Ez nagy gáz, de leírom :
Már egy ideje van valami baj a kis kamu dremelemmel ... Nem isazzal, hanem a fúrószárakkal. 80 Ft-ért veszem darabját "vasboltba", de ez az új adag (kb. 20 db) nagyon gyenge. Viszi ugyan a nyákot, de hamar elég, meg nem is olyan "éles" mint a régebbiek. Aztán észrevettem, hogy már lassan fél éve visszafelé forog a fúróm Viszont átküldte az egyes acéllemezt is, így vissazfelé forogva ....
Ami még gáz : Fender ROCPRO 1000.
az Opamnok tápját a következőképp oldották meg : a +-40 Voltos tápból egy egyenként 147 Ohm/15W os ellenállás, és 15V/5W-os Zener segítságável osztják/stabilizálják a feszültséget. Mondanom sem kell, hogy üzem közben az ellenállások, és a Z-diodák is érinthetetlenül forróak! A nyák már elszenesedett alattuk, illetve a forrasztás is, ily módon a 0 V néhány száz mV-tal eltolódott, jobban mondva a negatív feszültség -14 V, a pozitív + 17.
A kapcsolóáramkör komparátorokkal kapcsol, tehát nem igen/nem jeleket érzékel, hanem feszültségszinteket. Ha jól rémlik 600mV a tiszta csatorna, ez felett átvált a torzra, de itt 7 V a gain 1, és 14 a gain 2. van egy "inhibit" feszültség is : ez az összes komparátor nem invertáló bemenetére negatív tápfeszt ad. Akkor él, ha a bemeneti jack nincs bedugva (a jack kapcsolja). Értelmét csak annyiban vettem észre, hogy ilyenkor az összes kapcsoló FET lezár, és nem hallatszik az egyébként iszonyatosan nagy alapzaj az erősítőből ..
a Probléma a következő volt : nagy hangerőn az erősítő gain2-ről gain1-re váltott, majd clean-re, aztán "elnémult" (eltolódtak a feszültségek, illetve "letiltott" az INHIBIT).
A Z-diodák, és előtétellenállásaik, a pufferkondik, kiforrasztásával, az elszensedett vezetősávok tisztításával, ónnal való felrakásával az alkatrészek visszaforrasztásával, és néhány ellenállás cseréjével a gond megoldódott, de, mivel ezek az alkatrészek olyan szinten melegednek, hogy a kombó teteje is forró (!) a hibajelenség valószínűleg visszatér, és mivel a nyákon a szenesedés "terjed", így más hibák is elő fognak jönni ...
Fender RocPro 1000 sux !!
Mennyivel egyszerűbb lett volna két stabkocka, és előtétellenállás, vagy Zener használata ? ...
a cső fűtését is hasonló módon állítják elő a 40 V-ból, de az már a bemenet környékán van, közel a legelső OPA-hoz . már itt is feketedik a nyák ... egyébként az ECC83 antiparallel diódának van bekötve, ez vágja a jelet, egy alap distortion kapcsolás ....
Bocsy hogy ide is beírom, de mindig elfelejtem hogy melyik-melyik a ládában. - a föld, tehát a gyűrű, és a + a melegpont vagyis a jack aljzaton a "kiálló bütyök"???
mai teszkós találás: sose láttam eddig, de most találtam átlátszó félgömb öntapadós gumilábakat, akár nyák sarkára (tisztára ugyanaz, mint amit erre a célra árulnak), akár dobozra.
ha meg fekete kell, ott a félcolos csaptömítés :D
amúgy ott volt mellette.
Az baj..Nincs helyben valaki (ismerősöd) aki jártas az elektronikában? Maga az átalakítás nem nagy kiadás, de a postázgatás már inkább. (ezért én is csak helyben szoktam vállalni ilyesmit)
és ha kihúzod a konnektorból?
Na jó, akkor: a Somogyi adapterek jók, csak nem effektekhez csinálták őket, ezért javaslom, hogy stabilizáltasd egy hozzáértővel. Bp-en laksz?
Marshall Dagnall 100W-os hálózati és kimenőtrafó hibátlan gyári állapotban eladó. 100W-os Marshall JMP-hez, JCM8000-hoz és az 1959 SLP fejhez kompaktibilis, vagy építeni. Ár 30.000ft/db, csere nem, további infó emailben.
csak nincs olyan csavarhúzóm amivel szétkaphatnám az adaptert.
Lövésem sincs, mitől sípolhat... elég komoly cuccnak néz ki. nem oylan gagyinak, mint a normál állítható cuccok. Ennek az alján van a feszültség állító, és csavarni kell egy csavarhúzóval...
Az nem probléma ha W-ra többet tud a trafó. (én is 1000mA-es adaptert használok két kütyühöz, kb. 30mA-es összfogyasztáshoz. Egy-két filléres alkatrész, kis forrasztgatás és jó lesz ez is. (jópár adaptert műtöttem át így)
Nemrég szedtem szét egy ilyen állítható feszültségű Hama csodát, LM317 a stab ic.
Szerintem a trafó sípol benne.
Untam már, hogy egy olyan böszme nagy tápot kell mindig elpakolnom valahová. Fogtam egy kis 9V/300mA-es tápot (ami jól megszivatott, mert 15V jött ki belőle, a boss delay nem szerette), egy kis műanyag dobozba beraktam egy 7809-et és beépítettem a pedálboardba. Még csak nem is melegszik.
Az állítható feszű adapterekben nincs stabler IC: át kell alakítani fix 9V-ra egy 7809-es IC-vel. A felsorolt pedáljaidhoz bőven jó lesz így "rigómentesítve".
Bocs, nem akarlak félrevezetni, én nem értek az ilyenekhez belülről, csak használó vagyok.
Ugyanakkor a tapasztalatom az, hogy nem feltétlen jók ezek a váltakoztatható feszkós, meg 12V-os adapterek kisvonatokra (gondolok itt a standard 9V-os pedálokra.)
Nekem volt mindkettő, és voltak furcsaságok - pl. a már említett delay baj, 12V-ot kapott (Rákóczi-téri boltban adták, hogy ez jó lesz a BOSSokra és más pedálokra, ha polippal megoldom...), és nem szólalt meg, aztán mióta 9V-tal megy, kutya baja.
Erre a szettre neked bőven elég egy standard 9V-os, 200 mA-s BOSS adapter is.
Persze ez csak az én véleményem.
Gúgliztam DD% kapcs. rajzot: http://media.photobucket.com/image/boss+dd-5+schematic/gvondran/dd5.jpg
Ezen bizony sztereo poti van , és a(késleltetett) audiojelet adagolja a kimeneti keverőkben.
Gúgliztam DD% kapcs. rajzot: http://media.photobucket.com/image/boss+dd-5+schematic/gvondran/dd5.jpg
Ezen bizony sztereo poti van , és a(késleltetett) audiojelet adagolja a kimeneti keverőkben.
Azt írtad, hogy "szűrt"---ez lehet egy kondi is IC nélkül.
A pedáloknak viszont 9V kell többnyire...
Az 1100mA bőven elég egy rakás pedálhoz.
Ha csavarozott a doboza akkor kapd szét és nézz bele: ha látsz benne egy 3 lábú akármit, akkor IC-s (7812 a tipusa)
Ezt kell cserélni 7809-re.
Milyen pedálokat használsz? 9V kell nekik? Mert akkor szerintem felesleges 12V-os adapterrel szenvedni (pl. egyes delay-eknek nem is gyere be, meg nagyobb feszkónál az áramfelvétel is nagyobb), meg én 1100 mA-t is túlzásnak tartom...
Sziaszotk!
van egy adapterem. Azt írja rajta: Univerzális szűrt adapter. Amikor bedugom, a pedálokat kötök rá, van egy sípoló hangja!
LEhet valamit csinálni vele?
Sziasztok,
nincs valakinek esetleg elfekvőben (nem tudom pontosan hogy kell mondani magyarul) egy pickupváltó műanyag kupak - switch tip - illetve pickupváltó "alátét" (Treble/Rhythm feliratos), vajszínben?
Bocs EWR!
Most szedtem szét a kütyüt. Azt látom, hogy az effect level poti az mono. Na most ez egy sztereo kütyü, nem létezik, hogy a potin esetleg nem audio jel megy?
(ja, rosszat írtam, Boss DD6-os)
Köszi!
helló!
nem tudom hol keressem, de tönkrement a hangszóró az erősítőmben és mihamarabb meg kéne javítani, nem tudtok ajánlani valakit, aki ehhez ért? előre is köszi!
pénteken lesz a buli ezért viszonylag sürgős! egyáltalán mi ár körül van egy hangszóró javítás? ez amúgy egy laney tfx-3 celestion seventy 80 hangszóróval..
Sziasztok!
A következőkben kérnék tanácsot:
Meg kellene műteni, egy Boss DD3-as delay pedált, mégpedig egy magasvágó kondit kéne tenni bele, de csak az effekt körbe (azaz a késleltetett hangba). Lehetséges-e, és hogyan? Örülnék, ha konkrétan meg tudná valaki határozni a helyét. Köszi
2010-09-25 23:27 |
#18298
valakinek van eladó 2-es lábkapcsolója csatornaváltáshoz és reverb kapcsoláshoz? olyan kéne ami stereo-kábelen vezérli őket, Laney VC-15 öshöz. nemkell semmi extra, minél olcsóbb annál jobb:D
Hali
Kérnék egy kis segítséget A Line 6 über metal pedálom,a bemeneti csatlakozó kihúzásánál kisebb szikra kíséretében elfüstölt .Megnéztem a nyákot a C38-as pici kocka kondi elszenesedett,más nem látszik persze gondolom ez még nem jelent semmit.Ezzel vége lenne ennek a drága cuccnak?
Mit lehet ilyenkor csinálni.A kondin még annyi látszik-107A-S101X.
Ha van más kondi amire cserélhetném be tudom forrasztani.De ez milyen értéket jelenthet.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni;vettem egy jó kis régi wah-pedált,de a pedál-rész alján lévő 2 kis gumi el van kopva.Mivel lehetne pótolni,vagy lehet-e kapni hozzá pótlást?Légyszi,írjatok,ha tudtok valami jó megoldást!Előre is kösz! Csobszi
csoban.laszlo70@freemail.hu
Le-fel mozgattam a fedelet és nem jött elő a hiba. Ma délután meg pont fordítva hülyéskedett: bekapcsolás után 10percig rendben, majd 5perc fekete képernyő fehér csíkokkal, majd magától helyreállt. Most is jó, erről írok.
Majd megnézem azt a szalagkábelt, de szervíz lesz ennek a vége sztem...
Igen az első tippem nekem is ilyesmi lenne, ha nem írta volna, hogy sosem csukja be, sőt lehet, hogy meg sem mozdítja egyáltalán? Mindenesetre egy kis fedél pozicionálást megér, hátha egy adott ponton valóban előjön a hiba.
ódv mindenki
egy másik topikba írtam de gondoltam bevágom ide, hátha:
Van egy kb 20éves kombóm és ha a bass poti nem nullán van akkor durván "torzítja a hangot. Nem tudom ez mi miatt van. Esetleg valakinek volt már ilyen problémája, vagy tudja mi lehetne a megoldás? esetleg nem is a kombóval van a baj?
Előre is köszi.
Nem szoktam lecsukni kijelzőt, sőt az egész gépet sem mozgatom--asztali gépként használom. Óvatosan kocogtattam a burkolaton is, de ettől nem változott semmi, magától jött elő a kijelzőn a kép kb 5perc után. (fordítva még érthető is lenne a hiba: felmelegszik valami és kikapcsol, de ez?)
Ha a készenlétbe rakást a gép lecsukásával csinálod, akkor nézd meg a kijelző szalagkábelét is. Keress kontakthibát nyomogatással, persze csak óvatosan :)
Számítógépes szakemberek segítségét kérném. Adott egy laptop, ami bekapcsoláskor sötét képernyővel indul be, vizszintes fehér csíkokkal. Betöltődik az oprendszer és kb 5-6 perc múlva megjelenik a rendes kép. Ezután órákig megy hiba nélkül, de ha készenlétbe rakom akkor kezdődik elölről a fekete képernyős dolog. Merre keresgéljek? Kijelző, inverter, videókártya?
Nekem is volt hasonló tapasztalat egy 12V-os táp + Marshall Echohead pedállal. Bekapcsoltam, semmi, potikat tekergettem, etc. Meg sem szólalt. Táp ki-be-ki-be, aztán működött ( minden más pedálomat vitte). Azóta 9V-tal kutya baja.
Na, akkor megválaszolnám az általam felvetett problémát...
Szóval, mielőtt az ember fejjel megy a falnak, érdemes megmérni ezeket a gagyi 9V-os tápokat... Van kettő is, az egyik Zoom, a másik fene tudja mi, de tök ugyanúgy néz ki mindkettő. Üresben lazán 15V jön ki belőlük, néhány pedállal terhelve is 13V. Ez egy torzítónál még nem okoz akkora fájdalmat, de ez a Boss delay érzékeny rá. Valószínűleg az analóg részben annyira elmászik valahol a munkapont, hogy lezár egy tranzisztor és hopp, a delejezett hang már nem megy át rajta.
Pedálboardba beugrott egy kis dobozban egy 7809 és lett örömbódottág...
Nem találtam ettől jobb topikot,amiben beírhatnám..
Szóval eladó sorba került,Mitutoyo, 187-908 univerzális szögmérő.
Hátha van olyan aki hasznát venné..
http://www.expressz.hu/gep-szerszam/keziszerszam/hirdetes-22029110/
nem úgy van, hogy (azonos csúcsértéknél) a szinusz csak gyökkettőszörös effektív feszültség a négyszöghez képest?
a teljesítmény meg a fesszel négyzetesen arányos.
A házon a test van, viszont a Boss cuccoknál (meg még sok minden másnál) a tápcsatlakozó külső része a +, a belső tüske a "-". Ha belerakod a fém tápcsatlakozót a centernegatív kütyübe, akkor fogsz látni szép szikrákat...
Tegnap nekem is sikerült...
ha nem számoltam el valamit, akkor nekem az jön ki, hogy 100W torzítatlan szinuszra képes erősítő négyszögben ki tud adni elméletben 200W-ot is.
szerintem ez az, ami miatt elfüstöl egy (mondjuk 150 wattos) hangszóró, nem pedig a jelalak...
HA
- nem akarsz ugyanarról az adapterről több pedált üzemeltetni
- mindig észben tartod, hogy ez a pedálod a "Boss-szabványhoz" képest fordított polaritású (középen pozitív) tápot kér
akkor maradhat.
kispedáloknál, az adapteraljzat fajtája számít valamit? én fémet vettem és ugyebár a házra van kötve a föld, de úgy látom a gyári pedálokon mindenhol műanyagot használnak és azokon a belül fut a negatív pólus.. számít ez valamit?
Az igaz ... De mondom : hülyeség. Bár m.sakk megmagyarázta "tudományosan", hogy miért jó, és miért KELL így, ő pedig mindent jobban tud mindenkinél, minden témában, tehát ÍGY VAN, és kész !
Ezt nem is értem.
Addig rendben van, hogy az erősítőt nem hajtod ki teljesen, de mire lenne jó egy kisebb teljesítményű hangsugárzó?
És hogyan biztosítod, hogy pont a sugárzó teljesítményéig járasd az erősítőt?
Van egy ilyen "elv" is, miszerint az erősítő teljesítményének 1,5-ször nagyobbnak kell lenni a hangfalénál, hogy a hangfalat névleges teljesítményen hajtva az erősítő még ne produkáljon számottevő torzítást ... Ez azonban nagyon nagy körültekintést igényel, a legkisebb véletlen miatt is le lehet égetni hangszórót, és így akár még a végfokot is ..
hülyeség szerintem ...
a hangerő meg nem csak a teljesítménytől(watt) függ, hanem a hangszóró érzékenységétől is, egy jó érzékenységű ládával kis teljesítménynél is nagy hangerőt lehet elérni.