Küld el nekem is a kapcsrajzot.
Amúgy nekem is volt Regentem, és hasonló jelenség volt vele.
A brummot valahol a hangszínszabályozó környékén szedte be a cucc az enyémben, mert ott nagyon leosztódott a jel, és a visszaerősítő fokozat meg nem volt eléggé hidegítve.
Így vagy úgy, egy kapcsrajz ismeretében többet tudok mondani.
Azt is nézd meg légyszíves, hogy a gain emelésére hogy reagál a brummszint. Ezzel tudjuk belőni, hogy hol kerül bele a jelbe.
Ha gainra is nő, akkor lehet gond a gitár árnyékolásával is akár, ezért meg kell nézni, hogy más erősítőn mi a helyzet.
Átmeneti email címem isys.1(kukac)unicreditbank.hu
Szia EWR !
Köszi a választ. Elkűldöm de majd szólj rám mert elfelejtem !!
A REGENT-ben a puffer kondikat már kicseréltem , semmi változást nem hozott.A Clip Level gomb változtatásával nő a zúgás.
Elérhetőséged hol található ?
űdv. kunl
ok ,köszönöm, akkor lehet , mégis inkább hűtőbordás/levegőben lógós változat lesz a nyerő azt hiszem , max csinálok fölé nyílást,hoyg legyen szellőzés.
Mákos, a gate-nél 1-5 Volt-tal kisebb a source feszely. Nem lehet pontosan megmondani mennyitől, ez a fet gyártástechnológiájától függ. Hexfetnél 3.4 körül, VFetnél 1V, stb. De nem hiszem, hogy ez különösebb probléma lenne.
A kapcsolási rajz teljesen fasza.
Amire nagyon figyelnék ebben az esetben, az az, hogy a csillám szigetelőlapka a tranyó és a borda között nem tudom, hogy ilyen nagy feszelyen is megbízható-e. Tényleg fogalmam sincs, nem dolgoztam még vele ilyen nagy feszkón, de tuti, hogy alapjában véve 100V-on aluli feszkóra találták ki. Őszintén szólva lehet, hogy én harmat is raknák alá először, szilikonzsírral jól megkenve.
köszönöm a választ! majd igyekszem az biztos, hogy nincs túlzsúfolva a kapcsoló belseje, a súlya alapján levegő a nagy része, azért meg sokan sokallnák a tizenezer forintokat
Ha külön-külön bedugva a dugókat is működik egy (vagy két) funkció, és a LED-ek világítanak, akkor valószínűleg csupán egy-egy kapcsoló - és vele sorban a LED - az egyes melegpontok és a föld között.
Próbáld ki egy sztereo dgóval és egy darab dróttal.
ja, világítós, két sztereo jacket kell bedugni. A három kapcsolóból az első váltja a tiszta/torz csatorát, a második a torz1/2-t, a harmadik a zengetőt kapcsojjaki.
A 1040 - szerintem - nem szégyellni való.
Búgás változik a kivezérlés függvényében? Mert ez esetben az itt ma már tárgyalt tápelkó-csere esélyes.
Volnál olyan jó, továbbküldeni nekem a kapcs rajzot?
Szai Gazz !
Úgy látom Te penge vagy a trnyós cuccokban. Nekem -félve írom le de mint nyugdíjas hobbysnak itthn jó- egy REGENT 1040 van. Már tettem bele egy koppanásgátlót mert akkorát szólt bekapcsoláskor ,hogy volt tüzér létemre is fel-fel néztem. Jól működik csupán egy baja van. Alapban van egy kis zugása. A "nagy" szakemberek megmondták , hogy " földhurok " . /Én gépész voltam /vagyok/ nyugdíjazásomig így ez nem sokst mond. A vélemény nyílvánítás után a segítőkész kollegák " hát ez ilyen " címszóval témát váltottak. Mi a véleményed érdemes vele foglalkozni ? Túlságosan nem zavaró de ha nem túl sok munka /kőltség/ én megszabadúlnék tőle./Mármint a zúgástól. A kapcsolási rajzot megkértem a német gyártól. /E-mail-on kb.10 perc alatt megjött/.
Egyébként küllemre felépítésileg egy stabil jó hangú valami. De gondolom nem kell bemutatni. Várom válaszod!
üdv. Kun László /Szolnok megye
Tudja valaki, hogy az alábbi képen a crate lábkapcsolójához hol lehetne "kapcsolási rajzot" szerezni, vagy hogy nézhet ki belülről? Még nem jöttem rá, hogy erőszakmentesen/reverzibilisen hogy lehet felnyitni..
na elveszett a szentírás.
szal kontaktsprét csak 1-1 cseppet, ne ússzon.
a panelen ha van kis trimmerpoti(csavarhúzós) azt a cucc KIKAPCSOLT állapotában összejelölöd filctollal, hogy hol állt, aztán 2szer jobbra balra megtekered, azt visszaállítod.
Köszi mindenkinek! Széjjelszedem, kitakarítom (soha nem csináltam ilyet, pedig már több, mint 10 éve megvan), kifújkálom kontaktszprével (ilyen se volt még), a csavarokat tuti meg kell néznem, mert bizonyos fekiken berezonál a láda. Asszem ennyi. Egyszer kellett csak egy pici biztosítékot cserélnem benne, amikor Bátaszéken, vagy Mélykúton belecsapott a villám a művházba, amúgy irgalmatlanul egyben van a motyó.
tápelkócsere javasolt(ez kis pénz meg hekk, mert tuti nem találsz pont belevalót, érdemes nagyobb értékűt beletenni), és az összes elkót érdemes kicserélni, ez még pár fillér, az összes csavart megnézni hogy nem lazultak-e meg. tranzisztorok jól ülnek-e a bordán, hideg(repedt)forrasztásra átnézni az egészet . meg takarítás...
Hát nézd, ha szól a cucc, akkor igazából nagyon sokat nem lehet tenni vele. A tranyók nem olyanok mint a csövek, hogy időnként cserélni kell, ezek ha működnek, akkor jól működnek, ha nem működnek, akkor meg nyilván cserélni kell.
Három dolog lehet, ami esetleg az idővel változik.
1. Elektrolit kondik kiszáradhatnak, csakúgy mint a csöves erősítőknél. Ilyenkor recsegést lehet hallani, meg fulladozik az erősítő.
Illetve olyat is tapasztaltam már, hogy egy munkapont hidegítő kondi hibája miatt átment impulzusgenerátorba az erősítő. Tehát ha kattogást hallasz, erős recsegést, akkor ez a gond.
2. A trimmerpotiknál oxidálódik a csuszka, ez munkapont problémákat okozhat. Ha azt hallod, hogy halk hangoknál erősen torzít az erősítő, akkor ilyen gond van. egy kis kontakt sprével lehet ezt kezelni.
3. ha az erősítőben a végtranyók nagyon melegek mert vagy kicsi a hűtőborda, vagy túl nagy a nyugalmi áram, (lásd Fender FM erősítők) akkor azt azért nem bírja végtelenségig a végtranyó, még a mosfetek sem. Ilyenkor menet közben eccercsak elfüstöl az erősítő.
Ha ilyen hibákat nem tapasztalsz, akkor az erősítő rendben van.
Potik recsegése esetén kontaktspré a megoldás rövidtávra, poticsere hosszabb távra.
Ennyi a nagy tudomány.
Sziasztok! Tranzisztoros erősítő átnézésével, karbantartásával kihez forduljak? Van egy réges-régi Yamaha G100-115-öm, lassan itt az ideje, hogy foglalkozzak vele... :) Előre is köszönöm!
Ne siesd el, nem tuti hogy ezeket kapni lehet magyarországon. Majd megnézem a Lomexnél.
Amúgy szerelni kellene majd valami hűtést a tranyóra, 14 W azért nem megy csak úgy el egy sima tokról. Pláne ott vannak mellette a csövek, azt azok is fűtenek.
Na aszondi, IRFBC30
vagy IRFUC20
Ha az ellenállat alsó tagjához kondit teszel akkor még jó szűrt is lesz a cucc, és bekapcsoláskor ugye fokozatosan nő a segédrácsáram, ami sejtésem szerint nem hátrány....
0.07*200=14W.
Aham... Hát ha találunk egy power mosfetet, ami kibír 600V-ot ( nem reménytelen), akkor ellenállás osztó a mosfet gate-ra, 600 V a drainra, aztán a source-n ott figyel a 400V.
Majd megírom, ha találtam.
Ugyan a mosfeten csak 200V esik, de bekapcsoláskor szerintem tönkremehet, ha nem bírja a 600-at.
Tudtok valami (minél egyszerűbb, üzembiztosabb) kapcsolást, ami 600VDC ből 400VDC t csinál. (segédrács ellátás lenne végcsöveknél, így max áram 60-70 mA ).
Ökölszabály, többsávos hangfal esetén (is) a hangszórók teljesítménye mindig legyen nagyobb, mint az erősítőé. Ugyanis egy gerjedés bármilyen frekvencián bekövetkezhet.
Vagy lehet még matrica. Vagy matricával sablont csinálni és azon átmenni festékkel. Van egy srác adok-veszek-ben aki ezzel foglalkozik. Asszem Vergito a nick-je
Üdv! Újrafestettem egy ütött-kopott pedálomat és szeretnék rá feliratokat rakni (pl Volume, Tone, stb.). Szabadkézzel ráfestős megoldáson kívül ismer valaki viszonylag egyszerű technológiát erre?
Van egy kis problémánk amiben a segítségeteket szeretnénk kérni.
Az történt hogy kiment az egyik magassugárzó a és szeretnénk helyette venni egy másikat...természetesen párban.
A baj csak az hogy nem tudjuk hogy mennyi a teljesítménye mert régi a cucc és szédszedtük de semmilyen írást nem találtunk.
Van e valami lehetőségünk arra hogy megállípítsuk hogy milyen teljesítményűt kéne vennünk.
Annyi segítség van hogy a az erősítő 2x 500 W és 500 watton hajt meg elvileg egy kb 60x60as mélyet és egy kissebb láda magasat.
Elvileg ami egy oldalra jut az erősítőn az 600 Wattnyi hangfal.
Az is jó lenne ha azt tudnánk hogy max mekkorát érdemes venni és mennyi a minimum ami így talán kellhet. Kicsit értünk az elektronikához is szal nem biztos hogy ezért hangszerészhez szeretnénk vinni cuccot ha nem muszály.
Az a baj hogyha elfáradsz a tizenegyedik kerületbe hozzám egy előre egyeztetett időpontban, kb 400m ilyen kábelt adok neked tetszőleges színekben, csak hogy lazíts egy kicsit végre.
nekem ez úgy működik mint sok másoknál az ékezet. fúrumon nem használok. egyébként is ez az a fórum ahol a legjobban odafigyelek a helyesírásra. de ha szépen megkérsz kezdek én nagy betűvel!
Kedves barkácsoló kollégák! egy nagyon hüje kérdésem lenne, milyen anyagú és vastagságú huzalt használjak a gitár Jack aljzat bekötéséhez és földeléséhez általánosan,vagy ha véletlenül rövidebb a hangszedő kábele milyet érdemes használni válaszokat előre is köszönöm!Lipman
Kell valakinek egy ilyen?
Sound JS OD-5 6-ért postázom is.
Viseltes meg minden, de működik.
Ha más nem, a fém házát használni tudjátok. ;)
2009-01-20 11:21 |
#13784
Kedves barkácsoló kollégák!
Eladó vagy elcserélendő egy Hondo II LP nyak, ha valakinek kell. Egy hobbi projecthez vettem annó, de aztán a lustaság győzött Kontakt a nevem alatt.
Huhh... ez egy kicsit még magas. :)
Nem tudnád esetleg berajzolni, mert igy ebből nemsokat tudok kihámozni.
Még csak most kezdtünk belemenni a gitárelektronikába, a fogalmak nem világosak. :(
A kesztyűpatent ránézésre rosszul van bekötve: a PU-kábelek árnyékolásának nem kell ott lennie; nagyobbik csatlakozója az SCP+, kisebbik a (sztereo) JACK jobb oldali melegpont.
hahó!
Beszereltünk egy EMG Presence Controlt (SPC) a gitáromba. Ez egy mid range boost. A gitáromban EMG 81/85 pickupok vannak.
Az első képen linkeltem, hogyan kötöttük be a cuccot.
A probléma az, hogy trozitva semmit sem változik a hang, tisztán pedig ha fel van tekerve az SPC, akkro recseg és szakadozik, mintha vmi kontaktos kábellell használnám.
Nem tudom, h jó-e a bekötés, vagy az SPC szar. Ha esetleg ránéznétek és lenne vmi építő jellegű 5letetek, akkor linkeltem egy második képet is, amin nincs megrajzolva semmilyen bekötés.
Előre is köszi! Üdv!
A képen látható keskeny, aktív elektronikás Fishmannak kegyetlen mesterséges, szar a hangja. Volt szerencsétlenségem kipróbálni. Én sem gondoltam, aztán meggyőztek, hogy érdemes helyette csinálnom valamit. Két éven belül 5 pickupot csináltam helyette, abból kettőt Írországba.
Összeraktam egy TDA7293-as végfokot +-50V-os tápfesszel.
Hangfal nélkül bekapcsoltam, nem volt semmi gebasz.
Rákötöttem az előfokot, úgy sem volt probléma.
Aztán amikor ráraktam egy 8 Ohmos hangfalat akkor elfüstölt az IC bekapcsoláskor (a bemenetre nem adtam jelet).
Az adatlap szerint 60V a maximális adható tápfesz és 50V fölött már 4 Ohm nem elég neki, de 8-al mennie kéne.
Nincs ötletetek, hol keressem a hibát?
A hűtőborda rendesen el lett szigetelve a háztól, ott nincs probléma.
Lehet kapni mindenféle gyári megoldást is,ami akusztikus gitár elektronyossá tételére hivatott,ráadásul durvább fúrkálás nélkül.
Vannak Fishman elektronikák is,amik nem olcsók ugyan,de talán az egyik legjobb.
De még talán egy gyári,hangnyílásba tehető igényesebb pickup is jó lehet,ami azért igényesebben néz ki,mint egy sima elektromos gitár pickup rágyógyítva.
Szóval van többféle megoldás:
Nem nagyon értek a piezo-hoz, nem foglalkoztam eddig ezzel, de hallottam már róla!
Csak egy a gond, hogy tudomásom szerint, ahhoz is kell aktív elektronika.. Egyébként tényleg az lenne a legjobb megoldás, de nem akarok még az elemnek is fúrni plusz lyukat a gityóra, mivel egy picit már így is vesztett a magasaiból és középtartományból szerintem. (nem drámai a változás, csak én hallom, mivel sokat játszottam elötte a gitáron és ismerem a hangját)