Üdv. Adott egy tele 3 állású kapcsoló, két felezhető humbucker.
Megköszönném, ha valaki segítene egy (talán a képen látható megfelelő)
3 állású kapcsolót bekötni, ami első állásban felezi a nyaki pickupot, középsőben semmit, hátsó állásban pedig a bridge pickupot.
Ha megoldható, előre is köszi.Üdv.
Már ha barkács topik, akkor bejelenteném, hogy félig készen van a tervbe vett---olcsó akkusztikus gitárból fúrva faragott elektroakusztikus gityóm.
A nyaknál egy fender mexi standard singlecoil van, ami meg egyenesen egy potira és onnan ki output jack-aljzatra.
Na és innentől jön az extra. Szeretnék beletenni egy "passzív" miksikapszulát, amit úyszintén egy másik potira kötnék.
Ha mindkettő be lesz kötve, akkor valószinüleg megy mindkét volumepoti egy Tone potira, ami a magasakat fogja szűrni. Ehhez még kell ejtenem plusz két lyukat szegény gitáromon, de már csk a hecc miatt megéri, hogy a két dologból mi fog kisülni. Voltaképp az elektronika a Jazz Bass alapja lenne így, ami nagyon egyszerű és ötletes megoldás.
Az egész egyetlen hátulütöje, amire csak azután jöttem rá, hogy beleraasztottam a singlecoilt, hogy ezekután csak elektromos húrokat tehetek rá, mivel a bronz húrok igen gyatrán szólnak a singlecoillal!
Köszönöm a válaszod!
Akkor szerinted jobban járok egy egyszerű dinamikus kapszulával, ha tiszta hangot akarok. Gondolom, az is fog gerjedni, de potival szeretném leszabályozni. Na ahhoz tuti nem kell semmi plusz kütyü, ugye?
Ez a sok közép és magas tartomány, meg a gerjedés, lehet hogy nem is lenne hátrány. Szerintem befektetek egy ilyenbe és dinamikusba is. Végülis nem nagy öszzegek.
Kristálymikrofonhoz nem kell előfeszítés, DE semmiképp sem javaslom, hogy gitárba ragaszd.
1 Gerjedni fog
2 Hiába a relatíve nagy kimenő feszültség, azt csak nagy impedancián tudja leadni -> szükség lesz egy FET-es előersítőre, aminek már kell tápfesz.
3 A kristálymikrofonok hangképe elég sajátos: van egy erős magas-közép hangjuk, általában nagy torzítással - ezért is mentek ki a divatból vagy 30 évvel ezelőtt. Hallgasd meg Tom Waits felvételeit, ő használ ilyet, no meg sok szájharmonikás.
Az elektromérnökök segítségét kérném!
Szeretnék beragasztani az akusztikus gitárom belsejébe egy mikrofonkapszulát.
Nem tudom eldönteni, hogy dinamikus legyen-e, vagy kristálykapszulás? Leszögezem, hogy a kristályosról még nem hallottam és erre kellene valami felvilágosítás. (eddig kondi és dinamikussal találkoztam)
A kérdésem: Kell e plusz külső feszültség a kristálykapszulákhoz, mivel szimpatikusabb nekem ez a magas kimenőfeszültség miatt! Ez egész 20mV ad le, míg az egyszerű dinamikus csak 2,5 mV-ot!
ERRÖL VAN SZÓ
Bassgitárom (passzív)elektronikájába beiktattam 2 mikrokapcsolót.
A kapcsolók egyenesen a hangszedőkből érkező jelet kapcsolják be-ki.
Viszont kapcsoláskor nem hangos, de mégis zavaróan hallható "csattanó" hang hallatszik.
Van tippetek a megoldásra?
ja .. nem tartom reménytelennek a kis görényt (ez nem zenei értelemben ,mert abban katasztrófa ) de a kitartása figyelemreméltó csak sajnos az akut agrofobia sokat ronthat amúgy is zsenge képességein ..
Észre kéne venni, hogy már hót unalom a műsorod matyikám..nem pedig reklámozni, hogy mekkora kretén vagy..azt úgyis tudja mindenki, hogy neked nem mosoly van az arcodon..hanem egy kis odaszáradt fehérje maradvány az istállóból..
Gazz professzor sajnálattal veszem hogy gyengül a felfogó képessége (talán a kor teszi), ezért tehát megismétlem bármikor .. mosollyal az ajkaimon .. DDD
Egyetlen kitétellel ..: amikor nekem kedvem tartja..DD
Én úgy szoktam,hogy meghajtom 1,5-2-es alulezből (de vas is jó) a profilt,amit akarok,ez nálam általában olyasmi,hogy elöl cirka 2-3cm a függőleges magasság,a hátulja meg cirka 4-5cm,így megvan a pult forma.
Behajtok alulra is egy kicsit,kb 2cm-t,elöl és hátul is.
Aztán az oldalára fordítom,álló helyzetbe,egy másik alulemezre rakom,és az oldalán a lyuk belsejét rákarcolom az alatta lévő lemezre,mindkét oldalon.
Amiket bekarcoltam,kivágom,de úgy,hogy alul (ahol behajtottam a 2-2cm-t,annyival hosszabb a föld felé,hogy ennek a két behajtásnak az anyagvastagságát is kompenzálja.
Utána kívülről ráhegesztem az oldallapokat a meghajtott profilra,aztán a varratot simára csiszolom. Végül egy külön lemezből vágok egy lemezt az aljára is,amit 6-8 csavarral rögzítek.
Köretnek rizzsel vagy krumplival tálalom,és már fogyasztható is. :DDDD
A másik megoldás az,ha a profil ugyanúgy meg van hajtva,de az alja valamint a két oldallap készül egy anyagból.Kiszerkeszted,kivágod,az oldallapokat felhajtod.
A 2-2cm-ben ami alul a behajtás,ott lehet összecsavarozni a kettőt.
valahol a neten régebben volt egy tervrajz, csak most nem találom.
A lényeg az volt, hogy volt egy C-alakú profil, ez adta a doboz tetejét-elejét-hátát, az alját rácsavarozott lemezzel zárták le.
A két oldal fából volt, és az egész meg volt döntve.
Talán a geofexen volt, de most, hogy kéne persze nem találom :(
Sziasztok! TDA7293-as végfokot építek, a d-audiótól rendeltem meg az egységcsomagot.
Nem tudjátok, hogy az 5. lábat(Clip Detect) hogy lehet használni?
LED-et lehet rákötni és jelzi, ha az IC túl van vezérelve? Bekötési rajzot nem tud valaki mutatni ilyen alkalmazásról?
Van valakinek ötlete, hogy 4-es lábkapcsolót milyen módon csináljak?
Valami profilból, vagy lemezből hajlítani?
Egy elképzelésem van, de hátha van valakinek jobb ötlete
tisztelt Gazz kollega .. bármikor ..mosollyal az ajkaimon .. állok rendelkezésére / deletet ,quack ,stb de ha megjelenik az armaghedon nick egy időre más fórum után néznék..DDD
pár napja sasolom ki ír valami használható dolgot a micro POG-ról, (elvi működés, specko áramkörök) de nagy tolongást nem észlelek ,sejtéseim beváltak a törzsgárda hozzáértésével kapcsolatban ..DDDD
Helló! Kérnék töletek infókat! hol tudnék venni alaktrészeket, olcson fej konténerhez illetve láda konténer építéséhez!.
ilyenekre hogy sarok görgö, foganytú kerekek meg oldal zárat szeretnék venni
MPedro mester: Nincs meg véletlenül a régebben belinkelt LM317-es táp szimmetrikus kivitelben. Esetleg másnak?
Ha nem, hát nem, akkor holnap megrajzolom a nyákot, de hátha...
Nem próbáltam...mindenesetre ezek a meghajtók az órajel mellett valami segéd-egyenfeszt is szolgáltatnak a vödörláncnak, márpedig a 3007 és a 3207 egymáshoz képest fordított tápfeszültségűek.
Corrral, CE2, ahogy tetszik. Na pont ettől akartam megkímélni magam: a ronda össze-vissza drótozástól. Akkor már inkább tervezek egy új nyákot, vagy 4047-tel, vagy 4046-tal
Köszönöm a tippeket a helyettesítőkre.
Tonepad-es Corral a CE2? Azt megépítetttem 3207/3102-vel, de igen hülyén nézett ki az átdrótozás...
Nézd meg ugyanott Small Clone-t, az az órajelet egy 4047-es oszcillátorral állítja elő.
Vegy keress rá (ohn Hollis (zseni)a Zombi Chorus-ára pl. a Pisotones-en, abban van 4046 PLL.
Egyik esetben sem kell semmi extra az ellenfázisú órajelhez.
CE-2
sejtettem hogy reménytelen, csak gondoltam futok egy kört, mert a tonepad-en van kész nyákterv, amiben 3101-es van, és így egyszerűbb lett volna (bár helyettesítő áramköröket én is tudok.)
4046-ból tudok csinálni kétfázisú órajelgenerátort?
ahhoz nem kell még valami flip-flop, vagy ilyesmi?
Nem akarlak elkeseríteni..E-bay.
Vagy - ha nincs még kész a NYÁK - építs oszillátort pl. PLL-ből... (4046?)
Ha meg még BBD-d sincs, akkor van 3207 / 3102 párom.
Mi készül?
Utána olvastam külföldi fórumokon is időközben, meg hallgattam felvételeket is és így hallomásból megvagyok elégedve ezzel a módszerrel. Bizonyos átalakításokkal még befolyásolható is, hogy milyen legyen a hangzás.
Az egyetlen probléma az, hogy egy 4x12es ládáról van szó, ebből fakadóan jó nagy lesz a doboz is. Még erősen gondolkozom a terveken.
akkor nyerőbb lehet a rétegelt.. nekünk mondjuk az ajtón is van gipszkarton, simán bírja, tehát egy réteget felcsavarozhatsz mondjuk szőnyeg párnázással a doboz belső oldalára.
jó merev falai legyenek, ha durván merevítesz, akkor nem kell túl vastag rétegelt lemez, akár 10-es is lehet hogy elég.
ez a dobozos megoldás amúgy bevált dolog a gyakorlatban? olyan pici térben nem szól máshogy a gitárláda?
én nemtom, még nem használtam.
ja, és figyelj a tömítésekre, talán mégtöbbet számít, mint a falak borítása, merevítése.
meg lehet, hogy nem is kell túllihegni, ha csak az a cél, hogy ne haljatok meg, akkor lehet hogy feleannyiból megvan, és elviselhető a hangerő is... te tudod. de komolyan megcsinálva szerintem még panelban is majdnem elviselhető egy kihajtott Mesa :) a próbatermünkből kiindulva.
Kössz szépen. Viszont azon vacillálok, hogy hogyan csináljam meg. mármint, hogy kerekes legyen, elejét legalább le lehessen venni és hogy megtartsa az alja a láda súlyát, a doboz teteje meg a fejet. Ebből a szempontból viszont lehet jobb lenne a rétegelt. Mit javasolsz ebben az esetben?
szerintem jó, (talán a gipszkarton jobb), két réteg, közte min. 5 centi kőzegyapottal... próbaterem szigetelésnél használtuk, bevált.
előtte sokat olvasgattunk, te is biztos találsz infót, annó a therwoolin (talán így írják) honlapján volt sok szakmai írás.
hogy egyeseknek ,még a harangöntésről is az jut eszükbe...viszont nem viccelek, láttam valahol a netten erre vonalozó valamit (egy csipesz szerű, cinező páka volt )de nem jegyeztem a szájtót, utólag kezdte fúrni az odalamat ..
jóval lejjebb a microstrip technikához való vagy az azt megközelítő eljárásról, eszközparkról érdeklődtem , nem sejtettem hogy az általam tréfásan megfogalmazott 100 várakozás a válaszra , valósággá válik
Oh, köszi szépen.
Elég sürgős volt, mert hét elejére ígértem egy sd1-et, ami hét közepén el is készült, csak közben ez a nyamvadék beadta a kulcsot. Úgyhogy hétvégén szerettem volna lezárni.
De időközben sikerült szerválnom. Valóban nem olyan ritka, mint amilyennek elsőre tűnt. Csak nálam etalon a Lomex, és ElektroKontha, és ezek közül egyikben sem volt. Ebből gondoltam... Aztán találtam kis eldugott boltban.
Azért köszi...
Scakok!
Tudtok ajánlani valami könnyen beszerezhető helyettesítőt 2SC2240(GR) helyett?
Az igazság szerint az lenne a legjobb, ha a lábkiosztás is egyezne... (Javításhoz kell. De ha nincs más, hajtogatunk...)