A DPA jármű felvételek nyerésben tartják a Pole Position Production-t a játékiparban
2014. január 05.
A svéd Pole Position Production cég a kiváló minőségű, járművekről készült hangfelvételek legnagyobb szolgáltatója, játékfejlesztőket és verseny szimulátorokat lát el hanggal.
A vállalat száznál több jármű hangját rögzítette, többek között harci repülőkét, tankokét, versenyautókét, régi háborús repülőkét és motorkerékpárokét, ezekhez gondosan válogatott DPA mikrofonok arzenálját használta.
Marmar stated, Among several men who previously failed cheap viagra Dr Herrmann has viagra without 20mg prescription. This Eli Lilly study included men, ages to , who were randomly selected to adopt either milligrams of tadalafil, mg viagra cheap.
„Rengeteg különféle mikrofont kipróbáltunk és gondosan kialakítottunk egy főleg DPA mikrofonokból álló utazótáskát” – mesélte Bernard Lohr a Pole Positiontől. „A kitűnő hangminőségen kívül a legfőbb elvárásunk ezekkel a mikrofonokkal szemben a nagy hangnyomás tűrő képesség mellett a prémium minőség és hogy úgy lehessen felszerelni, hogy óvni tudjuk a széltől, esőtől és a nemkívánatos zajoktól.”
A Pole Position ezt az „elsősegély-felszerelést” használta a Lamborghini Murcielago R-SV hangjának felvételéhez az Electronic Art Need for Speed Hot Pursuit (2010) játékában. A készlet nyolc DPA 4062-ből és négy DPA 4061 miniatűr gömbkarakterisztikás, valamint két 4021 kompakt kardioid iránykarakterisztikás mikrofonból áll. „Az alacsony érzékenységű 4062 a kipufogó és a motor felvételéhez szolgáló titkos fegyver, amellyel a komoly hangnyomást úgy lehet rögzíteni, hogy azt mondhassuk rá: ez a Lamborghini hangja” – folytatta Lohr. „A 4061-esek hasonló feladatot látnak el olyan helyeken, ahol alacsonyabb a hangnyomás. Másik titkos segítőnk a BLM600-B határfelület rögzítő készlet, amely remekül megállja a helyét, amikor nagy sebesség okozta széltől kell óvnunk a mikrofont. A DPA 4021-nek van a legjobb felbontása, ezeket belső térben használjuk hangfelvételhez, például a vezetőfülkében, egészen addig, amíg nincs szél.”
„A DPA 5100 típusú mobil surround mikrofonokat szintén sikerrel alkalmaztuk mind belső, mind pedig külső felvételekhez. Ezek a surround mikrofonok a járművet követő DPA 4017 puskamikrofonnal kiegészítve tényleg valósághű felvételt biztosítanak. Egyszer amikor fejhallgatón hallgattuk vissza egy repülőről készült felvételünket, hasra vágtuk magunkat a földön, mert annyira élethű volt, hogy azt hittük a gép épp a fejünk felett jön vissza.”
A járművek belsejében a Pole Position többnyire nyolcsávos felvételt készít. „Minden autó különböző, de a Lamborghinihez három darab 4062-t használtunk a kocsi hátsó szárnyán, közülük kettőt közel a kipufogóhoz, egyet pedig kicsit még hátrébb” – mesélte Lohr. „A motortérbe 4061-eseket és 4062-eseket szereltünk, miután sosem lehet biztosan tudni mekkora lesz a hangnyomás és a versenyautók esetében kevés idő áll rendelkezésre a beállításhoz.”
A Pole Position szintén a kipufogóhoz közel helyezett DPA 4062-es mikrofonokat használt, amikor a híres B-17-es Sally B bombázót vette fel a Gaijin Birds of Steel (azóta már megjelent) játékához és a gép belsejében a bombafedélnél is ilyet használt. „Két 4061-et és az 5100 surround mikrofont szereltünk a pilótafülkébe, két 4021-esünket pedig a gép hátuljába” – magyarázta Lohr. „Kívül két 4011-es és a DPA 4017 puskamikrofon volt.”
„Volt szerencsénk a Messerschmidt 109 G-6 egyik még létező példányát is felvenni az eredeti Daimler Benz motorral, a DPA-k megint kiemelkedő minőséget nyújtottak. Az a felvétel, amelyet a DPA 4017 puskamikrofonnal készítettünk, mikor ez a gép néhány méterre tőlünk felszállt, egészen kiváló lett. Először a kompresszor sikítását, majd a motor üvöltését hallani.”
A Pole Position hét éve kezdett versenyautókról felvételt készíteni kikapcsolódásként a zenei produkciók mellett. „Már a kezdetekkor az volt a célunk, hogy a valóságot legjobban megközelítő hangot készítsünk” – mesélte Lohr. „Abban az időben a játékvilágnak saját elképzelése volt arról, milyen egy jármű hangja és a megvalósítás nem volt különösebben izgalmas. Ma minden eredményes számítógépes játék fejlesztője tudja, hogy a játékban szereplő járművek hangja olyan közel kell álljon a valósághoz, amennyire csak lehet, vagy még egy kicsit jobban. A mi felvételeink az összes lehetőséget meghagyják a partnereknek ahhoz, hogy kialakíthassák a megfelelő karaktert és kameranézetet az utómunka során.”
A Pole Position Production által készített felvételek meghallgathatók a www.pole.se címen.
HANGMESTER.HU
A cikkhez kapcsolódó anyagok: A frankfurti Prolight + Sound kiállításon lesz látható a DPA d:facto II énekmikrofon Söndörgő DPA-kkal Pálinka dal DPA-val A DPA rangos MIPA díjat nyert DPA 4006 TL még tisztább hanggal A 4011-TL kardioid mikrofon a klasszikus DPA 4011 Élmény és játék a DPA új surround felszerelésével A DPA Microphones bemutatta két új broadcast mikrofonját DPA 4017 puska mikrofon Sting DPA mikrofonokat használ az új zenei kalandjához DPA 4006-TL Harry Potter és a bámulatba ejtő DPA DPA: WINDPAC - Univerzális, forradalmian újszerű szélárnyákolás
|