Kai Reiss a PRO9 frontkeverő mögött a LEA díjátadón
2014. január 26.
Hálózatba kötött Midas PRO9 és PRO6 audió rendszer, valamint egy XL4 analóg pult szerepelt frontkeverőként illetve monitorkeverőként a frankfurti Festival Hallban tartott PRG LEA German Live Entertainment Award díjátadón.
A színpadon neves színészek, a piros bársonyszőnyegen pedig celebek voltak láthatók. A meglepetésvendég James Last zenekarvezető volt, a tömeget pedig Michael Bolton, a német country sztár Helene Fisher, Anne Sofie von Otter mezzoszoprán énekesnő és a Juli pop együttes szórakoztatta.
A Mega Audiós (a német disztribútor) Lars Lüdemannal tartott rövid gyakorlást követően Kai Reiss a PRG-től volt az, aki ellátta a frontkeverői teendőket. „A legjobb hangú digitális keverő, amit valaha használtam” – mondta. „Azonnal a kilencvenes évek elejét juttatta eszembe, amikor először találkoztam a Midas XL3-mal. Az EQ páratlan és imádom a dinamika processzorokat és effekteket. Nagy rajongója voltam a Klark Teknik DN780 zengetőnek, jó ennek emulációját viszontlátni a Midas pultban.”
„Óvatosságból először csak 12 + 4 fadert használtam a 80 csatornához egy ilyen összetett helyzetben, de a POP(ulation) csoportoknak és VCA-knak köszönhetően sokkal jobban működött, mint azt képzelni mertem volna.”
„Nem töltöttem sok időt azzal, hogy megszokjam a pulton való munkát, de nagyon élveztem a keverést. A vendéghangmérnökök is nagyon hamar beletanultak. Ha választhatnék, a Midast használnám amikor csak lehet és alig várom, hogy ezt tehessem.”
Reiss a Midas keverő AES50 hálózatát rendkívül hasznos eszköznek találta a jelek szétosztásában és összegyűjtésében az esemény helyszínén. „A beállítás is könnyen ment” – magyarázta. „Három Midas DL431 splittert és egy DL451 moduláris I/O boxot használtunk analóg kimeneti kártyákkal a monitorokhoz. A rendszercsatlakozás analóg módon történt a Midas XL88-hoz, ami a PRO9-be és az XL4-be lett összesítve, majd szétosztva a rendszerprocesszorokhoz, a PRO9 hátulján lévő I/O kártyák használatával pedig a helyi készülékekhez csatlakoztunk. A videojeleket a Sennheiser WSM szoftverből kaptuk és a PRO6 monitorpult beépített KVM kapcsolóit használtuk a fülmonitorok állapotának a pult képernyőjén való kijelzéséhez. Ez remek szolgáltatás a monitorkeverő hangmérnök számára, hiszen anélkül kísérheti figyelemmel a fülmonitor rendszerek fontos paramétereit, hogy el kellene mozdulnia a pult mellől.”
A monitorkeverő hangmérnök Thomas Hofer Midas PRO6 pultot használt Klark Teknik DN9331 Rapid grafikus kontrollerrel a fülmonitorok és lábmonitorok beállításához. „Imádom a PRO6 hangját” – lelkendezett Hofer. „A pult grafikus EQ-ja remek. A munka nem olyan, mint a piac más digitális keverőin, nem annyira számítógép-szerű, sokkal inkább analóg jellegű, zenei módon történik. Sokkal élőbb az érzet és a megszólalás. Az offline szerkesztővel pedig az előkészületek kiválóan elvégezhetők.”
„A PRO6 hardveresen nagyon profi. A kijelzők a piac legjobbjai napfényben történő munkához és a gombok sem tűnnek játékszernek.”
„A PRO6-tal való munka a hálózatba kötött PRO9 frontkeverővel csodálatos volt, könnyen tudtuk a jelet átvinni mindkét pultról.”
A Midas digitális pultok kiegészítéseként egy XL4 keverő kezelte a házigazdákat, a kommentátorokat, a reklámzenéket, a bevonuló és kivonuló zenéket, a pulpitus mikrofonokat, stb.
A PRG Live Entertainment Award kitűntetéssel (PRG LEA) a koncert- és rendezvényiparban német nyelvterületen tevékenykedők kiemelkedő munkáját és eredményeit 2006 óta díjazzák.