Ezt constan írta: Sziasztok! Létezik olyan mikrofon erősítő, amelyet a mikrofon végére lehet csatlakoztatni, és eléggé jól erősíti. Nem nagyon értek az erősítőkhöz, de ugye az úgy működik, hogy rácsatlakoztatom, és már pl távolabbról hallanak engem, ah beleszólok a mikrofonba és jól is hallanak.
Ezt hoattis írta: Az valahogy úgy működik, hogy kell egy erősítő (ún. fej), ami felerősíti a jelet, és kell egy pár hangfal (ún. láda), amiből a végén kijön a hangod. De szerintem érdeklődj a mikrofonok topicban.
Ezt mitch írta: hi! ti tapasztaltok ojat hogy skálázásnál a kisujj eltér a többitöl?? ugy értem hogy messzebb kerül a fogólaptol mint azt hogy én szeretném.. hogy lehet ezen segiteni? másnak is volt ijen vagy csak én vagyok ijen b@lf@sz?
Ezt CarTuuN írta: Gali! valaki segítsen nekem, hogy egy alap kis erősítőn mint pl Peavey Blazer 158 hány különböző torzítás van? Megéri ilyet venni vagy ebben a kategóriában van jobb is. Sajna a pénz is feltétel, olyan 30e HUFban gondolkodok. Sehonnan se tudok infot szerezni, légyszi segítsetek!
Ezt gépzsír írta: A blézerben egyféle torzítás van, de az nem ilyen modellezős dolog, haenm valami csőszimulátor mittudomén, (transtube áramkör) ezt majd az okosabbak elmondják..... Szal van egy tiszta meg egy tozított csati, tisztához volume meg három eq, torzításhoz pre-post meg a három eq. Van rajt" még egy CD-tape bemenet meg fülhallgató kimenet meg egy igen szép rugós zengető. A tozítója szerintem szar, de a tisztája nagyon ütősen szól, egy fasza pedállal megküldve szépen simán torzít.
A Roland Cube15ben van négyféle torzítómodellezés, (asszom egy overdrive, két distortoin meg egy metal stack nevű) amik elég jók, ezen is van egy aux bemenet. Sajnos lábkapcsoló egyikhez sincs. Ja, meg ebben is közös a háromutas eq.
Ezt Raul NL írta: Effekthurok: Általában a gitárerősítők hátulján van egy SEND és egy RETURN aljzat,ez az effekthurok,a SEND-be dugod azt a kábelt,ami aztán majd az effektedbe megy,a RETURN-ba pedig azt,ami az effekttől jön.Így a gitárjel útjába tudsz betenni különböző effekteket,ami aztán a végső hangzásban megjelenik.
Boost: Ez egyfajta szintemelést végez a hangon,tehát egy pár decibellel erősebb hang megy be pl a gitárerősítőbe,ezzep pl szólókiemelést,vagy torzítárt tudsz csinálni,ha a gitárerősítő(csöves) bemenetét megfelelően túlvezérled.Vannak Boost pedálok is,de van amikor a gitárba építenek egy kis elektronikát,ami lényegében egy kis előerősítő,és az végez szintemelést a hangon egy kis kapcsolóval.
Vonalból szólni: Egy gitáros egy koncerten álatalában úgy használja a cuccát,hogy a gitártól megy a jel vagy egy effektbe,vagy egyenesen a gitárerősítőbe (de az is lehet,hogy az effekt a gitárerősítő effekthurkába van kötve,ugye),és az erősítőtől meg a jel a gitárhangfalra.Ezután a gitárhangfal elé egy mikrofont tesznek,ami veszi a gitárhangot,és ezt a mikrofont rákötik egy keverőpultra,majd a pultról megy a hangjel a végfokok és a külső hangfalak felé. Nos,ha vonalból szólsz,akko az pl azt jelenti,hogy nincs ebben a rendszerben a gitárerősítő,hanem a gitár egyenesen a keverőpultra van dugva,vagy esetleg egy effekt azért közbe van iktatva.A gitár ugyanik vonalszintű jelet ad ki,és minden olyan felhasnálás,ahol ez a jel kerül további feldolgozásra a keverőpultra,az vonali jelnek számít. Le lehetne írni ennél bonyolultabban is,de azt nem biztos,hogy értenéd.Lényegében mindig "vonalból szólásról" beszélnek,ha nincs a jel útjában pl gitárerősítő.
Rugós zengető: A zengetőt talán tudod,mi,de azért leírom.Ez egy olyan szerkentyű,ami lényegében teret ad a hangnak,ez pl olyan,mint mikor egy templomban tapsolsz egyet.A hang még egy ideig benne lesz a térben,és hallani fogod,nem hal el a tapsolás befejeztének pillanatában. A rugós zengető egy ki s fém doboz,aminek az egyik végén fixen van rögzítve 3-4 db hosszú rugó,a rugók másik vége meg tulajdonképpen 1-1 hangszedőhöz csatlakozik.Ezt az egészet bekötik a hangjel útjába például egy gitárerősítőben,és ahogy a jel áthalad,a rugók rezegni kezdenek.Ezt a rezgést többnyire tudod egy potméterrel állítani.És ez az egész úgy jelenik meg a hangban,hogy van egy elég szép,és használhatóm tere a hangnak,amit a rugók idéznek elő,ahogy rezonálnak. Ezt is meg lehetne "szakmaibban" fogalmazni,de minek! Úgy nem lenne olyan tiszta a kép.
Ezt Ghoost írta: Szia! Én a Marshall 15Ws erősítőjét tudnám neked, ajánlani! Kiváló zengető, és egy bizonyos FDD kapcsoló, amival nagyon szép csöves hang hozható ki belőle. Igaz csak egyféle overdrive van rajta, de az hamisíthatatlan Marshall. Nekem van egy ilyen erősítőm, 3 éves csak itthon használtam, doboza minden megvan, és még az árkategóriádba is belefér, ha érdekelj szólj.
Ezt jacobb írta: Hali! Megtudná valaki mondani, hogy mikrofonon kívül mi kell még ahhoz, hogy hallatszon amit bele ordibálunk? Simán csak egy erősítő mint mondjuk a gitároknál csak ez énekhez való lenne, vagy keverő és hangfalak, vagy mi? Még nagyon kezdők vagyunk... :)
Ezt jacobb írta: Te jó ég mennyi költség! Külön kell még erősítő az énekhez a keverő mellett? Mert most néztem itt a hangmesteren olcsó behringer keverőket, és azokban van előerősítő a mikinek. Szal ha a mikinek az elég akkor csak egy ilyen keverőt meg hangfalat kell szerválnunk, mert a többi cuccnak van már erősítője.
Ezt MacccHo írta: Sajnos nem elég! Ahhoz, hogy meg tudj hajtani egy hangfalat, végfokra van szükséged. Az előerősítő csak a bemenő jeled erősítésére szolgál. Azonban léteznek többcsatornás erősítők is, amelyekben van végfok, több bemeneted van és csatornánként külön hangszínszabályzókkal is rendelkeznek. így nem kell külön erősítőt(végfokot) és keverőt venned!
Kicsit pontosítanám, amit Raul írt az effekthurokról (más néven: effect loop) írt. Abszolút igaz, amit leírt persze, de pont a dolog lényege és értelme szerintem kimaradt. Mint tudod egy erősítőnek van előfoka és végfoka. Az előfok csinálja a hangot, a végfok pedig felerősíti. Fontos még, hogy a modernebb erősítőknél általában az előfok csinálja a torzítást is. Na, most: vannak olyan effeketek, amik akkor szólnak legjobban, ha az előfok előtt vannak, azaz ha az effektezet jelet torzítod meg. Tipikus ilyen a Wah vagy egy drive-pedál. A többi effeket esetében, és főleg az ismétlésen alapuló effektek esetében (pl. delay) azonban az szól a legjobban (és legkevésbé zajosan), ha már a torzított jelet effektezed. Vagyis a legtöbb effektet érdemes az előfok után kötni és nem az előfok elé. Az effektloop pont ezt teszi lehetővé, azaz a send jel az előfokból jön ki és a return a végfokba megy vissza. Ha közéjük teszel egy pedál, akkor tulajdonképpen az előfok és a végfok közé teszed és az effekted jobban fog szólni. Ha nekem lenne loop az erősítőimen (a régi erősítőkön tipikusan nincsen), akkor a wah-n és a drive pedálokon kívül minden az effectloop-ba tennék.
Ezt G0DK1||3r írta: Kösz Fender59, megelőztél! :) Ugyanis épp még kérdezni akartam, hogy ennek a hurkos megoldásnak mi az értelme. De akkor most már értem.
Ezt Fender59 írta: Sztereó kábel kell hozzá, azaz olyan aminek az egyik végén két jack van (send - return), a másikon viszont csak egy. Nem tudom hogy van pontosan, de a stereo jacknél asszem a külső része a send, a belső a return (vagy fordítva), és ugyanott vagy, mintha két aljzat lenne. Nekem is ilyen van a Matchless-emen... Kb. 5 perc forrasztani egy sztereókábelt.
Ezt Karády írta: Fender59: Kösz a gyors reakciót. Van egy balos és egy jobbos kimenet az effektemen (Digitech RP80). A használati azt írja, hogy az effekt return-re, vagy simán a bemenetre kell kötni. Bal esetén mono, mindkettőnél stereo. Ezek szerint ezzel nem lehet applikálni semmit, ha az erölködőn csak egy dzsek van effektloop néven (meg persze a bemenet).
Eladó egy DOD FX55-B SUPRA DISTORSION torzító pedál. Csak 8000 Ft!!! Pontolyan mint ezen a weblapon. http://www.sweetwater.com/store/detail/FX55B Tel.: 06-30/606-2009
Ezt Karády írta: Mi lehet a baja az gitárkombómnak, ha a következőt teszi: Koncert közben elmegy olykor a hangja. Semmi magasa nem marad és az ereje is elillan. Olyan mintha valami szekrényből szólna. Ha bekapcsolja a basskombóját a kollega, vagy csak úgy magától teszi, aztán néhány perc múlva visszaáll normális állapotában. Lehet, hogy valami védelem, vagy csak simán szar. Segítsetek!
Ezt Melorin írta: Nekem volt 1 ismerősöm, aki szétszedte, de amikor összerakta, be volt *va, és máshogy alakult, mint ahogy szerette volna. Azt hiszem a földelő saru belelógott időnként a banelba.
Ezt Karády írta: Nem hinném, hogy kábelhiba, mert hangja van, csak nagyon halk és dörmögő. Ebből garancializációzás lesz asszem. Köszönöm az észrevételeket!
Ezt malloc írta: Üdv! Húrcseréről lenne szó. Még nem cseréltem húrt elektromoson és nem vagyok biztos a dolgomban. Régebben olvastam valamit itt a fórumon, hogy mindig csak egy húrt veszünk le, felrakjuk az újat és behangoljuk és így haladunk tovább. Mire kell figyelni közben? El állíthatok valamit véletlenül? És milyen húrt vegyek a régi helyett?
Ezt bizsibazsi írta: A régi helyett ÚJAT vegyél!:) Viccen kívül...Ha lehet, ugyanolyan méretű húrkészletet vegyél,mint ami rajta van.(Pl.9-es,10-es,11-es...)Van hatezer márka, mindenki másra esküszik.:) Általában egyszerre egy húrt szoktak levenni, többnyire a legvastagabbal érdemes kezdeni,és lefelé haladni a vékonyabbakon,ahogy írtad is, minden húr után behangolni nagyjából. Így biztos,hogy semmi nem fog elállítódni. Arra készülj fel, hogy az új húrok pár napig még nagyon elhangolódnak,amíg teljesen ki nem nyúlnak. Bye
Ezt bakter írta: { malloc(" szerintem az egyszerre csak egy húr az floydnál köll egyébként jobb ha leszeded minden, mer akkor legalább letörlöd a sok koszot a nyakról... "); }
Ezt bizsibazsi írta: Vasutas úr!:) Nem írta a delikvens,hogy milyen húrlábas gitár,ezért nem is akartam,hogy belekavarodjon...Biztos,ami ziher...Úgy tuti,hogy nem állít el semmit.Én a vintage bridges Squieremen is egyenként szoktam cserélni,de hát én beszari vagyok,meg aztán nem árt egy kis kosz a nyakon....A gitárén persze...:)
Ezt bakter írta: kikérem magamnak, tegnap fürödtem! én meg floydon is leszedem mindet, mer inkább letakarítom, hogy legalább szíp legyen, ha már gitározni úgyse tudok
Ezt hoattis nl írta: Én meg mindig leszedem az összeset, jól megpucolom a fogólapot, és csak aztán teszem fel a húrokat. Még nem állítottam el semmit. Mondjuk nem floydos gityó.
Ezt bakter írta: folydosnál az a gáz, hogy ha leszeded az összes húrt akkor leesnek a rugók aztán le kell szedni a hátulját is visszarakni őket, mondjuk ha kitámasztanám valamivel, akkor nem esne le, de én szeretem szétszedni:)
Ezt bizsibazsi írta: És nem állítódik el a tremcsi? Te tudod.Mindenki másképp csinájjjja...:) A fogólapot akkor is le lehet törölgetni,ha csak egy húr hiányzik róla...Sőt,ha minden húr rajta van...Nekem megy...:) Gitározás előtt tessék szépen kezet mosni...Hendrixnek fogat is,meg nyelvet...Meg lábat.:)
Ezt bizsibazsi írta: Jóvan...tegnap óta én sem...:) Büdös a hónaljam,de este megmosom,bizonyisten. Na,én attól a tekerkrajtaegyetosztkész dolgoktól fosok,mer életem első Floydos Vorsonját vettem egy hete...Félek is tőle,mer bonyolultabb,mint a agyam..:)
Ezt bllo írta: valaki nem tudna nekem belinkelni vagy adni valami útmutatót nyakbeállításról? mert mindig csak annyiról van szó, hogy "ha nen értesz hozzá, ne nyúlj hozzá" de nincs valahol leírva, mit és hogyan kell???
Ezt Snakepit írta: Lehet csavargatni, miért ne lehetne?! Azért van. Egy jó nyakat nem lehet elcseszni. Ne legyen rajta falspanolva húr ha állítasz rajta. Ennyi ...Végül is nem ilyen egyszerű, kicsit hosszas lenne elmondani. Később teszek fel egy írást ide.
Ezt Snakepit írta: A gitárnyak akkor van optimálisan beállítva, ha homorú kissé. Ez a húr rezgése (amplitúdója)miatt fontos. A pontosan (!)hangolt gityót először le kell ellenőrízned a következőképpen: - Nyomd le az E1-est az 1. és 13. bundnál egyszerre. Az 5. bundnál éppen át kell látnod a bund és a húr között. (Minimális értéke egytized miliméterkben van megadva, úgyhogy legegyszerűbb a legkisebb fényrést keresni) - Ismételd meg az E6-on is. A 6-os vastagsága miatt az érték mimimim fél mm kell legyen, de egy milkóig nem mehet fel. - Ha az E1-es fél mm körül van az E6-os meg 1mm vagy 0.8 körül akkor a nyakad homorú és állítani kell rajta. 1.) Ha a fentebb említett az értékek teljesülnek nem kell piszkálni a nyakat. De ha még így is nagynak találod a húrtávot a hátsó bakokon állíthatsz addig amíg minden bund megszólal minden húron. 2.)Ha a fentiektől nagyobb értékeket becsülsz meg a nyakbeállítás következik: - Ha túl homorú a nyak, a benne lévő acél feszítőpálca megfeszítésével csökkentheted azt. Midezt leengedett állapotban végezd! Általában egy fél fordulat elegendő. - ha a húrok a fenti procedúra elvégzésénél hozzáérnek az 5. bundhoz, a nyak domború (vagy lehet, hogy egyenes). Ilyenkor nem kell lehangolni a gitárt! A feszítőanya lazításával megszüntetheted a kellemetlenséget.
Ezt Gabe írta: Ezt mar ketszer lattam itt a forumon hogy a 1. es 13. erintot emlitik a nyak homorusaganak ellenorzesere. En meg mindenhol azt olvastam hogy az 1. bund es az a bund ahol a nyak a testtel talalkozik. Na most melyik az igaz?
Ha gitározol, egy idő után a nyak tele lesz mindenféle gizmóval. Na, húrcsere esetén gondolom érdemes lenne ezt letakarítani, de mivel? Már pár éve nem csináltam ilyet, és már időszerű lenne, újra szeretném látni a fogólap színét :)
Másik: nem tudom hogy milyen fából van a gitárom, volt erről szó valamelyik topicban. Ha leszedem a koptatólapot, és belenézek, akkor észre lehet venni, hogy mondjuk rétegelt lemez vagy keményfa legalább? Kívül a gitár teljesen fekete. (sajna nem volt annyi gitár még a kezemben, hogy viszonyítani tudjam bármihez is).
Ezt hoattis nl írta: 1. Én pengetővel szoktam levakarni.
2. "Gitárom fája" topik. Ott lehet, hogy az okosok típus alapján is megmondják miből van a gityód. Sztem a koptatólap alatt is fekete a gitár, esetleg a pickupok alatt tudnád megnézni...
Ezt Snakepit írta: A műszerolaj jót tesz a kosznak, meg a rózsafa is jól lakik. Én így szoktam takarítani. Van rugó hátul a gityóba? Esetleg ott nem festették le. Szedd le a hátsó lapot (ha van) esetleg ott látszik, hogy rétegelt vagy sem.
Ezt Gabe írta: Igazabol ha nagyon koszos a nyak akkor le kell eloszor tisztitani mielott bekeni az ember. Erre a legfinomabb "steelwool"-t ajanljak, ami magyarl nem is tudom mi, lenyegeben olyan az egesz mintha vatta lenne de nagyon finom acelszovetbol van. Ez nagyon jol leszedi a koszt es nem karcolja a rozsafat sem. Ezutan a citromolaj (lemonolil) a legjobb olaj amivel be lehet kenni a fogolapot. Ezzel natur butorokat is szoktak kezelni. Be kell kenni es par perc mulva ha meg mindig fenylik, azt le kell torolni, nem szabad teljesen "szaftosra" itatni a fat.
Ezt TIBI81 írta: 2005-05-08 18:17:07 | #185 hali ha akartok jó cuccokat pl: sony erősítő hangfal kamera autóscucc fejegység jó áron írjatok tibi121212@freemail.hu
Ezt dioo írta: Sziasztok, a segítségeteket kérem! Olcsón keresek bassgitárt, a Jolanát lehet valamire használmi? Például találtam egy szép Samick-et 27-ért ez vajon jó is, vagy csak jól néz ki?
Ezt gépzsír írta: szerintem vegyél inkább johnsont, vagy ibanezt. 50k krajcár kb. az áruk, és akkor azzal egy darabig nem lesz gondod. ha ilyen 20ezerér veszel gitárt, akkor jajdeörülszneki, aztán két hét múlva meg rájössz, hogy még gyakorlásra is szar. Szerintem gyűjtsél még egy kicsit, és egy fokkal jobbat vegyél.
Nem tudna vki segiteni abban hogy ki foglalkozik komolyabban gitárjavitással? A gáz az hogy, a gitárom nyakában található merevitőn vki k****ra elnyalta az imbusz fejet. Használtan vettem még ifjonc koromban,és akkor nem foglalkoztatott komolyabban ez a dolog. Nyakat nem akarok cserélni, mert imádom, és megszoktam, de most már jó lenne állitanom egy minimálisat. Ja egy Yamaháról van szó. (egy régi azonosithatatlan japán példány)
Ezt Powerpufz girl írta: Sziasztok! Gitárerősítőm tórzított csatornáján szerteném beállítani a hangzást PUNK-osra.(the misfits) 5 poti van a csatornán.(Peavey Bandit 112) Pre Gain,Post Gain,Low,Mid,high. Azt kéne megtudnom hogy melyik potira mennyit adjak. Kösz
Ezt Powerpufz girl írta: kösz eddig is ezt csináltam...de nem igaz annyit csak megtudtok mondani hogy mélyből középből és magasból mennyit tegyek rá...
Ezt [prohaxxxxxxx] írta: csá! itt irtátok nemrég hogy kezdőnek egy Johonsont vagy Ibanez basszgitárt ajánlotok inkább, mint egy 20-30 ezer ft-ost. na akkor ez milyen választás lenne egy kezdőnek? : Ibanez GSR200
Ezt bakterrier írta: 1. nem 2. mi az misfits 3. még akkor se ha ugyanaz a gitár erősítő meg minden, mer nem ugyanúgy fog szólni, mint annak a punkarcnak 4. ez van
Ezt malloc írta: Olvastam itt a nyak beállításáról és ezek szerint jól áll a gitárom nyaka, de a 12. bundtól(a test irányában) már távolabb vannak a húrok, mint szeretném. Lehet, hogy ez így normális, de szeretném jözelebb hozni. A hídnál (azt híszem így hívják, de nem ismerem a szakszavakat /ahol a húrok kijönnek a gitár testéből/) állíthatok rajta én is, vagy ez nagyobb szakértelmet kíván?
Vegyetek tőlem egy pár SAL SPA 3040-es 12 collos hangszórót.Olyan 150-170W-osak,vadi újak.Egy 2x12-es ládába építve egy 50-100W-os erősítőt jól kiszolgál. Darabja 7000Ft,a kettő együtt 12000Ft.Annyit megér a kettő nem? Jelige: csak kezdőnek!
Ezt odipus írta: azt szeretném megtudni, hogy a yamaha gitárok vannak-e olyan minőségi szinten, mint mondjuk az ibanez gitárok? azonos árkategórián belül gondolom, tehát nem egy 100ezres ibanezt hasonlítsunk össze egy 40ezres yamahával...
Ezt Gabe írta: Nekem van Ibanez is, Yamaha is, ketto is. Azt mondanam hogy a Yamahak majdnem ott vannak mint az Ibanez, sot, gyakran egy adott azonos arkategoriaban jobb minoseg a Yamaha (pl. az emlitett 100e Ft kategoriaban). Meg mielott felmerulne a kerdes, minden Yamaha gitar (kiveve egy kis szamu USA modellt) Taiwanban keszul. A Nagy Gitarkonyvben az all, hogy a Yamaha ceg meg a 80-as evekben letesitett ott egy csucstechnikas gyarat, es a minosegellenorzese is magas szintu. Japan ceg, de Japanban nem is gyartanak Yamaha gitart jelenleg ha jol tudom (regen gyartottak). Nekem egy Pacifica 412-es van, kozepkategorias, eleg jo gitar en imadom. A masik pedig egy RGX-TT Ty Tabor Signature Modell, ami meg felsokategoria. Az uj 412-es modell nem tudom mennyire jo, lattam hogy most eleg olcson van (Mezzoforte, vagy Musichello). Most otthon szerintem az egyik legjobb ar-ertek aranyu gitar az RGX-TT, mivel signature modell (Wilkinson VS100 tremolo, Sperzel satus kulcsok, DUncan JB, + 2 Duncan Vintage rails, amerikai Basswood test, kozepen egy juhar fedlapcsikkal.) es jelenleg azt hiszem csak 204e Ft otthon a Musichelloban.
De a puding probaja az eves, ki kell probalni es osszevetni ket azonos aru Yamahat es Ibanezt.
Ezt bala írta: Mit csináljak ha a gitárnak nagyon rezonálnak "csilingelnek" a magasabb húrjai, hol lehet erre vonatkozo meg ilyesmikre vonatkozó beálításokat elvégezni? Egyépként a gitár 1 Jackson JS30-as Floyd Rose liszensz trmolóval...
Ezt boxos írta: :(pedig lenne egy marha olcsó japán squier amit vétek lenne kihagyni de a SSH konfig miatt nagyon elbizonytalanodtam.Első gitárnak szerinted jó lesz így is(főleg hendrixre/pink floydra és Deep purple féle klasszikus/progresszív rockra kéne)?bocs a [fél]offért:)
Ezt Gabe írta: Ha csak ez az egyetlen dolog, ami elbizonytalanitott, akkor ne foglalkozz vele. Nem rosszak a felezett humbucker hangok, csak nem 100%-ra single coil hang... Hanem csak mondjuk 95%-ra (szubjektiv velemeny), szoval a kulonbseg nem olyan nagy hogy emiatt egy amugy jo gitart el kene szalasztani. Foleg a japan squierek, a regebbiek eleg jok. Azokra a zenekre amiket emlitettel elso gitarnak kivalo szerintem, foleg ha tenyleg "marha olcso".