Bocs rossz szót használtam... nehogy +jegyezd..:D Nem enharmóniáról van szó. Hanem arról, hogy Gmoll-ra játszol d-lá pentatont. Amit akartam az az, hogy d-dórt nem lehet használni g moll akkordra, csak mert a dlá-pentaton jó rá, visszafelé nem működik.
A dór jelleg a N6 távolság(ez a különbség az eol és a dór skála között). Ezt használják inkább, mint a természetes mollt, mivel szimmetrikus skála T4-nál ugyanúgy szolmizáljuk.Tehát: G-lá, A-ti, Bb-dó, C-ré, és így megy tovább: D-lá, E-ti, F-dó, G-ré.:) Így kikerülöd az enharmóniát és D-lá, azaz D-lá pentatont is játszhatsz Gmol-ra és senki nem köt belég, hogy miért teszed és jól is szól:) Sok magyarázatlétezik.:)
Köszi a segítséget, még meg kell rágnom a dolgot. Moll pentaton az oké. Egy dolgot mondj meg még légyszi! Van egy g-moll pentaton, ebbe a pentatonba az alap hangokon kívül milyen kiegészítő hangokat tehetek bele, van-e arra szabály, hogy melyek lehetnek azok a hangok?
Akkor van a g-moll pentaton: g, bH, c, d, e, g, Hogy került oda E hang? Ez is már módosulás?
Elnézést ha nagyon érthetetlenkedem, de mégy csak most ismerkedem a dolgok ezen részével.
A hangnem típusát az alaphang és a hangsorban lévő terc nagysága határozza meg. Ha ez kicsi, akkor moll típusú, ha nagy, akkor dúr. Ha meghallgatod a számot hallod, hogy Dúrban van, rock n roll. Viszont ezeknek a blues/rock szólóknak a sajátossága, hogy nem használja ki a teljes skálát, hanem alapvetően csak 5 hangot, pentatont, a többit meg szinezésre használja. Ezért alapvetően igaz az, amit rv mondd, hogy játssz g moll pentaton skálát rá, de ettől még a szám nem lesz mollban az említettek miatt. Ugye a G dúr skála hangjai g, a, h, c, d, e, f#, g, viszont a moll pentatoné g, bH, c, d, e, g, a dúr előjegyzést jelentő kereszt pedig kimarad, viszont az alaphangnemet jelentő terc módosul, de ez módosulás. Ha nem vili miről beszélek, egyszerűen csak vegyél egy G dúr rocck n roll backing tracket a youtubeon, és játssz rá egy improvizációt egy pentaton skálával, majd kiegészítheted a skálát plusz hangokkal, amiket használnak, amiről az előbb már írtam. Ha ez így nem világos, akkor szerintem szerezd be egy hasonló szám tabját, gyakorold be a szólóját és meg fogsz világosodni, és nem kell azt bogarásznod, hogy valaki egy n+1. youtube videón mit improvizál.
Huh, lehet, hogy keverem ám a hangnemet meg a skálát, de jó lenne megérteni ezt a konkrét esetet. Most ennél az esetnél a hangnem G dúr, de a gitáros nem G dúr skálát játszik rá, hanem valami módosított hangokkal teli valami? Az a baj, hogy ezt nem ertem.
Az első videónak azok a hangok a megfejtései amit leírtál brook?
Összekevered szerintem a Dúr skálával. Lehet G Dúr hangnemben valami csak azért, mert vannak módosított hangok benne. Pl módosítás H/B, F#/F. Gondolom rv erre gondolt, mikor "moll pentatonról" beszélt.
A módosított hangok csak azért zavarnak, mert nem értem, hogy melyek azok. Tudnál segíteni, hogy milyen hangok vannak abban a videóban? Azt értem, hogy G dúrban minden hang egész kivéve az F-et. De a többi módosított hang mi?????
Szia! Azt próbálgattam Én is, de szerintem valamilyen plussz hangokat még ota tesznek. Pffffú nagyon jó ez a stílus, csak nem értek megint belőle semmit.
Kellene egy kis segítség! Találtam a neten két nagyon jó rock'n'roll videót és nem tudom megfejteni, hogy a gityósok milyen skálát, vagy milyen hangokat használnak benne. Ha minden igaz G dúros nóta, így feltételezem valamiféle G dúr skálát játszanak, de szerintem még valamivel az meg van tűzgélve. Aki tud segítsen kérem.
Itt a két link:
http://www.youtube.com/watch?v=4n6Rh20_7B0
http://www.youtube.com/watch?v=U2A3rTquBuo
Inkább a zenét figyeld, az ilyen akkordos-tabos dolgok gyakran elcsúsznak a valósághoz képest, egyszerűen csak azért, mert szarul írták be Word-be. :46.
Hallgasd a dalt, és próbáld meg közben követni az akkordokat.
Arra gondoltam talán azért változtatott pl Alapi az ujjrenden hogy időt spóroljon szinte az egész skálát egy fekvésben lenyomja meg ha 1-3-4 ujjrendet használunk akkor a 2. ujj felszabadul. Talán így gyorsabban lehet játszani vagy nem tudom, lehet hülyeséget beszélek. Tehát akkor ennyire nem szigorú az ujjrend? Mivel a skálákat mikor elkezdtem tanulni így szoktam meg, meg 124 ujjrendet írtak mindenhol.
Sziasztok! Akadt egy kis problémám az ujjrenddel kapcsolatban. Pl C dúr skála minden húron három hang pengetünk. Most ha olyan helyzethez érünk hogy a három hang egész hang távolságra van a másiktól akkor az ujjrend 1-2-4, legalábbis eddig így csináltam. Most tök mind1 milyen skáláról van szó, de láttam olyat, hogy 1-3-4 ujjrenddel ugyanezt. Most akkor hogy is van. De nekem az utóbbi nem tűnik logikusnak sokkal jobban feszül az kéz. Tehát mi a helyes ujjrend? Pl az Alapi DVD-n sokat látom hogy így csinálja: 1-3-4 ujjrenddel.
Most az érdekelne h olyan számokat hogyan kellene eljátszani amiben van eg ykis tempóváltás?
OLyasmi cucc kellene szerintem hogy előre beírnám neki az ütemek számát meg h holgyorsul avagy lassul és azt úgy játszaná vagy ez teljesen halott ügy?
nem értem miért lenne ott zaj:D a húrokon vannak az ujjaim, nem mozognak, nem rezegnek, le vannak nyomva. reszelés közben nem jár föl le a kezem, ez nem akkordozás :D
Tehát reszeli a E húrt pengetővel, a többi húron meg ott van a többi ujja? Jó nagy zaj lehet ott!
Tudom mi a tompítás! :) Ha egy húrt kell pengetni én a többit akkor is tenyéréllel tompítom!
Megszokás kérdése.
Nekem a kis ujjam mindig az E1 alatt van ha nem azt pengetem.
Mégis mire odaérek, huss már nincs ott.
Mindenkinek más a beidegződés.
Itt csak lefogja a húrokat.
Tompítás az más.
Abszolút szabálytalan. Régebben a csintalan gitárostanoncoknak áramot vezettek a gitár megfelelő részébe, h eszükbe se jusson letámasztani a kisujjat.
Ahogy kényelmes, úgy csináld.
Üdv,
Ez egy ilyen technikás kérdés, nemtudom hogy jó helyre írom-e
Tehát, valahol olvastam, hogy nagyon szabálytalan ha szólógitáron, a kisujj letámaszkodik. Most akkor ez tényleg gáz? Malmsteenről láttam videókat, ahol ugyanúgy le van támasztva. Most akkor mi van ezzel? Vagy ez csak egy hülye szabály, aminek semmi értelme?
Tisztelt fórumozók.
Kilátásba került,hogy elcserélem Floyd Rose-os, Washburn MG-340 es gitáromat.
Egyrészt azt szeretném kérdezni, hogy kb mennyiért számítanák be (akár ti is) másrészt azt, hogy mit ajánlotok helyette. Konkrét ajánlatokat csak akkor várok, ha komolyak(tehát nem SX stratora cserélném...).
Adatok:
-A vintagewashburn szerint "Select hardwood body" vagyis válogatott keményfa. Ha valaki tudja, hogy ez mit is jelent, az jelezze. Mindenesetre maga a gitár rohadt nehéz :)
-Juhar nyak, egyberészes a fogólappal(hátulján egy sötét csík alias Skunk stripe)
-24-jumbo bund-ez azt jelenti, hogy ez nem az 1995-ös tervezésű, hanem korábbi modell(valószínűleg 1994-es vagy '95-ös év eleji gyártású)
-Washburn eliminator pickupok-Szerintem jól szólnak(HSH elrendezés, a humbuckerek teljesen zajtalanok,amire kevés pédát láttam...)
-Licensed Floyd
-Grover kulcsok
-Metallic dark blue
-utolsó új ára 580$ volt akkoriban
-Szériaszáma 4070464
És hogy mien hangszert vennék
-Fixhúrlábas
-min 1 "humbucskerrel", de inkább kettővel(HSH vagy H-H) XD
-Nem Les Paul, nekem az széthúzza a nyakamat...
-Márka mindegy, de nem kérek Jolanakat...tudjátok most jön a Mediamarkt szöveg...
sapi!
Korabban kerdeztel ezekrol a fulhallgatos/metronomos dolgokrol.
Van kifejezetten fulmonitor, amit erre talaltak ki ami neked kene. Sajnos a jo es specialis cuccok mindig dragak.
Ha hazilag csak siman fulessel valami idegesito tak-jelet hallgat a dobos, akkor attol konnyen hallskarosodast szenvedhethet hosszu tavon.
Keressetek ra a guglival a fulmonitorokra. biztosan talaltok valami jo ar/ertek aranyu megoldast...
Enegm ne nagyon kerdezz reszletesebben, mert nem en hanem az egyik baratom zenekaraban voltak hasonlo problemak, ok jartak/jarjak ezt a rogos utat jelenleg...
Sziasztok!
Hallott valaki valamit Kovács Péterék "Gitáreffekt kézikönyv" c. könyvéről valamit, amit itt a Hangmesternél is árulnak? ha igen mit? Tudtok valami helyet, ahol megnézhetném személyesen a könyvet, aztán megrendelhetném innen?:P ;)
Köszi, Gábor
hát nem tudom mit kellene tenni de arra kíváncsi lennék h koncerten ki milyet használ aki tak ra üt mert ha ott hallja a kkor próbán is kellene hallani!
Nekem most egy Sny Mdr V900 fülesem van!24 ohm és 107 db ez elvileg elég nem próbára tak jelnek?
Nekünk akkor voltak ilyen gondjaink, ha egy feldolgozást vettünk elő, és mindenki számára hallható volt benne az elcsúszás. Ezek tisztázására használtuk ezt a megoldást.
De egy két alkalom után, mindenkiben rögzültek a dolgok, és
hosszútávon nem volt rá szükség.
A Sennheiser HD201 és társai néha le vannak árazva, asszem 28 ohm-os szóval a kis kütyünek is valamennyire vinnie kell. Teljesen nem zárja ki a zajt, de egy fülhallgatónál mindenképp jobb.
A mi dobosunk használt az elején zártat, mert az volt neki kéznél, aztán pedig egyik fülébe rakott ilyen mini méretű 2000 Ft-os fülhallgatót és koncerten is azt használta.
Egyén függő!
A fülhallgatót csak te használod! A metronóm ütemét viszont mindenkinek kell hallania! Vannak erre költségesebb és kevésbé
költséges módszerek! Az anyagiak meg a kényelem hozza döntést,
bár az ütem nem változik!
Ha pedig minden klappol csak nem hallja, akkor vegyen hozzá zárt fejhallgatót, gyakorlatilag tök mindegy milyet, nem a hangminőségért veszi, azt nézze mennyire zárja ki a zajt és lehetőleg kis ellenállású legyen.
Szerintem nem érdemes túl dárga metronómra beruházni, ez az én véleményem, persze attól függ mennyi a tempó és/vagy ütemváltás. Ha bemész bármelyik dobos boltba, tudnak neked segíteni vagy érdemes a dobos fórumon (r..musdepo ) körbenézni, mintha ott komolyabban lett volna szó a témáról. Én anno játszottam próbán metronómmal és totál szopás volt, azért mondom, hogy inkább magában kell metronómmal gyakorolni, ez az én meglátásom.