sziasztok. ha torzítót használok, és a hangszín potit a gitáron (Cort X-1) 5-10% fölé tekerem, fülsértőek a magasak, akárhogyan áll az erősítőn a hangszín. pedállal (Boss BluesDriver) és az erősítő (KustomArrow16) torzítójával is.
ráadásul ha fullhoz közel áll a gitár tone-ja, a pengetés után 2-3 mp alatt elhaló durva rezonancia jelenik meg. ha a tone poti a 0-hoz közel van, akkor persze karakter nélküli, xilofonszerű hangja van. másik erősítővel nem, csak pc-re kötve próbáltam, ott is ez volt. mi lehet ez? előre is köszönöm a segítséget!
Hello mindenki! Ötállású pickup kapcsolóm minden állásban kotyog, és csak akkor működik jól, ha egy adott álláson belül egy bizonyos pozíciót sikerül eltalálni. Különben a jel túl kevés. Régebben is megvolt ez a gond és kb. egy éve szétszedtem a gitárt, hogy megnézzem mi a gond, semmi sérülés, minden forrasztás, minden ép. Megtakarítottam fültisztítóval a kapcsoló belsejét, ezután tökéletesen működött. Egy ideje viszont megint csak bizonyos pozícióban működik. Van valami megoldás, vagy ki kell cserélnem a kapcsolót? (gitárom:Yamaha PA-012) Előre köszönöm a segítséget!
Akkor ezekszerint kénytelen leszek beszerezni pedálokat. Kár, mert tetszik a hangja torz csatornákon is, viszont a reverbje már nem.
Köszi a segítséget!
Vannak cuccok, amik normál csatornaváltásnál is pukkannak...
Próbáld ki, hogy egy kábellel összekötöd a send-et és a return-t. Ha így is pattog, akkor a te cuccod ilyen és kész. Valami egyenfesz. is lehet az oka, akár a multiból , akár magából az erősítőből jöhet...
Kérdésem lenne, ide is felteszem, hátha tud valaki mondani valamit:
van egy kombóm, lábkapcsolóval. Az effect loopba bekötöttem a multimat (gitár->input->send->multi->return), és amikor ilyenkor, bekötött multinál váltok a tiszta és torz csatik között akkor hatalmasat pukkan az erősítő (aránytalanul nagyot a hangerőhöz képest).
Ez természetes, vagy valami hiba van? Félek baja lesz a szórónak...
Amikor nem kötöttem be a multit nem csinált ilyet egyáltalán.
Mi lehet a gond?
Angolul is érdemes lenne megtanulni kicsit, mert hangcuccokhoz az esetek nagy részében nem fogsz magyar leírást találni... :)
A monitor out-on viszed ki a jelet ugye ? Akkor arra rá kell irányítani azt, amit hallani akarsz, tehát az adott csatornánál a mon1 (vagy hasonló) potit feltekerni.
Sziasztok! Olyan kérésem, kérdésem lenne, hogy van egy gyönyörű szép Behringer Europower PMP 2000 keverő erősítő, melyhez semmit sem értek. Mindenféle leírás van hozzá, csak magyar nincs. Próbáltam keresni az interneten, de persze az nincs amire szükségem lenne...
Ha valaki tudna nekem küldeni egy használati útmutatót nagyon szépen megköszönném :) email: gottagotti@freemail.hu. Előre is köszönöm :)
Ha nincs ilyen az univerzumban, akkor abban segítsetek légyszi, összedugtam mindent, szól is, a mikrofon is műkszik, miért nem hallom a monitor hangfalon a beszédet? És azt esetleg hogyan tudom megcsinálni, hogy lehessen hallani?
Nagyon szükségem lenne a segítségre! Előre is köszi :)
PROFI hangszerbeállítást, amit hangszerész tud (és a zenészek többsége nem) azt vagy pl az Árkádia - Hurgi vagy V52-ben tudják neked megcsinálni. Ebben nyakbeállítás, profilozás, szükség esetén buntcsiszolás, hídbeállítás stb szerepel. Na az be lesz állítva.
Vegyél egy 10-es készletet, tedd rá a gitárra, ha kell, állíts a húrmagasságon. A nyakállítás nem biztos, hogy kelleni fog. Ráérsz vele, amíg a gitár beáll az új húrral.
Igen, a részletek lemaradtak, ezért félreérthető lettem.
Húrozni tudok, tegnap húrszakadás miatt kellett is.
Most szereztem be egy új gitárt, alapból 9es húrkészlet van rajta, ezt akarom 10esre cserélni és beállíttatni.
Szerintem bármelyik hangszerbolt. De jobban jársz, ha megtanulsz húrozni egyedül. Nem ördöngösség. Mert mi lesz, ha koncerten szakad el egy húrod, leáll a zenekar ?
Ha egyféle húrkészletre ráállsz, akkor igazából beállíttatni sem kell, csak egyszer. Utána meg cseréled magadnak a húrokat. Ha Floydod van, akkor meg néha megolajozod, ennyi...
Az szerintem csak dátumkód, tehát nem számít. Az számít, hogy a csövek össze legyenek párosítva, és hogy szakember cserélje, aki utána meg is méri és beállítja a munkapontot, különben simán leéghet a cuccod a túl sok nyugalmi áramtól, például.
A Marshall 2204-esemhez van egy csere csőkészletem, amiben a végfokcsövek EL34B-STR jelzésűek (alattuk pedig az egyik C22, a másik C53). Ki akarom cserélni az erősítőmben őket, ám amik benne vannak szintén EL34B-STR jelzésűek, de csak az egyiknek egyezik utána a száma (a C53-asnak), de a másikon nem C22 van, hanem B36. Így nem cserélhetők ki? Egyeznie kell a két számnak, vagy elég csak az, hogy a cső típusa egyezik? Mert néztem neten 2204-eshez csőkészletet, és ott is soknak különböző számjelzése volt. Előre is köszi!
Annakidején mi is próbálkoztunk molinóval, világítással (sima halogén kockák, állványon, minden boltban kapható...) , de nem nagyon használtuk a lámpákat, mert a kis klubokban örültünk, ha egyáltalán mi felfértünk a színpadra... :) Az a kis félhomály nem is baj, legalábbis én nem szeretem, amikor sütnek a reflektorok.
Amúgy az jó, ha ilyen részletekre is gondoltok, mint a világítás, csak legyen, aki cipeli, beállítja stb.
a tippeknek megfelelően tesztelgettünk az állításokkal középdús gitárok, stb.
és végre olyan hangzást sikerült kihozni amelyet szerettünk volna! Köszönöm szépen a segítséget nagyon hasznos volt.
adódna még egy kérdésem, a világítással kapcsolatban :):)
úgy néz ki elkezdjük 1-2 héten belül a „koncertezést” és kisebb klubokban kocsmákban fogunk játszani, ahol a világítás kevés.
csináltattunk ponyvából égy szép igényes molinót is.
szerintetek milyen fény- világítás apparáttal készüljünk? én arra gondoltam hogy 1-2 lámpa folyamatosan nézhetne lentről a dob mögül a Molinora.
Szerintetek jó ötlet?
Ti mit alkalmaztok?
Köszönöm előre is az ismét megtisztelő válaszokat :)
Hát én, mint írtam nem vagyok híve az effektezésnek a próbahelyen... Nekem elég a mikrofon - keverő - végfok
a multi mondjuk mehet a keverő effektútjába
a csöves előfok, ha jó mikrofonhoz, akkor azt is érdemes lenne kipróbálni
kompresszor nem igazán kell, inkább ha dobot hangosítotok, akkor jön jól
Minimum 2x600W láda kellene, ha esetleg kihajtjátok a cuccot egy klubban (mert próbateremben tuti nem kell a 800W :)
köszi!
a gitárok beállítását, és a dobos „gyengítését” kipróbáljuk meg a vonalban való beállást is…
a kérdésem az lenne hogy ének esetében a következő cuccok állnak rendelkezésre. Ti mit hogy kötnétek hogy jó legyen?
- T-amp 2*400Wos végfok (mekkora láda lenne az ideális?, mert egyenlőre házi készítésű van rajta)
- alesis rackes multieffekt
- rackes behringer kompresszor
- behringer csöves előfok
- keverő
Zsolt
Mióta rájöttem (no meg ráébresztettek) ezekre a dolgokra, már nem nagyon figyelek azokra, akik beállásnál, amikor prüntyögök, azt mondják: harsogóan éles a gitárhang. Zenekarban meg ez kell. Nem is nagyon emlékszem utóbbi időben olyan koncertre, ahol kritizálták volna a hangzásunkat (főleg, amikor alapokról nyomtuk:D) Max. a hangerőt, meg az ének érthetőségét.
Hát igen, a legutóbbi Evergrey koncerten a gitárhang már kimondottan csúnya volt, ha jól rémlik 5150 meg pedál, és két gitáros. Kimondottan fájt önmagában hallgatni a hersegő gitárt, a beállásnál. Együtt meg olyan (majdhogynem lemez)minőségben szólt a zenekar, hogy hihetetlen!
Alapvetően igazad van, de pl. a MetallicA-ra mindig rá szoktam csodálkozni, hogyan tudnak mégis jól megszólalni élőben, pedig az a klasszikus V-betűs eq beállítás :) De hát kivétel erősíti a szabályt...
Az énekkel ütközéssel most bogarat raktál a fülembe, pontosabban egy vezérhangyát, ezen gondolkodni fogok... :) Valószínúleg ezért népszerűek az énekhangot jól eltorzító, rettentő sok hersegő magassal ellátott mikrofonok, ami tényleg átszól a nagy káoszon, csak amikor az énekes S, SZ és hasonlóakat mond a mikrofonba, akkor úgy érzem, tűvel szurkálják a fülemet :) De úgy tűnik, az emberi agy ennyi pluszinfóból (s, sz betűk) már tudja reprodukálni a szöveget, hogy mit is énekelhet szerencsétlen fickó vöröslő fejjel... :)
Szóval most gondolkozom, mélyközép az éneknek, középmagas a gitárnak, és akkor kevésbé ütköznek, talán... majd kipróbálom legközelebb.
Jó példa erre a nyolcvanas évek thrash metálzenekarainak, valamint a Panterának a középherélt gitárhangja. Amíg csak a gitár szól, addig oké, érdekes hangzás, zúg, süvít, aztán ha megszólal a többi hangszer, akkor már csak egy kása marad belőle.
A középdús gitár viszont átszól, de az meg egyébként kicsinálja az éneket...
Dobosnak Padtech cucc, többiek line in, és füles monitor. Mindenki annyit kever abból, amennyit épp szeretne, hogy jól hallja magát és a többieket. Másik megoldás a dobos nélküli akusztikus zenekar
Valószínűleg abból van a kása, hogy úgy állítottátok be a (gitár) cuccot: önmagában szól szépen. Ez általában azt jelenti, hogy sok mély, magas, viszonylag kevesebb közép. Ettől jó teltnek érzi az ember a hangot. Viszont pont ez a beállítás veszik el a zenekarban, főleg két gitárossal. Ahogy Jorn is írta: a mélyek a basszus tartományával ütköznek, a magasak a cinekével. Általánosságban elmondható, hogy az a gitárhang jön ki zenében (és nem válik masszává), ami önmagában kicsit fülsértően, középdúsan szól.
Ezért is jönnek ki pl. olyan problémák, hogy az ember otthon beállítgatja a pedáljait egy általa klassznak érzett hangszínre, próbán/koncerten meg jól elvérzik az egész koncepció. Akkor meg lehet tekergetni ezerrel - ami multinál pl. nembiztos, hogy egyszerű.
Kis túlzással: az önmagában csúnya gitárhang a jó, zenekari körülmények között.:D
Hát, én azt mondanám, olyan dobos kell, aki tud halkabban is játszani, ha az kell. Nem azt mondom, hogy símogassa a dobot, de ne üssön a szükségesnél hangosabban.
A dob alulról szabja meg a hangerőt, az énekcucc meg felülről. A többieknek meg ebben kell gondolkodni.
Ha túl hangos a dobos, vagy túl gyenge az ének(cucc), akkor gáz van, megoldást kell találni rá, műszakilag és emberileg is.
Azt megfigyeltem, hogy a halkabb próbáinkon több finomság, hiba előjön, tehát kreatívabb a dolog, halad a zenekar, mert van min dolgozni, és hát ez a lényeg. Szóval igenis kell egy 'zenekarvezető', aki az mondja: srácok, ez már túl hangos, tessék visszavenni... A zenekarnak kell, hogy legyen (alakuljon) a hangzáskultúrája, önkontrollja, mert naív dolog azt gondolni, hogy ezt majd egy külsős ember (mondjuk egy keverős) megoldja helyettük koncerten...
Köszi a választ!
nagyon jó dolgokat írtál! rengeteget segítettél!
annyi lenne még a kérdésem hogy a dob hangerejéhez kell illeszteni a többi hangszert?
vagy hogy lőjjük be?
előbb a dobhoz az éneket aztán bassz és a többi?
Van egy próbaterem hangzás topik, azt olvasgasd szerintem.
Én azt tanácsolnám, hogy próbáljátok a hangerőt lejjebb venni, annyira, hogy az énekesnek ne kelljen üvöltöznie. Sajnos ez van, ha az ének nem hallatszik, vagy szar, akkor játszhattok akármit, az eredmény úgyis szar lesz. A hangcucc, a mikrofon és persze az énekes 'minőségéhez' kell igazodni.
A gitárokon ne vágjátok ki a közepekett, sőt inkább emeljétek. Tehát a gitárhang ne 'ütközzön' a többi hangszerrel, mert ebből is adódik a kása (ütközik a basszussal, a dobokkal, a cinekkel stb. - mindenkinek megvan a maga tartománya).
Ha visszhangzik a terem, akkor érdemes valamivel csillapítani, kezdetnek szőnyegek is megteszik.
A felállás (a cuccok iránya) olyan legyen, mintha koncerteznétek, mert ezt sem árt szokni, gyakorolni. De lehet körben is állni, minden sarokba valaki, csak azt nem jó megszokni, mert ugye a koncert nem olyan lesz.
Ja, és minden gitáros úgy álljon, hogy jól hallja a saját alapját, tehát pl. oldalról szóljon neki a fülébe. A hátukat brutál hangerőbel masszírozó, 'nem hallom magam rendesen, ezért egyre feljebb tekerem' típusú kollegák vegyék észre magukat, mert általában miattuk borul az egész hangkép és jön a hangerőverseny... a teremnem is van egy max. kapacitása hangerőben, ami felett egyszerűen nem lesz jó hangzás sosem. Ezeket figyelembe kell venni.
A próba lényege, hogy a hibák kijöjjenek, lehessen tanulni belőlük, ebben segít a moderált hangerő, illetve a felsoroltak. Én pl. effekteket sem szoktam használni emiatt... mert ami 'nyersen' jól szól, az koncerten kifelé effektezve még jobb lesz.
De ez csak az én véleményem, az említett topikban olvasgathatsz bővebben, akár más véleményeket is.
sziasztok
tanácsot szeretnék kérni hangosításhoz.
kezdő zenekar vagyunk. külön-külön minden szépen szól de együtt egy nagy kása az egész. a világért sem tudjuk optimálisan elhelyezni a hangszereket hogy minden szép legyen.
a felállás: szóló (hivatt gr 100W combo); ritmus (marshall 8100 fej+412 láda), bassz (200Wos 100éves fej+láda);ének (2db 300Wos homemade láda+ 400Wos végfok) meg ugye a dob.
van egy keverőnk is.
segítséget kérek…
az jó megoldás lenne hogy gitár – keverő – erősítő megoldásban mindent beledugunk és úgy próbáljuk meg belőni?
hogy álljunk be a teremben? (most úgy van hogy a dobbal szemben a bassz és szóló másik oldalról szemben a ritmus és ének.)
Tudnátok ajánlani hangszertok készítőt? Azért vagyok bajban, mert nem gitárhoz vagy más elterjedt hangszerhez, hanem tamburához (tamburica másnéven) kellene. Az összes tokkészítő cég, amiket eddig találtam nyíregyháziak.
Nem tudtam, melyik topicba illene jobban ez a kérdés.
Akkor az erősítő 4 Ohmos és a hangfalaknak is annak kéne lenniük ideális esetben.
Ha a falak nagyobb Ohm-számúak nem olyan nagy baj, mintha fordítva lenne.
Kösd rá, de ne fúl hangerőn toljátok. :)
Ezek a hangfalak 8ohm-osak, az erősítőre meg az van ráírva hogy "2x200W, 4ohm". Bár azt nem tudom hogy összesen 4ohm, vagy oldalanként 4-4ohm, mert azért nem mindegy. :D
Ha egy 2x200W-os énekerősítőre 2db 200w-os hangfalat kötök akkor mi fog történni? Csak mert állítólag ajánlatos 30-50% -al nagyobb teljesítményű hangfalakat használni mint az erősítő, de nem tudom hogy mi történne ebben az esetben.
Mi 2x400-as cuccon próbálunk hasonló felállással és kb fél gőzzel van meghajtva a cucc.
Persze jobb ha nagyobb, de nekünk ez bőven megfelel. :) Úgy is a dobhoz igazodik minden hangszer.
Az, hogy aktív vagy passzív a PA tökmindegy. A lényeg, hogy a felsoroltakhoz legalább 2x800W kell. A billentyűs fülmonitorozhat és kell pár lábmonitor is----nomeg egy jó fülű keverős.
Ajánlom figyelmedbe a "Studiófelvétel"-topicot. Nemrég "kérdezősködtem" ott hasonló témában (kb.#161011-től). Nézz bele - hátha találsz valami hasznosat. És lehet kérdést feltenni - ott komoly Szakik válaszolnak.
Ének és szinti hangosításhoz szeretnék tippeket kérni. Az lenne a jó hogy ha próbán illetve kisebb klubbokban is rendesen megszólalna a cucc. Metál zenéről van szó egyébként, a dob mellett van egy 400w-os előfokcsöves basszuserősítő 1200W-os ládával, egy 150w-os gitárkombó illetve a másik gitárosnak egy 150w-os előfokcsöves gitárcucca van. Szerintetek milyen konstrukcióban érdemes gondolkodni? 2 aktív láda vagy keverő+erősítő+2passzív hangfal? Leginkább arra lennék kíváncsi hogy kb hány wattra lenne szükségünk hogy ezek a cuccok mellett is jól hallható legyen. Előre is köszönöm a válaszokat!:)
A Vox modellezős, tehát egy csomó - híres - erősítőtípust lehet szimulálni vele + tudod - saját izlés szerint - effektezni. Néhány beállítást el is lehet menteni.
A Marshall nem modellezős, de a drive csatornája jobban szól (szerintem).
Nagyjából ennyi jut eszembe volt mind a két féle.
Köszönöm a válaszokat! :D
Egy Cort X-6 VPR-hez kellene és mindenfélét tolnék rajta de inkább a rock.
De igazából mind a kettőt bármilyen hangra be lehet állítani nem?
Segítséget szeretnék kérni annyiban, hogy fogalmam sincs melyik érné meg jobban a Marshall MG30FX vagy a VOX VT20+.A legrosszabb hogy még ár alapján sem tudok dönteni mert teljesen azonos a kettő.Valaki?
Kérdés, hogy téged mi zavar, mert a Fender típusú gitárok szingli szedőkkel csillingelnek. Lehet, hogy inkább humbucker irányban kéne keresgélned. Egy próbát megér a 250-es poti, de ha a hangkarakterrel nem vagy kibékülve, akkor a poti csere nem oldja meg a dolgot.
Milyen potikat javasoltok Squier Standard Telecaster gitárba? Gyárilag 500 kOhmos
Alpha potik vannak benne, de mindenhol azt olvasom, hogy a 250-es az "igazi" a telében, illetve, hogy 250-essel nem lenne olyan éles hangja.
Gyári neck és Seymour Duncan Five-Two bridge pickupom van, utóbbit pont azért vettem bele, mert nagyon éles, jégcsákány hangja volt a gyárival. A nyaki pickupom gyönyörűen muzsikál, a hátsó még mindig elég éles. Érdemes váltanom 250-es potméterekre? Illetve mindkettőt cseréljem, vagy elég a hangszín (vagy épp a hangerő) potit?
Köszi szépen a gyors válaszod! Tegnap kiszedtem az erősítőt a házból és sajnos a poti teljesen zárt, közvetlenűl a nyáklapra van rá forrasztva. Így ezek alapján gondolom, a poti a hibás. A dolog szépsége az, hogy szerelgetés után megint jól működött, bár nem tudom ez az állapot meddig fog tartani. Valószínűleg egy szakit kell keresnem, de a segítségedet mindenképpen köszönöm!
Leírást nem adtak hozzá ? Esetleg próbáld meg letölteni...
Általában sztereóban minimum 4 Ohm ládaterhelést viselnek el ezek a cuccok, bridge módban (ami mono) pedig minimum 2 Ohmot. Ezért kell máshogy bekötni, pl. a két 4 Ohmos ládádat párhuzamosan kötni, úgy lesz belőle kettő.
Ha szerencséd van, akkor csak egy forrasztási hiba. Ha konktaktos lenne a poti, akkor azért 'valami történne', amíg 0-ról 10-re tekered, néha működne, néha nem, esetleg recsegne. Ha ilyen, akkor potihiba. Ebben az esetben, ha nem teljesen zárt, akkor kontaktspray-vel belefújni, attól egy darabig jó lesz.
De inkább nézesd meg szakemberrel, gyorsabban kiderül, hogy mi a baj. Cserepotit sem olyan egyszerű szerezni, ezért is érdemesebb profihoz fordulni.
Sziasztok! Ide is beteszem, mert a Laney topicban, mintha ott sem lennék, de talán ezt több profi olvassa. Van egy Laney TF 300 -as kombóm és egy kis probléma vele, ami miatt a tanácsotokat kérem! A torzított csatorna zengetőjénél a reverb poti csavargatására időnként nem reagál, a zengető szintje ugyanakkora 0 és 10 -es állásnál. Ugyanakkor időnként meg tudom szabályozni a zengetőt. Ezzel ellentétben a tiszta csatorna zengetőjével semmi baj, mindig lehet szabályozni. Ebből gondolom magával a zengetővel nincs baj, talán csak a potméterrel. Esetleg kontakt hiba lehet az időszakos probléma miatt? Lehet javítani, vagy valamit cserélni kell benne? A válaszokat előre is hálás szívvel köszönöm!
Sziasztok! Ide is beteszem, mert a Laney topicban, mintha ott sem lennék, de talán ezt több profi olvassa. Van egy Laney TF 300 -as kombóm és egy kis probléma vele, ami miatt a tanácsotokat kérem! A torzított csatorna zengetőjénél a reverb poti csavargatására időnként nem reagál, a zengető szintje ugyanakkora 0 és 10 -es állásnál. Ugyanakkor időnként meg tudom szabályozni a zengetőt. Ezzel ellentétben a tiszta csatorna zengetőjével semmi baj, mindig lehet szabályozni. Ebből gondolom magával a zengetővel nincs baj, talán csak a potméterrel. Esetleg kontakt hiba lehet az időszakos probléma miatt? Lehet javítani, vagy valamit cserélni kell benne? A válaszokat előre is hálás szívvel köszönöm!
Sziasztok! Nemrég vettem egy Thomann (T.Amp) E800 végfokot, és a bridge móddal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Szóval van rajta egy bridge gomb, ez a része tiszta. A hátlapján a hangszóró-csatlakozóknál a következő kis "infó" van:
Sajnos, mivel nem vagyok jártas a Speakon cuccokban (eddig jack-es hangfalkábelt használtam) nem tudom, hogy ez mit jelent, a leírásban meg annyi van az egészről írva, hogy ne kapcsolgassam a gombot bekapcsolt állapotban, mert máshogy kell bekötni a hangszórókat. De az, hogy hogy, az egy rejtély. Tudtok segíteni?
Köszi előre is!
Melyik cuccnak a torzítóját akarod használni ? (gondolom mindkettőt, de az nem lenne az igazi...)
ami működhet:
Gitár - Peavey (torzító) - Peavey send a GT-8 inputba (a GT-8 csak effekt) - GT kimenete a Peavey returnjébe
Mondjuk az újabb Banditokat nem annyira ismerem, csak a régit, szóval ha nem működik, amit leírtam, akkor nézz utána az úgynevezett 4 vezetékes bekötésnek (keress rá itt a fórumon)
Sziasztok! Tudna-e nekem valaki segíteni abban, hogy a GT-8-at hogyan kell összekötni egy Peavey Bandittal loop-ba. Szeretném az erősítő saját efektjeit is használni, de nem tudom mikét kell megoldani. A segítséget előre is köszönöm!
Most már nem tudom melyikről beszélünk. A jack-aljzat mozgatásánál keletkező recsegés régebben nem volt, pár hónapja van csak.
A másik, az alapzúgás, ha hozzáérek a húrokhoz, az szerintem mindig volt, de próbateremben nem annyira zavart. Most, hogy felvételeket csinálunk, eléggé feltűnő.