HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 16

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 07

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Kezdő Vagyok! HELP
Kezdő Vagyok! HELP

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... >500 >>1000 Utolsó

tom7072011-11-01 15:30 |  #4333
sziasztok. ha torzítót használok, és a hangszín potit a gitáron (Cort X-1) 5-10% fölé tekerem, fülsértőek a magasak, akárhogyan áll az erősítőn a hangszín. pedállal (Boss BluesDriver) és az erősítő (KustomArrow16) torzítójával is.

ráadásul ha fullhoz közel áll a gitár tone-ja, a pengetés után 2-3 mp alatt elhaló durva rezonancia jelenik meg. ha a tone poti a 0-hoz közel van, akkor persze karakter nélküli, xilofonszerű hangja van. másik erősítővel nem, csak pc-re kötve próbáltam, ott is ez volt. mi lehet ez? előre is köszönöm a segítséget!

Kovika 2011-10-29 13:44 |  #4332
Cseréld már ki!!!
Válasz 'bbsé' hozzászólására (#4331)

bbsé2011-10-29 13:14 |  #4331
Hello mindenki! Ötállású pickup kapcsolóm minden állásban kotyog, és csak akkor működik jól, ha egy adott álláson belül egy bizonyos pozíciót sikerül eltalálni. Különben a jel túl kevés. Régebben is megvolt ez a gond és kb. egy éve szétszedtem a gitárt, hogy megnézzem mi a gond, semmi sérülés, minden forrasztás, minden ép. Megtakarítottam fültisztítóval a kapcsoló belsejét, ezután tökéletesen működött. Egy ideje viszont megint csak bizonyos pozícióban működik. Van valami megoldás, vagy ki kell cserélnem a kapcsolót? (gitárom:Yamaha PA-012) Előre köszönöm a segítséget!

Ricsi 2011-10-25 12:24 |  #4330
Válasz 'Bizsibazsi' hozzászólására (#4329)

Bizsibazsi 2011-10-25 11:41 |  #4329
Az arcbőrnek sem.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4327)

szgabor 2011-10-25 11:21 |  #4328
Akkor ezekszerint kénytelen leszek beszerezni pedálokat. Kár, mert tetszik a hangja torz csatornákon is, viszont a reverbje már nem.
Köszi a segítséget!
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4327)

Jorn 2011-10-25 09:45 |  #4327
A hangszórónak nem tesz jót a pattanás hosszútávon.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#4326)

szgabor 2011-10-24 20:53 |  #4326
Holnap reggel kipróbálom.
És ha ilyen, akkor lehet bármi baja ebből a cuccnak hosszú távon? Koncerten ez mennyire hallható ki?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4325)

Jorn 2011-10-24 20:26 |  #4325
Vannak cuccok, amik normál csatornaváltásnál is pukkannak...
Próbáld ki, hogy egy kábellel összekötöd a send-et és a return-t. Ha így is pattog, akkor a te cuccod ilyen és kész. Valami egyenfesz. is lehet az oka, akár a multiból , akár magából az erősítőből jöhet...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#4324)

szgabor 2011-10-24 19:41 |  #4324
Kérdésem lenne, ide is felteszem, hátha tud valaki mondani valamit:

van egy kombóm, lábkapcsolóval. Az effect loopba bekötöttem a multimat (gitár->input->send->multi->return), és amikor ilyenkor, bekötött multinál váltok a tiszta és torz csatik között akkor hatalmasat pukkan az erősítő (aránytalanul nagyot a hangerőhöz képest).
Ez természetes, vagy valami hiba van? Félek baja lesz a szórónak...
Amikor nem kötöttem be a multit nem csinált ilyet egyáltalán.
Mi lehet a gond?

Ricsi 2011-10-20 15:25 |  #4323
A piros fejű poti a monitorláda hangereje. Azt kő tekergetni.
Válasz 'Gotta' hozzászólására (#4320)

Jorn 2011-10-20 15:18 |  #4322
Angolul is érdemes lenne megtanulni kicsit, mert hangcuccokhoz az esetek nagy részében nem fogsz magyar leírást találni... :)

A monitor out-on viszed ki a jelet ugye ? Akkor arra rá kell irányítani azt, amit hallani akarsz, tehát az adott csatornánál a mon1 (vagy hasonló) potit feltekerni.
Válasz 'Gotta' hozzászólására (#4320)

metallik 2011-10-20 13:44 |  #4321
szia
használatim nincs, viszont javaslom, hogy ez ügyben keresd fel a basyst, aki a behrik magyar importőre, talán ők tudnak használatiban segíteni.
Válasz 'Gotta' hozzászólására (#4320)

Gotta2011-10-20 11:24 |  #4320
Sziasztok! Olyan kérésem, kérdésem lenne, hogy van egy gyönyörű szép Behringer Europower PMP 2000 keverő erősítő, melyhez semmit sem értek. Mindenféle leírás van hozzá, csak magyar nincs. Próbáltam keresni az interneten, de persze az nincs amire szükségem lenne...
Ha valaki tudna nekem küldeni egy használati útmutatót nagyon szépen megköszönném :) email: gottagotti@freemail.hu. Előre is köszönöm :)
Ha nincs ilyen az univerzumban, akkor abban segítsetek légyszi, összedugtam mindent, szól is, a mikrofon is műkszik, miért nem hallom a monitor hangfalon a beszédet? És azt esetleg hogyan tudom megcsinálni, hogy lehessen hallani?
Nagyon szükségem lenne a segítségre! Előre is köszi :)

I_walk_that_way2011-10-18 15:56 |  #4319
V52-t ajánlották máshol is, akkor majd odaviszem, de először meglesem magam a dolgot.
Köszönöm.

metallik 2011-10-18 15:38 |  #4318
PROFI hangszerbeállítást, amit hangszerész tud (és a zenészek többsége nem) azt vagy pl az Árkádia - Hurgi vagy V52-ben tudják neked megcsinálni. Ebben nyakbeállítás, profilozás, szükség esetén buntcsiszolás, hídbeállítás stb szerepel. Na az be lesz állítva.
Válasz 'I_walk_that_way' hozzászólására (#4315)

Ricsi 2011-10-18 13:59 |  #4317
Vegyél egy 10-es készletet, tedd rá a gitárra, ha kell, állíts a húrmagasságon. A nyakállítás nem biztos, hogy kelleni fog. Ráérsz vele, amíg a gitár beáll az új húrral.
Válasz 'I_walk_that_way' hozzászólására (#4315)

Jorn 2011-10-18 13:20 |  #4316
Akkor bármelyk hangszerbolt, ami közel van hozzád. Ehhez nem kell specialista... sőt, egy hozzáértő haver is bőven elég :)
Válasz 'I_walk_that_way' hozzászólására (#4315)

I_walk_that_way2011-10-17 20:21 |  #4315
Igen, a részletek lemaradtak, ezért félreérthető lettem.
Húrozni tudok, tegnap húrszakadás miatt kellett is.
Most szereztem be egy új gitárt, alapból 9es húrkészlet van rajta, ezt akarom 10esre cserélni és beállíttatni.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4314)

Jorn 2011-10-17 20:07 |  #4314
Szerintem bármelyik hangszerbolt. De jobban jársz, ha megtanulsz húrozni egyedül. Nem ördöngösség. Mert mi lesz, ha koncerten szakad el egy húrod, leáll a zenekar ?
Ha egyféle húrkészletre ráállsz, akkor igazából beállíttatni sem kell, csak egyszer. Utána meg cseréled magadnak a húrokat. Ha Floydod van, akkor meg néha megolajozod, ennyi...
Válasz 'I_walk_that_way' hozzászólására (#4313)

I_walk_that_way2011-10-17 19:42 |  #4313
Húrozásra, beállításra melyik szervizt ajánljátok Budapesten?

Cash! 2011-10-14 18:45 |  #4312
Köszi a válaszokat!!! :)

Jorn 2011-10-14 16:48 |  #4311
Az szerintem csak dátumkód, tehát nem számít. Az számít, hogy a csövek össze legyenek párosítva, és hogy szakember cserélje, aki utána meg is méri és beállítja a munkapontot, különben simán leéghet a cuccod a túl sok nyugalmi áramtól, például.
Válasz 'Cash!' hozzászólására (#4309)

Husi 2011-10-14 16:16 |  #4310
Csövesben kérdezd meg,gyorsabb lesz a válasz talán.
Válasz 'Cash!' hozzászólására (#4309)

Cash! 2011-10-14 15:06 |  #4309
A Marshall 2204-esemhez van egy csere csőkészletem, amiben a végfokcsövek EL34B-STR jelzésűek (alattuk pedig az egyik C22, a másik C53). Ki akarom cserélni az erősítőmben őket, ám amik benne vannak szintén EL34B-STR jelzésűek, de csak az egyiknek egyezik utána a száma (a C53-asnak), de a másikon nem C22 van, hanem B36. Így nem cserélhetők ki? Egyeznie kell a két számnak, vagy elég csak az, hogy a cső típusa egyezik? Mert néztem neten 2204-eshez csőkészletet, és ott is soknak különböző számjelzése volt. Előre is köszi!

Jorn 2011-10-03 20:20 |  #4308
Annakidején mi is próbálkoztunk molinóval, világítással (sima halogén kockák, állványon, minden boltban kapható...) , de nem nagyon használtuk a lámpákat, mert a kis klubokban örültünk, ha egyáltalán mi felfértünk a színpadra... :) Az a kis félhomály nem is baj, legalábbis én nem szeretem, amikor sütnek a reflektorok.
Amúgy az jó, ha ilyen részletekre is gondoltok, mint a világítás, csak legyen, aki cipeli, beállítja stb.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4306)

Ricsi 2011-10-03 17:34 |  #4307


Molino: részemről passz, mi még nem jutottunk el a marketing ily magas fokára.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4306)

szkitasolyom 2011-10-03 15:41 |  #4306
sziasztok!

a tippeknek megfelelően tesztelgettünk az állításokkal középdús gitárok, stb.
és végre olyan hangzást sikerült kihozni amelyet szerettünk volna! Köszönöm szépen a segítséget nagyon hasznos volt.

adódna még egy kérdésem, a világítással kapcsolatban :):)
úgy néz ki elkezdjük 1-2 héten belül a „koncertezést” és kisebb klubokban kocsmákban fogunk játszani, ahol a világítás kevés.
csináltattunk ponyvából égy szép igényes molinót is.
szerintetek milyen fény- világítás apparáttal készüljünk? én arra gondoltam hogy 1-2 lámpa folyamatosan nézhetne lentről a dob mögül a Molinora.
Szerintetek jó ötlet?
Ti mit alkalmaztok?

Köszönöm előre is az ismét megtisztelő válaszokat :)

Jorn 2011-09-21 21:43 |  #4305
Hát én, mint írtam nem vagyok híve az effektezésnek a próbahelyen... Nekem elég a mikrofon - keverő - végfok
a multi mondjuk mehet a keverő effektútjába
a csöves előfok, ha jó mikrofonhoz, akkor azt is érdemes lenne kipróbálni
kompresszor nem igazán kell, inkább ha dobot hangosítotok, akkor jön jól
Minimum 2x600W láda kellene, ha esetleg kihajtjátok a cuccot egy klubban (mert próbateremben tuti nem kell a 800W :)
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4304)

szkitasolyom 2011-09-21 15:39 |  #4304
köszi!
a gitárok beállítását, és a dobos „gyengítését” kipróbáljuk  meg a vonalban való beállást is…
a kérdésem az lenne hogy ének esetében a következő cuccok állnak rendelkezésre. Ti mit hogy kötnétek hogy jó legyen?

- T-amp 2*400Wos végfok (mekkora láda lenne az ideális?, mert egyenlőre házi készítésű van rajta)
- alesis rackes multieffekt
- rackes behringer kompresszor
- behringer csöves előfok
- keverő
Zsolt

Ricsi 2011-09-21 15:17 |  #4303
Mióta rájöttem (no meg ráébresztettek) ezekre a dolgokra, már nem nagyon figyelek azokra, akik beállásnál, amikor prüntyögök, azt mondják: harsogóan éles a gitárhang. Zenekarban meg ez kell. Nem is nagyon emlékszem utóbbi időben olyan koncertre, ahol kritizálták volna a hangzásunkat (főleg, amikor alapokról nyomtuk:D) Max. a hangerőt, meg az ének érthetőségét.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4302)

Jorn 2011-09-21 15:06 |  #4302
Hát igen, a legutóbbi Evergrey koncerten a gitárhang már kimondottan csúnya volt, ha jól rémlik 5150 meg pedál, és két gitáros. Kimondottan fájt önmagában hallgatni a hersegő gitárt, a beállásnál. Együtt meg olyan (majdhogynem lemez)minőségben szólt a zenekar, hogy hihetetlen!
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4296)

Jorn 2011-09-21 15:04 |  #4301
Alapvetően igazad van, de pl. a MetallicA-ra mindig rá szoktam csodálkozni, hogyan tudnak mégis jól megszólalni élőben, pedig az a klasszikus V-betűs eq beállítás :) De hát kivétel erősíti a szabályt...

Az énekkel ütközéssel most bogarat raktál a fülembe, pontosabban egy vezérhangyát, ezen gondolkodni fogok... :) Valószínúleg ezért népszerűek az énekhangot jól eltorzító, rettentő sok hersegő magassal ellátott mikrofonok, ami tényleg átszól a nagy káoszon, csak amikor az énekes S, SZ és hasonlóakat mond a mikrofonba, akkor úgy érzem, tűvel szurkálják a fülemet :) De úgy tűnik, az emberi agy ennyi pluszinfóból (s, sz betűk) már tudja reprodukálni a szöveget, hogy mit is énekelhet szerencsétlen fickó vöröslő fejjel... :)
Szóval most gondolkozom, mélyközép az éneknek, középmagas a gitárnak, és akkor kevésbé ütköznek, talán... majd kipróbálom legközelebb.
Válasz 'Gazz' hozzászólására (#4300)

Gazz 2011-09-21 12:19 |  #4300
Jó példa erre a nyolcvanas évek thrash metálzenekarainak, valamint a Panterának a középherélt gitárhangja. Amíg csak a gitár szól, addig oké, érdekes hangzás, zúg, süvít, aztán ha megszólal a többi hangszer, akkor már csak egy kása marad belőle.
A középdús gitár viszont átszól, de az meg egyébként kicsinálja az éneket...
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4296)

Ricsi 2011-09-21 12:00 |  #4299
Ez próbára jó, de arra nem "neveli rá" az embert, hogyan állítson elő értelmes hangzást koncertre. Az alapprobléma megkerülése.
Válasz 'j.brook' hozzászólására (#4297)

tibyee 2011-09-21 11:40 |  #4298
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4296)

j.brook 2011-09-21 11:30 |  #4297
Dobosnak Padtech cucc, többiek line in, és füles monitor. Mindenki annyit kever abból, amennyit épp szeretne, hogy jól hallja magát és a többieket. Másik megoldás a dobos nélküli akusztikus zenekar
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4292)

Ricsi 2011-09-21 11:22 |  #4296
Valószínűleg abból van a kása, hogy úgy állítottátok be a (gitár) cuccot: önmagában szól szépen. Ez általában azt jelenti, hogy sok mély, magas, viszonylag kevesebb közép. Ettől jó teltnek érzi az ember a hangot. Viszont pont ez a beállítás veszik el a zenekarban, főleg két gitárossal. Ahogy Jorn is írta: a mélyek a basszus tartományával ütköznek, a magasak a cinekével. Általánosságban elmondható, hogy az a gitárhang jön ki zenében (és nem válik masszává), ami önmagában kicsit fülsértően, középdúsan szól.
Ezért is jönnek ki pl. olyan problémák, hogy az ember otthon beállítgatja a pedáljait egy általa klassznak érzett hangszínre, próbán/koncerten meg jól elvérzik az egész koncepció. Akkor meg lehet tekergetni ezerrel - ami multinál pl. nembiztos, hogy egyszerű.

Kis túlzással: az önmagában csúnya gitárhang a jó, zenekari körülmények között.:D
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4292)

Jorn 2011-09-21 11:12 |  #4295
Hát, én azt mondanám, olyan dobos kell, aki tud halkabban is játszani, ha az kell. Nem azt mondom, hogy símogassa a dobot, de ne üssön a szükségesnél hangosabban.
A dob alulról szabja meg a hangerőt, az énekcucc meg felülről. A többieknek meg ebben kell gondolkodni.
Ha túl hangos a dobos, vagy túl gyenge az ének(cucc), akkor gáz van, megoldást kell találni rá, műszakilag és emberileg is.

Azt megfigyeltem, hogy a halkabb próbáinkon több finomság, hiba előjön, tehát kreatívabb a dolog, halad a zenekar, mert van min dolgozni, és hát ez a lényeg. Szóval igenis kell egy 'zenekarvezető', aki az mondja: srácok, ez már túl hangos, tessék visszavenni... A zenekarnak kell, hogy legyen (alakuljon) a hangzáskultúrája, önkontrollja, mert naív dolog azt gondolni, hogy ezt majd egy külsős ember (mondjuk egy keverős) megoldja helyettük koncerten...
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4294)

szkitasolyom 2011-09-21 10:20 |  #4294
Köszi a választ!
nagyon jó dolgokat írtál! rengeteget segítettél!
annyi lenne még a kérdésem hogy a dob hangerejéhez kell illeszteni a többi hangszert?
vagy hogy lőjjük be?
előbb a dobhoz az éneket aztán bassz és a többi?

Jorn 2011-09-21 09:15 |  #4293
Van egy próbaterem hangzás topik, azt olvasgasd szerintem.

Én azt tanácsolnám, hogy próbáljátok a hangerőt lejjebb venni, annyira, hogy az énekesnek ne kelljen üvöltöznie. Sajnos ez van, ha az ének nem hallatszik, vagy szar, akkor játszhattok akármit, az eredmény úgyis szar lesz. A hangcucc, a mikrofon és persze az énekes 'minőségéhez' kell igazodni.

A gitárokon ne vágjátok ki a közepekett, sőt inkább emeljétek. Tehát a gitárhang ne 'ütközzön' a többi hangszerrel, mert ebből is adódik a kása (ütközik a basszussal, a dobokkal, a cinekkel stb. - mindenkinek megvan a maga tartománya).

Ha visszhangzik a terem, akkor érdemes valamivel csillapítani, kezdetnek szőnyegek is megteszik.

A felállás (a cuccok iránya) olyan legyen, mintha koncerteznétek, mert ezt sem árt szokni, gyakorolni. De lehet körben is állni, minden sarokba valaki, csak azt nem jó megszokni, mert ugye a koncert nem olyan lesz.

Ja, és minden gitáros úgy álljon, hogy jól hallja a saját alapját, tehát pl. oldalról szóljon neki a fülébe. A hátukat brutál hangerőbel masszírozó, 'nem hallom magam rendesen, ezért egyre feljebb tekerem' típusú kollegák vegyék észre magukat, mert általában miattuk borul az egész hangkép és jön a hangerőverseny... a teremnem is van egy max. kapacitása hangerőben, ami felett egyszerűen nem lesz jó hangzás sosem. Ezeket figyelembe kell venni.

A próba lényege, hogy a hibák kijöjjenek, lehessen tanulni belőlük, ebben segít a moderált hangerő, illetve a felsoroltak. Én pl. effekteket sem szoktam használni emiatt... mert ami 'nyersen' jól szól, az koncerten kifelé effektezve még jobb lesz.

De ez csak az én véleményem, az említett topikban olvasgathatsz bővebben, akár más véleményeket is.
Válasz 'szkitasolyom' hozzászólására (#4292)

szkitasolyom 2011-09-21 08:40 |  #4292
sziasztok
tanácsot szeretnék kérni hangosításhoz.
kezdő zenekar vagyunk. külön-külön minden szépen szól de együtt egy nagy kása az egész. a világért sem tudjuk optimálisan elhelyezni a hangszereket hogy minden szép legyen.
a felállás: szóló (hivatt gr 100W combo); ritmus (marshall 8100 fej+412 láda), bassz (200Wos 100éves fej+láda);ének (2db 300Wos homemade láda+ 400Wos végfok) meg ugye a dob.
van egy keverőnk is.
segítséget kérek…

az jó megoldás lenne hogy gitár – keverő – erősítő megoldásban mindent beledugunk és úgy próbáljuk meg belőni?
hogy álljunk be a teremben? (most úgy van hogy a dobbal szemben a bassz és szóló másik oldalról szemben a ritmus és ének.)

Bocsi hogy sokat írtam

Norbancs 2011-09-19 23:18 |  #4291
Köszönöm a válaszokat.
A Veiger céget már néztem, de az zalaszentgróti, nem?

morschergabe 2011-09-19 21:03 |  #4290
Sorry
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#4289)

Ricsi 2011-09-19 21:01 |  #4289
Veiger...
Válasz 'morschergabe' hozzászólására (#4286)

morschergabe 2011-09-19 20:07 |  #4288
Ú,ez tetszik!
Válasz 'pöti' hozzászólására (#4287)

pöti 2011-09-19 18:27 |  #4287
Vagy ők: http://www.kerekesandrea.freeweb.hu/
Válasz 'Norbancs' hozzászólására (#4285)

morschergabe 2011-09-19 17:53 |  #4286
Vieger.
Válasz 'Norbancs' hozzászólására (#4285)

Norbancs 2011-09-19 17:44 |  #4285
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani hangszertok készítőt? Azért vagyok bajban, mert nem gitárhoz vagy más elterjedt hangszerhez, hanem tamburához (tamburica másnéven) kellene. Az összes tokkészítő cég, amiket eddig találtam nyíregyháziak.

Nem tudtam, melyik topicba illene jobban ez a kérdés.

Előre is köszönöm a segítséget!

Akashi2011-09-16 23:41 |  #4284
Na a linket elszabtam.
nomégegyszer: exercises

Akashi2011-09-16 23:38 |  #4283
Sziasztok.

Nem tudtok valami hasonló exercises programot ami nem online? Tehát amit mondjuk laptopra telepíthetek és a segítségével tudok gyakorolni?

Nekiduráltam magam a gyakorlásnak, és nagy segítség lenne.
Jaj majd elfelejtettem. Basszusra.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Saci 2011-09-11 18:31 |  #4282
Akkor az erősítő 4 Ohmos és a hangfalaknak is annak kéne lenniük ideális esetben.
Ha a falak nagyobb Ohm-számúak nem olyan nagy baj, mintha fordítva lenne.
Kösd rá, de ne fúl hangerőn toljátok. :)
Válasz 'mz.mazo.mz' hozzászólására (#4281)

mz.mazo.mz2011-09-11 18:15 |  #4281
Ezek a hangfalak 8ohm-osak, az erősítőre meg az van ráírva hogy "2x200W, 4ohm". Bár azt nem tudom hogy összesen 4ohm, vagy oldalanként 4-4ohm, mert azért nem mindegy. :D
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4280)

Saci 2011-09-11 18:11 |  #4280
Semmi, csak az Ohm stimmeljen. Ne tekerjétek fel csutira. :)
Válasz 'mz.mazo.mz' hozzászólására (#4279)

mz.mazo.mz2011-09-11 18:06 |  #4279
Ha egy 2x200W-os énekerősítőre 2db 200w-os hangfalat kötök akkor mi fog történni? Csak mert állítólag ajánlatos 30-50% -al nagyobb teljesítményű hangfalakat használni mint az erősítő, de nem tudom hogy mi történne ebben az esetben.

Nanashi2011-09-04 00:47 |  #4278
Eldöntve, sokat segítettetek!Köszi! :D

DSPety2011-09-04 00:19 |  #4277
"ott is (ld.:#4275, 4276)komoly Szakik...
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4274)

Saci 2011-09-03 22:59 |  #4276
Mi 2x400-as cuccon próbálunk hasonló felállással és kb fél gőzzel van meghajtva a cucc.
Persze jobb ha nagyobb, de nekünk ez bőven megfelel. :) Úgy is a dobhoz igazodik minden hangszer.
Válasz 'mz.mazo.mz' hozzászólására (#4273)

misi55 2011-09-03 22:50 |  #4275
Az, hogy aktív vagy passzív a PA tökmindegy. A lényeg, hogy a felsoroltakhoz legalább 2x800W kell. A billentyűs fülmonitorozhat és kell pár lábmonitor is----nomeg egy jó fülű keverős.
Válasz 'mz.mazo.mz' hozzászólására (#4273)

DSPety2011-09-03 22:46 |  #4274
Ajánlom figyelmedbe a "Studiófelvétel"-topicot. Nemrég "kérdezősködtem" ott hasonló témában (kb.#161011-től). Nézz bele - hátha találsz valami hasznosat. És lehet kérdést feltenni - ott komoly Szakik válaszolnak.
Válasz 'mz.mazo.mz' hozzászólására (#4273)

mz.mazo.mz2011-09-03 22:31 |  #4273
Sziasztok!

Ének és szinti hangosításhoz szeretnék tippeket kérni. Az lenne a jó hogy ha próbán illetve kisebb klubbokban is rendesen megszólalna a cucc. Metál zenéről van szó egyébként, a dob mellett van egy 400w-os előfokcsöves basszuserősítő 1200W-os ládával, egy 150w-os gitárkombó illetve a másik gitárosnak egy 150w-os előfokcsöves gitárcucca van. Szerintetek milyen konstrukcióban érdemes gondolkodni? 2 aktív láda vagy keverő+erősítő+2passzív hangfal? Leginkább arra lennék kíváncsi hogy kb hány wattra lenne szükségünk hogy ezek a cuccok mellett is jól hallható legyen. Előre is köszönöm a válaszokat!:)

DSPety2011-09-03 18:51 |  #4272
Szívesen.Egyébként nálam sokkal komolyabb Szaki (Misi55) is a VOX-ot ajánlotta
Válasz 'Nanashi' hozzászólására (#4271)

Nanashi2011-09-03 17:55 |  #4271
Akkor a Vox a befutó eddig.Nekem az lenne a legfontosabb szempont hogy többféle hangzást tudjak belőle kicsikarni.Köszi DSPety! :)

DSPety2011-09-02 23:29 |  #4270
A Vox modellezős, tehát egy csomó - híres - erősítőtípust lehet szimulálni vele + tudod - saját izlés szerint - effektezni. Néhány beállítást el is lehet menteni.
A Marshall nem modellezős, de a drive csatornája jobban szól (szerintem).
Nagyjából ennyi jut eszembe volt mind a két féle.
Válasz 'Nanashi' hozzászólására (#4269)

Nanashi2011-09-02 21:55 |  #4269
Köszönöm a válaszokat! :D
Egy Cort X-6 VPR-hez kellene és mindenfélét tolnék rajta de inkább a rock.
De igazából mind a kettőt bármilyen hangra be lehet állítani nem?

misi55 2011-08-31 22:35 |  #4268
Sztem a VOX jobban éri.
Válasz 'Nanashi' hozzászólására (#4265)

bandus 2011-08-31 22:33 |  #4267
milyen zenére kell, milyen gitárral? ez is sokat dob a lataba
Válasz 'bandus' hozzászólására (#4266)

bandus 2011-08-31 22:32 |  #4266
a vox többet tud és szerintem jobban is tudja... programozható, több modell van benne, stb. de ízlések és pofonok.
Válasz 'Nanashi' hozzászólására (#4265)

Nanashi2011-08-31 22:29 |  #4265
Segítséget szeretnék kérni annyiban, hogy fogalmam sincs melyik érné meg jobban a Marshall MG30FX vagy a VOX VT20+.A legrosszabb hogy még ár alapján sem tudok dönteni mert teljesen azonos a kettő.Valaki?

Marcang 2011-08-30 21:27 |  #4264
Kérdés, hogy téged mi zavar, mert a Fender típusú gitárok szingli szedőkkel csillingelnek. Lehet, hogy inkább humbucker irányban kéne keresgélned. Egy próbát megér a 250-es poti, de ha a hangkarakterrel nem vagy kibékülve, akkor a poti csere nem oldja meg a dolgot.
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4259)

misi55 2011-08-30 21:23 |  #4263
volume (és logaritmikus)
Válasz 'misi55' hozzászólására (#4262)

misi55 2011-08-30 21:22 |  #4262
250k
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4261)

hoattis2011-08-30 21:14 |  #4261
Nem tudtok segíteni?
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4259)

hoattis2011-08-30 17:30 |  #4260
Köszi, megvan a switchcraft jack, beszerelés folyamatban.
Válasz 'Marcang' hozzászólására (#4247)

hoattis2011-08-30 17:27 |  #4259
Milyen potikat javasoltok Squier Standard Telecaster gitárba? Gyárilag 500 kOhmos
Alpha potik vannak benne, de mindenhol azt olvasom, hogy a 250-es az "igazi" a telében, illetve, hogy 250-essel nem lenne olyan éles hangja.

Gyári neck és Seymour Duncan Five-Two bridge pickupom van, utóbbit pont azért vettem bele, mert nagyon éles, jégcsákány hangja volt a gyárival. A nyaki pickupom gyönyörűen muzsikál, a hátsó még mindig elég éles. Érdemes váltanom 250-es potméterekre? Illetve mindkettőt cseréljem, vagy elég a hangszín (vagy épp a hangerő) potit?

Egy fórumon ezt írják:

1Meg = bright HB...shrill SC
500K = warm HB...bright SC
250K = muddy HB, warm SC
HB = humbucker
SC = single coil

Jorn 2011-08-30 12:43 |  #4258
Érdemes átforrasztani a potit és környékét, lehetőleg nem pisztolypákával :)
Válasz 'Acca' hozzászólására (#4257)

Acca 2011-08-30 11:20 |  #4257
Köszi szépen a gyors válaszod! Tegnap kiszedtem az erősítőt a házból és sajnos a poti teljesen zárt, közvetlenűl a nyáklapra van rá forrasztva. Így ezek alapján gondolom, a poti a hibás. A dolog szépsége az, hogy szerelgetés után megint jól működött, bár nem tudom ez az állapot meddig fog tartani. Valószínűleg egy szakit kell keresnem, de a segítségedet mindenképpen köszönöm!
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4255)

Jorn 2011-08-30 10:26 |  #4256
Leírást nem adtak hozzá ? Esetleg próbáld meg letölteni...

Általában sztereóban minimum 4 Ohm ládaterhelést viselnek el ezek a cuccok, bridge módban (ami mono) pedig minimum 2 Ohmot. Ezért kell máshogy bekötni, pl. a két 4 Ohmos ládádat párhuzamosan kötni, úgy lesz belőle kettő.
Válasz 'misu' hozzászólására (#4252)

Jorn 2011-08-30 10:19 |  #4255
Ha szerencséd van, akkor csak egy forrasztási hiba. Ha konktaktos lenne a poti, akkor azért 'valami történne', amíg 0-ról 10-re tekered, néha működne, néha nem, esetleg recsegne. Ha ilyen, akkor potihiba. Ebben az esetben, ha nem teljesen zárt, akkor kontaktspray-vel belefújni, attól egy darabig jó lesz.
De inkább nézesd meg szakemberrel, gyorsabban kiderül, hogy mi a baj. Cserepotit sem olyan egyszerű szerezni, ezért is érdemesebb profihoz fordulni.
Válasz 'Acca' hozzászólására (#4254)

Acca 2011-08-30 10:05 |  #4254
Sziasztok! Ide is beteszem, mert a Laney topicban, mintha ott sem lennék, de talán ezt több profi olvassa. Van egy Laney TF 300 -as kombóm és egy kis probléma vele, ami miatt a tanácsotokat kérem! A torzított csatorna zengetőjénél a reverb poti csavargatására időnként nem reagál, a zengető szintje ugyanakkora 0 és 10 -es állásnál. Ugyanakkor időnként meg tudom szabályozni a zengetőt. Ezzel ellentétben a tiszta csatorna zengetőjével semmi baj, mindig lehet szabályozni. Ebből gondolom magával a zengetővel nincs baj, talán csak a potméterrel. Esetleg kontakt hiba lehet az időszakos probléma miatt? Lehet javítani, vagy valamit cserélni kell benne? A válaszokat előre is hálás szívvel köszönöm!

Acca 2011-08-30 10:04 |  #4253
Sziasztok! Ide is beteszem, mert a Laney topicban, mintha ott sem lennék, de talán ezt több profi olvassa. Van egy Laney TF 300 -as kombóm és egy kis probléma vele, ami miatt a tanácsotokat kérem! A torzított csatorna zengetőjénél a reverb poti csavargatására időnként nem reagál, a zengető szintje ugyanakkora 0 és 10 -es állásnál. Ugyanakkor időnként meg tudom szabályozni a zengetőt. Ezzel ellentétben a tiszta csatorna zengetőjével semmi baj, mindig lehet szabályozni. Ebből gondolom magával a zengetővel nincs baj, talán csak a potméterrel. Esetleg kontakt hiba lehet az időszakos probléma miatt? Lehet javítani, vagy valamit cserélni kell benne? A válaszokat előre is hálás szívvel köszönöm!

misu 2011-08-23 13:09 |  #4252
Sziasztok! Nemrég vettem egy Thomann (T.Amp) E800 végfokot, és a bridge móddal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Szóval van rajta egy bridge gomb, ez a része tiszta. A hátlapján a hangszóró-csatlakozóknál a következő kis "infó" van:



Sajnos, mivel nem vagyok jártas a Speakon cuccokban (eddig jack-es hangfalkábelt használtam) nem tudom, hogy ez mit jelent, a leírásban meg annyi van az egészről írva, hogy ne kapcsolgassam a gombot bekapcsolt állapotban, mert máshogy kell bekötni a hangszórókat. De az, hogy hogy, az egy rejtély. Tudtok segíteni?
Köszi előre is!

Jorn 2011-08-23 06:36 |  #4251
:)
Válasz 'Lancye' hozzászólására (#4250)

Lancye2011-08-22 23:56 |  #4250
Köszi a segítséget! Sikerült a youtube-on taláni egy frankó videót, amin elmagyarázzák a 4 kábeles bekötést és tökéletesen működik. Mégegyszer köszi!
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4249)

Jorn 2011-08-22 19:11 |  #4249
Melyik cuccnak a torzítóját akarod használni ? (gondolom mindkettőt, de az nem lenne az igazi...)
ami működhet:
Gitár - Peavey (torzító) - Peavey send a GT-8 inputba (a GT-8 csak effekt) - GT kimenete a Peavey returnjébe
Mondjuk az újabb Banditokat nem annyira ismerem, csak a régit, szóval ha nem működik, amit leírtam, akkor nézz utána az úgynevezett 4 vezetékes bekötésnek (keress rá itt a fórumon)
Válasz 'Lancye' hozzászólására (#4248)

Lancye2011-08-22 18:56 |  #4248
Sziasztok! Tudna-e nekem valaki segíteni abban, hogy a GT-8-at hogyan kell összekötni egy Peavey Bandittal loop-ba. Szeretném az erősítő saját efektjeit is használni, de nem tudom mikét kell megoldani. A segítséget előre is köszönöm!

Marcang 2011-08-12 17:50 |  #4247
Ezeket leszámítva úgy tűnik, hogy igen. Switchcraft jack-et vegyél, azok bírni szokták sokáig.
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4245)

lajszer2011-08-12 17:19 |  #4246
Üdv!

A jövőben erősen gondolkodom, hogy a hangmérnök szakmát válasszam! :) Ehhez milyen iskolát ajánlotok és az milyen szintű végzettséget nyújt?

hoattis2011-08-12 17:15 |  #4245
Ezeket leszámítva minden frankó belül?
Van ebből a jack aljzatból minőségi, vagy jó a sarki elektromos boltból a 60 Ft-os?
Válasz 'Marcang' hozzászólására (#4244)

Marcang 2011-08-12 16:22 |  #4244
Jack aljzatod elkopott-> csere
Hídi szedő saját földjét vissza forrasztanám (mármint ami önmagához van kötve), valószínűleg ettől elmúlik.
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4241)

hoattis2011-08-12 16:11 |  #4243
Ja nem kevertem. Ez nem a kezdő vagyok topik véletlenül?
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4242)

hoattis2011-08-12 15:38 |  #4242
Sőt, végig kevertem a két potit, hangszín=hangerő és fordítva, pedig nagyon akartam
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4240)

hoattis2011-08-12 15:36 |  #4241
A legfontosabb kép helyett ment még egyszer egy pickup :)




hoattis2011-08-12 15:35 |  #4240
Na szóval összefoglalva, képekkel illusztrálva:

- a jack aljzatról megy egy föld a hangerőpoti aljára (szürke, sárga szigszalaggal), meg megy egy másik a hangerőpoti középső érintkezőjére (fehér)




- a hangerőpoti egyik érintkezőjéről megy egy a saját testére (föld), másik érintkezőről a hangszínpotira és a pickupváltóra (piros)




- a hangszínpotiról meg egy a saját testére (föld?) egy zöld biszbaszon (ellenállás?) keresztül, és itt ennyi

- a nyaki pickupról megy egy a pickupváltó egyik végére (fehér) és egy a testére (fekete)




- a bridge pickupról megy egy a pickupváltó másik végére (fekete, egy pedig a hangerőpoti aljára (sárga, föld)




- a hangerőpoti testéről a föld végül elmegy a bridge pickup aljára

A bridge pickupomon volt egy biszbasz (a pickup egyik érintkezőjéről ment a saját testére), de ezt egy cimborám elvágta, mondván, hogy nem kell.

1. Jack-kábel mozgatásakor recsegés
2. Alapzúgás, ha hozzáérek vmi fémhez a gityón.

Kösz a segítséget előre is.

hoattis2011-08-12 06:59 |  #4239
Most már nem tudom melyikről beszélünk. A jack-aljzat mozgatásánál keletkező recsegés régebben nem volt, pár hónapja van csak.
A másik, az alapzúgás, ha hozzáérek a húrokhoz, az szerintem mindig volt, de próbateremben nem annyira zavart. Most, hogy felvételeket csinálunk, eléggé feltűnő.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4237)

hoattis2011-08-12 06:57 |  #4238
Nem, amikor bedugom teljesen, akkor már nem lötyög, mert az érintkező erősen feszíti. De erősebb mozgatással tudok mozgatni rajta.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4236)

Saci 2011-08-11 21:30 |  #4237
És ezt a zúgást most kezdte el csinálni, azelőtt nem volt?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4236)

Saci 2011-08-11 21:29 |  #4236
Ha bele dugod rendesen, akkor is mozog? Lötyög?
Válasz 'hoattis' hozzászólására (#4235)

hoattis2011-08-11 21:20 |  #4235
Ahogy dugom be, eléggé lötyög a "gyűrűben", de aztán az érintkezőnek nekifeszül. Kitágult az aljzat??
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4233)

Saci 2011-08-11 21:13 |  #4234
A föld a húrláb alá megy innen... lehet ott van leválva.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#4233)


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu