Igen, és mondtam is, hogy csinálj képet :D Előlről befúrsz oylan átmérővel, amibe szorul a persely, aztán hátulról azzal, amiben a gép tengelyének része megy, de csak aaddig, amg "beér".
Lehet, nem t'om. 30 dolcsiért lőttem egy Grover szettet ebayen anno. Azt tudtam, hogy fúrni kell a lyukat, mert előtte egy Epiről leszedtem és megnéztem - régi japán LP, és persze pont nem passzoltak a méretek. Sz'al erre számítottam, csak arra nem, hogy nem ér össze a kettő.
Mindenesetre dobtam egy mailt az általad küldött sellernek, elmondtam, mi a parám és hogy írja már le a méreteket. Meglátjuk.
Én is cseréltem kulcsot, nekem nem volt gondom. Ebayen is van ami nem eredeti, csak annak látszó Legfőképpen ha darabokban küldik, semmi csomagolás. Lehet belefutottál egy ilyenbe. Mindenesetre fura hogy nem éri át. Én azt javaslom hogy egy rendes megoldást válasz, ami nem harácsolás.
Látnod kéne.
Nem tudom úgy fúrni, hogy a persely szoruljon felülről, mert akkor a kulcs tengelye - amibe belehajtom, nyilván vastagabb - nem megy bele hátulról. Épp ezért fog minden egyes persely lötyögni, ahogy lent írtam, hisz a tengely méretével fúrok, nem a perselyével.
Ennyi a problem. Bár ez a "olyan vastag a feje" dolog... én is azt hittem, de leszedtem másik 3 gitárról Grovert, összehasonlítani, olyan picsányi méreteltérésről, hogy hülyét kaptam.
Ez mondjuk nem rossz, amit linkeltél. Lehet rácuppanok. Thx. Elvileg csak bushing kéne, és hello.
Magyarul. Olyan vastag a gitár feje, hogy ha bedugod a kulcsot a lyukon akkora másik feliről a menetes részt nem tudod belekapatni?
Lehet venni külön is, kell nézni valami hosszabb meneteset Ha nem értem félre :)
pl: ezt
Bazz, épp ezt mondom, lehet félreérthetően fogalmaztam és nem világos így neked. A perselyt bele kell hajtani a kulcs tengelyébe. De nem tudom, mert nem ér el, így a perselyt nem tudom belerakni, kiesik.
Igen, de már mondtam :D A lényeg, hogy a tengely meg legyen vezetve (ezt megoldottad azzal, hogy a persely már benn van), meg valami tartsa hátulról a gépet. Ezt meg elvégzi az egy csavar, ahogy más gyártóknál is.
Kulcs fúráshoz visszatérve: eddig egyet csináltunk meg, Grover kulcsokhoz kell, 9-es megfúrtuk, kicsit rácsiszoltunk, oké lett.
Viszont, amitől óriási agygörcsöt kaptam (és amiért csak egy lett eddig megfúrva) és ehhez kérnék tippet:
A régi kulcsoknál a persely csak "dísz" gyakorlatilag, ami belecuppan a likba. A Grovernél más a téma: a persely menetes, amit be kell hajtani a kulcs kiszélesedő tengelyébe (ez végett kellett fúrni).
Na de itt jön a para, amit nem is gondoltunk volna, és majd szétb***t az ideg: nem éri el egymást a tengely meg a persely, nem kap rá a menet. Alátét nélkül sem. Kinek mi a tippje? Mit lehet csinálni? Gondolkoztam azon, hogy besüllyeszteni az alátétet, így nyerek egy kis távot, de már nem akarom annyira szétfúrni. Más típusú Grover?
Továbbá maga az egész projekt egy teljes hardver és pickup csere, nem bírtam magammal már, és a régi kulcsokat visszaraktam, az egyetlen Grovert is, de a bushing nélkül, tehát csak egy csavar fogja - mellesleg szerintem full jól. Ennek valami hátulütője, mint köztes, ideiglenes megoldás? Vagy ha tartja, akkor szarjak rá?
Nézd meg, hány ohmos a hangszórója.
Ha nyolc ohmos, és a kiegészítő láda párhuzamosan kapcsolódik, akkor két biztonságos megoldás van.
1. Átalakítod úgy, hogy sorosan kapcsolódjon a belső hangszóró, meg a ládád hangszórója.
Így az eredő impedancia 12 ohm. Igaz, hogy a leadott teljesítmény így kisebb, de a hangnyomás a nagyobb felület miatt nő.
2. Úgy csinálod meg, hogyha a külső ládát bedugod, akkor a belső lekapcsolódjon.
Valószínűleg a ládában két 8 ohmos hangszóró van párhuzamosan kötve. 4 ohm-mal valószínűleg kinyírod a végfokot, vagy ha jobban meg van építve, akkor leold a védelme.
Az ellenállás sorban még akár jó is lehet, feltéve ha:
-fűteni is akarsz a ládával
-tudsz akkora teljesítményűt szerezni, ami nem ég szét
Sziasztok! Segitség kéne. Adott egy 8 Ohm-os hangfalkimenetes tranyós kombó és egy 4 ohmos 2x12-es láda tweeterrel. Hogy lehetne megoldani az illesztést, mert így nyílván kinyírná a cuccot?! Járható út a 4 Ohm-os ellenállással való sorbakötés? A tányérok impedanciájának kiderítése még folyamatban van
'tompa' fúrót kell használni, vagy csinálni, vissza kell köszörülni egy 118 fokos fémfúró élét, hogy ne tudjon harapni. tehát fához való, központosítós fúró nem jó a feladathoz!
illetve: tudom ajánlani a 'lépcsős fúró' elnevezésű fúróhegyet.
Igen én már voltam, igaz úgy, hogy teljesen új furatot kellett készíteni. Érdemes akkus, alacsony fordulatszámú fúrógépet használni. Mi azzal készítettük az új lukakat és nagyon remek lett. Mivel kis átmérőkről és vékony falvastagságról ez egy jó megoldás.
Van egy Samson Servo 200-as erősítőm. Kb 6 éve vettem újan.
Kb egy éve, bekapcsoláskor a jobb oldal néha nem szól, ha
feltekerem a hangerőt kb fél teljesítményig, attól azonnal beindul.
Pár hete egy másik hangkártyával is használom, azóta
kicsit durvult a helyzet. Szintén bekapcsolás után
egy-két percig az áramkör védő elektronika sűrűn
lekapcsolja (mindkét oldalt). Van hogy pár másodpercen
belül többször. Úgy szól, mintha irányjelző lenne. :)
A csatornákat az említett módszerrel külön külön is
vissza lehet hozni az életbe, majd rövid bemelegedés
után a probléma megszűnik, ha hasznáom.
Ha kihül, minden kezdődik előről.
Csak hidegen szarakodik.
Szerintetek mi lehet a nyűgje?
Mekkora a két furat átmérője közti különbség ? Miért lenne jobb a csavarhúzó,csiszolóvásznas eljárás ? Eleve nem lesz központos ! Amennyiben a két furat átmérő közti különbség,csak pár tized,javaslom dörzsár használatát .Sima pisztolyfúrónál is megvan a kockázata,hogy a nem stabil fúrás miatt,nem lesz központos,esetleg nagyot harap a fúró.
Sziasztok, kérdés:
Volt már valaki olyan szituban, hogy vett új kulcsokat régi - jelen esetben japó - LP kopira, és kisebb a furatátmérő, mint a kulcs tengelye.
Ez esetben milyen módszerrel növeltétek a furatátmérőt?
Gondoltam arra, hogy simán befúrok fúrógéppel, de félek, hogy megreped a fej, vagy csak simán csavarhúzó + dörzspapír kombináció - igaz, időigényesebb, de biztosabb. Vagy egyéb módszer?
Köszi előre is,
Sk.
Szakik, hogyan lehet megoldani, hogy régi fajta erősítőre rákössek 2 énekládát.
Az erősítőn egy 4 ohm + föld kimenet van, amikhez csavarral lehet odaszorítani a kábeleket??? Van valami átalakító szerkezet hozzá?
Urak! Ha van valakinek ötlete, szivesen venném. Egy Behringer TO100 kapcs.rajzot, esetleg service manualt keresek. Végiggugliztam már a fél világot, de nincs sehol...
Ha ez az első projekted,akkor szerintem először csak arra koncentrálj, hogy működjön.
Esetleg használj fémréteg-ellenállásokat, a 2uF alatti kondenzátor pozícióba meg fóliákat.
Rev. log. potit pl. eleve nem fogsz kapni.
Azért kérdeztem hogy milyen alkatrészeket vásároljak hozzá mert úgy hallottam hogy az alkatrészek is eléggé belejátszanak a pedál hangjába. Ezt abból gondolom hogy modolásnál is kicserélnek alkatrészeket és jobb lesz a hangképe a pedálnak. Ez akkor csak a modolásra igaz?
Ránézésre jó, bár egy kapcsolásiból könnyebb lenne megmondani. (gondolom, csak a passzív szűrő lett az eredetihez csimmesztve)
Alkatrészek: ami van a boltban.
Sziasztok!
Építek egy Distortion+ klónt aminek a beültetési rajza itt találjátok:
http://kepfeltoltes.hu/view/111202/mxr_plus_beut_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az érdekelne hogy szerintetek működőképes rajz e és ha igen akkor milyen alkatrészeket érdemes bele vásárolni?
Előre is köszi mindenkinek!
No akkor kicsit leírom miket is csináltam a gitárban minek milyen hatása lett, hátha másnak is megjön hozzá a kedve.
Alap:
Egy Epi - Les Paul
Hátul egy Dimarzio DP 100-as
Amik a feladatok voltak:
3 állásu pickupváltó kapcsoló mint killswitch
2 hangeró poti.. egyik a Szóló hangerő, másik a ritmus, mindkettő a hátsó pickupon.
Egy push-push nyomógomb ami a két hangerő közt vált.
Treble bleed kondik a hangerőkhöz.
A megoldás :)
Sok szenvedés árán....
A push-push poti bekerült az egyik tone poti helyére, a négy poti közül a hátsó, felső.. nagyon kényelmes, csak tenyérrel odakell csapni egyet, és máris szóló vs ritmus hangerőn vagy.
Mivel DPDT switch, ezér a hangerő potik közt in-out leválasztással tudok kapcsolni, így mindkét esetben 500K -n megy a teljesítmény.
Az IN ez esetben a híd pickup forró vezetéke, míg az OUT a jel a jack-re.
A killswitch:
alsó állásban ad hanot, közép+felső néma.
Ehhez annyi kell h. a kapcsoló közepére a JEL megy a jacktől, míg a felső lábra a FÖLD a jacktől.. azaz csak földelési funkciója van a kapcsolónak.
Treble bleed
Megtaláltam a Dimarzio DP100-as adatait,
13,7KOhm, 6,4H, 80pF
csináltam velük egy kis szimulációt, és megnéztem h. milyen kondikkalmelyik frekin dobja meg a jelet .. ez alapján 800pF körüli treble bleed 2,9KHz, 100-200pF 4,5KHz körüli.
Ilyeneket tettem párba egy dipswitch mögé úgy h. páronkén egy 220K-s trimmerrel lehet őket keverni, ez egy lehalkított mondjuk 250K hangerőhöz képes is kis ellenállást eredményez.. középállásban 55K
A 100-200pF csak csilingelést ad, míg a 800pF már harapósabbá teszi a dolgot.. a különféle ajánlások magasabb 1-2 nF-ot is javasoltak, viszont nekem ezek már nagyon sokat változtattak a hangon sőt hangerőt is erősen növeltek.
Az utolsó funkció ami bekerült, az pedig a fentmaradó kihasználatlan 4-ik potméter miatt került be.
Fogtam egy 250K-s potit, szét kaptam, és a burkolatnak a belső részére, ahol az oldal és a tető érintkezik csináltam egy kis ónbütyköt, pont szembe a gyári bevágással ami a pot végállapotait adja.
A belső forgó-láb máanyag fejére köépre pedig kis mélyedést vágtam, így ha erre a bütyökre rákattan akkor ott stabilna marad.
No ezzel lett egy középállásom..
ezt követte h. ennél a középállásnál lekapartam a filmellenállást.. vagy bármi is legyen az anyaga.. , így lett jobbra balra 2 db 120K. csúszkám.
Középre rákötöttem a felezhető DP100-as középső érpárját.
Egyik szélső lábra ment a föld.. így single coil.
Másik szélsőre meg a kéteres nyak-pickup jele.. ez meg valami összetett nyaki-hídi hangzást eredményez.. ami egyébként sokkal szebb és vastagabb min ha a 2 humbucker párhuzamosan lenne.
Egyébként az ötlet a Seymor Duncan oldalon található SPIN-A-SPLIT kapcsolásból jött, csak éppen az ott leírt 500K elég nagy, és fölösleges jelveszteséget csinál... ők nem javasolták h. NO-LOAD-os legyen a poti.. pedig azért az fontos lenne.
De tegnap szerencsére sikerült megjavítani a kütyüt,
nem tudom milyen márka ez de a hat lát normál lyuksűrűségre van, forrasztani nagyon gáz volt, viszont így meg tudtam javítani.. rátoltam egy nyáklapot ami helyre húzta a lábakat.
Be is fejeztem a gitárt :)
Belekerült az innovatív "pivkupváltó potméter".
Összedobok egy posztot nemsokára, hátha érdekel valakit.
Hát ezt az isostat kapcsolót néztem,
találtam boltot is.
Csak nem tudom hogyan lehetne beépíteni...
nem elég hosszú a tengelye h. kijusson a gitár előlepra, illetve nincs menetes része.. tehát azt se tudom hogyan lehetne felfogatni.
Hát annó a Musima gitáromba amikor torzítót raktam, az elektronikának a fedlap alatt faragtam helyet - onnan tudom, hogy a Lead Star valódi fa (olyan kicsit narancsos-rózsaszínes volt a fa színe)- az elemnek meg pont ott, ahol mondtad, a rugók mellett. Az elem az elektronikára a jackdugó bedugásával kapcsolódott, az effektet ki/be kapcsolni egy kis kapcsolóval lehetett. Annó a Finkey-nél cseréltem be egy csavarozott nyakú noname LP-re.
sziasztok
egy marshall 8100-hoz szeretnék egy 2 hangszórós ládát.
a láda már megvan, csak 2 kisebb NoName hansgzórók vannak benne.
2 db- 50W- os pl Eminence Legend GB128- ra gondoltam.
elég lenne, hogy szépen szóljon egy dob mellett, vagy inkább nézzek másikat? szerezzek inkább pl 2db 75W-osat? a láda méretei az 1936 marshallról vannak lekoppintva
egy 412 ládám már van csak valami méretben kisebbet szeretnék , amit próbákra könnyebben hurcolok…
Vagy esetleg sztereo alzatot berakni,az egyik melegpont a jel, a másik meg a táp. Az elemtartó dobozt meg fel kell erősíteni a hevederre. Kicsit barkácsolni kell hozzá.
Faragás nem gond, mert nem Fender-ről van szó, egy régi Squier ('96-os kínai). Nem tudom, de a rugók környékén nem férne el hátul? Elektronikára van konkrét tipped?
Az elektronika elfér a koptató alá. Stratónál inkább az a gond, hogy az elem nem szokott elférni, ezért faragni kell a testet. Azt meg lehet hogy nem akarod. Gombelemmel viszont megoldható. Kicsit macerás a csere, ezért lehet egy pici gombaksival jobban járnál. Ahhoz lehet agy kicsi aljzatot betenni, amin keresztül tölthető, és akkor nem kell mindig a koptatót lekapni ha lemerült az elem.
Egy kérdésem lenne: lehetséges egy olyan megoldás arra, hogy egy strato-ba a gitárba az elektronika környékére (koptató lap alá) egy olyan kis méretű booster-t beépítsünk, amit egy mikrokapcsolóval élesztenék fel a szólók kiemelésére? Valakinek van ilyen, csinált már, vagy tud lehetőséget, honnan lehetne szerezni?
Valóban, de úgy gondoltam nem vacakolok keresgéléssel, mert az életbe nem lesz a cuccom rendben. Még az is lehet, ha találok valami jópofa sapkát (mondjuk valami barbi babásat ), akkor az összeset kicserélem.
Hali!
Elkezdtem egy pedált építeni és az lenne a kérdésem hozzátok akik szintén foglalkoztok ilyesmivel hogy házat honnan érdemes szerezni vagy inkább csinálni ésszerűbb.
Előre is köszi!
Nem akarlak megsérteni, de ez milyen retek egy cucc! Ugyanez a hangváltó van a zenekari hangfalainkban, sorra törnek el az alkatrészek lábai. Hol a teljesítményellenállásoké, hol a kondiké... Lassan nem is marad bennük eredeti alkatrész. Kína.
sziasztok
EXP: köszönöm az ajánlatod, megnéztem az eletronic parts oldalon a fronthuzatokat.
két felmerülő kérdésem lenne.
- olcsóbb megoldást nem tudtok, valami alternatív anyagból? mert 2 ládára kellene és az már 20.000 körül lenne.
-valamint, a szegélyező- csövet hogy rögzítsem? és azt lehet valami hasonló csővel pótolni? :)
köszönöm!!
zsolt