A DPA új mikrofonjai a Love Never Dies ausztrál előadásán
2014. január 12.
A Mick Potter sound designer által előírt és az Amber Technology által a melbourne-i System Sound produkciós cégnek szállított új DPA Reference Standard mikrofonokat használták Andrew Lloyd Webber
Az operaház fantomja folytatásaként régen várt Love Never Dies (A szerelem örök) előadásán. A Szerelem örök a Fantom történetének folytatása, Párizs helyett a New York-i Coney Island „Phantasma” vidámparkjában, komédiások és más furcsa szerzetek hazájában játszódik a 20. század elején. Május végétől megy a melbuorne-i Regent színházban.
A 21 tagú zenekar különböző DPA-kkal lett bemikrofonozva, köztük az új Reference sorozat 4011A és 4011C kardioid mikrofonjaival, 4007 gömbmikrofonokkal a réz- és fafúvósokra és ütősökre. A vonós szekcióhoz Potter a 4011A és 4011C típusokat választotta térmikrofonként és 4061 gömbmikrofonokat a közelmikrofonozáshoz, a nagybőgőkre 4099B csíptetős mikrofont tettek.
Mind a 36 szereplő DPA 4061 miniatűr mikrofonokat kapott, a főszereplők kettőt viseltek, kettős adóval és vevővel.
„A zenekar csodálatosan szólt, az előadás hangzása lenyűgöző volt – mondta Shelly Lee, aki a megszólalásért felelt. Különösen a csellók és bőgők tetszettek, pedig ezek hangosítása jelenti a legnagyobb kihívást. Amikor csak lehet, DPA-t fogok választani.”
Leon Hart az Amber Tehnologies-től szemben az előző típusokkal a DPA új moduláris sorozatát választotta, hiszen ezek jobban szólnak és árstruktúrájuk is kedvezőbb. „Az új árazású DPA Reference Standard mikrofonok nem csupán a moduláris kapszulák és előerősítők komfortját nyújtják, de az új kivitel változást mutat a 120 dB-re emelkedett dinamikában és a megnövelt RF zajelnyomásban is” – mondta.
A londoni Her Majesty’s színház 1986-os bemutatója óta ahol Potter új, a szereplők és a zenekar által kizárólag DPA mikrofonokat használó sound design-jávál azóta is műsoron van az Operaház Fantomját több mint 25 országban játszották és több mint 100 millió ember látta.