elnézést, hogy off, de itt fordul meg a célközönség:
nincs valakinek elfekvőben 2-4 felesleges potigombja? "Speed type" (henger), fekete színűből van kettőm, ehhez keresek még kettőt, vagy másmilyenből (henger vagy kalap, szín kb. mindegy) négyet.
Strato és fém kupakra nincs szükségem - SG-féleség gitárhoz lenne (2 hangerő, 2 hangszín). Emailem a nevem alatt, köszönöm!
Magamat ugyan nem tartom mesternek, de utánanéztem kicsit. Kapcsolási rajzot nem találtam, de még rendes nagyfelbontású képet sem a nyákról, így elég nehéz visszafejteni a dolgot. Egy projektleírást találtam róla, ott a nyák komponens oldalát mutatják, értékekkel együtt. Azalapján sacc per kábé egy opamp-alapú Marshall-emuláció (á la Guv'n'or, csak egyszerűsített tone stack-el) megtoldva valamilyen fet-es boosterrel, aminek a boost-ja fixre van állítva. A maradék két fet meg lehet, hogy buffer. De ezek csak feltételezések... Ezalapján én sajna nem tudnám megcsinálni neked, de hasonlót lehet. Pl. ki lehet indulni egy Hao Rust drive-ből, amibe teszünk egy tone stack-et is, de akár a Guv'n'or is lehet jó alap. Ha ilyesmi érdekel, keress bátran, de a linkelt pedál pontos másában sajna nem tudok segíteni.
Akkor jelentem a végeredményt (hátha valakinek valahol- egyszer..):
50kohmos trimmerpoti feszültségosztóba a hátsó pickupra, majd azon visszatekerve kb. 3dB-t.
Első pu-val párhuzamosan is tök jól viselkedik.
Asszem, kész vagyok
100k-nál kezd el valamit csinálni.. De hogy hogyan viselkedik a másikkal párhuzamosan, még csak szétszedés előtti tippem van. Mert ugye lesz egy 5 kohmos első pickupom, meg egy 105k ohmos hátsóm..
Most még olyat próbálok, hogy egy 20 kohmost teszek be párhuzamosan a hátsóval (még csak kívülről próbáltam, gitárszétszedés nélkül. hangerőben pont annyit csíp, amennyi nekem kell és a magasat is kellemesen megcsípi belőle, ami nem is biztos, hogy baj..)
Szerintem ne osztóként kösd be a csillapító trimmert (én 50k-val próbálkoznék) hanem a hangos pu tekercsével sorosan.
Így elkerülöd, hogy "hasson" a másik hangszedőre.
még mindig a múltkori hátsópickup mizéria. Le kéne venni vagy 2-3dB-vel a hangerejét valahogy. Lejjebb engedni nem tudom (ac. gitárlapon van), valahogy elektronikusan kéne.
Feszültségosztó ok külön, de amikor az első pickupot is rákapcsolom, akkor furákat csinál..
üdv, nem tudom jó helyre írok-e, lakkozásról lenne szó...
lecsiszoltam egy gitárt a fáig, szeretném olyan naturálisra hagyni amennyire csak lehet (pl warwick natural gitárok). a test hárs, szép világos a színe, az erezet is látszik.
milyen lakkot érdemes használni, és hányszor/hogy érdemes lekenni? leginkább a világos, eredeti színét szeretném meghagyni, de tetszik a sötétebb tölgy vagy dió szín is. honnan tudok beszerezni lakkot hozzá? esetleg elég méhviasszal rendszeresen kezelni? köszi előre is!
Sziasztok!
Ezer éve nem használt Laney GC 50 gitárkombóm az újbóli használatbavétel után kb 50 perccel hullámzó hangerőt kezdett produkálni - néha el is ment a hang teljesen, majd visszajött). Van valami ötletetek, hogy hol kezdjek hozzá, vagy kit keressek?
Előre is köszi.
Vagy van csak szar :D Illetve szar a bóvli kínai hosszabbító. Minap hallgatok zenét, csavarnám fel a hangerőt (saját erősítő, nincs rajta gomb, csak a fém poti tengely, mert ha már megszólalt, akkor "kész", nem csinosítgatjuk tovább :D), de ráz. Ja mondom padlószőnyegen ülök, riszáltam a seggem biztos, fel voltam töltödve. Megfogom megint, ráz .. megint, ráz ... felállok, hát a lábam hozzáért egy jack kábel végéhez, ami a kombómból jön és lóg a földön ha épp nincs használatban. Csöves kombó jelföld és védőföld közösítve. Ugyanarról a konnektorról mennek, de a kettő cucc közt van egy 3 méteres kínai hosszabbító....
Ja és nálunk pl. nincs kiépítve az EPH, így "ráz" a konvektor, ha közben fogom pl. a gitárt.
De két egymás mellett lévő, ugyanabból az elosztóból "táplálkozó" számítógép is ráz, ha "összefogom" a két házat.
A földelés kb. két éve lett hitelesítve, bár nem arról a szintről, ahol én vagyok, és elfogafhatónak találták. A védelem is működik, műhelyem is ezen a hálózaton van (a szobámban lévő kötődobozból lett bevivve a feszkó) ott meg azért előfordul fázis-föld zárlat :D
Múködik a hibaáram védőkapcsoló a fő "villanyórában" és a külön kismegszakító is a műhelyben.
De "rázás" meg zaj az mindig van
Sziasztok, ismét rendhagyó kérdésem:
Hátsó gitár-pickup-on kellene nekem egy magasvágás. Kb. olyasmi, mint amit a szokásos párhuzamos kondival lehet elérni, de nekem soros ágba rakott induktivitással kéne megoldanom. (azért, hogy a váltó középső állásában ne menjen rá a vágás mindkét pickupra, csak a hátsón maradjon rajta.)
Ja és nem kell potival szabályozható, csak egy jól elkapott fix érték kéne.
Tudtok tanácsot adni? Meg lehet ezt oldani?
Semmi változás. Amit észrevettem: 4 gitáromból 2 csinálja ezt a jelenséget feltűnőbben, akkor is csökken a zajszint, ha a számitógép házához, multi fémházához érek, a gázkonvektorhoz érve viszont áthúz (nem vagyok szaki, de gondolom ez mindenképp földelve van). A pukikat önmagukban is kipróbáltam, nincs problémájuk, igy a következő lépés, ami még nem volt, hogy árnyékolom az üregeket.
(A lentebbiért pedig elnézést kérek, csak nagyon frusztrált vagyok már a jelenségtől.)
Hej, nem hülye vagyok, tisztában vagyok azzal hogy a húrlábat földenli kell, de ilyen megoldással volt, (az alátét ami nekiszorul a bridge plate-nek), és ezen felül pluszban volt még egy, redundánsan a hid alá préselve. De biztos ugye ami biztos, kipróbáltam, visszaraktam, de nincs változás.
Ez most fájt. Mielőtt visszaszereled a földelést amit kikötöttél,
állíts a nyakpálcán is, aztán írj be ide újra, hogy nem érted mi
történt, de pár napja csörögnek a húrok, pedig a nyak NYÍL EGYENES!
Igen, van egy föld vezeték ami telésen a hid pu egyik csavarján csatlakozik, de mikor szétszedtem volt egy plusz vezeték, ami a a húrláb alá volt szoritva, és szintén a hangerő poti hátuljára ment.
Igen, ez a következő. Az mennyire normális, ha a zaj 80%-a eltűnik, amint fém részhez, húrokhoz érek, ez jelezhet valami hibát? Régi társasház, szóval a földelés kétséges, de érdekes mód a többi gitárom nem csinálja ezt ilyen feltűnően.
Köszi a segitséget! Napokig próbálkoztam, most már biztos hogy helyes, de csak zajos maradt a cucc, ezért is kérdeztem, hogy rossz alkatrész okozhatja-e a dolgot. A hangszedőket egyesével lekötöttem, de ebben az esetben is ugyanaz a helyzet.
Előfordulhat egy gitár esetében, ami nagyon zajos, hogy egy rossz alkatrész (pl hangerőpoti) miatt van? Nagyon zajos alapesetben, de a bekötést vagy 10x ellenőriztem, test is elméletben oké, minden a helyén van, elvileg... Tele SD Hot Rails/Fender Noiseless.
Ezt hívják multieffektnek.
S nyilván azért nem akarnak kispedálokra ilyet rakni, mert pont annak támasztanának konkurenciát.
Egyébként az összekábelezése elég macerás lenne az ilyennek.
Nem biztos, hogy barkács kategória, de az elvi lehetőségre rákérdezek:
Van a Line6-nak egy full digitális kispedál szériája (tonecore).
Ha valaki többet venne ezekből, akkor annyira marhaság (szerintem), hogy mindannyiszor keresztülmenjen a jel egy AD/DA átalakításon. A veszteségeken kívül még a dig. késés miatt sem mindegy.
Kérdésem: szerintetek nem lehet azt megvalósítani, hogy a digitális jelfolyamot -több pedál esetén- végigvezetni az egészen, és csak az elsőnél lenne egy A/D, valamint az utolsónál egy D/A konverzió?
Úgy értem, hogy az elektronikában- egy kütyüt véve- valahol megcsapolni a digitális jelfolyamot még a vége-analóg fokozat előtt és innen továbbfűzni a következő- szintén megbuherált- kütyü inputjára, mégpedig az analóg input-ot átugorva.
Meg lehet egy ilyet szerintetek csinálni?
(egyébként ha én lennék a gyártó, már csak üzletpolitikából is tennék rájuk ilyen csatlakozót- így az ember ugyanebből a típusból vásárolna nagyobb eséllyel többet)
Van egy 15-ös marshall gitárkombóm, ami torzított hangszínnel használva durván rezonálni kezd. Van ötletetek, hogy mitől lehet? A külső csavarokat megszorítottam
Ha van hozzá leszorító harang akkor a másik oldalra rakhatsz egy körmös anyát(csak a körmöket visszahajlítod)és kész is.Amúgy bele szokták takonyágyúzni a doboz aljára.
Szerintetek toroid trafót hogy rögzítsek erősítő dobozba. A javaslatoknál kéretik figyelembe venni, hogy nem szeretnék egyes menetszámú "tekercseket" installálni a trafó körül.
Sőt... Ha aktív a gitárod, akkor az üvegszálasba lehet valami jó kis mintát maratni, és egy erős leddel belülről átvilágítani Kár, hogy LP esetén a színpadon csak a tököd látja Illetve még az sem, mert általában nadrágban van - kivéve a naturista gitárosokat...
Bakelitos kétoldalas nyákot egyik felén lemaratod, másik felén maradhat árnyékolásnak. Bár még az üvegszálas is oké, az lehet hogy teljesen lemaratnám, buli, hogy áttetszik.
Tisztelt fórumtársak!
Egy Les Paul hátsó takarólemezét (ami a potikat takarja)szeretném elkészíteni fekete műanyag lemezből.
Hol tudnék ilyen anyagot beszerezni?Balos gitárról lévén szó,gondolom készet nem egyszerű beszerezni,ezért gondoltam,hogy magam elkészítem.Esetleg valakinek nincs egy ekkora darab elfekvőben?
Nagyon megköszönném(az árán felül persze)!
Igen, a ret-et, a mouser szerintem drága.
Az a baj, hogy ilyenek nekem is vannak, mint amilyen a ret-en van, ezt a tűbordásat nem találom a megfelelő méretben.
Egy ultrakönnyű, hordozható mosfet fejet csinálok multihoz, ahhoz kéne, de mindenesetre köszi a linkeket, ezeket a google nem bírta feldobni a hűtőborda keresésre.
Tud valaki egy helyet, ahol olyan hűtőbordákat árulnak, amiből ilyen tüskeszerű izék lógnak ki, mint a procihűtőkről, csak nagyobb méretűek. Mármint a borda nagyobb, nem a tüskék.
Ez azért előnyös, mert lényegesen jobban hűt annál fogva, hogy jobban jár a levegő a hűtőfelületen.
Szóval ilyesmi kéne nékem.