Na hát ha én ebből meg tudnám mondani... olyasmire gondolok ami ha mondjuk 1 pillanatra kap áramot akkor bekapcsol, aztán ha 1 pillanatra megint kap akkor ki... nagy hülyesg ez? sztem tuti megoldható csak nemtom elmagyarázni rendsen..:S
Megépítettem a 4053-as egyIC-s kapcsolást! Végre míködik!
________>http://members.shaw.ca/roma/switching.html
Az lenne a kérdésem, hogy a 4053-on átengedve a jelet, változtat, esetleg vág-e rajta?
Ha két (vagy több) ilyet sorba kötök, kell-e minden kör in, out-jára 2,2u-s kondi?
A szimulációs programok nem mindíg szimulálnak tökéletesen, pont azért mert ez a szivárgási áram a diódán egy fajta hiba, ami ideális esetben 0 lenne ha nem tévedek.
Szerintem elég ha csak megnöveled az ellenállás méretét.
Ha szerencséd van találsz olyan értéket, ahol ki is kapcsol a LED, de bekapcsolt állapotban sem lesz túl halvány.
Kísérletezz vagy tegyél be egy trimmert!
Na skacok nincs válasz? :( Nem nagyon értek hozzá és nem tudok magamtól kitalálni 1 ilyen dolgot, azért kérdezlek titeket mint tapasztalt bütykülők...:D
Köszi, Vintage-be tuti nem viszem mert...na mindegy, köszi a segítséget, ha kész a gitár és nagyon-nagyon elégedett (és pénzes) leszek, akkor lenne nekünk is kis üzletünk hangszedő ügyben ha még foglalatoskodsz ilyesmivel. CSak először el kéne döntenem hogy 2 Single vagy 1 Single és 1 Soapbar "humbucker" legyen a gitárban
Helloka ISA!!! Asszem nem egészen értem az egyenletet...
A lényeg, hogy nincs aktív elektronikás gitárom...
Akkor mi a teendő??? Amit letöbbször használok egyik gitárom hangszedőállása az 10,26K-s...
Összeraktam szimulációs programban a Millenium Bypass-t, ha kikapcsolom, akkor 0,6mA-t mérek a led-en, ha bekapcsolom, akkor 2,6 mA-t.
A programban, ha kikapcsolom az áramkört a led nem ég, mert 2mA szükséges neki, viszont a valóságban a 0,6mA-el is világít még. Mit tudok csinálni, lehet olyan ledet kapni, ami 2mA-nél zár?
FIGYELEM Qrvák,maffiózók,gengszterek
Elkészültek a Purple Haze FUZZ pedálok!!!Kétféle verzióban: OC44 germánium(!) és AC128 germánium(!) tranyókkal!
Kimondottan gyűjtőknek,fuzz hangzások kedvelőinek,na meg persze őrülteknek! LIMITED EDITION! Csak 10 db készül belőle!
Több kép és infó itt: 20/969-51-77 kasleder@freemail.hu
Mikor már a legfínomabb csizsvászonnal is felfínomítottad az egész felületet, szerezned kell valahonnan acélgyapotot. Az úgy néz ki, mint a vatta, csak csillogó rozsdamentes szálakból áll. Szélesebb vizes ecsettel át húzod szakaszonként az egész test felületét, és hagyod megszáradni, kiszáradni, amely kb., fél nap. Ekkor a víztől a felületen felállnak a rostok végei, amit az acélgyapottal le kell dörzsölgetned. Ezt a műveletet kb., 3 szor kell megismételned, mire mire lakkozható lesz. a lakk nevére sajnos már nem emlékszem! De kétkomponeneses műgyanta az is. Annyit mondhatok, hogy nem kis meló, mert kb., hat réteget kell felvinned szórópisztollyal, majd utána visszacsiszolni vizes, nagyon fínom papírral, és azt kell felpolíroznod, mert a lakk teteje nagyon sérülékeny, ellentétben a husával. A kétkomponenses lakk tipusát illetően kérdezz meg műbútor asztalosokat, megbízható hangszerkészítőket, akik a szakmaféltésből eredően nem fognak elvinni az erdőbe, rossz lakkot ajánlva! Üdv! J.
Én a Millenium 1-est építettem.
Ha jól tudom a következő a működése:
A diódának van némi szivárgási árama, kikapcsolt állapotban ez az áram rákerül az effekt kimeneti ellenállására a Controll kivezetésen keresztül, ezért Ohm törvénye értelmében a FET gate-jén megnő a feszültség, a FET lezár -> Drain és Source között túl kicsi áram fog ahhoz folyni, hogy a LED világítson.
Ha bekapcsolod az effektet a Controll láb a levegőben lóg, nem folyik rajta áram, ezért a Gate sem kerül + feszültségre, a FET nyitva lesz, a LED világít.
Ha kikapcsolt állapotban nem akar kialudni a LED az azért lehet, mert pl kicsi az effekt kimeneti ellenállása, és nem lesz akkora a Gate feszültség, hogy a FET teljesen lezárjon.
Ilyenkor lehet kísérletezni az ellenállás növelésével, vagy mondjuk sorba köthetsz a LED-el egy diódát.
Jeti úr! Le tudnád írni a gitárod festésének teljes menetét a nyers fától a kész lakkozott csilli-villi felületig, használt anyagokkal és márkákkal együtt?
Nagyon megköszönném, mert a JazzBass Copym már csak festésre-lakkozásra vár!
Hello ISA! Egy kérdésem lenne "recepted" alapján épített parametrikus kombó előfokommal kapcsolatba! Elfeledtük, hogy mekkora ellenállás kerül a LOW illetve HIGH bemenetre!!!
Tehát csak két ellenállás érték kellene, (perszem ha ezekhez még nem társul valami...)
Köszi!
Olyan tesco gazdaságos műszerre( már párszáz-é nem árt ha van otthon) digitálisra gondolok mert az analóg kavar.-:)
A poti mizéria könnyen megoldható:A poti középállásba teker-műszer a megfeleő ellállás értékre állít-mér a középső láb és a kétszélső között( külön-külön,nem egyszere-:))
Ha középső és a két szélső lábnál a potiértékének közel felét méred akkor lin.500k esetén~250-250k
Ez 250k-s és A jelű de az is rá van írva hogy log :D
Amit meg kiszedtem a gitárból az meg B jelű volt és 500k-s :)
Mindegyiket ugyanabban a boltban vettem mint hangerőpoti
Az 500k-ohmos potikkal szerelt gityók kristályosabban szónak, ha jók a pickupok, mert, ha mondjuk 250k-os, az az ellenállás folyamatosan összeköti a pozitív és a testpontot, és az vág a magasból, meg a hangerőből.
500k vagy 250k
A és B azt jelenti,hogy lineáris,vagy logaritmikus a jelleggörbéje.Asszem az A a logaritmikus,de ez nem biztos,m indig összekeverem.
Mindenesetre Volume potinak logaritmikus kellene.
Én sem annyira, főleg ezekben a dolgokban.-:(
prellegés=ez esetben bizonytalan kapcsolás ( a kapcsolás pillanatában ("nem tudja eldönteni" a logikai állapotot,bizonytalanul, ide-oda billeg).Gondolj bele "nyomógomb" kapcsol gyors kaput.
Látod ez volt az egyetlen dolog, amit magamtól ki tudtam deríteni! Nen működött, tiszta csatornán, megnéztem a típus lábkiosztását, összekötöttem 4-8 at.
Szerintem "logikázzátok ki"a kapcsolást,mert a 4049-nek igazán nem jelent nagy terhelést(szinte üresben kell ,hogy menjen) a 4016-66, akkor ott a nagy áramfelvétel kilőve.A 40116-66-os sem híres "áramzabáló".-:)
A 4049-es vezérlésére tennék egy néhány uF kondit, mert fenn állhat a prellegés veszélye.
abbból is a max határértéket amit elvisel a kapu,mellesleg a fetekre nem igazán jellemző a "nagy" vezérlőáram,sőt erényük,és maradék feszkóban is messze überelik pl. a tranyókat.
Hát nem is tudom,mondom én nem értek hozzá, de úgyérzem,hogy Te max határértékeket nézted azon az adatlapon.
Én még mindig kitartok, hogy pl. 4049 "üresen"kb.40-50uA(Icc).
Azt meg nem értem, miért kell egy cmosnak 5-8mA vezérlőáram?
Kedves kollégák!
Kérdésem a következő: egy bass erősítő egy gitárerősítőtől csak az alsó határfrekvenciában tér el, vagy esetleg bemeneti impedanciában stb is?
Köszönöm, ha válaszoltok!
Kollégák full nemtom miről van szó,-:( de az imént említett eszközök cmos analog kapcsolók lennének,tök irreális áramokkal,"vértezitek" fel, ottan más a bibi! szvsz.
Gopndolod, ha lefújok hat rétegben egy nyakat, amit mondjuk ráadásul én csináltam, és nem tudom a további lépéseket? Vagy, ha javítok? Na itt van a gityóm, amit szőröstül bőröstül én csináltam, modjuk a pálca berakását kivéve, mert azt a Megyó tette.
látszik, hogy nem kellett még lakkozott nyakat políroznod...
kérdezz be egy festő szakembernél (ne nálam, mert én NEM vagyok az ebben) és megtudod, hogy nem a szaga miatt kell használni.
egyébként van vagy 4 féle polirpaszta (rézre, vasra, krómra, festékre). ezeket szerszámosok árulják, abban a kiszerelésben, amiről tettem be képet...
hátpedig DE!
ez nem a felület beeresztésére kell, hanem a polirkorong kezelésére. direkt árulnak ilyet lakk és festékfelületek kezelésére.
örülök, hogy újat mondtam neked
A faggyúzsir azért jó, mert fínom seggszaga van és, ha jól beszívódik a fába a sérülés helyén, a környékén tenyérnyi nagyságban, mindenféle lakk, és festék elenged, és arra a felületre soha semmit nem lehet felvinni. Viszont a gitártestnek nagyobb kalóriája lesz a kályhában ég. A faggyúzsírt a fúrószár kenéséhez szokták fúrás közben használni, és kézi szerszámok fa nyelét bedörzsölni, tartósítani.
Fogkrémet már használtam alura, rézre, műanyagra, plexire, már sokmindenre bevált, és mindíg van kéznél. Nem m2-es felületekre gondolok, csak pár négyzetcentire, amire különben sem érdemes +venni egy egész tubus/tégely/flakon anyagot.
Szerintem polírnál először mindenképp PROBAFELÜLET ami hasonló az eredeti anyaghoz. (Ez arra is jó, hogy a polírpaszta/anyag tulajdonságait nem élesben tapasztaljuk meg) Ha megvolt a próba, a felületet ELŐSZÖR MINDENKÉPP FINOM/LÁGYABB POLÍRANAGGAL kostolgatnám, így meglátszik a lakk/felület keménysége, viselkedése. Egy-két perc utát a polír jobban előhozza a karcokat, azok mélységét, EKKOR KÉNE ELDÖNTENI, KELL-E CSISSZPAPÍR!!