Ezt Déjvid írta: Trafó nélkül? Ez dinamikus miki.Amúgy csak dísz, mert közelről veszi a jelet,de pl egy lábdob elé téve alig van jele,még akkor is ha a keverőn felnyomom a gaint maxra...Lehet hogy a szivacsa koszos, és az csillapít ennyire? Van még 1-2 régiségem tudok feltölteni képet.Pl Crown,Telefunken...
Ezt mastertape írta: NAgyon helyes kis darab. valszeg azért annyira érzéketlen, mert a közeli, beszédhangosításra tervezhették, nem is inkább felvételre. Pl. hangosbemondóhoz. Mondjuk anno az építőtáborokban: a szöveghez jól be kellett kapni ezt a króm-brét, hogy valamit lehessen hallani, de még azt is el tudom képzelni, hogy ha az ügyeletes tábori nótafa rögtönzött légyottot csapott a kisz-aktívista Gizivel a rádiós barakkban, akkor ez a kis helyeske - véletlenül bekapcsolt állapotában persze - komoly zajongást adhatott ki a kültéri beag-okra...:-)
Ezt Déjvid írta: De normál 3 eres kábele van.A trafósaknak 5 vagy több ér szokott lenni,nem? Na majd megvizsgálom! Amúgy megtaláltam a leírását,ez kérem studiómikrofon (40-es évek vége-50-es évek közepe) Orgonára,kórusokhoz ajánlott. Ja,kaptam egy EAG D5/200-at is,full AKG D12 copy,de sajnos nem olyan jó.
Ezt Déjvid írta: Ennyit találtam: 1946: The DYN Series is designed. These are the first dynamic microphones from AKG for vocals and instruments. The "Dyn" Series includes models Dyn 60, Dyn 60G, Dyn 60K, Dyn 60K-Studio, etc., each one individually-styled. All parts are hand made. Annual output is 500 to 600 units.
+ van még scannelt leírás németül,majd lefordítom.
Ezt mastertape írta: Akkor nem bagatelizálom... A trafókérdést, meg nem vágom, ugyanis a külső dobozos megoldások inkább a csöves kivitelnek volt a része. Ott valóban többeres kábel ment a miksibe, de ezt inkább fejtse ki (ismét) Noiseless.
Ezt noiseless írta: Nem akarok sokat ( pedig fogok ) "rizsázni", de, ez már TÖRTÉNELEM ! Gratula az AKG Old Timer-ekhez !!!
Nekem is volt egy hasonló példány, de, csak volt, sajna. Merthogy akkor még nem sejtettem, egyszer valamikor ritkaságnak számít majd. Igaz, az enyém megtévesztésileg hasonlított rá. Nem hamisítvány volt , hanem ugyanígy eredeti, a nyolcvanas évek közepén jutottam hozzá ! Csakhogy !
Ezt a mikrofont - szerintem, bocs, ha tévednék, mert kétlem, hogy akkoriban egy ilyen licence megvétele szóbajöhetett volna - valószínűleg "lekoppintotta" a magyar RAFILM nevezetű hajdani cég, s gyártotta is. "50-es évekbeli híradó felvételeken látni, amint Rákosi Mátyás, Gerő Ernő és más nagy elvtársak mondják a magukét hasonló dizájnokba. A hajdan, tulajdonomba került Rafilm-példány azóta már valamelyik szeméttelepen nyugszik nagy bánatomra:(
Az AKG Dyn 60 K- ról, és magyar alteregójáról a Rafilmről :
1. Azért "Dyn 60 K" a típusa, mert 60 Ohm-os impedanciájú változat !!! A 200 Ohm-os neve : AKG Dyn 200 K Studio. 2. Gömbi karakterisztikájú mikrofon !!! 3. Van, illetve volt benne anyag :) Qrva nehéz, van súlya.
Az eredeti német leírás legalább 1:30 áttételű bemeneti transzformátort ajánl hozzá, hogy csöves bemeneti fokozatnál a 60 dB-es jelzajviszonyt elérhessük. Megjegyzem, ma sem túl könnyű illeszteni, bár a félvezetős fokozatokkal nincs akkora gond. A mostani generátor ( per-pill a mikrofon ) impedanciákat 120-200 Ohm körüli értéken tartják. Ennek a mikrofonnak az érzékenysége 0.1 mV/microbar, azaz 1 mV/Pascal, tehát rendkívül alacsony !!! Annak ellenére, hogy "van benne anyag" - azaz, tetemes méretű, de annál kisebb erejű mágnes - , a membrán mögött komoly, bonyolult "eszterga-munka" tanúskodik az akusztikus erőfeszítésekről, melyet a frekvenciamenet feltehető linearizálási szándékával tettek a mikrofon tervezői. Mea culpa, mea maxima culpa, erről akkor győződtem meg, amikor "ki-filéztem" a történelmi darabot. Mentségemül szolgáljon, hogy szakadt volt a lengőtekercse, és hosszas utánjárás ellenére sem találtam senkit, aki talált volna rá megoldást. Egyetlen előnye volt ennek a 60 Ohm-nak, hogy legalább 200 méteres távolságú mikrofon-kábel használatot engedett különösebb zavarveszély nélkül.
Déjvid-nek válaszolva : A 3-nál több kivezetésű ( pl 5 ) mikrofonok amatőrcélú változatok voltak, ott ugyanis kivezették a lengőtekercs néhány 10-100 Ohmos szálait, de, mivel a mikrofonházban is volt transzformátor, így a feltranszformált jelhasználatot is lehetővé tették. Ez még a csöves korszakra volt jellemző. Például a BEAG és TESLA mikrofonoknál.
Professzionális mikrofonban, csak az úgynevezett szalag-dinamikus mikrofonokban volt transzformátor, mert anélkül reménytelen, és szakmailag értelmetlen lett volna a kivitelezés. A szalag -mikrofonban, egy harmonika-szerűen hullámosított szalagszerű aluminiummembrán " lengedezik " egy erős mágnes pólusai között, és rendkívül csekély ( !!! ) néhány ezred ( !!! ) mikrovolt feszültséget szolgáltat ! Magyarán : egy néhány cm-es szalag szélein levehető, indukált feszültség !!! Emiatt, a mikrofon házában, gondosan árnyékolva ( ! ) elhelyeznek egy pre-pre transzformátort, amelyik " normál " szintre emeli a kimenőfeszültséget, vagyis kb akkorává, mintha egy "moving - coil ", azaz egy lengőtekercses mikrofon jelével találkoznánk. Így lesz a szalagmikrofon impedanciája is kb 200 Ohm-os, és kimemőszintje néhány mV/Pascal. A szalag mikrofonok a "40-es, "50-es évek RCA sztár mikrofonjai voltak, melyeket később a "szovjetek" gondosan "rekonstruáltak", és nagyon jó minőségűeket gyártottak. Annyira, hogy a mai OKTAVA újra gyártja ezeket !!! Egyetlen hátrányuk van : konstrukciós adottságból eredően " 8 "-as ( nyolcas ) iránykarakterisztika, vagy ahhoz erősen közelítő.
Ilyen szalagmikrofon például a t.bone RB500-as, amelyet nyilván Kínában gyártanak :) Az eredeti angolnyelvű info így szól : "the t.bone RB500 Ribbon microphone, warm and most natural sound, Figure-8, 2" aluminum ribbon (2 microns thick), frequency response: 30Hz - 18kHz, sensitivity: -55dB (0dB = 1V/Pa), max. SPL: 165dB, including soft padded carrying bag and yoke mic stand, XLR cord, pop filter highly recommended (#164835 T.Bone MS250)" És így ismerteti a magyar kereskedő, akinek fogalma nincs arról, hogy mit árul: "Szalagos membránnal rendelkező stúdió kondenzátor mikrofon. 8-as karakterisztikával. 2" átmérőjű és 2 mikron vastag membrán. Átvitel 30hz-18khz. Érzékenysége -55db (0db=1V/Pa) Maximális hangnyomás 165db. Mikrofon táska és kengyel tartozék." Figyelemreméltó tulajdonsága a 165 dB-es max SPL !!!. Ezt tényleg repülőgéphajtóműbe lehet tenni ! :) DOBOSOK , ATTENTION !!! :))) Az ára : 129 Euro Nyugat-Európában, vagy itthon brutto 39.900 Ft.
Visszatérve az AKD Dyn 60 K-ra : én hallottam ilyent " működni ", nem voltam hasraesve tőle. De, hát az akkori műszaki akusztikai elvárásoknak bizonyára megfelelt, és "nagy durranás"-nak számíthatott.
Az AKG D12 és BEAG D5-200-hoz. Az "öltözet", a "csomagolás" valóban hasonlít, de, belül a "nő" , az már nem annyira :) A BEAG ugyanazt a "nő"-t csomagolta éveken keresztül más-más gúnyákba, kábítva ezzel a szakmát. Mígnem megjelent egy új, sokkal gyengébb kapszulával. :)
A gerjedésgátló egy lyukszűrő. Míg az equalizerrel csillapított gerjedés nagymértékben megváltoztatja a hang karakterisztikáját, addig a gerjedésgátló csak egy minimális frekvenciaszélességet csillapít, ami nem igazán, vagy csak minimális mértékben befolyásolja a hangzást. Már vannak olyan keverők és erősítők, amiben gyárilag be van építve, de külön vannak ilyen készülékek, amik csak erre valók, így valószínűleg jobb minőségűek.
Helló Süszi! Köszi a segítséget, lehet hogy gerjedésgátló lesz a vége, mert a miksi egyébként elég jó hangminőséget produkál. Mit kell tudni ezekről a gerjedésgátlókról? Gondolom nem kell hozzá hangmérnöknek lenni, hogy használni tudja az ember!
Próbán is és bulin is! Próbákon csak a mikrofon van kint a PA-n, bulin pedig még általában a lábdob és a pergő. Majd kikisérletezzük, de körülnézek Behringeréknél is! Köszönöm a segítséget!
Mindez hol?
Bulin, vagy a próbán?
A pontos választ mérés, spectrum analizálás adná meg.
Érzékeny is lehet a miksi, illetve olyan a frekimenet, ami éppen az adott térben nem úgy reagál, ahogy kéne.
Elképzelhető, hogy egy cin, vagy gtr hang, vagy bármi más rásegít arra a frekire, ami hamar visszacsatolódik. Ez lehet mélyfreki is!
Lehet, hogy ott, ahol éppen áll a miksi egyéb, más frekik erősítési pontjai vannak és erre reagál.
Mi van még kint a PA-n? Vagy csak az ének szól kihangosítva?
Megoldás lehet egy feedback destroyer, azaz gerjedésgátló.
Behringeréknél körül nézhetsz.
Miért van az, hogy mielőtt még elérnénk azt a szintet hogy az ének ne legyen elnyomva a többi hangszerrel szemben, nagyfokú gerjedés lép életbe. A mikrofon (Sennheiser e945-S) természetesen a lehető legtávolabb van a hangfalaktól, és minden egyébtől, de még így sem tudjuk elég hangossá tenni. Telán túl érzékeny a mikrofon? Vagy más gond lehet? És mit szoktak ilyen esetekben csinálni? előre is köszönöm a segítséget!
A prologue széra az sm-eket előzte meg időben. Annak idején használtunk ilyet zenekari próbateremben énekre. Ennél többre nem is próbáltam. Szövegre, énekre készült miksi.
Lehet, hogy nálad az éppen megkívánt frekiket emeli ki pont jó mértékben.
Ez a mázli.
Mit tudtok a Shure prologue 10L dinamikus mikrofonról? Mire találták ki eredetileg? Én úgy kaptam ezt a cuccot, és gyönyörűen veszi fel az elektromos gitár hangot.
Hééló ember!Hova ez a nagy igyekezet?
Először is azt probáljuk meg kideríteni, hogy miért brummol a 802-esed? Mert ez nem normális!
Hallottad, hogy mire jó a dibox. Azért mégsem az a megoldás, hogy összedugsz minden vackot, mert valami valahol zajos. Így biztos nem lesz zajtalanabb.
Nekem is van valahol egy 802-esem, ráadásul egy olyan gépbe bedugva, amiben valami gagyi alaplapi hang van. Mégsem brummol.
Először is hallgasd meg a pultodat, hogy önmagában mit csinál! Ezt teheted fülessel, vagy rádughatod a hifidre (ha van).
Ha a pult a hibás, akkor inkább azt cseréld ki, mintsem, hogy egy brummos cuccal csinálgass felvételt.
A pult és a pc-d között hálózaton nem lehet földhurok, mert a pult adapterében trafó van. Azért próbáld meg, hogy ha a szobában egy másik aljzatba dugod, vagy egyszerűen megfordítod a villásdugót.
A fantomtáp be van kapcsolva? Egyáltalán működik? Ezt egy másik mikrofonnal ki tudod próbálni, vagy pedig az RH-val, de fülessel.
Ha ezek mind rendben vannak, akkor mehetünk tovább.
Írd le az eredményt.
Közben voltak észrevételeim: a mikrofon tökmind1 h bevan e dugval, ha bedugom a jack-et a keverő main outjába akkor is ugyanazt a brummot adja... tehát ha egy diboxot beépítek a keverő és a gép között akkor megszűnik? nagyából sejtem h passzívra lesz szükségem ugye?
Hello!
Régebben írtam még mikrofon ügyben... Vettem egy hsmc001-eset. van egy behringer eurorack ub802-es keverőm. pedugtam az audigy 2-es hangkártyám line bemenetére. És brummog:(. Mi lehet a probléma? utána néztem és azt olvastam h egy DI-BOX-al meg lehet ezt oldani. ha megoldja akkor milyen kell nekem? passzív v aktív és hova kell bedugni? a mikrofon és a keverő v a keverő és a hangkártya között? boccs h nem pont a témához kapcsolódóan kérdezek, csak úgy láttam itt értetek a témához.:) köszi szépen előre is!
milyen koncert-mikrofon a legjobb max 100e Ft.-ért? akarok venni, de ennyiért a legjobbat szeretném.
próbálta valaki az Audio-Technica AE5400-at? ha tényleg olyan jó, akkor megvenném.
Nézz el a Neuton Bt boltjába, régebben Elimex volt, aztán meg Stage Box. Ők forgalmaznak egy SD Systems márkájú, főleg fúvósokra való mikrofont, de talán van kiegészítőben ilyen gumis bevonatú, fém tartójuk, amire szabványos miksit lehet rögzíteni.
De azt ne feledd, hogy az íly módon felrögzített miksi súlya nagyban befolyásolja a hangszer erdetei súlypontját és esetleg zavaró lehet a játékban.
Akusztikus gitárt általában kondimiksivel szoktunk rögízteni, éppen ezért.
A következőt szeretném megoldani: egy akusztikus gitár hangját szeretném felvenni egy "Shure 545 SD" dinamikus hangszermikivel.
Ha csak leteszem egy állványra a mikrofont és a hanglyuk, vagy a húrláb mögötti rész felé irányítom, akkor a hangerő (és maga a hangzás is) nagyon változik attól ha játék közben pár centit változik a hangszer és a mikrofon távolsága, szélsőséges esetben nekikoppan a gitár testének a mikrofon stb.
Ezért egy olyan szerkezetre lenne szükségem, amelyikkel rá tudnám erősíteni a gitár testére a mikrofont, hogy a hangszertest és a miki közti távolság állandó legyen.
Van valakinek tippje, hogy hol tudnék ilyet beszerezni? Egyáltalán, létezik ilyen?
Köszi előre is!
T.
2006-01-30 10:11 |
#485
Szia drhock!
Az Ilka utcai Hangmester boltban van AT pro 24, ha esetleg ki akarod próbálni szívesen látunk.
Szia drhock,
Utána néztem ennek a 3 sztereó miksinek. Hát elég széles körben keresgélsz. Nagy az ár-szórás, amiből - talán - egyenesen következtethető a minőség (használhatóság) is.
Mind a 3 típust alapvetően minidesc-es (vagy DAT-os) felvételhez ajánlják. Az AT Pro24 talán kicsivel többet nyújt, mert hogy komolyabban rögzíthető az állványra, de ez inkább részletkérdés.
Mindegyik miksi ún. elektret kondenzátor, azaz nem valós kondi, ebből adódóan kisebb érzékenységűek, kisebb hangnyomást bírnak, a frekimenetük is szűkebb a valós kondiknál.
A T-bone 19,90 EUR, a Sony ms907 79,95 USD és az AT pro24 119 USD. Egyes boltokban eltérhet az ár.
A T-bone a Thomann brand-je, tehát garantáltan kínai alapanyag, ami nem jelent semmit, pláne, hogy egyes t-bone mikrofonszettek meglepően jól teljesítenek mostanság. Ez köszönhető a hazai forgalmazásnak is ám!
Mivel a t-bone-nak két, 6,3-as jack-es vége van, így kicsit nehézkesebb a hordozható alkalmazása. És nem is tudom, hogy egyáltalán plug-in-powered típus-e.
A Sony-t egyfajta haraptatásnak érzem, ugyanis én is majdnem vettem egyet, hogy a minidisc-emmel tudjak külsőket rögzíteni, de nem tettem, mert szerintem inkább a márkája miatt kerül ennyibe, mintsem a tudása miatt. Hasonlóm volt annó egy AKAI típus. Szokásos, asztali dialógus mikrofon, főleg amolyan tárgyalás-rögzítésre lett kitalálva, persze egy ügyes menetes megoldással rögzíthető a szabványos állványokra is és innentől kezdve akár kórust is felvehetünk vele.
De szerintem az AT Pro24 a jó választás ebből a felhozatalból. Pláne, hogy nagyon kellemes tapasztalataim vannak a profibb kivitelű, elektret kapszulás AT-k tekintetében.
Ha igazán komolyan gondolod azt, amire miksit keresel, akkor ezt válaszd.
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, van-e tapasztalata valakinek az Audiotechnica Pro 24-es mikivel kapcsolatban. Esetleg összevetve egy T-bone st200, vagy egy sony ms907-el.
Köszi!
Nekem van 2 db HST-02A és 1 db HSMC001-em. Mindkettőt 48V fantom tápról próbáltam, és elég meggyőzőek, főleg ezért az árért. Hangra HSMC001 persze jobb, de HST-02A meg simán jó párban overheadre. Majdnem C1000-et vettem helyettük, de szerencsére mégsem.
egyébként ha veszel két HST-02A -t, meg egy fantomtápos hangkártyát vagy keverőt, demó szinten meg van oldva a hangrögzítésetek, az biztos. Szóval szerintem megéri nagyon.
Szívesen. Ebben nem fogsz csalódni, mert tényleg jó.
A fantom táp kérdés ennél árnyaltabb. A miksire mindig rá van írva, hogy melyik tartományban működik. A jobbaknál van feszültség védelem, hogy esetleg az elemes üzemmódról a fantomra átkapcsolás ne okozzon problémát.
Normális esetben a fantom intervallum 12-52 V közé tehető, tehát elvileg el kell viselnie.
Sajnos én nem találkoztam a 48-tól eltérő szabványú miksivel, így a pontos viselkedését nem ismerem.
Erről Noiseless tudna bővebben beszélni.
Köszönöm a segítségedet Mastertape! Nem gondoltam volna hogy ennyiért lehet kapni kondomiksit, főleg nem, olyat ami használható is (bár erről inkább majd a tapasztalatok után). Természetesen tudom hogy fantom táp kell neki! Egyébként károsodik attól egy kondimiksi ha túl nagy fantomtápot kap? Tehát ha mondjuk csak 24V kell neki, de 48V-ot kap?
Bug,
Ezért nem nagyon érdemes miksit venni, csak hogy legyen. Kb ennyiért eljöhettek stúdióba, ahol még hozzáértően meg is lehet oldani a felvételt.
Másrészt pedig tudsz venni overheadre 2 db-ot pontosan 17 ezerért a HST-2A tip. kondi miksiből az RH Sound-nál.
Ez valódi, kismembrános kondimiksi, de vigyázat, mert fantom tápról üzemel. Sima soundblasterekbe nem beledugható, előfok, vagy keverő szükséges az ilyen mikrofonokhoz.
Demót szeretnénk rögzíteni, és mivel a költségvetés nem bír el nagyobb kiadásokat olcsóbb (10-15e Ft) kondenzátormiksire lenne szükségünk, főleg overheadként való felhasználásra. Tudtok valamit ajánlani, vagy inkább felejtsem el ezt az árkategóriát? Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Hush, ha ismered a Bánházi Gabit, a Dust dobosát, akkor vele össze lehet hozni mindent, mert ő nyíregyházi, ráadásul nálam is dolgozik a stúdióban.
Keress meg e-mailben és ott bővebben kifejthetünk mindent.
Én százéve SM57-est használok élőben, és általában stúdióban is, és eddig nem sokan panaszkodtak, hogy szarul szólna a cuccom kifelé. És akiket felsoroltam (meg még rengetegen) azok is leggyakrabban sm57-et használnak élőben. Persze lehet használni bármit, ami megtetszik az embernek, de az sm57-tel nagyon nem lehet mellélőni.
Köszönöm a részletes választ Ill. a felajánlásokat. Ma egy Nyíregyházi hangszerboltban éppen megrendeltem volna, amikor a hangszerboltos barátom rákérdezett a forgalmazóra(megyikre azt nem tudom, szerintem 1 van), s ő azt mondta, hogy jó mikrofon, de mivel gömb karakterisztikájú, total felfog venni mindent, ill. iszonyatosan gerjedni fog. Ott álltam mellette amikor mondta. Azt mondta, hogy ez így totál nem fog működni.
Köszönöm a lehetőséget hogy kipróbálhatom, de sajnos Nyíregyháza messze van egy ilyen próbára. Néhány hangmintát szeretnék csinálni a gitárcuccomról stúdiókörülmények között. S így ha nektek van esetleg szabad időtök, s nem túlságosan drága az óradíj esetleg kipróbálhatnánk élesben. Ill olvastam a tanfolyamotokról, s érdekelne néhány dolog, ehez kellene egy kontakt.
Köszi
Hush barátom! Melyik forgalmazó mondta neked ezt a marhaságot?! Az AT 2020 csak szeretne gömb karakterisztikájú lenni. Hidd el nekem, hogy ugyanúgy kardioid a drága, mint a többi ebben az árfekvésben.
Na és ha kardioid, akkor már nagyobb eséllyel indulhat a színpadi hangoskodásban is, bár nem ajánlom, mert kimondottan stúdió használatra lett tervezve.
A másik: hiába van fejmonitorod, ha az egész cucc úgyis ki van hangosítva, mert a gerjedés nem csak a kontrollról jön le, hanem a PA-ről is. Úgyhogy ez is csapda, mert a kondimiksi be fog gerjedni.
Az MD 421-ről. Minden, magára valamit is adó koncerthangosítás alkalmazza, szinte minden hangszerre. Tamok, gitár, basszus, lábdob, fúvósok, stb.
A világ legismertebb SAE főguruja, Tom Misner is ezt a mikrofont ajánlja a fenti hangszerek hangosítására és felvételére is egyaránt.
Ha ennyi pénzt szánsz rá, akkor tényleg nem akarod elaprózni. Ha kiváncsi vagy egy ilyen miksire, akkor keress meg és szívesen adok egyet kipróbálni, hogy ne vakon tapogass.
Egyébként ugyanígy használható a Beyer M88-asa is. Ráadásul ez egyáltalán nem gerjed a színpadon, úgyhogy tolhatod neki a hangerőt. Ezt is odaadhatom, ha érdekel.
Beta57-nél komolyabb mikrofont szeretnél élőre??? Még az SM57 is megfelel pl. Scott Hendersonnak (ő stúdióban is ezt használja), John Scofieldnak, Allan Holdsworthnek, Mike Sternnek és még sorolhatnám. Ha az SM57 illetve Beta57-tel nem elég jó a sound kifelé, akkor ott valami egész más baj van. Szerintem.
Egy Beta 57-em már van, ill. egy sm57-em is. De valahogy nekem nem igazán jön át a hang. A Sennheiser MD421 mennyire használható színpadon. Nincs sok pénzem, de ha már a gitárcuccomért dolgozok évek óta, s kb 2 miska benne áll, nem igazán a mikrofonnál szeretnék kompromisszumot tenni.
Mennyire működhet az AT2020 egy láda éelé tolva eegyedül. A forgalmazónál nem javasolták a gömb karakterisztika miatt. Állítólag minden zajt fel fog szedni és gerjedékeny lesz. MI erről a véleményetek. Ők ajánlották az AT MB4K-t. Ezt ismeritek-e. Már van egy shure Beta 57-em, de szeretnék egy komolyabb alternatívát is.
Mint írtam már élő használatra kellene, sokszor kissebb méretű színpadra, ahol a hangszerek közel vannak egymáshoz. Ilyenkor kis hangerőn megy a 4x12-es láda. Fontos hogy mindent mikrofonozzunk, mivel mások is szeretnék magukat hallani. Előttem sosincs monitor láda, fejmonitort használok, így abból visszagerjedés nincs. A kérdés tehát, hogy milyen mikrofont vegyek.
Tudom hogy ez gáz kérdés, de én total összezavarodtam. A felső határ mondgyuk legyen 80e-100e Ft.
Ötleteket előre is köszi!
Nem,szerintem anyatejtől részegen követhette el...:)
Na,kaptam ajándékba EAG D5 mikrofont,nem túl jó,de jól mutat a polcon.
Ja,és cserélhető a kapszulája az AKG D12-vel,amiről ugye koppintották.
1200 Euro, a múlt héten kérdeztem le. Az az ár, mint a TLM103. 4033-t pedig ki kellene próbálnom... Egyébként Slash gitárhangzás recording: 60% Royer + 40% SM57 (+ a mester úr )
Na jó! A Royer a ribbon nem? És valahol a DPA-k szintjén mozog árban...
De kiszaladok az Ecserire, hátha találok egyet valahol...
Sajnos ezért a szintért még jó sokat kell dolgoznom.
A teretlen sound-olás szerintem adódhat az igen divatos triggerelésből is. Mármint a dobolásnál.
A TLM 103 és egyéb szinezős fajtánál viszont a teljesen semleges akusztikai környezet tud segíteni a hangzás fókuszálásában. Talán ez az egyetlen szitu, amire jó a még meglévő süketszobám...
A teresebb helyeken paravánt alkalmaznak, ezt pl Déjvid kollégánk mesélte.
Nekem is volt két jó kis paravánom, de mióta néhány atomrészeg zenész lepisilte, azóta nem viszem be a stúdióba...:-o
Nem győzök ámulni viszont az AT 4033-ason. Olyan gtr soundot csinált, hogy csak na!
A másik pedig a gitárhanggal annyi, hogy a mostani "trendek" a közeli mikrofonozású hangot preferálják, térhang alig van betolva. (ez inkább a keményebb zenéknél igaz manapság). Minden hangos, és valószínűleg a térmikrofon szétmosná a hangképet (ez egyébként a doboknál is kezd trend lenni, minimális roomhangokat hallok csak az újabb felvételeken). Hogy ez jó-e vagy sem, az már ízlés kérdése, mindenesetre fogynak ezek a lemezek. Egyébként a titok nyitja annyi, hogy a gitáron megmarad a kétmikrofonos módszer, de a dinamikus mellett egy másik miksit is alkalmaznak, aminek nagy az SPL-e, és lineáris a karakterisztikája. Ez pedig a Royer 121.
Én próbáltam a TLM103-at gitárra, nagyon nem volt jó. Igazából közel nem lehet mikrofonozni vele, térnek meg iszonyat színezett hangot adott, ami pont nem volt jó a gitárnál nálam.
Köszönöm!
De elsősorban színpadra kellene s egy komolyabb cucc kellene. Egy Beta 57 már rendelkezésemre áll. Talán valami jó kondimikrofon kellene, ami nem túlzottan érzékeny a környező zajokra, mert a kissebb helyeken elég közel van a dob, s ilyenkor az alapot sem küldhetem nagy hangerőn.
Kedves Hush!
Éppen azon állsz!
Azaz pont a gitármikrofonozásról beszélgetünk itt Blue-val.
Kár, hogy a régi hozzászólások nem elérhetők, mert akkor csak vissza kéne tekerni az adott számú írásra és megvan a válasz.
De a rend kedvéért íme néhány típus:
A legáltalánosabb: Shure sm57, Sennheiser Md 421/441 ezek dinamikusak.
Speciális felhasználásra: Beyer M88, AKG D112, esetenként AKG D330. Ezek egyes frekvenciára érzékenyebb fajták.
Terezéshez: AT2020, AT3035, AT4033 (ezekről már esett itt szó, azaz van tapasztalat. Pad-re ügyelni, már ha van...
Neumann U89, TLM103 és így tovább nagy vonalakban.
Aztán vannak az egyedi rátalálások, amiket vagy elárulnak, vagy nem.
Melyek azok a mikrofonok, amelyek gitárhanghoz használnak? Mely típusok a legjobbak. Szeretnék utánnuknézni, de csak néhányat ismerek. Aki tud segítsen!
Hát a fórum régi hozzászólásait Barnáék töltik fel folyamatosan, de szerintem az idő előrehaladtával már nem lesz ennek jelentősége, legalább bebizonyosodik, hogy mely topic az igazán életképes, mert esetleg a régi témák újra és újra terítékre kerülnek, szerzőik pedig ismételten leírhatják azokat.
A kondimikis és eleve a többmikrofonos felvételt mindig több sávra rögzítjük, pontosan azért, hogy az utómunkánál tudjunk velük játzsani.
Hangsúlyozom, hogy a dinamikus és kondimiksik vegyítésénél vigyázni kell a pult, vagy előfok(ok) fantomtápjára. Nem biztos, hogy egy pl. 4 mikrofonbemenetes kispult tápja elbír 4 nagymembrános kondit.
Másrészt pedig, amit írtam, hogy a régebbi, "vintage" dinamikus miksik nem minden esetben szeretik a ráengedett fantomot.
Vagy olyan pultot használj, amin csatornánként van fantom, vagy legyen korrekt mindegyik miksin a szim. csatlakozó.
Alapsetup: egy "close" közeli miksi, lehetőleg dinamikus, amivel lehet játszani axis/off axis, edge/center, illetve egy nagyobb térérzékenységű, esetleg omni karakterisztikájú nagymembrános, amin persze van pad, a terek, a láda és szoba hangjának rögzítéséhez.
Nekem speciel mindegyik md421-esem használtforgalomból van, ráadásul a régebbi példány e-bay-es, úgyhogy ha korrektek a vásárlási infók, akkor nincs ok aggodalomra.
Az md 421 mkII ára valahol 80 rugó körül mozog a hazai forgalmazónál. Ebből kell kiindulni.
Egyébként egy jó ötlet: a magyar gyártmányú Beag md 221-es dinamikus miksi remekül használható kombók és ládák közeli hangszórós mikrofonozására. Száraz, harapós sound - persze stílusfüggő.
Szerintem akárhol utánad dobják, ahol éppen cserélik a hangtechnikát. (iskola, templom, stb) Ugyanis ma valahogy nem értékelik az egykor jól bevált, keleti szektor termékeit, mert mindenki el van ájulva a csiri-vili, nyugati holmiktól.
Nagyon kösz a felvilágolást!Igazából a sztereó felvétel az nem sztereó,hanem kétmikrofonos akart lenni,csak magam se tudo miért,sztereónak írtam :) Szóval úgy gondoltam,hogy egy mikivel veszem közelről a hangszóró jelét,egy másikkal kicsit távolabbról a teret.
Ennek a clean/drive dolognak pedig utánanézek,de amiket írtál,az alapján inkább az MD421 felé hajlok,a régi fórum mikrofon topikjának elolvasása után pedig a használt cuccba nem igazán merek beleugrani.
Egyébként nagy fullriszpekt a noiseless-el elkövetett régi Mikrofon topikért,hihetetlen mennyiségű hasznos info van benne!Érdemes lenne ide átmenteni.
Ezt a kondimikis kiegészítést úgy oldottad meg,hogy több sávon különböző mikikkel vetted fel,vagy pedig többmikis konfiggal?
Van egy kis hiányossága a 2020-asnak (bár én nagyon szeretem), ez pedig az, hogy nincs rajta -10db pad kapcsoló, és emiatt az egyszerűbb keverőket könnyen túlhajthatja, és így torz lehet a hang. Pedig amúgy nagyonjól szól élőben is. Én használtam már.
Az AT 2020 mennyire használható színpadon? Mennyire használható kissebb klubbokban? Többfajta stílusban játszok. Kell a dinamikus ritmushang, vagy szóló ill. a tiszta hang megfelelő átvitele a PA-re.
Nem lesz-e probléma, hogy már használunk egy kondimikrofont az egyik énekre?
Jelenleg van egy beta57 mityóm, de valahogy ez nagyon bejött nekem énekre (csodákat tesz a hangommal...) így viszont kellene a gitár elé egy profi miksi. Színpadi használatra kellene, viszont a legjobb minőségű megoldást szeretném. Mit javasolnátok? Vagy esetleg énekre kéne megpróbálni a beta 87-et?
Gondolom a sztereó rögzítés alatt a kétsávos felvételt érted. Mint ahogy arról már jó sokszor beszélgettünk itt is, meg most már szerencsére az új fórumomon is (ott is szívesen látunk), annyi sávra rögzíthetünk pl gitárt, amennyire nem sajnáljuk a "szalagot". Az is eredményes tud lenni, ha egyes mikrofontípusok hangja, hangzása összeadódik a különböző sávokon (fázisokra figyelni!!!) és mindezt a keverésnél tudjuk manipulálni.
Inkább a clean és drive-os hangzás különbségét emelném ki a különböző mikrofonokkal, semmint a ritmus és solo viszonyt. De ez is, mint minden, izlés kérdése.
Borzasztó egyszerű a képlet: megnézed a microphonedata.com-on az éppen kiszemelt miksi frekimenetét és azonnal el tudod dönteni, hogy milyen típusú gitárjátékra, erősítőre és ládára tudod a leginkább alkalmazni.
Az sm57 egy kicsit harapósabb hangú, enyhén zavaros felsőközép tartománnyal, míg az md421 kicsit simítottabb, viszont a mélye 5 állásban változtatható. Magyarul, a játékstílushoz tudod igazítani.
De alapjában két különböző árfekvésű miksiről beszélünk, úgyhogy ebben a szegmensben ez erősen meghatározza a minőséget is. (új, bolti árakról beszélek)
Viszont a kondimiksis kiegészítés nagyon is járható út.
Történetesen én most AT-vel vettem gitárt és megdöbbentően plasztikusan, kézzelfoghatóvá tette a hangzást. Nem hittem el, pedig "csak" egy AT 4033-as, amiben még hasonló elektret kapszula van, mint a 2020-asban. De a 2020-ast hagyjuk csak meg a projektstúdiós, "minden énekre jó", enyhén színezős, mélykevéses bázismikrofonnak.
A gitárhangzás mikrofonos feldolgozása rohadt egy dolog. Baromi sokat kell kísérletezgetni.
Köszi a tanácsot,megfogadom!Amit most néztem,az MD421 HL,de semmi infót nem találtam arról,hogy az egyes modellek miben különböznek egymástól.
Amit szeretnék még kérdezni,hogy te melyiket javaslod inkább,illetve hogy mennyi igazság van abban,hogy MD inkább ritmusra,SM inkább szólóra jó?(Peta megnyugtatott,hogy az SM57-tel ritmusgitárt is nagyon jól fel lehet venni,tehát ilyen és olyan véleményeket is olvastam már)Arra is
Vigyázz az MD 421-es vintage változatával, mert hangban gyakorlatilag semmi különbség az mkII-hez képest, viszont tuchel-es csatlakozója van és a ha fantomtápos bemenetre dugod, akkor nem szól.
És ha olyan a keverőd, hogy egyszerre ad ki minden csatira fantomot, akkor gond lehet.
De ha minden ilyen gondot át tudsz hidalni, akkor kb 20 ezerért ebay-ről tudsz szerezni fehér md421N jelűt. De arra is figyelj, hogy eredeti kengyele legyen, mert nem megy bele a standard tartóba.
OK,köszi!Könnyen elképzelhető,hogy megsasolom majd vizsgák után,bár kondimikrofonom már van,mégis jó,ha minél többféle típust hallok.
2005-12-31 15:36 |
#430
Az Audio-Technica AT2020 kipróbálható a Közraktár utca HANGMESTER Hangszerboltban akár gitárláda előtt is. Szólj, ha jönnél és akár felvételt is tudunk vele csinálni ott helyben különböző erősítőkkel..!
Házi stúdiózáshoz szeretnék venni pár fasza mikrofont.Gitárláda és basszuskombó mikrofonozásához SM57-et vagy MD 421-et érdemes venni?Interneten többen írták azt,hogy az SM57 inkább csak szólóhangszíneknél jó,a ritmusgitárok nem szólnak igazán jól vele a kis bass response miatt.Lehet ennek hinni?Csak mert van már egy AKG C-3000 kondimikrofonom,ami ugye énekre és akusztikus hangszerekre jó,de azt olvastam róla,hogya részletgazdagsága miatt gitárnál max. szólóhangszínekre,mint az SM57.Namost ha ez szólóhangszínhez használható jól,akkor MD 421 mellett döntök,és nem veszek még egy SM57-et is.Viszont ha a kondimikrofon egyáltalán nem jó,akkor inkább SM57 vagy MD 421?Ja,és MD-ből mindenképp vmi vintidzs darabot veszek,ha veszek.
Félreértesz Barna. Nem sértődtem meg. Nagyon messze áll tőlem.
Csak szerettem volna a megengedett kereteim között írni a többikenek.
Ha egy kicsit cinikusra sikeredett a megjegyzésem, akkor ezer bocs érte: este, már hulla fáradtan nem megy a stilisztika.
BOCS mégegyszer.
És ezer hála, hogy a Citysound topic-ot felraktad.
nem megsértődni kell, hanem szólni.
Egyébként nem "jól eltűntették a citysound-os topicomat", hanekm egész egyszerűen még nem volt időnk áthozni. Van egy "ÚJ TOPIC-ot szeretnék" téma, ahol mindenki beirogatja, hogy mit hiányol. Bocsásd meg nekünk, de először ezeket az igényeket elégítjük ki!
nekem egy sony ECM-MS907 -em van, minidischez. ez 38rugo volt a mammutos sony boltban, de ennel olcsobban is meg tudod venni, csak nekem surgos volt. :( ehhez a mikrofonhoz kell egy 1,5V-os elem, amivel sokaig birja. Sztereo (M/S) rendszeru, de ha siman bedugod vhova, akkor csak mono jelet ad le, mert matrixmuveletekkel csinal stereot maga a minidisc (asszem). en meg vagyok elegedve a hangjaval, de azert ne varj tole atuto hangzast :). nekem kicsit nagy az alapzaja (erdoben vettem fel hatterhangokat), de kozelteri mikrofonozashoz sztem jo. van rajta 90-120 fok kapcsolo is, viszont textil boritasu a zsinorja, ami nagyon behallatszik felvetelnel, ha birizgalod, ugyhogy kell hozza vmi jo tarto.
remelem segitettem, es nem irtam tul sok marhasagot. ha igen, javitsatok ki, lecci :)
Bocsi mindenkitől, de jól eltüntették a citysound-os topic-omat, ezért itt is szólok, hogy elindítottam egy stúdiótechnikai - pro-audio témájú fórumot.
Várunk mindenkit szeretettel, akit érdekel a téma.
A MiniDisc-hez nem tudsz általános, stúdióhasználatú mikrofont csatlakoztatni. Ugyanis a miksik ezeknél a kütyüknél egy 3,5 mm-es, sztereó jack dugóval csatlakoznak, ahol un. "plug-in-power" megoldással kapják meg a működéshez szükséges tápot. Mivel ezek a miksik electret condenser kivitelűek, így ez a feszültség néhány voltos lehet. (max a MD tápfeszkója), viszont rendkívül érzékenyek. A stúdiómiksik XLR (canon) balanced csatlakozókon táplálódnak, így elég bonyolult tud lenni egy-egy ilyen átalakítás. Persze van erre is megoldás: stúdiómiksik + elemes kiskeverő, line out-tal és az bele a MD line in-jébe. Költségben lényegesen több.
Ha elmész egy SONY store-ba, akkor ott találsz egy SONY gyártmányú, sztereó asztali kivitelű mikrofont, amit én legutóbb 32 ezer Ft-ért láttam kitéve.
Van az AIWA-nak egy csiptetős st miksije, hihetetlenül jó zörejezéshez és utcaikhoz, illetve régen lehetett kapni ugyancsak AIWA-t, asztali kivitelben. Esetleg valami műszaki bizóban még rá lehet akadni.
Lényeg, hogy 3,5-es, st jack dugója legyen.
Arra figyelj, hogy a miksi táplálása hamarabb leszívja a MD akksiját (kb 1 óra), ezért ha van hozzá rácsavarható elemtartó, akkor azzal szerelkezz fel.
Helló Mindenkinek!
Full kezdő vagyok, és segítséget szeretnék! Egy olyan kondenzátor mikrofont szeretnék vásárolni, melyet MiniDisc-hez tudnék használni, leginkább utca, otthoni zajokhoz, hangszerekhez, stb. Max 40 000Ft.-ig érdekelne a dolog. Melyik a megfelelő, illetve mire kell figyelni? Köszönöm!
Mindenképpen próbáld ki, hogy megy-e a hangodhoz a mikrofon. :)
Az én ajánlatom: Electro-Voice Co11. 15k és messze sokkal jobb a PG58-nál, e835-nél (mindkettőt használok). Kondenzátormikrofon nagyon részletes, erős hanggal. Amikor választottunk az Audio-TEchnica Pro61-e (25k) volt vele kb partiban hangra. Csak ez kicsit olcsóbb. :)
Szerintem a sennheiser 835, de akkor inkább a 845-ös. Ismerősöm akg d-880-at használ. Én is ebben gondolkodtam, de a sennheiser jobban tetszik. Érdemes még körülnézni : beyerdinamic, audiotechnika, electrovoice. A shure-ban inkább 40ezerhez közel kapsz jó mikrofont. Ki kell próbálni a hangodhoz legjobban megfelelőt, próba nélkül nem érdemes vásárolni.