Srácok, mérő mikrofont (Behringer ECM 8000) tudok használni SPL mérőként REW-val, vagy jobb, ha veszek egy kalibrált SPL mérőt? A telefonos app-ot hitelesíteni kellene, de nincs mihez. Van egy olyan ajánlás, hogy teljes csendben (ami annak tűnik) 20-25dB-t kellene mérni, de ez nem túl egzakt.
"I do this all the time over spdif.. run your main virtual rig and create another cable running from the input to the output, pan the rig and DI hard opposites and record the spdif to 2 mono channels L/R. Obviously this won"t work if you want to record stereo effects though"
Ennyit tudtam kiguglizni, de nem okoskodok tovább, mert nem ismerem a berendezést még alap felhasználói szinten se :D
Köszi, de akkor kellene még egy hangkártya is. A rendelkezésre álló eszközökkel lenne jó megoldani. Az Axe FX és FM3 biztosan tud DI-t is küldeni a processzált jel mellett a számítógépre. Azt hiszem 4 outputjuk van a PC interface-en. De nekem nincs Axe-em. Az Ax8 ilyen irányú képességei pedig még ismeretlenebbek számomra.
Köszi. A DI jel megszerzésével van probléma, hogy nem tudjuk Ax8-nál hogy lehet. Az Amp Sim természetesen szóba jöhet, csak előbb kellene a DI. Nem vagyok a helyszínen, így sokkal nehezebb, ezért is gondoltam step by step leírásra.
Természetesen metálról van szó. A kisebb gain-es trükk valóban működik.
Legegyszerűbb, ha DAW-ban raksz bármilyen ampsimet a DI jelre. Ha meg azon problémázik a kolléga, hogy"jajde mégse ugyanúgy szól mint amit szeretnék" ültesd le elégtelennel :D
(zárójelben jegyzem meg, ha pl direkt kisebb gainnel kapja az ember a kontrollt mint majd a végeredmény lesz, mindjárt jobban odafigyel a pengetésre - már ha rock/metál stílusról van szó :)
Sziasztok. Adott egy Axe Ax8 és egy Logic Pro X szoftver. Az Ax8 van hangkártyaként használva. Azt szeretnénk elérni, hogy a DI-t tudjuk rögzíteni a Logic-ban, miközben a gitáros a játék alatt a torzított jelet hallja. Láttam már a témában videót Axe Fx-szel és FM3-mal, de nem tudom a látottakat kipróbálni, mivel nem az enyémek az eszközök. Tudtok valami step by step guide-ot a témában, vagy más, könnyen érthető információt?
Tudom, azért mutattam a legolcsóbb használható készüléket.
Amiket mutattál, pont ugyanaz a kategória, mint amiket most felsorolsz hogy nem szeretnél, sőt a Behringer még jobb is.
Hobbi célra használnám. Kb 5% felvétel, 5% játék, 40% keverés, a többi meg lejátszás. Egy moddolt Asus Xonar DG-t cserélnék le. Fő szempont: ne legyen Behringer, Asus, Creative.
Sziasztok,
külső hangkártyát vennék. 2 kiszemeltem van: M-Audio M-Track DUO és Swissonic UA-2x2. Lejátszási hang minőségre melyik lehet jobb? Ismeri valaki valamelyiket?
M-Audio Swissonic
Az miaz az izolációs doboz ? ( A szavakat értem, az isobox kifejezést is hallottam már, de így mikrofonnal kapcsolatban nem értem, hacsak nem arra a görbe, mikrofon mögé rakható szivacspanelra gondolsz.)
Sziasztok! ATV elektromos dobbal veszek fel egy midi sávban.Ha GM Map állásban felvétel közben berezonáló hangot hallok vissza, viszont jól jársza vissza. Ha Gm Map-ot átállítom No Drum Map-ra, akkor meg felvétel közben helyesen játsza, de visszahallgatáskor nem hallok semmit belőle? Mi a helyes beállítás?
Sziasztok!ATV EXS-5 dobcuccot próbálnám felismertetni a Cubase-al. Midi sávot hoztam létre, bemenetként a dobot állítottam be, kimenetként a külső interface-met. Felvétel indításakor veszi a midi kottát, de vissza játszáskor nem szólal meg. Hol kellene állítanom h megszólaljon?
Nem vagyok Cubase-es, de hátha nem kapsz választ hónapokig, úgyhogy shot in the dark. A Transport Panel-re gondolsz? Menüből, de talán F2-re is megjelenik.
Nem feltétlenül szokványos kérdésben szeretnék segítséget kérni. Van egy elég koros AKG K241 fejhallgatóm és szükségem lenne hozzá egy részletes specifikációra. Mivel szerintem idősebb, mint a lakossági internetezés, nem jutottam eredményre. Tudtok esetleg olyan forrást, ahonnan ilyesmikhez hozzá lehet jutni?
Egy technikai kérdésben szeretnék megoldást találni.
A jelenség az, hogy van egy kis Laney IRT studio erősítőm és a DI kimenetéről érkező jelet szeretném rögzíteni. A probléma az, hogy nagyon zajos amikor a kívánt soundot kitekerem belőle és ha elé kötötök a overdrive pedált akkor ez jóval erősödik.
Tudnátok tanácsot adni, hogy miképp tudnám ezt kezelni?
Epiphone Hummingbird Pro, korábban lecsúsztam róla, de aztán mégis hozzám került. Szép, és kellemes kis gitár az áráért, pláne, hogy kvázi gyári állapotú.
Sziasztok!
Tegnap készítettem egy kis felvételt egy akusztikus gitárral, aminek megvételére egy vidéki barátom kért meg, hogy hallja, mire számíthat :)
A felvételt egy másik barátom occsó Behringer kondimikrofonjával készítettem, Scarlett 2i2-be megy be.
A felvétel eljén elég erős sistergő zaj van. Ez a mikrofon saját zaja? Ezt utána a gitár hangja elnyomja, de azért meglepődtem. Szóval a kérdés, hogy az ilyen olcsó mikrofonoknak szarabb a jel-zaj aránya, vagy ebben benne lehet az előfok, fantom táp, stb. is?
amúgy sokszor a top mikrofonok kendőzetlenül őszinték, aztán az ember meg nem győzi visszabutítani minden szarral pl. az éneksávot a 60 ropis rode szintjére, vagy rosszabb esetben bőven az alá
Látatlanban nem javasolnám a 60 000es mikrofont, valószínűleg jelentéktelen a különbség. De próbáld ki! Két egyforma mikrofonnak sztereo pozícióban van értelme, egy klasszikus gitárt nem szoktak monóban rögzíteni. Szerintem a legfontosabb a jó mű, jó előadás, jó hangszer, utána jön a mikrofon és az átviteli lánc fontosságban. Persze valamilyen minimumot meg kell ütni, nem lehet zajos és torz a felvétel. Ha érdekel, hogy hogy szól ipari standard mikrofonnal a hangszered, keress meg, a nickem alatt van az elérhetőségem, egy fél órát szívexsen rászánok valamikor, hogy tapasztalatot tudj szerezni drága mikrofonokkal. ( Neumann U87, stb. )
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy vehetsz 150 ezerért jobb miksit, ha a felvételi lánc többi szeme gyenge, akkor nem fogod annyival jobbnak érezni a drágább mikrofont.
A felvételi láncról viszont nem esett szó. Milyen hangkártyát/konvertert használsz vagy mondjuk külön előfokot? Oké, hogy a mikrofonnak jónak kell lenni, de legalább annyira számít egy jó hangkártya/konverter/előfok kombó is. Ilyen olcsóbb 20-30e Ft-os cuccoktól nem szabad csodákat várni ott sem. Tavaly lecseréltem a Tascam hangkártyámat egy Focusrite Claret-re (NEM Scarlett!) és ég és föld a különbség. Szóval simán lehet, hogy ha veszel egy komolyabb hangkártyát akkor egy olcsóbb mikrofon is sokkal jobban fog szólni.
Kösz szépen! Egyenlőre szólóban akarok klasszikus gitár darabokat felvenni, otthoni hobbi szinten.
Még próbálgatni fogom ezt a mikrofont, ez volt az első felvételem vele.
Lehet annyit még csinálni fogok, hogy egy nem túl drága Rode NT3-at beszerzek (60 e. körül megvan)
és csinálok majd egy összehasonlító tesztet a két mikrofonnal.
Meg tényleg az most jutott eszembe, hogy egyszerre felvenni valamit kétfajta mikrofonnal, az jó szokott lenni?
Ezt csak most hallgattam meg, látatlanban azt mondom, hogy egy 10x drágább mikrofon nem fog 10x szebb hangú felvételt készíteni. Attól függően, hogy mi a felvételekkel a célod, szerintem ebből a hangból lehet használhatót keverni. Persze attól is függ, hogy szólóban akarod-e használni, vagy valamilyen kísérettel, illetve, hogy hangmérnöki Grammyre pályázol-e. Csak úgy felveszegetni ez tök jó, én nem költenék rá több pénzt, de ha mégis, akkor drágát, márkásat vegyél, ami esetleg eladható még adott esetben.
Először mindenképpen próbáld ki, amit meg akarsz venni, mert a jobb mikrofon is gyakran rosszabb hangot rögzít, mint, amit te felülről hallasz. Ez utóbbi játék közben mindig jobbnak tűnik szubjektíve, mint a felvétel visszahallgatva. Lehet a gitárral is baj. Nehogy aztán az legyen a vége, hogy a 150 000 forintos mikrofon felvett hangja csak 15%-al jobb, mint a 17 000 forintosé.
Otthoni akusztikus gitárok felvételéhez tudtok ilyan kondenzátor mikrofont, ami 150 ezer Ft alatt van és szépen , élethűen adja vissza a gitár hangokat?
Mert én vettem most egy olcsóbb mikrofont (17 ezer) Soundsation PCM 5100, de ez baromi doboz hangon adja vissza az élőbenszebb gitárhangokat:
Interfész kell meg gitár, prociból bármelyik jó. Szerintem elég akkor bővíteni, ha már érzed, hogy a mostani szűk; ha égeti a pénz a zsebedet, egy jó DI boxot vegyél inkább. Ha sok sávod van, és mindegyiken egy virtuális instrument, akkor az meg tudja enni a procit; nekem ha ilyesmi gondom van, akkor általában freeze-elem azt a sávot, nem tudom a te DAW-odban ezt hogy hívják, de gondolom mindegyik tudja.
Az otthoni gitározós számítógépnél tökmindegy a proci, még egy régi amd fx4350 is elvisz egy-két gitár szimulátort, egy ezdrummert vagy slate drumst, egy basszusgitárt, 1-2 szintit; ha elkezd akadozni az i3 több sávnál, és nem akarsz freezelni, vagy nem tudod eléggé alacsonyra levinni a latencyt, de a kártya elvileg tudná, akkor érdemes új prociban gondolkodni.
Az rendben van, nem internetezős meg nem játszós gép. Tudnátok proci javaslatot tenni - mint ahogy az orvosok mondják "valószínűsíthető" hogy jó lesz i3? i5? Amd?
Az rendben van, nem internetezős meg nem játszós gép. Tudnátok proci javaslatot tenni - mint ahogy az orvosok mondják "valószínűsíthető" hogy jó lesz i3? i5? Amd?
Szerintem az fontosabb, hogy ne legyen teleszemetelve a vindóz, meg ne fusson egy csomó felesleges alkalmazás a háttérben. Pl. zenélős géphez nem kell aero.
E6600 proci volt az előző állapot, tudtam gitározni meg volt backing track is. Most kicsit tovább fejleszteném a dolgot, az a cpu már kevés volt. Lett az új hangkártya az i3-as gép meg van, ezzel eggyel jobban működik. Azt lenne jó megtudni, hogy az eggyel feljebbi lépcsőhöz (egy sweetwateres írás szerint 96kHz-es samplig rate - de csak akkor szükséges ha hallom ) szükséges gépben mi legyen - legfőképpen a processzor. Tudom a Ram is fontos, de abból veszek még ha kevés.
Ha csak gitározni kell, akkor egy mezei 1 magos gép is simán megteszi. (normális hangkártyával)
Én a benchmark 1000-es procival is elvoltam 48-as latency-n. Az volt a legkisebb amit be lehetett állítani. Ez most jobb gép, de semmi különbséget nem veszek észre.
Q6600 (egyelőre) 4 giga RAM-mal, EMU 1820-szal teljesen jól elvan win7-en 8 ampsimmel, meg egy superiorral, csak taszkműveleteknél cirren be kicsit, de az a régi quadro fx miat van. :)
Hát a használt hangkártyának pont semmi köze hozzá :)
Második generációs Intelekből i3-tól felfelé jó vagy ha most kezded. 3.gen i5+8G ram ki fog szolgálni ha nem használsz 8 ampsimet a 3 sueprior drummer mellé.
nem, kíváncsi vagyok, egy átlag régivágású garázscuccot össze tudok-e élvezhetőre hozni rajta, ami már nekem megfelel, van egy rakás felvett sávom, amíg pihennek, szórakoztatom magam:)
Ötletelni van más platformom, arra szerintem alkalmatlan lehet kb. a harrison (nem is arra van).
Egyébként, ha csak ötletelni, hangszerelgetni kell, abszolut működik az ingyenesen legális Audacity, vagy a Garageband macre, ami vagy ingyenes, vagy pár dollár, már nem tudom. Az utóbbi Drummere döbbenetesen élő hatású dobszerkesztést kínál, különböző stílusokban, előadókkal, dobokon, fillekkel, stb. + tele van a szokásos hangszerekkel, felvételi lehetőséggel.
Hát 39 dollár tényleg nem sok. Én már leragadtam a Digital Performernél, nekem nem túl szimpatikus a Harrison látható kezelőfelülete, de mindent meg lehet szokni.
a nagytestvéren az eq rész csábító, meg a 12 mixbus, de szerintem én elvagyok 8 mellett is.
max, ha úgy érzem, szűkös, megvárom a szokásos 99 dolláros vásárt.
A kicsi most 39 dolláros akcióban van (+5 pluginnel), szóval lehet, még a demóval sem szarakodok, köszi a lehetőséget, de lassan a buszjegy drágább, mint ezt megvenni:)
Nem tudom pontosan hogy kéne az enyémet a demo módból igazira átállítani - van license fájlom is, de nem találok utat az autorizáláshoz. Mindenesetre elindul, szerintem a komolyabb plugines verzió drágább, oylan 3-400 dollár ? De ha jó és neked kézreáll és még használod is, akkor megéri.
Ha gondolod, nálam buzerálhatod, vagy küldök egy dmg fájlt. (mac)
árban nagyon kedvező, és ugye alapból benne van egy rakás olyan dolog, ami pluginben nem olcsó (állítólag elég jó mind az eq, mind a kompresszor, mind a szaturációs szimulációja), meg tetszik, hogy korlátozottnak tűnik, az én szintemhez pont jó lenne, hogy nem kell elveszni.
Mivel nem olyan drága, lehet belevágok egybe. csak remélni tudom, hogy nem zabálja a procit.
Mivel én most kezdek beleesni ebbe a dologba így még nagy használatról nem tudok beszélni, inkább csak használgatás, próbálgatás. Sajnos mint írtam nagyon kezdőnek számítok ezen a téren, így nincs mihez viszonyítanom. Ezért kértem volna valami információt tapasztaltabb emberektől. Mint írtam itthon nem vagy szinte nagyon elvétve találni, jelenleg egy db konnekt 8 van eladó azt is én árulom, azért mert konnekt live-ra cserélem. Azért a csere mert szükségem volt a két plusz kimenetre fejhallgató erősítő részére.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék tőletek tisztelt tapasztalt fórumozók. Ismeritek-e, illyetve ha igen milyen véleménynel vagytok a t.c. electronic firewire audio interface-ek ről? Jelenleg konnekt 6 és 8 amiket használok (konnekt live érkezőben), Alesis M1 active MK2 dobozokkal. Mit gondoltok ez a technika megállja a helyét amatőr home studio célra? néhány sáv hangszer rögzítése a cél, ének+zenei alap. Azért bátorkodtam itt feltenni ezt a kérdést mert itthon gyakorlatilag nem találok információt ezekről az interface-ek ről.
Üdv.
Nail the mixen talán a Machine Heades meg az Asking Alexandirás hónapot csináltam 100+sávval, nem volt gond, pedig vagy 30-on ott volt a virtual tape machice meg a konzol emuláció :)
Az ampsimek, midi dobok meg a reverbek eszik az erőforást tapasztalataim szerint.
EQ-val nem a reverbet akarom kiszedni, mert az nyilván nem lehetséges, max mocskosul elcseszem a hangot. :) A dobozok frekvencia átvitelét 'javítanám' vele. A szoba akusztika külön nyűg lesz. A monitorok esetleges freki lyukait gondoltam EQ-val megmérni, és kis mértékben javítani rajta. A Win-es notim i5 3360M, 16GB DDR3 RAM. Az asztali gép szintén nagyjából ilyen hardver. Persze azért kérdés a vas mert ugye alma gép van tervben, és hogy kell-e hozzá erőmű vagy sem. Az erőmű 2db Xeon CPU-s (8 mag 16 szál) MAC Pro 3.1 vagy 4.1 masina 16-32GB RAM-mal, a kicsi lehetőség egy MAC mini 4 magos i7-tel 16GB RAM-mal. Most azt gondolom nem fogok 100 körüli sávval dolgozni, de az élet hozhat mást.
Köszönöm uraim. Ha aktuális lesz, születik majd valamilyen döntés. Vagy legfeljebb veszek valamilyen dobozt, és ha később lesz keret akkor lesz jobb. Úgy is el kell valahogy kezdeni, meg kell a rendszert ismerni. Számtalan eszközt kell még vásárolni, a hangfal csak egy a sok közül. Nektek mi a véleményetek az akusztika 'javítására' a mikrofonos beméréssel EQ-val kisegítve? Vas: milyen tapasztalatok vannak számítógép ügyben? Milyen hardver követelmények lehetnek X+15 sáv keverésénél? Tudom hogy függ a plugin mennyiségtől is, de úgyis kialakult egy normálisan használható szett.
Jobb szubbal, mint sehogy. Régi Aleses A1-eseket szokták dícsérni, még a passzívokat, olyanon még nem hallgattam semmit. Ahhoz meg kell ugye erősítő ami megint 20-50 ezer. Monddom, ezeka legjobbaka belépő szinten, ezekalatt jobban jársz egy jobbhifi hangszóróval akár. Saját helyen most én is JBL Control 5-ön matatok, egy bang&olufsen végfokkal, az se kifejezetten erre való, de egész jól működik :)
50-es szoba szép nagy, lesz vele munkád míg lecsillapítod (: Van a trükk, hogy beteszed az egyik sarokba a földre az egyik hangfalat, beraksz loopolva egy kétláPdobos részt, és a szoba középvonalában gurulsz a székkel fel-alá. Ahol legkisebb a mélyemelés, oda teszed a lehallgatási pozíciót. Általában 1/3 körül szokott lenni.
Köszönöm a javaslatokat. Az általam írt dobozokat ne akarjam erőltetni akár a 2031-es Behringert sem? :) A 308-as JBL most 320€-ért van szép állapotban. Adam... huh szép és komoly teknika, :) az csak az 5-ös van most, a kettő 300€ körül használtan, 7-es csak újan, darabja 200€ felett. Kezdetnek az nagyon sok. A szoba ahol a lehallgatás történne kb 50m3-es. Világos hogy a kicsi mélyközép hangszóróval nem lehet érdemi dob keverést csinálni. Néha jó a tippelgetés, de ez nem az a helyzet. De a dob mellett a basszgitárnak ugyanez a gondja. Hiába mozog a membrán ha nem hallok semmit. Oké, kell a 7-8"-os mélyközép. Szubot nem szeretnék, én úgy érzem még ha érdemi irány érzékelésem nincsen is a mélyhangokra, megtréfálhat.
Belépő szinten JBL LSR 305, 308 ill ADAM T5V T7V a legjobbak. Ha jól emlékszem 200 körül van mindnek darabja. Értelemszerűen az ötösöknél szub nélkül max tippelni fogod a lábdobot :)
Sziasztok!
Egy nem túl régi ötletemet szeretném valóra váltani. Mégpedig azt hogy otthon kialakítok egy kis stúdiót, és egyéb eszközökkel megoldom hogy el tudjak menni pl egy próbaterembe több sávot rögzíteni, jelen esetben 1-8 között kettő féle interface segítségével. Tudom hogy ez eddig szép és jó, de a probléma szinte a szokásos. A lehallgató rendszer. Ennek is a végső eleme a közeltéri monitor. Van egy AKG K240 Studio fülesem, de a hangfalas keverés a cél. Jelenleg nem szükséges belemenni a szoba akusztikába, az külön móka lesz nekem. :) A számítógép oldal várhatóan majd valamilyen alma lesz, a 'monitor' vezérlő egy TC konnekt 6. A felvételi oldalon TC impact twin, TC Konnekt live, és egy Lexicon I-Onix FW810S érhető el jelenleg, és persze 1-1 csatornával a Konnekt 6 is. Még messze a vége, csak felmerült néhány kérdés. A költségvetés jelenleg alacsony. Nagyjából 200€-ig, nyilván használtan, milyen monitor dobozokat érdemes nézegetnem? A terv szerint dobsávoktól akusztikus hangszerekig sokféle rögzítés előfordulhat, persze ének is. Elektronikus nem, és én csak rögzíteni és keverni fogom a muzsikákat. Eddig kettő lehetséges monitort néztem ki amit nem köpködtek túl sokat. :) Az egyik az Alesis M1 Active MK2, a másik a Behringer B2030A. Alesis dobozt vásároltam cimborámnak korábban, annak kellemes a hangja és hosszú távon sem fárasztó. A másikat nem ismerem. Esetleg gondoltam az akusztika 'hibáinak' kijavítása miatt egy Behringer DEQ2496-ot a láncba rakni és bemérni a hallgatói pozíciót. Tudtok esetleg egyéb monitor alternatívákat? Elkezdem majd a topikot végigolvasni, de rettentő hosszú. Köszönöm.