"A Creative és társai kvázi-profi megközelítését kerülném. "
A Creativot én is az emut nem... :D
Egyébként egyetértek veled annyi különmbséggel, hogy szerintem hangzásban van különbség. Persze ha most mutatsz egy zenét nem tudnám megmondani, hogy emu vagy maudio, de ha dolgozok rajta valahogy hallani a különbséget. Nekem az emu valóságosabban szól. De ez csak szubjektív.
Én azt mondom, hogy "drágább" emukkal ezért már lehet megközelítőleg profi dolgokat készíteni. Gondolok itt a 1212m feletti termékeikre. Az alatti termékeknél tényleg nem olyan jeletős a különbség.
Egyet tudok.... ez emu megkívánja a számítógépes "profi környezetet". Tehát akkor müködik jól, ha teljesen szűz a rendszer és csak a szükséges dolgok vannak bekapcsolva. Egyébként stabilitási gondok vannak vele. Persze macen nem tudom, hogy működnek, de remélem elöbb utóbb megtudom... :D
Hozzáteszem, hogy ha valaki már túljutott a hangkártya beszerzésén, akkor előbb-utóbb belefut a keverőpult szükségességébe.
Erre a célra kimondottan, kifejezetten ajánlható a Yamaha MG szériája.
Ha netán olyat sikerül találni, aminek van SUB Group-ja, akkor a teljes oda-vissza monitorozás megoldott.
Sok eszme cserélt itt gazdát és jópár felém címzett kérdést meg is válaszoltak szakavatott kollégáim, de így globálisan összefoglalnék néhány gondolatot:
Két alapvető irányban kell gondolkodni hangkártya ügyben. A Creative és társai kvázi-profi megközelítését kerülném.
Kiindulási pont a számítógépes zenélés. Az igények kézenfekvők: lehessen kis és nagyszintű hangszert rádugni, netán mikrofont és mindezt lehessen valós időben monitorozni, azaz visszahallgatni.
Namost ezeknek az igényeknek - mint mondtam - két csapásirány tud megfelelni.
Az egyik az Emu, M-Audio, M-Box, Esi, Edirol, Event, Marian, Hoontech, stb vonal, ahol is egy viszonylag alacsonyabb árért (ez relatív persze) kapunk egy all-in-one cuccost, ráadásul nagyon pofás szoftveres, kvázi- vagy valós DSP-s felülettel. Ezeken a router és mixer ablakokon minden nagyon szépen grafikázott, csili-vili gombokkal megtűzdelt, néhány variácó kipróbálása után könnyen konfigurálható a rendszer ki és bemenetei mind asio, mind pedig midi felületen.
Elsődleges tulajdonságuk, hogy az esetek nagy százalékában kizárólagosan a windows médiafelületét használják, ami nem mindig szerencsés.
A másik kör az inkább stúdiócélokra fejleszett technológia: RME, Creamware, Digidesign HDCore, Pyramix, Digigram, Soundscape, stb. Ezekben valós DSP-k futnak, persze árfüggvény, hogy mennyi. És kizárólag dedikált rendszerek építésére alkalmasak.
Itt ezeknél nem szempont a csili-vili megjelenés, hanem inkább a funkcionalitás. Erre példa, hogy az RME-knél a dsp-mixer a mai napig a cubase vst grafikáját kapta meg (szomszédos cégek).
Az egyéb használati előnyökre nincs értelme kitérni.
Ami az egyes körben feltünő, hogy mivel a home/projekt stúdiós körnek készül, ezért sokkal tágabb a valós piac, ergo óriási a marketing tevékenység. Meg lehet nézni a külföldi, mértékadó szaksajtót, hogy melyik, mekkora hirdetési felülettel van jelen. Sajnos a hazai szaklapokat nem lehet említeni, mert nincsenek. Aki annak is vallja magát inkább egy reklámújságnak tekinthető.
Szóval óriási a piac és óriási a kínálat. Ezért van jelen a "fícsör-háború". Melyik ad több funkciót azonos árban. Megjelennek a profi világból átemelt szlogenek, paraméterek: pl az Emu a 1620-tól fölfele eredeti ProTools konverterekkel dolgozik (khmm!!!)
Tény, hogy amelyik valóban minőségileg túlmutat az átlagon, az árban is jól megugrik.
DE - és mit akarok kihozni ebből a dumából - egy bizonyos árszint alatt, NINCS VARÁZSLAT.
Ebben a kategóriában - vegyük az 50-80 ezres intervallumot - nem fog az egyik klasszisokkal jobban szólni, mint a másik. (elég ha csak az ad konverter csip gyártóját nézzük: mindegyikbe egy cég szállítja (Crystal))
Az eltérés a bementi csatornák számában, a mikrofon előerősítők számában, netán Hi Z input meglétében jelentkezhet.
Mivel ezen a szinten általában a több bemenet / 2 kimenet az általános, hisz inkább befele irányba szeretnénk sokmindent megoldani. Kifele már csak a sztereó mixet/monitort kell küldenünk.
Tehát ami a lényeg, hogy mindig az igényeink alapján és persze a pénztárca lehetőségei szerint kell kiválasztani a legmegfelelőbb kártyát. Szűkíti a kört, ha nem pci-os, hanem usb/fw-s kell, de minden van már.
Higgyétek el, hogy ezen a szinten, a kialakított hengfelvételi és visszahallgatási láncban nem fog kiderülni, hogy Emu, vagy éppen M-Audio szól-e és, hogy melyik a jobb.
Tehát a szükséges bemeneti szám és a naprakész driver ellátottság, ami nyom a latban.
És hozzáteszem, hogy a vodka-nevű cég ebben a piaci szegmensben nagyon jó márka és típusválasztékot tud nyújtani, úgyhogy érdemes a honlapjukat a paraméterek tekintetében is böngészni.
A használt kártyák beszerzésénél mindenképp utána kell járni, hogy van-e support-ja.
Akkor szerintem maradjon vagy a 1820m vagy esetleg nézd meg az olcsóbb focusriteokat. Az maudiok nekem nem tetszenek, de az itt fórumozók ezt már tudják és nem szeretnék megint belemenni egy csatába... :D Ha proffabb eszközben gondolkodsz szerintem vagy emu vagy focusrite(az rme-ket konkrétan nem ismerem).
Amit mutattam tényleg drága(vagyis annak tűnik), de ebben a kategóriában szerintem(!!!)a legjobb(ezt nem kellet volna, mert felfognak akasztani érte... :D). Ez már helyetesíthet egy keverőt.
Ilyen effekt send/return esetén (amit a yamaha i/o-nak hív ) elég szokott lenni annyi, hogy csak "félig" dugod me a monó kábelt, persze az attől is függ, hogy melyik vége a return. A monitorozást pedig úgy oldod meg, hogy szoftveresen kevered a zenei alapot a rögzítendő anyaggal, és ezt bedugod valamelyik sztereó bemenetbe. De van más megoldás is.. Tegyük fel, hogy egy mikrofont veszel fel. Ekkor azt bedugod valamelyik bemenetre (legyen az első), továbbá a gépről érkező alapot valamelyik sztereóba. Ha így csinálod, a monitorozás meg van oldva, csak itt a keverő oldja meg a "keverést", nem a gép. Itt úgy tudsz felvenni, hogy ha a mikisáv aux-ára adsz, és az aux kimenetet dugod a hangkártya bemenetébe. A logikája hasonló, de nem kell forrasztgatni, a monitorozást pedig a keverő és nem a gép oldja meg. Érthető?
Á a yamaha az meg ! :) Nekem is van egy MG 10/2-es.
Apropó ennek a keverőnek meg az ehez hasonlóaknak az I/O csatlakozóját hogy tudom összehozni egy hangkártyával ?
Mármint ha mondjuk egy mikrofon jelet elöször a keveőbe viszem be, onnan az I/O-n keresztül a hangkártyába felvétel céljábó és onnan vissza a keverőbe pl monitorozásra.
A jobb hangkártyáknál is van I/O csatlakozó? vagy ott bemeneten be viszem a jelet aztán valahogy software-esen kiküldöm a kimeneten? Ebben az esetben honnan szerzek ilyen kábelt (talán Y kábel vagy mi lehet jó erre a célra aminek az egyik fele 1db 3pólosú a másik meg 2db 2pólusú)? help
mert vannak elméleteim de az igazság még odát van valahol...
Hát nem pénzért csinálom :) És nem is másoknak, csak magamnak.
Szerint max. plusz 50ezer forinttal lehet ehhez képest jelentős javulást elérni? Ha igyen, mit javasolnál? Ennyit ugyanis esetleg még áldoznék a hobbira, de többet már nem...
A rangsort ebben a kategóriában nehéz felállítani.
Ha a konverterek minőségét vesszük alapul, akkor mondjuk az ESI lenne az utolsó helyen. Emu és M-Audio kb hasonló adottságúak, az Edirol meg egy kicsit kakukktojás. Szerintem túl új versenyző ebben a körben.
Driver ellátottság szempontjából Emu és M-Audio a legmegbízhatóbb. Az Edirol a Roland-ság miatt nem engedheti meg, hogy lemaradjon bármiben, tehát jó választás lehet. Megint csak az ESI marad utóljára. Az amolyan kínai holmi ezek mellett.
Marketingben az Emu és az Edirol erős, ami inkább a parasztvakítási oldalról izgalmas.
Funkciókat és szolgáltatásokat tekintve pedig az alapigényedből kiindulva kell felállítani a sorrendet.
Lehet bármilyen jó valaminek a marketingje, ha éppen nem tudja azt, amire vágysz.
Vesd össze a paramétereiket és emeld ki közülük a Neked fontosakat és aztán meg lesz a győztes.
1010-est külső rack-kel, sőt mic-pre fokozattal már 100 alatt ki lehet fogni az e-bay-ről.
Az egyik kollégám mostanában szerzett be ilyet.
Kössz az ajánlatokat.
Na ez a delta 1010 kártya szintén közel áll ahoz amit igazából szeretnék.
Használtan honnan tudnék ilyet szerezni?
Az E-Mu 1616m se rossz de a 1820 a 8 csatorna miatt nekem jobban tetszik.
Edriol és ESI kártyákról tud valaki jót/rosszat mondani?
Ha éppen "rájátszok" valamire, akkor fejhallgatóból azt, amire rájátszok. Plusz a gitár hangját az erősítőből, mikrofonon és előerősítőn keresztül (és mivel csa úgy 3 m-re van maga az erősítő, az "eredeti" hangját is valamelyest, a fejhallgató nem hallgattaja el tökéletesen a szobában terjengő nagy hangerőt...:), a szgép hangkéártyájéval rákeverve a lejátszott sáv(ok)ra. A hangkártyán persze be van állítva, hogy csak a line in-t vegye, de azt is be lehetne állítani, hogy "what you hear", tehát épp azt vegye, amit a fejhallgatóban hallok.
Mondom, amatőr házi körülmények, lehet mosolyogni...
Közeljövőben valamilyen jobb minőségű hangkártya vásárlását tervezem. Elsősorban PC-s felvétel készítés céljára. Most egyenlőre még csak 1-2 sávon , de késöbb több sávos felvétel is szóba jöhet.
Az E-Mu 1212M-ről már sok jót olvastam itt a fórumon és az ára is elviselhető. Ráadásul sok jó progit is adnak hozzá. Szóval jelenleg ez az egyik favorit számomra. De sajnos ez belső kártya. Még ha késöbb megveszem hozzá a külső dobozt akkor is kötve vagyok a PCI kártya miatt egy asztali géphez.(Bár ebben az esetben már olcsóbb a E-Mu 1820.)
További alternatívákat keresve 2 kártya nyerte meg tetszésemet:
1. ha mondjuk notebook-ban gondolkozom és külső hangkártyában, akkor létezik egy olyan hogy Edirol FA-66. Erről mit tudtok mondani?
2. ha PCI és asztali gép akkor pedig létezik egy olyan kárya hogy ESI ESP1010. Erről vélemény/tapasztalat?
Vagy ha van valami olyan kártya amit ajánlotok ilyen célra, legyen külső vagy belső max 110e forintig, kérlek oszátok meg velem.
Master! Egy kis segítséget! Tudom, hogy ez nem az a témakör, de aza helyzet, hogy rögzítek egy sávot a Samplitude-ban és nem tudom visszahallgatni, mert azt mondja a perogi, hogy nem támogatott a formátum. Mit állítsak?
Arra gondoltam, hogy úgy hallgasd már vissza, ahogy mondjuk a preamp-ról lejön. Tehát hallható legyen a teljes analóg lánc, hogy mely pontokon, mi történik a jellel.
Persze, teljesen igazad van. A kápen látható jle csak "illusztráció". Ez csak egy próba volt, mellesleg a preamp-nál van a limitálás. Nagyon primitív a beállítási lehetőség, va rajta egy LED, az világít ha van jel. Ha zöld akkor oké, ha sárgába megy, mér kompresszál, ha piros, akkor már torzít... A bemeneti jelet egy potival úgy kell szabályozni, hogy ez esetleg csak néha és csak piilanatra menjen sárgába... és van rajta kimenő jelszint szabályozó, ezt persze fennebb kell venni. Szóval még játszadoznom kell vele, hogy minden okés legyen...
De hát az egész csak otthonra, saját szórakoztatásomra kell, amatőr szinten...
Aszoftver: Creative WaveStudio és nem profi :)
Sajnos nem tudom, mit jelent a "korrekt monitorozás", de valószínűleg nincs mód rá.
Én itt a hullámformán azt látom, hogy egy erősen kompresszált jeled van. Vagy már processzáltad a szoftverben?
Ugyanis ha ezt a jelszinted rögzíted, akkor ott még kell hangolni a bemeneti szinteken. Valahol van egy limitálás is szerintem.
Nem látom a szoft típusát, ezért az amplitúdó felbontása sem egyértelmű, de ha alapértéken van a függőleges osztás, akkor ez kb -6, -12 dB lehet, ami viszont kevéske egy ilyen konstans jel esetében.
Ilyenkor növelni kéne a bemeneti szintet.
Ebben a setup-ban van mód a korrekt monitorozásra?
Eegen...
Mint írtam, az Audigy adott volt. Ez így egy költséghatékony kompromisszum volt... egyszer majd veszek hozzá egy olyan hangkártyát, amely ASIO-kompatibilis (és immár nem kell legyen benne mikrofon előerősítő).
Amúgy ezzel a hangkártyával korábban már készítettem többsávos felvételt (a tranyós kombómmal, amelynek van line out-ja). "Kicsit" fapados módon, de működött:
Adott volt a basszus- és dobalap wav-ban. Ezt elindítottam egy lejátszóban és közben feljátszottam a ritmust egy külón egyszerű wav-ba (a Creative WaveStudio-val). Aztán rákevertem az alapra, majd elindítottam ez utóbbit, és feljátszottam a szólót, és a végén rákevertem... tényleg nagyon macerás és fapados módszer, de ment.
Itt az eredmény: katt ide.
Na, közben a kérdés megoldódott ma...
Az ötletet Te adtad, rodnas.
A lényeg: már volt egy Creative Audigy 2NX USB-s kártyám, úgyhogy vettem hozzá egy csöves mikrofon előerősítőt (A.R.T. TubeMP), és persze megvettem a miksit is (Shure SM57).
Mikrofont az előerősítőbe, annak kimenetét az Audigy LineIn-jára, és úgy tűnik, okés a dolog... legalábbis egyelőre. Mindenesetre ez nagyon költséghatékony megoldás volt, igy mitegy 45ezerrel kevesebbe került... aztán ha mégsem jó, hát veszek egy spácibb hangkártyát.
nem tudom az milyen, nem ismerem. nem kell nagyon misztifikálni, egy átlagos szintű kártyával is lehet elfogadható minőségű felvételt csinálni. kérdés mi a cél.
az ASIO driver az alapkövetelmény, hogy használni is tudd.
ha ez van hozzá, akkor nyerő lehet.
a notik beépített hangkártyája sajnos csak max. telefonálni alkalmas :(((
a lejátszás az sokkal jobb minőségű, de nem zenét akarunk hallgatni, hanem felvételt készíteni...
Mert mióta bekebelezte a digidesign az m-audio-t, azóta a Protools LE fut ezekkel a hangkártyákkal.
Én magam nem érzem ennek a jelentőségét, de sokaknak szempont.
Nekem az Audiomedia III hangkártyával és annak szopató jellegű supportjával betette a kaput a digidesign, így kerülöm, amig lehet ;)
Szia Aszpirin,
Csak kérdezz bátran. Ha tudom a választ, akkor nem titkolom el.
Az Edirol-t bármelyik hangszerbolt beszerzi neked, mert országos hálózata van a hazai Roland-nak.
A driver kérdés ne legyen kérdés, mert az új Edirol cuccok nagyon korszerűek és értékállók.
Sziasztok.
Nagyon köszönöm a válaszokat!
mastertape: igen, a kártyákat már eleve úgy szűrtem, hogy legyen rajtuk XLR bemenet és mikrofon előerősítő. (Ebben is a Te információid segítettek, a mikrofon topikban, szóval kétszeresen is hálás vagyok... :) A 40 GB merevlemez... hát valószínűleg a külső merevlemez esz a következő beszerzés (néha az az érzésem, az isten pénze sem elég...:)
Tompika: az Edirol UA-25 felkerült a listámra, kösz a tippet. Tudsz helyet idehaza, ahol kapható? Vag külföldről rendelnéd? :) E-MU 0404 nálad miért esett ki?
belenéztem a kínálatba m-audio-éknál: jó kis kártyák vannak ott, de az árak..
én sem bírtam találni mobil hangkártyát, ezért lett az audiophile 2496.
pedig tudom, hogy a mobil a jövő, dehát annyi pénzért...
én a driver dolog és a Digidesign-os támogatás miatt javallanám az m-audio-t mint márkát.
persze, ha nincs olyan tipus, ami beillik az általad elképzelt képbe
nekem az integrált mic-es dolgok nem szimpatikusak, viszont kétségtelenül praktikusak.
meg ahogy ismerlek nagy az "anyagáramlás" nálad
mindenképpen népszerű és "forgós" tipust válassz, mert nem lesz nálad az sokáig ...
és mi lett a döntés?
az jutott eszembe, hogy lehet miksi előerősítőt venni külön egy tizes körül (mono). Az már egy elfogadható hangkártyával eléri a célt...
most jött meg a gyermekemnek szánt m-audio audiophile 2496 hangkártya, elég jónak látom.
egy ilyet (vagy ilyesmit) meg kell dobni egy előerősítővel és a "feladat letudva".
Én is hasonló "gondokkal" küzdök...
Ha segít valamit,Én is körbejártam ezt a kérdést ugyanolyan oldalról megközelítve,mint Te,és két "életképes" variáció maradt,legalábbis Én ezeket preferálom.
Az egyik az általad is említett M-Audio Firewire Solo,a másik a mastertape által javasolt Edirol cég Edirol UA 25 USB nevezetű kártyája.
Szerintem ár-érték arányban ezek jók.
Mindenképp olyan külső eszközt vegyél, aminek van érdemben működő mikrofon előerősítője. Magyarán olyan luka, amibe bele tudsz dugni egy xlr-es miksit. Legyen rajta gain poti és netán egy kis ledsor is.
Pontosan nem tudom, hogy az említett usb-s, fw-s cuccok ebben mennyire erősek. Esetleg ráfigyelhetsz az Edirol-ra is.
A másik, hogy a 40 G-ás rendszervinyód hamar be fog telni, ha hangrögzítésre használod a gépet. Javaslom, hogy szerezz be egy külső vincsesztert usb-st, vagy fw-est.
Sziasztok.
Adott egy FujitsuSiemens laptop 1.6GHz Pentium M processzorral, 760MB memóriával és 40 GB merevlemezzel, melyen 4 USB és 1 FireWire port is található.
Adott továbbá egy 40W-os fullcsöves gitárkombó, melynek hangját a laptopra szeretném rögzíteni mikrofonnal. A mikrofon egy Shure SM57 lesz.
Kérdés: milyen külső hangkártyát vegyek a rögzítéshez?
Amit eddig láttam, és szimpinek találtam, 60rongy körül van újan, boltból:
- M-Audio Firewire Solo
- E-Mu 0404 USB
Nagyon hálás lennék, ha írnátok pro/kontra véleményeket fenti hangkártyákról, esetleg tudnátok ajánlani jobbat... Az nem baj, ha olcsóbb, csak a célnak feleljen meg...
Hát itt azért nyitnék vitát - mármint a 44,1 vs 48 kérdésben - de inkább stúdiós szempontból, amivel meg nem fárasztanám a hangkártya iránt érdeklődőket.
Meg aztán ki az, aki otthon a 24 bit mellett 96kHz-en zenélget?
Inkább a 24bit 44.1kHz-et lenne érdemes alaposan megvizsgálni. Én legalábbis csak abban szoktam zenélgetni. Esetleg 88.2kHz lenne még érdekes, 96 az valahogy nekem soha nem illett a képbe (majd ha zenei DVD lesz a cél )
Hmm. Érdekes probléma. Feltételezem, hogy az Emu nem blamálná magát ennyire kézenfekvő módon.
Az itt a kérdés, hogy az ingyenes mérőszoftver milyen mérésintervallumot enged és ezt mekkora "tűréssel" teszi. Előfordulhat, hogy a díjmentességért cserébe csak pszeudó élményt kapunk...
Nálam az RME mérése saját (bundled) és egyéb dedikált (sonoscope)mérőszoftok szerint 48 kHz-es fs-nél eléri a 24 kHz-es felső határfrekit.
Több rendszer összehasonlítása adhat egzakt eredményt.
Érdekes problémára akadtam. Van egy ingyenes audió mérőszoftver RMAA 5.5 ha jól írtam. Ezzel készült a mérés. Egy E-mu 1212M volt a mérés tárgya. Az elméleti zaj + dinamika 120dB helyett 98-ra adódott amit a számítógépben lévő zaj miatt el is hiszek. Ez eddig ok. Az érdekes kérdés most jön. 16 bit 44100 mintavétellel dolgozva (mérve) az átvitel nagyjából lineáris, egy kis esés van 20kHz körül. De 24bit 96Khz-et használva a szintcsökkenés 16-17 Khz körül elkezdődik ,és kb. 3-4 dB? Ezenkívűl 20Khz-en vág a kártya a mérés szerint. Szerintem a mintavételi frekvencia feléig el kellene mennie a felvett jel frekvenciájának. Hanggenerátorral és oszcilloszkóppal még nem volt időm kimérni ,de ezt is megfom tenni. Lehet ,hogy hiába a 96 Khz-es mintavétel mégis csak 20Khzig veszi a kártya a mintát egy digit szűrő miatt? Vagy a mérőszoftver a hibás? Mit gondoltok. Ha megvolt a műszeres mérés beszámolok mire jutottam. Addig is várom ,hogy mi a véleményetek az észlelt jelenségről?
Hát akkor amit ajánlhatnék: RME HDSP 9632, annak spdif kimenete és arra egy Apogee MiniDAC.
Ez így együtt hasal a 4 kiló alatt. És nincs inside konverzió.
Minden kompromisszum.
Egy E-mu 1212m többszörösét akartam elkölteni front egységre de rájöttem, hogy a minőségnél nekem fontosabb a sokoldalúság, rugalmasság. Tele vagyok ape, flac stb. formátumú zenével.
De inkább nem folytatom, mert ez nem egy high end fórum. :)
Elég régóta alkalmazzák ezt a megoldást. Még abból az időből amikor az usb és a fw csak álom volt.
Kénytelen voltam körülnézni a piacon, mert egy full analóg stúdió digitalizálását nem lehetett sb és alaplapi kártyákra bízni.
nálad úgy látom kicsit nagyobb a forgalom hangkártyákból
én ezekből egyikkel sem találkoztam, de azért jó hallani, hogy van cég aki próbálkozik.
szerintem a jövő mindenképpen a külső firewire kártyáké. csak ne volnának annyira drágák
>>láttatok már árnyékolt A/D átalakítót hangkártyán?
Igen. Aardwark kártyák, Digigram kártyák. Ráadásul az előbbi még nem is a profi kategória.
Egyébként meg igazad van.
zenehallgatás sznobizmussal füszerezve és pénz nem akadály akkor egyértelmű, hogy EMU1212
egyébként mindig a bemenet a kritikus és nem a kimenet.
ja és a lehallgatórendszer...
PC belsőkártyáknál kéretik a nagy minőségi szempontokat mellőzni, mert HELYBŐL BEDŐL A SZÓRT ZAJOK ERDEJÉTŐL A TEÓRIA
a valami a külső konverteres cuccoktól kezdődik és itt már be is bukott a 1212....
a táp és az alaplap úgy megszórja, hogy ihajjjjjj!!
láttatok már árnyékolt A/D átalakítót hangkártyán? én nem. pedig ami zajt ott kapnak a cuccok az nem piskóta....
Ja.....nem a legnagyobb hanem az egyetlen különbség. Egyébként a szinkron kártya is nagy előnye az audiophile-hez képest. Ha esetleg késöbb mégis zenélésre adnád a fejed akkor meg egyértelmű, hogy emu.
Ez a zenehallgatás meg olyan dolog, hogy a rendszeremet nem vihetem el az üzletbe. (Meg nem is szívesen mozgatnám a sérülésveszély véget).
Bízom benne, hogy jó lesz. Ennyi ember nem tévedhet. :)
Az árakat nézegetve (absolute.hu) nincsen jelentős különbség a megnevezett kártyák között.
Azt hiszem maradok a 1212m-nél, csak ennek a v2-nek járok utána. Megéri-e a +10k-t vagy sem.
Szimplán zenehallgatáshoz szerintem nincs értelme a 1212-est megvenni. A többi ki-bemenettel úgysem kezdesz semmit.
Vegyél egy Audiophile 2496-ot, esetleg a 24-192-őt. A lényeg, hogy a sztereó kimenet igazán zajtalan és stabil legyen. Esetleg ezek usb-s, vagy fw-es kivitele is szóba jöhet.
A v2-esbe valszeg már a 1820-asnál használt konverterek kerültek, amik "állítólag" a protools-ból vannak, de ezek az adatok ne vigyenek el az erdőbe.
Ha van rá lehetőséged, akkor hallgasd meg a kiválasztott darabokat és utána dönts. Ez szigorúan szubjektív megfejtés.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Zenehallgatáshoz építenék egy csöndes PC-t amibe - a terveim szerint - E-MU 1212M-es kártyát vennék.
Jelenleg egy Abit NF7-S alaplapi hangkártyáját használom (Soundstorm). Ha valamelyikőtöknek volt szerencséje mindkét hangkártyához (hanghoz) elmondhatná a különbséget.
Én az Abit NF7-S hangkártyájához képest egy picit melegebb hangot szeretnék, és nem tudom az EMU jó választás-e ebből a szempontból.
Milyen jellegű hangot produkál?
A frekimenetet (magas-mély kiemelések) pici léptékben állítható?
A másik kérdésem, hogy mi a különbség a 2 hangkártya között:
E-Mu 1212m hangkártya
E-Mu 1212M v2 hangkártya
A v2-es 10k-val drágább. Hangban, szolgáltatásban van különbség? Esetleg minőségibb anyagokból rakják össze? Szóval az újabb miben különbözik a régitől?
Köszönöm nagyon mindenkinek a segítséget!!!
A végső megoldás az lesz, hogyaz egyik barátomnak van ilyenje, tőle kölcsönkérem, és kimérjük aztán irány az alkatrészbolt, ahogy mondjátok.
Mastertapenek is köszönöm a felajánlást!
mindig vannak rossz és jó esetek. te beszophattad a rosszat.
én nem mondom, hogy ez a game portos dolog a vérprofi, de azért használható.
egy dologba szoktak belerottyanni, az a sysex üzenet, abból is a termetesebbje. a driverek nem szeretik a hosszú, folyamatos adatstreamet.
ezt szokták kiküszöbölni a küldő szoft oldalán (már a profi megoldások, mint például a GT-8 firmware küldő segédprogija).
rosszul tudod!
a game portot ERRE TALÁLTÁK KI ÉS NEM KÉSIK!
persze egy vacak install, gagyi driverrel csodákra képes.
érdemes rátenni egy tesztprogit és meg fogsz lepődni a pár ms-os latency-n (már ami az első bitet illeti).
a MIDI az egy lassú protokol, 31250 bit/s -tól nem lehet nagy adatátviteli sebességet várni.
ezt még egy mutatósabb pitch bendezés is kivégzi ...
Húúú nekem is van ilyenem, de az nem lesz oké, nagy lesz a késés. A gameportot nem erre találták ki. Én Vetta szoftverfrissítésre használom a kábelt, arra még jó, mert nem számítanak a 10-20 ms-os késések. De adott esetben gameporton ilyen is lehet.
De az is lehet, hogy veszel ilyet, és kicseréled a csatlakozót ilyen 15 lyukúra, mint amilyen kell.
én 10 éve csinálok ilyen kábeleket. ha jó a kábel, akkor ez a game-portos dolog teljesen megbízható (a hangkártya drivertől függ).
ezt a fajta kábelt nem bontottam még széjjel, de gyanúsan olcsó. lehet mindent kspóroltak belőle (OPTO, vonalmeghajtás/leválasztás)? végülis úgy is működik, csak földhurok ne legyen, mert akkor érdekes történetek lehetnek...
Én effektpedálokat kötöttem így a géphez.
Egy ART SGX-et,és egy V-ampot.Mindkettővel kiválóan működött,amíg működött.
Most asszem meg van törve a kábel,vagy valami ilyesmi,mert most már nem megy.
De szerintem szintivel is működnie kell.Beállítani kell jól a portokat(MPU-401),és akkor jó lesz.
kiváncsiságból még annyit, hogy láttam olyan kábelt, ami a gameporttal köti össze a midis cuccot, at 1990ht az abszolutban.
Ez mennyire jó megoldás, érdemes megpróbálni, valaki kötött már így össze szintit géppel?
Én egy kicsit furcsa dolgot keresnék..nem tudom van-e itt valakinek M-Audio Audiphile 2496-os hangkártyája rajtam kívül. A problémám az, hogy az a kábel amin a MIDI meg az S/PDIF van az elveszett, egy olyat keresnék, ha esetleg valakinek ilyen van és nem használja szóljon légyszi. Csak a kábel kéne!
Ha esetleg tudtok valahol helyet ahol tán külön lehet ilyet kapni az is tuti lenne
Gondolom még valami Tolsztoj mélységű mondanivalót szántam a két mondatrész közé, de éppenséggel az msn-ezés is bekavarhatott. Ott is osztottam az észt.
Ez van.
Így jobb?: Nem egyszerű progi, de az összetettségéből és logikusságából adódóan könnyen átlátható.
Huhh, ez nehéz volt.
És engedje meg mindenki, hogy itt ejtsek néhány szót a Samplitude programról, amiről méltatlanul nagyon keveset tudnak a topic-okban. Az eddig itt (és más témáknál is) előkerült problémák gyakorlatilag sohasem jelentkeznek ennél a programnál. Tökéletes audió motor, teljes rendszerhang tiltással (!) és a legújabb verzióban már mindent tudó midi editorral.
Nem reklámozni akarom, de tényleg nem produkálja azokat a butaságokat, mint egy Cubase, vagy Vegas, vagy egyebek.
A gyárilag ajánlott hardverek között a S"ekd Prodif kártya széria volt, ami mostanság már Marian névre hallgat, vagy mindenek felett az RME összes változata. Igaz, ez nem olcsó.
Nálunk a tanfolyamon elég sokan térnek át más szoftokról a Samplitude-ra és azóta maximálisan meg vannak vele elégedve. Nem egyszerű progi, de nagyon összetett. A saját, beépített effektjei, mint az EQ, a dinamikák, sőt az IR konvolúciós zengetője is nagyon sok vst plug-ot lealáz. Arról nem beszélve, hogy a munka végén, a mixdown után egyből audio-master szintű cd-t lehet írni vele.
Csak azért mondtam mindezt el, hogy ha netán valaki próbálkozni akar és kis idő után minőségi sikerélményre vágyik, akkor ez is egy lehetőség.
És hivatalosan már 50 ropi környékén megvásárolható.
blue,
A "kis" ProTools minden esetben natív program, azaz a pc/mac processzorára támaszkodik. Amikor M Powered, illetve Digi 001/002-es rendszereket veszünk, akkor minden esetben ezeket a "butított" PT-okat kapjuk. Verziótól függően 24, vagy 32 sávval. A hardver kapcsolat csupán egy biztosíték a Digidesign részéről, hogy garantáltan használható legyen a szoft. Ezért is volt az a sok beégés a PT Free-vel, ami elment mindenféle hangkarival.
De mindezektől függetlenül egy ilyen PT LE pontosan úgy viselkedik, mint bármilyen pc-s natív felvevőprogi.
Az igazi, "nagy" ProTools HD1-es, belépő modell 2,160,000,- Ft-tól indul, csak a DSP-ket tartalmazó core kártyával és úgy nagyjából 600 ezer és 1 milla közti lépésekben tudod bővíteni a rendszert. A HD2-es "csak" 800 ezerrel több, de kétszer nagyobb számolási és sávkapacitással.
Nna ezeknél garantált a 0 latencia és a felvételkori processzálás.
De igazán: tegye fel a kezét, aki innen, közülünk fel tudna építeni egy ilyen rendszert. Pláne otthonra.
Az vitathatatlan, hogy az EMU nagyot ugrott ezzel a kártya szériával (rájuk is fért), de bizony azokban sincs dsp. Mindaddig nem is lesz értelme, míg a hardver-szoftver kapcsolódás ennyire nyitott tud maradni. Csakis ajánlott szimbiózis létezhet.
Az RTAS felület tényleg jó (szépen lehet rá "butítani" a TDM-eket), de egy-egy igazán ütős vst pack is ringbe tud szálni velük.
Eladó egy EMU 0404es hangkártya tökéletes állapotban, minden tartozékával, doboz, stb. Hozzá rengeteg szofver.(ProteusX, EmulatorX,)
Ár: 21.000 Ft
Több info: 06-20-9360-638
vagy tocsabi@freemail.hu