krokikám, mondjuk a jobb bézgitároknál nem a pikápot hallod szólni, hanem a fát, legalábbis ha érted mire gondolok.. ezért van ótvar hangja a pehelysúlyú vorson-bírkózóknak, sztem a kandallóból nyúlta valamelyik génsebész, és póbált belőle faragni valami szart.. sikerült neki, jó szart tákolt:D a basszisták nagyrészénél ráadásul a pikápcsere az nem csak annyi, hogy "oké mé ne verjünk beléje egy bartolini-t" lévén hogy buzidrága a jó hangszedő, installálni semnem annyi hogy oké lecsavarom az előlapot és a már jól megszokott séma szerint bebaszom a cserepikápot, és eladom a régit mer mérne...
Aguilar, Bartolini az a csúcsa az egésznek, és jól mondod, hogy nagyon nagyon nagy hátrányban vagyunk a villanygitárosokkal ellentétben, iszonyú hogy ha egy rendes padlóeffektet akarsz venni(már ami kellhet, synth, octa, !comressor, defretter!, esetleg valami delay vagy echo) majd dupla annyi szarozás árán juthatsz hozzá mint a gitárosok.. a húrok is baze, a legjobb elixír készlet villanyosra 2000 HUFér kapható, bézgitárhoz 20.000!!! azér van különbség, hogy a hat húros bőgődre 2000ér vagy 6000ér veszel húrt.. fretlessre a köszörűlt ilyen 8körül, Fender 6os húrok 6 körül.. ja, amúgy most láttam, hogy az ashdownnak vannak stainless steel húrjai, 6húros motyókokra 3.5 k-ért, lehet hogy be fogom tesztelni... ha valakinek van kerete, és válallkozó kedve, próbálja már ki.. meg nem tudjátok véletlenül hogy hol lehet műanyag bevonatú húrokat venni? jókat hallottam róla, állítólag 3 féle van, fekete, pink meg még valami butaság, és állítólag annyira jó hogy csak szakadásnál kell cserélni mert megtartja a hangját, alig fárad és nem zsírosodik, könnyen tisztítható!! hol lehet kapni sztetek? jámég1 érdekesség.. csináltam basszishúr-levest, kifőztem, ety kics mosogatólöttyel ízesítettem hogy ehetőbb legyen, utána leszűrtem, leforráztam vagy 2x és tök használható lett, fordítva raktam fel mint a kopások és így komolyan mondom hogy olyan mint újkorában!!
Lehet ezzel kísérletezni, passzív hangszerkenél nem bonyolultabb a téma, mint gitárnál. Csak "nálunk" az aktív eletronika is bejön a képbe, mint plusz változó. Azok közül is mindnek más a hangja, az Aguilar, Demeter, Seymour, Bartolini stb. mind-mind másképp szól, ráadásul minden drágább is, mint el. gitárba és a hazai piacon a választék sem akkora. :(((
Hát, ha drága akkor gondolom a fán legalább nem spóroltak. Ha rosszabb lenne csodálkoznék. Persze tudom bassban nem annyi a pickupcsere hogy egyik ki másik be, dehát na, ezvan.
Szerintem ezen nem nyavalygott senki, inkább azon, hogy érdemes-e egy nem túl olcsó hangszerben pikápot cseréni úgy, hogy attól még nem biztos, hogy jó lesz, mert ráadásul nem szokványos a pikáp elhelyezés + elektronikát is cserélni kell. Szóval nem olyan egyszerű, hogy most a Jackson-ba Tone Zone, vagy Breed kerüljön.
Én bár gitáros vagyok, de olvasgatok itt mert basszeros havernak gyűjtök mindenféle infókat. Na most azt nem értem mit nyavajogtok annyit egy pickupcserét, nálunk gitárosoknál szinte alap hogyha megveszünk egy gitárt cserélni kell a pickupot. Van aki gibsonban is cserél pedig az millás kategória. Innentől nem értem a problémátokat.
Egyébként lehet, hogy a $$ is megér egy misét, mondjuk, ha valaki jóban van egy hanxerésszel-hanxerboltossal, akkor érdemes lehet kipróbálni Seymour SMB-kkel, Seymour, vagy más onboard elektronikával. Szerintem több van abban a hanxerben, mint amennyit a MEC-ek átengednek belőle.
Köszi a segítséget,a Frank Bello leírását néztem,nem gondoltam,hogy elérhető,mert szignacsör.Egyébként,ha lehet hinni a W. gyári leírásoknak,akkor tényleg u.a. a villany,csak a Streamert ennyire tartják.Nyilván a komplikált gyártási technológia miatt(konkáv test)
Hclaca, próbáltam, nem tetszett. Szerintem az onboard villany + pikápok szarok. A Frank Bello árban olcsóbb, mint a $$, 180 körül mondták a Fender Európában, de nem volt nekik raktáron. Nem ismerem annyire a MEC-ek lelikivilágát, de gondolom más van egy 210e-s bőgőben és más egy 2000 ojrósban. Csatlakozom Oce-hoz, mint alternatív megoldás egy régi japcsi Squier + SPB-3.
Veszel egy jó régi disznó japán kőris p+j basst, és beleteszel basslines quarterpound hangszedőket, és megvagy...
Az a MEC humbucker nem fog neked precision hangot kiadni...
Passzívban próbáltad a $$-ot?Azt szeretném kideríteni,hogy az aktív onboard villany szar,vagy az egész.merthogy az aktívot leszarom,van helyette MXR M-80.A Frank Bello-t néztem,de ennyi erővel nézegethetném a MM-t is Ampeg SVT Classic-kal kombinálva.Csak a lakást kéne hozzá eladnom.Egyébként a Streamer $$-ban ugyanaz a villany van 2000,- euro körül.Üdv
Frank Bello signature Fender az egyik lehetséges válasz. Seymour SPB-3 + Cobalt noiseless J :), testen átmenő húrozás, Badass III Bridge, Jazz Bass nyak.
Rosszul fogalmazhattam. Azt akartam mondani, hogy a hangszer natúr hangja rendben van, de az erősített hangja gagyi. Zajosnak nem volt zajos. AMD-ben nem Fender volt egyébként, hanem először valami noname preckó copy ha jól emlékszem, aztán egy Washburn fekete PJ. Mindkettő fretless. Nem tudom, hogy alkalmas-e rá a $$. :( Szerintem nem, ahhoz olyasmi bőgő kéne, mint a Peavey USA Zodiac pl.
Akkor valami olyan hangszer, ahol a középső pickup osztott preckó, és van benne anyag... Pl. warwick fortress 1, peavey zodiac vagy fernandes, de rengeteg ilyen van...
Egyébként, a precision plus és special szériákat a fender jazzbass nyakkal szereli, nem a preckó nyakkal!
Ezzel maximálisan egyetértek,"94-ben,amikor a jolánt lecseréltem egy Aria Pro ll. Magna series-re(aktív P+J),hát az kurva hájtek volt.Most meg ez a gagyi.
Legend az valami másodvonalbeli hangszergyártó leányvállalata volt... Egy rétegeltlemez preckót próbáltam, de mivel nem volt a nyakban pálca (!), hagytam is a fenébe...
Te ismered az AMD-s hangzást pengetővel,szerinted nem alkalmas arra a $$?Kicsit rosszul lettem amikor olvastam itt a beszélgetést,mert pont ezen gondolkodtam.Mármint a $$-on.Hozzáteszem ,lehet,hogy nem te írtad,de,ha hangerő rátekeréssel zajosodik az nem a végfok parája?
Üdv
Meg gondolj bele, ki van nyalva a s*ggünk, 10-15-20 éve milyen hangszert tudott venni az kezdő/amatőr??? Jolánka, muzima és társaik... Ma meg egy kezdő baromi sokféle hangszer közül választhat, kevés pénzért!
Mondta Pap Levi barátom, hogy ő is jolánkán kezdett cirka 20 éve, ha annak idején lett volna egy johnsonja, ő lett volna a király...
Azért ez sem igaz teljesen... Olcsó hangszerek között is ki lehet fogni ultrabrutált, gondoljatok csak a Cirrus BXP-re, vagy némelyik Cortra, de mexikói jazzbassből is van gyilkos, vagy Fegyi barátom 5 húros KSDje (ez egy 200 ezer forintos, koreai hangszer) feltuningolta aguilar OBP-1es elektronikával, és én Sadowsky alatt bármilyen jazzbass fazonú basszgitár mellé odateszem, és megeszi őket reggelire (pl az összes 5 húros fendert bármikor)... Az a hangszer úgy szól, ahogy kell! Ha kihúzod aktívba a volume potit, ugyanaz a hangszín és jelszint, mint passzívban, ha rátekersz az aktív EQ-ra (18 voltos elektronika, csak emelni lehet vele) egyrészt olyan mélyeket kapsz (40 Hz), hogy összeszarod magad, ha meg a magasra tekersz (4 kHz), olyan zsíros slap hangot és röfögést, iszonyat durva... A KSD gyári elektronikája sem olyan rossz (valszeg az én gitáromba kerül hamarosan), de az Aguilar preampok a legnagyobb megfejtések passzív tradícionális hangszerekbe, pl a sadowsky preampja az OBP-2-esen alapul, csak ott van valami módosítás, amitől mégjobb... Az OBP-2-3 méghozzá modernebb dolog, eltolták a magasfrekit 6,5 kHz-re, ha jól emlékszem! Végig olyan, mintha passzív lenne, nem műanyag, iszonyat dinamika, headroom, minden van... Én csak ajánlani tudom... Pl amcsiban mindenki dobálja ki a deluxe fendereiből az elektronikát (mer műanyaghang), és J retrot meg aguilarokat tesznek bele...
Persze, én az egészséges, hagyományos basszushangot preferálom, a modern, hifi hang egy más világ, valaki azt szereti...
A kettő között van megfejtés, pl Sadowsky, Fclef, Fodera... Érdekes módon, valamennyiben az aguilar, sadowsky és a foderás vinnie keze bennevan :) Hónapokig árultak egy fodera mike pope preampot az aproneten, bagatel összegért, a világ egyik legjobb külső preampja (fodera basszusokba ezt építik be)...
Ezt utálom ebben a fogyasztói társadalomban, hogy kevés kivételtől eltekintve új HANGSZERT kb. 350K felett kaphatsz, alatta csak marketingszólamokat kapsz a pénzedért, méd in dzsunka báj csíkszem indásztriz.
najo de ez hosszu tavon nem jo, mert el fognak partolni tole erted... szerinted ez mennyire jo reklam a warwicknak hogy itt a forumon mindenki mondja hogy milyen kakker...
elobb utobb mar nem fogjak megvennni a neve miatt mert nem lesz neki ;)
Miért tenne bele jobbat (drágábbat), ha így is veszik a neve miattL? Az emberek még a Fendereket is megveszik újonnan.... pedig nem kéne (kiv custom shop modellek...)
Lehet, hogy a Warwick-nál is van valami oltári nagy seggfej, valami outsider marketinges múltú megfejtő, mint Gibson-éknál. Javaslom, hogy a Double Buck-ot ezentúl Bubble Duck-nak nevezzeük.
ja ez igaz, hogyha vki mar kiad egy kozel felso kategorias cuccert egy csomo manit, akkor meredek hogy meg pikapot is kelljen cserelni. De nem ertem miert nem javitjak fel az MEC-t hamar annyira szivugyuk... Nem hiszem hogy ilyen benak a nemet mernokok, vagy nem t´om...
Ja, hát nem MM hangúnak készült, bridge PU máshol, de tök jellegtelen az egész, ezért próbáltam némi MM-et keresni benne, mert kialakításban még mindig ahhoz van a legközelebb. Maga a hangszer annyira nem szörnyű, rendesen össze van rakva, bár hosszú távú tapasztalataim nincsenek az egzotikus fából készült nyakakkal, így attól egy kicsit recegnék, lehet alaptalanul. A hangszer abban a viszonylatban gáz, hogy vesz valaki 210-ért egy hangszert, pikáp + elektronikacsere, cca 280-nál járunk és még mindig nem biztos, hogy jól fog szólni...
szerintem legyártottak egy csomó corvette bodyt, és mivel a std szériát annyira nem viszik, ezért kitalálták, hogy oké, akkó mos újjítunk valami pöpect, és megalkották mindenféle sallangból a $$-t.. amúgy nekem baromira nem tetszik a láma pikápelrendezése miatt, ráadásul kényelmetlen is volt picit.. a slaphez se nagy, se kis hely nincs a necknél, a pikápokon nem tudok támaszkodni mer warwick:D és egyszerűen nem olyan érzetem van miközben játszok rajta hogy baszki a bal kezem ránőtt a fogólapra, és a jobb kezem a húrokra..
eléggé lebőgött most előttem a warwick, pedig amúgy annö én nagyon bíztam ezekben a corvette szériákban, a doublebuckot most valami 210ért hirdetik az instrumentben, és gondolom a sok madár viszi is mint a cukrot natúr hangja tényleg pöpec, azért a fa az ottvan.. a rockbass szerinted miben különbözik a rendes warwicktól? most az elsőre nem látható dolgokról beszélek, mondjuk szerintem a húrláb elsőre feltűnik mindenkinek.. keresd meg az 5 különbséget:D:D:D
Nem tudom, utoljára kb. 10 évvel ezelőtt volt a kezemben Warwick. Szerintem a pikápok elhelyezése még akár izgalmas is lehet, itt egyértelműen a vacak elektronikán bukott meg a hangszer amúgy kellemes natúr hangja. Meghallgatnám más hangszedőkkel is...
jáj akkor a std leszólja ezexerint? asziszem kicsit nagyot röhögnék:D amúgy ha má a fikázásnál tartunk, szerintem baromi hülyén néz ki ekkora menzúra alatt a két humbi így ilyen fikányi közel egymáshoz, senem nyak-senem bridge variáció, talán esetleg hátha véletlenül pirinyót jobban szólna rendesen a két végen:) teljesen másképp rezeg a tetves húr... látszik hogy tömegcókmóknak szánták..
az FNA az még mindíg békebeli, rendesen összerakott, amúgy a Corvetteből is van vagy 2-3 v több variáció, sztem épp a szarabbikat próbáltad ki:D mi volt az, a std.?:)
Nem akartam elhinni, hogy ekkora fos. :-/ Próbáltam mentegetni a hangszert még "magam előtt" is, de amikor a sokadik kapcsolási variációban sem jött belőle normális hang, akkor feladtam. Az onboard elektronika olyan műanyag emelést-vágást produkál, hogy komolyan mondom, sok alsó-középkategóriás hangszer simán rávert erre a W-ra. (Pedig ifjúkoromban gyártottak ezek HANGSZERT is, megint egy legenedával lett kevesebb. :-/)
Hudák Attila cimboránknak van egy Corvette-je, pöpec jószág, nem sokkal miután megvette, belevágott egy humbuckert, és asziszem volt alapjáraton(vagy az is utólag ment bele??) egy sima singleje, most nagyon durván szól:) amúgy ezt az új corvette doublebuckot megnéztük.. hát baszkikám, egy laney motyón majdnem szarul szólt, szerintem semmi közepe nem volt, kontúr az 0, mély az csutkán, valahogy nagyon keretek közöt éreztem magam...
Az elmúlt napokban volt alkalmam kipróbálni egy Warwick Corvette $$-t. Maga a hangszer elég kellemes, egészen addig, amíg fel nem tekertem az erősítőn a hangerőpotit. Vazz, német Warwick-ban ennyire csirke hangszedőket... MM feeling csak halvány nyomokban, ami azért fura, mert ennél sokkal olcsőbb távolkeleti hangszerek is közelebb tudnak az MM-hez kerülni, mint ez. Hangszedőcserével egész használható lenne... Nem tudom a Warwick miért erőlteti ezt a MEC vonalat, de ez a hangszer sokkal jobb pikápokat érdemelt volna. :(
belátható időn belül lesz csinálok valami workshopot, ahol ezeket majd mind-mind ki lehet próbálni, már alakul a koncepció csak egy pár dolognak még tisztázódnia kéne...
Aki esetleg vágyik egy jó német Warwickra, egyik haverom árulja a Streamer LX5-ösét, 5 húros, flamed maple top -> natúr, MEC JJ pickupok, 2 sávos MEC elektronika, wenge fogólap, ovangakol nyak, 24 bundos, strap lockal stb, ilyen, mint ez, csak juharfaszínű:
Köszi szépen! Hátha összefutok egyszer egy ilyen jetibassal... :)
Régebben próbáltam egy átmenőnyakas japán aria basst, azon lehetett összevissza kapcsolgatni a tekercseket a két humbuckerben, bár az ott létrejövő hangzások fele semmire nem volt jó igazából, szerintem...
Ha közepet akarok, veszek egy jó fából készült hangszert normális hangszedővel, és antihifi elektronikával, ennyi :)
2 humbucker sorbakötve meg csak egy sound, egyfélére jó, fény nélkül meg tompa mihály...
jaja, na ide akartam jetipikápról írni:)
szóval, megszokott vol poti, de a 3 sávos eqnak nem poti hanem kapcs:) ami levágja a különféle tartományokat.. a Jeti gitárján a 4humbi egyben van a hídnál, illetve picit vissza a nyak felé tolva, ami eleve impozáns megjelenést kölcsönöz, nagyon durva egy kurvanagy pikáp felett a húrokon pötyögni, ety-két felsőkategóriás basszuson láttam hasonlót.. na persze itt sem mindegy hogy a pikáp melyik részén játszol, de ez tök evidens
amikor belőttük a motyót, nem hittem el hogy milyen tiszta szandja van, ugye a passzív pikáp-imbuya (vagy bubinga? miből csinálják a grindot? mindíg összekeverem..) fa miatt eleve egy mélyebbet vártam, és kevésbé univerzális, állítható hangot, ami ugyebár a passzív pikápnál megszokott dolog.. a tápkábel nem volt földelve a GK fejen, ezért zizgett picit ha nem értem fém szerelvényhez, de amúgy meglepően tisztán érces karcos csengő hangja van, szó szerint majdnem mint a musicman gitárok tartománya, gyakorlatilag ezt kapod ha a mélyet csutkára levágod, és csak a közép meg a magas marad rajta olyan slappes:) mellékesen, ez a 5 húros gitár testét a Jeti kézzel csinálta, a nyak készen vett(ében fogólap), a húrok kicsit alacsonyan voltak de ez nem volt annyira zavaró, méginkább csörgött:) amúgy a gitár natúr szandja, szóval ha nincs erősítőre kötve, nagyon nagyon hasonló a grind basshez, a konstrukció hasonló lehet.. ha kizársz minden más tartományt, csak a mélyet hagyod, akkor mély röfögést kapsz, ez a hörgős halálmetál érfelvágós zajoláshoz a legideálisabb, nekem ez a szand tetszett a legkevésbé, amúgy egy csöppet talán kevésbé kontúrosabb mint az én bézemen a csúnyamély riffröff tartomány.. ha középésmély van kiválasztva, az meg a rendes jazzes mély medvézéshez szükséges dögöt adja, ez nagyon tetszett, de személy szerint a slaphang fogott meg a leginkább, ez a hülyém, pedig csak népkábítás az egész:D természetesen ezeket a szandokat a gigamega pikápdoboz alatt található 4 soros hangszedők kapcsolgatásával változtathatjuk, ugye a nyaknál kicsit magasabb lesz, picit slappesebb, a bridgenél meg morgósabb kontúros igazi röfögős bézszand. amúgy egy GK backline szériás asziszem 400wos erőködővel volt kihajtva (az ampeget meg sem próbáltuk) és 4*10es HB 8ohmos fallal, ami meglepően jól szólt ahoz képest hogy a márka nagyon alkategóriásnak minősíthető valszeg az endorserek miatt, de a lényeg, hogy szépen szólt. a koncepciónak nagyon hosszú sustainje van, bafottjól felfogják a pikápok a húrok szinuszátt, nagy frekitartománnyal (hogy kell a frekitartományt nyalni?) dolgoznak, és egy plusz kapcsolóval erősíthető az eqk vágásának a hatásfoka, különböző pikápvariációk miatt így az a szand mennyiség, amit a gitár produkálni tud, duplázódik. Így első megközelítésre ezeket tudtam leszűrni, persze mivel elég rövidtávú memóriám van könnyen lehet hogy elfelejtettem egy két fontos "apróságot" ezeket majd a későbbiekben, ha eszembe jutnak megosztom veletek azonnal, mielőtt megint elfelejteném:)
ja, hova fúrták a wwék a hevedertartó pöcköt, meg többnyire csak a wwokra jellemző új bridget/húrlábat kapott. asziszem én is le fogom koppintani és picit változtatok rajta de adom én is méregdrágán:D
Ha közepet akarsz akkor:2humbucker sorbakötve(gyárilag párhuzamos a 2pikápos bekötés),de jazzbass-sal is működik,kipróbáltuk.Kicsit eltűnik a fénye,de ütni fog,mint csákknorrisz.üdv
Igazi Spectort 400 ezer felett kaphatsz (euro széria, csehországban rakják össze)... Ami az alatt van, az kukába való :( Olyan rockbass szint... Semmi közepe, csak brutál mély és cincogó hifi magas...
Az egyik legjobb márka rock-metalhoz, de elég univerzális, sok stílusban tud nagyon jól működni. Sok modellt Ned Steinberger tervezett, vagy a koncepció tőle származik, gondolom őt nem kell bemutatni. :) Az a baj, hogy árban nagyon el van szállva... :(
Ezek után mekkérdem Decebal Badila ismerős-e valakinek?
Istenkirály!
A Nothong but bass albumán télleg csak béz van!!!!!!
Az a ritmus, az a kíséret, az az effekt, az az ének,!!!!!!
KÖTELEZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!!!!!!!!!
Mamá fáratt, soksörmegdzsintonik, hónafőtőt, azúj MP3topikba
Nem vagyok (már) multi párti, de volt egy időszak, míg igen. Korg AX 300B-m volt (van), szerintem a mostani AX 3000B sem lehet nagy lukrafutás. Amire nekem tökéletes volt: Cakewalk-al, Cubase-zel + di-box demók, low cost lemezek készítése.
TRB6-osban méghozzá van is anyag batta meg :)))) Nem egy peavey grind szűkített húrtávval meg könnyű egzotikus fákkal :) Kurvasok kőris, normál húrtávos nyak, bazi nagy dög...
Inkább a Trace fejet add el:D:D:D:D:D
amúgy a sub nekem formára nagyon nem tetszik, még mindíg azt mondanám hogy MM2:) ha nem kell az 5. húr akkor nem használod, ha másra nem ujjtámaszra zseniális, meg lesz mint a kiscsajok kezére/nyakára húzni koncert után:D persze utána visszaengeded a természetbe, de egy kicsit domesztikálódniuk kell:D