiktattam mindent és csak a pickup jelével frankó volt, ezért is döntöttem a kipakolás mellett (meg a 3állású kapcs is szarakodik)
a kinézetre senkinek nem lehet egy szava se, tényleg!gyönyörűek/gyönyörű a tied...
ami nekem feltűnt mint különbség,
a hangolást ugyan jól tartotta,a G húrnak azonban mintha külön élete lett volna(csak az hangolódott),érdekes hogy utána elolvastam pár harmony centralos(asszem) szólást és másoknak is azzal voltak gondjai...érzékeny a G-pontja :)),ezt mondjuk meg lehet oldani,veszel újy kulcsokat mittomén
egyszer összevetettük Mesa_Gabi aktuális Gibsonjával hangra,az Epi a Gibbohoz képest mintha fojtva lett volna vagy nemtom" hogymondjam(nem erősen,de eléggé érezhetően ha már én is hallom :d),nem olyan tisztán jönnek ki rajta a hangok mint a Gibbonon hanem olyan kásásan...ezzel nem lehet mitcsinálni,gondolom ez az éger műve
Na akkor most úgy érzem hogy kínain kívül jó dolog epit venni, mármint akinek nincs 500 000 egy gibsonra és majd ha nagy gitáros leszek max akkor veszek olyat... (Én még mindíg explorerben gondolkodom...) De azt mondjátok hogy nagyon meg kell nézni hogy mit veszünk, csak ha a tengerentúlról küldik, akkor honnan tudjam hogy jó?
Asszem a Gibson topikban volt, hogy Slash kedvenc LesPauljáról kiderült, hogy nem is Gibson, csak valami ügyes koppintás. Ennek ellenére lemezfelvételre ezt használja.
Gondolom, NAGYBAN attól különbözik egy epi egy Gibsontól, hogy a faanyag nem tiszta tömör mahagóni, hanem több darabból van, nemcsak mahagóni van benne, hanem éger, aztán ki tudja ebből mennyi a mahagóni. Persze a kidolgozás meg a hardware is más, de azokat tetszés szerint meg lehet vásárolni, ki lehet cserélni igényeknek megfelelően,( hangszedők, kulcsok, elektronika )
ha még ezeket a változtatásokat elvégzi valaki, akkor is mélyen áron alul marad a Gibsonokkal szemben,és azért már egy elég használható hangszere lesz, arról nem is beszélve, hogy szemre nagyon is tetszetős egy két epi (még a kínaiak is)
igaz nem láttam még közelről kínait, enyém az a koreai, ami Nousénak is volt, nekem bejött, igaz én alkalmazkodtam a gitárhoz!!
ez így sehrsehrsehr szűklátókörű szerintem,már elnézést hogy belepofázok,de úgy érzem engem is érintenek az alábbi hozzászólások...
Igen,vannak jó darab Epiphone-ok,de ugyanakkor elég nagy szórásban)főleg manapság)
Igen,a Epi nem rossz a áráért,de ugyanakkor elég komoly összeget fizetünk a by Gibson névre
a Gibson cég épp ennek a mentalitásnak köszöntheti hogy megengedthet magának minőségi visszaesést meg nagyobb szórást hogy mindenki inkább megveszi azt aminek van neve semhogy körbenézzen,vagy csak egy kicsit is utánajárjon a dolgoknak(szerintem ez inkább írható a lustaság számlájára minthogy a pénz féltésére)
volt Squier Stratom(Chinese)...összehasonlíthatatlan volt a Tom Delonge(mehikó) Strathoz képest(pedig nincs nekem se ínyenckedős hallásom),pedig az is csak egy "legenda" volt hogy a TD Stratok elég jól eltaláltak
volt Epi LP Standardem(Chick Korea) Seymourokkal,mások szerint egész korrekt darab(szerintem is),nekem valahogy a Burny LP Custom(Big in Japan) mégis inkább hangzik úgy mint akármelyik album amit hallottam Gibson LPvel felvéve
igen,marha sok gagyi távolkeleti szar van,ami nagyon fos kópiákat csinál a gyárral szembeni bokrosból,de ezeket nem kéne mind 1 kalap alá venni
főleg nem a japánokat a kínakiakkal...ez olyan mintha a magyarra azt mondanád hogy román
vastagon benne van a sznob hatás, nálam is, nem tagadom, de túl drága ahoz, hogy csak úgy gondoljanak egyet az Epi tulajok és belecsapjanak egy Gibsonba
Nem akarom bántani az Epiphone-t hisz nekem is volt egy pár,de ha teheti az ember "gondolok a pénzre" akkor az eredetit vegye meg, hogy miért egyszerűen mert JÓ, TÖKÉLETES,persze nem a neve miatt hanem a minőség amit ad, na jó egy kicsit a név is számít ezt te sem tagadhatod.
valaki még azt is elhitetné másokkal, hogy meghallja a lakkozás miatti különbséget, meg hogy az erősítőben Svetlana, vagy Elektro-Harmonix EL34 van
hát, ha véletlen nem kamu, akkor nagyon kevés ilyen van és az illető az egyik szerencsés kiválasztott
amúgy meg mindenki azt vesz, aminek tetszik a hangja és ki tudja fizetni, csak sok a legenda a cuccok körül, hajlamosak bizonyos dolgokat indokolatlanul lehúzni, a fost meg magasztalni, emmá ilyen
persze tudom, hogy pl. a test nem mahagóni jávor tetővel, hanem mahagóni és éger, nyilván így olcsóbb, viszont a hangban is jelentkezik, de attól még tud jól szólni, és ahoz képest, hogy mennyi ember szajkózza az ilyesmit, hogy emiatt ilyen szar, meg olyan szar, simán át lehetne ezeket baszni egy elhúzott függöny mögötti játékkal
nem kell felvázolnod a liszensz alatt gyártott távolkeleti cuccok lényegét, de úgy beszélsz róluk, mintha egy rakás szar lenne kivétel nélkül mind
nekem koreai Epi LP STD-em van, kövi tavasszal meg rámegyek egy Gibsonra, de az nem olcsó mulatság és nem csak a név kell, hanem a hang is, amit vár az ember tőle
amúgy igenis van köze az Epinek a Gibsonhoz, egy tüzifáért nem adná a nevét a világ talán legpatinásabb gitárgyártója, ezt nem nehéz belátni
rakás tüzifa....
tényleg van különbség a régebbi koreai meg a mostani kínaiak közt, de elenyésző, az kicsit erős, hogy tüzifa, a koreai 200-ért ment, a kínai meg majdnem azt produkálja, csak 120-ért, simán lehet egy egy jobb kínai, meg silányabb koreai, nem mernék ilyet állítani, hogy az egyik tüzifa
sokan szeretnének a sokkal drágább gitárjuk helyett ilyen tüzifát
Elnézést figyelmetlenűl olvastam a kérdésedet. Viszont a lényeg melyikre van pénzed, ha mindegy a lé akkor vegyél Gibsont, jobb a fa minősége, jobbak a pickupok, jobb minőségüek a kulcsok /stb/ Mennyire érdemes Epiphone-t venni én szerintem ma már, hogy mindent kínában csinálnak így nem érdemes venni nézz inkább egy másik, de hasonlóan olcsó márkát. Nekem volt Koreai és Kínai Epiphone gitárom a Kínai egy rakás tüzifa minőségének felel meg.Ezek után ahogy gondolod.
érdemes Epit venni, mert Gibson liszensz, fost nem láttam még, persze silányabb a használt anyag, meg a hozzáállás is biztos más, mint a Gibsonnál, de az árához képest jók, itt meg divat lehúzni, de inkább hallgass meg Epiket és hagyatkozz a füledre, ne a legendákra
LP STD már 120-ért van, ugyanez Gibsonban 600-ról indul, szal nagy a szakadék az árban, jó az Epi
Te Standard most nagyon pimasz leszek de azt írtam hogy:
- SEMMI KÜLÖMBSÉG NNCS MÁRMINT AMIT ÍRNAK RÓLA, azt pontosan tuom hogy hangba mi a különbség, de az alapvető kérdésem az volt hogy MENYIRE ÉRDEMES/NEM ÉRDEMES olyat venni
2005-12-29 07:27 |
#2339
Remélem ezt nem komolyan kérdezted, mert ha igen akkor baj van a hallásoddal. Ez nem kérdés, hogy melyik szól jobban GIBSON!!!!!
Kérdeznék eggyet, mennyire érdemes/nem érdemes Epiphonet venni? Mert azért összehasonlítottam egy gibson és egy epiphone explorert (olyat akarok), és semmi külömbség nincs, mármint amit írnak róla, csak az ára de az NAGYON
Eladnám idén áprilisban Németországban vásárolt Epiphone Sg 400-as gitáromat...A gitár kitünö állapotban van,ugyanis csak otthon lett használva,s akkor is csak kb.3-szor...Bordó mahagóni test,ragsztott nyak,fekete kopólappal...Gyári Duplacoil PickUp-okkal...13-as húrazattal...A gitárhoz van még egy tok,s két kábel...Az ár azonban csak a gitárra vonatkozik,írj,ha érdekel,s megbeszéljük az árat!!A gitárt jó kezekben szeretném tudni,ezért csak megfontolt személyek jelentkezését várom. a Cím:sverige@citromail.hu