jaja, egy csomó felvétel ezzel készült, a hangosítós cucctulaj barátomé, most már inkább csak hangosításra használom, mert meguntam szezonban heti 4x kibányászni a helyéről meg vissza, úgyhogy kukáztam egy Amek Bullet Customot, majd kiderül mit tud, eddig csak beszéd ment rajta, az eq nélkül is filmtrailer-narrátor broadcast hang. :D
Rex arra célzott, hogy az AntFarm nevű dán metálstúdió, ahol pl. az Ektomorf lemezek is készülnek, egy szabadtéri úszómedencét használ(t) dobrögzítésre. sokat agyaltunk rajta mi a poén ebben, de szerintem az, hogy zeng, de felülről nyitott...
zengetőszobának ott a folyosó, vettem már ott "room"-ot dobhoz :)
Rex arra célzott, hogy az AntFarm nevű dán metálstúdió, ahol pl. az Ektomorf lemezek is készülnek, egy szabadtéri úszómedencét használ(t) dobrögzítésre. sokat agyaltunk rajta mi a poén ebben, de szerintem az, hogy zeng, de felülről nyitott...
zengetőszobának ott a folyosó, vettem már ott "room"-ot dobhoz :)
Van nekünk a fiammal jó sok stúdió berendezésünk. Főleg a 80-as évek legendás cuccai (Neumann, Studer, Oberheim, Tannoy Classic Monitor. ADR kompresszor, Marshall Time Modulator... ), de egy-egy 60-as ( EMI szalagos), illetve számítástechnikában mai cuccok ( Apple, UAD, Genelec, Nordok, Mrage, stb.) Hangszerek tömege ( Marshallok 72-től, öreg sztrató, les paul standard, nonamek garmadája)
Én már kicsit ráuntam arra, hogy pénzért magasat emeljek megrendelőknek, de azért évi 2-3 melót elvállalok a régi kundschaftjaimnak. A gyereket viszont abszolut nem érdekli a bérmunka, ő csak tekergetni szereti a gombokat, másból él. 90%-ban saját dolgokat csinálunk a cájggal. Van azonban egy pici gondunk. Nincs hol korrektül összerakni, illetve üzemeltetni a holmit. Ha van valaki, aki olyan helyiséggel rendelkezik, ahol ki lehet alakítani egy főleg mix-master, kisebb részben felvételi stúdiót és néhány apró részletben egyezségre jutna velünk, viszont nem óhajt, vagy tud a technikába beruházni, keressen meg:
helyszín: Buda, lehetőleg I. kerület és környéke, maximum Pest belvárosa
Főleg saját produkciókkal foglalkozzon, ne a minden áron való bérbeadás legyen a célja, nem baj, ha ismert zenész, valami referencia kell róla mindenképpen, mielőtt több milliónyi cájgot a kezére adunk.
Legyen képes a helyiség akusztikai kialakításának és rezsijének a költségeit viselni. Ennek fejében mi egyeztetésen alapuló, korlátlan hozzáférést biztosítunk számára az eszközparkhoz.
Na ja.Elég sok multinak áll érdekében arra sarkallni az embereket,hogy vegyenek újat.
Egyébként.Körbenéztem e-bay-en felvevő téren,és hát átlag 20 ronggyal olcsóbb minden.Mondjuk áfa meg ilyesmik nem tudom hogy jönnek.Na mindegy.remélem hamar finisben leszek ezzel a cuccal.
Mindjárt körbeírok Tascaméknak és Zooméknak,hogy nem sokára csinálunk egy tesztecskét...kezdődhet a licit.:D
Szólj ha megvan. Majd mi csinálunk korrekt, független tesztet... vagy hagyjuk magunkat korrumpálni. Van az a pénz! Van két egyforma mikrofonom is.
OFF
Erről eszembe jutott egy sztori. A Fifth Gear csinált egy töréstesztet, hogy bizonyítsa, a modern kisautók biztonságosabbak, mint a régebbi nagyok. Frontálisan ütköztették egy 940-es Volvo-t egy kis Renault-val. A Volvo eleje eltűnt, a kisautó látszólag egyben maradt. Aztán amikor kiderült, hogy a Volvo motorterét kiürítették, talán még a váznyulványokat is meggyengítették, hatalmas botrány lett belőle.
Na igen.Ezt a két videót találtam meg én is leghamarabb.Ennél a videónál a zoom nekem is jobban bejön,viszont a másiknál- főleg a külső mikis megoldásnál- a tascam jobban tetszik. Nyitottabbnak tűnik a hangja.Az a baj,hogy ha itt meg vannak kicsit csesztetve a sávok,már nem ugyan az.
Lényeg a lényeg,én szerintem a Tascamot fogom megrendelni,mert sajnos a keret az keret,fícsörökben ugyanazt tudja a két cucc kb (a koppintás mivoltjából),csak az egyiknek fém háza van,a másiknak műanyag.
Én szívesen benne vagyok egy ilyen AB tesztben,de azt tudni kell,hogy stúdió szinten ne vagyok túl képezve.Egyébként,ha minden jól megy,ez két héten belül lefolyik,aztán a többit megbeszéljük.Én is kíváncsi vagyok.
Egyébként itt megjegyeznék gyorsan egy érdekességet.:
Múltkor olvastam egy telefongyártó cég kapcsán,hogy fizettek az egyik ilyen nagyobb youtube-os videóteszternek,hogy húzza le egy kicsit a konkurencia telóját.Lett is belőle botrány,videó le,perlések,stb.El bírom képzelni,hogy egyik a másik ellen fizet...érted nem kell sok,csak egy két dolgot,szarabbul EQ-zni.
Úgyhogy ha meg lesz,mindenképpen létrehozunk egy ilyen tesztet.:D
Úgy tűnik, a Zoom megéri az árkülönbséget. De max annyival jobb, mennyivel drágább. Majd este rendes körülmények között otthon is a meghallhatom ezeket a videókat. De így elsőre a beépített mikrofonja a Zoomnak sokkal tisztább.
A Tascam látom olcsóbb annak ellenére, hogy a filmes-TVs berkekben sokkal régebben használják a hangrögzítőit. Ezzel a kompakt rögzítővel viszont előbb a Zoom jött ki, a Tascam DR-40 egyértelműen a H4n koppintása. Nagyon fontos, hogy a Zoom beépített mikrofonjai egy vonalban vannak, tehát fázishibákra kevésbé érzékeny. Nekem bevált... már amennyit használtam. Kölcsön szoktam kérni, ha szükség van rá, de előbb-utóbb veszek majd egyet magamnak is. Most kíváncsi lettem a Tascamra, körbejárhatjuk a témát, ha gondolod. Illetve ha a Tascam-ot választod csinálhatnánk valamikor egy AB tesztet.
Nincs nekem ujjanom.
Elvileg ezt a keverőembernek kellett volna megcsinálni, csak vele nem annyira vagyunk jóban most, éppen emiatt. (Nem az Erik, ez egy másik történet)
Szia.Úgy látom,hogy sajnos ebben nem sok tapasztalat van.Így köszönöm a hozzászólást.
Öm..használat...hát mindenféle...szó szerint,a templomitól kezdve a rock koncertekig,kb én is az arion kolléga által kb. preferált módon.
Én még egy Tascam DR40-est néztem,ez árban belefér még,és nagyjából arra képes,mint a zoom.Majd összehasonlítom rendesen a kettőt,csak most nem nagyon érek rá.:)
Persze. Általában groove alapú modernek használják. Bár most kétféléről van szó, ami lehet egyben is - kvantájz és drumxchange. A change működik élőben is. Ahol kvantálnak, ott meg minden van, keverve az élő, groovokkal, groovekészítéssel. Egyébként az overheadet, meg roomot lehet együtt vágni a láb-pergővel, ügyes crossfadekkel jóra lehet csinálni. Kézzel elég sokat űztem, csak egy baj van - inhüvelygyuszi a vége.
És az overheaddel mi lesz? Vagy azt is baszogatja? Csak mert ott hallatszik a pontatatlan láb és pergő is. nem lesz tőle slap-back hangja, mintha a csempés alulrájóban tolták volna fel?
Na meg a roomot akkor el is lehet felejteni, nem?
Igen. Ilyet én is szeretnék csinálni. De még nem csináltam, ezért nem írtam le ezt a megoldást. Esetleg fenn van valahol ez a felvétel? Kíváncsi lennék hogy sikerült.
A 4 csatornás felvétel tök jól hangzik. Rock felvételeknél csináltuk régebben - ha nem volt költségvetés arra, hogy normálisan dolgozzunk - hogy két sávra felvettük a hangosítópult kimenetét, a másik kettőre pedig a színpad elé állított mikrofonpár jelét. A 4 sávot kevergetve - már persze korlátok között - némileg élvezhetően dokumentálni lehetett egy koncertet.
Én egy Zoom H4n-t szoktam használni. Ez kicsit drágább, mint a megjelölt kereted, viszont beépített XY sztereó mikrofon + 2 csatorna külső hangforrás fantommal. A sztereó változatokhoz képest ennek nagyon jó az ár-érték aránya. Nem tudom neked mire kell, én videózáshoz szoktam használni úgy, hogy felállítom egy állványra. A belső mikrofonjával veszem az atmoszférát, a harmadik bemenetre pedig mikroportot kötök. A kamera hangsávját nem használom, csak szinkronizálásra.
Engem főleg a plugin érdekelne, mivel a pergő olyan szarul szól a felvételünkön, hogy ihaj. Ez mondjuk inkább a pergő hibája, a dobosé annyiban, hogy nem hozott egy normálisat.
Az a wave az dinamikában is idomul? Mármint úgy értem, hogy ha halkan üti a pergőt, a pótlás is halk lesz?
Mondjuk a takkjelre illesztett dob jobb, mint a szétesett, de az azért még messze van a dobolástól.
Soha nem értettem, hogy aki ilyen fosul dobol, azt miért jó szarul felvenni, helyrehúzni, és kicserélni gyári wavra, ahelyett, hogy eleve midiben pötyögnék be az egészet, vagy hagynák a fenébe.
Közel 10 éve van ilyen, a Digital Performer folyamatosan analizálja a beatek helyét, lehet őket kvantálni, midi jellé alakítani stb. Van olyan pluginem, ami realtime helyettesíti az ütéseket teszőleges wave fájlal, stb...
Csak undorító ezzel szarakodni, amikor más bolygókon még dobosok is léteznek.
Olyan van, a Cubase-ben,meg a Protoolsban bele is van építve,hogy szépen érzékeli az ütéseket, feldarabolja a sávot, és lehet helyrehúzogatni,de ez így is elég nagy meló+ az overhead sávokkal együtt baromi nagy meló(és nem is annyira jó ha nagyon csúsznak a dobok) A helyrehúzott sávokra aztán lehet rakni drumagog-ot,vagy a slate triggert. Én már azon gondolkozom hogy veszek egy elektromos dobot,midit egyszerűbb vágni.
Déjvid tényleg, olyan cucc van, ami mondjuk egy pergősávon azonosítja az ütéseket, és lecseréli a szarul felvett pergőt, valami jó kis gyári presetre?
Amúgy nem vágom, hogy miért nincs ilyen helyrehúzó cucc. A cineket mondjuk nehéz megoldani, de az olyanoknál mint lábdob, meg pergó, meg tamok simán lehetne automtizálni, hozzáilleszteni egy takkjelhez.
Segítséget szeretnék kérni.Szeretnék venni egy kézi felvevőt.És az a helyzet,hogy rengeteg van.Azt szeretném kérdezni,hogy nektek,mint hozzáértőknek,egy ilyen cuccnál milyen opciók fontosak?Mit vegyek figyelembe,és mi az,ami elhanyagolható?
Nagy a bódottág uraim. 2,5 év után megint összerántjuk a cimborámmal a FUGE nevű projectünket. Ide vágó kérdésem lenne, hogy első körben midi basszussal dolgoznánk. Jelenleg Triliant használunk, esetleg valami jobb megfejtése van valakinek? Itt egy pár kezdetleges ötlet, ilyesmi zenéhez kellene a megoldás:
Nem is rossz ötlet. Valami gyengeáramú izomstimulátorral kéne összehúzni időben az izmaikat, ruha alatt is viselhetnék koncerten, és csomó híres dobosra lehetne szabni a time-ot. Kelendő cucc lenne.
Köszönöm!
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, nem akarok én kergetni semmit, csak megközelítőleg rögzíteni a cuccom hangját. :)
Adott SM57, AKG D320 B (kis jel), Line Audio CM3.
Nem kötözködésből mondom, de sokszor pont nem a valóságot kergetik a stúsiókban, na mindegy ez csak filozófia. A lényeg, hogy valaki mászkáljon a ládád körül egy mikrofonnal vagy többel, te meg hallgasd a technikában az eredményt és ahol tetszik, tegyétek oda és kész.
ha mögötte szokott állni a közönség, akkor mindenképp.
Illetve ha háttal előre szoktad a színpadra felhelyezni, akkor is.
viccen kívül: szoktak rögzíteni hátsó hangot, amit természetesen fázisfordítva kell az első mikrofon (ok) jeléhez hozzákeverni... ízlés.
Inkább nagy és jó helyiségben kell felvenni, és a három-négy 'menő' közeli mikrofon mellé kirakni egy xy párt valahová messzebb a terembe. JÓ HANGZÁSÚ terembe.
A homokkal töltött állvány elég egyszerű mutatvány, fogsz egy sima monitorállványt, lehegeszted az alját/tetejét, vágsz rá egy nagyobb csavarmenetet, feltöltöd homokkal, és voliá:) én megépítettem a saját sound arts másolataimat, elmész vastelepre,asszem 80x40-es, 100x40-es zártszelvény kell, két vaslap a tetejére, 16db tüske és kész is, ebből a tüske lesz a legdrágább,de festéssel együtt megáll 15 rongyból. Amúgy most az olcsó thomannos állványom van már csak, és az is simán jó:)
cuccolj ki a sarokból mindenképpen, ha szar, legalább legyen szimmetrikus a jobb és a bal fele. :D
nálam éppen stúdió (át)építés van, dokumentálom ha sikerül levarázsolni a telómról a képeket :D
Nekem Alesis Monitor One MkII van. Annak is hátul van a reflexnyílása. Az ő manuálja 6"..15 centimétert ír minimális faltávolságra. A másfél méter túlzás. Amúgy nekem 80 centire van a legközelebbi fal és állványon állnak. Erről engedjétek meg hogy sztorizzak. HiFi állvánzt akartam. A homokkal feltöltött buzulásokból 60 ezer ft/pár a legolcsóbb megoldás. Fogtam magam elmentem egy bútoráruházba és vettem két tömörfa bárszéket (7000 Ft/darab). Bevált. Akkor rendezem át a setupot, amikor akarom, és nem vagyok kötve asztalmérethez.
Mentségemre szolgáljon, még a képen nem, de használatban 45 fokban vannak a hangszórók, és ahogy a Studo rescue ytb videókon láttam, a "az egyenesszárú 3 szög" is meg van a távolságnak
olyan távol legyenek a ládák egymástól, amennyire a fejed van a hangszórókat összekötő képzeletbeli egyenes vonal közepétől
az 'akusztikai' szivacsok felejtősek, az árukhoz képest meg végképp! pár évig forgalmaztam auralex-et, ami a drágábbak közé tartozik... őszintén? akkor kezdtünk akusztikai paneleket gyártani.
Mindenekelőtt tojástartó a kukába. Mikor kopik ki végre az a tévhit, hogy a toljástartó alkalmas bármilyen akusztikai célra?
Ahogy már más is említette, monitorokat távolabb kell tenni a faltól, már csak azért is, mert hátul van rajta a bass reflex. Az Alesis M1 manuálja írja is, hogy legalább fél méter kell. A Yamaha leírása nem nyilatkozik erről?
Eleve nem jó ez a sarok. Balra fal, jobbra ajtó. Túlságosan közel vannak egymáshoz a szórók. 2-3 méter az ideális. Ha nem tudsz máshova költözni, akkor legalább fordítsd be 45 fokba az egészet. Tudom sok helyet foglal úgy. Nekem is rengeteg kihasználatlan hely van az asztalom mögött.
nem hasztalan :) a "sarokban hangfal" kérdés az alap hiba, tudom néztem több videót róla, de sajna kevés a hely :( 130cm az a fal. Tojástartó :): láttam én is a szivacs profil panelokat, de csóróság miatt tettem ezeket fel. Nekem is könnyebb lett volna az, mint ezeket felbiggyeszteni. Mondjuk, ha nem nagyon drága, akkor lecserélem. Elképzelhető hogy megkereslek, a bekötés miatt is és egy gitáromba Sublime pickupok ( egy ISTEN ) vannak, és azok bekötés miatt is, mert hangerő potira betompul ( ha le tekerem). Köszönöm az Építő kritikát:)))
ha nem félnék attól, hogy 'hasztalan' dolgokat ajánlanék a következő lenne az észrevételem:
az asztalt el kéne húzni a faltól min, fél méterre, a hangfalakat csillapításra vagy állványra tenni, a tojástálcákat gumikesztyűben leszedni, eltüzelni, és helyettük valami egyszerű, filléres, házilag készült csillapítókat és diffúzorokat feltenni.
van a FB-n telefonszámom, szívesen segítek, akár akusztikai elnyelő paneleket is tudok kölcsön adni, hogy kipróbálhasd.
R-mednél lehet kapni disc-o-sit nevű ülöpárnát, ami aktív ülést biztosít. Picit kell belefújni levegőt, és nem fárad el a gerinced hosszú ülés (keverés) idején, mert az enyhén instabil ülés néha mozgásra kényszeríti a hátad. Na ezt tedd a székedbe. :D
Sziasztok !
Nem gondoltam volna, hogy a földeléses áthallás kérdésem ekkor vizet zavar:) Bevallom, kicsit összezavarodtam ( dibox, trafó, pót föld,...) rex brown írt a studió rescue-ról, ha nem baj ki kérném a véleményeteket az én kis csataterem jobbításáról
Ahhh, megnéztem vagy 4x, ... ezt csakis utólag közelmikrofonozva lehet így felénekelni. 1:11-nél bukott le, picit előbb csukja a száját mint ahogy elhal a hang.
Nagyon profi! Sokat gyakorolhatta...
Jó reggelt!Ha lefáradsz a 12233as kommentig, látni fogod, hogy pont ugyanezt a kérdést tettem fel. Én csak arra tudok gondolni, hogy olyan halk volt a zenekar, hogy utána agyig tudták komprimálni az éneksávot. Meg a két főhős elég régen mikrofonozik, tutti jó arányba nyomták, de a mikrofontól való távolságok tényleg érdekesek. Ha ez egy sm58. Az ?
Az utólagos ráéneklés nem lehetetlen, de nem tűnik valószínűnek.
Hagyjuk ezt a diboxolást, mindenki eldönti miként használja oszt' jónapot!
Viszont az előbb elakadtam én is egy vidijón, mint valaki itt a napokban a Keith Richard/N.John felvételnél.
Ezen a felvételen a csávó igaz fülessel tolja és nyilván a keyboard is vonalból megy a felvételbe , de a mikrofonhang számomra hihetetlennek tűnik hogy ezt a videóval egyidejűleg tette volna a felvételre. A levegők, a távolság változások nagyon nem olybá tűnnek, mint amit a képen látok.
Vagy létezik ilyen stúdiócucc, amivel ezeket ennyire egy szinten lehetne tartani ?
Szerintem utólag énkelte rá a csóka . Megjegyzem meglepően profi módon játszik és énekel.
Szerintem a DI boxot alapvetően nem szimmetrizálásra találták ki elsődlegesen, hanem impedancia illesztésre - pl. gitár impedanciák mikrofonszintre való leillesztésére hosszú kábelhez, keverőpultok mikrofon inputjához - emellett még persze szimmetrizál is.
Ezzel a módszerrel nem választod le a földet a hideg jelről.
Ha szerinted ezzel a bekötéssel eléred azt, amit egy DI box-al
és még nem is színez, azzal a DI box-ok létjogosultságát
kérdőjelezed meg. Nem mondom, hogy mindenki hülye, aki ezt
csinálja, bár rajtad kívül még senkitől nem hallottam ezt
a megoldást. Visszakérdeznék. Szerinted mindenki hülye,
aki DI boxot tervez, vagy használ?