Azt szedd ki, ahova a gitárt bedugod! a gitár alján van (vagy, hogy írjam) :))))))
Ha kiszeded nézd meg, hogy minden drót a helyén van, vagy nincs.
Mindig zúg, vagy csak ha mozgatod?
Mi lehet a hiba, uraim?
Gitárzúgás1: ha megmozdul a gitárba menő jack a bemenetnél, akkor erősen recseg-zúg. Kontakthiba az aljzatnál?
Gitárzúgás2: ha hozzáérek a gitár bármelyik fém részéhez (húrláb, húr, hangolókulcs), akkor zúgunk. Földelés?
Az én régi Banditomon volt Send, ami vonalkimenetnek használható volt... Erre a jelre lehet pl. külső füles erősítőt rakni, vagy bármi hasonlót, pl. multieffekt aux in-be vezetni, onnan meg füles.
Mellesleg, ha az erősítőt megfurkálod, akkor eladásnál problémák lehetnek, szóval nem érdemes, inkább ilyen külső cuccokkal érdemes megoldani...
Sok helyen írják, hogy milyen jó, de van pár vélemény ahol leszólják. Nekem elsősorban zenehallgatásra kell, de monitorozni is akarok vele. Utóbbira biztos tökéletes, de zenehallgatásra nem tudom mennyire lenne megfelelő.
Elvileg nagyon lapos a hangja és kiegyenlített minden tartományban, így nem vagyok biztos benne, hogy túl élvezetes lesz zenét hallgatni vele.
Vélemény? Esetleg valaki használ hasonló fejhallgatót?
Csöves, JCM 800 :) Most vettem hozzá egy ládát, egy 2x12-est, amin van két bemenet, egy 16 ohm-os sztereó, és egy 8 ohm-os mono. Itt hogy kell kötnöm? Előre is köszi!! :)
Ha zeneileg indokolt, akkor bármire lehet bármit játszani, legfeljebb bizonyos esetekben túl progresszív lesz :) De komolyan. Az elmélet csak kiindulópont, és ha nagyon szigorúan veszed, és C-dúr akkordra csak C-dúr skálát játszol, akkor az meg rohadtul unalmas lesz.
Meg kell találni a középutat, amikor már nem a nyilvánvaló skálát játszod rá, hanem pl. azt megfűszerezed 'vendéghangokkal', azaz skálán kívüli hangokat is beleszúrsz. De ez csak egy példa, ezer más módja van a 'szólózásnak'. Minél inkább eltérsz a szabályoktól, annál izgalmasabb lehet a dolog, persze ennek is van egy felső határa.
Ha átolvasod a zeneelméletet, hogy pl. egy C-dúr hangjaiból milyen akkordokat lehet felépíteni (C-dúr, d-moll, e-moll stb.), akkor szerintem megvilágosodsz majd valamennyire.
Mondjuk rockzenében inkább fülre érdemes játszani, hallást fejleszteni... jó, ha van elmélet is a dolog mögött, de nem attól lesz jó a rockzene, hanem ha jól szól az egész zenekar egyben.
Olvasgattam a zeneelmélet topikban a hozzászólásokat, és talán nem jól értelmeztem az ott olvasottakat, de nekem az jött le, hogy megvan melyik akkordokra pontosan melyik skálák illenek rá. Ez nekem így nem tűnik logikusnak. Ugyanis egyrész gondolom nincs olyan akkord, amire bármelyik skála mindegyik hangja ráillene, másrészt pedig nem hiszem a jelenlegi tudásommal, hogy ez ennyire bonyolult lenne. Ugyanis ugye van gey akkord, bármilyen, arra amit szólózni lehet: az akkordot alkotó hangok, s azoknak tercei, kvintjei, oktávjai. Vagy az egész nem ilyen egyszerű?
Hát köszönöm a választ! :) Az arpeggiokról egyébként annyit tudok elméleti szinten, hogy fel tudom építeni az akkordokat és azokat hangonként kijátszani, hogy ne csengjenek egybe ugye... Na most, hogy mi milyen hangnemre illik rá, ezt már csak tippelni tudnám, hogy mi alapján kell nézni, vagy mit is jelent ez pontosan... :S
A leírásod alapján szerintem teljesen jól haladsz. Nagyon fontos a fokozatosság, mert a rosszul beidegzett, begyakorolt dolgokat később sokkal (!) nehezebb lesz korrigálni, szóval ne ess a sebesség csapdájába. A közönség az ízes gitározást értékeli, nem sebességmérővel hallgat zenét :) Ha jók az alapok, akkor szépen meglesz a nagyobb sebesség is idővel.
Arpeggiok gyakorlását hogy érted ? Én mondjuk nem fókuszálok annyira a témára, de amikor próbálok valami zeneelméletben elmélyedni, akkor felépítek 1-2 akkordot, és ezeket arpeggiokkal is megpróbálom eljátszani. Fontos, hogy tudd, mi zajlik mögötte zeneileg, különben csak egy begyakorolt kliséhalmaz lesz, és nem egy gitárost hallottam már (az egyébnkét technikailag tökéletesen kivitelezett) arpeggiokat rossz hangnemre rájátszani...
Abszolut hallás: nemrég elkezdtem egy ilyen oktatóanyagot, és eddig kb. 4 órán keresztül magyarázta, hogy mi is az, tehát nem olyan egyszerű a definíció :) A legjobb megyarázat: olyan, mintha a 'színeket hallanád'. Tehát, ahogy ránézel egy színre, és elég nagy pontossággal meg tudod szinte azonnal mondani, hogy az most zöld, és milyen, világos, sötét, sárgás-e stb. kb. ugyanez a hangokra is, tehát pl. hallassz egy akkordot (minden előzmény nélkül) és 'rögtön megmondod', hogy az d moll... (kb. annyi gondolkozással, mint amennyit a színeken gondolkoznál, tehát elég gyorsan) Mindezt referenciahang, és számolgatás nélkül.
Vannak még másféle definíciók is, de az anyag, amibe belekezdtem, kb. ezt magyarázza. Ami érdekessége még, hogy a fickó azt magyarázza, hogy fogjuk meg a hangszerünket, és azzal gyakoroljunk. Tehát zongorista a zongorán ismerje fel a hangokat stb. Gitárnál ez érdekes kérdéseket vet fel (risztán, torzítva stb.) amire még nem tért ki (lehet, hogy nem is fog, alapvetően egy zongorás csóka oktatóanyagáról van szó...)
kb 3 éve gitározok, és 1-2 hónapja kezdtem el így erősebben foglalkozni a shred tehcnikákkal, meg az arpeggiokkal... a tappingeket elég jól tudom azt hiszem, és az ilyen kettőt tompítok egyet nem, majd egyet tompítok egyet nem stb technikákat, amit általában a modernebb, főleg core orientált zenékben hallottam. A kérdésem az lenne, hogy ha egyenlőre maximum 140es tempóval (16odokkal) tudok csak pengetni hiba nélkül skálákat, az haladásnak számít, vagy valamit rosszul csinálhatok? Egyébként érzem, ahogy napról napra egyre gyorsabban megy, ugyanakkora erőfeszítés és koncentráció mellett...
Egyébként arpeggiok gyakorlására mit ajánlatok?
Ja és lenne még gey kérdésem, amin régóta gondolkodok... Mi az a határ, ami felett azt lehet mondani valakire, hogy abszolút hallása van?
ja ez kifejezetten a technikai fejlesztésre vonatkozik,
az improvizációs meg egyéb 'ríl' zenei gyakorlatok más tészta szerintem. ott a technika HASZNÁLATÁT kell gyakorolni
az ember teljesítménye erősen hullámzó.
minél többet gyakorolsz, annál kisebbek lesznek a hullámvölgyek, míg végül már nem is igazán lesz különbség, csak azt érzed, hogy bizonyos napokon hamarabb elfáradsz.
gyakorolni meg szigorúan maximálisan azon a sebességen szabad, ahol még nem hibázol egyáltalán.
mindegy hogy milyen lassú sebesség ez. ha erőltetve van a sebesség a gyakorlásnál, akkor mondjuk a fele-háromnegyede gyakorlás kidobott idő, mert az elhibázott mozdulatsorok nem fejlesztenek.
ja és az eredmény nem aznap jön, hanem napokkal később, amikor visszatérsz ugyanahhoz a gyakorlathoz, és azt veszed észre, hogy hoppá, gyorsabban megy alapból, mint legutóbb...
Nem véletlenül hívják sportgitározásnak... :) Ha egy sportoló kihagy néhány hónapot, akkor neki sem egyszerű visszajönni a régi szintre. Az alapok ugyanazok, hiszen izmokkal stb. dolgozunk itt is. Bemelegítés, lazítás, fokozatosság (!!!) és rendszeresség, azaz szintentartás. A profik (zenészek vagy sportolók egyaránt) nagyon szigorú napirenden vannak, minden nap szinte órára pontosan be van osztva. Hogy ezt mivel töltik ki, na az a nagy dolog. Ha valaki felismeri a saját gyakorlati korlátait, és tudja, miben kell fejlődni (ehhez kell az elmélet, olvasni, tanulni). Sokan erre nem képesek, akkor külső segítség kell (tanár, edző)...
De milyen erősítőről van szó amúgy? Csöves,vagy tranyós?
A tranyósokat felfelé lehet terhelni,de 2x-es terhelésnél kb fele kimenő teljesítményt kapsz.És általában meg van adva,hogy minimum hány ohmnak kell lenni a ráakasztott terhelésnek,ami alá nem szabad menni.
Csöveseket csak pontosan az adott kimenetre érvényes eredő impedanciával szabad terhelni. De ezzel a párhuzamosításos módszerrel lehet azért szórakozni más ohmokkal is,a lényeg az eredő imedancia.
Még egy kérdés, bocsi! Ha a 8 ohmos kimenethez egy 8 ohmosat, vagy két 16 ohmosat köthetek, akkor a 4 ohmos kimenethez egy 4 ohmosat, vagy két 8 ohmosat? Köszi még egyszer! :)
Nemrég kihagytam 1-2 hetet és valahogy rosszabb lettem a gitáron, főleg sebesség terén. Mit tegyek?
Meg olvastam egy-két helyen meg mondták is, hogy a sebesség magától jön, metronóm és minden nélkül. Ez mennyire igaz? Jó ideje gitározok (kb. 7 éve) és még nem nagyon tudok shredelni. Lehet, nem megfelelően gyakorlok?
Általában nem.
A két kimenet többnyire párhuzamosan van kötve (tehát lényegében egy kimenet,egy párhuzamosított plusz aljzattal),bármelyikbe dughatsz 1db 8 ohmos ládát,vagy mindegyikbe 1-1 16ohmos ládát (az eredő így is 8 ohm lesz).
A 110W pedig a kiadott teljesítmény. Ennél a 110W-nál 1/3-dal nagyobb teljesítményű hangszóró(ka)t/ládát dugj az erősítőre.
Ha egy erősítő hangszóró kimeneteihez (2 kimenet) az van írva, hogy outpout speakers 8 ohm, 110 watt, az akkor az azt jelenti, hogy mindkét hangszóró egyenként 8 ohm-os és 110 wattos? Köszi!!!
Sziasztok!
Segítségeteket kérem abban hogy szerintetek egy 3 wattos Orange gitárkombó max. hány decibelen szól?
Van egy elmebeteg szomszéd aki kihívta a rendőrséget is pedig nem volt teljes hangerőn.
Köszi a válaszokat!
Sziasztok, üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem, illetve a véleményetekre lennék kíváncsi.
Egy amatőr otthoni stúdiót szeretnék majd összehozni, (nem csillagászati összegből) Amelyet legfőképpen beszéd, tehát (vokál) rögzítése lenne elsősorban a cél, konkrétan szinkronra szeretném használni. Már lassan 1 éve ismerkedem a technikai cuccokkal (mikrofon, előerősítő stb.) Ki is alakult bennem egy kép, de nem tudok dönteni.
(Az egyik)
Mikrofon: AT2020
Előerősítő: Mackie 402 VLZ3
+XLR kábel
Az egyik összesítve durván 70- a másik 52, a kérdés hogy megér-e (ár/érték arányilag) +17e forintot beleölni. Vagy a B.Mic200 is bőven megfelel a célnak vagy inkább a Mackie-t lenne érdemes.
Az esetleges segítőkész válaszadást előre is köszönöm!
Üdv.: Ádám
csövesnél:
16 ohmra: csak 1db 16 ohmos ládát köthetsz
8 ohmra: 2db 16 ohmos ládát (eredő ellenállás 8 ohm), egy is lehet, csak feleakkorát fog szólni
4 ohmra: 1db 4 ohmos ládát köthetsz, vagy 2db 8ohmost (eredő ellenállás 4 ohm), vagy 4db 16 ohmost (eredő ellenállás 4 ohm)
az erősítő kimeneti impedanciájánál SOHA nem lehet kisebb a terhelés (láda ohm), mert tönkremegy!
először a csőlábak égnek át, aztán elszáll a kimenőtrafó is. Értelemszerűen a a fázisfordítő cső és a végcsövek is kuka...
Ami ilyenkor megússza az az előfok rész és a hálózati trafó. Drága mulatság!
Tranzisztorosnál :
egy dolog a lényeg: 2 ohm eredő ellenállásnál lejjebb menni szigorúan tilos!
pl. ha egy tranyós erősítő a felirata alapján 8 ohm/200W, akkor 4 ohmnál 400W, 2 ohmnál 800W -ot tud leadni max.
ha egy 4 ohmos 200W -os ládát kötsz fel erre a stuffra, 6-osnál ne tekerd feljebb a potit (a hangerő nem lineárisan változik, hanem logaritmikusan), mert a ládát tudod elküldeni haza jól. Aztán ha full leégnek a hangszórók és nincs az erősítőben rövidzár védelem, akkor a végfok (és sok más félvezető is) elszáll az erősítőben...
Hogy vannak ezek az ohmos dolgok? :D Pl. Végfokon van egy 8 ohmos mono vagy bridged output és 4 ohmos sztereó. Ha pl a 8 ohmos monot küldöm egy 4 ohmos 4x12-es ládába akkor tönkre mehet valami? Utána olvasgattam és valami olyasmit találtam, hogy csövesnél lentebb lehet menni, fentebb nem (amp out > láda in), tranyósnál viszont fentebb lehet menni lentebb nem(amp out < láda in).
Véleményeteket szeretném kérni, ha jó, ha rossz :D 180 - 200 ezer forintból kellene kihozni valami ütős cuccot. Erre gondoltam én, de ha van valami jobb ajánlat, akkor elfogadom: TC Electronic G-Major 2 + ADA Microtube 100W + Marshall 1960A láda. Mit szóltok? Komolyan örömmel veszem, ha valakinek van jobb ötlete!
De hát ott van az erősítődön a PRE AMP OUT csatlakozó!
Abból a kimenetből tudsz vonal jelet felvenni,mondjuk számítógépre.Arra azonban számíts,hogy a hang így zizis és száraz lesz,kell rá valamilyen hangfalszimuláció,vagy Impulse Response,akkor fasza lesz.
Ugyanebbe a kimenetbe be tudsz kötni egy külső fejhallgató erősítőt is,és akkor van fejhallgató kimeneted.
Bele is lehet építeni ilyesmit,de nem tudom megéri-e beletúrni.
Ha van egy erősítőm, amin nincs fejhallgató kimenet, de van külső hangfal kimenet (min 8 ohms dumával), akkor ode bedughatok egy felvevő cuccot (boss micro br) vagy fejhallgatót? Mért van az, hogy recseg, mint az állat? Eleve nem kéne oda ilyet kötnöm vagy valami kontaktgond lehet?
Másik: ugynaezen az erősítőn (peavey bandit) mi a tök az az EFX LEVEL gomb?
1. Kérdés: Belső hangakarival veszel fel?
2. Ha nem, akkor én ajánlanék neked egy Adobe Auditiont-t... Kijelölöd melyik sávot hol akarod hallani melyikre honnan fölvenni, oszt szevasz...
Egyébként meg valóban, ha belső/alap hangkarival veszel, legyen Line in Stereo mix helyett a forrás.
Nekem akkor szokott ilyet csinálni ha számítógép hangerőszabályzójánál a felvételnél a sztereó keverő is ki van pipálva. Állítsd be, hogy csak a vonali hangerő/ mikrofon legyen kiválasztva.
Cool Edittel veszek fel. Beillesztek egy dob sávot. Utána vennék fel rá gitárt mondjuk, de nem csak a gitár jelét veszi fel, hanem hozzáveszi a lejátszott sávot is, jelen esetben a dobot. Mit tudok csinálni?!
Köszi a segítséget.
Szerintem írd be a "Balkezes gitárok" topicba is (hátha nem kapsz ki érte). "Odajárnak" a balkezes gitárosok, leginkább az Ő véleményüket érdemes meghallgatni
nagyon kis gyerek koromban volt otthon egy öreg bolgár gitár, egy húron fogtam le a hangokat rajta (az jobbosra volt húrozva) igaz nem értem át, ezért a földre fektetve 'játszottam' rajta, de emlékeim szerint jobb kezes 'látványban'
mikor először kezdtem gitározni (nyári táborban délutáni program), akkor csak jobb kezes gitárok voltak (meg is kaptam, hogy fordítva kéne nekem lennie) Így első akkord próbálkozásaim jobbkezesként gyakorlódtak (bár már akkor megpróbáltam a gitár átfordítását)
majd ezek után otthon áthúroztam a gitárt balosra és elkezdtem kísérletezni. De végeredményként vissza raktam jobb kezesre és úgy is maradtam. Nem áll kézre, nagyon kényelmetlen jobb kézzel akkordot fogni nekem, mind hagyományos, mind fordított állásban.
Miki arról írt, Te arra reagáltál, én meg arra. Ha ezek után sem világos, kérdezd meg orvosod, gyógyszerészed.
Nyilván, meg lehet szinte mindent tanulni másik kézzel is. De még egyszer: nem erről szólt Miki hsz.-e, ahonnan elindultunk...