Az is igaz viszont, hogy az élőben hallgatott gitárhangfalat pont ugyanúgy nem tudja visszaadni semmi. Másképpen: a többutas hifi rendszerek tökéletlensége épp pl. a gitárhangoknál jönnek ki..
Ezt inkább úgy módosítanám, hogy a füled a gitárhangszóró jellegzetes hangját szokta meg, egy jó hi fi hangfal tökéletesebb reprodukciót jelent mint egy sávhatárolt gitárhangszóró, nekem az amplitube idehaza tök jól szól, sőt felvételeknél is gyakran jobb mint a mikrofonozás
Nekem most a számítógépes szoftvereknél van gondom.Én abban a hitben voltam ,hogy ezekkel a szimulátorokkal kb úgy megszólal majd ,mint egy zenei felvételben. De nem.
Nem hiszem, hogy a lehallgatóddal van gond. Ha bármilyen zene viszonylag szalonképesen megszólal rajta, akkor a gitárnak is elfogadhatónak kéne lennie, ha korrekt a lánc. Az erősítő és a hangfalszimuláció is be van kapcsolva?
Szoftveres szimukat én nemigen használom, viszont a GT10-edben nagyon rendesen használható, élethű szimuk vannak..
(na nem biztos, hogy pont ez volt a kérdésed)
Köszi.Teljesen igazad van.Ez mind igaz,de még azért mindig várnék konkrét típusra javaslatot.Valami aktívra ami jól szól de nem méregdrága.Előre is köszönettel:
A digitálisan készre modellezett gitárhangnak viszonylag jól kell szólnia a többutas hangfaladon. (végülis a felvételi lánc legvégén ilyen cuccokon köt ki a fogyasztóknál nem?)
Az is igaz viszont, hogy az élőben hallgatott gitárhangfalat pont ugyanúgy nem tudja visszaadni semmi. Másképpen: a többutas hifi rendszerek tökéletlensége épp pl. a gitárhangoknál jönnek ki..
Vannak amúgy egyutas szélessávú hifi hangszórók, de ezeket csak viszonylag kisebb teljesítményűben tudják előállítani, valamint a magasakat eléggé keskeny szögben sugározzák (ja és méregdrágák).
Abban semmiképp ne utazz, hogy a tweeter-t leválasztod a mélysugárzóról, mert- egyrészt- a magasakból valamennyi azért épp hiányozni fog, valamint egy gitárhangszóró az teljesen más, mint egy ilyen gumimembrános hifi. Nem csak abban, hogy szélesebben visz át felfelé (korántsem a teljes hallható tartományig-azaz nem hifi), hanem abban is, hogy teljesen más- sokkal nagyobb hatásfokú is. Máshogyan (jobban) hozza a dinamikai felfutásokat (tranzienseket) is.
Rá kell kötni egy soksávos equalizert, és a lehallgatási környezetben rózsaszínzajjal, illetve spektrum analizátorral kimérni/beállítani az egyenletes átvitelt. Megint csak kontárkodtam.
Szerintem mindkettőtöknek igaza van. Arról van szó ui. hogy keresztváltó törési pontjaiban (ahol ugye szétszedi a freki tartományt a 2 v. 3 útra ),
- ha nem jól van kitalálva a kapcsolás - akkor ott bizony egy freki kiemelés van (azt hiszem ezt jellemzik a Q tényezővel - de majd javítsatok ki).
- ha nem jól van megválasztva a ezek a pontok, simán lehet egy "lyukat" csinálni a freki tartományban: pl. a a keresztváltó már letör a középsávnál, de a magas sugárzó abban a pontban még nem igazán dolgozik ...
Ezt a frekilyuk kifejezést én kreáltam. Tapasztalatom szerint a többutas hangszóróknál a középtartomány nem annyira egyenletes mint egy hangszórónál.
Gondolom nem véletlen ,hogy gitár hangfalak nem többutasak.
Persze, igazad van, nem tudtam elaszakadni agyilag az analóg preamp-gain-konverter sémától. A macbook mic inputos dolog is hülyeség, amit írtam, mert a "mic in" állapotban a beépített mikrofonról van szó. Ezen a gyártási költség szinten nincs analóg szintszabályzás. Na majd csak felébredek...
Az mit jelent? Szerintem inkább kismértékű átfedésnek kellene lennie a keresztezési frekvenciákon (sejtésem szerint ezért is nevezik így ). Az, hogy egyutas, kétutas, x-utas ebben az esetben szerintem nem sokat számít, mert mindegyiknek többé-kevésbé egyenletesen át kellene fogni a hallható frekvencia tartományt. A hang frekvenciasávokra bontását (utak száma) azért találták ki, mert a hangszórók méretüknél fogva eltérő frekvenciasávban működnek hatékonyan, például magasabb frekvenciához kisebb méretű hangszórót használnak (a méret egyenesen arányos a hullámhosszal).
Konkrétan alaplapra integrált, olcsó eszközről írtam. Azoknak szerintem digitális hangerőszabályozója van, és ha ebben nem tévedek, akkor az AD átalakító után kell lennie. Bár el tudok képzelni digitális szabályozású analógot szabályozót is, de alaplapi kártyákban a költséghatékonyság miatt - gondolom - nem ilyet használnak. Nem tudnám mással magyarázni azt az esetet, hogy tiszta hangszínnel próbálkozva, akármilyen alacsony szintre állítom a bemeneti hangerőt, a jel normalizálása után hallhatóvá válik a túlvezérlés. Ez csak akkor szüntethető meg, ha a gitáron veszem lejjebb a hangerőt, ami viszont egészen bizonyos, hogy az AD előtt van. Az én gépe(i)men legalábbis ezt tapasztaltam.
Pontosan ez itt a lényeg. Line6 UX gitár bemenet impedancia: 1m Ohm.
"Make sure that you have a good guitar signal in to your audio interface. Use a line box or DI with a high impedance input (more than 500 kilohms)."
Először is köszönöm válaszod.
Egy Behringer UCG 102 USB -s külső hangkártyát vettem.
Gitárral nemlehet probléma Jackson professional meg Fender strato.
A zenélést se most kezdtem,Több mint 30 éve tolom a gitárt.Csak ezzel a digitalizált dologgal ismerkedek most.Buliban egy Boss GT10-et használok egy Marshallon.
Otthonra gyakorlás végett próbálkozom a számítógépes effektekkel.
A szoftverek Amplitube ,Guitar Rig,Pod farm.
Első körben a gyári beállításokat próbálgattam.
Próbáltam a zene hallgatásra használt Mission hangfalaimon, egy AKG 301-es fejhallgatón meg két másik noném hangfalon is.Lehet hogy az a baj ,hogy túl sokat vártam tőle.Arra gondoltam ,hogy a két utas hanfalaknál a frekilyuk okozza a problémát.Azért kérdeztem ,hogy kinek mi a tapasztalata.Gondolom valami szélesebb sávú egy utas fallal esetleg jól szólhat.De ezt csak feltételezem.Azért kérdeztem ,hogy akinek jól szól az írja már meg legyen szíves ,hogy milyen falat használ.
Amit a szintekről írsz, az így van. De van még egy fontos szempont. A gitárelektronika kimenő impedanciája nem illeszkedik a normál line inputokhoz, emiatt ugyan nem lenne torz, inkább a hangszíne változna meg negatív irányba, ezért kell a di box, mert az letranszformálja egyaránt az impedanciát és a szintet is a mikrofonhoz hasonlóra. ( Ezért van a diboxokon xlr kimenet, hogy egy normál mikrofonkábellel lehessen mikrofon bemenetekre dugni)
Ugyan nem mélyedtem el az alábbi problémában, de nem lehet, hogy a line-nak hitt bemenet valójában mikrofonbemenet és ezáltal lesz túlvezérelve ? Elképzelhető, hogy oprendszerben lehet váltogatni, mint a macbookon.
Zizis gitá hang: Én is ugyanarra tippelek, mint amit a kolléga lentebb ír.
Az nem jó megoldás, hogyha a gitárt egyszerűen bedugod a hangkártyába, mert a gitárból nem vonal-szintű és nem is mikrofon szintű jel jön ki hanem ..ööö.. gitár-szintű jel jön ki. Azaz a hangkártya és gitár közé kell valami, ami illeszti jelet - többek között erre valók a DI-boxok.
Egyébként nekem a line6 UX2 cucc szól mint az atom... csak kattingatok a pod farm progiban a presetekre és esik le az arcom pl. a 1959 HW a fuzzface-el úgy szól, ahogy az a nagy könyvbe Jimi beleírta ....
Úgy sejtem az integrált hangkártyák bemeneti hangerőszabályzója az AD átalakító mögött van, úgyhogy a gitár már eleve túlvezérli azt, ezért is zizis. Persze lehet, hogy tévedek, és nem kellett volna belekontárkodnom.
Bocsi, már sokadszor, de majd hátha most:
Cubase5-ben device setup-ban- directmonitor:
Van valakinek, akinek megy ezzel a setup-pal?: Win7-Emu belső kártya
A kártya keverőjén szépen berakosgatva a strip-ek insertjeibe a directmonitor send-return-ok, minden működik, a szoftveren átmenő hang ok, de a directmonitorozás nem.
Nem nagyon értek hozzá, de nagyon sok mindenen múlik.
Kezdve a gitárral, de ezt most kihagyom.
Hangkari: - Van-e legalább ASIO-t hardveresen támogató kártyád?
Ha integrált hangkarival tolod szoftveres asio, etc... az eleve gyér hangminőség.
Használt szoftver: sima vst, Ultrawave, Amplitube, Guitar Rig, Revalver, Waves GTR, etc...
Demokat ki kell próbálni.
Beállításokról röviden: Nemtom mennyire értesz hozzá, de az h berakok egy overdrájvot, kitekerem és várom a csodát az nem működik.
Mindenből egy kicsit. PL: kevés erősítő szim (tiszta, csak a vastagság kedvéért), kevés drájv, kevés kompresszor.
Fokozatosan adod rá drájvot, figyeled, mikor megy át zizibe.
Hangszóróról csak annyit, h jobb ha két teljes értékű (ld: 2 vagy 3 utas) hangfalad van.
Eladó PC. Zenei workstation-nek van telepítve (Cubase 5, Fl studio, Reason + sok GB-nyi refill és tengernyi VST hangszer és effekt (Battery2, Kontakt, Korg szintik, Virtual bassist) Egy külső v. belső hangkártya kell hozzá és mehet a komponálás. (váltottam Mac-re, de ez a felvétel még ezzel a pc-vel készült: http://d2b.neobase.hu/content/t-mobile-rekl%C3%A1mzene)
Asus M4A 7BT-E alaplap, AMD Phenom(tm) X4 810 processzor (2,61GHz), 4 GB memória, 500 GB Caviar Black HDD, windows XP sp3 (v2002) OEM, Asus Vento ház, DVD író, NVIDIA GeForce 8400 GS videokártya, TP-LINK Gigabit PCIe Network Adapter (Model No. TG-3468)
érdeklődni: dbmpax@gmail.com vagy 06-70-581-7950
Sziasztok!
Szeretném kérdezni,hogy milyen hangszórót ajánlotok a számitógéphez,hogy rendesen visszaadja a gitár hangját.Próbáltam többel ,fejhallgatóval is mind zizi volt a torzítós hangszineken.
Van egy line6 gx külső hangkártyám és a line6 podfarmmal használom. Ha cubasével próbálnék felvételt készíteni, nem vesz fel, de a cubase metronóm hangja sem hallatszik. Valahogy be kéne állítani, hogy a cubase bemenete és kimenete is ez a line6 hangkártya legyen, de nem tudom hogy hol kell beállítani. Valaki ha tudna segíteni megköszönném! A vezérlőpultban a hangnál minden át van állítva erre a hangkártyára!
De hát pont az a bajod, hogy hallod. A másik gitárt azért nem hallod, mert annak kisebb a jele, a de attól szól.
A hangkártya Line in-jébe menő hang rákerül a kimenetre. Semmi digitalizálás, asio meg kutyafasza, hanem egy egyszerű analóg áramkörön keresztül kikerül rá. Ugyanúgy, ahogy a mikrofon jele is a Mic in-ről, oszt olyankor visszhangzik a Skype, meg hallod magad a hangszóróból. Ezt elkerülendő, a LEJÁTSZÓ eszközöknél némítsd le a Line in-t. Ettől még a digitalizálás menni fog.
Az nincs bejelölve. Jut eszembe, három gép van: XP SP3 (itt nem jó), és két Win7 (egyiknél jó, másiknál nem (most ezt néztem, hogy be van-e jelölve a figyelés)).
xp-ig bezárólag a windows mixer-ben kipipálod a lejátszásnál. onnantól el van rejtve az audiobeállításoknál. nem elegánsan egy kis olvasnivaló. viszont itt minden le van írva.
A windows keverőjében (vagy a hangkártya kezelőprogramjában) a lejátszóeszközöknél némítsd le a bemenetet (nyilván a Line in lesz az), amin a gitár van.
Hangkártya probléma lehet, mert ha kikerülöm az ASIO4ALL-t, akkor is hallatszik (C-Media kártya). Egy másik gépen nincs ilyen jelenség (Realtek), míg egy harmadikon (Realtek) szintén van. Köszi srácok.
Csak azt nem értem, hogy a passzív pu-val miért nem hallom az eredeti, torzítatlan jelet. Parajelenségnek tűnik. Ma elvégzek majd egy próbát nagyobb hangerővel is, hátha van passzívon is az eredeti jel, csak kisebb hangerőn nem lehetett hallani.
Az aktív pu-s gitár is ugyanolyan vezetékkel csatlakozik, mint a passzív (a tápfeszültséget egy behelyezett elem szolgáltatja). Annyi a különbség, hogy nagyobb jel jön ki, és legfeljebb (jobban) túlvezérelheti a hangkártyát (ami meg is történik).
az a szimmetrikus/aszimmetrikus dolog és gitárnál csak aszimmetrikus használatos. (kivéve, ha di-box, de az is külső egység.) a aktív szedő attól aktív, hogy van benne egy előfok, ami kívánja az áramot.
próbálj ki talán más programot is, kizárandó egy lehetőséget. ha van rá mód, akkor másik hangkártyát. különben ez olyan, ha látja az ember két perc alatt ki szok' derülni. így vakon a wdm/asio bemeneti jel kimonitorozására gondolok. igen rég párszor én is bent hagytam, azt jött a "de pregnánsan szól ez a gitár" érzés. utána meg "a fejnek két kézzel való fogása" effektus...
hát nem értek a gitárokhoz, de józan parasztival nem lehet, hogy a passzív két ér (meleg-föld), az aktív 3 ér (meleg-hideg-föld)? egyáltalán szabad aktív cuccot dugdosni hangkártyába? ennyit tudok :)
Most akkor szeretnék visszatérni erre a problémára, mert érdekesnek tűnik. Van két gitár, az egyik aktív EMG-kkel, a másik passzív hangszedőkkel szerelve. A Peavey ReValver Standalone üzemmódban fut. Az aktív pu-s gitárt használva, a torzított jel mellett hallatszik az eredeti, torzítatlan jel is, míg a másik gitár esetén ez nem fordul elő. Bárhova kapcsolom a pu váltót, a helyzet ugyanaz. Csak akkor szűnik meg, ha lejjebb veszem a gitáron a hangerőt. Tudja valaki mi okozhatja?
Először arra gondoltam, hogy áthallás van a hangszedők között, és a másik pu nagyon gyenge jele is felerősödik még a torzítási határ alá. De ennek nem szabadna jelentkeznie a kapcsoló középső állásában, ahol mindkét hangszedő azonos hangerővel szól. És mégis.
köszi! na persze analóg oldalon sztereó pár megy ki-be, de hogy
a lapkán milyen chipik vannak, azt nem látja az ember a dobozban. de most megnéztem egy régebbi asio-s pci-s egységen: konverter, kodek, I/O kontroller stb. ezek a legnagyobb lapkák... szeretem a lecsót sok tojással! :)
Még mindig van kérdésem, gondom...
1., http://ixbtlabs.com/articles2/proaudio/emu-0202.html
ezt hogy kötnétek be egy keverőerősítőbe, ahol csak egy nagy jack-es bemenet van?
2., kiderült, hogy a yamaha np-v80-on nincs midi kimenet, a használati utasítás azt irja, hogy lehet egy szoftvert telepíteni, ami az usb kimenetet a gépen átalakítja midi jellé...Ez így működhet, avagy olyan billentyű fog kelleni, aminek van midi out-ja?
Most vissza adtam a focusrite saffire pro 40 dsp hangkártyát, de azért az AB tesztet megcsináltam, a Creative XFI fatality-mmel, amit audio creation cucchoz is használják. Vicc, de tisztább a hang a Creative-el A saffire pro dsp előfoka meg elég gyengusz.
segítséget kérnék FW kártya leváltása apropójából. USB-re.
az alábbiak elvisznek egy kvázi 20 sávos - javarészt VSTi és sample, kevés recording - környezetet vagy inkább érdemesebb egy árkategóriát ugrani...?
Dolgoztam vele. Talán pont azzal, ami alább hirdetve van. Nem tom mi érdekelhet. Nekem különösebb gondom nem akadt, de a zenekar többsége ugatta a dolgot és bénáztak vele rendesen. A nyolc előfok lehet elég demózgatni. A konverter is tűrhető, kár hogy nincs rajta adat se ki se be. A daisy-chain lenne nem rossz, csak halmozza a felesleges dolgokat is (pl. a kimenetek) és csak márkán belül működik. Füles-kimenet elég halk. Amire árulják arra teljesen megfelel, 70-ért nekünk megérte. Javítható apróság, de valami érdekes tápdugasz, vagy aljzat volt benne, mert tesla-coilt játszott, mikor bedugtad. Néha akkor is megszakadt az áramja, ha csak úgy magába volt.
Köszönöm a választ!
Igen, azt el is felejtettem leírni, elvileg midikábelünk is van. Tehát akkor ezek után minden adott a dologhoz! Összekötésnél mi a sorrend? (mit mibe dugunk?)
...egy dolog hiányzik...
a "midiport"...
vagyis hogyan juttatjátok a szintiből a midi jelet a számítógépbe?...,hogy azzal "vezéreljétek" a vsti-t,reasont,stb...
lehet venni párezer forintént "ilyen usb-midi kábelt",azzal megoldható a dolog....,vagy "kicsivel" többért van az e-mu-nak is külső midicucca,midi-usb kábele.
midi interfészek,kábelek
Sziasztok!
Abszolút kezdők vagyunk zenekarommal ebben a témában, ezért is fordulok hozzátok! Igyekszem a tudásomhoz mérten a legpontosabb lenni.
Tehát szeretnénk számítógépen megcsinált hangzásokat billenytűvel megszólaltatni a zenénkben a próbákon (tehát a cél az elektronikus hangzás). Ehhez van egy yamaha piaggero np-v80 szintink, melyet ez esetben midi billenytűként használnánk, van egy creative e-mu 0202 külső hangkártyánk, és egy számítógépünk, és persze egy keverő, ami majd megszólaltatja hangosban a dolgot. Hogyan kell mindezt összehozni ezek után? Gondolok itt arra, hogy mit mibe dugunk be (csak nagy vonalakban, elég hogy melyik szerkezetet melyikkel), milyen kábelekkel, milyen programokat ajánlanátok ehhez (legalább elindulási nyomnak valamit)? Fülest hova érdemes dugni, hogy a billentyűsnek legyen saját kontrolja játék alatt?
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdv:
Nalzsoro
Urak - és hölgyek ! :)
Haverom végleg feladta az EMU 1212m- projektet. Eladja, de ettől függetlenül KERES (Midi In-Out-is legyen rajta ) , külső vagy belső kártyát, otthoni "stúdiózgatásra" Cubase, Vst-k..... kb 40e Ft-ig.
Ha esetleg Valakinek van eladó ...
üdv az uraknak!
firewire problémámról beszámolva: feladtam, kész, vége. pécéhez és vinfoshoz soha többet FW!
mindent megpróbáltam -asszem: legacy driver visszaállítva, aztán Texas chipsetes Express Card megvéve összedugva: semmi, ugyanaz. kész kampó. ha valaki dumálni akar egyet, az erzsébet híd korlátján ücsörgök