ROLAND CUBE-15XL, CUBE-20XL, CUBE-40XL, CUBE-80XL és TÁRSAIK
ROLAND ROLAND CUBE-15XL, CUBE-20XL, CUBE-40XL, CUBE-80XL, CUBE 15X, CUBE30X, CUBE-60, CUBE-80X
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Köszönöm a tippet. 15" bass tranyós. OK. Mégis hol keressem, márka esetleg? Ha bass, akkor elekakus-hoz jó lesz-e? Értek hozzájuk, mi? Na azért keresgetek tovább.
Jól láttad, pke pont azt ajánlotta, én meg pont arra írtam, hogy egy kissé "overkill" otthoni bohóckodáshoz Johnson gitár mellé 80-ér Marshall kombó...
Joggal tartasz az összeg emelkedésétől. Az elektroakusztikus gitárok erősítése nem fő csapásvonal az erősítőgyártóknál. Ezért drágábbak, és kisebb a választék is.
Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a cube20xben mi nincs benne ,ami a 30x-be benne van???
Meg egy olyan ,hogy mennyivel hangosabb vagy teltebb a 20x ,mint a 15x???
Bocsánat, hogy ilyen szlenget használtam, tényleg pesties volt egy kicsit
A "tiszta csati" az valójában a "tiszta csatornát" akarta jelenteni, vagyis azt a csatornát, amelyen azt írja, hogy "JC Clean" (JC tiszta). A "tiszta csatorna" a Cube-okon a Roland legendás, JC-120 típusjelzésű erősítőjének modellezésén alapszik. Azt pontosan nem tudom, hogy digitális modellezésről van-e szó ez esetben, e szerintem nem.
A "vonalból" azt jelenti, hogy nem mikrofonnal vettem fel a Cube30 hangját, hanem a "Recording OUT" nevű kimenetet kötöttem közvetlenül a hangkártya bemenetére. Tulajdonképpen az erősítő saját hangszóróján át hallgatva szebben szól, nincs ugyanis annyira benne az a "piezoelektromos" íz, ami a piezo hangszedők vonalhangjára jellemző. (az erősítők hasonló kimenetét általában "Line Out"-nak vagyis vonalkimenetnek nevezik, innen jön a "vonalból")
Cube-ból nincs 10W-os (tudomásom szerint). 15-ös viszont van. Én sajnos csak az eggyel régebbi Cube15-öt ismerem (tehát amelyen még nem voltak effektek), annak is nagyon szép a "tisztája", de azt tudni kell, hogy a Cube15 és a Cube30 két egymástól eléggé eltérő konstrukció, szóval a 15-ös hangja nem 100%-osan ugyanolyan. A legújabb 15-öst a Cube15X-et még nem volt alkalmam kipróbálni de a tiszta csatorna hangzásában szerintem nem kell számítani nagy változásra a régebbi Cube15-höz képest.
Remélem így érthetőbb volt.
Viszont nem feltátlenül akarlak rábeszéni a Cube-ra. Ha csak elektroakusztikus gitáron akarsz játszani, akkor jobban jársz egy kifejezetten akusztikus gitárhoz tervezett erőlködővel (a Cube széria nem ilyen, azt elsődlegesen tömör testű elektromos gitárhoz tervezték), mert az szebben fog szólni minden bizonnyal. Ha viszont elektromos gitárt is használsz (fogsz használni) és nincs pénzed két külön erősítőre, akkor a Cube széria jó lesz elektromos gitárhoz és elektroakusztikushoz is.
A 30-as 38EFt-ért már drága nekem, de a 15-15x 25-26E Ft-ért max. belefér.
Az, hogy a 30-ason JC CLEAN van, a 15-ösön "csak" CLEAN, jelent-e valami súlyos hiányosságot, ha továbbra is elektroakusztikusról gitár erősítéséről beszélünk?
Amúgy nézem a kezelőfelületét a 30-nak és a 15-nek, a 30-ason van egy két dolog (EFX, delay, reverb), amire nincs is szükségem. A 15-ösön ott van a LEAD csatorna, de úgy néz ki azt se kellene majd használnom. Igazából azért talán jobb lenne a microcube-nál, márcsak a hangereje miatt is.
Egyedül az a "JC CLEAN" zavar a "CLEAN"-nel szemben.
Aszpirin: meghallgattam a #4881-en a pengetést. Nekem tetszik, csak nem értem, mit jelent az, hogy "Akusztikus gitárhoz a tiszta csatit ("JC-120") kell használni" meg, "Kábé így szól (vonalból, chorus nélkül)"? Mi az, hogy tiszta csati, meg hogy vonalból? Bocsi ezeket a szlengeket nem értem. És még annyit, hogy ezt egy 30-ason csináltad, ugye? Egy 10-15-ösön is szól ilyen szépen?
Miért van az, hogy egy akusztikushoz való erősítő olyan drága, a tömör testűhöz meg már van 25E-ért?
Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a cube20xben mi nincs benne ,ami a 30x-be benne van???
Meg egy olyan ,hogy mennyivel hangosabb vagy teltebb a 20x ,mint a 15x???
Szerintem: ha csak elektroakusztikuson játszol, akkor tényleg egy olyan erőlködőt vegyél, ami kifejezetten elektroakusztikushoz terveztek. Ergo: ne Cube-ot.
Ha viszont szándékozol tömörtestű elektromos gitárt is használni, és nem akarsz minkettőhöz külön erőlködőt, akkor a megoldás szerintem a Cube. Szerintem a Cube "tiszta" csatornáján az elektroakusztikus egészen szépen meg tud szólalni. Szerintem.
A Cube nem próbál csövet szimulálni a JC-120 modellen (mégszéphogynem )
Így aztán a Cube-one eész jól szól az akusztikus gitár. Szerintem ez hallható a belinkelt mintán (ami nem egy nagy virtuóz darab, mert én csak ennyit tudok )
Nyilván egy kifejezetten akusztikushoz tervezett erőlködő sokkal jobban fog szólni akusztikussal, az viszont igaz, hogy ha valakinek Cube-ja van, első körben nem biztos hogy feltétlenül vennie kell mellé egy akusztikus erősítőt. Ha szűk a budzsé, a már meglévő Cube megteszi akkusztikushoz is.
Ez igaz...de nem törvényszerű. Imádom a jc hangját,de a nem hasonlítható a cubehoz, persze az is jó...sőt. De hallottam akusztikust gagyinak mondható 15" bass tranyós erőlködőn....ugyebár nem emulálszimálál csöves hangzást, ami így jó az akusztikushoz, de bármelyik combó ami csőemulációs, vagy megpróbál picit is az lenni már nem jó akusztikhoz...ugye cső nem azt adja vissza...Itt meg pontosan azt kell visszaadnia.
A Roland JC120-at szokás akusztikus gitár hangosításához használni. Lásd. pl. Kistehén zenekar.
A Cube30 és Cube60 tiszta csatija JC120 emuláció.
A következtetést mindenki rakja össze magának.
Nos, igen, amikor vettem a Johnsont tudtam, hogy nem akarok én többet költeni. Nekem egyszerűen megtetszett a gitározás, mint olyan, és ki akartam próbálni. Ezért nem néztem egyre jobb és jobb drágább és drágább gityókat. Szóval szép, tetszik. Kb 46E körül volt.
Amúgy tényleg kösz a válaszokat. Erősítő is csak annyi kellene, hogy kint az udvaron is lehessen élvezetesen játszani.
És hogy elektroakusztikus rosszul szól az erősítővel? Ez biztos? Mit jelent, hogy rosszul? Élvezhetetlen, gagyi, ultrakaki?
Szóval 2 watt is képes nyomni hangerőt? Ne haragudjatok, de ez furcsa, ha az jut eszembe, hogy egy kisrádió hangszórója fél watt, és ebből négyet használva "negyed hangerőn garantálom, hogy a szomszéd is hallja " ? Mondjuk én vagyok tudatlan.
Ha választok egy 10 vagy 15-öst akkor nincs rajta néhány olyan dolog, ami a 20, 30 x-eseken pl rajta van. Kell nekem egyáltalán jobb? Mivel tudnak többet, vagy miben szegény a 10-15-ös?
A zúgás: ha a pick up a hibás, az termékhiba, tehát javítható? Fishman előerősító van a Johnsonomon, akkor az a hibás? Biztos, hogy hallható lesz majd gitárerősítővel is ez a zúgás?
lehet, hogy a pénzeden inkább egy másik gitárt kéne venned.
egy jobb akusztikus gitár lényegesen hangosabb lehet, mint egy ...khm. olcsó.
ez meg gondolom nem Eric Johnson gitár, csak sima dzsonzon, nem?
Akkor MicroCube a megfejtés.
Elég hangos, és elemről is üzemel. Hónapokig bírja 6 db. ceruzaelemmel, de adnak hozzá adaptert is
A 10-15 Watt több, mint elég, a Micro elvileg 2 Watt, de negyed hangerőn garantálom, hogy a szomszéd is hallja...
A zaj (szerintem) a pickupod zaja volt, de így elég nehéz megmondani...
Ha akusztikusod van, mindenképpen ahhoz való erősítőt vegyél! Az elektromos gitárhoz fejlesztett erősítők rosszul szólnak e-akusztikussal. A watt szám csalóka, elvileg már 15w is elég hangos tud lenni. Kérdés, hogy mennyit szánnál rá? Ha többet, érdemes egy jobb erősítőt keresned, egyszer kell megvenni, és az legalább jól is szól utána! Öröm lesz vele játszani.
Az Adok-veszekben van egy baromi jó Marshall akusztikus erősítő 75-ért! Érdemes meggondolni!
Johnson elektroakusztikus gitárom van. Most tanulgatok rajta, és szeretnék egy alap gitárerősítőt hozzá.
A Roland Cube 10-15-30 sorozatot szúrtam ki. Mi a véleményetek róluk?
Igazából nekem annyi kellene, hogy kint az udvaron is tudjak családi, baráti körben gitározni, tehát nem kell színpadi erősítés, csak annyi, hogy szépen élesen kiemelkedettebben szóljon, mintha csak simán gitároznék.
Milyen szempontokat vegyek figyelembe ilyen erősítő vásárlásakor? Szándékosan elektroakusztikushoz keressek erősítőt, vagy a szóló/basszus-hoz való is jó? A watt szám mennyit jelent? Úgy értem, hogy relatíve kevésnek tűnik a 10, 15W, de lehet, hogy rosszul gondolom?
És még annyi, hogy korábban összekötöttem a gitárt a számítógép bemenetével, és zavaróan hallható volt egy búgó hang, mikor játszottam, vagy csak amikor csatlakoztatva volt egyáltalán.
Ez a jelenség a speciálisan erre a célra szolgáló gitárerősítő használatakor is jelen lesz?
Ja, és egy egyszerű 3-4 ezer forintos LCD-s hangoló elég nekem, vagy itt ezen az áron csak gagyi kapható?
Mer ocsmány...
Egyébként a Micro-ban a mikrofonszimuláció a leggyengébb láncszem. Akárki túlkiabálja, gitárral meg nem szól sehogy, csak rotyog.
A többi szimuláció viszont nagyon ász. Szobahangerőn (vagy hangosabban) tökéletes. A szomszéd is hallja negyed hangerőn is, fölé nem érdemes tekerni, mert elkezd recsegni, de egy ekkora hangszórótól ez is szép teljesítmény.
Én szeretem.
hi!
az én mikrokjúbom nem igazán torzí sehogy a gitárommal. lehet hogy kicsi a gitár jelszintje? mert az eladónak jol szólt. egy single-coilos stratokópiám van.
A Micro Cube egy nagyon vicces dolog, a mikrofon előerősitő nagyon jól használható, ha effektezni akarod az éneket. Számitógép elé kötve is elég jó minőséget produkál, igy egy demo elég egyszerüen felvehető. Nagyon sok oldalú kis cucc...
A Roland Micro Cube-nél az a mikrofonszimulációs modell mit takar valójában? Lehet, hogy beszerzek egyet szeptemberre egyetem miatt, egyik ismerősöm meg most tervezi gyakorlóerősítőként a vételt.
Amúgy a piros miért olcsóbb, mint a sima, ha a piros limitált széria?
Inkább a nagyimpedanciájú mikiknél kell illesztő cucc, ami akár keverő is lehet, ha van neki nagyimpedanciás bemenete.
Alapjáraton amúgy a nagyimpedancia fokozott zavarérzékenységet is jelent sajnos.
Namost amit tudni kell a dologról, az az, hogy a mikrofonok jele kb tizede egy gitárhangszedő jelének, vagy a standard magnó jelszintnek, szóval azért kell külön mikrofonbemenet a keverőkre, mert ott nagyobb erősítést kell megvalósítani.
Az én keverőmön a mikrofonbemenethez van egy külön kis poti, amivel az előerősítést lehet szabályozni olyan tág határok között, hogy abba mindenféle mikrofontípus beleférjen.
Amúgy a dinamikusoknak relatíve nagy a kimenőjele.
Az igazi különbségek a karakterisztikában és az érzékenységben vannak a különböző típusok között.
A dinamikus mikrofonok akkor szólnak jól, ha közel vannak a hangforráshoz, nevezhetjük őket közeltéri mikrofonnak is. Énekre, lábdobra, gitárerősítő elé nagyon jó.
Viszont pld. a cineket már térmikrofonnal kell felvenni, ez vagy kondenzátormikrofon, vagy elektret (ami a kondihoz nagyon hasonló elven működik).
Piezo mkrofonokat főleg a politikai szónoklatok felvételére szokták használni régen, ma már nem olyan gyakoriak. Amit a Kádár előtt lehetett látni annó 10 darabot minimum, azok piezo miksik voltak. Vagy a 70-es években ahíradóban a müsorvezető előtt is ilyenek figyeltek.
Én egy mikrofon-előerősítőt használok, ART TubeMP, ezt tuti ilyen amatőr szintű cucc, semmi extra, csak két tekerentyű meg három gomb Az előerősítő már vonalszintű jelet ad, tehát mehet a hangkártya vonalbemenetére.
De ha van a hangkártyán mikrofon-bemenet, akkor a dinamikus mikrofonhoz nem feltétlenül kell szerintem előerősítő. Az előerősítő viszont előnyös.
Cöcöcöcö....
Ez így nagyon nem fedi a valóságot!
Piezo mikrofonnak 500k-több megaohmig van a kimeneti impedanciája.
Dinamikus miksi impedanciája (pld. Shure SM58) 5k alatt van.
Kondi mikrofonoké elég tág határok között változhat, de viszonylag kicsi azé is.
Elektret mikrofonok (fejmikrofon, de pc mikrofon is) egészen kicsi a kimenő impedanciája, pld. mint említetted, 2.2k
De nincs összefüggés a kimeneti impedancia és a minőség között..
Létezik olyan elektret mikrofon, amit mérőmikrofonnak használnak.
Passz. Lehet az a mikrofon nem illeszkedik a hangkártya bemenetére.
Vegyél egy számítógépes mikrofont.
Én úgy szoktam, hogy kikapcsolom a hangkártyán a +20 dB erősítést, és így tök zajmentes, tiszta hangot tudok felvenni és nem is kell túlzottan felhangosítani az erősítőt sem.
Mikrofon jó közel a hangszóróhoz aztán kész...
nekem soha sincs elég nagy jel a felvételhez :(
mindig amlitúdó emelés meg EQzás után tudok használható jelet csinálni (ez is csak vonalból)...
Mikrofonnal meg lófasz jelet sem mutat... vajon mafaszér?
Egy párszáz forintos pc mikit alaplapi ac97 hangkártyába dugva szerintem is lehet elég erős jelet produkálni, nekem is műkszik, bár azér picit torzít...Nem tudom próbáltad-e már, hogy ha a kis hangszóróikonra kattintasz, a fő hangerő ablak->beállítások->speciális beáll.-ra katt,akkor a miki hangerő alatt megjelenik egy speciális feliratú gomb amiben a mikrofon erősítését kipipálod akkor egy kicsivel nagyobb lesz a jel.
Ha már próbáltad akkor bocccs...
Hát nemtom nekem nem bezizisedett, hanem iszonyú erőtlen volt, csúnya mosott mélyek, fülsértő magasak...
Egyedül a Jazz Chorus szólt jól, az úgyis, ha külső torzítót kötöttem rá, mert szerintem azon nincs hangfalszim.
Erre a jack reszelgetős dologra nemtudsz valamit mondani?
Én felvételt csináltam otthon számítógépre a Cube60 hangfalszimulátorral, és rendben volt a hang.
PA-ra is ment már ki, és nem volt vészes. Nincs annyi dinamikája, mint mikrofonnal, de szerintem a Marshall, Fender és a VOX szimuláció jól szól PA-n.
Csak a HighGain cuccok zizisednek be, de hát azoknál ez nem csoda.
Mikrofonnal... :)
Cube iszonyú szarul szól vonalból, felvételre még csak csak elmegy, de ha PA-ra köted, vagy akár csöves végra iszonyú fülsértő hang.
Pont ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem!
Volt valami ilyen trükk, hogy meg kell reszelni asszem a jack dugót, és akkor ellehet érni, hogy ne némítson a hangszóró, vagy ne legyen hangfalszim.
Ez érdekelne, mert ha a hangfalszimet ki lehetne kapcsolni tuti, hogy rengeteget javulna a hangzás...
világos hogy nem olyan a hang... de asszem rokkerviktor mutatott egy hangmintát (amit mindenki korrekktnek tartott) és úgy emlékszem hogy vonalból csinálta egy mikrokjúbbal... de lehet hogy mikrofonozott már nem emlékszem pontosan.
El kell neked mondanom, hogy a Cube-ok emulált "Recording Out"-ján azért sokkal-sokkal szarabb hang jön kifelé, mint a hangszórón. Épp ez volt nekem a gondom, a hangszórón jó kis blúzos hang olyan szőrös volt a line out-on, hogy elborzadtam...
Persze, megoldható. De ha van egy külön végfokod, meg kiegészítő ládád, akkor lehet azt csinálni, hogy a Cube sima fejhallgató kimenetét rákötöd arra a másik végfokra, aszt az hajcsa meg a kieg ládát és had szójjon a rokk ezer Wattal. Ekkor a Cube belső hangszórója elnémul, de meg lehet oldani azt is egy spéci módon átalakított jack dugóval, hogy az is szóljon.
Mindegy. Nem lényeges. A Peavey Blazer-emmel meg tudom oldani rendesen. Csak a cube-okkal könyebb felveszegetni mert van rendes emulált lin out-juk, ezért gondolkoztam hogy lecserélném a pívit. Igazából a hangjával elégedett vagyok, csak jó lenne felveszegetni otthon. Viszont cub-nál elveszteném a kieg láda lehetőségét ami nekem most épp jól jön hogy nincs komplett cuccom. Így maradok a pívimnél. Ha nagyobb hangerő kell meg alárakom a végfokot . Egyébként ez minden probléma nélkül megoldható nem? Van egy pre out a peavey-n...
Jó, hát akkor az a megoldás, hogy beépítesz egy kapcsolót, és azzal eldöntöd, hogy a jackre vagy a belső hangszóróra menjen az a jel, ami eddig a hangszóróra ment. Kétáramkörös kapcsoló kell hozzá. A jack ne olyan legyen, hogy rövidre zárjon, amikor nincs benne dugasz, mert ez az erősítő végfokának gyors elhalálozását eredményezné.
Shure SM-57 dinamikus mikrofon (nem igényel fantomtápot), ez már eléggé "megfelelő" kategória, nagyon sokan használják gitárerősítők és általában hangszerek mikorofonozására.
Bolti ára 30ezer forint körül van, de használtan ennél jóval olcsóbban is hozzájuthatsz.
A felvétel nagyonis elfogadhatóan szól ,ebben nagy része van a miksinek is ,hogy hozza a valóságot.Nyüglődök szar miksikkel ,ez ami neked van pontosan milyen gyártmány,és milyen ár kategória?köszi.
Szia. Köszi. Mivel társasházi lakásban élek, csak egyharmad hangerőn vettem fel (kb 10-11 óra között állt a hangerő). Így is nagyon hangos volt, féltem, hogy átjönnek a szomszédok. Ha hangosabbra vehettem volna, jobban szólna...
Nagyon fasza lett.Mekkora hangerő állásnál jött le ez a hangzás?Mert ha jól értem miksivel vetted fel.
Nekem is 30-asaim vannak de egy kicsit kihajtva már lényegesen jobban szól,de azért hál istennek a szobában halkan is lehet nyomni .
Ahogy a peavey-en megoldható, úgy itt is, csak meg kell fúrnod hozzá a dobozt, és akkor nehéz lesz majd eladni.
De egy 15W-os erősítőre miért akarsz másik hangszórót kötni? Nem fog hangsabban szólni. 15W lepkefing.
Na végre sikerült felvegyem a Cube30-asom hangját!
Úgyhogy hosszú idő óta először, ismét felnyomok egy hangmintát.
Ezúttal egy lassú blúz, amolyan B.B.Kinges...
Marshall modell (Classic Stack), gain 10 óránál, lehelletnyi reverb. A gitár egy Hagström Swede (mahagóni, PAF-utánzat AlNiCo pikápokkal), a miksi Shure SM57 + ART TubeMP.
Eladó Roland Cube 15 gitárerősítő!!!
-kifogástalan állapot
-otthoni gyakorlásra és kisebb próbaterembe tökéletes
-15w, két csatorna, négy féle torzító, aux bemenet
I.ár:19000ft(Roland Micro cube csere érdekel) érd:06/30 4052369 mail:andreblack@vipmail.hu
Off
Roland Cube 15 gitárerősítő
-kifogástalan állapot
-otthoni gyakorlásra és kisebb próbaterembe tökéletes
-15w, két csatorna, négy féle torzító, aux bemenet
I.ár:19000ft érd:06/30 4052369 mail:andreblack@vipmail.hu
üdv! viktor, olvastam h használsz cubase-t!
Nem tudnál megajándékozni vele (novemberben volt szülinapom), vagy elmondani honnan szerezhetném meg!?
Kösz