Az a Hoyer Baranyi Gergőé volt anno, előtte a Lengyelfi Mikié! Nagyon finom cucc Gergő szerint, csak ő vett egy 5 húros Fendert, az meg állt a sarokban...
Volt egy Hoyer a V"52-ben régebben,egy Alembic copy - az igen jó darab volt.Régebben talán Lengyelfi Mikié volt (legalábbis neki is volt anno egy ugyanilyen).
A régi Hoyerek igen jó cuccok,nekem van egy 1961-ben készült ES335 copym eredeti Gibson PAF pickupokkal,az eddig minden Gibson 335 mellett megállta a helyét,sőt...
Szóval nemigen lehet a régi Hoyerekkel mellényúlni,szvsz..
Ismeritek Jaco Pastorius Modern Electric Bass oktatóvideóját? Csak ajánlani tudom mindenkinek, Jaco a legnagyobb basszusgitáros volt, a videóból rengeteget lehet tanulni! Sokan merítenek a munkásságából, nemcsak a basszusgitározás, hanem hangszerelés és zeneszerzés terén is, minden hangjában ott rejlik a zsenialitás és a zenei alázat!
Létezik egy anekdota, hogy Jaconak mutatták, milyen gyorsan lehet 3 ujjal pengetni, ő lepengette ugyanazt egy ujjal :)
Meg ő mondta először, hogy a sound a kézben van... A hangszer te magad vagy, a bassgitár és az erősítő csak eszköz :)
Köszi a bőséges infót/véleményt! Asszem alszok még egy párat erre a kérdésre. Mindenesetre addig van időm gondolkodni, amíg el nem megy a mostani cuccom. Apropó!:)
Eladó Behringer BX3000T 300W-os fej 50ezer, hozzá (vagy máshoz) megfelelő 15 inches, 8 Ohmos házi láda 30 ezer, Craftsman USB895 5 húros aktív bass 85 ezer. Többet egyszerre->kedvezmény, külön-külön is csak irányárak. Kérésre képek, részletesebb infó
Kezdésnek megteszi egy Johnson is, de ha már van 40 ezer körül, érdemes gyűjteni, és venni egy Peavey Millenium BXP-ét, az olyan 55 ezer, a pivi boltban meg vagy 51...
Hi!
Lehet kicsit off leszek de azt akarom megtudni hogy "Vision" bass gitárok mijenek mármint az ijen olcsó fajta 30 k körüli mert lehet hogy olyat tudnék szerezni de sehol nem találok róluk infót :( .
Szerintem a Rumble-nál nem szól nagyobbat... Nekem Barabás Tomi mondta, hogy kombóban nem igazán jó az 1x12-es, az 1x15-ös sokkal jobban terít, nagyobb a felület, meg a rumblenek a doboza is nagyobb :)
Pont tudok egy eladót 65 ezerért tokkal!
A 2x10-es rumble nemtom van-e, erről a fendereseket kéne megkérdezni...
A kis cucc, beszól-e egy rocktogon méretű helyet kicsit kizárja egymást :) Én a rocktogonban prolude cuccról szóltam, 300 watt fej és 900 watt láda 4 ohmon, az fél hangerőn bontotta a rocktogon-t, oda kell is az erő :)
Puding próbája az evés, egy kis kombó nem fog berobbantani egy nagy helyet, ha van lehetőség kikötni a PA-ra, akkor viszont mehet a roland meg a rumble is... Erősítőmodellekről nem tudok nyílatkozni, mindegyik másképp szól, nem rosszul, használható az, csak én szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban...
Na a jó kompresszor az jó pont, az effektek kb. ilyen hülyéskedésre kellenének."Az erősítőmodellek érdekesek"-ez a sz*r finom megfogalmazása? Most már csak az a kérdés, hogy ugy általában HOGY szól? És MEKKORÁT? (Pl. egy Rocktogon szintű helyet be tud szólni? nehéz elképzelni...de hallottam már két ennél nem sokkal nagyobb Roland hangfalat beszólni egy Művházat, ezért bízok a márkában) Ha be tudnád vizsgálni ezeket a tulajdonságait és leírni azt örömmel venném:) De ha jelentősen jobban, nagyobbat szól a Rumble, akkor azért tudok neki helyet szorítani:) Abból van már 2*10-es Magyarországon valahol? Persze ki kéne próbálni mindenféléket aztán hinni a fülemnek, de előbb kíváncsi vagyok a tapasztaltabb kollégák véleményére:)
Hartkét nem vennék, az olyan, mint az ADA, valaki kitalálta, akkor divat volt, de nem terjedt el, aztán rájöttek a bassmanok, hogy sokkal használhatóbb cuccok is vannak...
Egyik ismerősöm használ hartke cuccot (fej+láda) 1970-es fender jazzbassel, és elé kellett tolnia egy sansamp előfokot, hogy rendesen legyen teste a hangzásnak, ez nem yooo...
Szerintem GK fej (+ashdown 410), sokkal fókuszáltabb, erőteljesebb hangja van, és a gyors pengetéseknél nem folynak egybe a hangok, mint az ashdownnál, bár annyira nem is röfög, mint az, a MAGnak van egy brutális harapós közepe (amit vagy szeret valaki, vagy nem), meg rengeteg mélye, ha benyomod a deep kapcsolót... Ez olyan dolog, hogy ön dönt, meg kell hallgatni mindent...
Láttam ezt a Cube 100-ast, nagyon pici... Legutóbb, ami nagyon pici erősítőt próbáltam, az a behringer BX1200, ami konkrétan semmire sem jó, csak otthonra :(
Majd kipróbálom, és mondok véleményt, a Cube 30 nagyon tetszett, pont arra jó, amire kitalálták, jó minőségben gyakorolni! Ha tényleg 100 wattos a Cube 100, és jó hangnyomással rendelkezik, akkor érdemes befektetni rá! A Rumble 100 is nagyon jó azért a pénzért, de az sokkal nagyobb és nehezebb, neked meg egy kicsi cucc kell...
Ha már így a milyen erősítőt vegyek témánál tartunk...Roland Cube 100-al találkozott már valaki élőben? milyen cucc? Úgy alakultak a dolgok, hogy jelenleg valami olyan cucc kéne, amit 98%-ban otthon használnék (fontos lenne, hogy jól szóljon, de nem bánnám ha nem foglalna túl nagy helyet), de néha esetleg becsúszhat egy-egy kisebb-nagyobb koncert is.(a próbahelyen van másik cucc amit általában el tudunk vinni koncertre, de ha esetleg mégsem...) Szóval erre a célra nézegettem ezt a combót, vonzó a benne lévő effektek, erősítőmodellek sokasága meg az hogy 20 kiló sincs az egész, de elsőre kicsit ijesztő az 1*12" hangszóró. De mint tudjuk, vannak cuccok amik annyival is megszólalnak. Ezért kérdezném, hogy ez milyen? Vagy jobb választás az oly sokat emlegetett Rumble 100, esetleg Ashdown?
Szerintem fej+ládát vegyél, könnyebb szállítani jobban szól, és nem mind1 hogy csak fejet kell vinni bulira vagy az egész motyót.
A véleményem az ashdown 300h+410 ládáról: az elején csalódtam, de most már elégedett vagyk ugyanis jól be tudtam lőni a cuccot. Szóval szerintem ezért az árért jobbat nem találsz. RÖFÖG MINT A DISZNÓ :)
GK fej az ashdown ládával, hallottam egy ilyen összeállítást, elég használható!
Én, mai fejjel, ennyi pénzből Eden Nemesis kombót vennék, bár az semmilyen zúzdametál dologra nemjó...
Alapvetően egyetértek, de vannak olyan témák-stílusok, amik egy chorus vagy compresszor nélkül szinte üresek...
Egy jó envelope filter-rel eszméletlen jó slap hangzást lehet elérni. A jó pedál, vagy effekt nem műanyag. A boss-nak is vannak jó és kevésbé használható cuccai is, ashdown dettó, tech21 sansamp-ok is ott vannak. AZ EBS-ekről sem hallottam még rosszat, igaz sosem próbáltam őket.
Pedálok tekintetében nekem nagyon viszket a hátam, ugyanis 1 évvel ezelőtt midne szart megvettem volna, most meg már semmit. Egy ideig úgy gondoltam ha pedál csak boss, de ez közel sem így van. AMit idáig próbáltam azok mind fosok voltak vagy nagyon müanyag. Szóval szerintem a béz az legyen természetesen, szóljon a hangszer és ne valami ocsmány müanyag pedál. Gitárral is így vagyok, nem kell effekt meg mi lóf@sz. Erősítőn be a torzitást és csokoltatom. Az hogy nehéz a cumó az egrészról jót is jelent(het) mert akkor jól össze van rakva a "doboza".
Közel sem garancia, a bunkó nagy ampeg erősítők dögnehezek, mégis jobban szól egy torioid transzformátoros mosfet végfokos trendi cucc, ami csak 10-12 kilós :) Meg persze a digitális fejek, pl Walter Woods :)
A súly nem garancia!:)
Akkor minden erősítőbe ólomlemezeket raknának
Ha nem hagyományos, hanem toroit trafó kerül az erősítőbe,
akkor sokkal könnyebb lesz a cucc, és a teljesítmény megmarad.
Vagy vannak últramodern erősítő megoldások is, aminél az egész erősítő digitális!:)
Pl:
Yamaha BBT 500H, ami 500w-os és csak 4,7kg! Vagy itt van pl ez:
ASHDOWN Superfly 2x250w és 4,5kg!
egy hangtechnikustól hallottam, h behringerék ugye olcsó dolgokat csinálnak ezért nem minőségi alkatrészekkel dolgoznak (bár ez evidens)
1-2 éven belül poti, stb cserék szükségesek...
énnékem is van egy bx 300-as kombóm otthoni gyakorlásra :) ami kb 2,5 éves és semmi baja (bár még sosem volt + hajtva)és hallottam már fejet is nagyon állatul szólni remorse koncerten :)
ha rámhalgatsz azt csinálsz amit akarsz :))
én nem szeretem, ha piszkálni köll a cuccot legyen az akár egy poti csere is.
a lényeg: legyen nehéz! a súly a megbízhatóság jele, és ha nem sül el lehet vele ütni /Boris the Blade/
Hétfőn megküldtem a cuccom szabadtéren, éppencsak elég volt... Viszont jól szólt :) Kedden meg bosmasterék ashdownoltak, csak lehangolt 7 húros gitárszörnyekkel :)
Viszont a kolléga az Ashdown MAGot nevezi a világ legjobb bass fejének... MEGALOL!...
Megyaszaival arra jutottunk, hogy a MAG-on ez a deep és bright kapcsoló azért működik olyan jól, mert alapjáraton ezek a frekvenciák szépen ki vannak vágva a hangképből (azért tompa közép az egész), ha benyomod őket, akkor szólal meg az erősítő igazi hangja és ereje... Ez amolyan olcsó extra kamu megoldás, hogy deep vazze, nyomjad be :)
Az enyém kb. 2 és fél éves és még semmi baja nem volt eddig (pedig nem keveset használom). Azt leszámítva, hogy a bekapcsolási folyamatot nem nagyon gondolták végig a kedves tervezők, így a 16 Amperes kismegszakítót 10-ből 2-szer lecsapja bekapcsolásnál. Egyébként meg annyira nem rossz cucc szerintem, ha kitapasztalod a Shape-et meg az EQ-ját egész elfogadható hangzásokat is ki lehet belőle csavarni. Na persze amíg meg nem hallgatsz egy komolyabb fejet...ami mondjuk többszörösébe kerül. Szóval ár/érték arányban sztem nagyon jó. Ami a hangerejét illeti: hangos dobosos, még hangosabb gitárosos punk-rock"n"roll trióban is nehezen, de megállta a helyét(8 Ohmon). Mindennel együtt azt mondom, hogy annyit simán megér, de én is éppen fej cserén gondolkodok...
Behringer
BEHRINGER ULTRABASS BX3000T
ELADÓ CSAK PRÓBÁKON HASZNÁLT, 1 ÉVES BEHRINGER ULTRABASS BX3000T. Ez egy DYNAMIZER technológiával felvértezett masszív 300 Wattos (4 Ohmon) basszusgitár erősítő. Beépített, szabályozható ULTRABASS szubharmonika - processzora lefelé és forradalmi, hangolható SHAPE szűrője felfelé terjeszti ki a fejegység frekvencia tartományát. Ezt a két funkciót a lábkapcsolóval (footswitch) is lehet kapcsolni. A funkciók állapotát színes LED-ek jelzik. Az 5 sávos EQ ( Bass level + freq, Middle level + freq, Treble) - Bright és Deep funkcióval - nem ismer megalkuvást a hangzás terén. A védelemről beépített limiter és aktív, hőmérséklet vezérelt hűtés biztosítja a túlterhelésmentes működést. Dizájn terén sem szenved hiányt ez a praktikus basszer agy. Vintage-stílusú VU métere tekintélyesen csücsül az óarany/fekete előlapon. (Mind külső kialakításában, mind a belső felépítésében, szolgáltatásaiban, minőségében a világ egyik legjobb bass fejének koppintása) Teljesen megbízhatóan működik. Mind stúdióba, mind színpadra ideális választás. Eddig csak próbákon használt darab. Mérete:145*486*305 mm. Súlya: 14 kg, ami elsősorban a benne lévő hatalmas trafónak köszönhető. Emiatt van neki olyan dinamikus hangja!
Szóval ezt a hírdetést láttam egy helyen és 35000hufért adjják a kicsikét. Csak tanácsot szeretnék kérni, hogy megéri e vagy lehet valami bibi, mert behringerekről hallottam már jót és rosszat is! Köszi a segítséget előre is!
segítséget kérk nagy mesterek!
hétfőn csináltunk egy felvételt és rádöbbentem , h néha halk néha pedig hangos a játékom :)) szóval szükségem van valami kompresszorra ... milyet honnan ?
várom a javaslatokat!
Mood Reflect zenekar basszusgitárosát keresi. Aki kreatív nem kezdő és hajlandó komolyan venni a zenélést. Jelentkezz a
www.moodreflect.com címen vagy
06 30 229 6881 és 06 20 2614401 telefon számokon
hátt olyan vmi olyasmit amivel egy szer indonéz ibanezből vmennyire értékelhető vintage-es hangot lehet kihozni, jó gondolom erősítő beállítása és fajtája többet jelent de lehet-e ezzel is segíteni.. ez elég hülye kérdés:) na mindegy...
Emberek, kösz a gratut, segítséget!
Elvittem boltba, ugyanazt mondák, mint ti: a jack-aljzat nem kapcsolta ki az aktívat mikor kihúztam, így érthetően merült le ilyen hamar... és ezt ingyé", mert garanciális!
Szerintem a GSR 200 hoz nem érdemes hozzányulni és cserélgetni benne a cuccokat, ennyi pénzért ennyit tud...
Ha jól tudom, de nem akarok hülyeséget beszélni az ashdownból a drágább kategoriába van 4 ohm-os cabinet meg talán hartke XL hangfal is 4 ohm-os, de erre nem esküdnék meg. Nézz szét a hangszeraruhaz.hu -n.
Szerintem OCE-nek van igaza, ha van valami müszakis haverod aki rendelkezik müszerrel könnyű szerrel megnézi neked mi is lehet a gond, de tényleg valszeg nem kapcsolja ki az áramkört. Ettől függetlenül grat a gitárodhoz, nagyon szép a hangszer. Én is teszteltem ezt a gitárt és árához képest nagyon szépen szól, igazi dögös hangja volt.
Eléektronika ügyben kifelejtetted a Bartollini-t :).
Hozzáfűzném, h recsegős hangja van már, mikor gyenge. Csutka merültségnél meg elmegy teljesen a hang, meg se nyikkan... ugye ekkor kihúzom, és amikor később visszadugom, egy kis ideig megint szól, de aztán újra recseg, majd elnémul... ilyenkor valamit regenrálódik az elem. Az nem lehet, h valami hibás rész leszívja bedugott állapotban az elemeket?
Oce: Köszi szépen!:) Tiger Eye fazonú! Ez nyerte meg a tetszésem leginkább a 3 szín közül:)
Antal: Varta elemeket tettem bele, de ezeknek is bírnia kéne. A haveromnak is ilyen elem van a gitárjában, és ő 1 éve nem cserélt elemet...
Ami bennevolt (amikor megvettem),az meg 6 nap alatt kimerült:D Az viszont Panasonic, úgyh részemről kizárt, h az elemmel lenne gond...
Mivelh vadiúj, van rá garancia...
Gratula a Cirrushoz! Melyík top, szín?
Hát, elvileg egy évig nemkéne elemet cserélni benne... A jack aljazatot megkéne nézni, lehet nem kapcsolja ki az elektronikát, amikor kihúzod a kábelt, úgy lezabálja 3 hét alatt állandó aktívitással... Ezekben elvileg a jack dugó bedugása kapcsolja ki-be az elektronikát...
ó köszönöm a segítséget,
egy gsr 200 nak nem igazán érdemes elektronikát cserélni, mi?
ki gyárt ma 4 ohmos ládákat, és hol nézhetnék utánuk, meg hol (magyarországi keretek között), jó gondolom hogy google, hirdetések, fórumok,ha estleg még vkinek tippje szívesen fogadnám. Köszi!
Milyen elemeket veszel?
Nállam is volt ilyen problem és érdemes elfelejteni az olcsó elemekt és az aksit is. Utoljára amikor vettem akkor duracel elemet vettem a legbrutállabbat és ez fél éve volt.
sziasztok!
Egy teljesen új Peavey Cirrus BXP 5-ösöm van, amiben 18V -2db 9V-os elem- hajtja az elektronikát. Szép hangja van, kénylmes, meg minden. Ám kb. heti 5-10 órát játszom rajta, és mégis 3 hét alatt új elemeket kell vennem, mert kifáradnak. Aki tapasztalt a témában vagy ebben a szériában jártas, tudna nekem segíteni, h mi lehet a baj? Vagy nincs is baj, csak éppen ennyit zabál ez az aktív?! Reméltem, h legalább pár hónapig nem kell elemet cserélnem...
Aktív EQ-un a gitárban lévőt értem... Fos az ibanez elektronika, varimid megatöbbi, plasztikhang :(
Az ashdownon az első high bemenet a passzív hangszeré, a low meg az aktívé... aktívon érdemes használni, mert ahhoz van optimalizálva...
megzakkantam! hehe!
Képzeljétek kimentem teázni, és amikor számoltam hány kanál cukrot rakok bele, akkor nem úgy számoltam, hogy 1, 2, 3... hanem úgy hogy egyesével, kettesével, hármasával.... Hehe
szeretnék egy hülyét kérdezni, ha gaint jól megcsavarom és torzít a gitár(bass, de eztökmind1 sztem) akkor a hangon kívül smmit sem baszok el vele ugye?
Szevasztok! Én is itt vagyok!:) Már vagy 2 hónapja olvasgatom amiket írtok, de nem szoktam írni.
Helló Oce!:) Már 3 fórumon is látlak! Jókat írsz!:)
Meg van még az Ashdown fejed?
Aktív EQ alatt a fejen lévő potikara gondolsz?
Amúgy miért van az hogy ha az aktív BTB-met az aktiv bemenetbe dugom a fejen akkor megszólal ha meg a passzívba akkor olyan gyengécske a sound?