HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

Offtopic

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:37 |  #275
Ezt mastertape írta:
Akkor elmagyarázok néhány lehetséges gitárfelvételi megoldást.
Fontos, hogy a hangkártya rendelkezzen alacsony latenciás ASIO driver-rel.
Ha ezt nem tudja, akkor marad az őskor, azaz fogod a torzítót, vagy a pedált, vagy a multi FX cuccot és beledugod a gitárt, a kimenetét pedig a hangkártya vonalbemenetére. Nem a mikrofonbejáratba! Azt innentől el lehet felejteni, az egyre jó, hogy a Skype-oddal tudj telefonálni egy halál mezei, 5 ft-os pc mikrofonnal.

A fent vázolt összedugással bent vagy hangilag a gépben. A jó felvevő progiddal, mint pl a Samplitude kijelölöd a felvételi sávot és beállítod a bemenetet, azaz azt, hogy melyik lukból szól a gitár. Otthoni körülmények között, legnagyobb valószinűséggel csak egyet ajánl fel.
A már fent lévő dobalapra és basszusra szépen rájátszol. Ha full duplex a kártyád, akkor hallod, hogy mit játszol vagy a hifire dugott vonalkimeneten, vagy fülesen keresztül.
Ha így sem megy, akkor dobd ki a kártyát, mert az a lúdas.

További lehetőség, ha a gitárerősítőd line-out-ját, vagy preamp-outját dugod össze a kártya bemenetével és így veszed fel az erősítős hangot. Egy a gond, hogy sok cucc ilyenkor a master volume állásának megfelelően ad ki jelet a kimeneten. Ez kicsit hangos lenne így.
Ehhez már izolált felvételi helyiség kell. Vagy stúdió...

A legkézenfekvőbb megoldás a szoftveres effektezés. Frankón ASIO-s kártya, alacsony latencia a megfejtés. Ajánlott programok: Nomad Factory Amp legends, NI Guitar Rig, Amplitube, Izotope Trash, Warp vST.
Az adott felvevő progidat be kell lőni, hogy a bemenetről indítsa a plug-in hangzást. Ez a Samplitude-nál az Y gomb után a Record Settings, Softvare FX monitoring funkcióval érhető el. Alacsony, 6 ms-os latencia a jó. Erős gép kell hozzá, Samplitude 7-es fölötti verzió és jó hangkártya.
Arra figyelni kell, hogy a gitár kimeneti jelszintje túl alacsony a kártya vonal szintű bemenetéhez, viszont a mikrofon bemeneten nagyon zajos lenne. Megoldás egy keverőpult, vagy egy előerősítő. Esetleg egy olyan hangkártya, amin van preamp. (M-Audio, EMU, Pod xt, stb)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:39 |  #276
Ezt vape írta:
Santa, superiort én pl. használgatok. Vélemény: otthon ne akarj jobb dobot. :) Az egyetlen baja a programnak, ha keverés alatt is akarod használni a közeli+térmikrofonokat egyszerre, mivel akkor nem árt a memória. 35GB telepítés után 500Mb MB rammal már megmozdulgat, 2GB-nál meg abba sem lehet hagyni a dobolást. BFD ami még jó, de nekem DFHS most jobban bejön.

Seq proginak meg szerintem PC-n 3-as Nuendo, vagy Samplitude. Nekem személy szerint a Steinberges vonal jobban kézre áll.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:43 |  #277
Ezt mastertape írta:
Locust.
Két megoldás: ha jó a loop-olós technika, akkor összeállíthatsz audióban dob-loop-okat, groove-okat. Ezek számtalan formába léteznek CD-n. Erre alkalmas a Cubase, a Samplitude, az ACID pro, az Adobe Audition.Vagy a Groove Agent is szóba jöhet.

Midizve több verzió is létezik: jó hangú szoft-dobmodul, vagy sampler. Megírod Cubase-ben a dobokat és igazi mintákkal szólaltatod meg. Néhol még a GM2-es minták is jól tudnak szólni.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:55 |  #278
Ezt vape írta:
Locust, gondolom Cubase-ben is valahogy így működik, szóval szerintem próbáld ki:
1. Add midi track
2. Amilyen hosszúságú dobot akarsz csinálni, annyit kijelölsz a markerral (fenti idősávon a kézfejjel kijelölsz egy szakaszt)
3. rákattintasz kettőt a midi sávra, így a kijelölt szakaszra kirak egy üres midi részt (Midi01 néven, és ez mint aktív kijelölés látszik)
4. Midi menüből kiválasztod az "Open drum editor"-t (és nem a key editort)
5. beállítod milyen sűrű rácshálóra akarsz rászerkeszteni (quantize 1/16 pl) aztán elkezded rápötyögtetni a dolgokat.

Én korábban még próbáltam gyors demó bevitelére Fruity-t használni rewire/VSTi módban sávonkénti midi out-al, de hülyeség ezzel babrálni. LM-7-et töltsd be CSTi-ként, nézd meg hogyan megy vele a dolog, aztán jöhet utána a DFH+Halion vagy DFHS is.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:57 |  #279
Ezt vape írta:
Groove Agentet már elég régen használtam, de jó hogy mondtad, mert emlékszem hogy tetszett annakidején. Egyszerű, meg dobol mindenféle stílusban, szóval jópofa dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 22:58 |  #280
Ezt TD-3 írta:
Vape, légyszi segíts nekem a dobfelszerelés topicban.
Kösz!

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 23:03 |  #281
Ezt mastertape írta:
Sőt a Drumagog is midizhető és mint dobmodul tud megszólalni a rendszerben.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-17 23:20 |  #282
Ezt vape írta:
A Drumagog-ot még nem próbáltam ki, mert úgy emléxem csak DX alatt megy. De most már annyit írtatok róla, megnézem milyen.

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 09:46 |  #283
Ezt Landmine írta:
Ok, rendben, nem szóltam:)) Nálam otthoni felvételkészítésnél akár a "hangrögzítőben", akár az Adobe-ban veszek fel, a minőség kb. egyforma, legalábbis hallásra. Sosem vizsgáltam, hogy szakmailag valóban így van-e... de azért az Adobe jó proginak számít?
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 11:11 |  #284
Ezt Gáborbáttya írta:
nekem csak annyi kellene, hogy a keverő 1 db kimenetét(L,R) szétossza 2 erősítőnek.
oldalanként 4db ugyanolyan hangfalat hajtok. Azaz 1 erősítőre oldalanként 2 db van, és így oldalanként össz ellenállásuk 4 ohm. Azt nemlehet valahogy megoldani hogy a 2 db erősítő ugyanazt a jelet kapja a keverőtöl?
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 11:26 |  #285
Ezt Fidós írta:
Hát, ha mono bemenetet küldesz a keverőd stereo kimenetére, akkor miért nem küldöd a bal oldalt az erősítődbe, jobb oldalt pedig a felvevődbe? A panoráma potival pedig a jelek arányát is állíthatod (fapados megoldásh!)... Jótanács: a gitárerősítődbe az effect return bemeneten "hatolj be", vagy, ha van közvetlen végfok bemeneted! Milyen erősítőd van?
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 11:58 |  #286
Ezt StratoFan írta:
Mastertape! Régót használom a samplitude-t, de még csak most használtam midi sávval. Eddig elégedett is voltam vele, mert minden vagy line in, vagy wav import volt. Azért hogy itthon bohóckodjak nem fogok tanfolyamra menni kár ajánlgatni, az viszont tény hogy egy gagyiszar Live kártyám van amit le fogok cserélni egy terratec-re és akkor azzal is elégedett lehetek. Tudom azt is hogy az Y elosztás nem a legkorrektebb, de azt nem gondoltam hogy önmagában a felvételre kapcsolás a szoftverben még tetézi a problémát. Szerintem még annyi, hogy az Y kapcsolás miatt kár füstgéppel ijesztgetni a kísérletező kedvűeket mert ettől nem lesz jobb a hangzás de elszállni sem fog semmi. Minek kéne otthonra megvenni egy csomó szart egy kis házi felvételkészítés miatt. Az is igaz hogy a samplitude egy hangzásra remek program, de tuti hogy nem minden funkciója van rendesen megcsinálva vagy befejezve, a mixdown a keverő alján pl szar mert ha használom időnként újra kell indítani csak a programot, a tegnapi kísérletezgetésem egyike után egy hullámzó hangerejű végeredményt kaptam (a sáv maga nem hullámzik csak az exportált wav) és az hogy a midit nem keveri ki exportnál szinte semennyire az ne mondd hogy rendben van. Na mindegy leszarom, most megpróbálom ugyan ezt Sonar-al.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 12:58 |  #287
Ezt Gáborbáttya írta:
Ez nem gitárerősítő, hanem hangosítás. 2db végerősítővel és 8db ugyanolyan hangfallal. És nemtom hogy a keverőnek a jelét ami a mainmixen kijön hogy kössem rá 2 végerősítőre egyszerre:(
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 12:59 |  #288
Ezt Neonknight írta:
Nekem eddig a legkényelmesebb megoldás dobra az volt, hogy a Gitar-pro szerkesztőjében írtam meg a dobtémát és exportáltam mid-be (vagy vaw-ba). innen már be lehet rakni a cubase-be is vagy amit éppen használsz.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 13:53 |  #289
Ezt Fidós írta:
Így már más a lehányzó fekvése!
Pár tripperem azért van:
1. végfokot továbbfűzni. De gondolom, ez magadtól is eszedbe jutott volna...
2. Ha van a keverődnek master + controlroom kimeneti is, akkor onnan...
3. Mindent csoportra küldesz, és a group out az egyik végfokra, master a másikra 8 a groupot tovább kell routolni a masterre...
4. Szerintem hívjál fel, 30-378-3959
:-))

ui: már eljött sopronból a HK cuccosom, WHOUÁÁÁÁ!!!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 13:55 |  #290
Ezt Fidós írta:
OOOOPSZI, HANGOSÍTÁS?!?!?! Most megkapjuk a magunkét a moderátoroktól (van egy-két önjelölt is)...

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 14:56 |  #291
Ezt GaBnoniusz írta:
én már kaptam ki, pedig nem is hirdettem :D

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:30 |  #292
Ezt vape írta:
StratoFan, azért mielőtt megveszel bármilyen Terratec vagy Audigy "zenére ez a tuti" maszlagos kártyát, nézz körbe szerintem. Nem mindegy, pl. tud-e az ASIO 44,1 kHz-en is dolgozni, vagy csak 48-on. Pl. ezért nem ajánlanám senkinek, hogy Audigyt vegyen zenélésre. Szerintem még házi körülmények között is a 44,1 kHz 24 bit a szükséges minőség, amiben érdemes gondolkozni. 40-ért meg használt M-Audio vagy valami EMU kártya szintén kapható. Audigy2-ből max zacsis OEM-et szabad venni 10-ért, többet játékkártyára nem szabad kidobni. Bár zenehallgatásra még elmegy a minősége, de LineIn zajos, mikrofon bemenete meg házi demók között is gyenge minőségre használható.

A másik fontos dolog, hogy mit írnak az adott kártya drivereiről, mennyire kiforrott a dolog, és szereti-e az alaplapodat. A Samplitude problémáid biztosan ide vezethetők vissza, mert az a program igencsak be van fejezve. Mondjuk én a fejlesztések és fellelhető tutorialok meg fórumok miatt a Stainberg vonalra szabvazok. Nuendo3 nagyon oda lett téve, CubaseSX 3 meg szintén javuló tendenciát mutat, és ezekből ha egyszer egy gyenge pillanatodban még vásárolni is akarnál, Cubase vonalon kisebb érvágással is meg lehet úszni. Adobe az nagyon jó videószerkesztésre, meg PDF-ben. Szerintem...
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:34 |  #293
Ezt StratoFan írta:
Felvettem Sonar-ba is ugyan úgy. A sima exportnál a midi sávokat ugyan úgy kihagyta. Erre megnéztem a Sonar Help-jét. Ott azt írja, konvertáljam a midit audió formátumba. Ok. Elolvastam azt is hogyan: állítsam a hangkártyát what you hear-re, és vegyem fel egy plusz audió sávra. Végülis ezt tettem de nincs erre egy normálisabb módszer???? Elvileg akor így a producerrel is össze lehetne mixelni. Nincs olyan program ami konvertálás nélkül exportálja rendesen a midi és audió sávokat egyszerre?

Na ettől függetlenül a sonar kimenetéből eltűntek azok a szemetek ami a samplitude kimenetnén nagyon nem tetszettek.

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:40 |  #294
Ezt StratoFan írta:
Vape, nem vennék több SB-t, és egyetértek, meg kell nézni mit vesz az ember ha már vesz, és az SB szeritnem sem alkalmas még házi bohóckodásra sem. De eddig ez van. A Nuendo nekem is nagy kedvencem volt egy darabig, aztán valami miatt megszerettem a producert. Végülis amíg nem tettem midi sávot nem volt vele semmi bajom. Akinek meg eddig nem volt Cooledit-je annak most már az Adobe fölösleges mert csak drágább lett meg összegyúrták a premierrel.

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:42 |  #295
Ezt vape írta:
Sonar
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:47 |  #296
Ezt vape írta:
Én szeretem a CooleEdit vonalat. Könnyen, gyorsan megtanulható, wav vágásra szinte alkalmazható is. Multitrack terén azonban még szerintem nem érett be. Persze ez csak a sajátvéleményem, sokaknak nagyon bejön (főleg egy win médiarögzítőről történő váltás után).

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 15:53 |  #297
Ezt StratoFan írta:
na és mi a titka a sonarnak midi export terén?

Egyébként sonarban ilyen lett:

http://stratofan.rentahost.net/mediafiles/Demo/moldau2.MP3
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 16:09 |  #298
Ezt GazzNL írta:
Laca, egyébirént sblive-hez is van ASIO driver, kx driver a neve, ingyér letölthető a netről.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 16:31 |  #299
Ezt vape írta:
Viszont ha jól tudom, még nem tudták megoldani, hogy 44,1-en is működjön a KX-es ASIO Live-al, de zenéléshez SBLive-on alap a KX driver, ez azt hittem nem is kérdéses.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 21:35 |  #300
Ezt Fenderes írta:
Tudnátok ajánlani valami olcsó studió monitort otthoni zenélésre? Behringer?

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 22:25 |  #301
Ezt Gáborbáttya írta:
Köszi szépen:) sikerült megoldanom. Naon faca:) egyik erősítő a mainmix re, mási ka monitorútra:) így most jó:) köszi mégegyszer a segícxséget, és bocsi az off ért mindenkitöl.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 22:39 |  #302
Ezt mastertape írta:
Stratofan! Nyugodtan rohanj fejjel a falnak, gondolom jó kemény, mindent kibír.
Ha nem értesz egy programhoz és a feltett kérdéseidre valaki, aki talán kicsit többet ért hozzá, felajánlja a segítségét, akkor valüszínűleg ő a barom és ezerszer megbánja, hogy időt pazarol a töketlenkedőkre!
Ha valaminek a lényegét nem sikerül megértened, akkor tényleg hiábavaló nem csak egy tanfolyam, hanem akár egy baráti beszélgetés és eszmecsere is.

Érdekes módon mások elfogadják.

Tehát nagyon nem volt korrekt, amit írtál...
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 22:44 |  #303
Ezt mastertape írta:
Stratofan! Csak a hecc kedvéért, ugyanis nem bírok nem segíteni: próbáld meg Samplitude-ban a Tools menű, Track Bouncing funkciót stereo master kiíráshoz. A midiket mindenképp le kell renderelned, mert - mint láthatod - a midi, mint protokoll egy teljesen más motorral működik a gépen belül, mint a wav sávok lejátszása.
Egyébként a hullámzásod valószinűleg egy ottfelejtett, rosszul beállított Surround editor-panoráma automatika eredménye.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 22:48 |  #304
Ezt mastertape írta:
Vape, Ne keverjétek az Adobe Premier Pro-t az Adobe Audition-nal. Az Adobe a gyártó cég, az Audition pedig a termék neve, ami történetesen a Cool Edit Pro utóda. A felület teljesen ugyan az, csak kapott egy loop-editor funkciót. Hangzásban jobb, mint elődje és a hullámforma vágása ugyan úgy zseniális. Aki ezt szereti az nem választ rosszul.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-18 22:49 |  #305
Ezt mastertape írta:
Vape, A drumagog 4.02 már VST és RTAS kivitelben is fut.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-25 00:22 |  #306
Ezt mastertape írta:
Egy nagyon tanulságos kompresszor tesztet sikerült ma összehoznunk.
Egy nagyon dögös, női énekhangra kipróbáltunk egypár szereplőt: a DBX 1066-osát, az Eventide Omnipressor-t, a Behringer Tube Composer-ét és a TLAudio mic pre cuccát.
Igen meggyőzőek voltak a kapott eredmények és egyértelművé vált, hogy miért van óriási szükség a digitalizálás előtti processzálásra.
Típustól függően mindegyik másként fogta meg a hanganyag más és más tartományát, melyen a csöves áramkörök még pluszban jótékonyan színeztek. Egyértelmű győztes az életszerűségben az Eventide, utána a TLA, majd a többi félvezetős.
A Behringer a jó nagy ratio-val és a csöves fokozatával bizonyos esetben verheti is a levegősebb Eventide-ot, de ez szigorúan stílusfüggő.
Ha bárkit érdekel bővebben, akkor összeállítom a hangfájlokat.

KorábbiHozzászólás 2005-11-25 09:38 |  #307
Ezt Déjvid írta:
A Behringernél miyen stílusra gondolsz? Üvöltözés? :) Akkor nekem jó lenne...
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-26 13:42 |  #308
Ezt mastertape írta:
Akár arra is jó, bár a Ti stílusotokban én az Eventide-ot használtam (mert az mindenre kiváló).
A lényeg, hogy egy nagyjából hasonló ratio értéknél, lényegesen kisebb dinamika headroom-ot hagy a Behringer, mint akár egy csöves cucc, ezért ha tényleg az a lényeg, hogy egy konstans zajtényező legyen az ének (ezesetben az üvöltés) akkor megfelelő a holmi.
Arra kell vigyázni, hogy az érzékeny attack time miatt a "k"-k, "t"-k, és hasonló csattanós hangzók kiugrásként jelentkeznek a felvételben, ezért hosszabb, 5-10 ms-os beállítás kell és méghosszabb release time.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-27 18:47 |  #309
Ezt vape írta:
Én gondolkoztam kotábban itthoni körülmények között a kompresszor vételen, de aztán úgy döntöttem, hogy halasztom a dolgot kicsit. Inkább először valami di-box kellene, ami tényleg jó minőségű és lehet vele gitár re-ampot csinálni.

Most éppen olyan DIBox-ot keresek, ami +4 dB vagy -10 dB mono line level outból csinál nekem egy gitár hangszedő szintű magas impadenciájú jelet. Azt olvastam, hogy a passzív DIBoxok fordítva használva meg tudják ezt csinálni. Szóval szerintetek egy TAPCO DB-1P vagy RAPCO DB100 vagy esetleg valami Behringerrel meg lehetne jó minőségben (15k alatt kb.) de olcsón oldani ezt a dolgot?
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-28 16:00 |  #310
Ezt Déjvid írta:
Hát biztos jó lenne,de...Volt régebben DBX 266XL-em az nem volt olyan rossz,persze olcsóbb kategória,lehet hogy visszaveszem.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-28 22:58 |  #311
Ezt mastertape írta:
Vape, a DI box link out-ja nem alkalmas erre?
Én úgy csinálom a "reamp" jellegű felvételeket, hogy beküldöm a gitárt a Behringer Ultra DI 4000-be, az aszimmetrikus bemeneten, majd a szimetrikuson a száraz jel megy tovább a felvételbe, de emellett az aszimmetrikus link out-ról megy tovább a torzító, vagy a gitár alap felé és onnan megy egy másik sávra a rögzítőbe. Így azt érem el, hogy van egy erősítős sávom, illetve van egy szimulátoros sávom és a keverésig bőven tudom váltogatni a hangzásokat, akár hibridben is.
A Behringer DI 100 is tudja a linkelést.
De lehet, hogy Te nem ezt keresed.
Van egy magyar cég, a OneWay Electronics. Ők is gyártanak DI boxot és elég minőségi a cucc.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-28 23:00 |  #312
Ezt mastertape írta:
A DBX jó márka. A 266 XL kicsit light-osabb a Prodfessional Series darabjainál, de szerintem mindenképp jobb, mint a Behringer.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-11-28 23:08 |  #313
Ezt mastertape írta:
Egyébként meg nem kérdés, hogy legyen-e kompresszor a felvételi láncban.
Típustól függően annyira érezhető a jótékony hatása a digitalizálás előtti állapotban.
Sokan úgy gondolják, hogy minek, hisz úgyis a pc-ben ráraknak valamilyen kompresszort.
Csak ez téves gondolat. Ugyanis ha nincs jó limiterrel ellátott kompresszor a bemeneten, akkor mindig a leghangosabb, peak érték határozza meg a bemeneti szint maximumát és ezesetben ez lehet konstans 12-20dB-lel kevesebb is, mint a peak, azaz a bemenő jelnek nagy részét 2-3 bittel kevesebbel digitalizáljuk, azaz messze alulmaradunk az ilyenkor szükséges dinamika-átfogástól.
Az utólagos kompresszálás és a normalizálás ebben az esetben nem azt az eredményt tudja hozni, mint egy jól kompresszált, limitált és megfelelő hangerőn digitalizált jelé.

KorábbiHozzászólás 2005-11-29 00:42 |  #314
Ezt vape írta:
Viszont könnyen át lehet esni vele a ló túloldalára, és egy túlkompresszált jelből megintcsak nem lehet mit csinálni. Nekem amúgy itthonra az EMU előfoka 44.1@24bit-en eldöcög valahogy. Ami engem kicsit visszatartott az olcsó kompi vásárlástól, az egyébként a hangminőség. Több helyen olvastam, hogy egy jó előfok (mint az EMU-ban van) elé nem feltétlenül érdemes low budget kompresszort rakni, mivel amit nyerünk a kompresszor miatti szintemeléssel, annyit el is vesztünk a kompresszor hangminősége miatt. A peak-ek meg limiter/compresszor használata esetén a dinamika rovására is mehetnek, ha jól gonolom (pl. tranziensből vehetnek ki egy kicsit). Szóval szerintem házi célokra többet ér, ha van egy jó minőségű előfok és egy frankó A/D, mint ugyanannyiból egy gyengébb A/D + gyengébb előfok + azérisegy kompi.

Stúdióban persze csakis tuti előfok + jó minőségű analóg kompi + aztán jöhet az A/D.

KorábbiHozzászólás 2005-11-29 07:56 |  #315
Ezt Fidós írta:
Szevasztok. dbx266XL-ből kettő darab van a live rackemben, az egyik fixen az ébnekcsoportokon van. Stúdióban nem használtam, mert - ahogy mastertape is mondotta - sokkal szebben működik, mint a behr*****, de kicsinyt tompult a hang (ha valaki erre azt ajánlja, hogy akkor berhi*****én van enhancer, akkor felveszi a néhai előnevet! :-D), viszont előben teljesen megfelelnek a célnak!
Én TL-Audio 5021-et(?) használok kompresszornak, úgy nyomom össze a basszust, az éneket (üvöltözőset is, sőt!), mint a sz*rt, semmi betompulás, hihetetlen. Akkor milyen lehet egy csúcs-csöves kompi?!? :-)
Anélkül, hogy vitát szeretnék gerjeszteni, vape-nek igaza van, hogy házi célokra inkább ne legyen kompresszora. Emléxem, amikor jött a 24 bit, akkor az volt a lényeg, hogy ha kompresszor nélkül, stb., veszünk fel és hagyuk 2-3 bitet, még akkor is marad 20 bit, amiért pár éve összecsapták volna a kezüket. Mastertape mester is csinált már fasza dobfelvételeket 16 biten, nemdebár?

ui.: türelemmel viselt hosszú szenvedés után lehet, hogy a szalagos magnóm C vágányra kerül... Ahogy sejteni lehet, nem éri meg, bármilyen jóóól szól is (no bit). Fejcsere + javítások... 1-2 komolyabb felvétel árával egyenértékűek, ezt nem tehetem meg. Segélyvonal: 06-90-123-456 (nem emelt díjas, ill. de) :-))

KorábbiHozzászólás 2005-11-30 21:59 |  #316
Ezt mastertape írta:
Érdekes, hogy én a TL Audio-val nem tudom elérni azt, amit várnék tőle. Ugyanez van nekem, csak az 5051-es. Igaz, hogy ez is valahogy úgy kompresszál, mintha mégsem, de mégis az az érzésem, mintha egy kicsit fakóbbá válna a hangkép. Elképzelhető, hogy a cucc többi fokozata a lúdas...

Ez a 24 bit kérdéskör természetesen helytálló. És Vape kollégának is tökéletesen igazat adok, mert 24 biten van még tartalék.
Csupán az a tapasztalat beszél belőlem, amit a hozott anyagok kapcsán nyertem, ugyanis sokan az otthoni megfejtések közepette nem jutnak el odáig, hogy egyáltalán 24 biten rögzítsenek, bár tudja a hardver. Másrészt a biztonsági okokból 12-20 dB-lel alálőtt éneksávokat borzasztó nehéz az utólag esetleg jobb körülmények között rögzített többi sávval mixbe tenni.

Fidókám! Dobot 8 biten is tudunk jót csinálni, ha konstans a dinamika...:-)
Kár a magnódért. Most kezd a szakma ráébredezni az analóg fííílingre.
A holland licitálóson találtam 2500 eur-ért Tascam 1 coll-os 16-ost és 3000-ért 2 coll-os 24-est full dolby-val és gurulós auto-locator-ral. Ezeket csak egyszer kéne rendbe rakni és aztán jó sokáig pörögnek még.
A szalag az drága, de ez van...
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-12-01 08:42 |  #317
Ezt Fidós írta:
Konstans dinamika... Ahogy Hofi mondotta volt: Mama, ha ébren van, ne álmodjon :-)
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-12-01 10:32 |  #318
Ezt gergő írta:
Rontó Guszti a legjobb!!!

KorábbiHozzászólás 2005-12-01 14:21 |  #319
Ezt Déjvid írta:
Szokott lenni Studer is,múltkor volt egy 24 sávos, felújítva,eredeti előfokokkal, de 1 milla felett+a szállítás se kevés,kb 200kg az egész az előfokokkal együtt...
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-12-01 14:25 |  #320
Ezt Déjvid írta:
Tessék:
http://cgi.ebay.de/Studer-A80-MK-IV-24-Spur-mit-Dolby-SR_W0QQitemZ7370581224QQcategoryZ46962QQrdZ1QQcmdZViewItem

KorábbiHozzászólás 2005-12-01 20:03 |  #321
Ezt mastertape írta:
Ja, meg űrutazás 20 milláért (dollárban)!
Én a megfizethető változatokat emeltem ki.
Ha lenne ma egy önállóan vállalkozó stúdiótulajdonosnak 1, vagy akár 10 millája, akkor valószínűleg még mellérakná a stúdióeladásból származó pár százezret (!) és elmenne maszek zőldségesnek, vagy temetkezési vállalkozónak.
Ha meg olyan hülye, mint én (és még egypáran közülünk), akkor valszeg venne egy SSL pultot a Studer mellé és jól leiskolázná a hazai stúdiós szakmát...:-)
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-12-02 20:10 |  #322
Ezt hng írta:
MEGÚJULT FÓRUMUNK ELINDUL!

ITT ÉRHETŐ EL:

www.HangszerForum.hu

KÉRÜNK MINDENKIT, HOGY IDE, AZ ÚJ CÍMEN CSEVEGJEN!

mastertape2006-02-24 22:47 |  #783
Lehallgatásra, bármíly meglepő, de Behringer Truth B2031 aktívat, még az első szériából, illetve egy pár Morpho közeltérit (Szabó Laci tervezés). Ez utóbbi passzív és egy Alesis RA 100-as referencia végfokkal megy.

Az ns10-eshez ajánlom ezt, illetve eredetileg a Samson servo-t preferálták hozzá.

Most a Tajtinál van bent egy-pár végfok, pl az Alesis egy újabb modelje is. Meg kell nézni a paramétereket.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-24 10:56 |  #782
Néhány dolgot lehet hangszerüzletekben, de azok más árban vannak. Pl. a Roland ha jól tudom most kezdett el forgalmazni egy gumi szőnyeget, amit MDS-3c meg egyéb állványok alá ajánlanak. Az árára most pontosan nem emlékszem, de azt tudom, hogy kicsit megakadtam rajta. Bár a szőnyeg sarkán a Roland logó tényleg nagyon részletgazdagon ki volt dolgozva, gyanítom kézimunka.
Válasz '' hozzászólására (#)

húbert 2006-02-23 23:13 |  #781
nemár:(
én azt hittem h ilyeneket lehet vmi hangszer boltban is kapni, v vmi....

nah mind1, azért köszi srácok...


locust2006-02-23 22:23 |  #780
legallgatásra mit használtok?
yamaha ns-10m-hez milyen végfokot ajánlasz?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-23 22:13 |  #779
Ebben igazad van.
Én hangfelvétel felől közelítem meg a kérdést, de elfogadom, hogy a full programozás esetén ez az egyetlen, verhetetlen megoldás.
Talán pont ezért lett kitalálva.

Igazán itt az a lényeg, hogy egy dolog a midi alapú programozás, optimalizált hangmintákkal és a másik dolog, hogy a gép a lehető legnagyobb felbontásban, folyamatos stream-eket kezel, akár 60 sávon is.
Nem biztos, hogy ezt a két folyamatot egy átlagos, kereskedelmi pc gond nélkül lekezeli.
Ezt még én is tapasztalom a 3,6 G-ás intel-lel giga rammal és scsi meghajtókkal, 1,5 ms latency képes, nem szar kártyával.

De maximális tiszteletem és elismerésem Neked és a hozzád hasonlóknak, hogy ennyire vágjátok ezt a témát.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-23 21:34 |  #778
Nemtom, nekem AMD 2400+-om van ami ugye 1.6 Ghz meg 1 Giga Ram, de még sosem feküdt meg a BFD-től. Mondjuk az új Deluxe kiegészítőnek van olyan install választása ami 128 velocity layert rendel minden hanghoz, na azt már csak 2G Ramhoz javasolják, de amúgy sem látom sok értelmét ennek. Viszont valami k. jól szól. A DFHS-al addig volt gond, amíg nem lehetett használni benne a 16bit meg a tpc modeot. Ezekben az Akai-s cuccokban szerintem az a gond, hogy az áthallásokat, mikrofonozást nem lehet beállítani, meg gondolom azok alapból processzált hangok. De épp emiatt Drumagog-hoz akár jobbak is lehetnek, mert ha egy sima DFHS lábdobbal triggerelünk, az magában, áthallás, ambience, overhead nélkül ellégé nulla. Viszont egy jól belőtt, processzált hangminta ütős lehet. A BFD és DFHS szigorúan teljes programozásra jó szerintem, arra viszont verhetetlen. Persze ez csak az én véleményem, nem vagyok szakértő a dologban.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-23 21:03 |  #777
Van még egy gondolatom erről a BFD vs DFH témáról.
Nekem is megvan, de még nem tudtam feltenni, mert óriási a helyigénye és én inkább a lemezanyagoknak tartogatom a gigáimat.
Nos szóval ez most elég divatossá vált, holott az átlagos, otthoni hardverek sorra megfekszenek ettől. Vagy az iszonyatos adatbázistól, vagy pedig egy-egy friss progitól,lásd Nuendo 3, vagy sx3.
(itt jegyzem meg, hogy nem vagyok meggyőződve ezeknek az usb key emuláló crack-eknek a gondtalan működéséről)
Na tehát, annak idején, még az akai s5000-es, 6000-es, sőt a Clavia Ddrum-os időkben iszonyatosan jó, multisamplinges dobminták voltak, egy-egy halálosan egyszerű konverter utility segítségével wav-okká alakíthatóan.
Nos ezeket nagyon egyszerűen és erőforrás kimélően fel lehet használni egy-egy drumagog-gal is.
És ezek a mintatárak ugyanúgy elérhetőek, mint a progik. Nem?

mastertape2006-02-23 20:54 |  #776
Kjaerhus parametrikus EQ!
Ez vst és nagyon atom! Most szoktam rá és minden gitárszandot vadállatul megmozgat.
Bár ehhez is érteni kell...

Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-23 20:52 |  #775
A legolcsóbb megoldás, ha keresel egy helyet a fővárosban, ahol éppen villamossineket cserélnek. Az azok alatt használt gumicsík tökéletesen megfelel a célnak. Néhány sörért a melósok telepakolják a kocsidat.
Válasz '' hozzászólására (#)

indigo!2006-02-23 19:47 |  #774
sziasztok.
szeretném kérdezni, hogy Dynaudio bm5 passive stúdiomonitorról van e valakinek tapasztalata,és ha van milyen. Most tudok egyet elérhető áron és érdekelne, hogy éri e az árát.
köszi a segítséget

vape 2006-02-23 19:41 |  #773
Ha valami gumibak, vagy vastagabb gumi szőnyeg kellene, megpróbálhatod itt:
Gumi és Síküveg Kft. 1086 Budapest, Dobozi utca 33. (1)210 2820

Orczy mellett nem sokkal, elvileg mindenféle méretben lehet mindenféle vastagságút venni. Ha jól láttam 4-ig vanak. Önvédelmi cumó javallott, ha sötétedés után mész akkor már nem jössz.
Válasz '' hozzászólására (#)

húbert 2006-02-23 17:19 |  #772
Hello! Nekem annyi lenne a kérdésem hogy nem tudja vki hol kaphatok ilyen gumi lábakat? Ami levezeti a rezgéseket.. asztal alá kéne 4 hogy a padló annyira ne vegye át a basszust meg ilyenek :)


füge2006-02-21 19:55 |  #771
Jó lehet az a BFD! amcsi dobhangzásbol sok szép van.
DFHS van az uj MEshuggában is ^^ elég meggyözöen szól, meg az összes minta amit hallottam felőle.

aud2006-02-21 19:42 |  #770
A programozott dobra manapság két profi megoldás van szerintem a BFD és a DFHS. Úgy tudnám megfogalmazni a különbséget, hogy a DFHS-nek inkább "európai" hangzása van, a BFD-nek meg inkább "amerikai". Értsd, a BFD-ben jóval hangosabb, teltebb erőteljesebb minták vannak, viszont nem annyira részletesen állítható a mikrofonozhatósága, és kicsit már túl erőteljes is néha, lágyabb, pl. brush-es témákra nem annyira jó mint a DFHS. Ha ismered az utolsó Opeth-et annak pl. tipikusan DFHS jellegű dobhangzása van, nem vagyok benne biztos, hogy nem azzal triggerelték a stúdióban. BFD (Big Fuckin Drums egyesek szerint) jellegű dobhangzást meg inkább amerikai rock-metállemezeken hallhatsz.
Válasz '' hozzászólására (#)

füge2006-02-21 19:29 |  #769
nagyszerű! utánanézek ezeknek!
BFD? mi az isten az?! biztos profi ha ennyit nyom!
én a dfh superiorba öltem a reményeimet, de még nem próbálhatom ki rendesen ilyen kevés rammal...
kösz a választ!

aud2006-02-21 19:19 |  #768
Eq-ra waves q-1/2/4/10/akármi, de amúgy szerintem abszolút használható a cubase saját eq-ja is. Kompira waves r-comp.
Amúgy én dobra BFD-t használok, szerintem a legegyszerűbben használható és legjobban szóló cucc. Csak baromi sok hellyet foglal. (Nekem perpill a kiegészítőivel együtt 76 Gigát) Ami effektként atomjó lábdobra és nem túl ismert, az a Crysonic spectralive programja, iszomyatosat tud dobni egy-egy presetje rajta. Meg pergőre sokszor szoktam rakni külön reverbet, konkrétan waves IR-1-t.
Válasz '' hozzászólására (#)

füge2006-02-21 19:04 |  #767
most h belegondolok amplitube-bal biztos nem lesz jó... az csak fejládát szimulál. na mind1, megnézem azért

füge2006-02-21 19:03 |  #766
név szerint tudnál említeni ilyen waves dolgokat? rigben tényleg 99% preset szemét dobhoz, pedig van néhány dobra is benne ^^ volt valahol még egy amplitube-om, azzal esetleg még megnézem hogy megy. lm4 az láyerel?:) az kuul, bár nem nagyon hallom rajta..
kösz a segítséget, ha vannak még ilyen dobos trükkjeid-programajánlataid arra vevö vagyok! m/

aud2006-02-21 18:58 |  #765
Nem kell Linplug ha van lm4. Ha abba a DFH lm4 filejait töltöd, akkor az alapból layerezett dobhangot ad. Gép érzet ellen jó ha a dfh drummapjét használod, azon van külön bal jobb lábbal-kézzel megütött lábdob, pergő hang, meg sok más apróság. A guitar rig eq-ja, kompija szerintem nem túl jó, inkább waves dolgokkal próbálkozz.
Válasz '' hozzászólására (#)

füge2006-02-21 18:47 |  #764
kúl, kösz a tippeket! mindjárt tesztelem is. nekem nincs batterym csak egy cubase egy lm4 meg a dfh. Guitar riggel csak egyszerübben tudom Eq-zni meg kompresszálni stb azért probálkozom. (nem tetszenek a lábdob hangok) a pergőt egész jól meg lehet keverni! a cinek se tuul jók ha itt tartunk.
egy natur lm4-gyel akkor a layerezés kizárt? velocityt azt állítgatom én de nem tul nagy a hatása. 10 ütés van felvéve ha jol tudom, abbol 2-3 lehet kiragadni egymásutánban. ez egyenlöre nem rossz, de sokat hallgatva bejön a gép fíling^^
azt a linplugot majd megnézem!
ilyen minöséget tudok max kihozni eddig --> E.mp3
DFH2 vel meg azért nem tudok szórakozni mert teletankolja a ramot és szaggat fagyik, a windözt is 2x re kellett installálnom ^^

aud2006-02-21 18:32 |  #763
Az alap DFH ugyebár csak külön dobsamplerrel használható (Battery vagy más) az pedig vsti, ugyanúgy effektezhető, mint egy audió sáv. Mondjuk minek Guitar rig dobra? Amíg én is a sima DFH-t használtam a layerezés megoldott volt mert én a Linplug RM4 dobsamplerrel küldtem, ami tudott lm4 file-t importálni, azokat csak be kellet hívni és rögtön layerezve volt a cucc. A Battery is tud ilyet amúgy szerintem. A velocity-t meg a drum editor-ban állítod, de ez gondolom tudod. A choke kérdésre nem emlékszem, de talán ha a dfh drummapjét használod abban van. Ha nincs akkor nem lehet.
A gitáros kérdésedre majd inkább más válaszoljon, bár erre abszolút recept nincs szerintem csak ötletek, segít ha visszaolvasol.
Válasz '' hozzászólására (#)

füge2006-02-21 14:04 |  #762
Szasztok!

Lenne egy mélyre ható kérdésem!
Drumkit from hell (1) -el próbálkozok. Elsö kérdésem, hogy megoldható e hogy a dfh midi sávjait valamiképp audioként kezelni hogy az audio sávokra használatos effektpluginok (névszerint Guitar rig) használhatók legyenek.
Másik kérdésem: Hogy csináljátok a layerelést a dfhban? olvastam h valaki úgy csinálja, hogy eredetibb hangzása legyen. Én csak olyan szinten tudok "layerelni" hogy pl closed meg room felvételek fájlait keverem de ez csak "2" layeres. alakul, de gondolom van azért profibb megoldás. Choke-ot tud valaki csinálni? eddig még nem tudtam sehogy.
Aki vágja ezeket örülnék segítségének! respekt

1 másik hasonló jellegű kérdésem: Hogy veszitek fel a gitárt? én ugy tettem eddig, hogy egy ritmustémát kétszer vettem fel, szétpanorámáztam. Már azt is tudom hogy külömböző EQval szebben szól, meg hogy kompresszálni kéne. Ezen kívül még milyen trükköket érdemes alkalmazni? Köszi elöre is a segítséget!

nick2006-02-21 08:28 |  #761
Sziasztok!Tud nekem ajánlani valamilyen felvevő progit számgépre,nagyon megköszönném ha msn-en átküldené.
henger07@freemail.hu

Fenderes 2006-02-20 21:51 |  #760
Feltettem a Nuendo.v3.2.0.1128-at és felfalja a gépemet, mondjuk lehet hogy nagyon optimista voltam 512mega rammal.:Đ Szval hangzában nem érzek változást a Cubase VST 5.5-höz képest, csak memóriaigény a többszöröse a VST-nek. Sajnos sokszor kifagy az 5.5-ös Cubase, ha audio file-okat editálok.
Nagy szívás lesz áttérni a megszokott Cubase kezelőfelületről...

mastertape2006-02-14 20:53 |  #759
Asszem a Cubase SX 2 korára érte el a Nuendo szintjét.
Nem feltétlenül kellett ugyanazt a motort alkalmazniuk, hisz más piaci szegmensnek szánta a Steinberg. Ők úgye abból indulnak ki, hogy a normális felhasználó megveszi azt az átkozott szoftvert.
Volt hangminőségbeli különbség.

Minden komolyabb natív DAW elég kemény hardvert kér - függetlenül a mérete miatt. Ugye amig a midi volt a fő feladat, addig ellötyögött PI - PII-eseken is, de a megnövekedett audio process miatt fontos lett a vas alatta.
A méret inkább arra enged következtetni, hogy a feltelepítéssel mennyi extrát kapunk a progival, értem ezalatt a minőségi, beépített effekteket, netán soft synth algoritmusokat (lásd samplitude 8 - robota, vagy am-pulse és am-track csőszimulátorokat)
De amiben jobb a Nuendo, hogy nagyon ütős audio-video szinkron add-on-okat ad, azaz van neki szoftveres smpte generátora, meg ilyenek.
Ezekhez mind kell ám a hely.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-14 20:45 |  #758
ha nem érsz el egy könyvet a polcon, akkor fektetve segít 8 centit. Állítva fél méter is lehet, de könnyen megborul...
Viccen kívül: atompontos midit ad.
Kérdés, hogy van-e benne elég memória, mert az 520-as pl nem bír el egy mai hangszereléssel.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-14 20:44 |  #757
Azon mit értesz, hogy "a Nuendo-nak sikerült végre felhoznia a Cubase-t a minőségi hangfeldolgozás szintjére". Ugyanaz a motor van mindkettőben, vagyis tényleg nincs hangminőségbeli különbség? Továbbá a Nuendo robosztusabb mérete miatt nem igényel nagyobb hardvert?
Válasz '' hozzászólására (#)

locust2006-02-14 20:34 |  #756
egy atarit lehet ma még használni valamire?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-14 20:30 |  #755
Véleményem szerint pillanatnyilag a vezető natív hangszoftverek a Nuendo3 és a Samplitude/Sequioa 8-as.
Mióta a Logic átment sznobékhoz...
A Nuendo-nak sikerült végre felhoznia a Cubase-t a minőségi hangfeldolgozás szintjére - jó sok évébe került ez a Steinbergnek.
A Samplitude pedig atombiztos, saját motoron alapul.
A 8-astól kezdve a midi motor nagyon jól kezelhető. Én Cubase Atarin nőttem fel és bizton mondom, hogy a Sampli8-as midije nagyon ott van.
A Vst-ket már a 6-os verziótól kiválóan kezeli. Csak a rendszer konfigurálásánál egyszer meg kell mutatni a sampli-nak, hogy hol vannak a vst dll-ek. Aztán már megy minden gördülékenyen.
Ugyebár ezt a Cubase/Nuendo úgy oldja meg, hogy a telepítésénél létrehoz egy Vstplugins könyvtárat és az összes plug telepítője automatikusan ebbe kerül.
De ha jól megfigyelitek, akkor a Nuendo is indításkor szépen leteszteli ezeket a path-eketek.

Aki inkább midizget és vsti-ket hajt, annak az alapból midire kitalált Cubase a nyerő, mert nagyon egyértelmű a midi routing. Természetesen audio-ban is okés, de itt már akadnak buktatók.
A Samplitude olyanoknak való inkább, akik sokat bindzsiznek audio tartalmú fájlokkal, netán áhitoznak egy kiváló minőségű mp3 encoder-re, nem akarnak külön dinamika plugineket, külső eq-kat telepítgetni és a masztering sem áll távol tőlük.

Mindenképp a profibb munkát szolgálja a Nuendo és a Samplitude. Persze vannak urban legend-ek arról, hogy ez, meg az Cubase-en milyet kevert...
Ezeknél a progiknál a video support is elég kiforrott.
Arról nem is beszélve, hogy egyes hardvergyártók, pl az RME gyakorlatilag ezekhez a szoftokhoz ajánlja a nem olcsó cuccait.

Annak idején teszteltünk DAW-okat és a Cubase SX, a Cool Edit (ma Audition), a Cakewalk, a Sound Forge/Vegas, valamint a Samplitude voltak a versenyzők és teljesen meglepődtünk, amikor a sampli 6 dB-lel hangosabb volt a többinél. Mindez szintezett rendszerben volt, tehát nem tenyerelt rá senki sem a main volume-ra.:-o

Mára azért ezek a különbségek kiegyenlítődtek.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-14 20:12 |  #754
Az audiofil hifisták jobban szeretik a nyitott füleseket. Ugyanez vonatkozik a stúdión belüli keverésre is. A zárt és a nyitott kivitel között óriási az akusztikai különbség.
Tapasztalatom szerint a nyitott fülesek hamarabb szólnak jól mint a zártak.
A másik fő szempont a hifista és stúdiós területen, hogy a füleidre helyezett, nagyjából 180 fokot bezáró két hangszóró, a köré épített akusztikai térrel, ugyan azt az élményt nyújtsa, mint egy lehallgató hangfalpár, az előírt 60 fokos szöggel.
Ezeknek a kritériumoknak a minőségi teljesülése különbözteti meg az egyes gyártmányokat egymástól.
A stúdióban másik követelmény is létezeik, ez a zárt használhatóság, azaz hogy tudjuk hajtani a fülest pl egy érzékeny akusztikus felvétel közben, vagy éneknél.
Általában a "feljátszó" fülesek más kategóriát képviselnek, mint a fent említett többi.
Erre kitünő, ipari sztenderd a Beyer DT 100-as, vagy DT 150-es.
Válasz '' hozzászólására (#)

krisztián 2006-02-14 19:42 |  #753
ok, értem, köszi
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-14 19:41 |  #752
De szólhat, csak nem ugyanarra a célra való, ahogy Vape leírta. Zenét keverni (mármint stúdiós jelleggel) nem lehet vele úgy mert "színez"-het, és így más-más cuccon másképp fog szólni a zene. De ugyanígy DJ-zni sem mennék el az AKG K240-emmel, meg zenehallgatásra se ezt használom szívesen, mert ott éppen az a jó, ha színez, több basszust vagy magasat ad a füllhallgató.

krisztián 2006-02-14 19:25 |  #751
de akkor pl egy dj fejhallgató ami teszemazt mittomén 40 000 ft nem szól olyan minőségien mint például egy 30-40 000 res studio cucc?

krisztián 2006-02-14 19:24 |  #750
köszi a választ
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-14 16:10 |  #749
Én nem igazán hallottam különbséget a Nuendo meg a Cubase között, ahogy te is írtad, inkább a szolgáltatások miatt tartom én is jobbnak a Nuendot (persze itt most szigorúan a 3 verz. fölött értve). Amúgy én azt tapasztaltam, hogy stabilabb is a N3, bár SX3-mal nem is szórakoztam túl sokat SX2 szívásai után.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-14 15:21 |  #748
Ezt már többször hallottam, hogy a Nuendo komolyabb mint a Cubase, de ez csak a videós meg surround dolgaira értendő, vagy a hangminőségére is? Különböző véleményeket ismerek ezzel kapcsolatban. A PT amúgy lightos, Pink Floydos prog-rock, de ha valaki MO-n olyan pergőhangzást csinál mint nekik a Deadwing lemezükön van azt én le....om
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-14 14:56 |  #747
Mondjuk ha otthon PC van, és a legkomolyabb kell, akkor szerintem Nuendo 3 vagy Samplitude 8 (bár az utóbbihoz nem árt tudni a germán/angol nyelvet egyaránt ). Aztán jön valahol a Cubase, legvégül meg a tucatmegfejtések (Sonar, Audition meg ilyesmi).

Porcupine Tree-t még nem hallottam, ideje utánanéznem. Amúgy rockban nekem nagyon tetszett pl. az Audioslave hangzása (pl. Show me how to live), sztem érdemes meghallgatni.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-14 13:41 |  #746
A legújabb...
Na jó, komolyan. A profi stúdiókban leginkább pro-tools-ot használnak dedikált hardverrel, de a Macintoshos-Logicos környezet is eléggé elterjedt. A Porcupine Tree is ezzel dolgozik pl., csak azért említem, mert az ő lemezeik pédaértékűen szólnak rockban. Aztán van Cubase/Nuendo amelyek 3.XXX-es verziónál járnak, ez szerintem a leggyakoribb DAW itthon. Meg a Samplitude, aminek állítólag jobb a hangminősége, viszont midivel, vst-kel kín használni, annak aki nem ismeri. Kb. ennyi komoly megoldás van...
Válasz '' hozzászólására (#)

Johhny a mocsokban2006-02-14 12:41 |  #745
mivel szoktak dolgozni álltalába a studiok? komoly profi studiok milyen programmal? én nekem a cubase-t javasolták de abból is meliyk verzio?? köszike

vape 2006-02-14 10:59 |  #744
DJ fejhallgatók, hifi fejhallgatók, stúdió fejhallgatók mind más célra vannak igazából összerakva. DJ fejhallgatóknál a nagyobb hangerő, a strapabíró kialakítás+kifordíthatóság a fő szempont. Nem árt ha zártak, és jól szigetelnek külső zajok ellen.
Stúdió füleseknél már nem lényeg hogy kifordíthatóak legyenek, sokkal lényegesebb a nagyon jó hangzás. Itt még a kényelmesség is erősebb szerepet kap szerintem, mert ki akar olyan fülesben dolgozni ami nyomja a fejét/fülét.
A HIFI fülesek meg a fene tudja. Talán azokat lehetne ide sorolni, amik nem jók DJ célokra, viszont stúdió célokra sem használhatók a színezésük miatt. A komoly HIFI fülhallgatókat én inkább a stúdió fülesek közé sorolnám, mert azoknál szintén a lehallgatás minősége és a kényelem a lényeg.
Amúgy ha füles, akkor szerintem Philips, Sony, Thompson, Hama csak ha nagyon nincs pénz, akkor jöhet számításba. Bár amióta 10k környékén egész jó Sennheisereket meg AKG-t kapni, én ugyan nem vennék a felsoroltak közül.
Fülbedugósból ha bírja a füled (nem kényelmetlen neki a kerek kialakítás) vegyél MX400-at, amúgy meg szerintem AKG-t vagy Sennheisert. Ajánlom ennek a topicnak a végigolvasását is.
Válasz '' hozzászólására (#)

krisztián 2006-02-13 22:56 |  #743
Sziasztok , biztos amatőr kérdés de mi a különbség a DJ fejhallgatók (pl. Pioneer HDJ1000 , Technics RP-DJ1200 vagy Sony MDR-V700DJ) és a "sima" vagy Hi Fi fejhallgatók között.Pl Sony MDR-SA1000.köszi

Harkh 2006-02-13 22:09 |  #742
Az nem gond, ebayen mindig van több is, meg minden normális boltban.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-13 22:08 |  #741
Sztem találsz bárhol.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-13 21:29 |  #740
Hát akkor zsír :)
Kösz az infót.

Majd egyszer valamikor veszek is egyet, csak úgy nem akarnék, hogy nem tudom tutira, hogy jó lesz-e vagy sem.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-13 21:22 |  #739
Így, ezekkel a paraméterekkel mindenképp.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-13 21:13 |  #738
Lehet, hogy már volt valahol válasz, de bennem nem tudatosult. Most akkor technikailag összefér az Alesis egy EMG pikappal? (közvetlenül a gitárt beledugva a kompresszorba, EMG: 10 kOhm, 980 mV ha jól emlékszem)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-13 20:31 |  #737
Nagyon érdekes ez a néhány mondat. Én is megnéztem a teljes manual-t és valóban ennyi, amire itt kitér.
Nem tudok másra gondolni, csupán arra, hogy ezesetben a sima, jack-es mikrofonok közvetlen csatlakozására utal az írás.
Az ilyen miksiknek max néhány mV a kimeneti feszültsége, így kétlem, hogy a -10dBV-s szint elegendő lenne.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-13 00:05 |  #736
Kösz az infót!
Megnéztem az Alesis manualt, asszem ez volt az, amire emlékeztem:
"Microphones and guitars can be used with the level switch set to -10dBV (see below). Guitars with exceptionally low output pickups may require a preamp for best results. The input impedance is greater than 100kOhm."
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-12 23:15 |  #735
Ha jól emlékszem Máté, neked elég sok holmid Behringer, így - gondolom - a Diboxod is. Annak nem szabadna rezgőkörként működni, hisz ezek már nem trafóval szimmetrizálnak. De aztán ki tudja...
A régi Peavey-k tudnak csodákat művelni.
Egyébként a rádiófrekvenciás hullámoknak nem akadály a "teljesen hangszigetelt süketszoba".
Válasz '' hozzászólására (#)

mateh 2006-02-12 22:08 |  #734
Sziasztok. Mesélek egy érdekes dolgot.
Én már egy ideje használom azt a DI-Boxos technikát(#667) a gitárfelvételeknél a stúdiómban, és jól működik. De a multkor volt nálam egy zenekar és hoztak egy Peavey gitárcumót, bekötöttem mindent, ahogy szoktam DI-Boxszal, és csodák csodájára; egyszercsak megszólalt egy ukrán rádióadás durván tiszán és hangosan a gitárládából, mikor bekapcsoltam a DI-t!!!! Állati volt, hallgattuk egy darabig, aztán megoldottuk a problémát, a vicc az az, hogy a box nélkül hallani se lehetett, azzal viszont rohadtul. Ezt még értem miért, no de ez egy teljesen hangszigetelt süketszobában történt....

bluevoodoo 2006-02-12 19:19 |  #733
Még nincs,mert nem írtuk ki a sávokat,a hangmérnök elvitte haza,hogy megdolgozza kicsit,de holnapra kiírja nekem sztereóba összehúzva.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-12 17:23 |  #732
Va nbelőle valami nyers minta, hogy szólt a cucc? Valami kis mp3-at potyogtass már a pórnépnek.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu