HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 16

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 07

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


bluevoodoo 2006-02-12 16:10 |  #731
Na tegnap megcsináltuk a dobfelvételt a próbateremben.Master,igazad volt a szobát és a Magnum dobcuccot illetően is.Már a nyers felvételbe belehallgatva is elég jól szólt,a tamok nagyon zúznak,a lábdob kicsit tompa,a pergő is elég bután szól,de alapvetően teljesen használható a szand,remélhetőleg ProTools-os utókezeléssel jó hangzást tudunk belőle kihozni.Holnapra lesz kész a vmennyire megkevert változat,akkor dől el,hogy kell-e hangmintát cserélni vagy sem.Elképzelhető,hogy mindenképp megpróbálkozok egy DFH/Drumagogos hangmintacserével,már csak kíváncsiságból.

mastertape2006-02-12 11:39 |  #730
Szóval általában a hagyományos stúdió környezetben a +4 dB-s szint volt a sztenderd. Ami azt jelenti, hogy minden vonali szintű csatlakozás is balanced. Sőt még az insertek is !. Amióta kezd teret nyerni a hangfelvétel-technikában az un. consumer, azaz félprofi felszereltség is, azóta a -10 dB-s line szint is értelmezhető. Egyszerű a képlet, hisz amikor egy hifi cd-játszót beillesztünk a profi stúdiós környezetbe, akkor az alacsonyabb referencia szintű eszközt kell összehangolnunk a magasabb, azaz profi szintezésű környezettel. És hogy oda-vissza ez ne azt jelentse, hogy a létező, vagy nem létező gain(trim) potikkal kelljen játszani, inkább az átkapcsolhatóság a célravezető.
Hiszen ha egy stúdióban bármelyik ponton belövünk egy 0 dB-re szintezett jelet, akkor az a referenciáknak köszönhetően (ezesetben a +4 dB-s szintnek) lineáris jelutat feltételezve, minden műszeren és osztáson 0 dB-s max szintet fog hozni.
Ha erre a szintezésre beengedünk egy -10 dB-s, szabályzatlan vonali jelet, akkor az minden ponton ennyivel kevesebb jelet mutat. Ezért vagy rászabályzunk egy gain-nel, vagy pedig átkapcsoljuk a ref szint kapcsolót.
Az insert effektek esetében (ilyen a kompresszor is) a gyártó megadta annak a lehetőségét, hogy a fent említett insert szintezéshez hozzá lehessen igazítani az eszközt.
Optimális esetben, ha a felvételi láncunk első tagjában (ilyen a preamp, a keverő, a channel strip) a mikrofon, vagy gtr, vagy bármilyen jelet 0 szintre belőjük és ezután még ügyeskedünk a rendszerünkben, ahol minden csatlakozás +4 dB-s szintű, akkor minden eszközünk műszere a valós, aktuális szintet fogja mutatni. De ha valahol borul a referencia szint, akkor viszont elképzelhető, hogy a két szabvány közti erősítési igény pont akkora zajszint növekedéssel jár, amit már ember is meghall.
Ezért cél az, hogy igyekezzünk egy dobozon belül letudni az összes process-t, mielőtt a konverterre kerül a jel, vagy pedig tényleg jól szintezett rendszerben dolgozzunk.

Az Alesis-t én mindig is insert-ként használtam, így nincs tapasztalatom a közvetlen gitár kapcsolatáról. De ha a manual ezt említi, akkor elképzelhető.
Nem azt írja inkább, hogy beilleszthető egy gtr preamp fx loop-jába? Mert az már insert jellegű kapcsolat.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-10 20:03 |  #729
Ez a jeslzint egyeztetés néha nálam is probléma. Összekötöd, ha tetszik jó, ha nem akkor meg kitalálsz valamit. Majd most én is ilyesmivel fogok szórakozni. Jön a di-box teszt (sponsored by mastertape ).

vape 2006-02-10 19:56 |  #728
Jah, matekmetálban néha jó elé is (meg más zenében is biztos). Ha csak egy kicsi - de nagyon karcos - torzítást akarsz, de pl. az is kell hogy váltott pengetés esetén is kb azt a hangerőt érje el a visszapengetés - és így ugyanakkora legyen a torzítás - akkor gyors attackal be lehet rakni a torzító elé egy kompresszort. A probléma csak az, hogy 30k alatt 0.1 msec-es kompit kapni, ami zajmentes... hát... :D
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-09 09:01 |  #727
Nah, megint előbb kérdeztem, mielőtt utánanéztem volna magam. Szal nem ugyanaz.

De akkor általánosságban mi a szabály a jelszinteken kívül, ha ilyen-olyan cuccokat kötök össze, impedancia szempontból?
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 23:48 |  #726
Nézem azért az Alesist is, ennek nagyobb a bemeneti impedanciája (>100kOhm). Van rajta +4/-10 dB kapcsoló, ha minden igaz, de azt írja, hogy a bemenet unbalanced. Na most akkor lehet, hogy hülyeséget fogok kérdezni, de én eddig én azt hittem, hogy a +4 dB a balanced, a -10 az unbalanced. Akkor ez mégse így van?

Erre akkor köthető a gitár is (van szó róla a manualban) meg a POD is (vonal szintű kimenet)?
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 22:18 |  #725
Ahha, kösz, akkor ennek még utána nézek.

A gitárcuccokban alapból a kompresszor mindig a torzító/szimu előtt van, és a POD-ban nem lehet a sorrendet változtatni, ezért zajosodik.

Asszem vape mondta, hogy elé is szokott tenni, de csak lájtosan, hogy kicsit töményebb legyen a bemenő jel a torzítónak. (ha rosszul emlékszem, akkor bocs vape!) Mindegy, a lényeg úgyis utána lenne, mondjuk azt meg már meg tudom csinálni VST-vel is. Jajj
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-08 22:11 |  #724
A HiZ inputokat alapvetően passzív pick up-okhoz tervezték.
Nem értek az aktív gitár dolgokhoz, de elképzelhető, hogy ez így már nem okozna problémát.
Azt nem tudom, hogy a POD-on belül lehet-e változtatni a láncon. Magyarán, hogy tudod-e a használt modulok sorrendiségét változtatni?
Mert ha igen, akkor megoldható lenne a problémád.

Az biztos, hogy , nem szokás kompresszort rakni a torzító elé, az előbb említett okok miatt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 22:00 |  #723
EMG-k 10 kOhm-osok, a kompi unbalanced bemenete meg 25.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 21:52 |  #722
Hát ez a bajom, hogy a POD kompresszortól is elég zajos lesz. Gondoltam azzal azért jobben el lehet játszani.

A HiZ alatt nagyimpedanciát kell érteni? Ha igen, akkor akkor is igaz, amit mondtál, ha EMG aktív pikapom van? Mert ezeknek tizedakkora impedanciája van, mint a passzívnak. Vagy az még mindig sok?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-08 21:44 |  #721
Ha pesti vagy, akkor gyere el, próbáld ki.
POD elé ne kösd, mert a kompresszor bemeneti szintje nem HiZ, azaz másként viselkedik rajta a hangszedő, valamint a kompresszor felhúzza az alapzajokat és azt küldi rá a torzítóra,vagy a szimura, aminek a következményeit el lehet képzelni...
Nekem a POD amúgy is zajos volt, pláne, ha elé raknánk egy kompressziót.

Ja, van egy TLAudio-m is...
Na az gitárra és bass-ra vadállat, ráadásul van HiZ instrument bemenete.
De sajna nem nyertem a lottón.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 21:37 |  #720
Vagy nyerek a lottón, és pörcsézelek egy TLAudiot-t

Válasz '' hozzászólására (#)

Mákos 2006-02-08 21:35 |  #719
köszi.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 21:34 |  #718
Szóval akkor az árkategóriában az én céljaimnak a Tubecomposerre szavazol?

Azért gondoltam elé is kötni, és a POD-on az erősítőszimun kívül semmit nem használni, mert a POD kompresszora atomgagyi. Egy dolog, hogy zajos, de a ratio-n kívül semmi nem állítható... Persze előtte csak nagyon lájtosan.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-08 21:34 |  #717
Na ja! Kinek a pap, kinek a papné...
Nekem se volt jó pergőre, mindaddig, míg nem jött egy "olyan" pergő.
Ezért mondtam oly sokszor, hogy ahány hangforrás, annyi miksi és annyi outboard.
De ezt Te úgyis tudod Bos.
Válasz '' hozzászólására (#)

bosmaster2006-02-08 21:28 |  #716
Mi most újítottunk be nemrég 2db MDX2600 ba és 2db B1-be, egyiket sem bántuk meg. Az MDX2600 tamokra és lábdobra nagyon nagyon bejött, mind a kettőnek kinyitotta a terét. Egyedül pergőre nemtetszett, a VST-s kompresszort jobban be tudtam lőni, de valszeg ez csak ez én bénaságom. B1 ek meg tényleg bődületesen jók, beraktuk overheadnek őket, semmi mélyvágás, teljesen más lett a dob hangzás..."tökösebb".

Mi bedugós füles+munkavédelmi fülvédőt használtunk dobfelvételnél, mivel dobos delikvensünk seprünyeleket használt és vállból dobolt, de azzal elég jól hallot fél hangerőn is :)

mastertape2006-02-08 21:19 |  #715
Bug!
Stúdióban doboláshoz zárt fülest alkalmazunk. Ez olyan, hogy nem lehet átlátni rajta.
Nagyon sok cég gyárt ilyet. Ha rákeresel a neten, akkor ilyen a Beyer DT-770-es, DT-990-es, vagy a klsszikus DT-100-as és 150-es. Sennheiser 250-es is pl.
Ezeken kevésbé jön át a külső zaj és nagyon jól irányítottak a szórói.
Valamint a teljesítményük is fontos, hogy pl. 100mW és 200 ohm-on, nem pedig 50mW 600-on!
Aztán fontos a jó fejhallgató erősítő. Pl Behringer HA 4400, vagy ilyesmi. Lehet kapni más gyártóktól ilyet akár csak egy fülesre is.

A hangkártyák, vagy kisebb keverők füles kimenetei nem mindig tudnak extrém hangerőt produkálni.

Persze a takt is fontos. Ne olyan hangszín szóljon, ami a dobcuccban is szól. Kemény, 1 kHz körüli káva hang, vagy tényleg a sinus szokott a legjobb lenni.

Erre szoktam azt mondani - nem "jellegzetes magyar hangstúdiós magas lóról" - hogy azért a pézért, amit jó fülesre, egy füles amp-ra költenél, menjetek el csak dobot felvenni egy stúdióba (kb 20 ropiért) és aztán a sávokat haza lehet vinni és addig editálgattok rajta, ameddig nem fáj.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-08 21:07 |  #714
Én használom a Tubecomposert, az MDX 2600-ost, valamint van még DBX 1066-os.
Ezekről már esett itt szó, sőt a Pro Audio fórumunkon is folyamatosan.
A Tube az árához és a gyártójához képest rendkívül jó cucc. Azt fontos róla tudni, hogy teljesen tranzisztoros áramkör, az akkori composer teljes mása. Az meg valamikor dbx-ről lett másolva. Szerintem.
Szóval full tranyó, viszont van benne egy csöves fokozat, ami egy fajta line driver. Magyarul a kompresszált jelet át tudod küldeni a csőfokozaton. Nem n agy cucc, talán sokkal izgalmasabb a mögötte levő lámpa dimmer áramköre.
Komolyra fordítva nálam gitárra, basszusra nagyon bevált.
POD esetében inkább azt csináld, hogy a utána kötöd. Előtte nem érdemes vele bohóckodni. POD --> Tubecomposer. Pod-on vedd alacsonyra a kompressziót és ne nagyon legyen rajta sustain, mert a későbbi kompresszálás megöli, vagy pedig kis munkával hangold össze a kettőt. Ebben a release time fog segíteni.

MDX 1600 inkább broadcast célokat szolgál, nem annyira zenei a holmi.
Alesis 3630 nagy klasszikus, sokan szeretjük. Asszem nincs rajta szimmetrikus csati. Megbízható, örök darab.
MDX 2600 új "fejlesztés", inkább perkusszív, mintsem hogy énekre, vagy gitárra használjam. Egy vacak pergővel nálam csodát művelt, jobban megzabolázta, mint a dbx. A csöves emulátora esetenként még használ is a hangnak.
A Behringerek mindenképp szineznek, ezt számold bele a buliba!
DBX 1066: ez a profi széria, ebből lett "lebutítva" a 166-os vonal, mely inkább szinpadi felhasználásra alkalmas. Persze stúdióban is megállja a helyét, bár kicsit nagyobb a zaja.
A 1066-osról tudok nyilatkozni, melynek hangja nagyon szép, persze ez is tranyós cucc. Kimondottan perkusszív kompresszor, lábra, pergőre elnegedhetetlen.
Egyes énekstílusoknál is nagyon hálás darab. Csakhát drága. Egy árából veszel két Tube-ot és két 2600-ost.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 17:12 |  #713
Ilyeneket találtam még:

-Alesis 3630
-Behringer MDX1600
-Behringer MDX2600
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 16:56 |  #712
Vagy esetleg DBX 266 XLV? Vagy valami hasonló ebben az árkategóriában?
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 16:44 |  #711
Valaki találkozott már ilyennel?

(BEHRINGER TUBE COMPOSER T1952)

Milyen a cucc? Olyanra érdekelne, hogy egyik csati POD elé, másik mögé, vajon mennyit dobna rajta?

bug2006-02-08 12:40 |  #710
Srácok! Köszönöm a hozzászólásokat!

Leo Sunshine2006-02-08 12:26 |  #709
Ne takkjel menjen, hanem 1 kHz négyszögjel. Az mindenen átszól, még a fejhallgatón is. Ha a mikrofonok vennék, akkor sapka kell a dobosra, meg fülvédő.
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-08 09:51 |  #708
előzőhöz: asszimetrikus kábelben, ahogyan Mastertape is mondja, a harisnyában(árnyékolás) megy a jel negatív, a jel pozitív pedig az "éren" - de a mikrofon felőli XLR -ben egyáltalán nem kötelező a jelnegatívot rákötni a 1 -es pontra(föld[GrouND]) - sőt!
Bármit írjanak is a rajzok, NE TEGYÉTEK MEG!
Nincs rá szükség, a a miksiből a jel a 2-es és a 3-as pin -en jön ki.
Csak akkor tegyétek meg, ha konstrukciós okoból zaj miatt elkerülhetetlen és érintésvédelem szempontjából a teljes rendszer minden tagja, áramforrás, kábelek, csatlakózók, berendezések, hangszerek, még a hangya pöcse is 100/100 -ra le van ellenőrizve.
Amúgy a miksi külső része mindíg legyen elektromos szempontból mindentől független, ne legyen soha sehova bekötve, akkor nem fogsz a szádon keresztül földelődni, miután a gitáron bemarkoltál párszáz volt kóboráramot, amit testcsatlakozás hiányában addig nem is érzel ....

pcg2006-02-08 09:38 |  #707
... ha valaki kábeleket kezd forrasztgatni magának, meg amúgy is, mindenkinek felhívom a figyelmét az érintés/életvédelmi szempontokra, figyeljetek nagyon oda!
Egy mikrofonkábel elkészítése kapcsán #640-#660 között itt is volt róla szó, talán érdemes bele olvasni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-08 09:05 |  #706
Fejhallgatóból kapja a clicket, azt tuti nem nyomja el.
Válasz '' hozzászólására (#)

bug2006-02-08 08:12 |  #705
Tegnap próbálkoztunk dobfelvétellel, de meghiusult, mert a fülesből kapott jelet elnyomta a dob hangja, és nem lehetett rá pontosan játszani. Stúdióban hogyan oldják meg ezt a problémát?

mastertape2006-02-07 21:57 |  #704
Kis önértékelést tartottam és szeretnék elnézést kérni Aud mestertől és a többiektől, ha netán sértő volt némely hozzászólásomban egy-egy jelző.

mastertape2006-02-07 21:54 |  #703
1-es a gnd, azaz harisnya. 2-es és 3-as a + és - fázis.
A - fázist aszimmetrizálásnál lehet kötni a gnd-ra. Ilyen az xlr-jack kábel. Ez fantomot nem kezelhet!

Kábel és csatlakozó bekötési segédlet itt
Válasz '' hozzászólására (#)

Mákos 2006-02-07 21:21 |  #702
akkor az xlr lábkiosztása olyan,hogy 1: föld (a harisnya a kábelben) 2: jel, 3: hidegpont ? és a hidegpont és a gnd milyen viszonyban van egymással? és a dzsekk-xlr átalakító az mit hogyan köt? összevonja a földet a hidegponttal?

mastertape2006-02-06 23:34 |  #701
A bemikizett dobot felveszem 8-12 sávra, ahogy kell. Alaphelyzetben arra törekszem, hogy a dobszand jó legyen, ezért jó miksikkel, jól mikrofonozom. Ha koncepció, akkor lehet mellette rögzíteni triggerekkel is a dobot, de ilyenkor midiben. Amíg megvolt a DDRUM-om, addig vagy így csináltam, vagy pedig retriggereléssel, azaz a szépen felvett sávokat kitisztogattam (gate, compressor, normalizálás és maximalizálás), majd kiküldtem a DDRUM-nak és belőttem rajta valami jó dobot, vagy rátöltöttem a tuti szandot. Ezek után már a jó sávokat visszavettem a gépbe.
A procedúra 3-5 sample késést eredményezett, amit aztán a helyére húztam.
Nem ez az üzemi titok, hanem Kate Bush hangja...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-06 23:26 |  #700
Aud. Mél ment.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-06 19:08 |  #699
Valahol az kell, valahol nem, ezt a koncepció határozza meg szerintem. Catch33 ha jól tudom nem kategória volt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-06 18:30 |  #698
Töfi is valahogy ilyesmit csinált anno, hogy a hagyományos, mikrofonnal felvett jelet használta triggerként, de nem mondom, hogy valami húdefasza lett az eredmény.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-05 23:00 |  #697
ment mail
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 22:16 |  #696
Egyébként még a régi fórumon említetted,hogy a bemikizett dobcucc jelét még átküldöd egy dobagyon.Ha nem üzemi titok,le tudnád lécci írni pontosan,hogy ez hogyan működik?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 22:02 |  #695
Nna ja! Emléxem, hogy régen álmom volt egy Alesis D4. Aztán lett belőle egy DDRUM4. Ennyit az álmokról...
A Redshot egyébként nem egy vasziszdasz, de halál megbízható volt. Én szerettem.
Anno, még a stúdiózás elején agy Roland PM 16-os pad-to-midi konverter hajtotta az Akai s3000-es samplert, Atari kubézen át és iszonyat gagyi mikrofonok voltak a triggerek. Emberi fogyasztásra alkalmas felvételek készültek így is.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 22:00 |  #694
Köszi,jövő hét szombaton vesszük fel a dobot,addig még úgyis beszélek a hangmérnökünkkel,és ezt megdumálom vele,aztán simán elképzelhető,hogy kereslek az üggyel kapcsolatban.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 21:54 |  #693
Minden nap csinálom, ez a foglalkozásom, de lehet pont Nektek nem jön be az, amit kihozok belőle. Ki kell próbálni. Szívesen elvállalom.
Egyébként ha jól szól a dob magában, akkor ígéretesnek tűnhet a dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 21:51 |  #692
Jaja,ezt vágom én is.Elkapkodni semmiképpen nem fogjuk,a körülményekhez képest a lehető legjobb hangzást szeretnénk kihozni a cuccból.A gitársávok is úgy lesznek megoldva,hogy ENGL és 5150 fejeken,ENGL ládán feljátszva a cucc (5150 és a láda ghalghalu cimborám jóvoltából,előre is köszi érte),2-3 sávon oldalanként,szóval mindent megteszünk annak érdekében,hogy öljön-gyilkoljon a hangzás.

Viszont én sajnos csak a Battery/DFH verziót vágom,Drumagoghoz,Sound Replacerhez nem értek,ezért lenne jó,ha egy gyakorlott szakember tudna segíteni felprogramozni.Kontárkodni nem akarunk,és sztem gyorsabb és szívásmentesebb is,ha hozzáértő,rutinos arc áll neki dolgozni az anyaggal.A mi hangmérnökünk ott van a szeren,csak ezekkel az újabb dolgokkal most kezd el ismerkedni.Főleg azért is fontos,mert ez a 3 számos anyag egy úgymond felkészülés a teljes lemezanyag felvételére,hogy esetleg a most elkövetett hibákat már egyből tudjuk majd orvosolni.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-05 21:41 |  #691
Mindent meg lehet csinálni, csak idő és gyakorlat kérdése. Én sem, és Mastertape sem azt mondta, hogy nem lehetetlen. Csak ő árnyaltabban fejezte ki, hogy szívás a dolog, és ha nincs gyakorlat meg elég idő rá, akkor kínszenvedés lesz.
Idézem a lényeget:
"Minden különböző megütést külön layer-ként kell kiírni wav-ba, majd ezután ezeket szépen felprogramozni Gog fájlba, pozició és dinamika alapján. Nem könnyű, de ha már kész a dobset, akkor vadállat tud lenni."
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-05 21:37 |  #690
A triggerelést itt olyan szinten értettem, ahogy korábban írtam: pergőre és kickre, bár sokkal többet is ki lehet hozni 40-ből. Egy alesis D4 30k körül már kapható, KPE-110 piezzo, ami max 250 forint, pár csavar meg polifoan, és kész a trigger. Ha profibb megoldás kell, akkor ddrum redshot utángyártott triggert ritmusdepón egy srác hirdetget néha, de az eredeti sem egy hatalmas összeg. Kell még egy midi kábel, aztán ennyi. Még olcsóbban is ki lehet hozni, csak ahhoz barkácsolni kell meg pic-et programozni.
edrum
Nálam itt van egy roland cucc, egy saját készítésű edrum trigger->midi konverter, meg van persze hálóbőrős rendes triggerelt dobtest meg triggerelt lábgépek is.

bluevoodoo 2006-02-05 21:36 |  #689
Mondjuk ha te ennyire vágod a témát,és elvállalnád a dolgot,elképzelhető,hogy elvinném hozzád mintacserére az anyagot.Már ha mi nem tudunk vele mit kezdeni.

bluevoodoo 2006-02-05 21:34 |  #688
Az a baj a teremmel,hogy egy kis padlásszoba,gyakorlatilag csillapítás nélkül.Mondjuk annyiból biztató,hogy ha csak a dob önmagában szól,az egész kellemes ott a teremben,tehát nem tompa meg semmi.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 21:27 |  #687
Mondom, akkor tudod használni, ha a layereket egyenként kiírod. Szép lenne, ha együttműködne a két progi.

Egyébként ha a hangmérnök tényleg ügyes, akkor elképzelhető, hogy a próbatermi hangzából nagyon jót csinál. Nem feltétlenül baj, ha nem süketszoba a felvételi helyszin. Ez az akusztika.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 21:15 |  #686
Akkor vmit félreérthettem. Aszittem,hogy vape épp azt magyarázza,hogy nem lehet a DFH layereit használni.Nem tudom,hogy itt mutattam-e már azt,amit midiszerkesztővel+DFH-val hoztam össze,de ha ilyesmi hangzást ki lehetne hozni a cuccból,annak nagyon örülnék.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 21:13 |  #685
De! Pont ezt mondom. Annyi layert raksz össze, amennyit nem szégyelsz. HA 100 féleképpen ütöd meg a pergőt, akkor 100 féle pergőmintát rakhatsz bele.
Szivesen megmutatom.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 21:12 |  #684
Az a baj,hogy mobil cuccal próbateremben vesszük fel a dobot,emiatt muszáj cserélni a mintákat,mert a termünk nem igazán süketszoba-kategória.Mondjuk tényleg profi cuccal,minőségi mikikkel lesz véve,mobil ProTools-zal,tehát nem gányolás kategória,és rendes hangmérnök fogja csinálni.A többi hangszert meg stúdióban vesszük,csak erre a dobra kéne vmit kitalálni.

bluevoodoo 2006-02-05 21:08 |  #683
Értem.Tehát akkor alapból a Drumagog sem kezel multilayert?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 21:03 |  #682
Viszont vitatkozom Vape, mert egy stúdiót nem lehet trigerezni 40 ropiból. Próbatermet, homestúdiót talán. Ugyanis nem kvarcórapiezóról beszélünk. Egy pozicióérzékeny trigger, vagy nevezzük pad-nek nem olcsó. A pergőtriggernek érzékelni kell bőrt és kávát egyaránt. És így tovább. Tán a lábdob triggerelés a legegyszerűbb.

És ha már valaki triggerelni akar, akkor a komoly dinamikajátékot is át kell tudni tenni audioba, vagy midibe.

A Drumkitet még nem tudtam tesztelni, de próbáltam a mintáit és tényleg csak a progival szólnak jól.
Viszont a multihangok igénye a Drumagog, vagy Sound Replacer miatt jogos, viszont ha a DFH-ból kiírod wav-ba, akkor az is csak egy layer. Minden különböző megütést külön layer-ként kell kiírni wav-ba, majd ezután ezeket szépen felprogramozni Gog fájlba, pozició és dinamika alapján. Nem könnyű, de ha már kész a dobset, akkor vadállat tud lenni.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-05 20:41 |  #681
Aud! Nem reagáltam ingerülten. Valszeg félreértetted. Az tény, hogy elég morcos voltam az anyag munkálatai közben. Erre - és minden egyébre - vonatkozóan találsz utalásokat a honlapon.
Főként azért voltam morcos - és ez fórumtéma, nem Effrontery-specifikus - mert sok produkciónál a spórolásból és talán okoskodásból, a nem stúdiókörülmények között rögzített sávok, szinte minden esetben bosszúságot okoznak. Többek között az említett problémát, hogy a bounce nem pontos. Aztán van, hogy más fs-sel rögzített sávok jönnek, rossz dither-rel, amiket hosszadalmasan lehet csak beilleszteni egy már kialakított projektbe. Aztán gond, hogy a ki tudja honnan crack-elt kubéz, vagy pl guitar pro nem pontos taktot generál, így a feljátszásnál az audiosáv elcsúszik.
Ezeknek a hibáknak a kijavítása sokszor több időt elvisz, mint adott esetben a sávok korrekt felvétele.
Speciel Effrontery esetében nem volt költségvonzata - és általában más munkáknál sem jellemző, hisz már rég nem órabérben dolgozom, hanem projektáron. Csak ezt a zenekarok még nem nagyon hiszoóik el...

Ez a mélem: tothg@citysound.hu

Én senkire nem haragszom. Tényleg.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-05 19:55 |  #680
Egy stúdió triggerelésre alkalmassá tétele 40000-ből kijön. Csak emiatt nem érdemes cipekedni.

bluevoodoo 2006-02-05 19:49 |  #679
Meg amit most csinálunk,az csak egy 3 számos promóanyag lesz,a teljes lemezt valszeg máshol fogjuk megcsinálni.Ez most a legkényelmesebb megoldás,mert maradhatunk helyben,nem kell elszállítanunk a cuccot vhová messzire (Pest innen jó 200 km)

bluevoodoo 2006-02-05 19:48 |  #678
Az a baj,hogy triggerelni nem tudunk,mert abban a stúdióban,ahová megyünk,nincs meg hozzá a felszerelés.

bluevoodoo 2006-02-05 19:47 |  #677
Az lenne a lényeg,hogy a lehető legélőbb szand legyen,ezért használnánk a DFH-t,valami multilayert kezelő progival.Állítólag a ProToolsnak van vmi pluginkonvertere,így elvileg a Drumagogot is tudjuk majd használni.A géppuskát távolról sem szeretném,ha megjelenne a dobszandban.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-05 19:37 |  #676
Egyébként ez ugyanúgy triggerelés, csak nem valós dobmodullal triggereled a jelet, hanem egy szoftveressel.

vape 2006-02-05 19:35 |  #675
Inkább azt mondanám, hogy amit ti akartok csinálni, azt egy párhuzamos felvétellel (triggerelt kick+pergő) nagyon egyszerűen, egy Sound Replacerrel vagy Drumagoggal (ez csak PC-n megy ha jól tudom) viszont szöszölhettek egy jó darabig, de abban is meg lehet csinálni.
Annyit azért nem árt szem előtt tartani, hogy ha kevés sample-t használtok, akkor az eredeti dobhangokat - ha erősen kompresszálva is - de hagyjátok meg az új hangok mellett. Csak hogy ne legyen túl sok géppuska a végeredményben.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-05 18:05 |  #674
Értem,köszi!A hangmérnökkel már meg van beszélve,hogy le akarjuk cserélni a mintákat,csak még nemigen dolgozott így,inkább a hagyományos megoldások híve volt.De most nyitott 1-2 dolog felé,ezért vett ProTools-t.

Tehát akkor olyan progi nincs,ami azt tudja,mint a Battery,csak nem midi alapon?
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-05 17:48 |  #673
Hát a DFHS midihez lett kitalálva. Ha nem akarjátok triggerelni a dobszerkót, akkor a replacerrel a saját magatok által kreált mintát kell megetetni. Vagyis a DFHS mintáiból csináltok egy hangmintát (ami attól függetlenül, hogy hány layerből lett összerakva, végülis egy minta lesz) és azt pakolgathatjátok rá a sávra. Ha viszont kevés mintát variáltok, majd jön a jó öreg géppuska effektus. :)
De a hangmérnökkel nem árt tisztázni mit szeretnétek, meg inkább őt kéne, hogy ezekből ő mit tud megcsinálni.

bluevoodoo 2006-02-05 16:57 |  #672
Ha valaki vágja a ProToolst,lenne egy kérdésem.Van ugye a ProTools Sound Replacer pluginje,ami elvben ugyanaz,mint a Drumagog,tehát hanghullám alapján cseréli le a hangmintákat.Namármost,ez tudja kezelni a többrétegű mintákat?Ha igen,akkor kb mennyire bonyolult összerakni egy többrétegű mintát?

Jövő hétne veszünk fel egy promóanyagot 3 számmal,és a hangmérnök a próbateremben veszi fel a dobot ProTools mobil rendszerrel,és mindenképp szeretnénk Drumkit From Helles hangmintákat használni.

Harkh 2006-02-05 14:42 |  #671
Áá, ilyen képeket én is csinálok... Csak be kell menni egy jófajta hangszerboltba
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-04 23:45 |  #670
Az USB-s reampinggal én egyenlőre nagyon elégedett vagyok, viszont tényleg van valami ami nem tetszik benne, erre jól emlékszel. Ez pedig a módja, ahogy végre lehet a reampingot hajtani. Ha teljesen digitálisan akarod csinálni, és mondjuk VST hostból ASIO támogatással akarod végigcsinálni, akkor sajnos át kell váltani a pod hangkártyájára, vagy multimedia ill. asio4all drivereket kell használni, máskülönben nem működik együtt a hangkártya és a pod egy időben. Szóval a problémám nem a hangminőséggel van, az szerintem a legjobb ami modellezésben létezik, hanem az ASIO-val vannak gondjaim, mivel nem kezel több hangkártyát egy időben (eltekintve persze néhány nem olcsó kivételtől). A két hangkártya pedig azért kell, hogy míg a rendes hangkártyán szól az összes sáv, a clean gitárhangot (amit mindenkinek én is javaslok rögzíteni, ahogy az előbb beírtad) mint egy hardveres effektre, de digitális/analóg konverziók kupaca nélkül usb-n küldöm ki majd kapom vissza a podról (reamp playback állásnál).
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-04 23:44 |  #669
###
###

aud2006-02-04 22:39 |  #668
Mastertape! Meglehetősen ingerülten reagáltál a kérdésemre az Effronteryvel kapcsolatban, noha érzésem szerint nem volt benne semmi bántó jelleg. Meg tudnál adni egy e-mail címet, ahol tisztázhatjuk ezt a dolgot? Mert végülis azt hiszem ez nem fórumtéma...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-02-04 21:27 |  #667
Izgalmas kanyargások voltak az elmúlt napokban, érdeklődve olvastam a metálos offolást is.
Nna reagálok Effrontery-re: őszintén megmondom, anyáztam, mikor megkaptam az állítólag "otthon feljátszott" sávokat. De aztán ennek tudtam be azok hibáit. A szand digitálisos volt - nem gond, ha tetszik a gitárosnak. Amiért újra kellett venni, az az ok megszünt, miszerint végre be lett állítva a gitár oktávja.
Viszont úgy voltak bounce-olva a sávok, hogy nem 0 szongpozícióból, hanem éppen onnan, ahol állt a kurzor.
Ennek eredményeképpen nekem kellett fülre behúzni a helyére a szólamokat.
Ettől függetlenül elfogadható lett az anyag, pláne, hogy kevés idő volt rá - szokás szerint.

Van egy módszerem a reamping-re (nevezzük így) Egyébként már volt róla szó itt. Ugye az a kiindulás, hogy felveszünk egy előre kitekert, torzított gitár szandot, ami aztán a mixben már nem az igazi. Nyilván ennek működni kéne jól is, hisz annak idején nem voltak még pc-s megoldások (sokan ezt már fel sem fogjátok...)és mégis megszólaltak valahogy a lemezek.
Nos az én módszerem otthoni kivitelben: végy egy mondjuk Behringer DI100-as diboxot, ami az alapvető funkciója mellett splitterként is használható, azaz a bemeneti kétfelé bontja, egyrészt átküldi a szimmetrizáló fokozaton (az aktív kivitel még fel is erősíti), másrészt minden veszteség nélkül leosztja azt egy kimenetre. A szimmetrizált és adott esetben földfüggetlenné tett jelet simán vegyük fel a számítógéppel egy sávra. Ez a clean gitárhang. Nyilván egy zúzós metálnál ezzel a hangzással nem lehet játszani. Viszot a leosztott és továbbra is gitárszintű jelet dugjuk be a torzítónkba( POD, Multi, bármi) és az így létrejött jelet vegyük egy másik bemeneten egy következő sávra. Így két gitársávot rögzítünk. Lehet ezt még tovább bonyolítani úgy, hogy a leosztott jel bemegy egy erősítőbe és azt mikrofonzzuk be és azt rögzítjük.
De maradjunk a két db vonali jelnél. Így lesz egy torz és egy clean sávunk, ami ugye egyszerre lett feljátszva.
A keverésnél, ha nem jó a torzunk, akkor a clean sávot egyrészt megküldhetjük Amplitube, GuitarRig, vagy hasonló vst-kkel, vagy pedig egyszerűen kiengedjük a hangkártya egyik kimenetén bele a torzítónkba és az így - mix közben - kitekert hangot ezzel egyidőben felvesszük egy másik bemeneten.
Csak elmondani bonyolult, végigcsinálni nem.
A POD XT-nél, ahol az USB oda-vissza kommunikál audióban is, ez már elegánsabban megvalósítható, de asszem pont Vape nem volt megelégedve ilyen formán a szanddal.
Úgy tudom, hogy a Boss GT Pro is alkalmazza már ezt a megoldást.
Ezzel gyakorlatilag bármilyen torzítót be tudunk emelni a mix fázisba.

Ja, ez a DI 100-as amúgy 10-15 ropi körül kapható. Nem pénz egy jó megoldásra. De persze van más cégnek is ilyen, ha valaki netán hány a gyártótól...

És még néhány gondolat erre a jack-es mikrofonzsinórra. Bár ezt már szórul-szóra átvettük a mic topicban, de az sajna már elég lent van...
Szóval igen, lehet kapni jack-es végű miksiket, sőt jack-xlr kábeleket is, amit a gyakorlatlan júzer joggal rádughat bármilyen miksire.
Alapvetően a dinamikus miksiknek (ilyen a sima shure is) a mikrofonbetétjéről (kapszulájáról) asszimetrikus jel jön le, amit többek között a zavarokkal szembeni felvértezés céljából szimmetrizálnak egy trafóval. Ha a miksiből nem lóg ki gyárilag szerelt kábel, akkor az esetek 99%-ban xlr csati van rajta, amiben 3 fémfütyi látható. (erről ismerhető fel)
Vannak persze szerelt miksik, jack-kel a végén, melyek főként kínai piacon, vagy nagy, műszaki áruházakban kaphatók, amiket leginkább az egy időben elterjedt, karaoke DVD játszók miatt tartanak, ezek profi felhasználásra nagyon nem alkalmasak.
C3000-es szintű, kondi miksiket pedig kizárólag szimmetrikus, xlr csatlakozással látnak el, a lentebb ismertetett fantom táplálási célból is.
Sztereó jack dugón nem táplálnak fantomot, ugyanis a fantom alapvető feltétele, hogy a csatlakozás egyszerre történjen meg, azaz a 3 fémfütyi egyidőben hatol be a 3 luksiba. A jacknél a csatlakoztatás pillanatában a csúcs először a földdel érintkezik és így tovább, azaz sorozatos rövidzárak alakulnak ki, amit a fantom tápfeszülség nem bírna el.
A Behringer pultoknál az ULN, azaz Ultra Low Noise megjelölés csak egységnyi erősítésnél helytálló, tehát ha extrém erősítésbe kezdünk a pre fokozaton, akkor sajna zajongás lesz a vége. Pláne, hogy a C3000-es pont azt a frekitartományt színezi, de veszettül, ahol az ember füle ezekre a zajokra a leginkább érzékeny.

Ja még valami. Az Aplitube valóban zajos egyes preseteknél, de főként amiatt, mert nagyon érzékeny a Gain-je. Egy kicsi leszabályzás már megold bizonyos zajtényezőket. De ez főként hangszedő és bemneti szint kérdése.

Remélem nem untattam senkit.

bluevoodoo 2006-02-04 16:18 |  #666


Bocs,ha megzavartam a hétvégi csendespihit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fanthom2006-02-04 16:12 |  #665
Jól szól, de most ne hangoskodjál, hagyd abba!

bluevoodoo 2006-02-04 16:00 |  #664
2x12" kombó bemikrofonozva

bluevoodoo 2006-02-04 15:40 |  #663
Tele van hibával meg a szomszéd kutya is épp akkor kezdett el 200 wattal ugatni,mikor a felvétel végén az uccsó akkord csengett le,szal bocs.A hangzás a lényeg.

Most megpróbálom a gitárkombót bemikizni.(Nem lesz sikeres sztem a nagymembrános miatt,de talán padolva vmennyire használható...)
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-04 15:30 |  #662
Ezeket sikerült most így hirtelen összedobni.Mindkét hangmintán SSL kompresszor plugin figyel,az akkordozás a kompresszort leszámítva natúr hang,a bontáson van egy kis hall reverb.

Akkordozás

Akkordbontás

pcg2006-02-04 14:16 |  #661
Örömmel.
Most mindkettőnknek jobb a napja :)
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-04 14:12 |  #660
Simán miki nélkül minimális,nem hallható zaj van (- 40-50 dB közt).Csak az 1-es csati szól,minden más mute-olva,aux returnök lehúzva,csatifader 0-án,gain tökig lehúzva.A probléma pedig megszűnt,valszeg az aux returnök szóltak bele.Köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 13:57 |  #659
igen, a szigszalag is megoldja, de minek kockáztatni?
ha a csati fém háza nem kontaktál semmihez, akkor nem több, mint egy levegőben lévő fémdarab, nem hiányzik sehonnan és ez a biztonságosabb megoldás.
Zaj.
A Behringert szokás fikázni, de attól még nem lesz olyan zajos mint amit leírsz, messze nem.
Ha leveszed a mikit, kábel csak erőlködőben, miki nincs rajta, akkor megszűnik a zaj?
Mert akkor kábel. Furcsállnám.
Próbáld ki, hogy 0 db -re told fel a csatornafedert, s gainből vegyél le amennyit csak tudsz, amíg még marad használható jeled.
A hibakeresés érkekében minden használaton kívüli csatit muteolj le, húzz le, aux returnöket, stb, minden jelforrást húzz le.
Kábeled tuti 2 ér plusz árnyék?
XLR -ben 2 a 2 -höz, 3 a 3 -hoz, 1 az 1-hez kötve, semmi más?
Melyik keverő kimetről veszel fel? - tape out?
Miki, majd kábel nélkül, kivezérelt csatival veszel fel róla zajt?
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-04 13:37 |  #658
Elvileg ha körbetekerem a csati fémrészét szigetelőszalaggal,az is megoldja a problémát,nem?

Más.Most próbálgatom a mikrofont.Akusztikus gitár felvételt csinálok,és valami irdatlan nagy zaj van a felvételen.Nem süketszobában vagyok,így nyilván lesz mindenféle zaj,de az egész szinten nem történik semmi olyan dolog,ami "beleszólhatna" a felvételbe,egyedül vagyok,úgyhogy nem értem,hogy miért olyan magas a zajszint.Két dologra tippelek.Az első,hogy a Behringer mikielőfoka alapból zajos.A másik,hogy a kábelem szed fel valami zajt.Ha esetleg a -10 dB padot bekapcsolom a mikin,az megoldhatja a dolgot?

pcg2006-02-04 13:32 |  #657
#654 -hez pontosítás: csak a miki felőli csatiban "csíppenteni"! :)
a keverő felőliben mindig, minden esetben, minden típusnál legyen bekötve az egyes is, másképp könnyen összeszed zajokat, meg játszik antennát mindkét értelemben, ad is, vesz is.

bluevoodoo 2006-02-04 13:29 |  #656
Értem,köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 13:29 |  #655
dinamikus mikiknél meg legjobb be sem kötni az egyest a miki felőli csatiba, az akkor biztos nem küld a gesztenyésbe.
Csak az a kábel nem lesz jó kondimikihez.

pcg2006-02-04 13:27 |  #654
Akkor a korábban megfogalmazott veszélyforrásokból a testedre kerülhető életveszélyes potenciáloknak a hálózati test irányába való csatlakozáshoz a miki vonatkozásában csak ez a pont jöhet szóba.
általános szokás, hogy a csati testpontjára is rákötik a gnd -t, de onnan minden további nékül le lehet csippenteni.
Belül az 1-es pinről át van hidalva a test forrfülére.
El kell csippenteni a hidat és ámen.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-04 13:18 |  #653
Az XLR fémházát mérve fütyül a cucc,de a mikrofon testére téve a multimétert csöndben marad.Akkor elvileg ez jó,ugye?
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 13:03 |  #652
a miki oldali XLR csati fém külső részét is mérd meg.
mindezekhez elég bármilyen szakadás, vagy/ellenállás mérésére alkalmas kütyü
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 13:02 |  #651
Nézd meg, hogy az 1-es pont, a gnd rajta van-e a miki megérinthető fém külső részén bárhol is.
Ha igen, akkor lehet gond érintésvédelmileg.
Ha nem tudod levenni a testet a külső fém részekről, akkor különösen észnél kell lenni : helyesen bekötött, földelt hálózati csatlakozókból vételezett szabad elekrtonok, nem elbarmolt aszközök, különösen csöves erőlködők, ahol az emberi szervezetnek mér extrém magas anódfeszek is vannak, stb.
Azért lovagolok különösen a mikiken, mert a szájjal érintés által a legveszélyesebb ponton adnak csatlakozást a halál felé egy hibás rendszerben.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-04 12:23 |  #650
Na,most csináltattam mikikábelt.Klotz/Neutrik,úgyhogy sztem a minőséggel nincs gond.Ám.Bekötés úgy néz ki,hogy van meleg/hidegpont és föld.Ez utóbbi mindkét csatiban rá van forrasztva az 1-es lábra.Ez most akkor gond?

Egyébként egy nagymembrános AKG C3000 kondimiki a játékos neve,amivel használom,tehát fantomtáp kell neki.
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 11:35 |  #649
a test mikrofon oldali "nem bekötése" persze csak dinamikusnál működik, ezt nem teheted meg a fantomtápot használó eszköznél, mert nem lesz meg a tápja, de annál meg feltétlenül le kell csekkelni, hogy a test ott se kerülhessen rá a miki fém külső házára.
Tudom, hogy a gyakorlatban a testek rajta vannak minden árnyékolást jelentő testpotenciálra "hivatott" felületen, s a használók nem is tudnak róla, az eszköz rendesen műxik, mindenki elégedett.
Addig, amíg ki tudja kinek a kontár munkájából, vagy egyszerűen csak meghibásodásból eredően egy izmos kóbor, vagy nem is annyira kóbor feszkó rá nem kerül a gitárhúrra, vagy más szerencsétlen helyre.
Van közöttetek valaki, akit rázta már meg mikrofon a száját?
Mert pl. fel volt töltődve sztatikusan a műszálas ruci miatt és a mikin keresztül sült ki földre.
De mi van akkor, ha nem csak szatikus szinttel rendelkezik a tested? (gitárhúron nagyfesz)? - s hozzá érsz a földelt mikihez?
Kiss of death.
Nagyon bízom benne, hogy sokakat sikerült rendesen megijesztenem, az is volt a célom.
Ijedj meg, csekkeld a motyót és élj tovább :)

pcg2006-02-04 11:26 |  #648
300/méter akart lenni, valahol 200 és 300 között :)

pcg2006-02-04 11:25 |  #647
Vegyél valami tűrhető minőségű miki kábelt (Proel már jó és aránylag nem is drága kiseb, mint 330/méter),minden kábel végeire vegyél egy XLR papát és egy mamát.
Kösd be helyesen és a gondok megoldódtak.
Shure -al vigyázz, az árnyékoló harisnyát, amely a pult felőli végen az 1-es (GND) -re van kötve, a miki felőli XLR csatiban ne kösd be!
Shure esetében (is, mint sokaknál) az rá van kötve a miki fém házára, ami életveszélyes helyzetet teremthet.
Elvileg ezzel nem lenne semmi gond és jó dolog is lenne, a hiba nem a Shureban van, hanem ha pl egy csöves erőlködő anódfesze rákerül a
földtől ellebegve a a gitármadzagod testjére, onnan a hídra, végül a húrokra .....
.... megmarkolod a húrokat, leszel +300 volt körüli potenciálon, majd énekelni kezdesz és a szád hozzá és a mikihez, ami korrektül földelve van ...
Éa vége a dalnak, mindörökre.
Ezzel nem szabad viccelni, többen haltak már bele.

bluevoodoo 2006-02-04 09:26 |  #646
Köszi!Én is erre gondoltam,mint problémaforrás.Csak azt nem értem,hogy egy elvileg profi cuccokat gyártó cég,mint a Shure,miért csinál olyan kábelt,ami mikrofonkábelnek van feltüntetve,közben kondimikihez nem használható. Úgyhogy ma mikrofonkábel-vásárlás lesz...
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-02-04 09:21 |  #645
kiegészítés: mármint a fém házhoz ne legyen kötve, hogy ne fogdosd, nyalogasd a földpotenciált ének közben.

pcg2006-02-04 09:16 |  #644
A megoldás az, hogy használj szimmetrikus mikrofonkábelt.
Fantom csak az XLR -en jön ki a 2 -es(hot) és a 3 -as(cold) potok vannak +48V -on az 1 -es(GND)-hez képest.
A jack bemeneten nincs nincs feszkó, kondimikinek nem jó.
Ha erről beszélünk, soha nem tudokelmenni egy szó szerint életbe vágó kérdés mellett
: mikrofonok esetében mindíg! kötelezően tessék ellenőrizni, hogy a test (gnd) pont soha ne legyen rajta a mikrofon fém testén!
A kábel árnyékolásának a mikrofon felőli vége soha ne legyen bekötve! A keverő felőli viszont igen.
A hosszú élet egyik apró titka.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mákos 2006-02-03 23:42 |  #643
jacken még nem láttam ,hoyg fantomtápot vezettek volna. bár sztereo dzsekk dugóval elképzelhető, de ahhoz meg oylan keverő kell,ami azon tudja adni a tápot (ha vanilyen egyáltalán)
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-02-03 20:11 |  #642
Az miért van,hogy ha a Behringer keverőmre rádugom az AKG C3000-et,akkor semmilyen jelet nem kap a cucc?Elképzelhető,hogy a kábel a szar?Elvileg balanced a cucc,de az egyik vége jackes.Ez egy gyári Shure mikikábel...próbán működött,igaz ott dinamikus miki van fantomtáp nélkül.Lehet,hogy nem kap a kábelen fantomot a cucc?

Harkh 2006-02-03 14:07 |  #641
Kösz.
Amőgy tudod mi volt az alap? Egy MT2 ment egy Valvestate kombóra. Azt hittem sírva fakadok. Úgy tudtuk, hogy van lenn egy JCM 2000, ezért nem vittünk semmi komolyabb cuccot. Aztán ott derült ki, hogy nem jcm fej, hanem valvestate kombó. Természetesen nagyon szarul szólt, de aztán Misi előállt egy elég durva csöves előfokos miksivel, aztán azért az dobott rajta. És végül ez lett. Azért a gitárkiállásoknál hallatszik, hogy elég szőrös-zizis. Na de majd most viszünk két faja ládát, meg 2 fejet, meg még Blúvudu is odaígérte az Engl rekket. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-03 13:00 |  #640
Amúgy belehallgattam a Disharmonyba az oldalatokról, egész jól szól.

füge2006-02-03 10:57 |  #639
Üdv!
Vape köszi a segítséget nemtom melyik topikba majd de kérdezősködni fogok gitárhangzásjavító cálból :)
A régi felvételekhez képest javítottam a hangzásokon viszont még mindig elég kása meg nem elég ütős.
Van cubase-m, guitar rigem, viszont csak ugy vettem fel eddig a gitárt hogy 2x ugyanazt széthuztam jobbrabalra.
ha tudtok trükköket akkor szivesen kiprobálom m/
respekt

Harkh 2006-02-03 00:02 |  #638
ha msn-elsz, akkor ott is küldhetem, az talán gyorsabb, ha még nem ért oda
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-02 23:52 |  #637
Kiváncsi vagyok mikor ér át a tetü webmail-el. aud, küldtem mailt, de oda sem garantált hogy megérkezik.

Harkh 2006-02-02 23:40 |  #636
ment a mail a cuccal. Szal így olyan elmenős (mondjuk kicsit túl lett vezérelve sajna) de ha odarakom a Trapped In TIme mellé mondjuk, ami szintén POD és házi felvétel...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-02 23:32 |  #635
Nem volt az olyan béna :) Nemtom az XT_n milyen az EQ, a 2-n fos, alig csinál valamit, szal nem túl mérvadó, hogy hol áll.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-02-02 23:31 |  #634
küldök mailben egy mintát, pont az említett szám elejét toltam fel, ezen pl jól hallani, amit mondok. Ez még régi felvétel, fos kártyás, meg dob is Fruity loops, de a láb/pergő minták alapja a Lamb of God-ból van.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-02-02 23:30 |  #633
Pedig nagy zúzáshoz igencsak sok felső közép kell. Múltkor hallottad a Nevermore bénázásom? Ott pl. csutkán volt a közép a podon, aztán a sávon vettem csak egy kicsit vissza belőle.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-02-02 23:29 |  #632
Nem ismerem ezt a Lamb of God számot, de ezt nem Devin Townsend producelte? Na ő aztán ért a "tekergetéshez". Meg minden máshoz...
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu