Meg most már a 2. épül,majdnem kész.Róla beszéltem.De róla még nem tettem sehova képeket.
Egyet már csináltam,az egy Soldano minta alapján épült,de az már nincs meg,eladtam.Viszont arról vannak képek.
A 6L6 fasza,én speciel jobban szeretem,mint az EL-34-et,de ez szubhektív.
Nekem 2x4 és 2x8 ohm kimenetem van,de ha jobban belegondolsz,milyen gitárhangfalakat és hangszórókat lehet kapni,akkor látod,hogy ez bőven elég,mert bármilyen konfiggal össze lehet hozni a helyes illesztést így is. Az egyetlen kivétel az 1x12/ 16 ohmos láda.
Szóval mindenre elég ez.
Persze ha két csövet kiveszek,és 50W-tal nyomom,akkor más a helyzet kicsit...
A loopom kapcsolható külön is (lábkapcoslóval is),illetve csatornaváltáshoz is rendelhető,hogy mondjuk csak a 3. csatornát bekapcsolva él a loop.
Még nem, mert éppen melóban vagyok 22:00-ig, de majd délelőtt vagy éjszaka otthon nekiállok alaposabban végiggondolni.
Egyébként igen, pontosan valami jó overdrive-ot szeretnék kihozni. Gyakorlatilag egy boosterral vagy kompresszorral megboostolt overdrive pedál is sokkal kevésbbé nyers lenne, tehát szerintem nem kifejezetten a torzítás mennyiségével, hanem a minőségével van bajom. Voltak distortion pedáljaim már, de azoknál ha visszavettem a drive-ból meg jól beállítottam a hangszínt akkor lehetett szép overdrive-os szólóhangot is produkálni. Ezzel nem lehet, ha visszaveszem a torzítást, akkor egy több lesz benne a tiszta hangzás, de valahogy erősebb pengetésekre a tetejét akkor is csúnyán vágja.
nekem a laney-n nincsenek ilyenek (marshall 6100-at vettem majdnem, abban van ilyen kapcsolós dolog, de aztán ezt sikerált megszerezni 140ért :)) viszont 1x4, 1x8, 2x8, 1x16 és 2x16 ohmos kimeneteim vannak, meg a világ legdurvább effekt -loopja :) nézd meg ha érdekel:
http://www.laney.co.uk/show_spec.php?prod=vh100r
szeretem ezt a dögöt! lehet megpróbálom majd 6l6-tal is, nemtom attól mezabugisabb lesz-e a hang, de így is zsírmány..meg a klín is...:)
Ja,működik.Fele teljesítmény.
Nekem még triódába is lehet a csöveket kapcsolni,és akkor negyed teljesítmény lesz,viszont kicsit fényesebb,tisztább a hang.
No,jutottál valamire?
(Megnéztem a kapcsit,....hát?..van egy pár "karakter" formáló dolog alapból és kiegészítés képp is.)
Szvsz.ez un.distorsion kapcsolás, az pedig "zizis"(a felh.tartam miatt) már alapból is.Lehet ,hogy egy jó kézben tartott owerdrive-ra vágysz, ahogy kivettem szavaidból?)
jut eszembe: a zm-ben írta Mezey Béla régebben, hogy ha sok a hangerő, akkor a 4 cső közül ki kell venni a két középsőt vagy szélsőt, a falat meg ha 16 ohmos akkor 8 ohmos kimenetre kell dugni és teljes a siker, lehet kitekerni, full hangerőn veretni neki, víííjjj, bröangh, stb. Szóval ez télleg így van? Még az 50 watt is borzasztó hangos tud lenni. Múlt nyáron egyik fesztiválon egy Hendrix-jubileumi Marshallon játszottam, kitekertem, :) mire mondta a technikus, hogy halkítsam már le. Én meg nem halkítottam le, erre vonalban nem is szóltam, viszont a gitárt tisztán lehetett hallani végig :)pedig heten játszunk a zkr-ban.. szal akik 200 wattal küldik kis klubokban, azok őrültek, de legalább tuggyák mijajó :)
Celestion V12-80 SIlver Series bilik lesznek benne,ugyanaz,mint a Standard ENGL ládákban a V12-60,csak ez 80W-os.
A fej egy általam épített 3 csatornás fullcsöves fej,Soldano és Dual Recto csatornákkal,szintén belezős hanggal
nagyon fajin, a döntött megoldás nagyon jó ötlet! milyen hangszórókat teszel bele? És milyen típusú fejed van? Nekem laney vh100r, nagyon beles a kicsike :)
Ja,és döntött ládát akarok,de a "keretet" nem fogom megdönteni,csak a hangszórókat tartó előlapot. Valamelyik Mesa 4x12 is ilyen megoldással készül.
így nyugodtan tehetek sima 90 fokos sarokvédőket rá,és megcsinálni is egyszerűbb.
Még dolgozom az ügyön,keresgélek,keresgélek....
De nagyjából már tudom,hogy mit hogyan,mekkorára,és miből akarok.
Nagyjából az ENGL 2x12 álló slant láda méreteit veszem alapul. 2 centivel szélesebb lesz az enyém,de annyival kevesebb lesz a magaasséga,szóval az űrtartalom nagyjából egyezni fog.
62x73x36cm-es külső méretekkel fog bírni asszem. 62 széles a fejem,és nem akarom,hogy lelógjon róla,ezért adtam az eredeti 60-hoz még két centit,amit a magasságban viszont a 75-ből visszavettem.
Egy Mesa álló slant 2x12 pedig 70 magas,és 60 széles.Szóval szerintem jó lesz.
Most belső fotókat vadászok éppen...
Hát olyan száraz, nyers nem szép torzítás. Akárhogy tekergetem, adok rá sok közepet, de nem lehet vele olyan lágy-meleg-búgó hangzást kihozni.
Ha fel van tekerve a kráncs akkor keményen és rondán torzít. Ha lejjebb tekerem akkor olyan mintha előjönne a torzítatlan lágyabb hangzás, de a háttérben azért ott van az a bántó nyers "zizis" hangzású torzítás.
Első látásra az a gynúm, hogy több fokozat van egymás után és mindegyikben van vágás, tehát olyan mintha több torzító jönne egymás után. Ha kisebb torzítást kapok, talán még mindíg megnövelhetem az első fokozat erősítését 1-2 ellenállás cseréjével, hogy így nagyobb jellel támadja be a következő fokozatot.
De persze ezek még csak spekulációk, majd jövök a konkrétumokkal, ha lesz rajz hozzá.
A Laney LX12 rajza kéne. Már nekikezdtem visszafejteni, de nem haladok túl gyorsan, úgyhogy ha neked megvan akkor nagyon megköszönném ha elküldenéd.
A torz csati meglehetősen nyers, érdes, nem szól szépen (de a manual-ban volt pofájuk "Tube Emulating Technology"-nak nevezni :)).
Első körben arra gondoltam, hogy a vágó diódákat LED-re cserélném, hátha javítana rajta egy kicsit. A többit meg majd meglátjuk, ha meglesz a pontos kapcsrajz.
Az egész előfokban van 3 TL072-es IC, meg 3 helyen van benne diódapár, szerintem mindegyik vágó funkciót lát el, legalábbis így első ránézésre ez volt a tippem.
Jaja, így vágom, csak ha lenne egy alapból minden finish-t nélkülöző gityó, akkor azt mivel lehetne, illetve kellene ápolni? Ha összerak az ember egy kitet és nem akarja mondjuk lakkozni?
Kromofág, hőlégfúvó, vagy szépen fokozatosan egyre finomabb csiszolóvászonnal, és az ehhez kapható gépekkel. De nyaknál sztem gáz, mert hamar meglehet bontani a profilt. Testnél meg gáz lehet ha nem 1 fából van a test és ráadásul még egy pár hiba is van rajta, amit jól bekitteltek. Ill. ha több fából van a test, akkor szar lehet, ha eltérő színűek a deszkák, amik arra utalhatnak, hogy a fatörzs eltérő helyéről valók.
nem volt nehéz, ugyanis ennek a potinak kb 6 centis szára volt, még nekem kellett elfűrészelni, ráadásul pont ráillett a sapi, amim volt elfekvőben. Amúgy nem túl bonyolult a gityó, mert két humbi plusz ez a hangerő szabályzó van benne és ennyi, még a lábbal sem kötöttem össze a földelést (ezt mondjuk kellene, mert nagy motyón már vannak pityputtyok miatta )
A potisapkát, hogy rögzítetted? Bár én tudom a megoldást, csak kíváncsi vagyok. A műanyag házas potik a forrasztásra nagyon érzékenyek, meg sajnos rövidek a menetes száruk, ezért, csak többnyire koptatóra szerelhetők fel, és ha kh-ás lesz a forcsúcsok kis szegecseinél, nem javíthatók! Az amerikai, vagy Japán fémtokozású potik forcsúcsszegecseire kirnerrel rá lehet koppintani egy kicsit és máris megint jó az érinkezés. Meg, hát a fémház az árnyékolás miatt van. Kis szúnyogirtókon nem hallatszik a zaj, de ember nagyságú cuccon jelentős minőségromlás hallható. Bár, az árnyékolás kiküszöbölhető úgy, hogy a gödörbe rézfóliát ragaszt az ámbőr, és egy pontról ajackra testeli. Mindenesetre nekem nem jött be.
hali
én humbuckeres gitárba pénznek szűkében 180 ft-os műanyag potit vettem, próba szerencse alapon. műxik rendesen, használom sokat, de mégsem zajos, nem serceg stb.. akkor a fémházas kivitelért miért kérnek 1-2000 pénzt? az usa fenderemben meg a hangerőpoti kb 10 hónapot bírt, utána kezdett hülye lenni... érdekes, nem?
szia!
hol lehet ilyen bubingát szerezni? és jó száraz meg okés minden? egyébként már készítettem egy thinline tele testet egy darab juharból kőris háttal-toppal, de próbálkoznék még mert ennek veszedelmesen tiszta a hangja.
Irtam egy mailt a Laney-nek, de azt mondták, hogy csak dealereknek és regisztrált szervizeknek adják ki a kapcsrajzot.
Hát kapják be. Pedig a kollégám dealer, de azt hiszem ők nem dzsangára gondoltak...
Nem baj, majd visszarajzolom a NYÁK-ról (bár ezt a részét utálom a legjobban a debugolásnak)és felteszem a netre, hadd lássák mennyit ér a titkolózásuk.
Egyébként TL072-t használnak az előfokban, a vágás meg szimmetrikus: két dióda.
Előfordúlhat, hogy kőrisből, még jóval olcsóbb is, mint, amit írtam, mert abból nagy rutinnal kb., ekkora szélességű, de hosszabb lépcsófokokat is szoktak csinálni szoba galériához.
Srácok, segítségre lenne szükségem:
Laney LX-12 kombó kapcsolási rajzát keresem.
A Crunch csatit moddolnám egy kicsit, mert elég pocsékul szól a beépített torzító.
Van valakinek infója? Milyen áron lehet beszerezni egy frankónk kiszáradt, stratotest méretű kőrisdarabot natúr lakkozás nélkül? Illetve ki mennyit adna egy ilyenért?
Az erősítő 2 db TDA2052 -vel épült meg. A ládában van egy 15" porkoláb sub és egy piezo magas. Persze van benne hangváltó, és attenuátor. 300W@4Ohm. 20-20kHz
Elég fura mindenesetre. %00k van ráírva, és egyik végállásban 5 k(a hangszedő ellenállása, másik végállásban 0, és középen 125. Én elhiszem neked hogy ez azt jelenti hogy akkor 250k valójában, de lehet hogy az hogy ezt megértsem túlmutat ezen a fórumon....:)
nagyon nem mindegy hogy hány ohmos a hangerőpoti.
a hangszedő kis, szar generátorként és rezgőkörként is viselkedik, és terhelni lehetőleg egyáltalán nem kell.
1M az "ideális" (vagy nagyobb), de nem részletezném, hogy a megaohmos poti miért nem szerencsés.
akkor szoktak kisebb potit tenni, ha "csillapítani" akarják a magasakat egy kicsit.
Forraszd le a piköpváltó felől jövő vezetéket a potiról egyik , és akkor a két széle között megmérheted az ellenálást.
De megismétlem: 500k vagy 1M: elhanyagolható a differencia, mivel piköpök impedanciája 1-2 nagyságrenddel kisebb... (azt méred, na nem forraszod le a fentiek szerint a vezetéket) A poti karakterisztikája inkább számít: hangszínre lineárisat, hangerőre ogaritmikusat illik használni.
Viszont a hangerő és az ellenállás közti összefüggés témában kezd világos lenni a dolog. Lényeg, hogy az nem úgy működik hogy mikor a poti 0 ellenállás értéknél van akkor szól teljes hangerőn a gitár, hanem fordítva. Tehát a max jelet épp a max ellenállás érték befojásolja, vagyis a 250, vagy az 500. Ha jól értem....
max gitárjel= ellenállás totál beiktatva/ 0 jel= ellenállás kiiktatva.
Következő kérdés: a hangerő poti ellenállását hogy tudom megmérni? Mert így összeszerelve, a kivezetéseken a pick up ellenállását tudom mérni. Illetve egyik szélén a pick up ellenállását mérem, és ahogy tekerem elkezd növekedni az ellenállás, 125k ig, aztán ahogy teljesen végigtekerem 0 ra csökken le. Miért van ez? hogy tudom megmérni anélkül hogy szétszedem?
Elvileg igen, tökmindegy.
Gyakorlatilag azért nem mind1, mert a lehalkítás felénél(nem lineáris az alkatrrész), a szand nem olyan. Sőt, ha 1-re veszed a henmgerőt, akkor már régen nemszl semmi.
Cseráljed ki bátran a cuccot.
Van egy mondás: A több kevesebb, a kevesebb több...
Nem ez a gond.
A gond ott van,hogy a hangerőpoti úgy van bekötve ,hogy sorosan lemegy földre,mint egy ellenállás, amin huzogatva a közepét kapod a megfelelő szintű jelet.
Csak azért így írom,h mindenkinek világos legyen.
Tehát nem mindegy ,h mekkora ellenállást teszel föld felé.
Ha tennél 10KOhmos potit,alig lenne jeled.
1MOhm-osnál meg jóvalnagyobb.
Nem kell a potit és kondit fenderéktől venni, elég ha ugyanolyat vagy minőségbe hasonlót veszel máshol.
Fender felirat 2x es ár
Lényeg,h kerüld pl a kerámia kondit.
Köszi az infókat! És akkor ezek szerint jól gondolom, vagyis csutka hangerőn tök mindegy hogy 250, vagy 500. Max ami a potik gyengébb minőségéből stb. adódó ellenállás.
de.
Ha nagyon kukacoskodni akarunk, akkor ha a nullától egy kicsit elmozdulsz, akkor a poti kivitelezése miatt már igen tekintélyes ellenállásváltozásra teszel szert. (Erre annakidején kitalálták az ún. helikális potenciométert, amit 10-szer kell körbeforgatni a két szélső érték eléréséhez. Tizsta ínhüvelygulladás). Viszont ezt kikagylózni már tudás kell.
Ha negyon le1szerűsítjük a dolgot, akkor elég lenne egy kapcsoló is
Hol lehet a kondi témának utána nézni? Mert hallottam már itt ott hogy nagyon lényeges, de nem vágom hogy mi a fontos, mit kell figyelni, egy 500k-s poti mellé milyen passzol, egyáltalán mennyibe kerül egy jó és mennyibe egy gagyi? És miben hallom a különbséget? Csakugyan ugrásszerű a változás? Hangerő csupán, vagy hangszín is?