dióhéjban ennyi a viperáról:
nagyon tisztán kihozza a hangokat,zajtalan, frankón dörren a cucc, a mélyet kicsit keveseltem, de az a gitár hibája volt tutira.
dinamikus, gyors, szerintem a középtartománya az, ami nagyon üt. torzítás nélkül, wah-pedállal pedig.....
szal ügyes kis szerkentyű. (szerintem a barracuda mocskos, ez meg karcos)
Jaja,az nyitja ki a hangját.Vagy jávor top kell,vagy egy jó hangszedő,ami moderálja a mahagóni dörmögését.Nekem a héthúrosomba ezért kellett egy 60ezres hangszedő.
Akkor vegyél félakusztikus gityót. ahoz olyan pickupot találtam ki, és egy esetben már valakinek meg is csináltam, hogy veszi a húrok hangját is, és a testhangot is. Hosszú, hosszú alnico rudak vannak a csévetestben, és a nyak végére szerelt pickup aljától a mágnesek leérnek 2-3mm-re a test felületéig. Alattuk egy öntapadó fólián 6 kis, vékony vaslamezcsík van a testhez tapasztva, és annak a rezgését is veszi. Ilyen módon lenyűgöző élmény a testhanggal keveredett húrhang!!!
Tényleg nem akarlak baszkurálni, de akkor mi a fenének találták ki a tönör lapgitárokat, mikor akusztikusok 3-400 évvel ezelőtt is voltak, és nem akármilyenek! Nézd meg az új elektromos hegedűket! Miért nincs testük! gondolom, mert akusztikuson kezdték az elektronikus kihangosítással kapcsolatos kísérletezgetéseket. És, hová jutottak?
Végülis teljesen mindegy, miből van a gityó, minél puhább a test, annál több a testhang benne, és a jó pickup számára annál rosszab hatásfokot jelent. A lapgityóknál a szempont, hogy minél kevesebb legyen a testhang, legyen az basser, vagy akármi, az akusztikus gityóknál meg a testhang a domonáns tehát pont fordítva. Csak egy példa: a Les Paul Gibson, nem véletlenűl olyan nehéz, nagy tömegű. Szól is tisztességesen.
Ha gitárfa,akkor csakis:
-éger
-kőris
-mahagóni
-jávor
-hárs
-meg az egzotikus fák,mint bubinga,wenge,stb,most nem sorolnám fel őket.De sem fenyő,sem pozdorja nincs köztük.
Hát, végsősoron igazat adok neked, de, mégis sok zenész vesz ilyen gityót, mert ezek a legfénysebbek, legcsábítóbbak, legalábbis külsőre. És, még mindig jobbanak tartom őket statikailag, mint a kanadai vörösfenyőből készített testű hangszereket, amikből, meg ezer számban kerülnek forgalomba hazánkban csábító külsejű gityók. Az az a fa, amiből a hegyezős faceruzát készítik. Bele tudsz harpni, olyan puha.
Nem akarom ismételni magam, de egy fickó vett egy Legendet, beletettem a Vámpoír basskinget, és eladta az eredetit, mert kipróbálta mindkettőt koncerten, és azt mondta, hogy nincs közöttük 100E. ft kölönbség, ha nem néz oda az ámbőr.
Hát ez szerintem hülyeség.
Ez a pozdorja dolog,meg kicsit reklámízű,Jetitől,de ez érthető.
Akkor már többre mész tényleg,ha a JésD-be veszel egy Jetipickupot.
A pozdorja az gitárnak konkrétan szar! Mindenfajta konfiggal,minden pickuppal szerintem.
Akkor már inkább vegyél egy ilyen gitárkészítős szettet (asszem Neonknight csinált ilyenből gitárt),és faragd át a testet,ahogy akarod.
Mért nem a J&D be veszel egy állat pickupot..ott vagy mintha egy nyakat vettél volna?:) Amúgy meg Warmothnál már énis nézegettem nyakakat, ott 160 dollár a legolcsóbb, meg még a szállitás, ha egyáltalán küldik ide...drága
Hűhh az kemény.
Arra gondoltam csinálok egy metál gitárt pozdorjából, Jeti pickuppal (aszondta a pickupjai még pozdorjában is jobban szólnak, mint bármelyik márkás cucc jó gitárban), valami brutál metál kinézettel.
A terv az lett volna, hogy 4 húrral, minek több... :D
Lehet basszgitár nyakat kéne nézni, az 4 húros, meg jó masszív is... :D
De mondjuk ennyi pénzt nem akarnék rááldozni.
Még én sem, pedig láttad, hogy milyen preciz marásokat tudok produkálni a testeken! Az egy aprólékos fázisokból álló küön mesterség, regeteg célszerszámmal.
A Medgyesinél vettem,asszem 28.000Ft volt.
Marathon márkájú,meglepően jó minőségű,és kényelmes.A bundozás is pontos.Nekem tetszik.
Van (volt akkor) olyan is,ami teljesen felirat nélküli,illetve olyan is,ami kulcsok nélkül,esetleg kulcsokkal együtt.A fej fazonja elég metál.
Valamikor én is elkövetem majd azt,hogy a gyári felirat leszed,valami más felrak,esetleg kicsi belenyúlás a fejformába is....
Ehh,nem tudom,sok kedvem nincs mondjuk hozzá,jó ez így.
Teljesen saját nyakat csinálni szerintem kurva nagy szívás lehet,nekem sem kedvem,sem eszközeim nem voltak hozzá,meg hát ehhez tudásom sem! A bundozás sem egyszerű dolog,meg hát eleve,hogy egyenes legyen minden,meg a feszítő is jó legyne benne,stb.
Magyarul a nyak olyan dolog,amit kurva sok helyen el lehet baszni!
Én nem mertem nekiállni.
Eleve a nyakzsebet rendesen befaragni a testbe,az sem egy egyszerű feladat.De most faszán áll benne,mint Katiban a gyarek.
Köszi az infót, utána érdeklődöm akkor a vintage ben.
Gondolom az ilyen extra igények, hogy sunburst legyen a festés, szélein feketés stb... felárral járnak.
Én nagyjából egy 80 ezerre saccoltam.
Igen, az általad említett helyen foglalkoznak a dologgal, 30-40 rókás irányáron!!! Én 15é csináltattam autófényezővel ezt az Ibanezt! Viszont ha áttetsző zöldet szeretnél, akkor azt autófényező nem fogja tudni megcsinálni, csak hangszerész, vagy asztalos, mert az autófényezésnél használt lakk nem jó közvetlenül a fára, alá kell dolgozni!
Sziasztok!
Szeretném a gitáromat átfestetni és érdekelne hogy kit ajánlanátok,
ki végez jó munkát? nem tudom a vintage ben foglalkoznak ilyennel?
Egy átmenőnyakas jackson soloistról lenne szó, sok festék sérülés van
rajta nem egy mai darab, és úgy döntöttem felújítom.
Már mindent kicseréltem rajta, tremoló, elektronika, pickupok, hangolókulcs
stb.. csak a teste maradt a régi.
Mivel nagyon szép erezete van a fájának ezért egy áttetsző zöld festésre gondoltam
a gitár egész testén, körülelül milyen árra számíthatok szerintetek?
Köszi a választ előre is!
A Fibenare-től 140-170 ezerért kapsz egy nyakat. Csinálni is lehet, de a gépek hozzá 250 ezer, és akkor még holvannak a bundok, amit, csak tekercs-kötegben kapsz, ha rendelsz külföldről, meg a pálca, stb., stb! Viszont GOTOH, vagy BOSTON nyers nyakat rendelhetsz 30-35 ezer körül, ami már be van bundozva, a húrgépeknek, még nincsenek kifúrva a lukat, nincs a fejnél a szemöldök, nincs lelakkozva.
Raul!
Ha esetleg erre jársz!
Mennyiért vetted a gitárodhoz a nyakat?
Meg hol lehet ilyesmiket kapni?
Csinálni nagyon gáz lehet szerinted?
Felötlött bennem egy merész gondolat... :)
No, lepasszoltam már a nyakat SGA mesternek bundtalanítás céljából, mert olyan áron vállalta el, hogy nem tudtam neki nemet mondani és főleg nem is lett volna értelme nekiállnom egyedül, házilag...
Amúgy néztem én is ezeket a fémfogólapos videókat, de azért hagyományos fafogólapos videóból több van és ott a hang is jobban tetszik... 12-es húrkészlettel fogom használni és köszörült húrokkal, úgyhogy remélem OK lesz... Majd kiderül. Pár hét kérdése mindössze.
Szia Srácok !
Olyan gondom van ,hogy az elektroakusztikus gitárom /MARTIN aktív elektronikás/nagyon gerjed a combóval. A combóm REGENT 1040. Mit lehet tenni ?
űdv. kunl
Nagy áramok folynak nagyobb hangrőnél a a hngszórókra, és a gitáérkábel szigetelése, a forrasztások légközei kicsik a teljesítményhez, tehát könnyen átüt! Elég, ha egy kis szikra átugrik, a végtranziszroroknak annyi!!! A legtökéletesebb hangfalkábelt közönséges hálózati (220V-os) kéteres kábelből kell csinálni. Vigyázni kell a helyes polarításra! A kész kábelt úgy lehet leellenőrizni, hogy egy 4,5V-os lapostelep plusz érintkezőjét, tehát a rövidebbet a jack bunkós végéhez, a negatívot a szárához érinted, és a pattanáskor az összes hangszórónak kifelé kell mozdúlnia. Akkor jó a kábel!
egy powerstate pgt 100 fej vajon elromolhat azért mert nem hangfalkábellel van összekötve a ládával? lehet használni hagyományos gitárkábellel?
valaki segítsen pls!
Hidd már el,hogy fém az!
Nézd már meg a 6580-as hsz-t.
Ott is írják: Delta Metal Fetless Fingerboard.
Szerintem a metal fémet takar,tuti nem műanyagot.
Meg az egyik videón is látszik,hogy tükröződik a fogólap.Fém az.
Ez valami kemény átlátszó műanyag lehet, mint, amilyenekből gitár testet is csinálnak. Azt felcsiszolva, epoxi gyantával lehet fához ragasztani. De ember legyen a talpán, aki ezen tiszta hangot tud fogni, PLÁNE akkordot. Bár, gyakorlás kérdése, mint a többi vonós hangszereken.
Jó fos hangja lenne. Szerintem, olyan szitárszerű, nagyon zizegős, mert, ugyi a húr itt nagyon fokozatosan hagyja el a fogólapot és, ahogy kileng, odaverődik a fémhez az ujjbegy utáni 3-5 cm-es zakaszon. Az sem kizárt, hogy ez a zizegés közel akkora energiájú, mint maga a hang.
Fekete poliamid fogólapot már csinálnak, ami fretleshez nagyon jó, csak ragasztással nem lehet összehozni az alatta lévő fával, mivel semilyen ragasztó nem fogja. Ezért úgy rögzítik, hogy alul az anyagából kiáll négy darab 6mm átmérőjű menetszál, a nyak teljes hosszában, egynlő négy részre elosztva, és a nyakon a hátulról mart pálca csatornájában van anyákkal rögzítve. Azután jön a pálca, és a talakaró fa csíkbetét, és a lakk. De, ha az íly módon rögzített fogólap meglazulna, nekifutásból lehe a kukába dobni a nyakat. Az ében a legtutibb! Egyébként is ,,zsíros" fa! Durvább húrok sem túlzottan koptatják.
Hát lehet, hogy csak nekem volt új a dolog, de egy ismerősöm tavaly elhozott egy akusztikus gitárt, hogy odaadja nekem 5.000.- ért, mert Ausztriából hozta, és ő nem ért hozzá, meg olyan furcsa lantszerű alakja van. Akkor már sejtettem, hogy "Ovation"-ról lesz szó! De azt egy percig sem mert volna gondolni, hogy totál műanyag a cucc!!! A nyak a fej és a fogólap meg a test fekete és barna (faerezetű) műanyagból volt, egyedül a fedlapja volt "fából"... Temészetesen nem kellett (de azért lefotóztam), mert nagyon le volt strapálva stb.
Láttatok már ilyet? Ez gyerek kategória lehet?
Azt elfelejtettem megírni, hogy ez a cég évtizedek óta gyárt fretless gitárokat, meg szitár-gitárokat...szal szerintem óvatosan azzal a zártosztállyal...
Pedig komolyan írtam. Nem is tartom eléképzelhetetlennek, hogy erre jobb mint a fa (bizonyos szempontból). Hogy a hangja milyen, no, azt nem tudtam meg, mert a karcolások elkerülése miatt nem engedték kipróbálni. De aki ilyeneket épített, annak minden gitárján bizony keménykrómozott fém fogólap volt. Miért lenne hülyeség?
Heló nem tudna nekem valaki küldeni egy hughes & kettner attax 80 kaocsolási rajzot? vagy csak esetleg honnán tudnék letölteni ilyet előre is köszönöm!!! szép estét
Kether! Én láttam már fretless gitárt, és bármilyen meglepö, nem fából volt a fogólapja...ugyanis a fa túl durva a 0.009-es húrnak, és ezért inkább egy keménykrómozott fém fogólapot ragasztottak a nyakra. A dekorkróm nem jó, mert nem bírja a gyürödést. Ha mégis fából csinálnád, szerintem minél keményebb-homogénebb fából kell csinálni a fogólapot, különben hamar "belevágódik" a húr a fogólapba. Nem egyszerü bundtalanításról van tehát szó, hiszen még a sokszor vastagabb basszusgitárhúrnak sem mindegy, hogy milyen a fogólap anyaga. A lakkal sem jobb a helyzet, nem igazán bírják ezt a fajta igénybevételt. Egyszerüen nem elég kopásállók. Szerintem .
homlokcsípő...szerintem nem kell melegíteni és mindenképpen merőlegesen kell kiemelni a bundokat, egyébként csak szétb...-od a fogólapot, mert felszakad a fa.
a bund helyére meg folyékony fa és utána lecsiszolni a fogólapot, hogy szép legyen...
igen, vásároltam is már tőlük.
csak nehézkes, mert ugyan elfogadtak utalással fizetőnek, de nincs EU-s adószámom, így az áfa ugrik :(
és a szállítási költség sem kevés...
egyébként jó hely! jó SMD szerszámokat, ritka félvezetőket és fecskendő adagolócsőröket lehet ott vételezni...
Hali!
Egyedi tokot kreálnék egy asztalos cimborám segítségével.
Vagyis kettőt,mert nekem randy-m van,neki meg kellyje.
Tud valaki ajánlani helyet,ahonnét on-line megrendelhetném a szükséges
alkatrészeket?
Műbőr,szegecsek,sarkok,fogantyú,stb,vagyis minden a faanyagon,meg a festéken kívül.HELP plz!
Én amikor a sulim miatt rohangáltam láttam ilyet.
Felmelegítik pákával a bundot, és két oldalról késsel szépen ki lehet emelni. Ellentétes oldalról az élével alányúlsz (a D alak azon részére, ami a fogólapon fekszik) és szépen óvatosan feszítgeted, és ki lehet szedni.
szerintem a helyét nem feltétlenül kell eltűntetni, legalább látszik majd, h hol kéne lefogni a hangot.. talán így könnyebb pontosan játszani.
Sziasztok! Tudnátok-e abban segiteni nekem hól lehet kapni,vagy utána nézni MD 8002-es tranzisztornak ,vagy helyette megfelelőnek. Ez egy német keveröerösitöben van.Fém sapkás.
TEgnap kibasztak portázni. Gondoltam lesz idő rengeteg, kiköltöztettem a fél műhelyt és átalakítottam egy DS-1-et. Télleg állatúl szól ezerrrel jobb lett a hangja, feleannyira sem zizis, mint volt. Egyelőre élvezkedek vele egy kicsit, aztán ha eladósorba kerül, majd megy az adokveszek-be
én 2féle módszert használok a TDA-k hűtésére, lehet kapni csillám vagy szilikon szigetelőt nagyobb méretben is én Kecskeméten vettem, vagy nem rakok szigetelőt de akkor meg az egász hűtőbordát bakelitre rögzítem.
Srácok,
TDA7293-hoz nem kaptam csillámot a hűtőborda és az IC közé (mindenhol csak tranyókhoz való mérettrevágott volt).
Helyette viszont a gyárban az egyik haver talált nekem kis öntapadós kb fél mm vastag párnácskákat, amivel itt hűtőbordákat ragasztgattak fel.
Ilyennel van valakinek tapasztalata? Jobb v rosszabb mint a csillámos megoldás?
Igazad van, de a BARKÁCS topikban vagyunk és nem a "Melyik hangszerészhez vigyem a gityómat csináltatni" topikban... :)
Egyébként 20 rongyért kapsz egy HarleyBenton DIY gitárkit-et, és még ha tönkre is vágod a fogólapot, marad egy gitártested, egy használható 6pontos tremolód, meg 3db olyan single pickupod ami porig alázza az olcsóbb J&D stratók hangszedőit.
Én is egyszer megjátszottam egy basszer nyakon a bundtalanítást. Felhajtottam olyan ARALDITot ami korom fekete színű, és kitöltöttem vele az ében fogólapban a bundok helyét. Ezzel elsőlépésben kurva nagyot cumiztam, mert kegyetlen fos hangja lett, ugyanis a fretlesen, a pickupok speciális helyen vannak. Nem ott, ahol a bundos hangszereken, és a karakterisztikájuk is más tónusokra vannak tervezve, gyártva. Manuálisan is volt egy darabig cumi, annak ellenére, hogy bundos állapotban csukott szemmel is tudtam már játszani úgy, hogy fekvésváltáskor sem néztem oda. De napi 4-6 óra rendszeres intenzív gyakorlással, kb másfél év alatt elég tiszta hangokat tudtam megszóaltatni az alsóbb fekvésekben zenekarban is. Viszont stílusilag nagyon bekorlátolt a fretless lehetősége! Ausztriában egy Ír népzenét játszó, eredeti Ír zenészekből álló csapatban nyomúltam, hétvégenként kocsival kiugorva. Azután gyorsan nagyon megutáltam, és amai napig gyűlölöm, mint, ahogyan a bőgőt is. Fábaszorult féreg, homályos lófasz hang! Mintha rádobnál az alapcuccodra egy paplant.
vegyél valami óccsó gitárt és azt b...d szét
egyébként meg fogj meg előtte egy hegedűt és próbálj játszani rajta, mondjuk egy boci-boci-t.
na utána majd nem akarod a bundnélküli gitárt
egyébként meg a bundtalanításhoz kell egy olyan homlokfogó, aminek az élezése belül van. ezzel megfogod a bundot és kiemeled. így nem lesz sérülés a fogólapon.
Szerintem szar a poti, cseréld ki.
Nekem is olyan volt a gitáromban a hangszín is meg a hangerő poti is, hogyha nem maxon volt, akkor búgott. Most új poti van benne és minden állásban csendes.
az mitől lehet, hogy a basszusgitáromban a három hangerőpoti közül bármelyiket tekergethetem, abszolút nincs zaj, egész addig, amígy egy picit el nem fordítom a hangszínpotit, de akkor nagyon sistereg?
a kondik játszhatnak rádiósat a tekercsekkel? vagy mi? mit tudok tenni ellene? elég gáz, és elég sürgősen meg kéne oldanom...
jó tudom hanem hogy hogyan is kéne. tényleg bocs hogy itt elkavartam. de komolyan kérdezd meg bassmanokba ha magad szeretnéd megcsinálni. ott van aki alkotott már fretless-t.
legyen igazad. de átgondoltam és szerintem tényleg a hangszerész a legjobb megoldás. ott nincs olyan hopp valamit nem jól csináltam és akkor meg gáz van és nehéz javítani. de én egyszerű ember vagyok...