Sziasztok! Egy másik problémám, hátha van valakinek tapasztalata hozzá. Nemrég vettem egy Laney IRT Studiot. Itthoni felvétel készítéshez kellett, és kis hangerőn. Többek között ezért választottam a vonal kimenetet, a kimikrofonozáshoz képest. (Mivel úgy tudom a mikrofonozáshoz jóval nagyobb hangerő, és keverési tapasztalat kell) A Cubase 5 hangfalszimulátorait használom. A tiszta ok, de a torzítás nem szép. Érzem hogy az erősítő rendben lenne, de valahogy a hangfalszimulátorral, és a hangszinekkel nagyon nem boldogulok. Amolyan visszafolytott hangja van.. Mi lehet a gond?
Ha véletlenül macen dolgoznál, akkor a Logic Pro-t ajánlanám több okból:
- 61 000 forint ( kezdésnek az ingyenes Garageband is tök jó )
- Eleinte magátol dobol neked a drummer funkció, lényegesen intelligensebben egy dobgépnél
- Ha belejöttél, programozhatsz saját dobot - rengeteg hangminta jár a szoftverhez, vagy 40 gigabájt (nem csak dob)
- ha még jobban belejöttél, egy teljesen új kompozíciós, hangszerelési és stúdiós világ nyílik ki előtted
- fejlesztheted, amíg a dobgép egy zárt világ, ha kiismerted, megunod és vége, féláron talán eladhatod.
Egy tanácsra lenne szükségem DOBGÉP ügyben.
Még csak most ismerkedek a felvételkészítéssel, és eddig mindössze egy Roland EXR 5 szinti "dobgép"-ét használtam, aminek minősége és variálhatósága igencsak korlátolt...
Ezért valami komolyabb dobgépet szeretnék vásárolni. Gondoltam egy Boss DR 3 -as dobgépre, de valahogy a youtube-on fellelhető videók nem igazán meggyőzőek... Nagyjából 60 ezret tudnék rászánni a dologra. Még egy Alesis SR 18 néztem, ami talán jobbnak tűnik..
Van valakinek v.mi tapasztalata, hogy kb. ilyen árkategóriában melyiket célszerű választani? Esetleg más tipust? (pop-rock stílusú zenei alapok készítéséhez kellene).
Előre is köszi.
A következő képpen szokás reampolni (remélem nem írom el ):
Gitár - Di-box- Di-box egyik kimenete hangkártyába (ez veszi a nyers jelet), másik nálad az IRT-be hogy halld is magad rendesen mit játszol (aztán ezt a sávot vagy felveszed vagy nem). Ezután a nyers jelet kiküldöd egy reamp-boxba a hangkártya kimenetedből, aminek a kimenete megy az erősítőbe - onnan pedig vagy láda mikrofonnal, vagy egyéb kimenet (nálad USB).
Sziasztok! Laney IRT Studio használatával kapcsolatban szeretnék kérdezni tőletek. Tudja valaki hogy működik a reamp felvétel? 1W-os csatornába gitár bedugva. Usb kábel bedugva, a pc felismerte, veszi a száraz jelet. No de hogy tudom az erősítő hangját is felvetetni a PC re??? A re-amp send-et hova csatlakoztassam? Tudna valaki esetleg konkrét, gyakorlati útmutatót mutatni? Magyarul.
Bocsánat, egy kicsit én is beleszólok. AT 2020 helyett sokkal alkalmasnak tartom erre a célra a Rode direkt hangszer célú NT 55-ét. Van rajta mélyvágás, és csillapítás is. És a mi a lényeg, nulla zaj. Akusztikus gitárhoz egy válogatott párt használtam, ehhez a felvételhez:
https://www.youtube.com/watch?v=_XYghPtD3CU
Amúgy árulom az egész cuccost, sok jó mikrofont is. Ha érdekel, keress privátban!
"hihetetlenül meg lett bonyolítva a vásárlás és telepítés menete"
Ezt nem értem. Az uad kártyáim és az apollóm vásárlása addig tartott, amíg a Hit Space-ben az eladó kezébe nem nyomtam a pénzt. Plugin vásrlásnál kiválasztod, ráböksz, fizetsz - másodpercek. Letöltöd az auth fájlt, ennek a sebessége az internet kapcsolatodtól függ. Kész. Mi ebben a hihetetlenül bonyolult ?
"Azért az is idegesítő, hogy pl. az UAD-nál kezelik a dolgot"
Az uadnál rugalmasabb, normálisabb ügykezeléssel én még nem találkoztam.
Hosszú lenne, de az első uad 1 pci kártyám vásárlása után volt egy kis zavar, amit telefonon 10 perc alatt rendeztünk Budapestről, a vége az lett, hogy + 2 plugint ajándékként engedélyeztek.
A következő ügyintézésem vége az lett, hogy különböző gépeken futó regek egyesítését úgy engedélyezték, hogy az nem teljesen felelt meg az üzletszabályzatuknak, ismét az én javamra tértek el a saját feltételrendszerüktől.
Az azonnali emailválasz természetes volt minden esetben.
Az eladási folyamat tökéletesen szabályozva van az uad-nál, csak el kell olvasni.
Sziasztok. Látva sokak tanácstalanságát, gitárfelvételekhez néhány saját tapasztalat, nem utolsó szempontból a gazdaságosságot is szem előtt tartva:
Gitáfelvételekhez az AudioTechnika AT2020 ezegy nagyon jó kompromisszum, az ára 36000 körül van. Akusztikushoz, egyéb pengetőshöz (mandolin, oud, stb.) is jó, de a villanygitárt is fel lehet vele venni, vagyis a hangszóró elé is betehető, bírja.
Akusztikus gitár felvételéhez ár/érték arányban a Seymour Duncan Woody XL lyuk-pu a legjobb megoldás, itt amit pl. az AT2020 miksivel lehet kombinálni. Ára 24000 HUF
Plug-inek: sok böngészés és kísérlet után két plug-int ajánlok villanygitár vonal felvételéhez: a GTR Solo-t ezés a BIAS FX-etez. Mindkét családban vannak még kiegészítők, extenzsönök, de ezek nekem elégnek tűntek. A GTR clean hangja nagyon meggyőző, miksivel az öreg Marshall Artisté-vel sem tudtam különbet varázsolni. A krancs, od és szóló hangszínek is kiválók, dinamikusak. Pazar kisvasút gyűjtemény van hozzájuk, nagyon felhasználóbarát dizájnnal, előrecsomagolt jól használható presetekkel.
Az UAD-hoz van egy remek akusztikus gitár plug-in, a Sound Machine Wood Works, ezami a piezzós gitárról vonalban felvett hangot is akusztikussá varázsolja. Nyilván a konvolvuciós technológián alapszik, állítani lehet a testtípusokat (Dreadnought, Jumbo..) is. Nylon gitárhanghoz is nagyon jó. A plug-inek vásárlásakor érdemes nézni a leárazásokat, fél/harmad áron is rá lehet időnként rabolni.
Akinek ez nem elég jó, az a nagy és drága studiókban ennél jobbra befizethet, hangsúlyozom ez az én saját tapasztalatom és véleményem, ami a homestudió kategóriában sztem elfogadható eredményt ad. Persze mindehhez szükséges egy Win 7-10 alatt futó daw és nem árt némi érzék és filhallás.
Nálam is az Apollo Twin és az UAD az alap. Ezek csak kis csemegék voltak. Írtam a cégnek, hogy mi van. Amúgy tényleg hihetetlenül meg lett bonyolítva a vásárlás és telepítés menete. Azért az is idegesítő, hogy pl. az UAD-nál kezelik a dolgot. Fizikai valóságában nem is töltöd le, hanem ők neten keresztül valahogy engedélyezik a hozzáférést. Mi van, ha pl. megunod és el akarod adni? Mégis csak egy termék, amit megvettünk.
Félek, az lesz a vége, hogy csak in-line lesznek a programok elérhetők és csak bérelheted.. ez mára több programcsaládban (képfeldolgozás és térinformatika) napi gyakorlattá vált.
Nem tudom segítség e, de nekem a cubasebe úgy kellett szinte az összes külső vst instrument dll-jét vemàsolnom a cubase kön,vtàrba. A hangkàrtyàm pluginjeit is
Gitár-di box-apollo twin mic input - esetleg minimális kompresszió ( max 4 db fogás ), ennyi.
Vagy gitár - esetleg egy delay - erősítő - clean beállítás - sm57 és/vagy Neumann U87.
Megtisztelő figyelmedet köszönöm, de nem ismerem az említett holmikat. Mac osx-en Digital Performerrel és uad pluginekkel dolgozom, sajnos nem tudok hozzászólni a Cubase-hez.
Kedves Mester, vásároltam néhány jó(nak tűnő) plug-int, amit előírásszerűen telepítettem a Cubase 9-be, végigjárva a mindencéghezregisztráljmajdtelepítselőírásszerűen göröngyös útját. Ám néhányat sehogy sem tudok behívni a daw-ba, mikor rákerestem, hát ott látom őket a Blacklist nevű, új keletű hangzatos fül alatt.. ahova egész más módon szerzett plugineknek kéne látszani - gondolom én..
Mond meg lécci, hogy mi a tököm van? Még egyszer meg kéne venni őket? Volt amelyikre rá is kérdeztem, hogy megy-e ezen a rendszeren.
Ja,lehet hogy fontos, de amivel gond van, az mind a Puginboutique nevű cég holmija
A kérdéseidet magadnak kell megválaszolnod, mármint azokat, hogy direkt vonalhangot, vagy erősítős cleant szeretnél-e felvenni. A DI box viszont egyértelműen csak azt csinálja, hogy letranszformálja a gitárjeled feszültségét és impedanciáját mikrofon szintűre, hogy azt szimmetrikus mikrofonkábellel egy előfok szimmetrikus (xlr) mikrofon bemenetére tudd csatlakoztatni. A hangkártyákon levő instrument, vagy di feliratú bemenetei általában azt jelentik, hogy az egy beépített di box. Tehát a DI box nem "segíthet" semmin elvileg, csak a gitár mikrofon bemenethez történő korrekt csatlakozását teszi lehetővé.
Drága Nyuszikák
Kicsit torkig lettem a guitar rig és mikrofon+erõsitõ világában a hangzàskereséssel.
Nem a szent grált keresem csak egy normális, tiszta gitàrhang rögzítèsènek vázlatàt.
Ahogy most csinàlom: gitàr-drót-hangkàrtya-vst
Vagy: gitàr-erõsitõ-sm57-hangkàrtya
Segithet-e egy DI box a rendszerben ès ha igen hol?
Mesa F30 signal output az elvileg DI box is? Vagy csak az elõfok line kimenete?
Sziasztok! Cubase 5-ben keresek basszus, és szinti VST instrumentet. Elvileg a jobb klikk, Instrument Track Configuration fül alatt kéne lennie. Viszont tovább klikkelve, a HALionOne-ra kattintva ezt írja ki: "Syncrosoft License Control" Tud valaki más lehetőséget a Cubaséban, hogy basszust, és szintit tudjak írni? Külső plugin behívás megoldást kikerülném..
Sziasztok. A nagy globális karácsonyi occsitásban bukkantam egy nagyon pöpec kis programra, erre.. Most nevetséges (egy használt booster) áron lehet megvenni, kártyával fizetve egy perc alatt már a gépen is volt. Nem tud mindent, "csak" az alapvető erőlködőket és hangfalakat, de azt nagyon - állítják a kommentek. Pc-n Win 7-től megy, nekem a 10-esen szépen műxik Cubase alatt.
Szerintem ezeknek a rackes csodáknak az árából kijönne két Boss VE-5, a jelenleg 10 legjobb vokálprociból a második helyen vizsgázott a tesztek szerint (a lentebb említett Tc Helicon után mindjárt) . Természetesen a vokál funkción kívül van benne kompresszor és mindenféle reverb, zengető és echo effekt is.
Ez így van! Viszont egyszerre kettő énekes hangjára szeretnék külön-külön kompresszort alkalmazni. Egyébként a T4-ről jelenleg a vokál van használva (auxon vissza a pultba).
Hali! Szeretnek a projektemrol egy 44.1/16 bit verziot csinalni. A Reaper-ben 44.1/24 a formatum, de amugy van valami belso 32 vagy 64 bites formatuma. Namost ha hasznalom a limiter ditheringjet, (pld. TB Barricade) es ott atallitom 16 bitre, honnan fogja tudni a Reaper, hogy rendereleskor neki mar nem kell atkodolni 16 bitre, mert ezt mar a plugin megcsinalta?
Ha jól látom Tyros4-el zenélsz, miért nem azt használod ami abban van ?
Nem csak compressor hanem zajzár, EQ és egyéb mikrofon effektezési lehetőségekkel van ott nem is rossz minőségben.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni kompresszor terén, mivel még sosem volt vele dolgom. Nem felvételhez, hanem élő zenéhez szeretném használni a mikrofonomhoz. Arra gondoltam, hogy a keverőből a mikrofon csatornára kötném rá insert-en aljzaton keresztül. A célom, hogy az énekem változó hangerejét normalizáljam. Kettő szerkezetet néztem ki, az egyik a Dbx 166xs, a másik az Alesis 3632. Melyiket válasszam és miért? Köszi!
Sziasztok, Win 10 alatt futó Cubase 9-re (friss upgrade)próbáltam feltenni az 5-ös alatt működő vst-ket, de nem működnek, bár a dll ott van a plugin könyvtárban. Miről ismerni meg, hogy a vst-k közül melyik fog futni? Elég sok van most nagyon jól leaakciózva a wawes, pluginboutigue, stb. oldalakon, néhányat kinéztem, de nem ártana tudni, hogy fognak-e működni.
Á, eszembe nem jutna átnyergelni androidra. Csak lett egy elég jó kis vetítős táblagépem, azt akarnám valamiképp szinkronra bírni egy külső midijelről. Kisebb helyeken háttérvetítésre jó lehet és mivel úgyis képben van a HD bejátszós segédlet, gondoltam, rá lehetne akasztani annak a midi szinkronjára.
A Cubase önmagában fasza lenne a célra, mert képet is lejátszik, meg szinkronizálható is MTC-vel szépen. Csak az androidon nincs..
A Yamaha bill. topicban is hasonló dolgokról volt szó tegnap-ma, nézz be oda.
Én azt mondom ne feccolj bele sok energiát, mert csak akadályokba ütközöl.
Ez a téma Androidra még nem érett meg sajnos.
Androidos tabletet hogyan kezdjek valamifajta multitrack munkára bírni? Azt már látom, hogy a Cubase-ről lemondhatok.. Van valami ajánlatotok valamiféle normális DAW-ra?
Aztán egyelőre még az EMU 0404 usb-s hangkártyát se sikerült vele összehozni, illetve még az usb-s midikábelt se.. Ezekre is kérnék tippet.
Végül arra, hogy hogyan tudnák kívülről midis szinkronnal a tableten futó Daw-ot és mozgóképet hajtani (ez egy vetítős fajta. Mert a cubase azt is tudta volna -ugye.. De hát az sajnos sztorno..
No ennyi hirtelen.. (azaz szart se tudok az egészről..)
Köszi!
Az előző kérdésemet kiegészítve, esetleg a Peavey Xport gitár interfész?? Ehhez is adnak modellezős plugint:(Peavey ReValver HPse) Ennél a terméknél milyen késére lehet számítani, esetleg tudja valaki? Talán a Peavey jobb márka mint a Beringer.
Sziasztok! Mi a véleményetek a Behringer UCG 102 GUITAR interface-ről? Otthoni gitár felvétel a célom, cubase progival rögzítve. Az erősítő szimulátoros plugin tartozékára is nagy szükségem van. Ugyanakkor olvastam olyat is róla, hogy kicsit zajos. MENNYIT KÉSIK??? A 15000 pénz igen jó ár. Az ennél kicsivel drágább cuccok valóban sokkal jobbak? 20-25000 fölé nem nagyon akarok menni, mert Laney IRT Studiora fáj a fogam, de addig is kell valami, amivel késés nélkül tudok, türhető minőségben felvenni.
Vagy ha rossz tapasztalatotok lenne a termékről, tudtok helyette valami egyszerű, működő, olcsó megoldást?
Persze, rengeteg apró fizikai különbség van a kétféle polaritásnál. Mi sokat hallgattunk Tannoy Classic monitorokat különböző fázisokban ( persze nem ellenfázisban a kettőt, hanem azonosan megfordított fázisban) Én nem hallottam különbséget, vagy nem szignifikánsat, amíg más meg hallott.
Szerintem megfejtettem, vagy legalábbis van egy ötletem. Zárt doboznál (megkockáztatom - reflexládánál is) más a kitérési karakterisztika akkor, ha a hangszóró befelé megy, mint amikor kifelé.
Amikor befelé megy, a belső levegőt összenyomod, a külső nyomás változatlan marad. Amikor kifelé jön, akkor a külső levegőt nyomod össze, de a belső levegőnek nincs utánpótlása, ott közelítünk a vákumhoz.
Az így önmagában egy szimmetrikus szinuszjelnél még nem okozhat a fordított polaritás, mert a szimmetrikus jelnek tökmindegy, hogy melyik felét torzítja másképp a bemenő membrán, mint a kimenő.
Azonban egy csöves erősítő torzított jele olyan messze van a szimmetrikustól, mint Makó Jeruzsálemtől, mert asszimetrikus a vágás. Itt már tökre nem mindegy, hogy az asszimetrikus jel melyik felénél megy befelé a hangszóró, és melyiknél kifelé. Az érzékeny fülüek ezt simán hallhatják.
Szerintem itt lehet a kutya elhantolva.
Az viszont továbbra is áll, hogy nyitott ládánál, kombónál ez nem játszik, ott nincs különbség aközött, hogy befelé megy a membrán, vagy kifelé.
Igen, egy vese és egy nyolcas.
Nem, a két mikrofon jelét egy-egy sávra rögzíted normál fázisban, majd egy MS matrix nevű pluginnel dekódolod. (Persze lehet plugin nélkül is - ilyenkor 3 sávon, a hagyományos módon is képezni az M+S és M-S jelet.)
Gondolom ahhoz is 2 miksi (1gömb/vese, 1nyolcas) kell?
Miben más a multitrack felvétel? (Gondolom a multitrack-nél is 3 sávot "foglal" el a 2 mikrofon.)
Köszi a választ!!
Sziasztok volna egy problémám, Cubase5-ben ha a második audiósávot szeretném rögzíteni felveszi az előzö audio sávot is, ha szól a metronom akkor azt is, van valami ötletetek?
Nem nagyon vágom ezeket a cuccokat, de a gerjedésgátlók csak egy kicsit tologatják a fázist, hogy ne tudjon a jel a végtelenségig erősödni, nem ? Egy klasszikus ellenfázis meg statikus 180 fokos.
Csak akkor, ha hagyományos módon a pulton képeznek összeg és különbség jelet a fáziskapcsolóval, nem multitrack felvételen, mert egyébként ezt már a dawban csinálják a normál fázisban felvett jelekkel akár M-S mátrix pluginnel, akér fader-phase switchel.
Az alul-felül mikrofonozott pergőnél szokták megfordítani az egyik miksi fázisát, hiszen amíg az egyket "tolja" az ütés-alul, a másikat "szívja"-felül. Próbálgattam, nem sok vizet zavar szerintem. Van aki nagyon hallja, vagy hallani véli pl. egy hangszóró
(mondom egy!) abszolut fázishelyes bekötését, én azt se nagyon hallottam meg soha. Tehát azt az állapotot, amikor az egész lánc úgy van fázisozva, hogy ha megrúgja az ember a lábdobot, akkor a lehallgató hangszóró is kifelé imduljon el.
Overhead-eknél lehet vele játszani. Vékonyabb-vastagabb lehet a pergőhang, de nagyon elhelyezésfüggő..
A másik a sodrony-miksi, amit érdemes lehet. De ha lecsapod pl. eleve ott a mélyeket belőle, akkor tök mindegy.
És a miksik bekötése sem mindegy, mert sokszor fordítva vannak kötve eleve gyárilag a különböző tipusok.
Nincsen szabály, fülelj, hogy hogy tetszik jobban.
Láma kérdés de seholsem találok értelmes választ
Szóval pl dob hangosításnál,több énekes... a fázisfordítással mit lehet elérni?
-A jelek kioltják vagy éppen összegzik egymást és ezért kell fázisforgtani?-
Tapasztalati megoldásokat,bevett szokásokat mit és mikor kell, is szívesen veszek.
Köszönöm
Nekem az 1.40.00 Beta-val hülyeségeket csinált. Pl. csak 88 és 96 kHz-et ismert, alatta nem..
A másikat tettem fel az 1.30.07-et. Azzal most stabilnak tűnik.
annyira sajna nem egyszerű. az EMU/Creative oldalon nincs Win7 driver :(
de pont a Te hsz-od után megint elkezdtem "vadászni" 1 drivert, és sikerült.
igaz beta verzió, de mükszik...
itt találtam
Sziasztok! Az ikmultimedia.com oldaláról próbálom letölteni az amplitube 3 free-t, de még regisztrálni se enged hozzá. Van valakinek hasonló tapasztalata hogy mért nem? Esetleg nem tudtok helyet ahol le lehetne tölteni?
Hali!
Hasonló cipőben járok. Nekem 0202-es van. Eddig én sem találtam semmit.... :(
(már Win7 alatt sem működött)
Szóval ha lenne valaki akinek van valami ötlete, azt én is megköszönném.
Eddig Acid Pro 7-et használtam keverésre, de aztán nem találtam meg hozzá a "kulcsomat".
Nagyon elégedett voltam vele, mindent tud, ami nekem kell. Dob tud menni közvetlenül midiből EZ drummeren keresztül.
Elkezdtem keresgélni mennyibe kerülnek ezek.
A music studio ára nem is vészes.
Érdemes lenne legalizálódni?
Ahogy látom nem sok különbség van, legalábbis nekem nem sokat mond.
Ha ezt kanadai dollárnak értik akkor 12k a program, az egész baráti.
Olyan személyt/személyeket keresek, akik érdekeltek próbaterem, de sokkal inkább élőzenei felvétellel (stúdió munkákkal) kapcsolatos témakörben. Szeretnék elindítani egy demo stúdiót főként élőzenei projektek megvalósításához. Rendelkezem teljes eszközparkkal/technikával és teljes hangszerparkkal, továbbá akusztikai megoldásokkal. Viszont helyiséggel nem. Így olyan embert keresek, aki kooperálna ebben és rendelkezik erre a célra kialakítható, zárt/biztonságos helyiséggel a fővárosban, vagy vonzáskörzetében, továbbá Székesfehérvár és vonzáskörzetétől sem határolódom el, valamint szívesen elindítana egy ilyen közös projektet. Elsődlegesen 1 termes próbaterem méretű helyiségre gondoltam, ahol kényelmesen el lehet férni, akár zenekari próbák alkalmával is, ahol a felvételekhez szűkséges technika is helyet kapna, hogy akár zenekari próba körülmények között is lehessen hanganyagot rögzíteni. Érdeklődés esetén szeretnék kérni legalább minimális leírást a saját koncepcióval/igényekkel kapcsolatban, hogy már az elején el lehessen dönteni, hogy érdemes-e tárgyalni a dologról. Természetesen mellékelem majd az eszközpark listát is. Köszönöm!
Kontakt: saosin@vipmail.hu
Tudna valaki mondani valami használható szoftvert audió interfészhez gitároláshoz ami frí, és nem triál? Megköszönnék egy egzakt oldalt ahonnan leszedhetném. Leszedtem egy gitár riget, 5 perces triál volt kb 1.5 óráig telepítettem.
Kérem segítsetek különben öngygyilkos leszek! ( készítem a pengét )
Nem akarom, hogy nagyképűen hangozzon, de sose találkoztam aszimmetrikusra átkötött mikrofonnal:) Nyilvánvalóan nem tesz jót se a mikrofonnak, se a phantom tápnak.
Értelemszerűen ki tudod mérni kéziműszerrel a gyanús miksit, ha az 1-3 között fütyül, az gáz.
Nekem is Studiomaster powermixerem van, és nemrég bosszantott hasonló hiba.
Feltűnt hogy maga a mikrofon membrán recseg-ropog, mikor mellé egy másikat dugtunk. A fantom be volt kapcsolva, mert volt rajt egy kondi mikrofon is.
Aztán megnéztem a mikrofonkábelt, hát bizony az egyik meleg ér rá volt kötve az árnyékolásra a rajzodhoz hasonlóan.
Ez elvitte a fantomtáp szimmetriáját, és máris nem egyenpotenciálon volt a tekercs két vége.
Jót nem tesz neki, de elég nagy előtét ellenállás adja a villanyt a melegpontokra, úgyhogy kicsi az esélye, hogy leégesse a tekercset.
Azt meg lehúzott kábellel könnyen ki tudod mérni, hogy a mikrofonban vagy a kábelben kötötték félre a mazzagolást.
ezt az esetet akartam leírni.Ebben az esetben sípolhat.A nagy kérdés az volt hogy kívülről megállapítható e hogy szabványosan bekötött mikrofon vagy nem(gondolom a nagyobb gyártók csak szimmetrikus mikrofonokat hazsnálnak kivéve ha nem buherálták meg a sufniban a felhasználók)
asszimetrikusan bekötött mikrofon:
? Sokat használtam fantomos pulton, nem volt baj, de elvileg se értem. A tekercs két végpontja között nincs potenciálkülönbség, nem folyik rajta áram. Ok, ez az elmélet, a valós életben előfordulhat ez-az, de a fantom elvileg azért fantom, mert "nem látja" a dinamikus miksi.
Az 1-2, vagy 1-3 között nem sípolhat. A 2-3 között nem tudom, hogy sípol-e a multiméter ott 30ohm körül mérhetsz egyenáramú ellenállást multiméterrel, ez a tekercs két vége.
a mikrofonokat úgy lehet kimérni ha véletlenül nem "szimmetrikus üzemre" van kötve hogy az 1 es lábát(elvileg ez a test) pl. multiméterrel összesípolom a 2es és 3as lábbal.Ezek után ha szimmetrikus kábellel használom akkor nem lehet gond.Remélem jó az okfejtésem.