Én meg a vaníliafagylaltot szeretem a legjobban, mivel kék az ég. Nyitott ládát is lehet mikrofonozni, nem omlik össze a világ. Tudom mert csináltam, és még itt vagyunk :D
A jwolf által említett Thiele konstrukciót javaslom én is. Mesa 112-est próbáltam anno olyat, egy koncert erejéig volt nálam kölcsönben, nagyon nehezen adtam visza :D Most meg egy Epiphone Valve Junior kiegészítő ládát használok Eminence The Tonker-rel. Azt kell mondjam, hogy hangerőben veri a Marshall JCM900-hoz gyártott 412-es ládáját (nem tudom, abban milyen szórók vannak). Viszont nyilván irányítottabb a hangja a kisebb sugárzó felület miatt.
És ez miért is volna jó? Kiveszed az egyik szórót (vagy ott hagyod, de nem kötöd be, ha nem akarsz lukat) és használod a másikat, csak az impedancia illesztésére kell figyelni.
Az ilyen ládák, amelyeknek túl nagy az egy hangszóróra eső térfogata, csúnya, dohogó hangja van. Ha nincs bekötve néhány hangszóró, az is egy érdekes hangzás, de vannak ilyen mágnes és tekercs nélküli rugózó membránú valamik.
Aki 412 láda hangot akar hallani, de kis hangerőn, használjon szimulátort.
De sokat variálsz, ha ennyire zavar, hogy hangos a kihajtott cucc (a hangszórószóró is ki van hajtva),rakd bele egy izolációs ládába azt mikrofonozd ki.
A feszességet úgy értem, hogy a zárt láda mindíg feszesebb, a membrán hátulját csillapítja a bentmaradt levegő, a sok levegő tér viszont már nem Tapasztalataim szerint, hangszerhez minden hozzáadott csillapítóanyag ront a helyzeten ha jó a láda anyaga. Ha vacak a kaszni akkor kell csillapítani a parazita frekiket.
..méretezett? Ahány láda, annyi méret. Mellesleg hangfalakat lehet számolgatni, de mindig a véletlen műve egy jól hangzó méret. ..a feszességet amiről beszélsz nem lehet kiegyensúlyozni hangelnyelő anyaggal?
Azt hallottam több szakmai forrástól is, h a hangszóró meghajtása a "hang" érdekében tévhit. Sokkal inkább a hangszóró hangkaraktere számít, és h járatva legyen. (utóbbit magam is tapasztaltam).
Ha viszont a 4x12 valóban nagy az 1w-nak, és mégis nagy szekrényt szeretnék, akkor csak a 2x12 maradt a képben? Ill láttam neten Marshall 2 hangszórós 4 hangszórónyi méretű dobozt. Az milyen lehet a gyakorlatban?
Én használok 5/15W-os fejet a 100-as mellett(most már többnyire helyett), otthon, próbán, koncerten 4x12-vel v30+k100, a 15w meghajtja már. De felvételhez szerintem kell hogy lobogjon az a hangszóró membrán (és ilyenkor jön a képbe, hogy mi csillapítja), majd az egész mekkora térben van majd minek ütközik neki a légnyomás stb stb stb.
Egyenkén és párban is tudom használni a szóróimat.
A dög az benne van, elég vastag a hangja multival és önmagában is, amikor a vételi szándék megvolt már akkor le volt beszélve a hátlap kiegészítése, de sok-sok próbálgatás után úgy éreztem nem kell. A zavaró dolog a T75-re jellemzőbb középhangokban dúsabb orrhang, "vékonyka" a torzítás, nekem tolakodóan sok már így egymagában, vagy hogy fogalmazzam hogy érthető legyek.
Máki: a miksit kipróbálom majd a hétvégén, csak hazacuccolok akkor egy keverőt. SM57-em van, de gondolom a room mic az valami kondi miksinek kéne legyen nem?
Urak! Adott egy Marshall Master Lead Combo 1985-ből, amit gyakorlásra és felvételekre használok. A ládában egy 2001-es G12T75 tányér csücsül, és a hátulja félig nyitott. Gyárilag M70-el szereltek voltak, ezt az elmúlt 30 évben valaki cserélte. A nagy 1960B ládámban tök fasza a T75 (nekem) és szeretem a hangját, de így ezzel a kombóval nem jön be annyira. A kérdés az hogy érdemes kísérletezgetni valami más 8 Ohm-os lökővel, és ha igen akkor ti mit ajánlanátok, vagy hagyjam az egészet a picsába mert nem ér annyit? (Greenback, Creamback, V30, G12H?).
X-be kell őket rakni. Az alul kettő - felül kettő annyira nem bejövős. Az én fülemet pl. egy V30 vagy egy G12T75 magában nem mozgatja meg, de együtt egy ládában elég jók voltak eddig amiket hallottam. Ugyanez K100 és EV12L. Szóval biztos lehet párosítani őket okosan. Gondolok itt a frekvenciákra, érzékenységre, hangkarakterre. Csak ehhez olyan ember kell akinek a füle már többet hallott mint az enyém. Nekem eddig 10 szóróhoz volt szerencsém kb.
folytatom : akik variálnak szerintem halott dolog . mondom ezt azért mert én nagyon sok ferziót ki is próbáltam és azt kell mondanom szarabnál szarabb volt minden leosztás. nálam G12-65 a nyerő. ami még talém az a v30+ Celestion G12H-75 Creamback páros .zilla
szerintem halott ötlet , nekem az a tapasztalatom hogy egy ládába 4 egyforma hangszórót kell rakni, jöhetnek az okosok persze van olyan gyártó pl. Friedman ( 4x12
Hozzáértők milyen szórókat ajánlanának 2db 12" Goodmans Audiom 12P-G (60W) mellé egy 4x12 ládába? A cél a lehangolt gitár mellett, vintage maradni, de sok torzítással. Lehet valami modernebb dolog is, mondjuk Governor vagy hasonlók.
Gyári infók a szórókról:
•Fundamental resonance 70Hz
•Nominal power handling 60 watts
•1.75" voice coil
•Very efficient - 96dB @ 1 metre 0.4 W
Itt egy katalógus ha valaki legörget:
http://www.ajaudio.co.uk/GOODMANS%20POWER%20RANGE%20SPEAKER%20CATALOGUE.pdf
Köszönöm!
Celestion Vintage30 60W 8ohm hangszórók eladók. Hibátlan gyári állapot, a GS képeken mindent látni. 50000ft a pár, csere, beszámítás nem, további infó mobilon vagy emailben.
Celestion G12 65W 16ohm hangszórók eladók. A legelső széria 1980-ból, újszerű gyári hibátlan állapot, az alucímkés profi változat. A kódjai: DN 21, T: 3054, membránkód 1777. Gyári kábelezés és forrasztások, sosem volt szétszedve. Parafa szélek, nem szivacs! A hangja mint a greenbacknek, csak erősebb teljesítménnyel. Ritka az ilyen állapot, a quad ára 100000ft, nem bontom meg. A GS képeken mindent látni, csere beszámítás nem, csak kp! További infó mobilon vagy emailben.
Van egy Peavey 212-es ládám ami akkora mint egy 412-es, csak két hangszóró hely van benne átlóban. Kicseréltem benne a Blue Marvel hangszórókat Celestion V30-akra, gondoltam az majd dob rajta. Kicsit harapósabb, világosabb lett a hangkép, de semmi több. A régi hangszórókat meg beletettem egy régi ütött-kopott Selmer ládába. Amikor azt is kipróbáltam, kicsit elszomorodtam, mert legalább olyan jól szólt mint a V30-as ládám. Sőt... Meleg, barátságos hangja volt. Valahogy jobban szerettem. A baj csak az, hogy a Selmer nem az enyém hanem egy haveré.
Ahogy nézem, a Selmer láda tömör fa konstrukció, míg a Peavey szerintem pozdorja.
Maradnék a 212-es ládáknál, de elgondolkodtam a Peavey cseréjén. Milyen jó fajta ládát javasolnátok, vagy milyen konstrukciót, milyen fából? Stb.
Celestion Silver Series G 12 75W 16ohm 4db hangszóró eladó. 2001-es éjárat, újszerű eredeti gyári állapot, angol gyártás, látható a címkén.
A hang olyan ahogy kell, csak egyben eladó a quad, nem bontom meg. Ritka az ilyen állapot, a GS képeken mindent látni, ára 79000ft, csak kp, csere, beszámítás nem, további infó mobilon vagy emailen.
Sajna ez is túl sok. A clean nagyon halk ezen a cuccon, szóval azzal még csak-csak, de a torz csati hangos így is. Szóval hétvégén azért nyugodtan fogok vele reampolni, de mindennapos gyakorlásra nem ok.
Hali! Nekem is van egy Laney IRT stúdió, amihez vettem egy 1x12 ládát g12m 25W-os greenback lökővel. Ez utóbbiról azt olvastam, hogy ez a halkabb hangszórók közül való a 98 dB sensitivity-vel. Dehát még így is iszonyat hangos az egész lakásban, a Lead Volume 1-es állással is. Van valami ennél is halkabb hangszóró? Esetleg 1x10 méretben?
Szevasztok! Otthoni stúdiómba, Laney Ironheart Studio (csöves 1 vagy 15W) gitárfejem mellé szeretnék egy komoly ládát berakni. A hangerőt csak mérsékelten tudom kitekerni, de azért dinamikus metal hangot szeretnék mikrofonozni. Szerintetek ezek alapján a 4x12" is rendesen megmozdulna, vagy szobai dübörögtetéshez ne menjek 2x12" fölé? Továbbá 8 vagy 16 ohm? Vintage 30 lennének a hangszórók.
Eladó 4xG12H gyártva: 1972. okt 09. A káva és a membrán kódja mindegyiknél egyfora, 8Ohm, 75 Hz.
Kifogástalan állapotban, egy 40W-os Echolette-el "hajtották" őket Ausztriában. Ára? A mostanié felkerekítve.
Van egy Behringer PMX2000-em, mint alant olvasható.
Namármost ez vagy stereo, vagy mono, és ilyenkor a másik oldal monitor.
Mind stereo mind mono módban (amikor monitor láda is van csatlakoztatva) kell(ene) figyelnem arra, hogy "szimmetrikusan" terheljem?
Tehát a jobb és a bal oldal, vagy a main és a monitor ugyanolyan impedanciával legyen csatlakoztatva?
Másik kérdés.
Ha pl mono módban használom, vajon használhatom-e monitor láda nélkül, tehát csak a main kimenetre kötött ládával? Vagy pl ugyanígy stereo módban használhatom-e csak az egyik oldalt?
Nem találtam ilyen jellegű figyelmeztetést a manualban, csak a minimum impedanciák vannak megadva.
Köszi.
Majd rámérek, mert fingom sincs a ládák milyen impedanciájuak...
Gondolom 4 Ohmnál nem kevesebb, úgyhogy eddig azért sem nyírtam ki semmit...
Ezt írja a keverőerősítő manualja.
Van egy monitor rész a kezelőpanelon, mono módban, az egyik oldalon az jön csak ki, amit oda keverek a monitor szekcióval...
Behringer PMX2000
Tovább lehet fűzni, párhuzamosan lesz kötve, tehát az impedanciára figyelj.
Jó az okfejtés a monitorozásra is. Ha nincs sztereo bemenet, zene, vagy sztereo efekt gitáron, akkor a teljes jel fog kijönni egyformán mindkét végfok kimeneten.
PA hangfalakon (passzív) többnyire 2 db cstlakozás szokott lenni.
Az enyémen pl van egy Speakon, meg egy XLR.
Ezek továbbfűzésre alkalmas ki/bemenetek?
Tehát ha pl az "A" hangfal Speakon kábelével csatlakozom az erősítő egyik hangfalkimenetére, a "A" láda XLR aljatáról átkötve a "B" ládára rátudok kötni még egy ládát az erősítő ugyanazon kimenetére?
Ha igen, ez hogy kötődik? Sorban v. párhuzamosan?
Stereo a keverőerősítő.
Ha az egyik oldalára rákötöm mindkét ládát, akkor mono módban, a másik oldal kimenet monitorként tudna működni.
Nyilván, ha mindkét oldalon van egy-egy láda, akkor stereo módban mindkettő szól. Ez esetben viszont aktív láda kéne monitorozásra (a direkt monitorkimeneten keresztül).
Helló! Remélem elfér itt, ha nem akkor bocs, hagyjátok figyelmen kívül.
Szombathelyen keresnék valakit, aki hangszórókat be tudna kötni nekem egy 2x12 és egy 4x12 ládát. A hangszórókat beletettem, viszont az elektronikai részéhez totál hülye vagyok és nem pont ezeken a szórókon tanulnék forrasztani sem. Természetesen nem ingyen gondolom, viszont szállítás híján a próbateremhez lenne kötve a dolog. Köszönöm!
Rola Celestion G12-65W angol gyártású 16ohmos hangszórók quadban eladók.
A ma egyik legnépszerűbb Celestion szórója, hangja valahol a régi Greenback és a V30 között van.
Gyári eredeti állapot, egyforma kódok, hibátlan hang, ez még a legelső Silver széria, az alucímkés!, ezt használja Richie Kotzen is.
A GS F képeken mindent látni, csak együtt eladó, nem bontom meg!
A 4db ára 100000ft, csere nem, további infó mobilon vagy emailben.
Vintage30 4db 60W16ohm hangszórók eladók.
Újszerű állapot, a GS F képeken mindent látni.
A quad ára 100.000ft, csere csak ugyanilyen de 8ohmos V30-ra.
További infó mobilon vagy emailban.
Jelentem, az érzékenységben lévő eltérés dacára az Eminence Wizard az AVM12L-lel igencsak jól megférnek egy 412 méretű, vertikális 212 ládában. Konkrétan kurva jó! Megjött a dög.
Celestion Blue Bulldog hangszórók eladók. Új állapot, 12˝, 8ohm 100db 60W! Azért 60W teljesítményű, mert a membránja ki lett cserélve egy gyári Vintage30 membránjára a nagyobb teljesítmény miatt. Nem hiszem hogy be kell mutatni, mert így a kis teljesítményének a problémája lett megoldva. Végre lehet hajtani, bírja a teljesítményt, a klasszikus hangja mellett. A képeken mindent látni, a gyári dobozában vannak. Csere nem, ajánlatot várok, további infó mobilon vagy emailben. A GS-en megtekinthetők.
Eminence USA Red Fang új hangszórók dobozában eladók. 12˝ alnico mágnes, 50W, 8ohm 102db! jellegzetes brit hangzás. A képeken mindent látni, ajánlatot várok. Csere nem, további infó mobilon vagy emailben. A Gs-en megtekinthetők.
Hm. Most pont azt olvastam ott, hogy azért rakták bele a HH szórókat, hogy bírják a bass boost-ot. Bár én azt már nem szoktam használni mert elég brutál..
Nekem az az infóm, hogy HH-kal voltak szerelve. Pont emiatt nem igazán jött be senkinek, mert direkt azokba a 212 AOR ládákba(vagy inkább ládákra) lett tervezve, az AOR fejhez, viszont sok embernek túlságosan mély volt a hangkép, vagy valami ilyesmi...van facebookon egy 'Houses of the Unholy: Laney AOR/ProTube Society' csoport, szerintem ott nagyobb szerencsével ki tudod deríteni!
Vajon mikor kezdték el gyártani? Elképzelhető, hogy a Laney AOR ládába is szerelték már gyárilag? Mert keresek egy AOR ládát és most elvileg találtam egyet amiben HH Invaderek vannak. Tudtommal eredetileg Celestion G12M-70-el szerelték őket, de láttam már olyan, hogy HH Acoustics hangszóró volt benne..
Nekem a Laney kombómban volt gyárilag, olyan brit. Pont megfelelő volt bele, eszembe nem jutott cserélni. Tiszta és rock rendben ment rajta. Az érzékenysége olyan normális, lehetne nagyobb.
Nekem egy 412H van jópár éve, egy Laney Sound 50W-os csöves fejjel használom. Még sosem néztem meg, hogy a Jensenekkel, vagy a Bugerákkal van-e szerelve... Az én fülemnek teljesen vállalható a hangja, klasszikus rock zenekarban megállja a helyét, ennyi pénzért, ár/érték arányban teljesen rendben van. Az új árát szerintem már ne keresd, de biztos nem 40ezer volt, az enyém jópár éve, használtan került annyiba. Az 50ezer nem tűnik irreálisnak érte, ha rendben van.
Itt a környezetemben van eladó 50 ezerért egy Behinger BG412S kínai láda. Kínai, de masszív darabnak néz ki. Kipróbálni nem volt lehetőségem, mert azért menni kéne 30km-et. Jensen/bugera hasngszórókkal(?) van szerelve a leírás alapján(a bugera az zavaró, mert a jensen egy középkategóriás hangszóró lenne viszonylag jó érzékenységgel, de a kettő ötvözetét nem ismerem. Nem akarok abba a hibába esni(már estem, hogy vettem 90dB-s hangszórókat) , hogy olyat veszek ami használhatatlan. Már készül az 1x12 hangfalam istvanp rajza alapján és v128-al ami még nem jött meg. Mindenesetre kecsegtető az ára ennek. Használt valaki ilyet? Az új árát sem tudom. Minden tanácsot köszönök előre is!
Normális gitárládát jellemzően rétegeltből csinálnak, a PA és mélynyomók, meg a hifi ládák HDF-ból vannak. Viszonylag semleges, igen merev, nem rezonál, viszont marha nehéz. Jó ideje még a Marshall ládák egy része is ebből vannak. Volt Laney AOR ládám, az MDF-ből volt. Mint anyag ez sem rossz, de nem bírja a gyűrődést. Könnyen megszívja magát nedvességgel akár a levegőből is, duzzad, vetemedik, kihullik belőle a csavar, elporlad. Lehetne még táblásított fenyőből, de zárt ládaként rezonál, saját hangja van. Nyitottnak jó.
Jó anyag ez a rétegelt, pont annyit rezonál amennyit kell, időtálló is. Az emberek füle meg az ilyen ládákhoz szokott mióta rock zene van.
Köszi a segítséget! Láttam több használt ládát hirdetni 4x12, de sok pozdorjából volt, mint a régi regent-vermona szinte összes terméke... Minden gyári láda rétegelt lemezből van, vagy akad még pozdorja? Mindenesetre 1x12 ládánál maradtam, már készítik. Igény az volna, de a takaróm eddig ér...Reméllem a hangszóró is megjön, mire kész a láda.
Leginkább a logót kell megfizetni rajta.
Ha háztáji a láda függ az anyagától, bőrözéstől, sarkok, jack tálca, kerekek és leginkább a kivitelezés minőségétől.
Pár éve vettem egy vadi új Blakstar Series One B üres ládát nyolcvanezerért. Marshall 1960-at 35-40ezerért láttam régebben. Néha van MG, meg VS láda is kicsit olcsóbban. Laney ládák is fel-fel bukkannak kb. ennyiért.
Érdemesebb hangszórókkal együtt venni, olcsóbb.
Azt még nem is mondtam, hogy ezek a méretek nincsenek kőbe vésve. Ha pl egy fejet akarsz rátenni nyugodtan igazítsd hozzá a méreteket. Az űrtartalma kb maradjon az eredeti.
Köszi a segítséget! Igazad van! Végülis egy hangszóróra terveztem a beruházást, mert ennyire futja jelenleg. Az általad adott rajzot adtam le az asztalosnak 1x12. 25 ezerért fogja elkészíteni, ami szerintem egy versenyképes ár. Azt mondta annyit nem kell szarakodni vele mint egy 3-as ablakkerettel, de anyag meg drágább mint a fenyőfa...Köszi! Mindenkinek köszi.
Túl nagy ládával átesel a ló túloldalára. Ha növekszik a láda egy hangszóróra mért térfogata, egyre mélyebb, majd fedettebb és lomhább is lesz a hangja, túlzásba nem szabad esni.
Én is régebben 4x12 fan voltam, de mindenki változik. Szerintem, ha nem metálkodik az ember elég egy 1x12 kombó is. Nagyobb helyen úgyis kimikrofonozzák. Daráláshoz is elég lehet 1x12, de zárt ládával.
Ha már csináltatni akarod a ládát ne hallgass a nagy "öregekre". Legyen 18mm-es rétegeltlemezből, NEM KELL KITÖMNI SEMMIVEL, NEM KELL RÁ LYUK! Normális gitárhangszórót tegyél bele, ami neked tetszik. Inkább egy jó 1x12, mint gyengébb 2x12.
Avval ne nagyon kísérletezz, hogy a 2x, 4x12-be majd veszel még egy hangszórót, egy lökővel nem fog tetszeni. Van olyan láda, amelyik 2x12, de gyakorlatilag két teljesen elszeparált légtér van benne, na ezt lehet egy hangszóróval is hajtani, normálisan szól.
Nem önreklám, de nekem van egy ilyenem. Lehet úgy is használni, hogy az egyik fele nyitott, a másik zárt. A két légtere összenyitható, elzárható, a hátulja is két darabban levehető. Azért mondom, hogy nem önreklám, mert a bekerülési ára is sok volt, biztosan nem ezt fogod tőlem megvenni, de ha épít az ember, nem sokkal több munka, de univerzális.
Nagyon köszi a tervrajzot. Én nem találtam. Még annyi kérdésem lenne, hogy szerinted érdemesebb 4x12-est csináltatni, mert nem sokkal drágább(egy elismert idős asztalos megcsinálja, de hulladék stb. Oda jutottunk, hogy nagyobb is belefér), de 1 hangszóróra van pénzem, max 2-re. Én nem játszom zenekarban, legalábbis olyanban ahol a megjelenés számottevő(élvezetzene valami kocsmába 50 embernek). A másik két-3 lyukat levakolva belevágjak inkább ebbe? Hogy szól az a nagy budi láda 1 hangszóróval vajon? De legalább adott lenne a bővítés lehetősége....
Leszedtem a kerekeket, megnéztem minden egyes csavart, kiszedtem a szórókat, átnéztem a ládát. de külsérelmi nyom nincs semmi. Szerintem holnap elviszem a szórókat hogy terheljenek rá nekem, aztán kiderül! Kösz az infókat eddig!
Én hifi mélynyomónál jártam úgy, hogy zörgött az egyik hangfal. Egy szakértő azt tanácsolta, hogy forgassam el 180 fokkal a hangszórót a ládában, mert a rugó(pille) kifáradt kissé, és a membránnak is van némi súlya amire szintén hat a gravitáció. Csodák csodája a manővertől megszűnt a zörgő hang.
Szóval szét volt szedve, akkor ha kint nem volt baja a hangszórónak, akkor összeszereléskor valami lóg. nincs meghúzva stb. Lehet a perem nem megfelelő nem bírja a légnyomást, Sokáig ment szakadt peremmel, elhúzott valamilyen irányba ( a max kitérésnél fog jelentkezni a sarlódás), még a kiszerelt hangváltó is zöröghet, ha nem ragasztották le újra az alkatrészeket.