HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Kezdő Vagyok! HELP
Kezdő Vagyok! HELP

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... >500 >>1000 Utolsó

Jorn 2012-01-10 16:34 |  #4433
Az is lehet, hogy rosszul állítottad be a cuccot, pl. sok gaint használsz, ahelyett, hogy inkább hangerőt adnál rá.

Azt azért ki kellene találni, hogy inkább mélyen búg, vagy magasan sistereg (súg) :)

Amúgy, ha elemeket raknál a pedálokba, és akkor nincs zaj, akkor egyértelműen a táppal lesz a gond.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4406)

misi55 2012-01-10 16:34 |  #4432
Belső torzító elé raksz delay-t meg moduláris kütyüket??
Már értelek: a "Kezdő Vagyok! HELP" topikban vagyunk....
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4428)

Saci 2012-01-10 16:32 |  #4431
Válasz 'misi55' hozzászólására (#4429)

Saci 2012-01-10 16:31 |  #4430
Arra törekedj, hogy minél tisztábban szóljon az erőlködő és akkor a torzítóval sem lesz nagy alapzajod. Meg fontos a pedálok sorrendje is.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4427)

misi55 2012-01-10 16:29 |  #4429
Nem nagyon ismerem ezt a Crate-et, de valami olyasmi van a manuáljában, hogy a tisztábbhoz a gitárodon kell lejjebb venni a hangerőt. Ha így letisztul akkor próbálkozz a DS-1-el elöl a wah után.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4427)

Ricsi 2012-01-10 16:27 |  #4428
Én is így használom, és tucatnyi pedállal. Nincs alapzaj. Legalábbis kikapcsolt torzítókkal..:D
Válasz 'misi55' hozzászólására (#4423)

ofkorsz2012-01-10 16:21 |  #4427
Crate powerblock -->
Előfok + végfok
Ha az előfok fel van tekerve, torz, ha nincs akkor tiszta
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4425)

Saci 2012-01-10 16:20 |  #4426
Akkor fog zúgni akármilyen szedővel. Vegyél le a gainből, amennyit csak tudsz.
Egyébként a kábel is fontos dolog.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4424)

Saci 2012-01-10 16:18 |  #4425
Ja? :) Az király. :))))
Nincs az erőlködőn clean csati?
Válasz 'misi55' hozzászólására (#4423)

ofkorsz2012-01-10 16:18 |  #4424
Crate powerblock-om van, azon nincs külön tiszta csati. csak ha letekerem a gain-t minimálisra, de úgy emléxem akkor is van zúgás
Válasz 'misi55' hozzászólására (#4423)

misi55 2012-01-10 16:10 |  #4423
Az összes pedál az inputba megy és az erősítőjének csak a torz csatiját használja...(így már zúghat az rendesen)
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4421)

ofkorsz2012-01-10 16:09 |  #4422
Egyiknek a külső borítása(a gumi) meg van szakadva, de eddig is ezeket használtam, és zúgott, amikor a kábel jó volt. Ezz is oka lehet? Ezt milyenre érdemes lecserélni?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4421)

Saci 2012-01-10 16:02 |  #4421
És a másik 2 hosszabb kábel, ami a gitártól a pedálig megy és a pedáloktól a kombóig? azokkal minden ok?
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4419)

Saci 2012-01-10 16:00 |  #4420
Előfordulhat. Ezt egyébként nem nehéz kiszűrni, csak végig kell dugdosni a dolgokat. :)
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4419)

ofkorsz2012-01-10 15:57 |  #4419
A tech 21-et már lecseréltem. A polip pedig új majdnem.
Lehet a humbucker lesz
Válasz 'zenefan' hozzászólására (#4418)

zenefan 2012-01-10 15:53 |  #4418
vagy valamelyik patch kábel.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4416)

zenefan 2012-01-10 15:50 |  #4417
Tech 21-ek elég zajosak (legalábbis az xxl, a sansamp és a triac) single coil-al! Szerintem a torzittyód csinálja...
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4411)

ofkorsz2012-01-10 15:47 |  #4416
No hát, a polip rendben van, gyári kábel. Humbuckerek vannak, de gyári, nem valami nagy cucc. Ezért cseréltetem a legtöbbet használt-at Dimarzio-ra. Delay + Wah-al volt próbálva, és úgy is volt zúgás. Lehet a pickup a hibás?

Saci 2012-01-10 15:43 |  #4415
Nem hallom milyen az a némi, de az tényleg belefér. :)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4414)

Ricsi 2012-01-10 15:40 |  #4414
Ha max. géjn+hangerőn van némi zaj, az simán belefér.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4413)

Saci 2012-01-10 15:37 |  #4413
Akkor már ott is van némi baj.
Akkor most nézd meg csak Delayel a dolgot. Aztán pedig csak torzítással.
A szedőid humbik vagy singlek?
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4411)

Ricsi 2012-01-10 15:36 |  #4412
A szűrt adapter milyen? Polipkábel milyen?
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4411)

ofkorsz2012-01-10 15:34 |  #4411
Gitár simán bedugva nem zúg! Nagyon minimális zaja van, ma maxon van a hangerő meg a gain is
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4410)

Saci 2012-01-10 15:27 |  #4410
akkor dugd be a gitárt simán és nézd meg úgy
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4409)

ofkorsz2012-01-10 15:24 |  #4409
Nem akkor nincs zaj!
A zaj akkor van ha a gitár fel van hangosítva, és a pedálok közül mondjuk 2 be van kapcsolva. Delay + torzító.
De ha két torzító van egyszerre bekapcsolva, iszonyat nagy a zaj

Válasz 'Saci' hozzászólására (#4408)

Saci 2012-01-10 15:07 |  #4408
Ha lehalkítod a gitárt, megmarad a zaj?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4407)

Saci 2012-01-10 15:06 |  #4407
Lehet, kábel gond is. Vagy szedő probléma.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4406)

ofkorsz2012-01-10 15:04 |  #4406
Nem tudom be van-e kötve a föltelés, de a másik gitáros csöves cucca 4 pedállal nem zúg ennyire.
Mi a különbség ha búg, és ha sistereg?
A földhurkot hogy tudom megtalálni?
Minden pedálnál van zúgás, de ha az összes be van kötve, akkor elég nagy.
Az erősítőnek is van egy kis alapzaja de az nagyon minimális.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4405)

Jorn 2012-01-10 14:55 |  #4405
Feltételezem, hogy búgásról van szó, nem sistergésről...
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4404)

Jorn 2012-01-10 14:54 |  #4404
Földelés van a konnektorban ? (de tényleg, be is van kötve ?)
Ha túl sok helyen vannak leföldelve a cuccaid, akkor meg földhurok is lehet.

Iktasd ki a pedálokat szépen egyenként, hogy megtaláld a zaj okát.
Próbáld ki másik gitárral a cuccot.
Próbáld ki másik erősítővel.

És vondd le a következtetést.
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4401)

ofkorsz2012-01-10 14:48 |  #4403
Egy szar, de kaptam most egy szűrt adaptert, és azzal is zúg.
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4402)

Ricsi 2012-01-10 14:44 |  #4402
Milyen adaptered van?
Válasz 'ofkorsz' hozzászólására (#4401)

ofkorsz2012-01-10 14:30 |  #4401
Sziasztok!

A gyakorlott szakemberek véleményét szeretném kikérni egy olyan problémában, hogy ha a cuccomat összekötöm (Gitár --> Pedálok --> Erősítő) akkor miért van alap zúgás?
Hallottam a következő indokokat már:
- Tápegység (Adapter) hibája
- Hangszedő hibája
- Pedálok hibája (4 pedál vagy sorba kötve)
- Erősítő - pedálok frekvenciája, vagy valami ilyesmi (Ezt nem igazán értettem)
Amit használok: Egy gyenge gitár, de most az egyik hangszedő Dimarzio-ra lesz cserélve. ' dunlop Cry Baby, 1 Tech21-es pedál, 1 Boss pedál, és egy Artec Delay. Most a Tech 21.-es Boss-ra lesz cserélve.
Elég nagy a zúgás, tehát nem a normál alapzajról van szó.

Bizakodom abban, hogy kapok egy olyan megoldást, ami segít.

Köszönöm előre is!

zenefan 2012-01-09 13:16 |  #4400
Hogyha a fej beépített torzítóját használod, és simán a gitár és az input között van a booster (gitár-booster-előfok-végfok), akkor az történik, hogy a pickupod nagyobb tiszta jelet ad le, hangosabb lesz mikor beér az előfokba. Viszont ha az előerősítő leszabájozza a hangerődet (van a drive channel-nek független master/volume potija), sokkal hangosabb nem lesz, csak nagyobb lesz a torzítás mértéke mire végerősítésre kerül a sor. Ha az erőítő effekt loop-jába kötöd (gitár-előfok-booster-végfok), akkor az előfokból kijövő jelet boostolod meg, így egy emelt jelszint kerül végerősítésre, szóval hangosabb lesz a jel. Ugyanaz, mintha egy sima torzító elé vagy mögé teszed a boostert.
A két pedál közül az lpb-1 az egy clean booster, ami igyekszik nem belenyúlni a hangképbe, viszont a jelszintet tudod vele emelni (vagy akár csökkenteni). Az Artec pedig egy torzittyó. Azzal a tiszta jelből csinálsz zúzdát. Szóval szóló kiemelésre mindenképp inkább az lpb-1. Olcsó és jó.
Válasz 'ati111' hozzászólására (#4398)

zenefan 2012-01-09 12:53 |  #4399
Szerintem a sima "01"-es dunlop fogólap tisztító is jó lehet, vagy talán a GHS fast fret. De lakkozatlan maple nyakra amúgy lehet, hogy jó a citromolaj, csak a nitro lakkot kezdi ki. Ha azt vesszük, a rózsafa fogólap sincs lakkozva, bár ott más a fa "szövése". Keresgess gúgliban "cleaning unfinished maple fretboard" keresőszavakkal!
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#4397)

ati1112012-01-09 12:03 |  #4398
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! :)
Arról lenne szó, hogy szeretnék venni egy pedált, ami alkalmas a szóló kiemeléshez. Booster pedálban gondolkozok inkább, mint EQ-ban. Az lenne nekem a lényeg, hogy kb legyen rajta egy hangerő, meg egy kapcsoló, valamint, hogy vonalba be tudjam kötni, ne kelljen ilyen kábelrengeteg, mint a loophoz:)Torzító pedált pedig nem használok, a fejjel torzítok:) A kérdésem pedig az lenne, hogy van két pedál, amit most nézegettem, és hogy ezek eleget tudnak-e tenni óhajaimnak, vagy pedig nézzek mást:) Ha igen, akkor melyiket tudjátok javasolni, ha pedig nem megfelelőek, akkor mit nézzek?:)
A két pedál:
Electro Harmonix nano LPB-1 Power Booster pedál
artec hyper gain se-hpg

Nagyon szépen köszönöm előre is válaszaitokat:)

vEgGg 2012-01-08 22:23 |  #4397
Értem, köszi... pont a napokban rendeltem dunlop 65-ös citromolajat, de jó nagyon káromkodtam, mikor olvastam a flakonon, hogy "not for use on maple fretboards". 4 hangszeremből 3 juharfogós...:D Mondjuk a másik 2-nél nincs gond, mert azok lakkozottak, és azt ugye nem fogja meg a mocsok, könnyen tisztítható. Viszont akkor az ilyen lakkozatlan nyakra mivel lehet rámenni?
Válasz 'zenefan' hozzászólására (#4396)

zenefan 2012-01-08 22:19 |  #4396
A kézen levő zsír+kosz+izzadság foghatta meg. Vannak különféle fogólap tisztító- és ápolószerek, bármelyik hangszerboltban kapsz, vagy ha az nem használ, hangszerész biztosan el tudja tüntetni, de én tutira nem fizetnék érte.. :) A hangszer legyen kényelmes, jó hangú és jó játékérzetű aztán kész.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#4394)

zenefan 2012-01-08 22:16 |  #4395
A kézen levő zsír+kosz+izzadság foghatta meg. Vannak különféle fogólap tisztító- és ápolószerek, bármelyik hangszerboltban kapsz, vagy ha az nem használ, hangszerész biztosan el tudja tüntetni, de én tutira nem fizetnék érte.. :) A hangszer legyen kényelmes, jó hangú és jó játékérzetű aztán kész.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#4394)

vEgGg 2012-01-08 22:00 |  #4394
Nem tudtam, hová kéne ezt írni, de talán itt látja valaki, aki kompetens a témában: Szóval az érdekelne, hogy a lakkozatlan(?) juhar fogólapokon megfigyelhető húrok közötti "vintidzs sötétedést" mi okozza, és el lehet-e tüntetni? Ha igen, hogy/mivel? Azért kérdem, mert tegnap hozzám került egy Cort NZS-2, konkrétan az alábbi videón szereplő:

A videón is látszik kicsit a dolog, főleg az alsóbb fekvésekben. Tulajdonképpen nem zavar túlzottan, meg sok hangszeren láttam már ilyet videókon/képeken, csak nem tudom, mi okozza? Dzsuva, esetleg napfény (lehet h baromság, de hülye vagyok a fához...)? A lakkozott juharos gitárjaimon egyáltalán nem figyelhető meg ez, sőt, rövidebb ideig volt nálam egy lakkozatlan strat, azon sem volt ilyesmi, és korából adódóan (2008-as) szerintem az említett Cortnál sem lenne indokolt. Lehet tenni valamit ez ellen, vagy ez már ilyen marad?:)

bbattila 2012-01-08 21:08 |  #4393
Beregszászban. Miért?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4392)

Saci 2012-01-08 17:45 |  #4392
És Kárpátalján belül hol laksz? :)
Válasz 'bbattila' hozzászólására (#4390)

Jorn 2012-01-08 17:37 |  #4391
A Vox is jó, finomabb műfajokra, rock, blues. Metalra inkább a GT. Ezekből lehet 'jó' hangot kihozni. 'Igazán jót' meg... :)
Válasz 'bbattila' hozzászólására (#4388)

bbattila 2012-01-08 15:18 |  #4390
Köszi a válaszokat!
Én szívesen "belemászok" egy multiba, ha van rá lehetőség, nem rettent el a bonyolultsága, szívesen tanulom meg a rendszerét... Meg motivál az is, hogy ha már átlátom, megtanulom az effektet, tök saját hangzást hozhatok ki... Nem egy internetes "metallica középhiányos" patch-et viszek be Valóban szimpatikus a GT-8, a Line6-ok terén meg körbenézek
Válasz 'morschergabe' hozzászólására (#4389)

morschergabe 2012-01-08 14:47 |  #4389
Az előttem szólóhoz csatlakozva,én is azt mondom,hogy a gt8 teljesen jó,de nem egy egyszerű multi.A legapróbb paraméterekig minden állítgatható és állítani is kell,ha jó hangot akarsz kihozni belőle.El lehet veszni benne hamar.Szerettem,de nem sírom vissza.Metálhoz meg szerintem nem az igazi.Vegyél inkább line6-et,azok jók nagyon.
Válasz 'bbattila' hozzászólására (#4386)

bbattila 2012-01-08 14:43 |  #4388
Igen, de az meg... hát, finoman szólva nem olcsó Kárpátaljáról írok, itteni keresettel (UAH) kb. baromisokidőbe telne, mire össze tudok szedni egy fej + 4x12 cuccot. Ezért tetszett a Vox, ami előfokcsöves... de akkor ilyen téren jobbak a Bossok...?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4387)

Jorn 2012-01-08 14:15 |  #4387
Metalra inkább GT-6 vagy GT-8. A hatos is teljesen jó már, ha olcsón hozzájutsz, vedd azt. És akkor rögtön el is kezdhetsz spórolni egy csöves cuccra, mert azt mondják, 'igazán jó' torzítás metalra leginkább olyanból jön... :)
Válasz 'bbattila' hozzászólására (#4386)

bbattila 2012-01-08 11:10 |  #4386
Sziasztok!
Kérdezni szeretnék valamit és úgy gondolom, ez a leginkább megfelelő topic ehhez:
Szeretnék venni egy multieffektet, de nem tudok dönteni a következők között:
VOX Tonelab SE
Boss GT-6
Boss GT-8
Boss ME-70
Boss ME-25

Igaz, ezek elég különböző multik Egy Epiphone G-400-at dugnék bele, zenekarunkkal leginkább klasszikus heavy metált játszunk.
Egy igazán jó torzításra lenne szükségem, mellette pár egyszerű effektre.
Az egészre maximum 60 000 forintom lenne, és még nincs meg a teljes összeg De most van annyim, hogy a GT-6, ME-70 és 25 elérhető lenne.
Igaz, a kezdő topicba írtam, de ANNYIRA NAGYON nem vagyok kezdő Volt már multim (Boss ME-30, beszélni sem akarok róla ) és volt effektekkel dolgom, próbán és koncerten is, tudom, mit jelentenek az erősítőszimulációk, jelutak, elboldogulnék pl. egy GT-8-cal is (igaz, meg kellene ismernem).
Előre is köszönöm megtisztelő figyelmeteket, segítségeteket

metallik 2012-01-07 14:10 |  #4385
néha nem is annyira szar, ha van valamiféle koreográfia a dologban, nem csak spontán. De ez már kemény showbiznic.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4383)

Jorn 2012-01-07 08:04 |  #4384
Hát persze :)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4382)

Jorn 2012-01-07 08:01 |  #4383
Ja, elő lehet venni a nagy rock'n'roll póztok c. kézikönyvet, és gyakorolni: dobszerkóról spárgában leugrás, szinkronizált barázdabillegetés stb. :)
Csak viccelek, be kell lakni a színpadot, de az vicces, mikor egyes zenekarok előre megbeszélik, hogy 'na, ennél a refrénnél egyszerre mindenki széttárja a karját' stb. :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4379)

Ricsi 2012-01-06 22:08 |  #4382
Nem ez az első koncertjük, hanem az első buli nagyobb banda előtt, nagy helyen.

Meg ez mégiscsak rákkendroll, nem pedig lányiskolai előadás...:)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4374)

metallik 2012-01-06 21:27 |  #4381
elég szarul megy a vakon gépelés

metallik 2012-01-06 21:26 |  #4380
annak a síinapod is aktívnak = színpadon is aktívnak
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4379)

metallik 2012-01-06 21:26 |  #4379
ha már van rutinjuk klubkoncertekről akkor valszeg már nem lesz akkora para hogy (sok) ember előtt kell játszaniuk. Inkább a kérdés az, hogy ki tudják-e használni a nagyobb színpadot
Amit még nem árt végiggondolni, hogy a jó produkcióhoz kevés a jó zenei teljesítmény, kell a látvány is. Be kell lakni a színpadot, aki pl keményebb/pörgőssseb (akár pop akér rock/metal)
zenét csinál, annak a síinapod is aktívnak kell lennie, a buli halála az egyhelyben, az állanfóan agitár nyakát néző zenészek.
Igenis mozogni kell, mászkálni, ugrálni, headbangelni, mert ha a közönség nem látja rajtad, hogy maximális beleéléssel és odaadással csinálod amit csinálsz, akkor nem veszik meg a produkciót.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4378)

Jorn 2012-01-06 20:30 |  #4378
Van benne valami, de mégis azt mondom, az első (!) koncert legyen full józan. Legyen miből kiindulni... mit tud a banda józanul :)
Alapvetően minél több dolog 'eltér' a próbatermi környezet és a fellépés között, annál több a hibalehetőség. Ha próba közben nem iszogatnak, akkor koncerten sem kellene :)
Hangsúlyozom, kezdő zenekarról, első (komolyabb) koncertről beszélek. A profi más (aki, ha iszik, akkor sem ront), de arra a szintre el is kell jutni, és leginkább józanon, sok gyakorlás segítségével.
Ha valaki izgulós, akkor inkább a próbákra hívjon el néha ismerősöket, illetve tartsanak egy-két nyilvános próbát, haveroknak, családnak, hogy szokja a közönséget...
A buli előtti piálással nekem csak rossz tapasztalataim vannak, akár saját, akár mások példáját nézem... Persze biztos vannak ellenpéldák, de saját praxisban ebből még csak gond volt. Összevissza játszás, szerkezetfelejtés stb.
Én mondjuk nem is nagyon eszek-iszok bulik előtt olyan 2 órával, hasonlóan a sportolókhoz. Nem nehezül el az ember, és tele hassal nem is lehet jól énekelni, ráadásul a gitár is nyomja a tele pocit, ami kellemetlen... Buli után persze jöhet a jól megérdemelt eszemiszom :)
Másik dolog, hogy énekeseknek a hideg-szénsavas-alkoholos (azaz a sör :) az nagyon nem használ, mármint annak, aki technikásan akar énekelni, magas hangokon... legalábbis hosszútávon.
Amúgy nem vagyok antialkesz, a jóféle bort szeretem :)
Az említett dolgokat (lámpaláz stb.) inkább mentálisan, fejben kell lekezelni...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4375)

Jorn 2012-01-06 20:00 |  #4377
Így van, tartalékgitár, tartalék kábel, és ha sok kütyü van, akkor hosszabbító-elosztó is legyen saját.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4376)

metallik 2012-01-06 18:21 |  #4376
ja és ami még fontos: nem tudom eddig mekkora színpadokon voltatok és hogy ez mekkora színpad lesz, de ha nagy a különbség akkor megfelelő mennyiségű és főleg HOSSZÚSÁGÚ kábelekkel készüljetek. Ha pl a gitárosok ahsználnak padlóeffektet, akkor lehet hogy a szinpadfront és a stack között 5-6 méter is lehet, és akkor gebasz lehet ha nincs elég hosszú Jack kábel.
És igaz ez a gitárkábelekre is, valamint utóbbinál nagyon kell fogyelni a gabalyodásokra, mert nagyszínpadon szívesen megindulna az ember keresztbe kasul, aztán hirtelen visszaránt a póráz!!

Továbbá a kábelekbe olyan szépen hasra lehet esni! Egyrészt egymás gitárkábelébe, másrészt a színpadon fektetett kábelekbe! Jobb helyeken a színpadi jelkábeleket leragasztózzák, de ha mégsem akkor abból lehet szép ki perec...
A gitárkábel-parát megoldhatja a wireless cucc, de a többi színpadkábel (pl a padlóeffekt jack kábele) igencsak útban lehet.
Amúgy is érdemes felkészülni tartalákkábelekkel is, mert ha pont buli közbe mondja be egy tyúkbél az unalmast, akokr legyen kéznél AZONNAL tarcsi cserekábel.

Nem tudom mennyire szaggatjátok a húrt, de nem árt tartcsigtárt is oldalra bekészíteni, mert ha szakad, nem lesz idő újrahúrozni, vagy mindenki "imádni" fog, ha ezzel húzod az időt. Azt már meg sem említem, hogy a tarcsihangszert is buli előtt be kell hangolni.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4370)

metallik 2012-01-06 18:13 |  #4375
ez személyiségtől is függ, mert aki lámpalázas, az lehet hogy a tömegpara miatt felejt, és lehet ha előtte megiszik MAX! 1-2 felest, kissé oldottabb lesz és minden megy olajozottan
Hetfield alkoholoizmusa is onnan indult (bár szélsőséges példa) hogy a korai bulikon a lámpalázat (volt benne para állítólag) piával kompenzálta, régi videókon látni, hogy bár a szövegeket nem téveszti el, de a konferáláskor hallani hogy mata részeg. (Cliff'em all klubkoncert videók).
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4374)

Jorn 2012-01-06 17:17 |  #4374
Ezzel nem értek egyet :) Első koncert alkalmából semmiképpen nem javaslom az alkoholt, mert akkor jön a szövegelfelejtés, az összevissza gitározás stb. azaz a beégés. Ki kell próbálni, anélkül milyen, ne egyből azzal indítsanak. Aki felkészült, gyakorolt, tudja a dolgát, az nem izgulhat különösebben, ergo nem kell neki a pia sem.
Kulturáltan alkoholizálni majd a turnén kell megtanulni :)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4373)

Ricsi 2012-01-06 16:39 |  #4373
Még egy fontos dolog: ne igyatok túl sokat,de túl keveset sem: épp eleget kell.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4362)

metallik 2012-01-06 16:17 |  #4372
sosem lehet elég korán elkezdeni felnőni a feladathoz Meg aztán ha ezzel állnak elő, mégiscsak profibb benyomást keltenek. Végül is az igényeket össze tudják írni, a felállás már adott ki hol lesz, min játszik...

Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4371)

Jorn 2012-01-06 15:57 |  #4371
OK, de azért előzenekarként, ráadásul első koncert esetén a 'színpadi alaprajzos rider' kicsit korai még, nem ? :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4368)

szkitasolyom 2012-01-06 15:43 |  #4370
közben találtam párat: http://soundlightcrew.hu/RIDER.htm
storno az előbbi kérés :):)

Köszönöm!

szkitasolyom 2012-01-06 15:41 |  #4369
:)
tudtok mutatni egy "ridert"? hogy is kellene kinéznie :)

metallik 2012-01-06 14:54 |  #4368
stílszerű ötlet: beállás előtt a keverősnek egy üveg sör, söralátétnek a rider. "akkor értjük egymást"
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4367)

Jorn 2012-01-06 14:36 |  #4367
Ja, és nyugodtan kérjetek tanácsot a rutinosabbaktól, mármint akik ott vannak, és már ismerik a helyet, a hangtechnikát, a keverőst. Utóbbival érdemes különösen jóban lenni, még akkor is, ha... szóval ha 'magas lovon ül', na ennél szebben nem tudom megfogalmazni a dolgot, ami egyébként nem ritka jelenség itthon... :)
Szóval a kollegákkal udvariasan, de ha már játszatok, akkor szedjétek szét a helyet, a közönséget, a színpadot és ne kérjetek elnézést semmiért ! Maximum utána... :) A színpadon a maximális előadás legyen a lényeg, ezért kell előre mindent megbeszélni, lefixálni, beállni, hogy odafenn ne legyen tökölés.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4366)

szkitasolyom 2012-01-06 10:18 |  #4366
Nagyon köszönöm!
jövő héten beszámolok hogy sikerült

Jorn 2012-01-05 22:13 |  #4365
Ha lesz hangmérnök (vagy hasonló :), akkor alapvetően majd ő mondja nektek, hogy mikor mit csináljatok. De:

Azt találjátok ki előre, hogy melyik számmal akartok beállni. Lehetőleg legyen benne minden, ének, vokál, szólók stb. az összes hangszer.
Azt is előtte találjátok ki, hogy ki hova fog állni, és amint lehet (megkérdezés után), vigye is fel a cuccát az illető a színpadra. (mert a roadok, ha vannak is, valószínűleg nem nektek fognak roadolni :)
Ha ezt a kettőt a színpadon, a beállás ideje alatt akarjátok kitalálni, az nem jó, morcos lesz mindenki, mert csúszik a program.

Azt, hogy mi a pontos felállás (pl. 2 gitár, ebből az egyik vokálozik) még a beállás előtt jelezzétek a hangmérnöknek/technikusoknak/színpadmesternek stb. hogy tudja, hány mikrofonállvány és kábel kell majd, és hova.
A lényeg, hogy időben kommunikáljatok mindenkivel, ne rátok várjanak, hiszen ti vagytok a vendégek.

Emellett, mindenki tudjon egyedül is játszani valamit beálláskor. A cél szintén az, hogy belőjék a hangerőket. Tehát pl. a gitáros játsszon akusztikuson, torzítva, szólóhangszínen stb. amit csak használ. Ha az énekesnek mondják, hogy énekeljen, akkor tegyen úgy stb. Aki nem hallja magát a monitorban, az jelezze a hangmérnöknek azonnal, hiszen ez a lényege az egésznek.
Beállás után pedig már NE tekergessétek el a cuccotokat, a hangerőket, és ne rakosgassátok máshová a cuccot, hiszen már be lett állítva, mikrofonozva. A főbanda cuccait meg pláne ne birizgáljátok, csak ha meg van beszélve, hogy szabad :)
Koncert közben sem szabad eltekergetni a dolgokat. Teljesen máshogy fogjátok hallani magatokat és egymást, mint próbateremben, ezt meg kell szokni, rá kell készülni. Nem az a megoldás, hogy mindenki szépen elkezdi feltekergetni a hangerejét, mert abból káosz és ricsaj lesz. A profik úgy is tudnak játszani, ha nem hallják magukat, csak látják egymást...
Ha nagy gáz van a hangzással a koncert közben, akkor mutogassatok a hangmérnöknek, pl. halk a monitor, akkor az adott monitorra/mikrofonra mutogatsz és utána felfelé. Vagy estleg két szám közben gyorsan le lehet rendezni szóban is, bemondva a mikrofonba, hogy kell még egy kis kontroll ide.
A koncert végén pedig illik megköszönni mindenkinek a segítséget, a hangmérnöknek és a többieknek is. És persze a főbandának is a lehetőséget.
Bízván a nagy sikerben, legyen egy ráadásszám is a tarsolyban :) Mert az elég cinkes, ha újra el kell játszani egy számot mégegyszer. Persze a megadott műsoridőt csak akkor lépjétek túl, ha ezt a főzenekar megengedi.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4362)

metallik 2012-01-05 22:13 |  #4364
soundcheck-hez nem árt betanulni egy közismert számot lehetőleg a stílusotokban, amit vélhetőleg a keverős is ismer, ez megkönyítheti a dolgot, hogy egyfajta "referenciához" tudja belőni a cuccot. Nem árt, ha a dobosnak van egy technikusa, mert mindíg azzal van a legtöbb bíbelődés (dobszerkó felállítása és bemikrofonozása) ezért a beállásí idő legszűkebb keresztmetszete gyakorlatilag a dobszerkó. Nagyobb helyen ha van hely/mód/lehetőség a dobszerkó valamilyen szintű eleőzetes összeszerelése, hogy átálláskor minél kevesebbet kelljen azon összeállítani, mert ahogy emlytettem, az lesz időben a legszűkebb keresztmetszet.
A hangszererősítőket (fejeket) érdemes vinni amibe az előre beállított hangzás már benne van, hogy azzal se kelljen bíbelődni. Idegen cuccot sokáig tarthat beállítani, a legtöbben nem is hagyják hogy elállítsák, így legalább a fejeket vigyétek.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4363)

metallik 2012-01-05 22:07 |  #4363
Nem árt előzetesen stage plan-t küldeni a keverősnek, hogy tudja miből hova mennyi kell, de legalább a helyszínre vigyetek. Ezen érdemes feltüntetni ha van esetleg valami extra igény is.
Jobb helyeken több monitor út is van, így minden monitor arányát külön-külön lehet állítani, de gyengébb helyen lehet hogy csak 1 monitorút lesz, akkor minden monitorládából ugyanaz az arány fog szólni. Ez azért érdekes, mert ekkor kompromisszumot kell kötni, kiből mennyi szóljon a monitorba.
Kerüljétek a túl nagy színpadi zajt, tehát a hangszeralapokat nem küldjétek meg nagyon, mert láncreakcióként többet kell adni pl az énekre monitorba, ami begerjesztheti a mikrofont. Érdemes mindnekinek mindenből annyit bekérnie monitorba, hogy a dobok mellett biztonsággal hallja az adott hangszert a monitorból, ehhez a dob legyen a mérce.
Egy gyors soundchecket csináljatok ha minden kész, egy olyan dalból pl 1 percet amit nem játszatok (magyarán nem lövotek le a poént) de be lehet állítani mind a kimenő, mint a monitorszinteket (előzetesen csak nagyjából adnak be, de komplett zenekari hangzásnál már finomítani kell az arányokat)
Ha menő helyen játszatok, akkor lesz monitorkeverős külön, aki csak azt keveri, hogy mi szóljon a monitorba. Roszabb esetben 1 keverős lesz, aki egyszerre állítja hogy mi menjen monitorba, mi menjen kifelé.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4362)

szkitasolyom 2012-01-05 21:00 |  #4362
sziasztok.
tudnátok egy két hasznos tippet adni nagyobb színpadon való beálláshoz?
Eddig csak próbateremben vagy klubokban játszottunk. Eljött az idő hogy egy nagyobb banda előtt lépünk fel, és ehhez kérnék pár hasznos infót. Mire figyeljünk?
Ilyen bagatelnek tűnő kérdéseim lennének hogy: pl monitor hogy szóljon?
van bármi ami segítségével gyorsan és hamar be tudunk majd állni?

igazság szerint nincsenek konkrét kérdéseim. tippeket várnék :- )
Köszi.

dennis2011-12-27 17:04 |  #4361
A mikrofon tutti jó, máshol remekül szól mint eddig.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4360)

Jorn 2011-12-27 15:27 |  #4360
Hát, csak tipp, de a windows mixere is bekavarhat. Alapból csak az outputokat mutatja, de pár kattintással előjönnek az inputok, ott is meg kellene nézni és beállítani, mert néha magától is elállítja a win az inputokat...

A mikrofon amúgy tuti jó, máshol szépen működik, nem kell neki fantomtáp ?
Válasz 'dennis' hozzászólására (#4359)

dennis2011-12-27 11:03 |  #4359
A Maya44 hangkártya kontroll paneljén állítom. Egy bemenet van line/mic célra (szimmetrikus nagy jack) és a kontroll panelen lehet kiválasztani, hogy "line" vagy "mic" bevitelt akarok-e. És line módban iszonyú halkan de szépen tisztán szól a mikrofon, mic módban pedig totál csend van ...
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4358)

Jorn 2011-12-27 07:14 |  #4358
A Windows mixerében állítgatod, vagy máshol ?
Válasz 'dennis' hozzászólására (#4357)

dennis2011-12-26 17:54 |  #4357
Sziasztok !
Vettem egy ESI MAYA44 hangkártyát. A gondom az, hogy a mikrofont "mic" módban abszolút nem hallani, viszont "line" módra klikkelve halkan de tisztán hallatszik. Mit kéne tennem, hogy a mikrofonom a rendes "mic" módban is hallható legyen ? Köszönöm előre is ha tud valaki segíteni !

vEgGg 2011-12-26 17:50 |  #4356
...azt azért érdemes hozzátenni, hogy Steve Vai elég egyedien formázza meg a hangokat, pl. a "körkörös" vibratoját nem nagyon látni másoknál. Ettől még persze nagyon jó, csak pl. egy kezdőnek én lehet, hogy nem mondanám, hogy szedje le Steve Vai "hangformálási stílusát":)
Válasz 'Matheoss' hozzászólására (#4355)

Matheoss 2011-12-26 17:47 |  #4355
Pontosan, kis nyújtások! Nézz meg egy-két videót Steve Vai-tól (pl. For the Love of God), az jó iskola arra, hogyan is kell egy hangot megfogni.
Válasz 'genocide22' hozzászólására (#4353)

vEgGg 2011-12-26 17:47 |  #4354
Valahogy úgy. Én is válaszoltam neked a Jónás Tamás topicban. Egyik legjobb példa a jó vibratora: Temesvári vasárnap
Azt figyeld meg, hogy hogyan fogja és tartja meg a hangokat!
Válasz 'genocide22' hozzászólására (#4353)

genocide222011-12-26 17:17 |  #4353
Köszönöm a tanácsot!:) Bocsi az értetlenkedésért de nem teljesen világos hogyan kéne csinálnom a vibratot, szóval mintha kis nyújtásokat csinálnék?

Matheoss 2011-12-26 17:00 |  #4352
szóval: ,,nagyon lehúzza a játékodról kialakuló összbenyomást''
Válasz 'Matheoss' hozzászólására (#4351)

Matheoss 2011-12-26 16:59 |  #4351
Érdekes, hogy bizonyos dolgokban (pl tappinges rész meg a gyors pengetések) mennyire előrehaladott a tudásod más dolgokhoz képest. Kezdetnek nem rossz!

Ha lehet jó tanácsom: ezt a klasszikus gitáron megszokott vibrato-t felejtsd el, nagyon lehúzza a játékodról az összbenyomást. Az ujjadat nem a bundokra merőlegesen, hanem azzal párhuzamosan kell mozgatni vibrato-nál, hasonlóan, mint amikor nyújtasz. Egyenletesen, állandó amplitúdóval le és fel, a zenének megfelelő ütemben. Hidd el, sokkal fontosabb, mint a tapping a jó hangképzés és sokkal könnyebb megtanulni, ha időt fordít rá az ember.

Csak így tovább! Üdv: M.
Válasz 'genocide22' hozzászólására (#4350)

genocide222011-12-26 15:46 |  #4350
Sziasztok!
"Gitáros szemmel" mi a véleményetek erről a videóról:
http://www.youtube.com/watch?v=j_kyGrHBVpQ

slowhand_joseph 2011-12-16 23:53 |  #4349
Innen kell nyugdíjba menjél!
Válasz 'vézsé' hozzászólására (#4346)

Matheoss 2011-12-16 22:04 |  #4348
Gondolom nem reggel lesz a koncert. Menjen el a hangmesterbe és vegyen egy készletet. :)
Válasz 'hector' hozzászólására (#4347)

hector2011-12-16 21:24 |  #4347
Sziasztok!
Egy barátomnak holnap koncertje lesz,és véletlenül,fordítva rakta fel a gitárra( Epi Lp standard)a húrlábat húrozáskor,de nincs másik húrkészlete,holnap pedig már koncert!
Fenn áll a veszélye,hogy így szakadni fognak a húrok,vagy nem lesz vele baj???

vézsé2011-12-16 18:26 |  #4346
Sziasztok!
Kezdő vagyok!
Hogyan lehet levenni erről az oldalról magamat?

ati1112011-12-16 18:07 |  #4345
Azt értem az alatt, hogy mikor utána olvastam, akkor az egyik oldalon, ahol sorolták fel a tulajdonságait, így szerepelt az egyik, hogy "hangszín: clean". Egyébként köszönöm a segítséget:)

rockerviktor 2011-12-16 15:16 |  #4344
Lehet.
"egy EQ pedál hangszine clean"
Ez mit jelent emberi nyelven?
Bekötöd a loopba, emelsz picit a jelszinten, meg a hangszínen állítasz, ahogy tetszik és kész.
Erősítő elé kötve sokkal kevésbé hatékony.
Válasz 'ati111' hozzászólására (#4343)

ati1112011-12-16 14:53 |  #4343
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy szólót kiemelni lehet EQ pedállal? Ha igen, akkor hogy? Az számít valamit, hogy egy EQ pedál hangszine clean? Kombón szeretnék kiemelni szólót, torzítottat. Köszönöm szépen:)

Norbancs 2011-12-14 20:25 |  #4342
Schaller honlapján írták, hogy lehet külön is kapni, bár sejtettem, hogy nálunk nem...
Amúgy amit még olvastam, hogy gumi tömítőgyűrűt lehetne felrakni, elvileg az megakadályozza, hogy lecsússzon a pánt.
Valaki próbálta már, és mennyire vált be? :D

Jorn 2011-12-14 06:53 |  #4341
A Schallert ajánlom én is. Asszem a Fender straplock is kompatibilis vele, szóval a használt gombok ügyében ott is nézelődhetsz. Illetve, a felsőbb kategóriás gitárokon gyárilag is előfordul Schaller, és ha a havernak nem kell, akkor tudsz vele cserélni. Hagyományos hevedert (tehát ahol csak a bőr van kivágva) nem is célszerű Schaller gombra rakni (ellendarab nélkül), mert könnyen lejön róla. Tehát egy ilyen cserével akár mindkét fél jól járhat, azaz a haver Schaller gombjaiért cserébe adsz neki hagyományos, jó nagy (trombita :) gombokat.
Nálam elég sok 80/90 évekbeli hangszer járt, amin gyárilag Schaller volt, pl. Kramerek stb. szóval ilyenekről lehet szerezni.
Válasz 'Norbancs' hozzászólására (#4339)

bandus 2011-12-13 22:50 |  #4340
külön jellemzően nem lehet kapni, maximum használtan véletlen, ha van valakinek elfekvőben. talán jó megoldás lehet ha a neten rákeresel hogy 'diy straplock' több jó megoldást is lehet találni - persze könnyen előfordulhat hogy akkor gitáronként kell egy-egy heveder.

esetleg még költséghatékony megoldás lehet az ebayen nézni kínából olcsóbb, noname straplockokat. nekem volt egy, azzal semmi gond nem volt, mondjuk nem próbáltam megpörgetni a gitárom velük.

Norbancs 2011-12-13 22:39 |  #4339
Sziasztok!

Gondolkodom abban, hogy talán már ideje hevederzárral felszerelnem a hangszere(i)met. Schallert néztem ki, lehet kapni külön az anya részt, tehát ami a gitárra megy? Szóval így elég lenne csak egy pár a hevederre és már csak külön a hangszerekre kellene.

Persze ha bármi más ötletetek van erre írjatok, sajnos néhányszor már zuhantak a hangszerek, de szerencsére megfogtam őket, mielőtt baj lett volna. Így már csak az a gond, hogy kicsit tartok az újbóli repüléstől. :D

I_walk_that_way2011-12-03 17:25 |  #4338
Erősítőkhöz még egyáltalán nem értek, hol tudnék utánaolvasni, hogy egyrészt milyen erősítők vannak, milyen tulajdonságokra kell figyelni, másrészt hogyan is kell beállítani rendesen egy erősítőt?

jwolf 2011-11-03 10:51 |  #4337
Pc-re kötve egyszál torzítót,minden jön belőle de rendeshang nem, ehez kell hogy ne a mikrofon bemenetre hanem a rendes vonal(Line In (általában kék színű))bemenetre kösd. és kell hozzá még egy hangflszimuláció,vagy egy komoly eq (okos beállítással),és nemutolsó sorban jelszintezés.
Válasz 'tom707' hozzászólására (#4336)

tom7072011-11-03 09:41 |  #4336
köszi, ma végre ki tudom próbálni mással is a cuccot. gondoltam hátha kapásból ráismertek a problémára.

amúgy a zaj, amire utaltam olyan, mint amikor több húr szólal meg, meg nem némítod le rendesen valamelyiket. 1-2 másodperc után eltűnik, és minden pickup állásnál jelentkezik, híd + nyak állásnál a legdurvább. nem gerjedés, nem is földeléses gond, szerintem.

mindegy, köszi a tippet,
üdv.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4335)

Jorn 2011-11-02 16:30 |  #4335
tom707 írtasziasztok. ha torzítót használok, és a hangszín potit a gitáron (Cort X-1) 5-10% fölé tekerem, fülsértőek a magasak, akárhogyan áll az erősítőn a hangszín. pedállal (Boss BluesDriver) és az erősítő (KustomArrow16) torzítójával is. ráadásul ha fullhoz közel áll a gitár tone-ja, a pengetés után 2-3 mp alatt elhaló durva rezonancia jelenik meg. ha a tone poti a 0-hoz közel van, akkor persze karakter nélküli, xilofonszerű hangja van. másik erősítővel nem, csak pc-re kötve próbáltam, ott is ez volt. mi lehet ez? előre is köszönöm a segítséget!

Minden pickuppal, minden pickupállásban ?
Mi az, hogy fülsértő ? Nincs mélye ?
Nem igazán érthető a leírásod, milyen rezonancia (ez alatt általában mély búgást ért az ember, de az hogy jön a tone potihoz, az érthetetlen)
Nem lehet, hogy valójában begerjed, vagy búg a cucc, csak nem pontosan fogalmaztál ?
Vagy az is lehet, hogy valamit túlvezérelsz, tehát a túl nagy jel miatt torzít a hangkártya...
Ki kellene próbálni mindent mindennel, tehát másik gitárral a cuccut, a gitárod másik erősítőn, mert ez így nem világos...
Válasz 'tom707' hozzászólására (#4333)

Nalzsoro2011-11-02 15:00 |  #4334
Sziasztok!
Abszolút kezdők vagyunk zenekarommal ebben a témában, ezért is fordulok hozzátok! Igyekszem a tudásomhoz mérten a legpontosabb lenni.
Tehát szeretnénk számítógépen megcsinált hangzásokat billenytűvel megszólaltatni a zenénkben a próbákon (tehát a cél az elektronikus hangzás). Ehhez van egy yamaha piaggero np-v80 szintink, melyet ez esetben midi billenytűként használnánk, van egy creative e-mu 0202 külső hangkártyánk, és egy számítógépünk, és persze egy keverő, ami majd megszólaltatja hangosban a dolgot. Hogyan kell mindezt összehozni ezek után? Gondolok itt arra, hogy mit mibe dugunk be (csak nagy vonalakban, elég hogy melyik szerkezetet melyikkel), milyen kábelekkel, milyen programokat ajánlanátok ehhez (legalább elindulási nyomnak valamit)? Fülest hova érdemes dugni, hogy a billentyűsnek legyen saját kontrolja játék alatt?
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdv:
Nalzsoro


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu