Szia! Fenderéknél érdekes a helyzet. Nekem egyik rokonom jóban volt régen a Bauer Sound vezérével, egy Marcus Miller Jazz- t szeretett volna, ami elmondása szerint "látta a szabadságszobrot" (Lady Liberty ugye...). Azt a választ kapta, hogy "én csak azt tudom mondani, amit nekem is mondanak."... Fender nem túl megbízható márka itt Közép- Európában. Remélem, azóta pozitív tapasztalatod van a márkával kapcsolatban.
Sziasztok! Muszáj elmesélnem a hangszervásárlós sztorimat. Igazi tragikomédia.
Elhatároztam, hogy beruházok egy Usa Fender jazz-re. Régi vágyam volt. Sokat nézelődtem, hogy melyik legyen, mivel örök darabnak sz
ántam. Végül egy American Ultra Jazz-re esett a választás. 2 hónap várakozás után meg is érkezett Prágából. Kibontáskor kiderült, hogy a test élén egy mély, ütésből származó sérülés. Csere egy másik, ám készleten lévő színűre. Ezen is gyakorlatilag ugyanazon a részen, bár jóval kisebb mértékű sérülés. Ráadásul a kidolgozás inkább Squier, de még ott sem láttam ilyen illesztéseket. Természetesen visszaküldtem ezt is, most várom vissza a pénzt. Közben itthonról megrendeltem egy másik alternatívát, egy Usa Geddy Lee-t. Ma jött a futár, egy gyanúsan kicsi dobozzal. Abban egy puhatokban pedig ott figyelt egy mexikói Geddy Lee! Telefon, emial, hétfőn érkezik a csere. :D
Igazából már nem tudom, hogy mit gondoljak, már csak nevetni tudok magamon. :)
bár kócos lényegében megválasztolta és valszeg nem aktuális, de csak egy gondolat erejéig: a gond inkább a fordítottja szokott lenni, hogy a "normál" méretű bézhúr a szemöldök előtt elvékonyodik, ami tipikusan a long/extra long nyakaknál fodul elő (pl 35" menzúra). Mivel normál vagy short sclae nyak esetén a húr hosszából ugye le lehet csípni (eleve annyit ajánlatos rajtahagyni, hogy az orsókra 2-3 kör menjen az adott húrból, így nem lehet belőle gond. Az jobban számít, hogy milyen húrnyomást tapasztalsz, mert ugye egyazon vastagság egyazon hangolás más húrnyomást okoz eltérő hosszon.
úgy is mondhatnám, hogy a nyak az enyhe konvexitásából átmehet konkávba (megfordul az ív) ami ezen zörgést okozhaja ilyen mértékű feszítő erő csökkenésnél.
Károsodni aligha fog ennyitől, viszont a húrmagassággal és zörgéssel gondok lehetnek, ugyanis ha a korábbi hangoláshoz pöpecre be volt állítva a nyak és a húrmagasság, akkor ilyen szintű húrnyomás csökkenésre valszeg zörögni fognak a húrok az alsóbb bundoknál, ami zavaró lehet. Inkább emiatt lenne célszerű a pálcát is utánállítani, a nyak egyébként van annyira rugalmas, hogy ilyen eltérést gond nélkül toleráljon
Sziasztok!
Gondoltam, felteszek itt egy kérdést, mivel nagyon érdekelne. Nem az én asztalom a basszusgitározás, azonban az utóbbi időben elkezdtem játszani ezen a poszton egy zenekarban.
Van egy short scale, rövidmenzúrás basszusgitárom, egy régi japán Aria. (Gibson Eb copy)
Eddig normál húrokat tettem rá. Azt szeretném tudni, érdemes-e rátenni short scale húrokat, és miért ajánlatos, vagy ne foglalkozzak ilyennel. Köszönöm a tanácsokat!
Újszerű, karc- kopás- és ütődésmentes Sire Marcus Miller V7 Alder-5 BK eladó. Nagyon keveset használtam, szobagitár volt, de más hangszerre váltottam. 2017-ben vettem a thomann-ból, csak itthon használtam néhányszor.
Éger test, juhar nyak (egy darabból). Lapos C-nyakprofil, rózsafa fogólap. 34˝, 20 medium jumbo bund, 95%-os állapotban, de az is lehet, hogy 99%. :D 2x Marcus Super Jazz pickup, Marcus Heritage-3 electronika frequency controllal, volume/tone (dual pot), pickup blender, treble, middle/middle frequency (dual pot), mini kapcsoló (active/passive), 2 db 9 V-os elem eteti a cuccot. Marcus Big Mass híd.
A hangjáról annyit, hogy ki kell próbálni, én a Fender Marcus Miller Signature-t cseréltem le erre gondolkodás nélkül, ugyanis a poros nyomába sem ért ennek.
Beszámítás Boss Katana 100-ra vagy Fender Champion-ra érdekelhet.
Igazán egy hangszerész adhatná meg a választ, de véleményem szerint nem.Mivel egy hanggal leereszted, a feszítőerő csökken.Hogy aztán oktávban mi lesz a helyzet?Majd meghallod.
Józan paraszti ész szerint meg nem nagy erőfeszítés a próbák és a fellépés után visszahangolni.
Gondolom a bőgő "drótkötelei" miatt egyébként is erősebb a nyak anyaga, és a pálca is inkább "köracél".
Sziasztok! Szerintetek károsodhat egy 5 húros basszusgitár nyaka, ha a pálca állítgatása nélkül használom az összes húrt 1 hanggal lejjebb hangolva? 3 hétig lenne így, csak néhány próbánk és egy buli lenne csak!
Én úgy szoktam ahogy a srácok tanították. Feltöltöd a képet, majd rákattintasz és a megjelenő megjelenő képen egy jobb klikk, ott a kép címének másolását választod, izz a fórumban a hozzászólás ablaknál a kép beillesztésére katt, a felnyíló mezőbe jobb klikk és beilleszted a linket. ok. és mehet
Eladó a „H│H Electronic” gyár (Cambridge, England) legendás, ’80-as évekbeli HH Bass Machine 250 wattos MOSFET tranzisztoros erősítője kifogástalan esztétikai és javításmentes, tökéletes műszaki állapotban. Gyűjtői darab, tudtommal ez az egy van az országban ilyen állapotban.
Mindenféle zenei stílushoz használható: jazz, blues, rock, stb.
• 250W/4ohm
• 2 csatorna (átkapcsolhatók, az egyiken kompresszor, mindkettőn hangerő, basszus, közép, magas)
Nagyon keveset használt 5 húros Sire V7 eladó. Már nem használom, ennél többet érdemel. 2017-es vásárlás (thomann.de). Éger test, juhar nyak, rózsafa fogólap. Karcot én nem találok rajta, koncerten, ilyesmi helyen nem is volt használva, csak itthon. Strap Lock-kal van szerelve, de megvan az eredeti bütyök is hozzá. Csere most nem érdekel.
Érd.: 30/846-7424
vagy
bagi [pont] laci [kukac] gmail [pont] com
Amúgy, ha már Kína, PePe- nek (Ciklon- B / Red Alert / REDA) a Lion by Washburn- je egész használható példány. Istenem, ő is mennyit gyűjtött rá annak idején... azóta sem volt másik hangszere, szerintem az a JB egy jól sikerült darab, a fáiról semmi infóm nincs.
Na tessék, ha 60 egy pozdorjatestű Rockwood, akkor a múltkori Action igazán jó vétel.
(A leírásban különösen tetszik, hogy Hohner by Rockwodd, meg hogy '80-as évek beli nyugat-német DDR :D)
Szeretnék segítséget kérni. Egy kedves hangszer került hozzám, aminek a felső hangolókulcsa törött. Nem szeretnék készletet venni, mert a többi hibátlan állapotban van, és úgy egészében a gitár is.
A gitár egy ~10 éves Indonéz gyártású Squier Classic Vibe '70s Jazz Bass. A képet melléklem, a segítséget pedig előre is köszönöm!
Ez ami itt van, egy ZON Sonus RT mintára készült, a kék juhar topos,csak átmenő nyakkal. A nyaknál is vannak érdekes részek, de én EMG szedőkkel szerettem volna, az öreg Fendereket tett bele. Az elektronika ok volt, Glockenklanorót tett bele, de nem tudta, mi az "vmi német cucc" . Elemtartó szerinte a buziknak kell, felesleges. Egy évig volt nála a gityó, azért, h tegyen bele elemtartót, meg hogy a jack- et az oldalára tegye, nem csinált vele semmit. Boldogh Csabi Kabán 2 nap alatt megcsinálta nekem, kimarta rendesen az eló üreget és rézfóliával kiárnyékolta, a fent említett 2 marással együtt...
Sanyi bácsi olyan hangszert csinál, amilyet akar, ami nagyjából megfelel a megrendelő igényeinek, de mindnek van vmi hibája. :) Az enyémen a H húrt nem lehet belőni rendesen, meg az egyik Schaller kulcs tolla vmiért különbözik a többitől... A Dénes 5 húros jazz bass- e meg gyönyörű csíkos juharból van, de el van b@szva a nyaki pickup helye... meg a koptatólap... (Dénes = ex- Blues Company)
Ja, a KSP, igen, Havancsák Gyuszinak volt már akkor egy hathúros, arra vertük :) A Washburn Lyon az olcsó széria, ja, de itt volt egy bácsinak egy komolyabb, talán XB-500. :)
(Hohner, nem Höhner, ezt felénk is rosszul mondták mindig, vagyis Karcagról jött hozzánk ez a kiejtés, mert Mátyus Sanyi is úgy mondta a hangszerboltban :)
Rockwood by Hohner LX100 teste konkrétan forgácslap. :D A nagyobb modellek legalább rétegeltek voltak.
Na én ezekkel a hangszerekkel együtt fogom elhamvasztatni magam, az tuti, de nem adom el egyiket sem. Max. ha ne adj' isten rákos leszek, de nem azért lett 2 "custom" hangszerem, h eladogassam őket. Pedig csak a magam örömére szobagitárkodok, azért van a Máki által végre rendbetett SVT2 PRO is a 810- es nagy döggel.
Egyáltalán nem sértettél meg, tudom, hogy mi milyen minőség, és tudom, hogy mostanában mindent túláraznak. Most is van egy 2002-m, meg 3 Lead Starom. Ha be van állítva, semmi gond nincs velük. Ha nincs beállítva, akkor meg bármi szar. Játszottam én már olyan USA preckón, hogy élvezhetetlen volt, görbe nyak, letekert pickupok, hamis oktáv, össze-vissza húrmagasság. Nyilván, ezek az olcsóbb - vagyis a mi korunkban olcsóbb, újonnan ezek sem voltak azok annyira, csak a nyugatikhoz képest - kezdő hangszerrel mostohábban bánnak, vagy a hozzá nem értés, vagy eladták mert jobbat vettek, vagy eleve nem fejlődtek tovább a zenélésben, abbahagyták, dohos pincékben, padlásokon álltak évekig. De ezt megszenvedi bármi, csak ha sok pénzt adtál érte, akkor nem baszod be a gardróbba, ha már nem kell, hanem értékesíted.
Az sem elhanyagolható, hogy a minőség eléggé szórt, pl. volt olyan cseszkó és NDK hangszer, ahol olyan faanyagot használtak, ami Fendernél csak custom shopban van, és semmi más okot nem tudok rá, mint hogy egyszerűen az következett a raklapról, a nem válogatott fűrészáruk között, és ami abból a pallóból készült szép lett, a többi nem :)
Washburn Lyon... Mint a Höhner Rockwood
Kínai gedvák, de mennyivel jobb hangszerek voltak az említettekhez képest Én a Jolana után nagybátyám KSP- it láttam, hát ég és föld volt a kettő közötti különbség... Minden álmom egy KSP volt, úgy, ahogy én azt annak idején elképzeltem, 16 évesen. Aztán mikor összejött a zs, elmentünk az öreghez, és ő csinált egy olyan hangszert, ami nagyjából olyan lett, mint amilyet én megálmodtem. Nah ez a KSP Sanyi bácsi. utána vetem az ossian basszerosától egy tuningolt Jackson CMG- t, amit tovább tuningoltam hardverekkel.
Washburn Lyon... Mint a Höhner Rockwood
Kínai gedvák, de mennyivel jobb hangszerek voltak az említettekhez képest Én a Jolana után nagybátyám KSP- it láttam, hát ég és föld volt a kettő közötti különbség... Minden álmom egy KSP volt, úgy, ahogy én azt annak idején elképzeltem, 16 évesen. Aztán mikor összejött a zs, elmentünk az öreghez, és ő csinált egy olyan hangszert, ami nagyjából olyan lett, mint amilyet én megálmodtem. Nah ez a KSP Sanyi bácsi. utána vetem az ossian basszerosától egy tuningolt Jackson CMG- t, amit tovább tuningoltam hardverekkel.
Én csak 35, de aspi. :D A musimát tudtuk, hogy NDK, de az Action 2001-et meg 2002-t nem, mert nem volt ráírva se hogy Musima, se hogy DDR. :) Ez a 2000-es évek eleje, amikor 82 ezer volt egy Standard Squier JB vagy preci újonnan. Az Actiont egy Eastre cseréltem (Johnson gyakorlatilag), és nagyon megbántam, minőségi visszalépés volt, de kellett az öt húr, és az volt a legolcsóbb.
(Az első amúgy egy Jolana Galaxis Bass volt, és irigyeltem, akinek Irise volt, a csúcs meg a Washburn volt, mert nem láttunk akkor annál jobbat :D )
Viszont azt tudom, mivel olvasgattam itt a fórumon sokat, hogy te sem vagy túl idős, de szereted ezeket az öreg hangszereket, úgyhogy bocsánatot kérek, ha megsértettelek. Eddig egy kalap alá vettem a csehszlovák/ keletnémet hangszereket. Egy Action 2001- en játszottam egy ideig, de az is elég gané volt, valószínűleg azért, mert az előző tulajai nem törődtek vele, aztán egyszer próbáltam egy Action 2002- t, ami sz@rul volt beállítva... Szerintem ezek miatt húzom le őket ennyire...
Nekem az első basszgitárom egy Jolana Vikomt volt, amit 8000- ért vettünk, de kb. vagy 4- et ért, annyira sz@r volt így utólag visszagondolva. Igaz, akkor az volt az isten
akkora HC imprókat toltunk, h besz*rás, valami Sepu kazira vettük rá őket
* Akkor még nem tudtuk, hogy az Musima, és a Rockwoodokkal, Samickokkal (rétegelt testűek, ellenben az Actionnel) voltak egy árban, sőt, azok drágábbak voltak, holott egy Rockwood sokkal szarabb volt. Közben pl. a Musima DeLuxe 25B (na, az tényleg szar, de menőn néz ki) és a V/2 8-15 ezer volt akkoriban.
Az a két Action nem olyan rossz, a fekete valaha az enyém volt (szerintem, a sérülések pont ugyanott vannak). Ennyit tényleg nem ér (bár ha azt nézzük, minőségre van olyan, mint egy hasonló kat. Squier, de fizetni a névért szoktunk, nem a minőségért :) ), max 30-35. Én azt a feketét 2002-ben vettem 35-ért, akkor még nem tudtuk, hogy az Musima, mert csak az Action 2002 van ráírva :D (A Jolanám beszámolták érte 15-ért) Van pár Lead Starom, azok is pariban vannak pl. az Affinity és Standard suierekkel (azok is vannak)
Srácok, ezek a max. 12 ezres NDK Musimák miért "akarnak" 70k- ért menni? A Jolanák árain is kibuktam már... Egy pre 2k mex. Fender ami vagy 35 darabból van, az ér ennyit (sem).
Nagyjából egyetértek metallik kollegával. Én ugyan elsősorban gitározok, de nyakvastagság terén az a tapasztalatom, hogy van ugyan preferenciám, de messze nem akkora a jelentősége nekem, mint ahogy azt egyesek beállítják. Alapvetően a ducibb nyakakat kedvelem, de egy vékony nyakat is meg tudok szokni, ha egyébként a gitár megéri.
Hogy pontos típusokat is írjak: Cort C4H, ennek az öthúrosát használja egy basszer ismerősöm, és imádja. Ő is metálkodik. Én még hozzátenném esetleg a Sterling vagy az OLP Sub 4-ét. Az ugyan nem aktív asszem, de humbuckeres és ahhoz a hangszedőmérethez létezik aktív megoldás, ergo később fejleszthető, és egyébként egy nagyon szerethető klasszikusabb forma. A magam részéről én egészen biztosan egy preciben gondlkodnék, ha Geezer Butler-nek meg Steve Harris-nek megfelelt, akkor nekem is megfelelne... És abba is lehet aktív cuccot applikálni, ha ki akarod akasztani a VU-métert
ebben a keretben én mindenképpen használtban gondolkodnék, ár/érték arányban jobban jársz.
A másik dolog, ami elsősorban a kényelmet illeti, hogy mennyire van beállítva a hangszer (nem csak önmagában a nyakvastagság, de tény hogy az is számít.) Egy szarul beállított hangszer is lehet relatíve jó, ha jól beállítod, ami pl a húrmagasságot és húrnyomást illeti. A nyakvastagság egyből kiderül, amint kézbe veszed szóval az egyértelmű hogy kényelmes-e vagy nem.
Olcsóbb hangszer esetén én annyira nem erőltetném hogy feltétlen aktív legyen, ugyanis az drágító tényező lehet és ebben a nagyságrendben többet számít a hangszer játszhatósága, zajmentessége, akár aktív akár passzív. Lényeg hogy minél zajmentesebb legyen, amit kipróbáláskor lehet ellenőrizni, csak jól fel kell csavarni és fülelni hogy mekkora az alapzaj.
Márkák közt is van némi szórás, ebben a nagyságrendben ami jó lehet egy használt Warwick Rockbass (ebbe az árba csak Rockbass fog beleférni) vagy Ibanez SR széria ha már úgyis tetszik a nyaka. Esetleg még a Yamaha TRXB szériát javaslom.
Szevasztok!
Segítséget kérnék.
Hobbista metálosként a szólógitárjaim mellé vennék egy modern-szerű basszust is, mindenféle komoly szándék nélkül, max 100ért. Csak szóljon jól, legyen szép és nehéz :)
Néztem pár webshopot meg használt hirdetést, rengeteg jutyúb rivjút, de nincs elképzelésem, csak pár szempont:
- 4 húr, 2 oktáv
- 2 aktív humbucker
- tetszik az Ibanezek vékony nyaka
A többiről fogalmam sincs. Az Ibanezek kurvadrágák, Cort B4 jónak tűnik, az átmenő nyakas Harley Bentonok is tetszetősek, de helyenként szidják...
A Cort Action pl jó? (bár single coil...)
Van valami titkos tipp, vagy szempont, amiről még nem tudok?
Van olyan márka, amit inkább ne?
Köszi előre is!
Sziasztok!
Mivel évek óta nincs lehetőségem a bass gitározás hobbimnak élni, így eladó lett pár dolog. Képek beillesztés menetét még keresem, ha rátalálok teszek fel, de addig is egy két dolog.
Bill Fitzmaurice Jack 112, Eminence EB 12A val 250W 8 ohm szerelve az egyikben csipogó.
Peavey Firebass 700 erősítő
Seymour Duncan AJJ-1 eq hangszedő ez három mikrokapcsolós hangszedő
Marshall MB 15 gyakorló kombó
egy két gitárkábel
Már három éve várja, hogy újra kezdem, de nem látom a jövőt, így eladom őket. Az ára megbeszélés kérdése, így is úgy is sajnálom mindet de eljött az idő.
Ha lehet elérhetőséget írni akkor szgyula105@gmail.com
További szép napot mindenkinek
ugye-ugye, ebbe én is beleszaladtam (pont felkerült egy gs-re, mielőtt írtam volna az eladónak, gyorsan ránéztem a tech specre, 150W).
Aki logikusnak találta ezt a típusjelzés-konvenciót, annak biztos két anyja van...
köszi, ezt néztem én is, de asszem az 1x15 kivitel is kritérium lesz ahhoz, hogy rászánjam magam. Jelenleg egy Dynacord Reference 3000-t hajtok, amellett, hogy nagyon stabil és nem szól rosszul (kifejezetten jól sem, de tényleg rendben van), irdatlan dögösen is néz ki.
Szóval nem sürgős a cseréje, csak azért jön szóba, mert az a B2 ampeg szembetűnően szépen muzsikált
A GS-en épp van is fent egy B2e. Ez 4Ohm-on már 450W-ot tud, 8Ohm-on meg 250W-ot. Sajna csak 410-es ládával együtt adja, amiben 8Ohm-ra vannak kötve a szórók. Esetleg egy PF500-on lehet érdemes elgondolkodni. Vagy megnézném még a helyedben ezt a Kustom-ot. Egy kipróbálást megérhet, nekem a DH300 volt anno, és az elég meggyőző volt hangilag. Egy SVT Pro mellett próbáltam, és persze nem pont úgy szólt, de nem volt szégyellnivalója, különösen azért az árért ;)