Kipróbáltam a thermionik + recabinet kombót.
A youtube-n vannak jó minőségű demók, de nekem vonalhangon szól.
Lehet, hogy valamit rosszul csinálok.
Gitár bemegy EMU0404 (PCI) kártyába, kimenet hifi+hifi hangfal.
Eredmény vonalhang. Kb. mint a guitar rig.
A Palmernek vannak hangfalszimulátorai (pl. a PDI-03-as), de nekem nem tetszett a hangja. Önmagában nem használnám, csak egy mikrofonozott láda hangja mellé keverném esetleg.
Ha valahol a digitális technológia messze lekörözi az analógot, akkor az a ládaszimulálás. Próbálkozz a Two Notes termékekkel (lejjebb említették a Wall of Sound III-at, ami egy plugin, de a CAB egy pedál fomrájú cucc, illetve vannak rackes dolgaik is).
Ami még jó VST az a Recabinet. Jelenleg a 4-es van kint, melóból nem tudok linkelni, de ha rákeresel a Youtube-on a SpectreSoundStudios felhasználónál, találsz egy demót, ami azért elég jól szólós. Van erősítőszimulációs változata is (Thermioik). Ami még jól szól a VST-k közül, az a Kuassa, meg esetleg a Positive Grid Bias.
én csináltam azt, hogy a csöves fej effekt send-jét pod-ba küldtem, ahol kapott hangfal szimulációt és onnan be a hangkártyába. Nem lett vállalhatatlan. Száraz volt de az korrigálható
Egy még olcsóbb megoldás, ha van helyed hozzá otthon, ha egy nagyobb ruhásszekrényt kibélelsz paplanokkal, berakod a hagfalat, és úgy mikrofonozol. Mély szekrény kell hozzá, annyi. Vagy csinálsz egy iso dobozt a hangfalhoz.
Ha csöves fejed van, akkor ez a legolcsóbb használható megoldás: http://www.thomann.de/gb/harley_benton_power_attenuator.htm
Erősítő hangfalkimenetébe ez bedug, a cucc vonalkimenete pedig hangkártyába. Hangot felveszed, és ráraksz valamilyen IR-t, ami jó. Tudom még ajánlani a Wall of Sound plugint, ami ingyenesen letölthető, IR-eket is be lehet vele tölteni, viszont ha a zsebedbe nyúlsz pár ezer forint erejéig, akkor már azokat a hangfalszimulációkat is meg tudod venni, amik a Torpedo-ban vannak. Szerintem ár/érték viszonylatban ez a legjobb megoldás.
Ha a szomszédság miatt nem tudok itthon mikrofonozni, akkor mi a legjobb megoldás (nyilván nem az irreális árkategóriában)?
Az amplitube és társait hagyjuk, abból nekem még egy olcsó multieffekt szintjén sem sikerült megszólalnom. Bár lehet, hogy valamit rosszul csinálok.
A hardveres emulátorok szimpla eq áramkört tartalmaznak, nem tudják a non-lineáris változásait emulálni a hangszórónak. A multieffektes cuccok (pl Line6) nagyjából hasonló elven működnek, mint a szoftveres IR-ek, itt nagyon azon múlik minden, hogy hogyan "vették" fel az adott IR-t. Nem szeretem a multis emulátorokat, de kérdésedre válaszolva nem rosszabbak, mint az analóg szimulátorok. Ez alól kivétel a PSA1, ami nem annyira száraz és papírhangú, mint pl a redbox, vagy a palmerek, a régi ADA ampulator sem rossz. De nem jobbak mint egy jól "felvett" IR. Multis emulátor csúcsa szerintem a Kemper, az már majdnem ott van hangban. Meg árban is :D
A hardveres emulátorok szimpla eq áramkört tartalmaznak, nem tudják a non-lineáris változásait emulálni a hangszórónak. A multieffektes cuccok (pl Line6) nagyjából hasonló elven működnek, mint a szoftveres IR-ek, itt nagyon azon múlik minden, hogy hogyan "vették" fel az adott IR-t. Nem szeretem a multis emulátorokat, de kérdésedre válaszolva nem rosszabbak, mint az analóg szimulátorok. Ez alól kivétel a PSA1, ami nem annyira száraz és papírhangú, mint pl a redbox, vagy a palmerek, a régi ADA ampulator sem rossz. De nem jobbak mint egy jól "felvett" IR. Multis emulátor csúcsa szerintem a Kemper, az már majdnem ott van hangban. Meg árban is :D
Nem tudom mit ertesz multieffekt alatt. A passzivak arra jok, hogy ha muterheleskent is funkcionalnak, leveszed roluk a jelet, es a daw-ban rateszel valami fasza IR-t.
Nagy problémám van nekem. Összelőttem a hangkárolyt végre (E-MU 1212 + 1820 dock) és fasza is, de a Nuendo 3 nem látja a bemeneteit, csak egy "E-MU asio stereo in"-t. Amelyik csatornát erre rásendelem a patchmixben, az szól a Nuendoban is, viszont csak két mono, vagy egy sztereo sávot tudok egyszerre rögzíteni ( asio in L vagy R vagy stereo) és VSTi is csak egy sávon hajlandó megszólalni (pl. amplitube első sávon szól, a többin nem). Na ez mi a herétől van?
Itt van a pont :) Ha jó a gitárcucc, és egy SM57-tel jól szól, a több mikrofon már csak javíthat rajta. Ha nem, akkor a mikrofon előtti láncot kell cserélgetni.
Ahogy hallgattam a demókat, tényleg jó cuccai vannak (a Toneforge is egész tetszetős, meg egy csomó jó minőségű IR csomag van fent, meg minden más).
Sajnos ott elég sok minden nincs fent, nem túl naprakész a cég ilyen téren.:D Bár a mai elszállt árak mellett még versenyképesnek is mondanám az JST-ről letölteni.
Amúgy Joey sok lemezen POD HD-t használt (állítólag). Aki szereti a POD-ot, annak érdemes szerintem megpróbálkoznia vele.
A Joey milyen izgaga kis pocsfej :)) (az Fb csoportjaban szoktam trollkodni neha :D). Amugy jokat csinal, allitolag a pluginjai is jok, csak meg nem jelentek meg az enkor kft kiadasaban. ((:
Ha személyes oktatást akarsz, akkor Kiss Gabóék az Echo Hangstúdióban tartanak ilyen alapozó képzéseket (két nap, egy keverés és egy masztering).
Ha könyvekből is szeretsz tanulni, Bobby Owinski könyveit keresd meg. Különösen a The Recording Engineer's Hangbookot, meg a The Mixing Hangbookot, de van mastering könyve is. A többi nem tudom milyen, de ezek hasznosak.
Online oktatásra pedig Joey Sturgisnek van egy oktatóanyaga. Ő a modernebb metálban/metalcore stílusban producer, úgyhogy hallgasd meg a lemezeit (Asking Alexandria, Devil Wears Prada stb.), tetszik-e az a hangzásvilág és stílus.
Szerintem ha csak otthonra kell viszonylag jó minőség, a youtube tele van ezzel a témával foglalkozó csatornával, ingyen. Válaszd ki milyen szoftvereket fogsz használni, és kezdd el nézni a videókat.
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani jófajta oktatást ahol el tudom sajátítani a stúdiózás alapjait. Otthoni Pesten sok lehetőség van, csak nem tudom melyik ad használható tudás, cél: otthoni használható felvételek készítése.
Köszi!
Bandi
Én ilyen setupot hajtok:
Axe-FX Ultra - Art SLA-2 - 2 db 1x12 láda. Az axe fx loop kimenetén jövök ki, amin nem megy át a hangfalszimun a jel. Tökéletes a sound (a Menyustól vettem egyébként, ő is így hajtotta)
Tanácsot szeretnék tőletek kérni. Egy referencia végfokkal van bármi esélyem is arra, hogy rendesen szólaltassak meg egy gitárládát? Adott egy iPad, egy Behringer A500 és egy 2x12-es Framus Dragon láda. iPad-en Bias Fx, hangfal szimuláció kikapcsolva. Valamiért azonban ez úgy szólal meg a gitár ládán, hogy nem adódik hozzá a hangfal karaktere, hanem ugyanaz a hangfal nélküli nyers hang marad. Ha az iPad-en meg bekapcsolom a hangfal szimulációt, nagyon doboz a hang. Feltételezem, hogy a Behringer referencia végfok a rossz láncszem, más frekvenciatartománya lehet, mint a ládának. Van erre bármi megoldás, vagy esélytelen a dolog?
Előre is köszönöm a választ és elnézést, ha hatalmas hülyeséget hordtam itt össze! :D
Én is hallok különbséget. Nálam kb. fele a hengerő bármelyik media playeren, ami nem ASIO -t használ. Szerintem ez adja a különbséget. A DAW ASIO-n keresztül szól a medai player-ed meg valami windows-oson. Probáld ki az AIMP-ot. Az sokféle lejátszó driver-t támogat és mind másképp szól.
Nem lehet, hogy a lejátszódon bekapcsoltál valami EQ-t? Minden program között vannak különbségek, de nem kéne túl szembetűnőnek lennie.
A másik dolog, hogy rossz formátumban exportálod ki, pl. valami rosszabb mp3-ban, vagy valami.
Más médialejátszónál hogy szól?
Előre is bocsánat, ha evidens dolgokról teszek fel kérdéseket, de most kezdtem el még csak foglalkozni számok rögzítésével, valamint azok keverésével és sok minden nem világos még és elég sok kérdésem van :)
Első körben azt szeretném megtudni, hogy az miért van, hogy amit keverés közben hallok és amit exportálok (wav) nem ugyan úgy szól? Értem ez alatt azt, hogy eltűnnek bizonyos frekik. Kicsit zavaró, hogy amit kikeverek az máshogy szól a programban (Cubase) és máshogy szól mondjuk egy médialejátszón, legyen most a Wind.M.P. Exportálásnál 48000hz és 24 bit-et állítom be.
Tényleg ezer bocs ha buta a kérdés, de jó lenne rá választ kapnom, kérlek Titeket ne fröcsögjetek le ha egy mód van rá :)
Hello! Van nekem egy E-MU 1212M kártyám. Mint most kiderítettem, V2. Na most én szereztem egy 1820-as dokkot. Mint most megtudtam, ez csak V1 1010 alapkártyával óhajt működni, ugyanis csak az tud tápot adni neki, a V2 nem.
Két opció van:
Kell-e valakinek egy 1820 (nem M!!) dokk jópízír, oder cserélne-e velem valaki a V1 1212M-jét az én V2-mre. arról lehet megismerni a V1-et, hogy van rajta egy firewiew
V1:
V2:
Köszi, csá!
Elolvastam az alcímet, de én esténként eszem meg a kihűlt reggelit!
4 féle módszerrel tudsz felvett dobhangot cserélni.
1. Drumreplace program, pl. Drumagog
2. DAQ-on belüli midi trigger plugin
3. Kijátszod analógban a sávot és egy megfelelő dobgép trigger bemeneteit hajtod velük - majd a megszólaló hangoknak megfelelő midi not okat vissza recordozod a dawba.
4. A DAW autotune funkciójában kijelzi a hangmagasságokat, ezt a sávot midi sávvá alakítod. ( Digital Performer tudja, mást nem ismerek.)
Mindenképpen annyi melléütés, téves hang, késés stb. lesz, hogy rengeteget kell vele dolgozni. Meg kell gondolni, hogy érdemes-e. Lehet, hogy egyszerűbb egy groovot kézzel benyomogatni, ha midi kell.
Ha soundot akarsz csak cserélni, akkor a Drumagog és társai jól működnek. Csak hozzákeverni is lehet egy picit, nem kötelező teljesen kicserélni az eredetit.
Eladó AKG K272 HD fejhallgató kihasználatlanság miatt. Szinte alig használt, csak kipróbált.
Érzékenység: 91dB
Fejhallgató kialakítás: Fülre illeszkedő (zárt)
Fejhallgató típus: High-Eng Hi-Fi, Stúdió
Minimum frekvencia: 16Hz
Maximum frekvencia : 28000Hz
Maximum teljesítmény: 200 mW
Rendszer: Zárt
Impedancia: 55 Ohm
Kábel hosszúság: 300cm.
Hibátlan műszaki és esztétikai állapotban, dobozában, papírjaival. Csere most nem érdekel! A cucc Karcagon van, posta, futár ok, budapesti átvétel megoldható.
meg hát egy házban nem tudja az ember megoldani, hogy a mikrofon állványok beállítva legyenek hónapokig. Ebben meg mindig be van állítva. Nálam sokkal jobban szól az általa felvett gitár, mint a próbatermünkben,ahol mindig küszködtem a térhanggal. mivel addig tökölöm, amíg akarom, nem kell süketszoba, fejhallgató. Rengeteg előnye van. Hihetetlen megkönnyítette az életemet. Ha fel akarok játszani, csak beszúrom a gitárt ás annyi.
Hm. Már ki is néztem 2 db G12M-70-es hangszórót GS-en. Tudomásom szerint ilyenek voltak gyárilag a Laney AOR meg a JCM-800 ládákban is. Már csak keresnem kell egy üres 212-es ládát. Amúgy van egy 1960A-m G12T-75-ökkel, de azt inkább koncertezésre vettem, meg azért nem árt ha van még egy láda otthon.
Amúgy is kertes házban lakom, szóval a hangerő nem nagy probléma. A szomszédok már hozzá szoktak a Heavy Metalhoz szerintem...:P A távoli mikrofon is érdekel! Milyen távolságra szokták rakni? Van valamilyen bevált módszer?
Itt most egy sima próbatermi demó felvételéről van szó, oda tök felesleges ez. Nem stúdiót akar az emberünk. Persze ha van rá pénz, vegye, de nem éppen ez az elsődleges.
Használható dolog az isobox, de a szobahang hiánya adott esetben negatív is lehet. Komolyabb stúdiófelvételeknél, jó hangú helyiségben azért használnak távoli mikrofont is, hogy a pontszerűen száraz közeli mikrofonozás szárazságát oldják egy kicsit. De lakásban, szomszédokkal alapvetően hasznos cucc.
Én csak azt írtam én mit használok. Mivel külön hangszóró van benne, 0gy egyszer beállítod a mikrofonokat és annyi. nem kell szétszedni, teljesen tiszta, nincs szobahang. Ráadásul ha mondjuk egy kivehető falra rögzíted a hangszórót, akár cserélgetheted is őket. Megkönnyíti az életet.
Hát, én leginkább azt javaslom, hogy kattanj rá a youtubera, van 1000 darab csatorna ami felvétellel foglalkozik, és rakd össze belőle ami neked kell.
Ami mindenképp kell, egy jó 2 csatornás hangkártya, 2 normális mikrofon, mikrofonállványok, kábelek, maga a felvevő szoftver.
A nagy trükk nem is ez, hanem inkább az utómunka, eq. Egyébként egy megfelelő próbateremben demóra teljesen jó felvételt lehet csinálni, 100W fejjel is. Persze pakolj ki mindent ami zörög/csörög.
Sziasztok!
Demo felvételt szeretnék felvenni házilag. Legalábbis a gitársávokat mindenképp. Tudom, őrültségnek hangizk(vagy nem), de egy 100W-os full-csöves erősítővel(Laney AOR) szeretném felvenni. Nos, tudomásom szerint a 100W iszonyat sok stúdiófelvételre, de gondolom nem én vagyok az első aki ezzel próbálkozik, sőt.. Vagy ez attól függ milyen mikrofont használok és hova helyezem? Nem tudom 30-40 éve hogyan ment egy stúdiózás, mindenesetre leginkább azt a sémát követném(azzal a kivétellel, hogy számítógépre rögzíteném), mivel alapjáraton klasszikus Heavy Metalról van szó.
Tudtok adni pár tanácsot ezzel kapcsolatban? Illetve, hogy milyen cuccokat szerezzek be? Van egy mezei számítógépem meg egy próbatermem, amit át tudok alakítani süketszobává is ha kell. Gondolom kell még egy jobb minőségű hangkártya meg valamilyen hangszermikrofon..
Előre is kösz!
Az egyik mások topicban már említettem, de most itt is megkérdezem:
a kombóm fejhallgató kimenetét is szeretném felvételre használni, de a mellett, hogy nem emulált, nagyon halk is.
Simán a hangkariba próbáltam belemenni egy sztereó kábellel, szólt is, de nagyon kevés a hangerő. Mivel tudnám megfelelően (úgy 15-20db-lel) növelni a jelet, a fejhallgató kimenet és a hangkari bemenete között?
Hali!
Javaslatokat,ötleteket szeretnék kérni füles témában.Otthoni ekecskedéshez kellene egy jó,megbízható füles,lehetőleg nem aranyárban.
Pl: Sennheiser HD 380 Pro-val kapcsolatos tapasztalatokat,véleményeket szívesen hallanék,de más is érdekel,ami újonnan sem kerül többe 40-45 matyinál...
Előre is köcce :)
Köszi! Akkor ezek szerint nincsen semmi rejtett kincs, amit ne vettem volna észre. Még az Akai EIE Pro, amivel találkoztam. Arról esetleg hallottál valamit vagy tapasztalatod van vele?
Az említett tipusokból a Steinberg és az M-Audio ha jól nézem csak 2 mikrofon előfokkal rendelkezik.
Másik két bemenet vonalszintű.
A Focusrite okés, viszont újonnan 110e. Bár láttam belőle használtan 70 körül.
Miért nem keverőben gondolkodsz ?
A Behri Xenix sorozatában vannak usb-s keverők, de több cég is gyárt ilyent. USB keverők Egyidejűleg azonban ezek csak a kikevert jelet tudják két csatornán (sztereo) rögzíteni egyszerre.
Viszont nem drágák, és beépített effekt is akad rajtuk.
Ennyi pénzért olyant ami mind a 4 sávra külön tud felvenni egyidejűleg, nem tudom létezik-e?
Nekem van egy Phonic 16 csatornás , az egyidejűleg 12 csatornát tud rögzíteni - viszont nem USB hanem FireWire és 100e fölött volt újonnan.
Van valami bevált tippetek olyan hangkártyára, ami lehetőleg USB-s és 4 mikrofon-bementettel rendelkezik? Nem hi-end szinten keresgélnék, de azért nem is az ágrólszakadt vonal érdekel - szóval a tipikusan középkategóriából.
Egy barátom el akarta mostanság adni a Yami HS-8 párját. Az asszem etalonnak számít, és nem is túl drága.
Ha érdekel, keress meg priviben, megkérdem neked!
A Steinberg Cubase Artist DAW szoftver rendelkezik minden olyan eszközzel, ami egyaránt inspirálja a zenészeket, és a hangmérnököket. Legyen szó keverési fázisról, vagy a következő saját dal megírásáról, szükség van egy mindentudó DAW szoftverre, ami lehetőségeivel segít kibontakoztatni a kreaitvitást, és lehetővé teszi a szinte lehetetlent. Akár kezdő, akár profi használja a Cubase Artist-at, olyan workflow-t egyszerűsítő újtásokat, eszközöket is talál, ami korábban nem volt még Steinberg szoftverben a Cubase 25 éves fejlődéstörténete során, mindezt olyan intuitív kezelőfelülettel, mint még soha.
Az első, és legfontosabb: a Cubase az “advanced˝, tehát a haladó DAW kategóriából a “Pro˝ - a professzionális, a munkafolyamat egészét lefedő, és villámgyors “workflow˝-t biztosító rendszerré fejlődött.
A Cubase 8 -ugyanúgy, mint a korábbi verzió- telepítés után közvetlenül komplett megoldást kínál a zeneszerzésre, hangszerelésre, keverésre, beépített szoftver-szintetizátorokkal, samplerrel, dobgéppel, és komplett virtuális effekt készlettel rendelkezik.
Minden változat, jelesül a Cubase 8 Pro, és az Artis 8 is újraírt audio motort kapott, így több sávot, és több szoftverszintit elbír a rendszer, mint korábban. ASIO-Guard 2-nek hívják az új engine-t, ezzel optimalizálták az instrument track-ek, és audio csatornák számolási teljesítményét.
Sziasztok!
Aktív hangszórók mellé monitorozáshoz kiegészítésként milyen fejhallgatóban érdemes gondolkodni? Lőtte, egy AKG K240 mk2-t, de nem tetszik, a monitorokhoz képest nagyon magasba húz. Esetleg hasonló árban lehet valami, ami inkább lehallgatásra van, mint felvételre?
Hangkártya vásárláson gondolkozok, és a véleményetekre lennék kíváncsi, hogy melyiket vegyem. Alap kezdő cuccra van szükségem, jelenleg ezeket néztem ki a használtpiacon:
Focusrite ITrack Solo
Edirol UA-25
Presonus AUDIOBOX
Tascam US-122 MK2
Igazából nem tudom mi a különbeség, kezdő vagyok ilyen dologban, szóvbal inkább egyszerűen kezelhetőt keresek.
Köszi a segítséget!
Sziasztok
Érdeklődniszeretnék , hogy ti milyen nagymembrános kondenzátosr mikrofont
ajánlanátok otthoni zene / ének felvételéhez , kb. 25e HUF-os kategóriában ?
Előre is köszönöm a segítőknek
Kérdésem a következő lenne:
Passzív Di boxxal+mic előfokkal vonalból felvenni a gitárt érdemes azaz annyival jobb így mint dibox nélkül és előfok nélkül.
Azért kérdezem mert a line6 toneportnak elvileg az instrument bemenete pont ilyen vonal felvételre van kitalálva.
(Esetleg valaki tud egyszerű/olcsó mic előfokot is ami jó is lenne)
A toneport ux1 instrument aljzatán felvett jel alkalmas erre?
Felvétel után pedig ráküldeni az erősítőre.analog outs-ból?
Akinek van line6 eszköze csinált már ilyesmit?