Körkérdés: ki milyen húrokat használ, milyeneket próbált már, miért, hogy, igen, nem?
Én: nikkelt favorizálom, D"addario EXL 0.40-es, de most találtam egy olcsó nikkelt (premiere), ami igen hasonló ehhez...
Ajánlom mindenki figyelmébe a következő úriembereket: Tony Levin (Peter Gabriel, King Crimson, Yes stb), Stuart Zender (Jamiroquai), Nathan East (Eric Clapton Band, Fourplay stb), Jaco Pastorius (Wheater Report, solo, session munkái), Victor Bailey (Wheater Report, Miles Davis, Victor Bailey Band stb), Marcus Miller (Marcus Miller Band, Miles Davis, stb)... Mindegyik kiváló!
Hell Bassmanok!
BUÉK vagy mi, mindenkinek!
Mit szoltok az év basszusgitárjához (Line6 Variax Bass 700) meg az év basszus erősítőjéhez (Yamaha BBT 500H)ekhte tradicionális hangzás
mi
Ez olyan mintha a plélymét a harmadik guminő lenne a bal fölső sarokba. Szép azis meg nagy a melle csak egy kicsit műűű...
Vagy ez csak az én véleményem????
Hogy vagytok ezzel??
Nekem is ez volt a tapasztalatom, amikor rádugtuk a 15"-os kombót egy 4x10-es ládára, és jó hangja lett hírtelen :)
Nekem a hangszínrendszere érdekes... Tudom, hogy kicsit vintage írányba hajlik ez a cég, nem egy lineáris modern dolog, hanem retrosabb hang, van karaktere... A bass poti 100 Hz-en szabályoz, ami szerintem magasan van, viszont van egy deep hangszín szabályzó kapcsoló, ami 50 Hz-en emel 8 dB-elt fixen... Ha nem használom a deepet, akkor keveslem az alját (hiába játszom a potikkal), ha igen, akkor meg nagyon tömött lesz a hang, sokat emel... Ez lehet az én hülyeségem, de el tudtam volna képzelni az 50 Hzet is potiként (pl az ABM fejben 45 Hz-en dolgozik a bass poti) :) Lehet, hogy ettől ashdown az ashdown...
Sőt,ha emlékezetem nem csal,akkor két ventillátor (egy belül) hogy halkabb legyen.
Vélemény?
Hát,ha én egy típusból többet is ki tudok próbálni,az ugyebár nem túl jó,merthogy én szervizes vagyok...
Viccet félretéve,ebből a verzióból a 300W 15" kombó változathoz volt szerencsém (az is egy gyári szerelési hiba miatt járt nálam).
A saját hangszórójával,kombóként nem voltam meggyőzve.A Stingray E-húrját meghúzva azt hittem szétesik.A kombó nem esett szét,de a hangképe az rögtön.
Külső ládán viszont teljesen más világ nyílt meg ,az már tetszett.
Nagy áramsürüségű toroidtrafó van benne,ez könnyebb mint a hagyományos lemezmagos trafók.
Ha folyamatosan tolnád a maximális kimenőteljesítmény mellett egy generátorról,akkor egy idő után jobban melegszik mint a hagyományos,de ez basszusgitárnál nemigen fordul elő,mert az inkább egy lüktető jelként definiálható.A szünetekben meg van ideje "levegőt venni".
Úgyhogy ne aggódj nem fog leégni.
Az Ampegekben lemezmegos a trafó,meg a készülékház is acéllemez nem alu,ezért nehezebb.
Szép a gitárod,gratula!
A kedvenc Fender színem (a natúr után).
Egy kérdés Bakóimihez!
Figyelj csak, azon gondolkodtam, hogy egy 300 wattos fej hogy lehet ilyen könnyű??? Emeltem egy 200 wattos Ampeget, egyből lehúzta a kezemet, volt benne anyag... Nem fog ez nekem leégni, ha meghajtom, mert nincs túlzásba véve a tekercselés?
Az ashdown olyan, hogy van aki szereti, van aki nem :)
Nem egy lineáris hang, ha erre vágysz, más után kell nézni, az ashdown inkább tömör, rockos cucc! Az EQ-ja jól használható, de emelésnél vigyázni kell vele, főleg, ha ki van küldve a gain... Az hibája, hogy nincs középállása a potiknak, bár kikapcsolható az EQ, aki nem szereti... Van rajta két fixen emelő hangszínkapcsoló, deep és bright... Nekem tetszik a hangja, amennyibe került (80 ezer ft), elégedett vagyok... Csak 9 kiló, jól cipelhető... Érdekes még a sub-harmonics, ami egy oktávval mélyebb hanggal dúsítja az alját, ennek mértékét potival potival állítani... Hátul van ventillátor, tehát nem kell attól félni, hogy túlhevül a cucc! A VU meter fasza :)
Nekem, így a 2x10-es ládával ideális klubokba, legutóbb egy acoustic fejjel hajottam a ládát, és nem kellett kihúzni a bass-t a nagy cuccra, mert beszólta a helyet...
Aktív elektronikával meredekebb,pontosabb szűrőket lehet megvalósítani,a középtartomány szabályzása meg szinte csak így oldható meg (legalábbis a legkevesebb kompromisszum árán).
A komolyabb aktív elektronikákban állíthatóak a beavatkozási pontok is,tehát pl. hogy a középtartományt szabályzó potméter milyen frekvencián emeljen-vágjon,stb..
Ez elég tág határok közt engedi megváltoztatni a hangszer hangzását.
Viszont ezek nem olcsó cuccok,a "tényleg komolyak" ára közel annyi mint egy jobb pickupszet.
Az aktív pickup annyiban más mint egy passzív,hogy bele van építve egy kis előerősítő,ezáltal a jel-zaj viszonya hosszabb kábelezés esetén jobb lehet.
Azért csak "lehet" mert általában az olcsóbb aktív cuccokba olcsó előerősítőket építenek,az meg önmagában is zajos néha,de ez már egy másik történet...
Köszi
Nem nagyon vágom, mert gitáros vagyok, csak egy ismerősöm érdeklődik e dolog iránt. Tehát ay aktív elektronikának milzen előnyei vannak, aszittem eddig, csak a pickup lehet aktív.
Nem nagy gáz,egy vezetékkel több magy a pickuphoz,oda kell egy elem,meg a jack-aljzatot kell kicserélni kapcsolósra,hogy csak akkor kapjon tápfeszültséget a pickup ha be van dugva a kábel.
Ennyi-ha csak a pickup lesz aktív.
Ha az elektronikát is aktívra cseréled,akkor viszont általában mindent (tehát a potmétereket is) cserélni kell.
Ez már egy kicsit bonyolultabb,de az aktív elektronikákhoz mellékelik a bekötését is,mindegyik másképp megy...
Érdekesség képpen, egyik ismerősöm vett egy Warwick Pro Fet fejet, 300 wattos... Lehozta, rádugtuk a ládámra, és egyszerűen nem szólalt meg... Nem dörrent, pedig kihajtottuk... Hangszíne is elég gyenge, közép, se igazán mély, se igazán magas... Azt mondják, ezek a fejek csak Warwick ládával szólalnak meg jól :) Nekem a Sweet 15 sem tetszett...
GK, Ashdown, Ampeg hasonló árkategóriájú cuccai. De remélem hozzászól más is, mert a most piacon lévő kombókat annyira nem ismerem, mióta nagy cuccom van. Azt tudom, hogy az SWR LA 15-öt legalább annyira utáltam, mint a Crate BX-100-at. :)
Egy remélhteőleg a közeljövőben már amatőr basszista kérdése következik: Ki, mit tud az SWR LA szériájáról? Érdemes gondolkodni rajta vagy nem? Milyen műfajokban lehet a legjobban használni?
Témánál maradjunk: nagyon megszerettem a p-basst... Nem is gondoltam volna, hogy ennyire sokoldalú, elkönyveltem egy egyszerű, kényelmetlen valaminek... Ehhez képest minden megszólal ratja, tapping, slap, üveghangok! Beállítás után meg kényelmes mintállat! A soundról nem is beszélve, legjobb, tölti a zene alját!
Úgy-úgy :)
Én meg hangszert váltottam, Fenix jazzbassről "78-as Fender P-Bassra :)
Átmeneti megoldás, nem is az enyém a béz, de erősítőt köll vennem...
Milyen bevetés lesz nálatok? Ivás,övés,rákkenról?
Én sajna pereceltem egy akkorát a jégen(nem korcsolyáztam),hogy akkora a bokám mint egy hamburger jugóban nagy kólávaa. Még a gyakorlás is fáj bass-a+.
Így jár aki siet dolgozni. Úgyhogy figyeljetek Béláim az úrban!Dolgozz keveset nem ér baleset
Ja és a RÁKKENROL AZ NEM EGY TÁNC
Vazeeeg tesó te dobtad föl a témát. De annak ellenére eggyet értek veled pöcsös viszont egy EBS Octabass-ban agyalgatok.
Jut eszembe megküldtem egy kicsit a "W" ládát, előjöttek úgy a magasak "bass"dmeg, hogy így állt a hajam
Este megyek bevetésre...
Kössz az infót Bakóimi!
Oce lehúztam egypár EBS hangmintát, hát tényleg beszarás.
Nézegedtem már az EBS motyókat, de a pedálokon valahogy átsiklottam, igaz, hogy még nem néztem utánna de forgalmazza valaki itthon ezeket????
Én azóta szeretem basszusgitáron az effektezést, mióta masszívan Jamiroquai-t hallgatok, Stuart Zender kolléga, bár ő erősen analóg cuccokat használ, gondolom a fele Electro Harmonix :))))
EBS pedálokra visszatérve, én a compressort próbáltam (nem akartam letenni a hangszert, varázslat), valamennyit hallottam szólni élőben, naggyon komolyak!
Multieffekteket viszont nem szeretem, rengeteget leszednek a hangból, meg jön a műanyagzuhany, a zaj stb :(
Hoczky:
Az ME-50 digitális multieffekt,csak a programozása az adott funkciókhoz direktben hozzárendel potméterek miatt egyszerűbb.
Nem kell menükben ugrálni,megtekered amit akarsz aztán elmented a programot...
A specifikációja is így kezdődik : " Sampling rate-44.1kHz.."
Ugyanazon a COSM modellezésen alapul minden effektje mint az összes többi BOSS-ROLAND multié.
A GT-6B kicsit többet tud,ezt meg egyszerűbb programozni,a hangja ugyanaz.
Clay:
Az előfokcső jól jöhet ha meg nem kell,ki lehet kapcsolni.
Azért a BP-8-at ajánlottam mert-az én véleményem szerint persze-ez az egyetlen olyan multieffekt processzor ami nem erőlteti azt ami nem megy...
Ha viszont kisvasútban gondolkodsz-mint írtad-akkor jársz a legjobban.Nem kell olyan sokféle effekt egy basszusgitárhoz,pár minőségi pedál ugyan árban ott van mint egy jobb multi,de százszor jobban szól.
CSővázgép!
Érdekelne engem is ez a téma. Boss cuccokat próbáltatok már??? Tapaszalatok?? ME50/B vagy GT-6B, valahol olvastam, hogy az ME50-ben gyakorlatilag az alap "analog" pedálok vannak belesajtolva. Igaz-ez. Régebben gyűjtögettem a boss visvasutat, de hogy mért adtam el... fingom sincs... kezdem bánni én hülye
Bakóimi: Hmmm... BP-8. Nem rossz, de nem felel meg az igényeimnek. Az előfokcső jó, de nekem figyel a fejben is egy 12AX7-es. :) Kisvasútban kezdtem el gondolkozni, mert a mostani multik nagyon a modellezésre mennek rá. Ha jó cuccom van, akkor akar a rák modellezni. :) Az EBS-nél láttam egy analóg chorus-t, csak nem tudom hol lehet meghallgatni. Az Ashdown envelope filter és kompresszor pedálja is szimpatikus, ezeket is meg kéne hallgatni. Kösz az infokat.
Prolude:
Két üzemmódja van (pontosabban szinte két kompresszor egyben).
Az egyik optikai,a másik CA3080A.
A vezérlésük közös.
Itt meg poénból a legegyszerűbb erősítőbe építhető kompresszor (bár Te biztos ismered,csak esetleg a többieknek...)
Alapnak ez is jó.
U.i.: hallottam a múlt héten megint a cuccodat megszólalni (Patyi keze által).Még mindig nagyon tetszik,bármelyik többszázezres cuccal nyugodtan ringbe szállhat.
Gratula!
Clay:
Ha multiban gondolkodsz,akkor a Digitech régebbi szériájából a BP-8 a legjob választás.Ez egy csöves előfokkal megáldott multieffekt,eddig a legnaturálisabb hanggal az összes multi közül (már nem gyártják,az újabb Digitechek meg műanyaghangúak szerintem mind).Anno elég borsos ára volt,ezért itthon használtan olyan 80eFt magasságában szokták kínálni,de ha lehetőséged van Ebayről vásárolni,Amerikában 100-120USD körül megy ("Buy it now" ár,licitnél még olcsóbb is lehet.Én szinte minden multit kipróbáltam már (amihez hozzáfértem,de ez elég nagy paletta mert ilyesmiket javítok) de ez szól bele legkevésbé a gitár hangképébe,csak beeffektezi de nem cseszi el.Minden másnál amit próbáltam,valami elment a cucc hangjából (MM Stingray,WW Thumb,SWR Super Redhead) ,és mivel a digit multikon a bybass mód is átmegy egy AD/DA konverzión az esetek 99 százalékában,ezért ha nem megy az effekt akkor is soványodik a hang.
Ha kisvasútban gondolkodsz,új cucc esetén EBS-t ajánlom,ugyan digitális de nagyon jó pedálok mérsékelt áron (már a minőségéhez képest).
Én aztán oda jutottam hogy egy saját építésű analóg kompresszor,egy régi EH Polychorus(na ez az ami egy űberelhetetlen cucc) és így atom a hang...
Nem tudtok valami jó basszusgitár multieffektet mostanában? Korg AX300B-m van, de szeretném egy komolyabbra upgrade-elni. Ami fontos:
Nem kell, hogy bármit modellezni tudjon, jó cuccom van, szeretem a hangját. Ami fontos lenne: chorus, compressor, esetleg wah jól jöhet...
Az ilyen "defretter" meg "slapman" meg ilyen dolgok sem nagyon érdekelnek mert ha fretless hangot akarok, akkor fretless gitárt használok, ha meg slap sound kell, akkor slappelek... mik vannak mostanában a piacon? Sajnos mindenhol csak ilyen erősítő meg hangfal modellezős cuccokat találok, amik meg sem közelítik a modellezni kjvánt cuccokat, meg szükségem sincs rá.
Próbáltatok már effektet használni basszusgitárhoz? Én személy szerint kaptam kölcsön egyszer egy Pod-ot,és bazira előszedte azt a hangzást amire vágytam.Venni viszont nem vennék soha mert nem ér annyit nélkülözhető.
Itt vagyok!
Megmondom őszintén azért nem írtam,mert senki nem írt és nem jutott eszembe semmi.
Ha van valami,akkor dobd föl!(jó lenne,ha többen lennénk nem?)
Na helóka mindenkinek!
Először is Viktornak:elmarad a próba Vasárnap.Legközelebb Januárban valamikor.Bocs...
Másodszor:köszönöm a sok jó tanácsot,tényleg jól esik.
Harmadszor:beszéltem a az Ádámmal(tudjátok a Bíróval),meggyőzött,hogy csontból legyen a nyereg.Ugyanis ugyanannyiba kerül,kevesebb időre kell otthagynom a gitárt(kb.3 nap)és végül,de nem utólsó sorban jobban is fog szólni,mint a réz.A réz,mint mondotta elvesz a karakteres középből és még a mélyből is,viszont tesz hozzá magasat(magasabb,fényesebb lesz a gitár hangja).Na ez nem a JazzBass hang.,hanem inkább modern hangzás.Míg a csont JazzBass-esebbé teszi a hangot.(jó kis retkes közepek,ideális de nem ormótlan mélyek és magasok)Nem véletlen,hogy ezzel csinálták az "ŐSKÖVÜLET" JB-ket.
Egyébként 5 rugó+beállítási díj.Szerintem nem drága és űberkristályos vintage hangja leszen.
Délután jövök,remélem Ti is!
Mi van senki nem nyúlt új cuccokhoz a hétvégén? Mazsika nem dolgozik és megáll az élet. Akkor most én kérdezek. Ashdown mag-210 ócsó. Aki kipróbálta legyen szíves mondani pár szót.A Behringert kipróbáltam és ár-tudás összefüggésében jónak mondható.
A marhalábszárcsont tényleg jó,csak ne felejtsd el a húsleves és a nyereg elkészítése között szárítani a csontot pár évig.És még így is ki kell válogatni a homogén zsírmentes részeit...
Sokkal egyszerűbb bemenni a hangszerboltba és venni csontot,amiket direkt erre a célra gyárt egy pár gitáralkatrészes cég (Boston,stb...).
Ezek különböző méretekben kaphatóak,kiválasztod a gitárodra közelítő méretet aztán már csak ki kell reszelni...ezer-ezerötszáz forintba kerül,egy darabért nem érdemes szárítgatni évekig,a hangszerészeknek persze igen,ők nem egy-két nyerget készítenek egy héten.
Ha kombinálod sárgarézzel (fele réz,fele csont összeragasztva,réz a menzúra-csont a kulcsok felé)még jobb a hang.
Nem azt mondtam hogy nem igaz hanem téged nem tudlak elképzelni te égetnivaló. Ne haragudj szánom bánom bűneimet meg tudsz nekem bocsájtani?(leszopni nem foglak).
Nem hülyülök pöcsköszörű, ha odakerülne a sor biztos lehetsz benne hogy marhalábszárcsontra cserélnémki, (kibaszott büdös amikor vágod meg reszeled de megéri),de mielőtt hozzáfognék csinálnék egy nagyonfranló pörkölet. Csak hogy tud kicsihuszár hungarise hangszerészek 90% állati eredetű csontból készíti a húrnyerget. Né csak metálkoggyá, nézz egy kicsit a dolgok mögé... A tokodat meg cseszd meg találtam hozzá anyagot.
Csőváz nem akarok megint bezavarni, de ha olcsón megakarod úszni a nyeregcserét akkor menny el a helyi henteshez kérj tőle egy igönfasza marhalábszárcsontot (csinálj belőle valami fasza húszlevest) de tényleg kezeld le főzd ki, vágj ki belőle HOSSZÁBAN egy köbö kicsit nagyobb darabot mint a mostani nyerged farikcsáld ki és meglátod milyen penge kis hangzásod lössszz. Nem vicc. Pl. Fender jazz bass elefánt agyar csont "ez is csak egy kicsit magyaros, tudod mádzsárorszák..."
Sikerült a fővárosban 6 húros készletet vennem (GHS)! A Luther utcában a Megyónál és nem csak egy féle volt hanem kettő!:) ez már haladás ha kis léptékben is. Máshol ahol néztem vagy nem volt vagy csak egy féle pl piros Warwick.
Sziasztok! Johnson jeb-9 basszusgityó eladó v. dobcuccra cserélhető
ráfizetni hajlandó vok(warwick rockbag tokkal az irányár 50 000 ft)
Inkább hivj!
te.:0630 2848887
mail.: natur13@freemail.hu