audix i5 is jó. mindnek saját karaktere van,tehát máshogy fog szólni,mint füllel hallgatva a ládád,kérdés,hogy milyen vonalat akarsz követni.sm 57 presence tartományban karcol, de ez miatt attackos is, md421-nek utánozhatatlan mélyközepei vannak és orros kicsit,de nincsenek bántó magasai, i5 meg mosoly eq-s sok mély-sok magas-kevés közép.
Én valóban nem értek a mikrofonokhoz, ezért kérdezek. Eddig Line6 motyókkal dolgoztunk vonalból, ami nagyon kiszámítható volt és a mi igényeinknek nagyon is megfelelő minőséget nyújtott. Azóta lecseréltem a fejem, mert egy másiknak a hangjától merevedésem volt, viszont kénytelenek voltunk mikrofonra váltani.
Mivel az énekesnek van egy 58asa, elkezdtünk azzal kísérletezni. A minőség egyelőre nem a legjobb, viszont több potenciált, lelket érzek benne, ezért szeretnék ennél a megoldásnál maradni. Úgyhogy jelenleg napokat baszunk el mikrofon pozíciónálással és mivel még mindig nem az az eredmény keverés után sem, amit szeretnénk, ezért próbáljuk a legjobb lehetőségeket felderíteni, ami jelenleg miksiváltásra mutat.
Minden tippet szívesen fogadok, mert nem értek hozzá.
NEM ugyanaz a kapszula az 57-ben és az 58-ban, nem a rács miatt más a karakterisztika, és nemcsak az más. Az énekmiksik rácsa komolyabb popfiltert kap, ami távolabb van a kapszulától. A rács kialakítás miatt az un. hangszermiksiket (így az sm57-et is) közelebb lehet tolni pl. a ládához, mert nem kell attól tartani, hogy a gitárhangszóró teliköpködi:Đ
ugyanaz a kapszula,csak a más-más kosárkialakítás miatt más a karakterisztikájuk,kosár nélkül egész jó az 58 ládára is,de tapasztalataim szerint 1 miksi úgyis kevés egy organikus gitárszandhoz :)
Erről sajnos nincs tapasztalatom, talán hclaca többet tud erről mondani. Viszont azt tudom, hogy nem csak énekre szoktak 58at tenni (kosár nélkül pl. gityóládára is).
Most jött meg az sm57-em (használt) és elsőre szembetűnt (még nem volt alkalmam kipróbálni), hogy ha letekerem az alját, a két kábel közül a sárga nem érintkezik a felső részből lejövő kétágú alkatrésszel, aminek egyik feléből a zöld kábel megy lefele.
Tudja valaki, mi a sárga kábel? Csak simán forrasszam vissza?
A régi neumannok/akg-k tudtak ilyet mikor már túl koszos volt a membránjuk, és a kicsapódó párától zárlat lett, a beyerdynamic mára olyan szinten van ezek szerint, hogy dinamikusnál is megoldották ezt:) Ahogy az IT-s kollegák mondják: Ez nem bug,ez feature! :DDD
És az az 1 perc használat üzemszerű ? :)
Amúgy biztosan valami kontakthiba... nézd (mozgasd) meg az XLR részét, cserélj kábelt stb. ja és ellenőrizd, hogy másik mikrofonal jó-e a rendszered. Ha nem javul, akkor vidd szakemberhez, persze házilag is nekiállhatsz szétszedni, saját felelősségre...
Némileg hasonló problémám volt (bár csak vokálozom, nem én vagyok a főénekes): én úgy oldottam meg, hogy mezei füldugót tettem az egyik fülembe, így olyasmi volt a végeredmény, mintha a kezemet a fülemre nyomtam volna. Jobban hallottam magamat, pontosabb lett a vokál. A hátránya, hogy elég fura érzés "mono"-ban hallani a banda csörömpölését. De meg lehet szokni.
És párszáz forintból megúsztam...
Nem azzal van a gond, hogy füles nélkül hamis, fülessel meg tiszta, mert semmi gond nincs, ha magamban énekelek gitárral, hanem, hogy ha megy minden mellette, akkor elnyomják a hangomat, és csak nagyon halkan hallom, fülesben meg annyi hangerőt adok a hangomra amennyi éppen kell, és így megóvom a hangszalagjaimat is mindenféle túlerőltetéstől, szóval ezért is lenne jó egy, mindenesetre igazad van, nem olyan nagy összeg kipróbálom.
Színpadra keresnék fülmonitort, amiben tisztán hallhatom a hangomat, illetve a gitárt, és a zongorát. Sajnos vezeték nélkülire most nincs pénzem, ezért maradna a vezetékes, 7000-10000 Ft körül láttam már egész jókat, de nem tudom hogy tényleg érdemes-e belefektetni ilyenekbe, meg hogy mennyire jók ezek élő zenére.
A vezeték meghosszabbítását meglehetne oldani átalakítóval, tudom elég furcsán néz ki hogy a pólóm mögött elvezetve jön ki a vezeték, de valamire szükség lenne, a kontroll hangfalak mellet is, mert itthon a fülest felvéve, sokkal könnyebben, és tisztábban megy az éneklés, de ha nincs rajtam, akkor gond van, sajnos az is belejátszik hogy pincében próbálunk és gerjed a mikrofon is, ha adok rá egy kis plusz hangerőt.
emeljem ki félkövérrel a személyes tapasztalatos részt?
valszeg te vagy a második ember,akinek ezzel kelet-európában személyes tapasztalata van, az első az lehet, akitől vetted :D:D:D
Lehet, hogy nem ide való, de hozzá tudok szólni.
Tapasztalataim szerint RCF410, vagy 412. Konkrétan leüti a fejed. :D A 3xx sorozathoz képest sokkal jobb hangképe és dinamikája van. Egy rocktrióban játszom, ahol 2db 410-est használunk. Nagyon szeretjük.
Sziasztok! Lehet nem ide való!
Szeretnénk venni aktiv ének cuccot csak énekre.
Mackie vagy RCF?
MAckiből az srm450 v2 lenne
Rcf böl: az art 3 as vagy 4 es jöhetne szóba. van valakinek tapasztalata? 4 es jobb mint a régi 3 as? a huszasok jobbak mint a tízesek?
igazábol a mackie ről hallottam ezt a tulmelegedést.
inkább rcfes lennék.
köszi
Vettem egy ilyentet. Még nem érkezett meg, de van esetleg valakinek személyes tapasztalata vele?
Gitárerősítő, akusztikus gitár, derbuka, doromb stb, felvételére szeretném használni. Köszi!
2x120 watt bóvliban annyi, mintha szélviharban kitszed az árát az ablakpárkányra:)
2x300 watt alatt nem nagyon érdemes költeni középkategóriás énekcuccra, mert erőtlen fos lesz, vagy mindig a torzításhatáron vegetál.
Sziasztok!
Szerintetek egy Sal Pa 25 aktív hangfalpár (elvileg 2x120watt) elég egy akusztikus dob és egy 100wattos gitár erősítő mellé, próbaterembe ének hangosításra?
A hangfalakat közel tudjuk rakni magunkhoz ezért gondoltam, hogy lehet elég lenne, igazából az olcsósága miatt tetszett meg de lehet semmit nem ér:D.
a választ előre is köszönöm!
a sörszag legyen a legkisebb problemád, a fémrácsot és mögötte a szivacs filtert ki lehet mosni, fertőtleníteni, illatosítani, miegymás.. (A túl sok mosásban persze elszakadozik)
Hello
Dinamikus énekmikrofont szeretnék vásárolni és ebben kéne egy kis segítség. Élő használatra kéne. Gitározom mellette, tehát nem kézben lenne. Színpadi monitort használok, nem fülest. Tenor vagyok. Viszonylag magas a hangom, pl mennek a Stevie Wonder témák, de fátyolosabb a hangom, mint mondjuk Sting-nek, csak testesebb. Árban úgy 40 és 70 között. Még annyi, hogy használtan mennyire érdemes mikrofont venni? Mert mondjuk egy 60e Ft-os mikrofont használtan már olyan 40-ért lehet kapni és azért még sem egy kategória egy új 40e Ft-ossal. Csak ugye, ez azért még sem egy gitár. Ugye a higiénia. Meg nem szeretnék egy cigi, sör, kolbász szagú mikrofont.
Előre is köszi a segítséget.
Pearl c-500 kondenzátor énekmikrofon eladó!
-Made in Japan, nem mai gyerek, infó sincs róla, de mindene gyári.
-kora ellenére kiváló állapotban van, tökéletesen működik.
Gyűjtőknek...felhasználóknak.
Írj egy ajánlatot emailben vagy 20/571-0511 (bővebb info ugyanitt)
Érdeklődnék, hogy - az eléggé elterjedtnek számító - Shure SM57-es mikrofon a kihangosításon kívül mennyire használható hangfelvétel készítésére (gitárerősítő elé rakva)?
Kazetta nemhiszem hogy lesz, a mai zenekaroknak már CD-jük sincs, csak felteszik ingyen letölthetővé majd gondolom, 3 számot vettem fel nekik most csak. A basszus egy borzasztó rozsdáshúros Cort volt, egy boss torzítóval, egy peavey tranyós fej/2x15 collos ládán átküldve, és Beyerdynamic M88-al mikrofonozva. A nagyobb studerekkel volt dolgom, igazából szerintem 38as sebességen egy negyedcollos Mechlabor 310 vagy 610 semmivel sem rosszabb a nagy Studereknél...
... és stílszerűen műsoros kazettán sokszorosítva?:ĐĐ
amúgy nekem is volt valamikor félsávos studer revoxom, igencsak királyság volt. Akkoriban még szó nélkül adtak jelet a keverőről is, ha megjelentem vele, de vettem fel electret miksikkel is koncertet.
Amúgy a bézre itt milyen hardvert aggattál?
"amit beállít az ember a próbahelyen, vagy lakásban, az csak ott és akkor szól jól."
Ez a lényeg!
Azonban erre is érvényes kicsit az előbbi tétel:) A legtöbb "saját mikrofon" egyébként az sm58. Én speciel nem nagyon kedvelem, szegényes és egysíkú. Tulajdonképpen elég lenne egy saját gömbrács is, aztán le-fel és vissza.)
Ezek a TC-k három dologra vannak kitalálva: 1. Tune, 2. Dinamika - kompresszor, deesszer 3. Effektek -reverb, delay st.
Ezekből egyedül a hangolót lehet normálisan használni bulin, ha már nincs füle a szegény főhősnek. Elég jók az algoritmusok és ha csak a monitorba adják vissza a hangolt hangot, akkor állandóan ahhoz fog ösztönösen intonálni az énekes, amíg kifelé mehet a processzálatlan - immár tisztára intonált hang. Ezt szerintem nem kevés profi is csinálja nagy szinpadokon.
A kompresszort már kibeszéltük, monitorban gerjed, ezért aztán nem tud a monitor mixer eleget adni.
Az effektekkel az a baj, hogy az, amit beállít az ember a próbahelyen, vagy lakásban, az csak ott és akkor szól jól. Minden helyiségben más az effekt kívánalom. Ezt rá kell bízni a front keverő emberre. Ugyanaz a reverb és delay nem lesz egyformán jó egy kis zsúfolt klubban és egy nagy üres teremben.
Na, azért egy-egy saját mikrofon ( nem valami sosemlátott csoda, hanem a szokásos körből ) ledugása még nem kerget kétségbeesésbe egy gyakorlott monitor és front mixer embert. Ilyen azért viszonylag gyakran van, hogy valaki nem akar a beszáradt répás hányásos mikrofonba énekelni - persze tisztelet a kivételnek.
Magam beszéltem a hangosítóval, aki egy olyan énekesre tett negatív megjegyzéseket (enyhét fogalmaztam), aki egy nagyon drága saját mikorofonnal és a tc helicon legdrágább multi ének effektjék hozta magával, és minden dalhoz volt külön beállított ének effektje. Amúgy még tud is énekelni az énekes... Öszntén szólva sokkal jobban szólt az ének, amikor a hangosító a sjaát mikrofonjait tette fel a többi zenekar elé, és a saját megszokott effektjét használta. Valóban nincs idő, lehetőség, főleg egy nagyrendezvényen, egymást követő zenekarok esetén még a saját hozott mikrofon beállítására, legalább is az eredmény valószínűleg rosszabb lesz, mintha a hangosító saját mikrofonját használná.
hát ha téged a fantomtáp baszogatott, akkor ott biztosan a Fantomas hangosított:)
Az énekes vehet nyugodtan saját miokrofont, de ha ez kívül esik azon a körön, amit legkisebb közös többszörösként a "szakma" használ, akkor vegyél magadnak teljes hangrendszert is keverővel, efekttel, pa-val, meg egy emberrel, aki a te rendszeredre szakosodik. A Beyer miksik nagyon jók, de nem túl népszerűek, talán a csíptetős hangszermiksik kivételével.
A hangosítóknak sokszor arra sincs idejük, hogy a saját, jól ismert rendszerrel beálljanak, nemhogy akárki ilyen-olyan miksijével kísérletezzenek. A "shurosok" még az audixot sem nyelik le, ahogy az audix rendszerbe dugott AT hangszermiksiket is kidobják két perc múlva, mintsem tekergessék a potikat. Ha létezni akarsz, neked is idomulni kell kicsit, egyébként a folytonos idegeskedés elveszi a kedved a lényegtől.
Persze nem akarom megmondani a szakerto uraknak hogy mit hogyan csinaljon biztos mindegyik nagyon ert hozza, pl. az is aki multkor ramnyomta a fantomtapot es egesz buli alatt baszogatott a mikrofon...nyilvan szar helyeken jatszunk ezt nem tagadom, dehat ez van...
Tehat az enekes jobban teszi ha nem vesz meg sajat mikrofont sem, mert a klubosok ugysem tudjak kezelni? Igy biztosabb egy osszeegeben jobb eredmeny hangzas szempontjabol. Ugye akkor ez a konkluzio? Az amator effektekrol (vagy akar profi) meg nem is beszelve...
Így igaz, egy profi cucc elé kötnni egy idegen kütyüt, a hangosító halála... A tc. helicon cuccok nem profi kütyük, amatőr körülmények között, önhagosítás során érdemes használni. Én is vettem egy hasonlót (a voicetone correct), önhangosításhoz használom időnként, de az a tapasztalatom, hogy sokkal jobban gerjed a mikrofon, aminek az okát abban látom, hogy a kompresszor, ha nem énekelek, akkor felhúzza a hangerőt, és elkezd sípolni....
A hangosítók meg majd nyilván verik a seggüket a földhöz a tanácsaidtól:))
Szerintem ezeket az önhangosításhoz kifejlesztett félprofi énekkütyüket nem komoly színpadra szánják. Ráadásul minden bejáratott rendszerbe egy legcsekélyebb mértékben "idegen" elem ordasul ki tud lógni. Az orvul bedugott miksid jellemző gerjedési frekije 1-2 kHz-el arrébb van, mint az utolsó buli potiállásai, már az anyádba kívánnak a miksiddel együtt, plusz még az öngerjesztő csodakütyüd!:Đ:Đ
Például. Bár azt nem tudom, hogy egy left-rightból csak az egyik processzált-e. A sztereo effektek így értelmetlenek.
Vagy a mikrofont szétszplittelitek a kütyü előtt, ledugjátok azt is külön , meg a kütyüt is és csak a natur mikrofont kapod vissza - így ugyan Te nem fogod élvezni buli közben, hogy milyen jó hangod van:)
aaa, most esett le talan amit irsz!! Ha jol ertem akkor valami olyasmit kene csinalnom, hogy mivel van ket kimenet az effekten egy left es egy right (csak a left a processzalt), hogy a right-bol pultba meno jelet kereem vissza a monitorba a left-et meg nem, igaz? Kifele a frontba meg mindketto mehet.
Szerintem csak annyi, hogy a cucc nem hazai viszonyokra lett kifejlesztve, amikor itthon már egy normális monitornak is örül az ember, a technikus/sofőr/mindenes meg megsértődik, ha az ember a saját mikrofonját akarja használni, nem a mások által teleköpködött SM58-akat... :)
Tisztelet a kivételnek persze...
Lehetseges, ezt mondta az egyik csoka is koncerten...
De akkor nem tudom hasznalni a Tone gomb funkcioit, ugye abban van ezaz adapive komp, meg eq, meg mittomen meg mi...csak nem ertem miert baj ha kompresszalt, elore kondicionalt jelet kap a pult? Jozan paraszti esszel meg orulniuk is kene neki...nem?
persze tudom hogy a komp legjobb helye a pult insert-jeben van de akkor is...
akkor eleve szar az effekt design-ja?
lehet, hogy ki kéne kapcsolni a kompresszort a monitoba menő jelből?
Én egyszer szórakoztam egy Voice live-al, ott van egy processzálatlan kimenet, ami pl biztos nem gerjedékenyebb, minmt a mikrofon.
Hangos rock/metal zenehez hasznalaom...
Probakon semmi gond, ugy szoktam beallitani, hogy a mastert tokig kitekerem az effetkt gain-jet belovom amig meg zoldben van a leghangosabb eneknel is es csak ez utan tolom fel a pult gain-jet.
koncerteken meg rendszeresen nehezen kezelik a szitut a technikusok...
Ha nem hasznalod a gitart akkor a harmonia jelek osszevissza mennek, mar a gitarfuggok... az oktavokhoz nem kell a gitar az ugye megy anelkul is. A doubling is kellemes.. szoval en szeretem, csak mondom koncerteken okoz nehezseget a szakiknak (meg pl. az A38-on is...)