Sziasztok !
Rode NT1-a miksi, Tascam US-122MKII: énekre milyen pludint ajánlotok, hogy legyen valami élet benne? CSR Hall, Plate, Room amiket még használok. esetleg valami csöves Amp sim ?
Én most Audix I5+ AT 650-t használtam. Az első egy Fane Medusa (nyitott láda), a második egy EVM (zárt láda) hangját vette, centerből. Szerintem elég jó lett, 50-50%-ban kevertem.
Úgyis megmondják a tutit, de többet számít a miksi elhelyezése, mint a kiválasztása :) Persze a miksi karaktere sem mindegy, meg hogy hol torzít be :)
Én most Audix I5+ AT 650-t használtam. Az első egy Fane Medusa (nyitott láda), a második egy EVM (zárt láda) hangját vette, centerből. Szerintem elég jó lett, 50-50%-ban kevertem.
Úgyis megmondják a tutit, de többet számít a miksi elhelyezése, mint a kiválasztása :) Persze a miksi karaktere sem mindegy, meg hogy hol torzít be :)
Csakhogy a dolog nem erről szól.
Attól, hogy egy általános GM hangkészeltet rátöltesz, nem lesz azonos a Roland E60 teljes hangkészeletével, egy jó adag egyedi hangszín vagy dobkészlet így kimarad. Vagyis nem lesz kihasználva a hangszer adta lehetőség.
Erre találták ki a Cakewalkék (Sonar és társai) az Instrument Definition File fogalmát és alkalmazását.
Ugyanezt a Cubase is alkalmazza, ők Patchname Script-nek hívják.
Ezek kisméretű szöveges fájlok, amit a programba be lehet illeszteni, és innentől fogva a hangszer ÖSSZES hangja megszólítható lesz midin keresztül.
Sajnos velemszületett hibám, hogy a Cubasét nem kedvelem, mindig is Cakewalkon szerkesztettem.
De Neked is inkább javasolnám ezt a programot, már csak azért is, mert tudtommal a Rolanddal álltak ösze, így nagyobb a kompatibilitás a két cucc közt. Jó példa erre, hogy elsőre találtam Neked Ezen az oldalona hangszeredhez INS fájlokat.
Létezik Cubasera is , de a formátumát most ne kérdezd, azt sosem használtam.
Amúgy ha ezt elolvasod, leírják részletesen , hogyan kell alkalmazni a patchscripteket a Cubaseban.
http://www.steinberg.net/index.php?id=1707&L=1
HALion ONE is a special player version of HALion, the VST sampler, and comes with hundreds of ready-to-use instruments which can be shaped to user’s taste with the eight intuitive Quick Controls. Delivered with sample-content taken from Yamaha’s award-winning Motif synthesizer workstation, HALion ONE comes ready to play with more than 300 great sounding sample-based instruments and 20 drum kits. The sound library also includes a complete General MIDI sound set. Standard MIDI files can be imported and played directly using HALion ONE’s GM sound set by simply dragging a MIDI file into Cubase.
Tedd rá a Halion One-t mint instrument track-et a projektedre.
Ebbe tölts be egy GM (General Midi) hangkészletet. Asszem van benne valami Yamaha GM program.
A GM-re írt midisávjaid hasonlóan fognak szólni a Rolandon is.
Gitárládára AE3000 nyalóka. Most élőben is szóltunk ilyenen párszor, meg felvételen is. Igazából dinamikussal párban b@sz igazán, de teljesen élhető magában is.
Tudna nekem segíteni valaki abban,hogy hogyan tudnék midi dalokat írni Cubase-ban vagy Reaperban, hogy egy Roland E 60-al kompatibilis legyen? Itt nem a hangszerekről kérnék segítséget, hanem arról, hogy pl a Cubaséban ha beírok egy pergőt midiben akkor az az E 60-on is pergő hang legyen.
Sziasztok.
Szeretném tovább fejleszteni mikrofon felhozatalomat egy jó közép kategóriás nagymembrános kondi mikrofonnal. Az Audiotechnica At4040 és a Rode NTK között vacillálok. Kiváncsi lennék a véleményetekre. Szokásos felhasználásra lenne: ének, gitárláda, akusztikus hangszerek...
Amelyiket tudod jól használni. Nem az a fontos mit tud egy pack, hanem hogy mennyit tudsz belőle kihozni. egyébként népszerű pl a waves, vagy az izotope, de van még egy rakat.
Akkor se. Csak az tud valami kreatív muzsikát összerakni - és esetleg megélni belőle - aki mindent a háttérbe tol. Mondjuk a napi pénzkereső zenehallgatás kifejezetten megkívántatja a csendet. Egy egész nap csendben irkáló könyvelő talán jobban vágyik egy kis zenére meló után, mint egy hangmérnök :)
Minden hangmérnök elvetélt zenész ? Figyeljetek jövendőbeliek! Nem megy. Nem lesz időd közben zenélni. nem tudsz kreatív lenni, miután napi 10 órában gombokat tekergetsz, hogy a megrendelőd muzsikáját gatyába rázd. Én 6 saját és 3 feldolgozás nótát tudtam összerakni nagyon sok év után. Ha zenélni akarsz, zenélj!
Kedves Kollégák!
Tudnátok ajánlani olyan jó minőségű 8 csatis ADAT cuccot, aminek nincsenek előfokai, csak az AD konverziót végzi, és kijön optikai csatolón?
Egyszerű,nem éri meg, le vannak automatizálva a gépsoraik kínában, a tömegterméket mindig a könyvelő tervezi, egy átlag akármi dzsunka kondi mondjuk 100.000db-os tételben 2cent, egy rendes kondi 15-20cent,számold ki hogy nagy tételben sok alkatrésznél már nem is éri meg. Ugyanez van mindennel a tömegtermelésnél. Példa a győri Audi,ahol bezúzzák simán a kocsit ha nem megy át a minőségellenőrzésen, ott is felhozta a vezetés hogy legyen egy pár ember ezekre akik kijavítják, de kiszámolva nem éri meg.
azt nem értem, mért nem csinál a Behringer egy "mod" részleget a saját kütyüinek..? :)
Van tőlük amúgy pár jól használható darabom. "Behringer a szegények angyala" :)
ADA 8000 is, de a BCF 2000-eseiből 150 körül kijön 24 sáv motorfader pl.. Van sok kis szutyok, ami jól szolgál, csak szeretni kell :))
Jó kérdés,ami a jelútban van ott mindig hallható a különbség ha beleraksz rendes kondit(nichicon, pana FK/FM/FR sorozatok) saját DA konverteremben teszteltem ezeket sokat.
Azt tudom én... meg is találtam ezt az oldalt. Kicsit részletesebben érdekelt volna... illetve a főkérdés, hogy találkozott e már valaki ilyennel "személyesen"... vagyis, hogy milyen lehet.
Persze tudom behringer... de alapból milyen ez az új "midas" előfokkal felszerelt cucc, illetve moddal mit lehet kihozni belőle...?
Ide jutottam, kicsit talán még mindig sok a cin, ez már trilian bass vst-vel szól /amúgy 35 giga töményen, sajnos itt a mixbe nem szól túl állatul, de ez többnyire az én noobságom, meg az ALAPLAPI hangkártya nem csodatevő. De szerintem azért egész jól összehoztam.
Igen. Csak annyi, hogy a clipper dologgal vigyázni kell, mert kétféle van belőle.
Illetve többségégben- úgy tapasztaltam- arra van inkább beállva a dolog, hogy recsegést vigyen a mixbe, semmint, hogy a jelkivezérlést intelligensen lerendezze.
Úgyhogy nem mindegyik használható utóbbira. Több olyannal találkoztam, ami kis kivezérlésnél is vitte bele a reccset- teljesen használhatatlan volt "limiternek".
(ja, gondoltam, hogy nem biztos, hogy használsz VST-t)
Nincsen nékem se cubase-em, se vst-m. Audio unitokkal dolgozgatok, Digital Performerrel + UAD Apolloval mac osx alatt. De a gyerek is nagyon dícsért valami clippert, majd megpróbálom egyszer. Bár én mostanság főleg saját dolgokat csinálok, nem is szándékozom agyig összenyomni a zenéket.
Ja. Biztos jó lehet. De ott a régebbi Cubase-ok saját Vst dynamix-ban a tape clipper. Rakd be a multiiband kompresszor után, gyönyörűen lerendezi a vége-kivezérlést.
Rendben köszönöm, néztem már sok mixing tutorialt, alakítottam kicsit már rajta, dobon is kevertem, gitárnak adtam még egy kis közepet meg kicsit még levágtam a mélyet jobban, most nem szól olyan jól, de szerintem egy jó basszus vst-vel meg egy jó master szerűséggel jól fog szólni /persze ahhogy képest/ :)
A saját n00b véleményem szerint valamilyen ssl busz kompi pluginnel pár db összenyomás, aztán slate fx-g, vagy vladg limiter no6 mókázni. MEg az izotope ozone-t használják még sokat. Opcionálisan eq az ssl után.
Dobra mindenképp kell egy kis reverb, gyors és egyszerű masterre pedig én a Maserati GT nevű plugint szoktam használni. Szerintem a gitár nem szól rosszul otthoni felvételhez képest. Gitárra szintén a Maseratit szoktam rátenni csak más beállításokkal.
hali van egy laptopom, alaplapi hangkártyával készült a felvétel, guitar rig 5, a basszus most nem lényeges, azt újra vst-zem, ez egy próba volt octaverrel felsült :D Amúgy Reapert használok, ez egy nyers dolog egyelőre. A kérdésem az lenne, hogy tudna-e nekem valaki segíteni, esetleg ennek a nyers verziónak is a jobbá tételévé. Kompresszálás, Limiter, esetleg dobok megkeverése, /Ezdrummer, tudom hog sok a láb/. Illetve véleményeket, segítségeket szívesen fogadok:) Köszönöm :)!
Látom, a MOX-ot lehet használni remote-nak is és szoftveresen a szgépről is lehet bele nyúlkálni. A digital audio útja nem volt nekem világos, de így, ahogy írod, akkor arról van szó, hogy végülis a pc-ről visszakapott midi szólaltatja meg a szintit és ehhez jön hozzá a daw out-ja.
Egyetlen kérdés: Ha nyomsz egy stereo exportot, akkor hogyan lesz benne a mixben a szinti hangja?
Azt nem tudom hogy a Te Rolandodban milyen megoldás van (nem írtál konkrét tipust), de a MOX-ban az audio kimenetre egy külön tolópotival rá lehet keverni a vas saját hangjához a vst hangját. Ahogyan itt láthatod és hallhatod.
a hangkártyaként is működő vasat értem. Viszont azt nem tudom, hogy a vas hangja pl. benne lesz a daw-ban? Tehát megjelenik a mixben a többi audio track-el együtt?
Ez nem annyira új dolog, legalábbis most vettem én is egy Yamaha MOX6-ot , ebben ugyanez a megoldás szerepel.
Ha összekötöm a PC-vel a hangszert USB kábellel, akkor ennek a kábelnek egyidejűleg több szerepe is lesz.
Egyrészt mint midi interfész, másrészt mint egy külső hangkártya usb kábele.
Audio jelek és pcm hangminták viszont ugyanúgy nem közlekednek rajta, mint egy sima külső hangkártyánál.
Gyakorlatilag úgy képzeld el, mintha egy Focusrite vagy Alesis vagy hasonló kétirányű külső usb hangkártya lenne beépítve a hangszerbe, és ennek a hangkimenete kerül hozzákeverésre a hangszer audio kimenetére. Egyúttal a hangszerben keletkezett midi adatok (bill. leütés, controllerek, stb) is átkerülnek a pc-be, hogy az ott megnyitott programot vezéreljék - persze oda-vissza - a midi adatok által.
A Cubase instrument trackjébe beilleszthetőek a hozzá használatos VSTi virtuális hangszerek, effektek pluginjei, amit aztán helyes beállítások mellett a hangszerben levő audio interfész meg tud szólaltani. Akár úgy is, hogy a hangszeren nyomod a hangokat.
Nekem a Cubase nagyon idegen (vagyunk így páran), mivel QW-on "nevelkedtem", most épp a Sonart telepítem a lapira, hogy tudjam használni az összeállítást.
Hogy a Rolandon is pontosan így van-e, nem egyértelmű, mert pl. a Korg M50-ről is hasonlót írtak, de aztán kiderült hogy abban nincs külön pc hangkártya jellegű megoldás, csak a saját hangszíneit lehet szerkesztgetni az usb kábelen keresztül.
DI-BOX- al kapcsolatban lenne kérdésem.
Reampolni szeretnék (otthon tisztán feljátszani és a studióban erősítővel felvenni)
az otthoni részéhez akarok venni DI-BOXot, ehhez a legalkalmasabbnak a Sliverblade HX1-et látnám.
Silverblade HX1
A kérdés része, hogy van-e tapasztalatotok ezzel, vagy esetleg másikat ajánlanátok?
Valamint hogy érdemes-e ilyet pedalboardba bekötni hogy élőben is dolgozzon?- ha igen akkor ahhoz jó ez a silverblade?
Kérdésem: Egy számomra újjal találkoztam.
Van egy új fejlesztésű Roland szinti, ami- számomra izgalamas fejleményként, állítólag- beilleszthető a Cubase instrument trackjébe, holott külső vas.
Hogy működik ez? Realtime audio szaladgál usb-n keresztül a vastól ilyenkor a DAW felé?
Vagy a PCM minták áttöltődnek a számítógép RAM-ba és onnan dolgoznak?
Hogy működik?
Mérsékelten ugyan, de off a téma: Keresek olyan stúdiótechnikában jártas budapesti, kompromisszum, együttműködésre kész kollégát, akinek ideje, elhivatottsága, szakértelme adott, csupán helyre és felszerelésre, valamint megrendelésre van szüksége a munkához. Részletekért, írjatok a firstage@gmail.com címre.
Hát a hangkártyán ami múlik: 1. az input jel minősége, 2. a lehallgatás minősége.
Magát a keverést és minden mást a gép csinál, mindegy, milyen hangkártya van benne, akár egy netbook-on is kiexportálhatsz pl.
Csak a sebességben fogod hátrányát látni, ha gyenge a géped (latency, export), a végeredmény ugyanaz lesz.
Nálam vannak nagyobb szakik ebben, de úgy tudom, hogy a digitális belső jelösszegzésben hoztak ki valami - állítólag jobb- algoritmust a C5-től. A többi progit nem ismerem, de kizártnak tartom, hogy jelentős különbségek lennének köztük - csak a "csupasz jelfolyamot" tekintve. Effekteket, eq-t, hasonlókat tekintve persze lehetnek- vannak fejlettségi különbségek (mért is lennének egyformák)
Szerintem sincs hallható különbség bár aki hallja arra kíváncsi vagyok, hogy mit hall. Akkor mondjuk mindegy hogy Reaper-ben Cubase-ban vagy ProTools-ban veszek fel, keverek vagy Editálok? Mondjuk a fő minőség a hangkártyán múlik nem?
nem biztos, hogy meg is hallanád a kűlönbséget.. Kár a minőségen aggódni, szerintem digitális hangfeldolgozásban rég készen van minden, tök semmi nem múlik rajta..
Á értem. Én csak az 5-ös verziótól használom így sajnos nincs összehasonlítási alapom. Bár jut eszembe a 4-est is használtam, de akkor még csak alaplapi hangkártyával.
Értem. Azért nem használom a válasz erre funkciót mert sok embernek szól. Szóval köszönöm a hozzászólásokat. Akkor tulajdonképpen a Cubase legújabb változatai csak annyiban jobbak, hogy 64 biten is mennek, de jobb hangminőséget nem produkálnak. Legalábbis én ezt vontam le a hozzászólásokból.
A sonar x sorozatról van valakinek tapasztalata? Vagy esetleg tud valamilyen összehasonlítást írni a Cubase programokkal szemben? Annak is elég jó ára van.
Srácok, légyszi használjátok a "Válasz erre" funkciót, mert néha nem könnyű eldönteni, kinek válaszoltok. Mivel ez a hozzászólás többeknek is szól, szándékosan nem használtam.
Egy 64 bites program az nem gyorsabb 64 bites gépen?
A 32-es is fut 64 biten, de emulált módon, lassabban.
Én így tudom. (a RAM ügy az egy másik dolog)
Nem így van?
A 32bit és a 64 bit között elvileg annyi különbségnek kell lennie, hogy a 64bites tud használni 4MB RAM felett is, mert 32biten csak 4Megáig lehet címezni. Én ACID-ot használok, ott az a különbség a verziók között, hogy kivesznek/elrontanak funkciókat amiket majd az új verzióban javítanak/visszatesznek.
Szerintem nem érdemes upgradelni, hacsak nincs valami nagyon jó diszkont rá.
Én eredetlieg Cubase Studio 4.5-el kezdtem. Aztán jött jó diszkont a Cubase 6.5 upgradre (valami 100 euró körül), azt gyorsba megvettem még jó két-három éve. De szinte semmit nem használok ki az újabb funkciókból.
Én már megtanultam, hogy csak akkor érdemes egy eleve jól működő szoftvert upgradelni, ha a kliens kéri, és ki is fizeti. Mivel én hobbystúdiós vagyok, ez kizárt, mivel a kliens is én vagyok :)
Köszi! Észrevettél valami komolyabb különbséget 64 biten? Sajnos a teljes verziót nem hiszem hogy meg tudom venni igy az elements vagy az Artist jöhet csak számításba. Nem tudom melyiket lenne érdemes. Lehet hogy az artist-ot sem használnám ki.
Sziasztok! Csak egy kérdésem lenne. Szerintetek érdemes át térni Cubase 5-től Cubase 7 vagy 8-ra? Esetleg van itt valaki aki már használta a Cubase utolsó verziót? Ezen felül szerintetek a Cubase 7 elements elég sok mindent tud vagy érdemesebb az Artistra vagy a fullosra beruháznom?
Mi dobosunk is így nyomta lacánál, csak fülvédő helyett egy fejest tett fel.
Másik volt dobosom meg régi VT fejhallgatóval tolta, az alatt volt az in ear. Az a VT jobban izolál, mint egy olcsóbb munkavédelmi fülvédő :)