Tok eladó.
Digitech Control One,2120FC,2101FC vezérlőpedálokhoz.
Erős műbőr,szivacsos,belül vászon,tépőzárral záródik,fekete,2500Ft az ára.
Mail a nevem alatt.
Ráadásul pont olyan,és pont akkora kell bele,mint ami jelenleg benne van.
Bár igazából nem tudom,mi ba..ódik el egy encoderen,hogy ilyen hibát produkál...
Sziasztok! Egy boldog 2120 tulajdonos vagyok, ám olyan problémába ütköztem, hogy a potik igencsak haldokolnak - össze-vissza ugrálnak az értékek tekerés közben. Ezeket szerintetek lehet valahogyan javítani, vagy cserélni kell őket? Köszi, Ádám
Sziasztok!
Van itt olyan kolléga aki pesten lakik és 2101-e van?
Van pár dolog, ami nem tiszta, és kellene egy kis segítség. Az óradíjat megbeszéljük, jah és a sört is állom :D
Sziasztok!
Egy ki segítségre lenne szükségem..
Szereztem egy 2101-et(3.00.00.a) és szeretném pc-vel alakítgatni (patch lementés, feltöltés stb.)
Leszedtem pár alkalmazást ( midi wizard-ot még nem sikerült )de sajnos ez egy új világ számomra és még nem tudom hogyan induljak el. Melyik lenne a legegyszerűbb megoldás?
2120-am volt ott az RPedit szinte magától csinált mindent :)
Én amúgy ilyen smd-s javításokra nem vagyok sajnos ráállva,nincs hozzá felszerelésem sem.Sima furatszerelt dolgok,azok mennek.
A 2101-emben (a sima Studio-ban) cseréltem ugyan upgrade chipet,meg kvarcot (20Mhz-re gyorsítás miatt),meg két kondit,meg egy potit is,de az saját cucc volt. :)
Kérdezd meg esetleg innen a fórumról Bakóimi-t,ő Bp-i,és rengeteg szervizes tapasztalata van,na meg számtalan hasonló cuccot,effekteket is javított már,felszerelése is van hozzá gondolom. :)
Csövet azért érdemes cserélni időnként,nem egy nagy befektetés,cirka 7-8ezerből megvan a 2db,és lehet hogy jótékony hatása lenne a melegedésre is,meg a hangra is.
Sajnos a compressor és wah szekciónak nincs olyan opciója hogy off csak bypass. Az előfokot lehet OFFra rakni, de igen akkor nem megy át egy deka hang sem, akkor se ha external loopon vagyok.
Te helyileg egyébként merre vagy megtalálható? Ha esetleg Pesten vagy környékén lehet elvinném hozzád megnézetni, már ha vállalsz ilyesmit. Meg ha végre a cucc is felkerül Pestre...
Csövek koráról fingom sincs sajnos. Hozzám már ezekkel a csövekkel a került.
Először volt ő,ez sima 2101 Studio Tube,elég zsír állapotban,a Control One (illetve ennél 2101FC néven futott) is szinte karcmentes volt. A Control One-nak volt egy bőrtokja is,a mai napig is megvan,ha valakit érdekel,sikítson.
Aztán volt ez a szép lila 2101 Limited Edition,ami talán a legkomolyabb cuccom volt mindeddig.
Volt benne extraként egy PPC210-es plusz S-Disc kártya,meg 3.00-ás szoftver,viszont ha jól emlékszem ezt már nem Control One-al használtam,hanem egy ART X-15 midi vezérlővel.
Az előlap pár helyen már ledobta a festéket (csavaroknál!),de összességében tök jó állapotban volt.
Az eladás oka az volt,hogy kaptam érte egy kihagyhatatlan ajánlatot! :)
Aztán jött ez a kis 2120,ami jelenleg most Fox tulajdonában van,de volt "köztünk" még egy(?) tulaja.
Portugáliából jött,és ugyan hibátlanul működött,de a külsején és pár fém alkatrészén látszott,hogy valószínűleg valami tengerparti,sós levegős helyen töltött pár évet,mert egyrészt az előlapról olyan szinten pergett le a festék,mint a barom,másrészt meg az előlapot tartó csavarok,és pár belső csavar is kissé rozsdás volt.
Ezeket én kivettem,a csavarokat megtisztítottam és olajban megégettem,hogy fekete legyen. Amikor pedig az előlap már iszonyat durván ledobta a festéket,akkor leszedtem róla a festéket,le lett festve ezüst színre,és meg lett lézergravírozva,a gyári feliratozással. Utólag bánom,hogy nem fekete,vagy valami más sötét színre lett festve,mert nem volt kontrasztos így a felirat! Fox aztán rendelt hozzá tudtommal egy full új,gyári lila előlapot.
Szintén ART X-15-tel használtam,de ennek volt saját Control One-ja is,így azzal is. :)
Értem így már! :)
Nem nagyon emlékszem már a 2120 loopjának részleteire,de most a 2120 kapcsolási rajza és blokkvázlat rajza azért a segítségemre volt. :)
Szóval egy lehetséges megoldás a problémádra,ha a Digitech előfokát használod,tehát External loop OFF:
Kapcsold ki (tehát ne bypassold,hanem tedd OFF-ra) a WAH szekciót!
Ugyanis a kapcsolási rajz szerint a Comp/Wah szekcióból egy jelúton az FX Send jack aljzatra megy a jel,de van egy másik jelút is,ahol pedig az FX Send kapcsolós jackjének kapcsolójára jut a jel,és onnan tovább még egy IC-be,ami egy 4053-as számú analóg kapcsoló IC.
Elvileg ha az FX Return jackben van jack dugó (márpedig van,mert oda megy vissza a 800-as FX Sendje),akkor a kapcsolós jack aljzat kapcsolója leválasztódik a jelútról,és nem jut az FX Sendre a Comp/Wah jele.
Próbáld ki tényleg,hogy kikapcsolod a Wah szekciót,kiváncsi leszek mi lesz az eredmény.
Ha nem válik be a dolog,akkor két hibalehetőséget látok:
1. a kapcsolós jack kapcsolójáról a jel valahogy mégis az FX Return csatlakozó jel érintkezőjére jut,ezt lehet hogy egy jack aljzat cserével lehet is orvosolni.
2. az a 4053-as kapcsoló IC rendellenesen működik,és cserélni kell.
Egyelőre ennyi jutott eszembe a dologról.
A melegedés valamilyen szinten természetes,de mondjuk csak egy kb. kézmeleg (fogható) szintig.Azt tudom tanácsolni,hogy mérd meg a konnektorodban a hálózati feszt,olyan 220-240 között lesz valahol,nálam itthon pl. 237V körül van.
Aztán a képeden a trafótól jobbra van a fémdoboz oldalára rögzítve egy kis panel,azon pedig lehetőségek a 100V,117V,230V és 240V-os hálózati feszültségek beállításához. Ha jól emlékszem,egy kis átforrasztós jumpert kell áttenni,hogy beállíthasd.Ilyen,vagy ilyesmi mint ez,bár ez egy 2101-é. Nézd meg,hogy melyik állásban van a jumper. Lehetőleg a 230V-os állásban kéne lennie,de lehet hogy a 240-esben jobb,ha mondjuk nálad is magas a hálózati fesz. Igazából a két cső fűtőfeszültségét kéne megmérni,hogy mennyi.
De az is lehet,hogy valami gond van valamelyik egyéb alkatrésszel,ami miatt megugrik az áramerősség valamelyik betáp vezetéken,és ez okozza a melegedést.
Csövek mikor voltak kicserélve?
Egyébként 1-2 óra használat után az egész ház eléggé átmelegszik. Majd 20 perccel kikapcsolás után leszedve a tetejét a képen a bal oldalt látható "kis trafó" olyan forró, hogy megfogni se lehet. Normális dolog ez?
És a Digitechben úgy van, hogy ha External loop ON és digitech csöveselőfok része bypassra van rakva, akkor a JCM800 szól. Ha a 2120ról szólok akkor meg external loop off és digitech előfokokat használok...
Új észrevételezésem az, hogy utilities-ben próbáltam keresni valamit hátha tudok javítani a helyzeten, de közben azt a jelenséget tapasztaltam, hogy ha az outputot stereora állítom, akkor egy nagyon picit dinamikusabb hangja lesz, akkor is ha a fejről megy vagy a 2120-ról.
Öhh....akkor nem igazán értem hogy is van nálad bekötve a rendszer.
Ha jól értem,akkor a Digitech FX sendből mész az erősítő FX returnba,így a Digitech előfokát használod,de akkor nem értem,hogy ha 2120 FX Send foglalt,akkor onnan hogyan jut el bármi jel az erősítő inputjába.
Írd már le légyszi,hogy mit hogyan és hova kötsz,és hogyan kapcsolsz. :)
Raul mester!
Baj van. A digitech engedi át a loop sendből a minimális jelet az erősítő inputjába, azért hallom a fej torzítását is mikor a 2120ról megy az előfok. :(
Javítható? Esetleg tudsz ajánlani valakit/szervízt, ahol ezt megtudják szüntetni?
Én továbbra is jól elvagyok a Yamha DG-Stomp-al,nem űrhajó,kikapcsolható az előfoka,és használható csak effekt prociként,kicsi,olcsó,és midizhető,tehát fel tudom tenni a fejre,és rövid kábelekkel bekötni.
De ha kell,akkor padlóeffekt,vagy gyakorlócucc fejhallgatóval.
Sőt,épp azon filóztam a minap,hogy lehet hogy teszek bele egy kis digitális végfokot,és akkor komplett erősítő,ami ultra kicsi,és jól szól.
Van egy 2x10W-os digitális végfok panelem,azzal pl. egész jól szól. :)
Ha ilyenre kell,akkor szerintem érdemesebb pl. egy Rocktron Xpressiont,Alesis Midiverb-et,vagy hasonlót venned,tehát előfok nélküli cuccot.
Felesleges pénzkidobás,ha úgysem használod az előfokot.
Lassacskán már egy G-major sem túl drága használtan...
Bár azt mondják,az hajlamos fagyogatni...
Ha csak effektezésre kell, akkor milyenek ezek a 21xx cuccok?
Tehát az előfok részt egyáltalán nem használnám, kikapcsolható egyáltalán?
Ilyesmire érdemes velük foglalkozni?
Most egy Line6 M13-am van, ami igazából hibátlan és mindent tud, de a jelutak drasztikus lerövidítése miatt gondolkozom, hogy jobb lenne egy rackes effekt a fej tetejére feltéve.
A napokban váltottam vissza a 2120-ra a szoftveres cuccokról. Nem vagyok egy nagy tekergető, de óriási a különbség a 2120 javára. Torzítóval egyelőre ennyit tudtam kihozni (durva változat): link A saját hangszóróimon jól szól, remélem, máshol is.
Én is azt javaslom inkább egy 2112/2120-at keress a kezelhetőséég miatt!
Nekem is az van és én a multikkal amúgy se vagyok jóbarátságban, így programozás ügyileg sokszor bajban vagyok. Szerintem egy 2101-nél már agyvérzést kaptam volna. :D
Mellesleg az előfok része tényleg nagyon jó. A tisztái és a csövestorzak mind fasza! Sőőt Az analóg részét csak 1-2 hónapja fedeztem fel hogy milyen k.jó hangokat lehet belőle kitekerni. Arról nem is beszélve, hogy a csöves és analóg hangot keverni is tudod. (nekem pl mostanában jobban tetszik highgain hangban az analóg része mint a csöves.)
Persze ez mind rengeteg idő és nyomkodás kérdése, hogy mi fog megtetszeni benne.
nagyon szépen köszönöm! megjött a kedvem a kipróbálására! ennyi jót egy ilyen jóárasított cuccról rég hallottam. ha esetleg van időd a hátrányokra is kíváncsi lennék (a kezelhetőségen kívül) láttam, hogy sokan használják, használták élőben. Neked van esetleg tapasztalatod arról, hogy élőben hajtva milyen az egész?
a tiszta hangzásra visszatérve: láttam 1-2 videót a neten ahol clean boostal elég pöpec hangot kreáltak +egy kis compressor.
A 2101/2112/2120 cuccokhoz van külön vezérlő pedál.
Több néven is létezik ugyanaz a pedál,Control One,2101FC,meg még a fene tudja milyen neveken,de ezek lényegében ugyanazt a pedált takarják. Sőt,látezik még egy másik gyártó is,aminek a controller pedáljai teljesen kompatibilisek a Digitech 21xx cuccokkal,ez pedig a Johnson (nem a kínai,hanem egy amerikai cég!) pedáljai,például a J12. Ezek minőségben is kicsit a Control One és társai pedálok felett állnak,de tudásra kb ugyanazok.
Fontos,hogy ezek a kontrollerek NEM MIDI PEDÁLOK! Hasonló kommunikációs szabványt használnak,de a MIDI szabvánnyal nem kompatibilisek!
Persze használható bármilyen sima mezei MIDI kontroller pedál is bármelyik Digitech 21xx készülékhez,de akkor le kell mondani olyan funkciókról,mint pl. hogy láthasd a kijelzőn az előfok/multi hangolóját,vagy hogy gyorsan tudj assign-okat létrehozni.
A 21xx széria egyébként azért lett népszerű,mert jó hangú és abban a korban,amikor megjelentek (90-es évek közepe) egyedülállóan magas tudásuk és minőségük volt,ami a mai napig megállja a helyét.
A csöves előfokban két 12AX7 cső dolgozik,és rendesen 285V-os anódfeszültség mellett,ahogy kell.Emellett persze van egy tranyós előfok/torzító is beépítve.
A rack kialakítás talán feltételezi egy padló multival szemben,hogy talán magasabb minpségű konverterek lettek beépítve.
Bár létezik a 2112/2120-nak padló verziója is,némileg kevesebb tudással és csak egy csővel,ezek voltak a Digitech RP20 és RP21.
A 21xx szériában nincs modellezés semmilyen szinten,de mégis képes sokféle hangzás és stílus körülölelésére. Egy hangfal szimulátor van benne,de ezt nem nevezném modellezésnek,nem olyan,mint pl. egy Tonelab-ban. A Tonelab alapvetően modellezős előfok/multi,a csövön ott ha jól tudom,csak átfolyatják a jelet,nincs olyan funkciója,mint a 21xx cuccokban.
A 2101 amúgy kicsit másabb,mint a 2112/2120,más a felépítése,más a jelút,más az egész programozási struktúra. Valamivel nagyobb tudású,mint az utóbbiak,talán egy picit jobban is szól,de cserébe sokkal körülményesebb a programozása.
Viszont a 2101-ben tetszőleges effektet,tetszőleges helyre,tetszőleges összekötésben,és tetszőleges számban tudsza használni,határt csak a proci és memória kapacitás jelent. Létezik hozzá a PPC200 és 210 bővítőkártya,az azért lényegesen több proci és memória többletet tud jelenteni,kiegészítve egy 3.00-ás szoftverrel azért nagyon jó kis cucc tud lenni,a nehézkes programozás ellenére is.
A 2112/2120 már sokkal felhasználó barátabb,grafikus kijelzővel,de némileg kompromisszumos megoldásokkal rendelkezik,de szerintem pont arányban van ott a tudás és a felhasználói kényelem. Dedikált potikkal az előlapon,sokkal kényelmesebb használni,mint a 2101-et.
Tiszta hang: szerintem teljesen rendben van,jó kis csöves hangot lehet vele alkotni natúrban is,meg a jó EQ-kkal és az effekt proci résszel akármilyen jóféle clean hangzás megoldható,kis finom reverbbel,kórussal akár.
A másik véglet,hogy akár metálra is egész jó hangok vannak benne,még valamennyire a mai modern metált is tudja,szemben mondjuk egy ART SGX-el,ami meg nem!
Én a helyedben inkább 2112/2120-at választanék,a könnyebb kezelhetőség miatt. A 2101 kicsit talán el fog borzasztani kezelésben elsőre,mármint ha még nem vagy tapasztalt rackes előfok/multikban. A legtöbb gyári hangzás és preset amolyan bemutató preset,sok köztük az ufó hang,és bár alapnak,egy saját preset beállításhoz jók lehetnek,de nem egyszerű jó saját hangzásokat kreálni. A 2112/2120 ilyen szempontból sokkal kényelmesebb,már a gyári presetek között is akad többféle,ami egész jó,és használható.
A 2101/2112/2120 cuccokhoz van külön vezérlő pedál.
Több néven is létezik ugyanaz a pedál,Control One,2101FC,meg még a fene tudja milyen neveken,de ezek lényegében ugyanazt a pedált takarják. Sőt,látezik még egy másik gyártó is,aminek a controller pedáljai teljesen kompatibilisek a Digitech 21xx cuccokkal,ez pedig a Johnson (nem a kínai,hanem egy amerikai cég!) pedáljai,például a J12. Ezek minőségben is kicsit a Control One és társai pedálok felett állnak,de tudásra kb ugyanazok.
Fontos,hogy ezek a kontrollerek NEM MIDI PEDÁLOK! Hasonló kommunikációs szabványt használnak,de a MIDI szabvánnyal nem kompatibilisek!
Persze használható bármilyen sima mezei MIDI kontroller pedál is bármelyik Digitech 21xx készülékhez,de akkor le kell mondani olyan funkciókról,mint pl. hogy láthasd a kijelzőn az előfok/multi hangolóját,vagy hogy gyorsan tudj assign-okat létrehozni.
A 21xx széria egyébként azért lett népszerű,mert jó hangú és abban a korban,amikor megjelentek (90-es évek közepe) egyedülállóan magas tudásuk és minőségük volt,ami a mai napig megállja a helyét.
A csöves előfokban két 12AX7 cső dolgozik,és rendesen 285V-os anódfeszültség mellett,ahogy kell.Emellett persze van egy tranyós előfok/torzító is beépítve.
A rack kialakítás talán feltételezi egy padló multival szemben,hogy talán magasabb minpségű konverterek lettek beépítve.
Bár létezik a 2112/2120-nak padló verziója is,némileg kevesebb tudással és csak egy csővel,ezek voltak a Digitech RP20 és RP21.
A 21xx szériában nincs modellezés semmilyen szinten,de mégis képes sokféle hangzás és stílus körülölelésére. Egy hangfal szimulátor van benne,de ezt nem nevezném modellezésnek,nem olyan,mint pl. egy Tonelab-ban. A Tonelab alapvetően modellezős előfok/multi,a csövön ott ha jól tudom,csak átfolyatják a jelet,nincs olyan funkciója,mint a 21xx cuccokban.
A 2101 amúgy kicsit másabb,mint a 2112/2120,más a felépítése,más a jelút,más az egész programozási struktúra. Valamivel nagyobb tudású,mint az utóbbiak,talán egy picit jobban is szól,de cserébe sokkal körülményesebb a programozása.
Viszont a 2101-ben tetszőleges effektet,tetszőleges helyre,tetszőleges összekötésben,és tetszőleges számban tudsza használni,határt csak a proci és memória kapacitás jelent. Létezik hozzá a PPC200 és 210 bővítőkártya,az azért lényegesen több proci és memória többletet tud jelenteni,kiegészítve egy 3.00-ás szoftverrel azért nagyon jó kis cucc tud lenni,a nehézkes programozás ellenére is.
A 2112/2120 már sokkal felhasználó barátabb,grafikus kijelzővel,de némileg kompromisszumos megoldásokkal rendelkezik,de szerintem pont arányban van ott a tudás és a felhasználói kényelem. Dedikált potikkal az előlapon,sokkal kényelmesebb használni,mint a 2101-et.
Tiszta hang: szerintem teljesen rendben van,jó kis csöves hangot lehet vele alkotni natúrban is,meg a jó EQ-kkal és az effekt proci résszel akármilyen jóféle clean hangzás megoldható,kis finom reverbbel,kórussal akár.
A másik véglet,hogy akár metálra is egész jó hangok vannak benne,még valamennyire a mai modern metált is tudja,szemben mondjuk egy ART SGX-el,ami meg nem!
Én a helyedben inkább 2112/2120-at választanék,a könnyebb kezelhetőség miatt. A 2101 kicsit talán el fog borzasztani kezelésben elsőre,mármint ha még nem vagy tapasztalt rackes előfok/multikban. A legtöbb gyári hangzás és preset amolyan bemutató preset,sok köztük az ufó hang,és bár alapnak,egy saját preset beállításhoz jók lehetnek,de nem egyszerű jó saját hangzásokat kreálni. A 2112/2120 ilyen szempontból sokkal kényelmesebb,már a gyári presetek között is akad többféle,ami egész jó,és használható.
Igen 2101, köszi a gyors választ.
Előre is elnézést a kezdő szintű kérdésekért de: láttam, hogy elég sokan használják a cuccot rackbe építve, csak az előfokot, vagy multival együtt (Lukács Peta videojában láttam pl, hogy csak a 2101 előfokát használta pl felvételhez).
Egy alap rack összerakásán gondolkodom és a következő kérdés merült fel bennem: ahhoz, hogy a gsp-t vezéreljem külön midi egység is kell. Mitől jobb/másabb/ előnyösebb egy ilyen multis előfok, mint pl egy csöves előfokkal rendlekező multieffekt pedál? (hirtelen most pl a vox tonelab LE jut eszembe). Árban a GSP+midi pedál picit többet "árt" mint az említett multi.
A neten leginkább a crunch, lead hangzások lettek bemutatva, a clean-ről nem sokat tudok. Az előfokot használnám direkt pc-s felvételhez is, amíg ki nem épül az élő cucc végfok+ládával
-->hangfal szimulációval mennyire faszányos a hangzás?
Rövidebben úgyis kérdezhetném hogy: mitől "legendás" ez a cucc?
Akinek van egy kis ideje világosítson fel kérem erről a cuccról, nem rég bukkantam rá, gondolkodom a megvásárlásán.
Végfok lényegében bármilyen jó,ami jó! :)
De tényleg,a mosfet-es MosValve végfokokkal is sokan használtak ilyesmit anno,meg Rocktron Velocity-vel is például.
Csövesből meg mindenfélével jól fog szólni szerintem,itt inkább a bukszád,ami behatárolhat.
100e-ért mondjuk csövesből leginkább valami Peavey-t vagy H&K-k lehet talán találni,Marshall végfokok (még a 20/20-is) többnyire kicsit többért mennek.Persze ki lehet fogni mindig,ha épp van egy jó vétel valahol....
ÜDv!
Zöldfülű vagyok a témában, előre is elnézést kérek. Kinéztem a Digitech GSP 2001-es előfokot. Milyen végfokot ajánlanátok hozzá? Ár max kb 100.000. Egy alapcucc kiépítésén gondolkodom Digitech gsp 3 + végfok + egy kisebb láda 3 +a vezérlés.
Egyébként így ez egy jó vétel szerintem,bár ára nem írtál,de gondolom méltányos az ára is.
Szóval valakinek jó vétel lehet.
A zajzár áramkör javítása gondolom egy elektromos szakinak azért nem tragédia,pláne ha látja,hogy milyen értékű alkatrésznek kell ott lennie.EGy encoder csere sem egy agysebészet azért,a mikrokapcsoló csere meg 10 perc kb.
Ööö....nem,de köszi.
Csak érdeklődöm,illetve ha olyan a probléma,akkor hátha tudok rá gyógyírt.
Egy DG Stomp-om van jelenleg,kicsi,occsó,könnyű kezelni,jó hangja van,elvagyok vele.
Jó cucc a 21XX,de van pár hiányossága,ami nekem viszont fontos lenne,így csak akkor vennék újra,ha valami nagyon(!) pofátlanul olcsón jutnék hozzá.
Ennek is van hibája, valószínűleg a zajzár detektor áramkörében ment ki valami kondenzátor, vagy ilyesmi, és ha NS1 van kiválasztva, nincs hang (nem emlékszem pontosan, de lentebb már írtam). Plusz cserélni kellene az encoder-eket (adok hozzá vadi újakat, amit itt javasoltak hozzá). Plusz egy lábkapcsoló cserélendő mikrokapcsolókkal (azokat is adom). És a non-plus ultra, a vadi új USA-ból szállított szép lila előlap (de adom a régit is).
Pont úgy kötöm elvileg ahogy leírtad.
Szerintem biztos, hogy a marshallal lesz valami, mert persetet nem állítottam csak átdugtam a marshallba úgyanúgy, ahogy az előző fejbe volt. És mikor átváltottam egy tiszta patch-re, amin a 2120 ról menne a tiszta átjött marshall torz hangja is. kb 50-50%-ban. Annak ellenére, hogy a régi fejen ilyen nem volt.
Szóval szerintem kizárható, hogy a digitechel van a gond.
2hét múlva leszek csak újra a cucc közelében majd próbálkozom valamit.
Én a következőként kötöm. Gitár_>2120 input. 2120 send a két csatis looper injébe. Az egyik loop körven egy EWR féle rackes akusztikus szimulátor, a másikban az IRT 15 Studio előfoka. A Looper kimenete, az ITR returnba. Ami éppen nem kell a 2120 ból, mondjuk az előfok rész, vagy az EQ, azt egyszerűen kikapcsolom az adott Patchban.
A kolléga által írt áthallás, ha a Marshallban soros a loop, akkor szimpla műszaki hiba a fejben.
Szerintem.
Hát már nem mostanság volt 2120-am,kicsit megkoptak az emlékek róla,de azért próbálok segíteni,meg talán jön majd más 2120 tulaj is,pl. Wing májsztró. :)
Hogyan van amúgy most összekötve a 2120 a Marshall fejjel? Hogyan váltasz a Marci előfoka és a 2120 előfoka között?
Emlékeim szerint én úgy csináltam az összekötést (igaz nem Marshall fejjel,hanem egy sajáttal),hogy:
gitár-->21xx input-->21xx FX send--> erősítő input-->erősítő FX send-->21xx FX return-->21xx main output-->erősítő FX return-->erősítő végfoka,hangfal.
A 2101-emmel tutira így csináltam,a 2120-ammal is,ha jól emlékszem,de azzal a torzítókat kikapcsolva!
Ha csak effekt prociként szeretnéd használni a 2120-at,akkor meg:
gitár-->Marshall input--->Marshall FX send-->2120 FX return-->2120 main output-->Marshall FX return-->végfok,láda.
A 2120-ban ami szar dolog szerintem,hogy az FX return UTÁN vannak a torzítók,a csöves és a tranyós is,és csak utána jön az A/D konverter rész,és maga az effekt proci szakasz.
A 2210-es Marshall loopja SOROS!
Hogy a direkt hangot is hallod az effektezett mellett,az nem lehet attól,hogy a 2120-ad is átenged némi direkt gitárjelet? Ezt állítsd be a menüben,hogy kizárólag effektezett hangot engedjen át.
Ha ezt szeretnéd....
Én mondjuk pont szeretem,ha van némi direkt hang is,és nem 100%-ban az effektezett jel szól.
Megvan a Marshall fej teljesen rendbe téve. Összekötöttem a digi 2120-al ugyanúgy ahogy eddig használtam.
Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy:
Mikor a marshall fej szól akkor oké megy mint régen.
Ha átkapcsolok a digitech előfokjára, akkor viszont hallom mellette a Marshall hangját is.
Na most ez miért van? Párhuzamos lenne a marshall loopja és azért, vagy áthúz valahol a hang?
Másik kérdésem:
Van e olyan bekötési mód, hogy csak a digi effekt részét használjam loopba kötve?
Próbáltam ilyesmit nem jött össze. Az amp send > digi return> digi send> amp return régebben nem működött nálam.
Másik nagy kérdésem még: azt belehet állítani, hogy a külső fej hangjába a digitech eq része ne szóljon bele?
Majd előkerítem a manualját, de hátha neked megy fejből a dolog.
Abszolút irreális ár,ha meg is veszi ennyiért valaki,akkor az egy igen nagy balek lesz. :D
Ráadásul ez csak az alap verziós cucc. Manapság még egy Limited Edition,PPC kártyával sem érne ennyit.
Olyan 60-70ezer pénzt ér meg kb most egy sima alap 2101,C1-el,zsír állapotban.
Lol, ezt eddig nem is láttam.
A gond az, h digitech rendre újracsomagoljaa DNA2-es prociját,
ahelyett h vmi újjal rukkolnának elő.
Netán visszatérnének a vegyes csövi (nem alacsonyfeszkós) megoldásokhoz.
digitech gsp 2101 esre hogy lehet sys patchet tülteni midi usbn keresztül? midi oxet letöltöttem, elvileg át is tölti, de a elöfokon nem találom sehol. hova tölti. biztos én vagyok a hülye de nem megy.
Először is,ha még nem volt meg,akkor ajánlom alapos áttanulmányozásra ezt. Ebben benne kell legyen minden válasz a kérdéseidre.
Szerintem a problémáid beállítási problémák csak,az expression/volume pedál is beállítás miatt működik fordítva valószínűleg.Alsó értéknek 0-t,felsőnek 127-et kell adnia,valószínűleg ez nálad fordítva van valahol beállítva..
Sziasztok! Újdonsült Digitech RP-20 Valve Tulajként szeretnék kérni pár tippet/tanácsot ugyanis nem bírok a beállításokkal,olvastam itt a topicban hogy páran használtátok már ezt a modellt.
1. Hogyan lehet pl megoldani azt hogy egy adott presetet stompbox üzemmódban használjak? Ill. azt sem tudom hogyan lehet megoldani azt hogy pl 1 bank 5 patch-hez hogyan tudnám hozzárendelni pl a Delay(9 sz. pedál) vagy Chorus (7 sz. pedál) vagy stb..... hogy csak akkor kapcsolódjon be mikor én szeretném??
2. A Volume pedál beállítását sem nagyon vágom, pl fura az hogyha előrefele billentem akkor halkul, ill. ha hátrafele billentem akkor hangosodik..... nemtom hogy ez ilyen-e? vagy pedig beállítási probléma lehet...? De nem is mindegyikhez tudom hozzárendelni, de elvileg jó mert vannak olyan presetek ahol működik a pedál, tehát én vagyok a láma nem hinném hogy a pedál a rossz.....
3. Összekötöttem MIDI-USB kábellel a szgéppel, de nem igazán akar vele kontaktolni ott is lehet valami gebasz, tegnap eljutottam odáig hogy az adott presetet látja/felismeri tehát a PC képernyőn is látszik, de nem reagál a beállításokra..... RP Edit 2.2 amit letöltöttem. Amúgy bekapcsoláskor RP Valve 1.01 jelenik meg a kijelzőn szal az is érdekelne hogy Firmware frissítés ezen lehetséges-e??? Előző gazdától nem igen tudok érdeklődni mert labanctól vettem egy közvetítőn keresztül......
Mindent összevetve nagyon jó kis pedálnak tűnik eszméletlen jó hangú a cucc s nem is tűnik úgy hogy valami baja lenne, de a beállításokkal csúnyán megakadtam.... Ha valaki tudna nekem választ adni a kérdéseimre azt nagyon megköszönném !!
Megkerestem, nagyon segítőkész volt , visszahívott kétszer is, és meg is állapította, hogy hol kellene keresni a hiba okát: valószínűleg nem az S-Disc a hibás, hanem a pregate detektor áramkör. Hamarosan elküldöm hozzá a processzort javításra.
Én laikusként azt mondanám, hogy magasabb üzemi feszültség okozhatja mind a melegedést, mind a kijelző inaktív szegmenseinek sötétedését. Persze ha ez utóbbi csak bekapcsolt állapotban jelentkezik. Régen, a kvarcórák megjelenése idején még 4,5V-os laposelemről töltöttük az elemeket(!), és rendszeresen túltöltöttük őket. Akkor tapasztaltuk ezt a jelenséget.
Elvileg van ott valami vezérlőchip a gombok mögött,talán épp a kijelző vezérlése,nem tudom.
Gondolom az a chip melegszik valamiért. Persze az okát jó lenne kiszűrni....
A cuccban belül van egy panel,ami a bekapcsoló gomb és a hálózati trafó között helyezkedik el. Azon van több állás is,különböző hálózati feszültségekhez,mint 110V,117V,230V,240V. Egy kis ellenállást kell a megfelelő helyre átforrasztani a megfelelő feszültséghez. Nézd meg esetleg,hogy nálad a megfelelő helyen van-e,a 230V-os állásban kéne lennie.
Valami ilyesmi,bár ez egy 2101-é,2120 ilyenjéről nem találtam képet.
A kijelző kontrasztján meg lehet állítani nem?
Úgy rémlik,mintha szoftverből is lehetne,de ha nem,akkor kell lennie egy kis trimmernek valahol belül.
Nekem amúgy nem volt nagyobb gondom egyik Digitech 21xx cuccommal sem,pedig volt 3db.
A 2101-nél némi oxid volt a loop send-return érintkezőkön,ahol átmegy a jel az előfok részről az effekt részre,és ez váratlan halkulásokat,recsegéseket,és kontakthibát generált. Nehezen jöttem rá,hogy ott a gebasz,de aztán utána teljesen jó lett. A 2120-amnál meg a kijelző szitázott feliratainak rohamos kopása/hámlása volt a probléma leginkább.
Régen próbákon betudtam annak, hogy nyár van, teremben 30fok, alatta egy csöves fej is fűt, konténer nem szellőzik stb.
De most már nincs nyár, nincs próbateremben, nem fűt alatta a fej, de így is rohadt meleg lesz.
Nem is a csövek felett, hanem a program-edit-assign..... világító gombok felett.
De annyira hoyg szinte süt.
Úgy vettem észre, hogy a kijelző elkezdett a nem világító pixeleknél sötétedni, gondolom tudja mindenki mire gondolok. Kontrasztja változott vagy minek nevezzem?
Valakinek ötlet hogy ez a melegedés minek tudható be? Normális dolog?
Mert régen nem volt ilyen, vagy nem vettem észre, de egy óra bekapcsolt állapot után erősen melegszik.
Az azért elég szomorú,hogy nincs már semmije a gyártónak ezekhez.
Esetleg próbáld meg elérni a Tube-tester-es Dieter-t,hátha van ötlete,esetleg alkatrésze.
Azért fura ez így kicsit,a leírásod alapján talán mégsem S-Disc gond,csak valami arra csatlakozó periféria gond.
Nekem fura,hogy csak az a rész szarakodik,amit leírtál,más meg jó.
Eladó egy 2120 VGS egy Control One-nal együtt alkatrésznek, illetve a lentebb írt korlátozásokkal használható. Egy-két kisebb problémája még van, de azok alkatrészcserével javíthatók, a cserealkatrészek megvannak, csak nincsenek beszerelve.
Megkérdeztem a Digitech Support-ot, fénysebességgel válaszoltak. Az a véleményük, hogy meghibásodott egy S-Disc, de nekik már nincs ilyenjük. Szóval - ahogy Raul is mondta - valószínűleg a hardver hibájára vezethető vissza a probléma.
Silencer1 - nem szól - van tuner
Silencer2 - szól - nincs tuner
És ez még semmi, most figyelj:
Silencer1 on (nem szól) -> bypass (szól)
Silencer2 on (szól) -> bypass (nem szól)
Silencer1 bypass (szól) -> Silencer2 (szól) -> on (szól), és tuner is van
Egyébként visszatöltöttem a patcheket, és átállítottam mindent Silencer2-re, és mindegyik szól.