Köszi! A fa tőgy, mint ahogy már be lett harangozva, a nyak barkácsszettes, kicsit feljavítva, pickupok 1enlőre Shadow humbik, majd kiderül, hogy muzsikál a cuccos. Csak ünnepek között tom kiporbálni erölködőn! Beállítani is csak pár nap múlva érdemes, hadd húzzák a húrok a nyakat!
Nálunk az egyik hangszerbolt is tart ilyet, meg a Medgyesi honlapján is láttam, de csak gitárbavalót.
Nekem van pár felesleges, az értéküket nem tudom fejből, régi csöves erősítőből bontottam ki őket. Ha kell küldhetek belőle, de félő, hogy már csak ünnepek után tudom lebonyolítani (mert elutazok), és azt sem tudom, recsegnek-e vagy nem.
Hát azért a Squeezer nem egy űrrakéta bonyolultságú cucc, elő a pontozót és az alkoholos filcet és ugorj neki kézzel, ha nem akarsz januárig várni :)
Én is így csináltam. Nem lesz olyan szép, de nem kiállításra készül, ha jól sejtem :)
Ezzel az a gond,hogy a sima papír beissza a festéket elég rendesen,ami egyrészt azért nem jó,mert beissza,és így nem fog annyi a nyákra kerülni,másrészt a kontúrokat,ha sima papíron megnézed nagyítóval,akkor igencsak recézett,és egyenetlen.Lehet,hogy meg lehet csinálni a nyákot vele valahogy,de az korántsem lesz minőségi,nem lesz az igazi.
Mindenképpen valami felületkezelt papírt érdemes használni,ami nem issza be a festéket,aminél nem folyik be a festék a papír rostjai közé.
A műnyomó papír lakkozott papír,azért jó ilyenre.Esetleg még a fényes felületű fotópapírt el tudom képzelni,hogy működik jól.
Ami még biztos,hogy jól működik a műnyomó mellett (de nehéz beszerezni!),az a tojáspapír,és a fényes Tiszalux papír.Itt olvashattok egy kis leírást a technikáról!
Tényleg nem beleugatni akarok ám,csak szerintem tuti,hogy sima papírral nem fog elsőre (sem) jól sikerülni neki,és inkább elveszi a kedvét az egésztől!
Az IC-t nem tudom biztosan, de úgy rémlik, hogy TL072 volt (azért tölts le egy adatlapot hozzá a datasheetcatalog.com-ról és ellenőrizd le, hogy ugyanolyan-e a lábkiosztása).
a tranzisztor: 2n3819 (N-csatornás J-FET)
a dióda: 1n34A (azt hiszem) de bármilyen GERMÁNIUM dióda jó.
hát ez nem túl jó hír... De megpróbálok keresni egy ilyen másoló üzletet. Meg tod mondani milyen IC-t meg Tranzisztor meg diódát használtál az Orange Squeezer-hez?
Nem jó, mert a sima papír beissza a festék egy részét, a maradék meg elkenődik. A fényes felületű (pl. fotópapír) papírokon viszont műanyagbevonat van. Ez egyrészt megakadályozza, hogy a papír magábaszívja a festéket, másrészt meg vasaláskor rátapad a NYÁK-lemezre, így az nem mozdul el, nem fog elkenődni. Nálunk az egyik írószerboltban 30Ft-ér átfénymásolják a rajzokat fotopapírra, és az tényleg szép végeredményt adott.
Ezt régebben 1x már kérdezted az IBANEZ topikban, és én írtam is rá választ! No még1x: a gyári bridge humbinak csak a fele van bekötve, a másik tekercs csak lóg rajta! Be kell kötni rendesen sorba mind a két tekercset, és +szünik a gond! A neck pu alapján + tod csinálni, az be van kötve rendes humbi üzembe!
Ez egyébként érdekes,én pl Adobe Acrobat file-ba nyomtattam az Eagle nyáktervezővel,100%-os méretarány,és KICSI!!!!
Kicsit szöszölnöm kellett vele,és végülis úgy tapasztaltam,hogy 104%-osan adja azt a méretet,amit az Eagle-vel megrajzoltam.
Aztán lehet,hogy csak ott a gond,ahol nyomtatni szoktam a dolgot (iroda),bár nem hinném.
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni! Van egy IBZ EX motyóm. A gond vele az, hogy már közepes hangerőn is elkezd sípolni a hídnál lévő hum. Mi lehet a gon? Tán leszakadt a föld, vagy eleve rossz a PU? Vagy rohanjak egyenesen a Vintage-be? :Q
én is nyomtatni szeretném csak nincs a közelemben lézeres nyomtató. a PDF dukomentumnál meg nekem is 97%-osban akarta de átállítottam. Lehet azt csinálom hogy itthon kicsomtatom tintással elviszem valahová és ott lefénymásoltatom műnyomópapírra vagy mire lézeressel. Csak útána kell érdeklődnöm. Amúgy meg milyen tranzisztort diódát és IC-t használtál?(tudom hogy már írtad de nem találom) mert a közelemben nincsenek olyanok amilyenek kellenek
Presence utoljára:
Nos végül is működik a dolog. Mea culpa, elb@sztam a nyáktervet, azért volt szar a pres. fokozat. Azért a bemenet és a föld közé beraktam az 1M-ot.
Köszönöm mégegyszer a segítséget!
A torzitast lenyegeben az U1B valamint a D10/D11 vegzi. Az U1A mind jelszint illeszto es frekvenciaatvitel modositast vegez valamint a D3,D4,D5,D6 diodak segitsegevel egy enyhe kompresszor hatast fejt ki nagy bemeneti jel eseteben.
Ugyan ez a szerepe a D7,D8,D9 diodaknak is csak alacsonyabb szinten indul be a vagas es igy a kimeneti jel az IC kimeneten nem lesz torespontos.
Elso probalkozaskent a C8 kondenzatorral parhuzamosan koss egy 20-22 nF kondit. Igy a feulatereszto szuro fo torespontjat lennebb hozod. Az eredeti kondival a torespont 338 Hz, ez aszt jelenti hogy a kerdeses frekvencia alatt a Hf frekvanciak 6 dB/ oktav elnyomasssal vannak csilapitva. A C9 erteket is noveld meg szinten parhuzamosan kotott kondival. Ennak erteke max. 1 uF legyen. Kiserletezd ki. Az adott kondenzatorral az fo torespont 482 Hz. Vele parhuzamosan kotott 1uF kondival ez lecsokken 159 HZ -re. Az U1B Ic erositese az adott elemekkel 1000 Hz -en (Z1ooo= 1.1k)184 x - es, 80 Hz -en (Z8o= 6.2k)33 x -os. Ez kb. 15 dB (~5.5x) elnyomas a 80 Hz -re nezve.
Az 1uF - os kondival az erosites a 80 Hz -es frekvencian lenyegesen megno es igy a melyek eloterbe lepnek.
A K561Kt3 az lenyegeben a CD 4046 -os IC -nek felel meg.
A Z1000 /Z80 az az R11_C9 impedanciaja az adott frekvencian.
Mivel az IC erositese a frekvencia fuggventeben :
A = 1 + R12 + RV2 / Z _ugy adodtak az erositesek kulombsege.
A Squeezert én kézzel rajzoltam át (pontozóval átpontoztam a NYÁK bizonyos pontjait, majd alkoholossal összekötögettem), de GT-2 panelt már vasaltam.
Kinyomtattam a munkahelyemen lézerrel, majd ezt a nyomtatványt az egyik írószerboltban átmásoltattam fényes felületű fotopapírra (nagy kontraszttal sötét színben). Szép lett az eredmény, de arra kell figyelni, hogy az átvasalás után, maratás előtt rendesen súrold le a papír-maradványokat. Jó módszer a vasalós, mert az átvasalt festék marha jól odatapad a NYÁKra (kínszenvedés volt lesúrolni), ezért nem mar alá a sav.
Egyébként mióta elköltöztem otthonról anyám mindíg mondta, hogy ott egy vasaló vigyem magammal, állandóan gyűrött pólókban járok. Aztán egyszer mondtam neki, hogy akkor elviszem a vasalót, megörült, hogy végre vasalok magamra, de csalódnia kellett mert csak barkácsoláshoz használom :)
Csak arra figyelj nyomtatáskor, hogy előfordulhat, hogy be van állítva a gépeden az az opció, hogy a túl nagy dokumentumot lekicsinyíti, hogy a szélei se lógjanak ki. Pl az én gépemen alapból 97% -os méretben akarja nyomtatni a tonepados pdf-eket. Ezt az opciót ki kell kapcsolni a nyomtatási ablakban, hogy a méret 100%-os legyen.
Tényleg ekkora. Ezért volt nekem is probléma, hogy 1-2 kondi épphogy csak befért a helyére. Én a legutóbb úgy alakítottam a NYÁKot, hogy a potit is közvetlenül a nyákra forrasztottam, nem zezetékelgettem. Így a dobozba fogatás is leegyszerüsíthető.
hááát.... egy sörre simán a vendégem vagy.
szóval van valami ötleted, mivel lehetne többet kihozni a pedálból?
Egyébként a rajzon 4558-as ic van, de a valóságban valami orosz féle feliratot láttam rajta. Azt hiszem
1407Y A, ahol A=az orosz betűvel ami hasonlít egy "nagy A" betűre...
Amúgy 2006-06-20- án ezen a Barkács fórumon elég rendesen kiveséztük a témát! Szóval, ha gondolod tekerj vissza a # 2200-as hozzászólásig... /csak azért tudom, mert lementettem/
Hello Zoltánbácsi! Nem alakítottam át a May Queen pedált, de alávetettem 1-2 próbának!!! Azt vettem észre, hogy igen egészen mélyebb tónusokba is át lehet nyomatni a hangot /persze még nagyobb kondikkal/, de viszont közbe nagyobb morgást tapasztalok... Sajna a lényeget nem ellenőriztem le, 2K-s potim nincs... Amúgy LIN vagy LOG legyen a Poti, vagy mindegy? Bár LIN-re tippelek...
Segítséget kérnék tőletek. Múltkor Zoltánunk adta ezt a címet,
http://yerasov.ru/PDF/OD-5-2.pdf (bocs de megint nem megy nálam a "link új ablakban") mivel ilyen overdrive-om van.
Szertnék belelőle több mélyet kicsikarni, illetve kicsit több torzítást...
Mit kéne és hoygan módosítani? Előre is köszönöm...
Én is így csinálok nyákot,és teljesen fasza!
Majdnem fotó minőségű! És tényleg olcsó.
Én mondjuk 110g-os műnyomót használtam eddig,mert csak azt tudtam szerezni,kicsit tovább kell áztatni. Szerintem a 70g-os már kevés,nagyon gyűrődik,vékony.
A 90g-os pont jó.
Amúgy a gramm szám a papír 1 négyzetméterben kifejezett súlyát jelöli. A "műnyomó" kifejezés végülis nem tudom,miből lett,de ez egyfajta lakkozott papír,nem issza be a festéket (éppen ezért lehet jól használni nyákozáshoz,meg a kontúr is éles marad),a nyomdaiparban használják főleg,igényes színes nyomatokhoz,ahol fontos a színhűség és a kontúr.
Lehet,hogy onnan jött a név,hogy: művészi kivitelű képek is nyomathatók rá,szóval megőrzi az eredeti vonalakat,kontúrokat,nem mosódik el.
En ugy szoktam csinalni, hogy a Pad2pad ingyenes PCB progival megrajzom mert ugy kapok egy minosegu es merethelyes rajzot.
Mivel a PCB egyszeru es nem munkaigenyesezert erdemes megrajzolni es helyenkent szepitteni vagy a meglevo alkatreszek meretei utan igazodni.
Egyszer a PrintScreen -el lefotozom es Paintba beszurom aminek segitsegevel kontrasztnovelest vegzek es nyomtatom. A nyomtatott minta utan a PCB progival megrajzolom. Utanna megy magatol.
Pl.: Panton Bt. www.panton.hu
??Fényes és ez a neve, nemtom mér műnyomó. A súlyadat meg egy ív súlyát mutatja. Minél könnyebb kell, hogy szépen leázzon a vízben. 70-est kerestem, de csak 90-es volt, azzal is tökéletes eredmény volt.
Köszönöm mindenkinek a Presence-el kapcsolatos infókat. Este kipróbálom.
Vasalós technika nekem sikerült. Én mondjuk lézernyomtatóval nyomtattam a rajzot 90g-os műnyomópapírra és azt vasaltam. Tényleg nagyon olcsó.
A panelt a vasalás előtt gondosan zsírtalanítani kell, különben nem tapad rá a festék.
De vigyázz a panelterv irányultságára (tükrözés). A vasalós technikához pont az átvilágítós megoldáshoz használt terv tükörképe kell.
akkor megnézem ezt az IC-t hátha ilyen van mert 4558-as nincs a közelemben.
Meg egy kérdés mindenkinek: Az a fénymásolt paneltervet rávasalós techinka használható? Mert szeretnék nyákot csinálni de ilyen átvilágítás meg mindenféle humbugra nincs keret se idő.
Ja , az elko a poinal legalabb 22 uF legyen , hogy a hatas ervenyesuljon. Kissebb erteknel az erosites a magas hangok fele tolodik el (lenyegeben mind egy szoro is szerepel).
Szoval kiserletezz egy kicsit.
Mind ket kondit ki lehet cserelni vagy vele parhuzamosan kotni egy egy 47n-0.1u kondit . Igy a melyatvitel megno.
A potival az erositest szabalyozod es igy a tranzisztorok tulvezerlese kesobb (nagyobb jelnel) kovetkezik be. Ez olyan mind a FuzzFace csak Fettel a vegen es van egy eloerosito meg belarakva.
Nezd meg a bss.fw.hu oldalon a zenesz topikon a Gitartorzito (Dr Strauss HardRock Fuzz)leirast mert hasonlit es ott bovebben kapsz infot hogy az erositest ni is szabalyozza.
Hello! Most látom, hogy 4 napja nem igazán Net-eztem... És nem is pedáloztam, csak zenélgettem...
Igezából feltettem a kérdést, hogy biztos azt kell-e kicserélni?
--- Így kimondottan csak a torzítást tudnám szabályozni ugye? (és nem jár hangerőcsökkenéssel?)
A másik meg, hogy a Bemenetnél és a középtájon lévő 0.01 -es kondikról beszélsz vagy melyikekről??? Mindkettőt cserélni kell? És kb. mekkora értékre; (van többféle filmkondim is, szóval...)--- #4916 -os volt...
Lehet, hogy mindjárt bütykölök vele... De addig is kérnék választ!
A Presence a 2500 Hz -es centerfrekvencias spektrum miemelese. Kulonosen a huros hangszerek kihangsulyozasa ervenyesul (hegedu,citera, mandolin,gitar es foleg a vokalstb).
A rajzon lathato szabalyozo kb 300 es 2400 Hz tartomanyban szabalyoz. Merj ra az IC kimenetere (C19 elott) es ott 7.5 V-ot kell merni. A harmas lab a rajzon nincs egy ellenallassal (1M)a kozeppontra kotve, ott is 7.5 v-ot mersz (kevesebbet ha a muszer belso ellenallasa megterheli a kimenet a fontos mert ha az megvan akkor a tobbi jo). Gondolom, hogy kifelejtrette a rajzolo. ha eddig ment akkor csak az IC korul tortenik valami.