Régen rányomták a fülest egy 100wattos Marshall fej hangszórókimenetére:) Most vannak jobb megoldások, fülesben pl az extreme isolation ex29 nagyon jó, szigetelt, nem szól ki a takjel se.
Üdv a Guruknak! Nem pont stúdió, de hasonló téma. A dobosunk most kezdett taktjelet használni, de az a baj, hogy a fejhallgatóban nem hallja rendesen, ha a banda játszik. (Nem játszunk nagyon hangosan.) Van valami megoldás erre? Valamilyen fejhallgató erősítő, booster, bármi?
Halló!
Érdeklődőm egyenlőre, mivel kezdő vagyok a témában, hátha valaki jó ötletet ad! Szóval vettem ezt a focusrite itrack solo nevű hangkártyát. Adták hozzá azt az ableton live 9 programot pc-re. Biztos marha jó meg minden, de nekem kur..a bonyolult. Tehát ebből adódik a kérdésem is, nincs valami egyszerűbb? Mondjuk olyan mint ipadre a tape, vagy garage band?
Thx!
Egy világképrengető kaland..
Hozzám került egy sávos project és kifejezetten jó sound az énekhang benne, az a leginkább a többihez képest.
Megkérdeztem, mivel csinálták: egy Samsung S5-ös mobilba énekelte bele!!!
Na ennyit a legendákról, tiszta gáz :)
(amúgy valószínűleg itt is a "felesleg levágása" elv, mint mindenben.. El tudom képzelni, hogy az elektromos gitár kezdeti korában is alapból a széles frekiátvitelben gondolkodtak, mígnem valaki elővette a FÜLÉT is.. Nem is létezne ma az a hangszer egyébként...)
Sziasztok! Elnézést, hogy ide kontárkodok, csak 1x teszem ezt ide, hátha valakit érdekel.
Eladó keveset használt Focusrite Saffire LE firewire hangkártya, mindenével, első tulajdonostól.
Irányár: 39.000 Ft Elérhetőségek a névjegyemben.
Köszi!
Elég sok pack van hozzá, lehet szórakozni, eqzni, meg én egy kicsi reverbet is szoktam rátenni hogy legyen tere. Mondjuk nekem nem is célom hogy annyira jól szóljon, számíráshoz meg hogy megmutassam a dobosnak kb mire gondoltam, bőven elég.
Ez drummerrel ,vagy más dob programmal mit lehet csinálni,hogy jó helyen és jól szóljon? Beállítom eq-zom ,minden sávot, tök jól szól,majd feljátszom a gitárt ,azt is szét panorámázom beállítom, elindítom együtt és eltűnik a dob. A térben is és a hangszínek is. Ez miért van?
Ja, akkor bocsánat, elnézhettem valamit, azt hittem, a Garagebandben is van dob lehetőség, és arról beszélsz... Vagy arról is van szó, csak ugyanaz, mint amit a Logic is használ? Egyébként igen, maga a megoldás szerintem is nagyon ötletes, a hang meg... Én nem vagyok nagyon otthon a témában, csak az otthoni jammeléshez, vagy ilyen mankónak szoktam használni, egy iPhone fülessel, így és erre a célra használhatónak tartom, de valószínűleg dalírásra én sem ezt használnám!
Jaja, épp erről gondolom, hogy nagyon szar. Nem ahogy vezényled, az szerintem kurvajó, és iszonyat praktikus, hanem az, ahogy szól. Nagyon rosszak a dob hangok benne, szinte használhatatlanok.
Ha már említetted a Garageband-Logic Pro vonalat, az utóbbiban szerintem elég jól megoldották a dobot. Csinálhatsz eleve drummer sávot, ahol X stílus Y profilja, "dobosa" közül választhatsz, és akkor ezeknek vannak pár ütem hosszúságú alapjai, amiket variálhatsz, meg állítgathatod, mennyire "cifrázza", mennyire legyen feszes, van benne pár kit. De ezen kívül is vannak benne előre felvett groove-ok, amikből össze lehet pakolászni egy dobsávot. Nyilván a beépített dobos nem jó számíráshoz, mert elég egysíkú, de gyakorolni, vagy ha éppen van egy jó riff ötleted, élvezhetőbb, mint a metronóm.
Illetve a kis H&K-nak van direct recording kimenete. Azt azért kipróbálom majd, hogy milyen. Az iRig-re nem lehetett rákötni, de a Focusrite-ra rámegy.
Jaja, az tuti. Meg ha 5-6-szor elbaszod zsinórban, akkora olyan frusztrált leszel, hogy utána már tuti nem fog összejönni. Ezért kell rendesen rágyakorolni otthon a felvételre, mielőtt bemennél a stúdióba. Legalábbis nekem ezt ajánlották nálam gyakorlottabbak.
Ugyanezt gondolom én is. Akkor lehet érezni, hogy nem rendes csöves cuccon tolod, amikor éppen játszol rajta. Semmi dinamika, semmi erő, mintha csak játszadoznál a gitároddal valami olcsó gyakoroló erősítőn. Viszont visszahallgatva a felvételt már annyira nem érzed, hogy "csalsz". Vagy legalábbis az biztos, hogy én még nagyon messze vagyok még attól, hogy a hiányát érezzem annak, hogy nem rendes csöves erősítőket veszek fel mikrofonnal, hanem pluginezem.
Nekem otthon gyakorlatilag megoldhatatlan lenne jelen körülmények között, hogy mikrofonnal vegyek fel gitárhangot erősítőből/ládából. Vagy olyan méretű extra macerával meg kiadással járna, amit nagyon nem érzek indokoltnak. Nekem még a Garageband saját pluginjei is bejönnek, az Amplitube-tól meg rendesen el vagyok ájulva. Pedig pl. volt POD-om korábban, azt meg utáltam, mint a szart.
Viszont ránézek majd tutira a dobos dolgokra, amiket írtatok, mert per pillanat úgy érzem, hogy nálam a dobhang a szűk keresztmetszet.
a cső dinamikáját egyik modellezős cuccnál sem fogod érezni úgy, sem a tranyós erősítőknél, de próbáltam ilyet, lehet vele boldogulni. felvételen meg már nehéz kiszúrni mi szól.
füles, én csak arra használom ha mikrofonnal veszek fel akusztikust vagy éneket. (elektrik gitárt a szomszédokra való tekintettel vonalból veszem)
Így nem hallatszódik vissza a mikrofonba a hangfal zaja, mert némítom, süket szobám meg nincs:)
Keveréshez viszont inkább mondanék egy jó lehallgató hangfalt mintsem fülest. Pl Yamaha NS10
Peta gyártott magának bélelt fadobozt amiben csereberéli a mikrofonokat illetve a hangszórókat. És így a lakásban tud szomszédok mellett is hangszórót + fejet felvenni. Ez nekem nagyon tetszett bár magamnak inkább látnék rációt egy modellezős cuccban. Én valószínű színpadon otthon mndenhol kihasználnám az AXE FX-t. a cuccaim jelentős részét eladhatnám.
Ebben sok mikrofon láda benne van. reampolható.
Dobgépnél keress szoftvereket ha nincs jó dobos a közelben, amik groovokkal vannak megáldva így könnyebben szerkeszthetsz dobot. Nekem nagyon tetszik pl az Addictive Drums 2.0, de sok alternatíva van ezekre a VST-k között.
mix, master
pluginek közt nézz szét. A Wawesnek nagyon jó cuccai vannak. pl Eddie Kramer neve által fémjelzett plugin csomag.
A dobot elég jól meg lehet oldani EZ Drummerrel, arra amire neked kell szerintem doszt elég és könnyen használható. Én is nemrég kezdtem el ezt a mókát otthon, csak én nem az amplitubeot hanem a pod studio gx programját használom, utána nuendo, meg abba egy tucat vst, ezeket még bőven tanulnom kell.
Nyilván a 37 túlzás volt. Nekem az első mindig szar, még ha 2 hangot is kell pengetni. Én speciel egy támát takkra egymás után 8-10-szer feljátszok, aztán kiválasztom a legkevésbé szart :D Majdnem mindig a 2-4 vagy 7-9, f@sz se tudja, miért :D
Én tuti nem a gitárhangokon fogok fejleszteni először. Az Amplitube-bal speciál teljesen elégedett vagyok, még sokkal többet is tud, mint amire nekem szükségem van. Kb. 2-3 ampot használok belőle (a Vox-ot meg az öreg Marshall-t, azt helló) meg egy overdrive pedált, aztán nekem ennyi a gitárhang. Abban teljesen biztos vagyok, hogy én egy ilyen Axe FX cuccra sosem adnék ki pénzt, mert nagyon nem nekem találták ki...
Szerintem a Garageband-ből lesz először Logic Pro, aztán meg talán a monitorokat lehetne még turbózni, vagy pl. szivesen vennék valami profi stúdió fülest. Ami van fülesem annyi mélyet tol, hogy teljesen másképp szól, mint normálisan. Illetve még nem vettem fel soha rendes gitár-hangot mikrofonnal ládából, az lesz még egy következő projekt nekem, és akkor lehet majd variálni a mikrofonokkal meg az előfokokkal meg egyebekkel. Ja, és kurvaszar a dobgép a Garageband-ben, szerintem inkább arra költenék szivesen, hogy legyen rendes dob-hangom.
De amúgy még így nagyon amatőrként is az a meglátásom, hogy a mixelésnél meg a masternél vannak az óriási megfejtések. Ott lesz igazán a gitártémából nóta.
Ah, na mindegy, egyelőre nagyon élvezem ezt a dolgot, és az egyik pozitív folyománya az otthoni felvételezgetésnek nálam, hogy elkezdtem saját dolgokat írni, amit korábban sosem csináltam még. Egyelőre fos még minden, de előbb-utóbb kiugrik majd valami vállalható...
Igen, az minden alkalmazasra kivalo es sokkal fajdalommentesebb megoldas, kiveve a gitarozas eredeti ertelmet, hogy erezd a hangszert es a cso dinamikajat face 2 face.
Szerencsére, ezen a "stúdióban jösz rá, hogy nem tudod a legalapabb témát sem rendesen elgitározni" már átestem pár éve, és azóta nagyon szoros barátságot kötöttem a metronómmal, illetve szinte mániákusan veszek fel mindent, és hallgatom vissza, hogy mi, hol nem jó. Persze, ettől még szopok eleget a felvételekkel, de talán már nem vagy annyira elveszve, mint az elején.
Valószínűleg most tényleg az jön, amit mondasz. Egyelőre egy teljesen alap cuccom van (Mac, Garageband, Amplitube, ez a Focusrite meg JBL monitorok). Egyelőre happy vagyok ezekkel, de gondolom, előbb-utóbb jön az, mint a gitárokkal, meg az ampokkal, hogy egyre jobbat akar az ember...
Jo reggelt :) Aztan azon kapod majd magad, hogy orakon at monitorhangfalakat-fuleseket-mikrofonokat-plugineket guglizol, rajossz nem tudsz annyira se gitarozni, mint hitted, miitan a 37.take is koszos stb :D
Tegnap vettem egy Focusrite 2i2-t. Eddig csak egy sima iRigHD-t használtam, gondoltam, az is jó ilyen alap otthoni felvételekhez. Egy haverom dumált rá, hogy próbáljam ki a Focusrite-ot, mert iszonyat megéri, még a legalapabb is.
Rendesen néztem ki a fejemből, hogy milyen óriási különbség van a kettő között. Amplitube elkezdett rendesen szólni, az ampoknak lett fénye meg minden.
El nem tudom képzelni, hogy szólnának a cuccok, ha valami tényleg igazán nagyon durva hangkártyám mennének keresztül.
Beszarás, hol tart a számítógépes technika manapság - pedig én még csak valószínűleg a legszélét látom, nem mélyét.
Az audio szoftveredben valószínűleg internal szinkron van beállítva - úgy is kell általában - és ha ott 44.1 a mintavételi frekid, akkor azt követi a pro 40.
Sziasztok! Kiváncsi lennék stúdiós kollégák véleményére a Sennheiser e906-ról. tudom, hogy ez egyik legalapabb dinamikus, de nem nagyon ismerem. SM57-hez viszonyítva ti milyennek tartjátok?
Sziasztok. Tudnátok segíteni abban, hogy Focusrite Saffire Pro40-es hangkártyám miért csak 44.1Khz-es mintavételezési lehetőséget ad, Ha átkapcsolom 96Khz-re,vagy másra,azt engedi,de amint leteszem az asztalra a Mixcontrol ablakát, azonnal visszaáll 44.1-re!(?) A gép: Win7 alatt, 4GRAM.
Illetve, ha valaki esetleg tudna a PRO40-hez Magyar nyelvű kézikönyvet PDF,vagy nyomtatottat, megvenném/megköszönném. Köszönettel.
Sziasztok! Tanulgatok basszusgitározni, és vettem otthonra egy Boss Tu88 mikromonitor gyakorláshoz nekem megfelel, telefonnal összedugom és tudok gyakorolni. Viszont szeretném a gitárt valahogy összedugni a laptoppal hogy fel is tudjam venni amit játszok. Nemtudom hogy ezen a mikromonitoron keresztül összedughatom-e és letöltök egy megfelelő programot , ha nem akkor pedig megfelelne-e erre a kezdetleges célra egy egyszerű pl Behringer UCG102 usb interface? Segítségeteket előre is köszönöm
Hobbi szintű zenei produktumaimat szeretném megörökíteni, jórészt (akusztikus) gitár és ének felvételéről lenne szó. Adott egy Lexicon Alpha, ez mellé szeretnék beszerezni egy kondimikrofont. Audio-Technica AT2020 kezdésnek megfelel véleményeket szerint? Továbbá az Alphának nincs fantomtápja, erre a célra gondoltam egy ART Studio MP-t.. Vagy csak külön fantomtápot vegyek, esetleg az Alphát cseréljem le valami eggyel többet tudóra, pl Focusrite Scarlett-re?
Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy van egy m-audio fast track hangkártyám, aminek van egy fülhallgató és egy line kimenete. Amint bedugom a fülhallgatót a line elhallgat és csak a fülesbe szól. Hogyan tudom azt megoldani hogy mind a két kimenet szóljon?
Én egy hétig sorba vettem az erősítőszimulátorokat. És mindet lassanként megpróbáltam kiismerni. Megtaláltam azokat a hangokat, amiket kereste. Elsőre a gyári beállítások hordoznak podos ízt. De magad már állíthatsz annál osztályokkal jobb hangot. Csak rá kell érezni az ízére. nekem tökéletesen elég, ami benne van. Amúgy is az ember csak elveszik a sok állítás között.
Én is begyűjtöttem egy Eleven Racket, tegnap ért ide.
Sok cuccon túl vagyok (GT-8-10, Line6 M13, HD-500, TC G Major 1-2 stb), van mihez viszonyítani.
Elsőre a választék igen szegényes, akármelyik konkurrens céghez képest. A jelút is elég korlátozottan szerkeszthető, pl. dual delayre nincs lehetőség.
A vas maga komolynak tűnik, a ki-és bemenetek fullextrásak, jó minőségűek. A hangja (ami végeredményképpen a legfontosabb) egyelőre rendben van, zenében kipróbálni még nem tudtam. A GT-nél mindenképpen jobb, ez nem vitás. A Line-6 azért nem egyértelműen rosszabb így elsőre, de lehet, hogy zenében nagyobb lesz a különbség.
2 kérdésem lenne azokhoz, akik használják.
1 - normális-e, hogy a szinteket monitorozva azt látom, hogy a mikrofon bemeneti szintje akár túl is lőhető a gain potival, de gitárjellel a maximális 10-20 százaléka körül tudom hajtani. PRS CU 24-el, több kábellel, mindenféle bemeneti impedanciával próbálkoztam, de változatlan. Mindamellett a kimeneti jelszintek egész tisztességesek, a maximális 60-70 százalékáig mozognak.
2 - Extension Pack mennyire éri meg? A plusz erősítők hoznak valami pluszt? A Dyn Delay beállításait youtube-ról nézve nem egészen értem, hogy gitárra milyen lenne (A TC és a Line6 DynDelay egészen más paramétereket szabályoz, azt használom is, szeretem).
Köszi!
Oké, még a felvételek előtt úgy döntöttem lecserélem a hangszedőimet sublime hangszedőkre. Ez kb egy hónap, utána felteszek valamit. Eddig mindenkit meggyőzött a hangja környezetemben. :)
Most akkor tisztázzuk : iPad van neked vagy androidos tablet?
Mert a kettő nem ugyanaz.
Androidosat írtál, de az még nem egyértelmű, hogy olyan-e amin van OTG (to host usb)csatlakozó.
Mert hogyha audio vagy midi alkalmazásokkal szeretnél mahinálni, akkor erre szükség lesz.
Ez egy ugyanolyan usb csati mint ami alapból van a többin is, de más funkcióval.
Van hozzá pár százasért egy átalakító, amivel rádughatsz ide külső usb hangkártyát, ezzel tudsz rá pl. felvenni.
Vagy egy usb-midi átalakítót.
Az az olcsó iRig kütyű csak az iPad vagy iPhone eszközökhöz alkalmas audio bemenetként, mert ilyen jellegű audio bejárat az androidos tableteken nincs tudtommal, csak audio kimenet.
Egyébként csodákat én sem várok egy 1,5 gigás négymagostól 1G rammal, legfeljebb egy sztereo felvételt ha sikerül vele megoldani , más fél siker.
Amúgy elsősorban szöveg/kotta kijelzőnek szánom, esetleg nóta tanuláshoz tárolónak, lejátszónak.
A többi csak cifra körítés lesz.
Ez az amire kíváncsi leszek. Magához a felvételhez szerintem nem kell olyan brutál erős vas, ellenben ha több sávon dologozol és utólag pakolgatsz rá effektet, modelleket stb kétlem hogy egy tablet elbírná.
Lehet rögzíteni vele sávokat is, de csak egy sávot lehet az ingyenes Amplitube-al, vagy meg kell hozzá venni a bövitményt és akkor már lehet szerkeszteni is a sávokat.
Egyébbként én gyakorlásra használom, és imádom.
A hd verzió az már profibb rögzítést igér, de az nyilván drágább is.
Gondolom mit néztél te 6000-ért... Ez itt egy iRig/iPhone ADPTER ! Ha jól gondolom, egy 6,3/3,5mm-es audio fordító kábel, és nem aktív usb eszköz.
Az alma ennyiért csak drótot gyárt, ezt gondolhattad volna...
Nem tudom melyik iRig cuccot nézed 6-ért, de én a legolcsóbbat gitárhoz a Stompboxot találtam 86 ojróért, a többi ami számításba jöhet 100 alatt egyik sincs.
Ezzel szemben a Behri UCA 202-jét már beszerezheted ilyen 6e Ft körül, és a leírások szerint azt is felismeri a KitKat.
Ne kapkodd el.
Jövő héten (ha megérkezik) kipróbálom 1-2 usb hangeszközzel, és majd referálok.
Felvevő programokkal meg megdobál téged a Google ha rákeresel rendesen (audio recording applications for android).
Pl. ITT párat felsorolnak.
Az Irig ára nem vészes, 6-ezerért kis is néztem egyet szerinted azzal használható lesz? Nekem egy 4 magos 1.33 Asus transformer padom van Kit-kettel...
Köszi a választ, ha tabletes felvevőprogikat illetve pluginekkel még megdobáltok megköszönöm!
Én is nemrég kezdtem rágyógyulni a témára, nézegettem miként lehetne egy 10 colos tabletet zenei ügyekben felhasználni.
Jövő hétre várok egy négymagos procis 1,5 GHz-es tabletet Ebayról (UK), remélem kicsit egyszerűbben is lehet majd hozzá csatlakozni mint egy drága iRig kütyüvel.
A legújabb KitKat-os gépekre (sőt már rakják a Lollipopot felfelé) tesznek un. OTG mini usb host aljzatot, amibe már elég sok hagyományos usb eszközt be lehet dugni. Nyomtató, fényképezőgép, usb hangkártyák, usb-midi és hasonlókat az oprendszertől és drivertől függően. Csak egy micro usb - normál usb átalakíó kell pár száz forintért, és mehet rá a régi windózos eszköz.
Pl. láttam a teszteltek közt felsorolva az Alesis IO2 Exp. külső usb hangkártyámat, nagyon bízom benne hogy sikerül majd felvenni vele. Program meg egyre több van, audio recorder meg editor is egyre több Android alá.
Sziasztok!
Tableten (Android) szeretnék demózgatni és ahhoz kérek segítséget tanácsot!
Először is hogy tudok e hozzá valami küldső hangkártyát szerezni, vagy valamilyen bemenetet varázsolni, továbbá melyek azok a programok amiket javasoltok?
Köszi a választ!
Üdv,
Bandi
Igen. Én is valami ilyenben spekulálok csak még nem.nagyon ismerem a hangkarit. Van még mit tanulnom. Remélem működni fog valahogy
. Azért köszönöm a segítséget.
Szerintem ne klikkelj a kis hangszóróra. Amit felveszel, azt a pro 40 mixerén tudod hallgatni, együtt a többi lejátszott sávval.
A pro 40 1-2 kimenetén hallgasd pl. az 1. mixet, aminek része a szoftverből érkező többi sáv és a felveendő sáv is.
Azt nevezem én monitorozásnak amikor a felvevendő sávon ráklikkelek a kis hangszóró ikonra. Akkor hallom amit fel szeretnék venni. Amúgy ha nem kapcsolom ba akkor a jelszintet látom, de nem hallom. Lehet hülyeséget írok és fogalomzavarban szenvedek,de ezeket tapasztaltam :) Valamire kezdek rájönni :D:D. A Pro40 beállításaival van a gond. Holnap kipróbálom amt írtál csak az nem tiszta, hogy a beállításokban a Daw1-2 megjelölés :)
Ha azt funkciót, amit "monitorozásnak" hívsz kikapcsolod, akkor nem megy ki a kevert jel a főkimeneteden ? Csend van ? Szerintem az a "monitor" kifejezés arra vonatkozhat, hogy a rec csatorna bemenetét ismét a kimenetre küldi, nem ? És ezért gerjed. A Pro40 1-2-analóg kimenetére válaszd a daw1-2-t és kapcsold ki a monitor funkciót szólni kell annak. Mondom én, miközben azt se tudom, milyen szoftvered van :)
Tehát úgy csinálom,hogy a pro40-el felvétel a natúr gitárt majd ezt kiküldöm a a hangkari 3-as kimenetén. Ez bemegy egy reamp boxba ami rá van kötve a Pod gitár IN-jére. A podból pedig vissza van küldve a hangkari 5-ös bemenetére. A Pod füles kimenetén hallom rendesen a reampolt jelet, de ha bekapcsolom a monitorozást hogy a monitoron szóljon akkor összegerjed. Lehet,hogy csak valami beállítási gond lehet a hangkarin, de sajnos még nem jött rá.
Biztos van, csak elképzelésem nincs a konkrét konfigról. De pl. lehet, hogy egy független kimeneten küldeném ki a felvett gitárjelet, ami az ampba megy. Tehát pl. analóg 3 out, miközben az 1-2-t monitorozod, így nem megy körbe-körbe a hang.
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban, hogy ha külső eszközzel reampolok tehát multinál vagy erősítővel akkor ha bekapcsolom a monitorozást akkor miért gerjed össze a cucc? Van egy focusrite PRO 40-em, de egyszerűen annyira összegerjed valami, hogy nem tudok monitorozas.
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban, hogy ha külső eszközzel reampolok tehát multinál vagy erősítővel akkor ha bekapcsolom a monitorozást akkor miért gerjed össze a cucc? Van egy focusrite PRO 40-em, de egyszerűen annyira összegerjed valami, hogy nem tudok monitorozas.
Sziasztok!
Hátha valakinek hasonló gondja:
win7 Cubase5, Emu 1820m kártyával. A direkt monitort nem tudtam még üzembe helyezni rajta. A régi cubase-okban működött nekem szépen.
Van valami tippetek?