Vegyetek Elvis mikrofont, akkor már jó hang se kell, csak egy menő póz.
(egyébként nem rossz miksi az SH55, én ha énekes lennék, csakis ilyen pinamágnes cuccal tolnám.)
Sziasztok!
Gitár felvételéhez (főképp thrash stílus) keresnék Audix i5 mellé egy kondimikrofont demozáshoz. ~20eFt körüli keret van rá. Tudtok-e ajánlani ebben az árfekvésben valami elfogadhatót? Én az RH Sound HSMC-001 típust nézegettem, de nincs vele tapasztalatom.
Sziasztok szakik!
A szinte vadiúj T-Bone SCT 800 miksim egyik alkalomról a másikra elég jelentős gain csökkenést produkál (hozzávetőlegesen: amit előtte olyan 3-4 állás között vettem, az utána olyan 6-7 állás közé kell tekerni). A hangminőségben hallható romlást vagy különbséget nem tapasztaltam. Kipróbáltam egy 12AX7B csővel is, a gainkb ugyanaz mint az eredeti csővel (tehát vélhetően nem cső probléma). Még garis a cucc elvileg, de nem volt még dolgom Thomann garanciával, és nem is tudom, hogy állnék neki gariban megnézetni.
Van, akinek lenne ötlete hozzá?
Köszönettel: Csaba
Sziasztok!
Mikrofon javítással ki foglalkozik? Budapest lenne a legmegfelelőbb. Tudtok segíteni benne? Audio-Technika kondenzátor mikrofonommal van valami gond. Előre is köszi a segítséget!
Sziasztok!
A megjelenése óta használom a beyerdynamic tgx-58-as mikit, ez vált be legjobban a hangomra. Még működik, de egyre elnyűttebb, a kapcsolója is gyengélkedik, ezért lassan szeretném leváltani. Mivel nekem a beyer hangzás bejött,és hasonlót szeretnék a jövőben is, szeretném megkérdezni, hogy az újabb szériákból mondjuk a tgv 70 d-t megvehetem-e? van-e valakinek ilyen és milyenek a tapasztalatai vele?
A TC Helicon MP-75 mikrofont ismeri valaki? A TC Helicon effekteket csak ezzel lehet vezérelni ha nem akarsz minden ki-be kapcsolásnál a pedál mellett állni. Viszont mikrofonként mennyire jó? Megéri megvenni vagy maradjak inkább az SM58-nál és álljak az effekt mellett?
Senn.e945 / meg egy másikat. Nem tudom van egy jellegzetes hangjuk, legalabbis azt gondolom.
Ezeket a szeriakat felismerem. Es nekem nagyon nem jott be.
Ige , a shure ksm 9 olvastam én is kulfoldi fórumokon, h picit 2-3dB vel nagyobb monitor hangerőt bir. Toleránsabb.
De ha értesz angolul esetleg, rá lehet keresni külföldi fórumokon a dologra. Most ránéztem kicsit: a neumann állítólag nem tűri olyan jól a feedbacket. De érdemesebb elmerülni kicsit a témában.
Azért azt elárulod, hogy melyik sennheisereket próbáltad,amik nem tetszettek? :)
Egyébként kipróbálás nélkül nem érdemes mikrofont venni. Az én hangomhoz az előbb említett ev11-es nagyon rosszul állt, de nagyon olcsón meg tudtam venni, így megvettem anélkül, hogy kipróbáltam volna. Az sm58-as és a beta is jó, de nekem meg éppen egy közép kategóriás dinamikus sennheiser vált be (talán 855).
Lagzi, parti zenekarnál nyilván nem kell rock koncert hangerő. Biztos, hogy megoldható gerjedés nélkül a kondi mikrofon monitorozása. A mi énekesnőnknek nagyon megtetszett az egyik mikrofonom, egy alap szintű régi kondi mikrofon (ev cobalt 11), minden gond nélkül használjuk. Biztos, hogy az általad említett csúcs kondi mikrofonok még sokkal könnyebben kezelhetők, mint a mi régi olcsó kondi mikink.
De nekem nagyon nem jönnek be a Sennheiser miksik.
Volt alkalmam pár ilyen miksit próbálni és nem. Abszolut nem tetszik.
A neumann meleg közepei és nyilt teteje barátságos nagyon. Csakhát a gerjedéssel fogalmam sincs ...mennyire lesz kezelhető, e téren teljesen vakon vagyok.
De a shure (KSM9) sem "rossz". Arra azt olvastam picit jobban bírja a "gerjedés küszöböt". De igazság szerinte ezt próbálni kellene.
Ugye sok függ a teremtől is, hm igazándiból buliban kellene kipróbálni.
Először is: Mindenképp kondit akarsz? Mindenképp gerjedékenyebb lesz, mintha dinamikusat használnál...
Én inkább Sennheiser E 945-öt ajánlanék. Jóval olcsóbb is, mint egy kondi, de elég széles a frekiátvitele (40-18k). Én szeretek ezzel a miksivel dolgozni. És szerintem vendéglátózni tökéletes lenne ez is.
Ha mindenképp kondit akarsz, akkor Sennheiser E 965. Akár lábmonitorozás mellett is kiválóan használható (ha kicsit odafigyel rá az ember).
"Muzsik" fórumozó, olvastam hogy neked egy Neumann KMS 105 mikrofonod van élő használatra.
Tudnál adni egy elérhetőséget a következő email címre: rajzilaci@gmail.hu szeretnék kérdezni a miksiről. Előre is köszönöm!!
Fórumozókhoz:
Sziasztok
Szeretnék élő használatra egy igazán jó miksit választani magamnak.
E kettő között hezitálok:
Neumann KMS 105 vs Shure KSM 9
Közel egy árban van.
Nincs esetleg itt olyan aki használja, használta, dolgozott már valameik-el?
mik a vélemények?
2 top ládát és 2 sub ládát használok, semmi monitor láda. Klasszikus felállás Én középen, és két oldalt a 2-2 láda, a ládák velem egy vonalban vannak. Ilyen helyzetben mennyire gerjedékeny lenne ez a 105 -ös miksi? mit gondoltok?
Egyébként lagzikon vendéglátózom (hangerő miatt mondom).
De igen.
Viszont a szivar kialakítású sm így is kilóg min. 20 centit.Egy sennheiser vagy más ilyen front-rear cucc viszont épphogy kilóg a láda kávájának síkjából.
Márpedig sokszor tényleg minden centi számít,én a kombó előtt állok,sokszor annyira,hogy majdnem súrolja a vádlim a szövetet.:)
Ilyen szempontból kurva jó a vonal kimenet,viszont hangzás szempontjából nem.Plusz,előfok után bekötött effektek nem jelennek meg rajta...(elég gáz.:D)Tehát sokszor nem is az szól PA-ban,mint az erőlködőn.
Előfordult már olyan is,hogy fel sem fért a "színpadra" az erősítő...ilyenkor marad a pedál.
Szerencsére be bírtam újítani egy GT-100-at,így már ez is egy élhető út,ha minden szakad.Finom vendéglátó...:D
Bocs a regényért,de így legalább teljesen kerek a sztori.
Ránéztem erre a superluxra,az ára mindenképp jó.Jutyub videók alapján is még azt lehet mondani,hogy egész jó.
A helyzet az,hogy,ha nem muszáj,nem költök sokat mikire...A vonal jelnél úgyis jobb szinte bármi...:)
Csak általában alig van hely.Ezért az is elég fontos szempont,hogy meg lehessen oldani állványozás nélkül,minimális kilógással.
Sziasztok!
Erősítő kihangosításhoz kéne nekem egy miksi.
SM57-et nagyjából ismerem,színpadokon általában mindenhol az van.Viszont kéne egy saját is,csak nem szivar kialakítással,hanem mondjuk,mint a Sennheiser MD 421.
Tehát a lényeg a helytakarékosság (meg persze jó szand),belógatható legyen a hangszóró elé,de az 50 rongyot ne haladja meg az ára.
Remélem tudtok segíteni,mert nagy homály nekem ez a mikrofon téma.:)
Köszi
Szerintem ez mindehol műanyagból van (talán bakelit?) Arról a kis fekete kerek foglalatról beszélek amiben a három láb vam és ezekhez forrasztod a kábeleket. Plusz egy kis lemezke amibe csavarod a kis csillagcsavart, (röviden egy anya). És ennél a résznél tört el. Remélem most már elég jól körül írtam :)
Köszönöm a segítséget ha nem sikerül akkor kereslek!
Próbáld meg megragasztani, elég gáz hogy műanyagból csinálják a testeket. XLR csatiból nem tudod áttenni,ha nem találsz semmit szólj,nekem van egy rakás bontott mikrofonom.
A foglalatot egy kis csillagcsavar rögzíti a házba és ott ketté tört. Ha megtudom ragasztani akkor nincs gond de, ha nem fogja a pillanatragyasztó akkor kell egy másik foglalat. És az a kérdés ha veszek xlr csatit akkor az abban lévő foglalatot bele tudom e rakni a mikrofon végébe? Ha nem akkor hol lehet ilyet kapni?
És még valami. Az egész azért történt mert kettétört a műanyag a csavarnál és így tudott mozogni. megpróbálom vissza ragasztani de ha nem sikerül akkor hol kapok ilyen foglalatot? Esetleg az xlr csatlakozóban ilyen van?
Sziasztok!
Srácok egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy Behringer XM1800S mikrofon aminek az aljából kiszakadt a foglalat. A kérdésem, hogy van 3 szál vezeték piros, fehér és fekete. Így szinek szerint tudja valaki, hogy hova kell vissza forrasztanom? A foglalat be van számozva és gondolom az szabvány.
Üdv!
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Szeretnék vásárolni egy wireless mikrofon rendszert, énekre, szaxira és klarinétra.Milyen kombinációt ajánlotok, hogy mind a 3 működjön egyszerre? Minimum középminőséget szeretnék. Köszönöm előre is!
Elvileg ha veszek egy vezetéket aminek az XLR-es felét bedugom a mikrofonba. A másik végét a külső USB-s hangkártyába kis jack-el. Az USB-s hangkártyát bedugom a gépbe és VOÁLÁ? :D
NTR SC01 5.1 csatornás USB hangkártya, SPDIF optikai ki/bemenet, analóg 5.1 jack kimenet
Amúgy ilyen a hangkártyám:
Gyártó: NTR Tipus: SC01 Gyártói cikkszám: 3073 Leírás: 5.1 csatornás USB külső hangkártya S/PDIF optikai ki/bemenettel. Specifikáció: - Vezérlő: C-Media CM6206 5.1 csatornás USB audio - Megfelel az USB 2.0 Full-Speed (12 Mbps)
Szeretnék venni egy mikrofont otthoni felvételek rögzítésére. Ki is néztem már a sokak által használt ShureSM 57-et. A kérdésem az lenne, hogy pontosan, hogyan kell összehozni a számítógéppel?
Megveszem a mikrofont, veszek hozzá egy átalakítót, aminek az egyik fele a mikrofonba a másik fele pedig USB-vel gépre csatlakozik?
Szeretnék vásárolni ajándékba valakinek egy mikrofont, otthoni karaokézásra használná, adott esetben én meg lehet a házi stúdiómban is felhasználnám. Mit tudnátok esetleg ajánlani? Olyan 10e ft körüli összegre gondoltam.
Köszönöm!
OK!
Így jó. Közben jobban megnéztem a din 5-ös dugónál az gyik érpár a 4.-re volt forrasztva valamiért. Mindegy azt leföldeltem,a másik lett a jel, egyelőre egy mono jack dugőra tettem. Jól működik. Érzékeny.
Köszönöm a segítséget. Még nem tudom mi lesz vele,majd lehet próbálok vele valami felvételt.
Ha valakinek pont ilyen kellene akkor meg keressen nyugodtan...
Köszönöm! Megpróbálom majd úgy is,hogy az egyik ágáról lekötöm a melegpontot. Hiszen a ruszki erősítőnél lehet hogy éppen ez a baj. Ki tudja hoigy van kötve az aljzat.
ha nem hibás a membrán, nem torzít, akkor térmikrofonként minden további nélkül alkalmazható, hiszen eredetileg is stúdióhasználatra készült. Viszont biztosan nem jó énekmiksinek, szájbakapva, a 'p' és 'b' betűket tuti, hogy betorzítja :))
Az aszimmetrikus bekötéshez korrekt módon transzformátor kell, de az egyik meleg pontot leföldelve is műxik, némi jelveszteséggel. Tehát ha nincs szimmetrikus miksierősítőd, akkor felesleges a sztereo jack, hiszen a földelésen kívül csak egy melegpontot tudsz bekötni.
Köszönöm! Az erősítő egy régi szovjet cucc,amit ifjú koromban sokat használtam gitárral (van ilyen bemenete külön). Emlékeim szerint mikrofonnal is azonnal sípolósan viselkedett. Ehhez képest most full hangerónis éppen csak hallani,ha kopogtatom. A dugónál már megnéztem a kötést és érdekes módon úgy van kötve,hogy egy-egy pár szines ér a jobb és a bal oldalon is-középen meg a föld. Tehát ha jack-et akarok tenni rá akkor sztereó kell? Majd még próbálkozok,meg megnézem az erőlködőt is újra gitárral. Akkor a minósegét tekintve használható lehet mondjuk itthoni mikrofonos felvételekhez?vagy inkább adjam egy dobosnak?:)
hát a régi lemezjátszóerősítő vagy dinamikus, vagy kristály pu-hoz való, az előbbin ott van egy brutális RIAA korrekció, az utóbbi meg érzéketlen, mint egy rinocérosz:)
Amúgy az MD 210 nem egy rossz miksi, állítólag pergőre istencsászár... Nekem is volt, fatertól örököltem, sajnos már rossz volt, de a doboza megvan, csavarokat tartok benne:Đ
Valóban nem túl érzékeny miksi, az SM 58-hoz képest kb. feleakkora jelet ad ki (SM58 1,8 mV, MD210 1 mV)Bővebben itt...
Sziasztok! Találtam itthon egy BEAG 210-es mikit állványostól. Gondoltam kipróbálom. Ötpólusú DIN dugó van a végén ilyen készülékem már csak egy régi lemzjátszó-erősítő van. Arra rákötöttem,de nagyon kis jelet ad. Ilyennek kell lennie,vagy az erőlködő nem ok?
A PR 20 nagy membránja nagyon nagy hangnyomást elvisel bármiféle torzítás nélkül.
Széles frekvenciatartománnyal és nagyszerű közép hangreprodukálással rendelkezik.
Az USA-ban készülnt kézzel összeszerelt, minőségi és egyenként tesztelt mikrofon.
Tulajdonságok:
Dinamikus, kardioid mikrofon,
Csatlakozás: XLR,
Frekvencia átvitel: 50 Hz - 18 kHz,
Maximális hangnyomás: 145 db
A nap tanulsága: A beta58-nak öntött teste van, nem lehet szétcsavarni:DDD Felülről kell kiszedni a kapszulát, mostmár jó a mikrofon, kb két perc alatt javítottam meg,ti meg összebasztátok a satuban:DDD
Sziasztok. Olyan mikrofont keresnek amivel tudok felvenni akusztikus hangszereket es eneket. Olyan interfacem van amibe nincs fantomtap igy olyan kellene ami megy elemmel is. Tud valaki erre a celra jot?
Hogyan kell szétszedni (kiszedni a kapszulát) Shure Beta58A-ból? Csak a kosár csavarható le jelenleg..viszont képekről úgy tűnik, van még egy letekerhető rész, ami a kapszulát tartalmazza. Viszont ez meg sem moccan...
A neten elérhető leírások alapján nem hamisítvány a cucc.
hát én a jelenleg működő házi stúdiókba is legszívesebben egy-egy kézigránátot baxnék be, annyira dilettánsok, minek ezeket még szaporítani is? erről a kurvanagy stúdiózásról az jut eszembe, mikor egy csóka betelefonált a délutáni kívánságműsorba, hogy árulják már el, hogy kell pizzatésztát csinálni... Elmondták neki, és jó étvágyat kívántak a vacsorához, mire a pali benyögi, hogy nem vacsora lesz, hanem pizzériát akarnak nyitni... :Đ
Sziasztok! Tudnátok segíteni? Otthoni stúdiót szeretnék összeállítani és vettem egy pár mackie mk3 stúdió monitor hangfalat és egy focusrite 2i2 hangkártyát? új vagyok ebben a témában, jelenleg sima mono kábellel kötöm össze a hangfalakat a hangkártyával de hallottam ilyet hogy jobban teszem ha kicserélem őket stereo kábelekre. Érdemes vagy maradhat ez így is? a másik kérdésem pedig hogy az egyik hangfal bekapcsolásánál egy db kis pattogást lehet hallani ez mitől lehet? a válaszokat előre köszi!